Nee- het is magiek maanstof.....maar gellukig hebben ze heel goed bescherming met die magiek space suits.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geldt gewichtsloosheid niet voor maanstof?
1/6 g is geen gewichtsloosheid hequote:Op vrijdag 14 september 2012 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens naar gekeken en er viel me nog iets op dat ik heel vreemd vind.
Check de rechter astronaut en let op het maanstof dat hij met zijn hak wegschopt als de andere astronaut omhoog komt.
Geldt gewichtsloosheid niet voor maanstof?
Voor sommige mensen is dat parate kennis.quote:
Meer dan 64% aardse-zwaartekracht. Dat verklaart ook waar Neil Armstrong als een vadsig everzwijn aan een touwtje rondspringt. En dat de maanlandingbeelden op andere snelheid wordt afgespeeld dan de regulier aantal frames.quote:Tot op de dag van vandaag is de status quo van wetenschap en overheid zo geregeld dat men uitgaat van een zwaartekracht van de Maan die 1/6 bedraagt van die van de Aarde en dat het neutrale punt op minder dan 40.500 kilometer afstand van de Maan ligt. En daarom dienen deze discrepanties aangaande het neutrale punt en de gevolgen daarvan grondig te worden onderzocht.
De oppervlaktezwaartekracht werd berekend met behulp van de nieuwe getallen die hierboven zijn gegeven en door toepassing van de wet van Bouguer-Lambert Beer (omgekeerde evenredigheid). Omdat de straal van de Aarde en de Maan, de afstand van het neutrale punt en de oppervlaktezwaartekracht van de planeet Aarde bekend zijn, kan de zwaartekracht aan het Maanoppervlak eenvoudig worden berekend. De techniek vereist geen kennis van de massa van Maan of Aarde zoals in de Zwaartekrachtwet van Newton wel het geval is.
Het enige aspect van de Wet van Bouguer-Lambert dat hier schijnt te gelden is de omgekeerd evenredige aard van de zwaartekracht. Omdat de aantrekkingskracht van de Aarde op het neutrale punt gelijk is aan die van de Maan, stelt de omgekeerde evenredigheid ons in staat de aantrekkingskracht op het Maanoppervlak te bepalen. Het resultaat is echter dat de oppervlaktezwaartekracht van de Maan 64% bedraagt van de zwaartekracht van de Aarde, dus niet 1/6 of 16,7 % zoals door Newtons Wet wordt verondersteld!
Een paradox of een doofpot?
Als je even niet meer denkt aan het feit dat het getal van 70.000 kilometer de gemeten waarde zou zijn voor de afstand van het neutrale punt zoals die ons is aangereikt door officiële bronnen, verschijnt er een hinderlijke paradox: Waarom zouden experts deze informatie verspreiden en blijven verklaren dat de zwaartekracht van de Maan 1/6 is van die van de Aarde, en daarbij ook volledig voorbijgaan aan het feit dat in de periode van voor de Apollo-vluchten iedereen het erover eens was dat het neutrale punt zich op minder dan 40.000 kilometer afstand bevond?
Bovendien zou het zomaar kunnen zijn dat de zwaartekracht van de Maan mogelijk zelfs nog meer bedraagt dan die 64% van de Aardse zwaartekracht.
Als wordt uitgegaan van het feit dat het hier een doofpot betreft en men nadenkt over de gevoeligheid van het neutrale punt voor lichte afwijkingen in de Maanzwaartekracht, zou NASA weleens makkelijk te lage getallen openbaar hebben kunnen maken. Als het neutrale punt 14.000 kilometer opschuift, laten we zeggen op 84.000 kilometer vanaf de Maan, dan is het effect daarvan dat de Maanzwaartekracht toeneemt tot dezelfde waarde als die van onze planeet.
De discrepanties die in hoofdstuk 4 zullen worden besproken betreffen de omloopperiode van ruimteschepen om de Maan en snelheden die ze gehaald hebben terwijl ze de Maan bereikten vanaf het neutrale punt. De gepubliceerde omloopperiode en snelheden stemmen niet overeen met de afstand van 70.000 kilometer afstand tot de Maan. Ze kloppen met de ‘oude’ afstanden die voor het neutrale punt werden opgegeven en het verschil in zwaartekracht van 1/6. Om die reden is de officiële informatie inconsistent en tegenstrijdig, hetgeen duidt op een doofpot. De vraag doet zich voor waarom de afstand tot het echte neutrale punt toch is uitgelekt. Heeft een aantal NASA-medewerkers getracht de cover-up te saboteren?
Moongate Hoofdstuk 3
De rode-knop was toen nog wel actief hoor. Ik neem aan dat je weet dat het een fractie heeft gescheeld of hadden een nucleaireoorlog midjaren 60.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe is dat nou weer logisch?De Russen wisten het donders goed, maar hebben het niet gemeld? Waarom dan niet?
Die foto die je bewerkt hebt is foutderfout kijk maar naar het verkeersbord onderin ... Schaduw is wel overal evenredig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:36 schreef starla het volgende:
[..]
True![]()
Maar bijvoorbeeld in deel 1. Het enige dat ze hebben aangetoond is dat een lichtbron die dichtbij staat geen parallele schaduwen geeft. Zoals de complotdenkers ook aanhangen. Snap niet waarom ze niet gewoon eventjes naar buiten kijken (net geschoten met m'n telefoon):
[ afbeelding ]
Zo, écht gedebunktHeeft met de vorm te maken, waardoor het lijkt alsof de schuin geparkeerde auto's daadwerkelijk een schaduw geven die in het verlengde van de auto staat.
De reflecties komen in ieder geval van dezelfde plek als waar de antenne zit.quote:Op zondag 2 september 2012 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die astronauten hingen gewoon aan draden:
Dus de russen hebben het niet gemeld vanwege de nukes van de VS?quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De rode-knop was toen nog wel actief hoor. Ik neem aan dat je weet dat het een fractie heeft gescheeld of hadden een nucleaireoorlog midjaren 60.
Natuurlijk wisten ze dat men vals speelt. Daarvoor wordt toch een Armstrong voor gebruikt.
Zie ook Where is Matt HOAX HOAX, waar het allemaal even wordt uitgelegd hoe 'foute scgaduwen' kunnen ontstaan door lenzen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die foto die je bewerkt hebt is foutderfout kijk maar naar het verkeersbord onderin ... Schaduw is wel overal evenredig.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die foto die je bewerkt hebt is foutderfout kijk maar naar het verkeersbord onderin ... Schaduw is wel overal evenredig.
Jij zegt dat de schaduwen van de auto paralel lopen aan de andere schaduwen. En dat het lijkt dat deze schaduwen van de auto dat niet doen, maar dat natuurlijk wel doen.quote:
Ik zou je zomaar om deze uitleg het voordeel van de twijfel willen geven, maar die astronaut die op miraculeuze wijze opstaat verklaar je hier niet mee. Daar is volgens mij ook geen verklaring voor, anders dan dat hij omhoog wordt gehesen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:58 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
De reflecties komen in ieder geval van dezelfde plek als waar de antenne zit.
Verder gebruiken ze voor 'wire rigs' doorgaans 2 draden, zeker waar enige controle nodig is. 1 zou niet de voorkeur hebben, maar het zou kunnen. De reflectie duid 1 draad aan, als er een 2e was zou deze op hetzelfde moment zichtbaar moeten zijn.
De lichtstip boven in beeld is een gevolg van de reflectie/flare van de antenne. Een moment van overbelichting op een bepaalde plek, wat een verstoring geeft. Ook kan het zijn ontstaan bij het ontwikkelen van de film. Een effect watvtegenwoordig wordt gebruikt om films oud te laten lijken.
Verder wordt de wires aan het lichaam bevestigd bij het zwaartepunt, voor een zo 'natuurlijk' mogelijke beweging, maar als ik dat filmpje mag geloven zitten ze achterop het pak, waardoor ze veel meer voorover zouden moeten lopen, gezien het zwaartepunt voor het vermeende draad ligt. Uitgaande dat de draad bevestigd zit ter hoogte van de reflectie.
Dat weet ik al sinds ik op de basisschool zat.quote:
Wat ben jij toch een bolleboos! Goed hoor!quote:Op zondag 16 september 2012 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat weet ik al sinds ik op de basisschool zat.
Toen al een nerd vooralquote:Op zondag 16 september 2012 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een bolleboos! Goed hoor!
Maar goed... Het maanstof spat naar achteren zoals dat bij 1 G zou gebeuren met bijvoorbeeld zand.
precies. dat dacht ik al.quote:Op zondag 16 september 2012 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat weet ik al sinds ik op de basisschool zat.
moongate verhaal gaat niemand inquote:
En nu in correct Nederlands?quote:Op zondag 16 september 2012 23:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
moongate verhaal gaat niemand in.
maar het is waar 1/6 wist ik ook zo op te noemen hoor
Dus tegen alle bewijs in geloof je iets. Interessant. Pas je die kennismethode ook toe op andere aspecten van je leven?quote:Op zondag 16 september 2012 23:53 schreef 3-voud het volgende:
Ben een beetje roestig wat dit verhaal betreft. Maar geloof niet dat er iemand op de maan is geweest met zon Apollo-dinges. Kan ook helemaal niet. Dat ding was er helemaal niet geschikt voor. Nog maar niet te spreken over die LEM module. Beetje aluminium constructie met wat folie eromheen.
Rustig. Niet direct zo persoonlijk worden.quote:Op zondag 16 september 2012 23:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus tegen alle bewijs in geloof je iets. Interessant. Pas je die kennismethode ook toe op andere aspecten van je leven?
Hoe kom jij er bij dat ik niet rustig ben? Ik stel je heel rustig met alle interesse van de wereld een vraag. Goed, goed. met ietwat lichte verbazing maar zeer oprecht. Waarom voel jij je zo snel aangevallen?quote:Op zondag 16 september 2012 23:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Rustig. Niet direct zo persoonlijk worden.
Lees het topic anders even rustig door en/of lees je even in in de materie. Want er is al erg veel over geschreven.quote:Wat is voor jou onomstotelijk bewijs dat ik niet mag negeren? Laten we daar eens beginnen.
Klopt. Maar dan lees ik van alles. Ook de zaken die een hoax moeten onderbouwen waar ik het niet mee eens ben of te mager vind.quote:Op maandag 17 september 2012 00:01 schreef SpecialK het volgende:
Lees het topic anders even rustig door en/of lees je even in in de materie. Want er is al erg veel over geschreven.
De russen waren/zijn veeul verder men, de vs blufde alleen maar (en nu nog steeds)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze 50 jaar achter liggen?Ze lagen wel wat achter ja, hoewel het mogelijk krap was geworden als hun maanraket niet steeds faalde. China is ondertussen serieuse plannen aan het maken voor een maanlanding.
Reflectoren.quote:Op maandag 17 september 2012 00:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan lees ik van alles. Ook de zaken die een hoax moeten onderbouwen waar ik het niet mee eens ben of te mager vind.
Daarom vroeg ik je ook net dat ene waarvan jij denkt wat ik niet mag negeren. Je hebt er vast wel eentje. Zeg anders een paar kernwoorden. Zoals gezegd, ik ben wat roestig maar het zit aan de oppervlakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |