quote:Jarenlange oorlog met WADA
Lance Armstrong wordt nu opgehangen door het Amerikaanse anti-dopingagentschap USADA, dat nauw gerelateerd is aan het wereld anti-dopingagentschap WADA.
De persoonlijke oorlog van ‘The Boss’ met voormalig WADA-voorzitter Dick Pound ligt waarschijnlijk aan de basis van de huidige, selectieve jacht van USADA. Pound werd zelfs gezien als het lek van informatie over mogelijke positieve stalen van de Amerikaan in de Tour van 1999 naar sportkrant L’Equipe. Deze vete werd versterkt door de nauwe band die Armstrong met UCI-voorzitter Hein Verbruggen had. De Nederlandse topbestuurder leefde in die jaren in grote onmin met Pound door een twist over de dopingcontroles in het wielrennen.
Volgens artikel 8.3 van WADA kunnen op basis van getuigenverklaringen inderdaad alle Tourzeges van Armstrong worden afgenomen. USADA moet dan wel de gedetailleerde bewijslast aan de UCI overhandigen.
UCI is de enige instantie die dan daadwerkelijk de zeges van Armstrong kan afnemen. Ondanks de nauwe band die de wielerunie met de Amerikaan heeft, bevestigde een bron binnen UCI dat men Armstrong daadwerkelijk uit de uitslagen schrapt wanneer USADA voldoende bewijst levert.
quote:Claims dreigen voor Armstrong
Miljoenenclaims dreigen voor Lance Armstrong nadat de Amerikaanse oud-wielrenner weigerde mee te werken aan een arbitrageonderzoek naar doping in zijn wielercarričre. Hierdoor is het Amerikaanse antidopingagentschap USADA de procedure gestart om Armstrong zijn zeven Tourzeges (1999 t/m 2005) af te nemen en hem levenslang te schorsen voor een positie in de topsport.
Tegenstanders van de Texaan kunnen schadevergoedingen gaan eisen. Volgens ingewijden zal de Amerikaanse bookmaker SCA een claim van 7,5 miljoen dollar bij Armstrong neerleggen. SCA sloot in januari 2001 een deal met Armstrongs vertegenwoordigende firma Tailwind. Voor een inleg van 420.000 dollar, zou SCA aan Armstrong 9,5 miljoen dollar uitkeren als hij de Tour de France zou winnen van 2001 tot en met 2003. Plus vijf miljoen voor zeges in 2004 en 2005.
Armstrong won al die jaren en SCA moest over de brug komen voor 19,5 miljoen dollar. Na het verschijnen van verhalen in de media over dopinggebruik ontstond er al een juridisch geschil, waarbij uiteindelijk een schikking plaatsvond van 7,5 miljoen dollar. Dit bedrag zal SCA nu waarschijnlijk terugeisen.
Hier ben ik het wel mee eens. En dan moet je ook de Vinokourov zijn olympische titel, Touretappe, LBL en andere zeges na zijn schorsing niet tellen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel apart dat in dergelijke lijstjes Zülle wordt meegenomen, die zijn schorsing er toen op had zitten. Als je dat doet, moet je bijvoorbeeld ook alle etappe-overwinningen van Millar niet meer tellen (die heeft dus de afgelopen Tour dan geen etappe gewonnen) en ook Contador nu niet meer meerekenen. Die fietst dan dus nu niet in de Vuelta.
Een krant die Zülle op die manier meerekent, moet dan dus als Contador wint, er meteen bij vermelden dat die eigenlijk niet wint. Als journalisten een dergelijke redenatie voorhouden aan het dopingagentschap, moeten ze 'm zelf ook volgen. Je kunt niet vragen om consistentie en zelf niet consistent zijn.
Ik kan nog volgen dat je alles voordat iemand gepakt wordt besmet verklaard. En dat over diens prestaties daarna er twijfels zijn, maar je moet dan echt echt aantonen dat 'ie nog steeds pakt. Of 'm levenslang schorsen.
Het hele zaakje stinkt ook. Het USADA gaat op de stoel van zowel aanklager als rechter zitten, en maakt ook nog eens duidelijk dat wat het verdict gaat worden allang bekend was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De hele dag post je al alsof Armstrong het slachtoffer is van een of andere conspiracy...
Het is dan dus aan het Event, bijvoorbeeld de Tour de France, om te gaan schrappen, niet aan het USADA.quote:10.1 Disqualification of Results in the Event During which an Anti-Doping Rule Violation Occurs
An anti-doping rule violation occurring during or in connection with an Event may, upon the decision of the ruling body of the Event, lead to Disqualification of all of the Athlete's individual results obtained in that Event with all Consequences, including forfeiture of all medals, points and prizes, except as provided in Article 10.1.1.
Zou kunnen, maar ik kan het niet controleren.quote:In de verklaring van het USADA staat stapsgewijs de gang van zaken (http://www.usada.org/media/sanction-armstrong8242012) met o.a. de volgende passage:
[..]
Het USADA heeft dus laten weten in juni dat ze een zaak gingen starten, omdat ze dit bewijs verzameld hadden. Daaronder vallen dus getuigenverklaringen (onafhankelijk van elkaar door 12/13 personen!) onder ede over het gebruik van doping van Armstrong (EPO, bloedtransfusies, testosteron en cortisonen), handel in dopingproducten en het aanmoedigen van dopinggebruik. Ook is er nog wetenschappelijk bewijs voor manipulatie van het bloedpaspoort in 2009.
Heel goed mogelijk, maar ik kan het niet controleren.quote:Geheel volgens procedure wordt Armstrong hiervan op de hoogte gesteld en besluit dan niet de zaak aan te gaan met zijn volle verstand:
[..]
Maar door sommigen wordt nu gedaan alsof de ontkenning van Armstrong het enige 'bewijs' is wat ze nu gebruiken om hem schuldig te verklaren. Dat is dus niet waar. Er is genoeg bewijs om een zaak te beginnen en hem met grote waarschijnlijkheid veroordeeld te krijgen en vervolgens besluit Armstrong óók nog eens hier niet tegenin te gaan. Dat versterkt alleen maar het gelijk van het al bestaande bewijs.
Zal allemaal best, maar dat kan ik dus niet controleren.quote:Het enige is dat het bewijs nu nog niet openbaar is gemaakt, maar dat betekent niet dat het er niet is zoals nu gedaan wordt door sommigen, het is geen bluf van het USADA.
Behoort zeker tot de opties, maar ik kan het niet controleren.quote:Vervolgens zijn mensen hier alleen tevreden met een positieve test op de Champs Elysees als 'sluitend bewijs' en dat slaat natuurlijk ook nergens op. Alleen Floyd Landis is in de Tour zelf betrapt toen, verder geen enkele winnaar. Dus die positieve test ga je nooit als 'smoking gun' krijgen, maar daarom is er ook zo'n zorgvuldige zaak op andere manieren gebouwd met al die getuigeverklaringen etc. En daarbovenop dus ook nog eens wetenschappelijk bewijs dat hij geknoeid heeft met z'n bloed in 2009 en verklaringen van Michael Ashenden en het hertesten van samples uit 1999 die laten zien dat er synthetische EPO in z'n bloed aanwezig was. Dat mensen een 'positieve test op heterdaad' willen is gewoon onrealistisch, die gaat er nooit komen. Maar dat betekent niet dat het andere bewijs niet geldig is, waarom zouden zoveel mensen onafhankelijk van elkaar meineed plegen? Als er van een steekpartij videobeelden en getuigenverklaringen zijn, maar de dader heeft op de een of andere manier het mes kwijt weten te maken, dan wordt hij echt nog wel veroordeeld hoor...
Net zoals het openbaar ministerie niet de straf kan uitspreken, is het bij het bestrijden van doping hoogst ongebruikelijk dat een antidopingorganisatie zowel de vervolging voert, en daarbij totaal geen harde woorden schuwt en geen enkele tekenen van onafhankelijkheid te berde brengt, ook nog eens de strafmaat gaat bepalen, waarbij die straf al overduidelijk vantevoren is bepaald, nog voordat Armstrong eventueel aan zijn hoorzitting had kunnen beginnen.quote:Als er na al dit dan alsnog het argument wordt gebruikt dat het USADA geen 'wetmatige instelling' is of zoiets, tsja, dat lijkt mij pertinente onzin. Hoogstens zijn ze niet bevoegd om hem van al zijn titels te ontdoen (de enige openstaande vraag nu nog...), maar zeker wel om hem te veroordelen voor dopinggebruik in zijn periode als professionel atleet.
Maar dat is misschien ook niet heel relevant?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:38 schreef Zelva het volgende:
...maar ik kan het niet controleren.
Dit staat allang verduidelijkt in hun verklaring:quote:Het hele zaakje stinkt ook. Het USADA gaat op de stoel van zowel aanklager als rechter zitten, en maakt ook nog eens duidelijk dat wat het verdict gaat worden allang bekend was.
Dat klopt gewoon niet, ik kan me echt geen zaak herinneren waarbij je als atleet afziet van een hoorzitting en dat dan direct de voorzitter van de aanklagersorganisatie de straf al weet. Het maakt me misselijk.
Hier komen we op een gebied waar ik ook al eerder wat over gezegd heb, namelijk dat er verschillende protocollen gelden. Ze gebruiken namelijk niet dit artikel 10.1 uit een WADA protocol maar de World Anti Doping code. Dit zeggen ze ook in hun verklaring:quote:Daarnaast doet het USADA ook nog eens tal van uitspraken die ze helemaal niet kunnen doen en ook niet kunnen waarmaken, zoals dat Armstrong al zijn overwinningen en resultaten kwijtraakt. Volgens de WADA-code kan dat alleen als er een 'in-competition test' is geweest, is dat niet het geval dan geldt de volgende regel:
quote:
10.1 Disqualification of Results in the Event During which an Anti-Doping Rule Violation Occurs
An anti-doping rule violation occurring during or in connection with an Event may, upon the decision of the ruling body of the Event, lead to Disqualification of all of the Athlete's individual results obtained in that Event with all Consequences, including forfeiture of all medals, points and prizes, except as provided in Article 10.1.1.
Het is dan dus aan het Event, bijvoorbeeld de Tour de France, om te gaan schrappen, niet aan het USADA.
Hoe kan ik een organisatie serieus nemen die allerlei onzin uitkraamt?
Armstrong wordt (denk ik) namelijk niet schuldig bevonden a.d. hand van een overtreding in een specifiek event, maar in een hele reeks.quote:10.8 Disqualification of Results in Competitions Subsequent to Sample Collection or Commission of an Anti-Doping Rule Violation In addition to the automatic Disqualification of the
results in the Competition which produced the positive Sample under Article 9 (Automatic
Disqualification of Individual Results), all other competitive results obtained from the date a positive
Sample was collected (whether In-Competition or Out-of-Competition, or other anti-doping rule
violation occurred, through the commencement of any Provisional Suspension or Ineligibility period,
shall, unless fairness requires otherwise, be Disqualified with all of the resulting Consequences
including forfeiture of any medals, points and prizes.
Lol, dus omdat er onder het mom van wetenschappelijk onderzoek en niet onder het mom van dopingcontrole EPO-gebruik in zijn stalen wordt gevonden, vind jij hem nog steeds 'as clean as a whistle'? Inderdaad de UCI heeft hem op juridische grond zo vrij kunnen pleiten, maar laat je gezond verstand eens werken...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:04 schreef TLC het volgende:
Lance A. blijft onschuldig tot het tegendeel bewezen is lijkt me.
goeie post DeeBeequote:-snip-
Hoe veel ik ook genoten heb van de tours zoals die van 2003. Die sprints aan de voet van die cols zijn natuurlijk het levende bewijs van:quote:
Van de andere wielrenners kun je moeilijk anders verwachten: die zijn allemaal net zo schuldig. Het is ook wel het feit dat de details nog niet bekend zijn. Kijk als nu uit de details van het proces zou blijken dat Armstrong de spil in een groot dopingnetwerk was en positieve tests heeft afgekocht, dan zou dat misschien nog kunnen veranderen...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:05 schreef RubenSosa het volgende:
Wel grappig om te zien: Usada dacht door dit Armstong kapot te maken. Maar voorlopig staat bijna alles en iedereen nog steeds achter Armstrong incl steun aan zijn Livestrong.
Eens ja. Maar nu komt er niks naar buiten toch? Omdat Armstrong stopt met zich te verdedigen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Van de andere wielrenners kun je moeilijk anders verwachten: die zijn allemaal net zo schuldig. Het is ook wel het feit dat de details nog niet bekend zijn. Kijk als nu uit de details van het proces zou blijken dat Armstrong de spil in een groot dopingnetwerk was en positieve tests heeft afgekocht, dan zou dat misschien nog kunnen veranderen...
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:13 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, toen Riis zijn EPO-gebruik toegaf in 2007 mocht hij zijn Tourzege van 1996 houden vanwege verjaring. Waarom geldt dat nu niet voor de Tourzeges van Armstrong van meer dan 10 jaar geleden? Waarschijnlijk omdat Armstrong niet zelf bekend heeft.
quote:In accordance with the Code, aggravating circumstances including involvement in multiple anti-doping rule violations and participation in a sophisticated doping scheme and conspiracy as well as trafficking, administration and/or attempted administration of a prohibited substance or method, justify a period of ineligibility greater than the standard sanction.
Hangt er vanaf wie je 't vraagt. Je hebt een hoop bange gepensioneerde Belgen die vinden dat het allemaal al te lang geleden is. Dan wat betrapte Spanjaarden die vinden dat ook betrapte renners grote kampioenen kunnen zijn en dan nog wat Fransen die het wel amusant/terecht lijken te vinden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:05 schreef RubenSosa het volgende:
Wel grappig om te zien: Usada dacht door dit Armstong kapot te maken. Maar voorlopig staat bijna alles en iedereen nog steeds achter Armstrong incl steun aan zijn Livestrong.
twitter:Ben_Nelms twitterde op zaterdag 25-08-2012 om 08:33:10I finally achieved my lifelong goal of having as many Tour De France titles as Lance Armstrong. reageer retweet
Heeft Escartin dan nu ook de Tour van 99 gewonnen? Zülle zal 't ook niet zijn lijkt mequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:00 schreef JohnDDD het volgende:
Van cyclingnews:
Escartin calls USADA sanction on Armstrong illogical
Spanish former pro content with his podium place
Fernado Escartin, who finished third behind Lance Armstrong and Alex Zuelle in the 1999 Tour de France, has called USADA’s decision to ban Armstrong and strip him of his Tour titles "illogical".
Escartin was one of the most successful climbers of his generation, competing at the highest level both before and after Armstrong’s first Tour win. In 1999, he raced for the Spanish Kelme squad and won a stage.
Armstrong, who has always denied doping, announced on Thursday that would not contest USADA’s charges relating to doping offences during his time with the US Postal Service squad.
"It's 13 years now since this all happened, it seems completely illogical and unreal. I don't want to even think about it. How far back in time do they want to go?,” Escartin told Reuters.
"Once they have done all the doping tests then that's as far as it should go," the Spaniard said. "It makes no sense.
"In Spain, after five years a legal case is dropped and for me, Lance Armstrong is as much a champion now as he was yesterday."
Lance Armstrong geeft gevecht met USADA op #2quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:24 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Heeft Escartin dan nu ook de Tour van 99 gewonnen? Zülle zal 't ook niet zijn lijkt me
En alle andere Tours? Weet iemand dat?
Die had ik al gezien...wat blijkt daaruit dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:36 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Lance Armstrong geeft gevecht met USADA op #2
Voortaan even verder kijken dan je neus lang is..
Het wielrennen wel. Hoe kan je zeggen dat wielrennen veranderd is als je het verleden niet aanpakt? Zeggen dat het verleden is geweest zonder er op terug te kijken en ervan te leren is feitelijk het verleden accepteren. Pas als je het verleden opheldert, kan je de toekomst in.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:14 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Deze vraag zou je bij iedere dopingzaak moeten stellen. Niet alleen bij dopingzaak van Armstrong.
En antwoord op de vraag is altijd niemand.
Dopingzondaar niet; want hij wordt gestraft. Maar dat risico neemt diegene en dat weet je als renner gewoon.
Het wielrennen niet; want weer dopingzaak, weer schade aan sport etc.
USADA / CONI etc. ook niet; die doen gewoon hun plicht: dopingzondaars pakken.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:34 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat gebeurt er op het moment dat je het verleden laat rusten? '99. Na 1998 was het peloton bang, de controles bleken opeens te werken, men was het erover eens dat '99 een stuk clean(er) zou worden, als renners onder elkaar. Totdat de UCI Lance Armstrong naar voren schoof, als voorbeeld van schoon wielrennen. Toen hij vroeg in de Tour positief werd getest, werd dat afgedekt omdat hij de cleane wielrenner zou zijn. Dat was een vrijbrief voor de rest en de vroege jaren 2000 volgden. Dat is wat er gebeurt als je het verleden alleen het verleden laat en niet de kwade elementen eruit identificeert.
Ik moest meteen denken aan Wim Vansevenant, maar helaas die was rode lantaarn in 2006, 2007 en 2008 dus na Armstrong's laatste zege.quote:
Jammer? Vertel dat aan Simeoni. Vertel dat aan iedereen die wielrenner was en geen doping gebruikte en achter hem finishte.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:07 schreef Panzermaus het volgende:
Ik krijg advertenties voor EPO te zien. Gezichtsverlies voor Amstrong wel, jammer dit.
Mooi overzicht in dat artikelquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Jammer? Vertel dat aan Simeoni. Vertel dat aan iedereen die wielrenner was en geen doping gebruikte en achter hem finishte.
Mocht je, en ieder ander, niet overtuigd zijn, lees dit eens: http://cavalierfc.tumblr.(...)s-not-about-the-bike
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seedingquote:Frans dopingagentschap: 'Armstrong was op de hoogte van alle geplande controles'
Lance Armstrong, die donderdag zijn strijd tegen het Amerikaans antidopingagentschap USADA staakte en een levenslange schorsing kreeg, was 'op de hoogte van alle geplande dopingcontroles". Dat verklaarde de Fransman Michel Rieu, wetenschappelijk raadgever van het Franse antidopingagentschap AFLD, zaterdag aan de krant Le Monde.
Het onderzoek van het USADA is gebaseerd op getuigenissen van ex-renners, want Armstrong zelf is nooit betrapt op het gebruik van doping. Rieu heeft hier echter een verklaring voor. 'De controleurs ondervonden heel wat moeilijkheden om onaangekondigde controles uit te voeren. Armstrong werd steeds op voorhand verwittigd, waardoor hij steeds nog twintig minuten had om de sporen uit te wissen. Hij kon zijn bloed verdunnen of zijn urine vervangen. Hij diende de epo slechts in kleine hoeveelheden toe, waardoor het niet meer op te sporen was. We stonden machteloos tegenover deze manier van werken', verklaarde Rieu.
Om aan de dopingcontroles te ontsnappen, zou 'The Boss' beroep gedaan hebben op een netwerk van medewerkers. 'Armstrong liet zich omringen door heel wat fysiologen. Ook op het logistieke vlak was alles mogelijk. Het gerucht doet de ronde dat hij met zijn privévliegtuig bloed uit de Verenigde Staten liet overvliegen.'
Volgens de Franse dopingjager zou Armstrong zelfs achter het ontslag van voormalig AFLD-voorzitter Pierre Bordry zitten. 'We weten dat hij in maart 2009 op visite ging bij toenmalig president Sarkozy om hem het ontslag van Bordry te vragen. Een jaar later stapte Bordry ook daadwerkelijk op. In maart 2010 schonk Armstrong in ruil een fiets aan de staatschef.'
Die kerel is de grootste beroepsleugenaar die ik ken uit het wielerwereldje.. Ik kan me nog een avondtv programma herinneren van enkele jare terug, weet niet meer of het NOS of de Belg was. Nooit een gast zoveel zien liegen in 5-10 minuten. Ik zeg bewust zien, want het ging om de lichaamstaal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de rol van Bruyneel in het geheel.
Zal wel de NOS zijn, want Bruyneel had vaak ruzie met Sporza omdat die te kritisch waren over alles wat over Armstrong ging waardoor hij weigerde om met hen te praten... wat bij Smeets uiteraard geen probleem was.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:54 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die kerel is de grootste beroepsleugenaar die ik ken uit het wielerwereldje.. Ik kan me nog een avondtv programma herinneren van enkele jare terug, weet niet meer of het NOS of de Belg was. Nooit een gast zoveel zien liegen in 5-10 minuten. Ik zeg bewust zien, want het ging om de lichaamstaal.
Gisteravond bij Nieuwsuur Nederland 2.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:03 schreef Panthera. het volgende:
Heeft Smeets eigenlijk al een reactie gegeven? Ik had gehoopt dat hij vandaag commentaar zou doen.
Is dat terug te kijken of wat zei hij?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gisteravond bij Nieuwsuur Nederland 2.
Vanaf 8:45: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1283796quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:07 schreef Panthera. het volgende:
Is dat terug te kijken of wat zei hij?
In het AD vanochtend stond een reactie van bruyneel:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:54 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die kerel is de grootste beroepsleugenaar die ik ken uit het wielerwereldje.. Ik kan me nog een avondtv programma herinneren van enkele jare terug, weet niet meer of het NOS of de Belg was. Nooit een gast zoveel zien liegen in 5-10 minuten. Ik zeg bewust zien, want het ging om de lichaamstaal.
Ik moest hard lachen toen ik dat las.quote:Lance heeft zich nooit eerder in zijn leven teruggetrokken uit een gevecht, dus zijn besluit onderstreept wat voor een oneerlijk proces dit is geweest.
Ik mag het hopen. Bruyneel verdient meer dan Armstrong een schorsing voor het leven.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Bruyneel heeft wel een beetje een probleem, die moet het aanvechten anders lijkt het me dat die niet meer bij Radioshack kan werken?
Omdat Armstrong. Hij moest hoe dan ook vallen, het blijft net zo goed een politiek spelletje. High profile sporters bestraffen levert weer publiciteit op voor de dopingjagers en waarschijnlijk ook fondsen. Een Usada en andere anti dopingbureau's zijn afhankelijk van overheidsgeld, er moet dus wel gescoord worden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:13 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, toen Riis zijn EPO-gebruik toegaf in 2007 mocht hij zijn Tourzege van 1996 houden vanwege verjaring. Waarom geldt dat nu niet voor de Tourzeges van Armstrong van meer dan 10 jaar geleden? Waarschijnlijk omdat Armstrong niet zelf bekend heeft.
Deels. Maar deels zijn ook de hoogste bomen het beste om te pakken omdat dat voorbeeld het hardst aankomt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat Armstrong. Hij moest hoe dan ook vallen, het blijft net zo goed een politiek spelletje. High profile sporters bestraffen levert weer publiciteit op voor de dopingjagers en waarschijnlijk ook fondsen. Een Usada en andere anti dopingbureau's zijn afhankelijk van overheidsgeld, er moet dus wel gescoord worden.
Hij heeft met Klöden mogelijk toch een kersvers Tour-winnaar in de gelederen. Maar RadioShack zal volgend seizoen denk ik niet veel bestaansrecht meer hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zou Bruyneel nog wel veel ambities hebben op ploegleidersvlak?
Op Contador moet hij niet meer hopen nadat hij hem opzij gooide omdat Armstrong terugkeerde. Met de Schlecks heeft hij het ondertussen ook wel verprutst en ik denk niet dat hij nog wat in de marge wil blijven aanmodderen met Horner en Kloden, het team lijkt weinig toekomst te hebben.
Ik heb al jaren geen idee meer wat hij aan het doen is, je zou haast denken dat hij enkel nog in wielrennen zit om zo nog invloed te kunnen uitoefenen op andere mensen in de sport.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zou Bruyneel nog wel veel ambities hebben op ploegleidersvlak?
Op Contador moet hij niet meer hopen nadat hij hem opzij gooide omdat Armstrong terugkeerde. Met de Schlecks heeft hij het ondertussen ook wel verprutst en ik denk niet dat hij nog wat in de marge wil blijven aanmodderen met Horner en Kloden, het team lijkt weinig toekomst te hebben.
Dat gaat over levenslange schorsing, en waarom dat gepast is. Dat gaat niet over de vraag waarom men zijn resultaten van meer dan 10 jaar geleden kan schrappen.quote:
Bruyneel heeft hetzelfde probleem als Armstrong. Hij kan het aanvechten, maar dan komt alsnog alle vuile was naar buiten en wordt hij vermoedelijk schuldig bevonden. Hij kan berusten, maar dan wordt ook hij misschien wel geschorst voor het leven.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Bruyneel heeft wel een beetje een probleem, die moet het aanvechten anders lijkt het me dat die niet meer bij Radioshack kan werken?
Jee als dat allemaal waar isquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding
Geweldig stukje, diepe buiging voor Mart.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:47 schreef OProg het volgende:
Nog een reactie van Mart:
http://www.demorgen.be/dm(...)elijke-rechter.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |