Korte pauzequote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de beste wijd groothoek zoom voor APSC format voor Canon die er te koop is.
Het is jammer dat hij op FX niet fijn werkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de beste wijd groothoek zoom voor APSC format voor Canon die er te koop is.
Welke kant op?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:05 schreef jappy-b het volgende:
als ik voor de 17-50 ga kan ik net zo goed mn kit lens houden... ik mis namelijk net dat extra stukje bereik.
Van 50 naar 75 millimeter is 2 voetstappen ofzo.. dat merk je veel minder dan het verschil tussen 17 en 28 millimeter.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:05 schreef jappy-b het volgende:
als ik voor de 17-50 ga kan ik net zo goed mn kit lens houden... ik mis namelijk net dat extra stukje bereik.
Het was afgeprijsd van ¤2000 naar ¤1800. Nog steeds veel te duur.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:05 schreef shiznuts het volgende:
Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM komt zo voorbij als bliksemdeal op Amazon.de
http://www.amazon.de/Sond(...)&node=872398#csld-mc
Weet niet wat de prijs gaat zijn, maar mogelijk interessant?
ze hadden er twintig en ze waren erg snel weg, dus het was niet veel te duur.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het was afgeprijsd van ¤2000 naar ¤1800. Nog steeds veel te duur.
omdat IS overrated is, vooral voor lenzen met zulke ranges. Bij 100+ mm is het een stuk nuttiger.quote:
Die wordt, o.a. onder de naam Samyang, ook voor Nikon gemaakt (net zoals voor Pentax en Sony).quote:Op woensdag 12 december 2012 09:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jammer dat die Walimex niet voor Nikon is
Twintig lenzen is op wereldschaal niet bepaald veel. Zodra er 'korting' bij staat zijn er genoeg mensen te vinden die zoiets direct aanschaffen. Voor de oude 24-70 heb ik rond de ¤1100 betaald incl. UV-filter. Ik vind de kleine verbeteringen niet opwegen tegen de veel te hoge meerprijs.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ze hadden er twintig en ze waren erg snel weg, dus het was niet veel te duur.
Dat is een erg goed lensje, ja.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:27 schreef Coke. het volgende:
De tamron 17-50, zou dat een goede vervanger zijn voor m'n kitlens?
Als je er 1 kan vinden die geen backfocus heeft: testen voordat je koopt dus!quote:
259, koopjequote:Op maandag 17 december 2012 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Amazon.de heeft om 18:00 uur de Walimex 14 mm 1:2,8 Canon EF in de "blitzangebote"
Mooi objectief, schat dat ie beneden de 275 gaat kosten.
Niet in de aanbieding, dus 354 euroquote:
DX mode is gewoon een crop ter grote van een DX sensor dus alle vignetering die je dan nog ziet die zie je ook op een DX body.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:11 schreef Pheno het volgende:
Een vraagje als FX-noob. Ik heb een Sigma 12-24 DX lens met Nikonvatting. Gaat dit werken op bv een D600? Ik begreep dat er een DX-modus op zit, maar ga ik geen rond vignet zien rondom foto's?
Oke, duidelijk, ik ga mijn zonnekap dus niet zien in DX-modus. Dat experimenteren met een DX-lens op FX-modus wordt voor later, ik wilde eerst weten of ik mijn DX-lens niet weg kon doen omdat het sowieso niet zou gaan werkenquote:Op woensdag 19 december 2012 09:22 schreef Uncle het volgende:
[..]
DX mode is gewoon een crop ter grote van een DX sensor dus alle vignetering die je dan nog ziet die zie je ook op een DX body.
.
Nee, hij doet het gewoon op full framequote:Op woensdag 19 december 2012 09:11 schreef Pheno het volgende:
Een vraagje als FX-noob. Ik heb een Sigma 12-24 DX lens met Nikonvatting. Gaat dit werken op bv een D600? Ik begreep dat er een DX-modus op zit, maar ga ik geen rond vignet zien rondom foto's?
Dus eigenlijk is de Tamron geen echte macrolens en de Canon wel? Oftewel met de Canon kom je dichterbij?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tamron is een goedkope telezoomlens die ook een beetje van dichtbij kan fotograferen van matige kwaliteit.
De 100 mm canon is een speciaal voor macrofotografie gebouwt topobjectief
Correct.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de Tamron geen echte macrolens en de Canon wel? Oftewel met de Canon kom je dichterbij?
Eerlijk is eerlijk, ik ben nog vrij 'groen'. Ik ga me ook zeker inlezen, maar nu met de cashback is het erg aantrekkelijk natuurlijk om snel te kopen (maar ik wacht sowieso nog even). Bovendien is inlezen terwijl je het meteen kan uitproberen ook erg handig.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct.
Met tussenringen kom je trouwens nog dichterbij.
Maar als ik jou zo lees weet je niet veel van macrofotografie? Wellicht dat je voordat je een camera en lens koopt eens een paar boeken over macrofotografie bij de bieb haalt en leest?
Dat heb je altijd als je afbeelding op je sensor groter wordt als het in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
Tussenringen hebben toch ook weer nadelen? Diafragma's die verdubbeld worden etc?
Ook als je een 2:1 lens koopt? Wel logisch. Met een 5x ring wordt het dus 5 keer zo donker.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heb je altijd als je afbeelding op je sensor groter wordt als het in werkelijkheid is.
Nee, een tussenring verplaatst het objectief verder van de sensor zodat je dichterbij de voorkant van het objectief kan scherpstellen. Het is een lege ring.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook als je een 2:1 lens koopt? Wel logisch. Met een 5x ring wordt het dus 5 keer zo donker.
Is zo'n tussenring hetzelfde als zo'n zoomadapter?
Ik heb me net al een beetje ingelezen (nog niet voldoende hoor). Hier vragen stellen geeft natuurlijk aanleiding om dingen op te zoeken, dat is handig aan het vragen op een forum, je hebt in ieder geval een richtlijn en bepaalde begrippen zodat je je alvast kan inlezen. Ik ben al een voorzichtige consument dus ik zal niet zomaar iets in huis halen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar de vraag is, wat zoek je? Je hebt macroobjectieven zoals deze canon, die kunnen tot 1 tot 1 opnemen, dus, je beestje net zo groot op de sensor krijgen als de sensor is, maar groter zoals een libelle in zijn geheel kan ook. Je kan dan tussenringen nemen en dan nog groter gaan, een mier bijvoorbeeld vier keer zo groot op je sensor krijgen dan de mier is.
Je hebt van bv canon ook een loupe objectief, Canon MP-E 65mm 1:2,8, 1-5 Keer zo groot als het beestje is op de sensor, dus zonder met tussenringen tot 5 keer zo groot op je sensor als beestje is, 2 mm groot beestje wordt dan 10 mm op je sensor, echter, beestje wat groter is dan je sensor krijg je er niet op.
Er zijn nogal wat ins en outs, en voordat je honderden euros uitgeeft is het verstandig te weten waaraan je het uitgeeft.
Die 65mm is trouwens boven je budget, rond de 1000 euro zonder camera.
Tussenringen koop je voor een paar tientjes
Zoveel lof, het kan haast niet mis met deze lens. Dit setje is prima, maar ik ga me de komende tijd gewoon even flink inlezen. De cashback is toch t/m 20 januari. Heel erg bedankt voor je hulp.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Notoire Mopperaar Kenn Rockwell over deze canon macro
http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/100mm-macro.htm
" If you need a macro for any autofocus or digital Canon SLR, this is it, and the price is right, too!
Since you can get this real Canon lens for not much more than the knock-offs, I'd not bother with the discount macros out there."
Wat wil je er mee fotograferen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:40 schreef dabadbass het volgende:
Het wordt tijd dat ik voor mijn Nikon D90 mijn eerste echte lichtsterke lens koop (heb nu slechts kitlens 18-105mm en een 50mm f/1,8).
Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verschillende lenzen. Ik dacht zelf aan een Nikkor lens met een lichtsterkte van minimaal f/2,8 en een budget van rond de ¤ 400-450. Wie heeft er hier een goed idee?
In mei wil ik naar New York dus in ieder geval steden, maar ook portretfotografie. Ik zat zelf te denken aan een 28-70mm...(zal het even toevoegen aan mijn initiële post.)quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat wil je er mee fotograferen?
11-24 mm in een stad? Is dat niet wat weinig bereik dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:46 schreef kanovinnie het volgende:
Voor steden heb je meer mm's nodig imo. Dan ga je al snel naar iets als 10/12-20/22 ofzo. Weet niet wat er voor Nikon is.
11-24 toch? f/2.8? Dacht ik?
Voor gebouwen, parken enzo? Nee?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:50 schreef dabadbass het volgende:
[..]
11-24 mm in een stad? Is dat niet wat weinig bereik dan?
Ey klootzak, wie ben jij om slotjes te zetten op al mij. Topics als ik nog geen antwoord heb!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
Wat voor foto's wil je maken in de stad? Heb je voorbeelden?
Kan je hier alstjeblieft ontopic posten? En ik had je lief gevraagd of je een pm wilde sturen. En waarom scheld je op mij? Waar heb ik dat aan verdiend?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:42 schreef krullendhaar het volgende:
[..]
Ey klootzak, wie ben jij om slotjes te zetten op al mij. Topics als ik nog geen antwoord heb!
Wat dacht je van een 14mm 2.8? Walimex maakt een goeie, helemaal mechanisch, niets electronisch, maar optiek die net zo goed is dan de 14mm van canon of nikon die het 8 voudige kosten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
In mei wil ik naar New York dus in ieder geval steden, maar ook portretfotografie. Ik zat zelf te denken aan een 28-70mm...(zal het even toevoegen aan mijn initiële post.)
Misschien de skyline van New York maar ook van het straatbeeld etc. Daarnaast wil ik m uiteraard ook voor thuis gebruiken, thuis maak ik foto's bv in het bos op de hei of landschap foto's.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
Wat voor foto's wil je maken in de stad? Heb je voorbeelden?
Dat zijn mooie dingen, het mechanische gedeelte vind ik wel enigszins een drempel... Ik ga me wel verdiepen in de tips die je meegeeft. De grootte van het objectief maar zeer zeker ook het merk!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van een 14mm 2.8? Walimex maakt een goeie, helemaal mechanisch, niets electronisch, maar optiek die net zo goed is dan de 14mm van canon of nikon die het 8 voudige kosten.
Heerlijk om in NY de gebouwen mee te fotograferen.
Walimex maakt ook een 85mm 1.4 ( dus 2 stoppen lichtsterker dan een 2.8) en prachtig voor portretten enzo.
Samen kosten ze bij amazon.de een 650 euro.
Walimex heeft ook een 8mm fisheye
Ga je meer plezier van hebben dan een 28-70 zoomlens.
Nadeel, geen auto focus, auto diafragma, puur mechanisch maar wel degelijk!
Ik zou in een stad als NY dagenlang met die 14 mm op mijn 5D kunnen rondlopenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:08 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Dat zijn mooie dingen, het mechanische gedeelte vind ik wel enigszins een drempel... Ik ga me wel verdiepen in de tips die je meegeeft. De grootte van het objectief maar zeer zeker ook het merk!
Ik blijf erbij, groothoek.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:05 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Misschien de skyline van New York maar ook van het straatbeeld etc. Daarnaast wil ik m uiteraard ook voor thuis gebruiken, thuis maak ik foto's bv in het bos op de hei of landschap foto's.
NYC gebruik ik als excuus om een nieuwe lens te kopen
Daar kom je idd een heel eind meequote:Op vrijdag 28 december 2012 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou in een stad als NY dagenlang met die 14 mm op mijn 5D kunnen rondlopen
De skyline van NY heb je er wel in een middagje opstaan toch? Daarna de straat op, timesquair, die plekken waar 5 zebrapaden langskomen, broadwayquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:05 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Misschien de skyline van New York maar ook van het straatbeeld etc.
Het gaat om het idee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Want dat laatste gebeurt dagelijks
Dan raad ik de photosniper aanquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daar kom je idd een heel eind mee![]()
Zou je die ook gebruiken voor de snapshots in Little Italy, Chinatown, The Bronx enzo?
Ik wil ook graag naar NY maar de 14mm voor stadsgezichten maar voor de snapshots zou ik denk ik de Powershot G15 gebruiken, ik ben meer van de fotos met mensen, kinderen die op een hete dag de brandweerkraan openslaan, maffia voor de deur van een restaurant, dat soort plaatjes
Denk het niet. Kost nu bij Amazon £1.579,72 / ¤1.939,49. Staat in de Tweakers pricewatch voor ¤1.829.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:06 schreef shiznuts het volgende:
Tilt shift lens: Canon TS-E 24mm f/3.5 L IIbij Amazon.co.uk als lightningdeal vanmiddag.
Zal vast nog duur zijn, maar misschien is het wel wat, you never know.
• http://www.amazon.co.uk/d(...)=UTF8&node=350613011
Zou daar niet mee in oorlogsgebieden gaan lopen, of tijdens een bezoek van de koningin ergens, of tijdens een staatsbezoek ofzo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan raad ik de photosniper aan
[ afbeelding ]
Verrek, zo simpel heb ik nog niet eens gegoogled...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
Overigens zijn er meer mensen die zich afvragen wat de beste lens voor in NY is
https://www.google.nl/sea(...)oAA&biw=1920&bih=947
Alleen Ken Rockwell is niet enorm fan van Samyangquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.walimex.nl/cam(...)l&groepnummer=151001
Walimex/samyang komt over een paar maanden met tiltshift voor net onder de duizend euro
Dat je met de hand moet scherpstellenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:50 schreef dabadbass het volgende:
Bij deze http://www.walimex.nl/cam(...)l&groepnummer=151002
Staat handmatige scherpstelling. Mijn Nikon D90 heeft ook scherpstelling in de body. In hoeverre ga ik merken dat het objectief geen auto focus heeft?
En?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:48 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Alleen Ken Rockwell is niet enorm fan van Samyang
De focus in de body vangt dit totaal niet op dus?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat je met de hand moet scherpstellen
Lijkt me toch een respectabele tester of niet?quote:
Nope.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:53 schreef dabadbass het volgende:
[..]
De focus in de body vangt dit totaal niet op dus?
Dan luister jij lekker naar Rocky Kenwellquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:53 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Lijkt me toch een respectabele tester of niet?
Dan vrees ik dat ik de Samyang aan mij voorbij laat schieten. Handmatige scherpstellen vind ik toch wat veel werk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Nope.
En die Ken moet je niet altijd serieus nemen
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan luister jij lekker naar Rocky Kenwell
£1,399.99 -> 1,718.41 Euro's.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Denk het niet. Kost nu bij Amazon £1.579,72 / ¤1.939,49. Staat in de Tweakers pricewatch voor ¤1.829.
De afgelopen 'deals' kennende gaat die dus niet veel voordeliger worden als in de PW (of überhaupt gelijk geprijst als in PW).
Maar bedankt; je hebt me weer even herinnerd aan iets waar ik nog mee bezig wil...
Wie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:48 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Alleen Ken Rockwell is niet enorm fan van Samyang
Jup. Zo'n ¤100 goedkoper dus. Als je die al wilde hebben en je neemt de moeite van het in buitenland kopen/garantie voor lief...dan kan het wat zijn. Maar goed, op ¤1800 zou ik ook niet moeilijk doen over een honderdje meer of minder.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:03 schreef shiznuts het volgende:
[..]
£1,399.99 -> 1,718.41 Euro's.
Valt me nog mee dat 'ie dan überhaupt goedkoper uitviel.
Maar om nou te zeggen 'woah, ik ga overstag!'... neuh...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |