Gaat mij niet lukkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Supergoed toch![]()
Gaan er hier nog mensen de Start to Run cursus doen? Ik kan het echt aanradenal is het maar voor alle tips die je krijgt over houding en zo
Je hebt ook Run to the Start, dat is wat gevorderd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er goed uit!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heeft dat nog zin om te doen als je het programma al af hebt? Of doen ze ook de 5-10 km?
Ja dat is zo. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We hebben hier ook nog een Polar, zit het ook niet op. Maar goed, als je alle luxe opties op de goedkopere versies gaat zetten hou je niks meer over voor de duurste versies
Ik zou wel heel graag willen maar zaterdagen gaan mij niet lukken..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Supergoed toch![]()
Gaan er hier nog mensen de Start to Run cursus doen? Ik kan het echt aanradenal is het maar voor alle tips die je krijgt over houding en zo
Ze doen ook een training naar de Zevenheuvelenloop, maar dan moet je al minstens 3 kwartier aan elkaar kunnen lopen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heeft dat nog zin om te doen als je het programma al af hebt? Of doen ze ook de 5-10 km?
quote:"If you run, you are a runner. It doesn't matter how fast or how far. It doesn't matter if today is your first day or if you've been running for twenty years. There is no test to pass, no license to earn, no membership card to get. You just run." - John Bingham
Dat ga ik eens proberen!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:43 schreef Griebus het volgende:
[..]
Probeer eens je wifi uit te zetten voordat je gaat lopen, dat scheelt bij mij enorm
Ah oke, maar eens naar kijken danquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je hebt ook Run to the Start, dat is wat gevorderd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er goed uit!
Overigens kon ik zelf al 5km lopen toen ik met Start to Run begon. Volgens de trainster was dat een voordeel. Doordat ik al conditie had, kon ik me meer op m'n houding en looptechniek richten. Je kunt het dus best doen als je al een beetje ervaring hebt
Hmm, ik weet niet, is dat echt zo veel voor een beginner dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien wat rustiger opbouwen? Weet niet hoe lang je al loopt en wat je al loopt, maar voor een relatieve beginner is 2x2km best een hoop
Zou volgend jaar wat zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze doen ook een training naar de Zevenheuvelenloop, maar dan moet je al minstens 3 kwartier aan elkaar kunnen lopen.
Heel fijn t-shirt zit er ook bijquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, maar eens naar kijken dan
Het gaat me ook meer om het feit dat je pezen en gewrichten een flinke klap krijgen en daarom rustig moet worden opgebouwdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:08 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet, is dat echt zo veel voor een beginner dan?
Ik ben gewoon begonnen met de afstand/tijd die ik zonder al teveel moeite aan één stuk kon lopen, en probeer dat langzaam uit te breiden; 10 minuten ging de eerste keer dat ik ging lopen al vrij moeiteloos (na een minuut of 8/9 begon ik lichtjes te hijgen). Sindsdien heb ik een keer of 10 gelopen denk ik en loop ik ca 3 km (ca 20 min) aaneen. Als ik 5 km loop dan doe ik dus 3-2; pas 7 km gelopen en toen deden we 3-2-2. Alleen vandaag dus niet (qua piepende ademhaling dan, rest vh lichaam had nog wel wat over).
Voor mijn doen begon ik al vrij langzaam, 5 jaar geleden liep ik de eerste keer zonder veel moeite zo'n 25 minuten (ik ben alleen helaas na een maand afgehaakt) maar mijn conditie is sindsdien flink achteruit gegaan helaas
Hm ja dat snap ik! Wat dat betreft zijn de schoenen trouwens sowieso al een vooruitgangquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Het gaat me ook meer om het feit dat je pezen en gewrichten een flinke klap krijgen en daarom rustig moet worden opgebouwdConditie is niet zo boeiend.
Je loopt niet toevallig te snel he? Dat deed ik per ongeluk in het begin, waardoor ik ook veel tijd nodig had om weer bij te komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:43 schreef bluejean het volgende:
Wauw cinnamon_M, ik vind dat wel knap hoor, zo snel al zo lang achter elkaar kunnen hardlopen! Al ben ik vast een mietje, want ik liep vandaag voor de tweede keer (weer ca. 2 km rennen, 1 km wandelen), maar ik trok het weer slecht. Loop na enkele minuten al te piepen en te hijgen. Sterker nog: ik ben alweer ruim een uur binnen en heb nog steeds zere longen. Niet zo best.
Maar mag ik wel even voor mezelf jompelen dat ik, ondanks alle spierpijn van de vorige keer, tóch een tweede keer ben gaan hardlopen? Ik vind het al een hele prestatie, al zeg ik het zelf.
Ik denk het niet. Volgens mij loop ik vooralsnog relatief langzaam. Ik denk dat het vooral te maken heeft met een gebrek aan conditie en/of een verkeerde manier van ademhalen. Ik merk ook dat ik tijdens het rennen soms ga nadenken over hoe ik zou moeten ademen (en dan lukt het al helemáál niet meer goed). Maar wellicht dat dit in de toekomst vanzelf bijtrekt, naarmate je meer en vaker loopt?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je loopt niet toevallig te snel he? Dat deed ik per ongeluk in het begin, waardoor ik ook veel tijd nodig had om weer bij te komen.
Dat krijg je niet van 1 keer lopen, shin splints is een overbelastingsblessure.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:11 schreef InGebruik het volgende:
Denk dat ik na m'n enkelblessure iets te fanatiek ben begonnen. Vanochtend wakker geworden met flink wat pijn in de linker scheen. Hopen dat het spierpijn is en dat het morgen grotendeels is weggetrokken, maar ben bang dat het een shin splint is.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:57 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Volgens mij loop ik vooralsnog relatief langzaam. Ik denk dat het vooral te maken heeft met een gebrek aan conditie en/of een verkeerde manier van ademhalen. Ik merk ook dat ik tijdens het rennen soms ga nadenken over hoe ik zou moeten ademen (en dan lukt het al helemáál niet meer goed). Maar wellicht dat dit in de toekomst vanzelf bijtrekt, naarmate je meer en vaker loopt?
Wel voor het donker terug zijn héquote:
Ik wil ook gaan maar heb net pas een half uur mijn eten op, bleeh moet nog even wachten. Ga denk ik om half 10.quote:
Je bent verlorenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:13 schreef Quoi het volgende:
ik ben verzeild geraakt in de Zalando lounge en kom er niet meer weg![]()
R.I.P bankrekening Quoiquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:13 schreef Quoi het volgende:
Het begin van het eindequote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:13 schreef Quoi het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |