Dan ben je zeker dat er geen inschattingsfouten worden gemaakt of laksheid dat het niet gevraagd wordt (vooral dat laatste)quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:37 schreef Xetran het volgende:
[..]
Waarom? Is vragen zo moeilijk dan?
Ja, maar het gaat om wat de caissière vindt. En die kan dat niet inschattenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je als je jonger bent dan 20, zelf je ID laat zien (zonder dat ze er om hoeven te vragen dus)
gelukkig heb je george als uiquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik heb dit ook wel eens gedaan toen ik nog achter de kassa werkte. sta er echt nu pas bij stil man
ik hou hem dan zeg maar zo vast dat enkel de foto zichtbaar isquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze niet even je foto willen zien?
Kleurenblindquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
gelukkig heb je george als ui
[..]
ik hou hem dan zeg maar zo vast dat enkel de foto zichtbaar is
Jongens willen je naam om te facebookenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:51 schreef Daniane het volgende:
Tja, weet je wat het is? Wanneer die cassière niet om jouw ID vraagt en je bent wél minderjarig, dan krijgt dat filiaal gewoon een hele hoge geldboete wanneer dat gecontroleerd wordt. Ik heb zelf ook 2 jaar achter de kassa gewerkt en ons werd wijsgemaakt dat er ook van die 'mystery shoppers' rondliepen om te controleren of het identiteitsbewijs wel werd gevraagd. Het is dan ook gewoon beter om steeds het zekere voor het onzekere te nemen en het gewoon te vragen.
Ik heb ook wel eens een vrouw die al richting de 30 ging om haar ID gevraagd, maar die vond dat wel grappig en begon toen nog een gezellig gesprek ook.
Mij word ook altijd om mijn identiteitsbewijs gevraagd, ik hoop dan maar dat ik later er ook nog lekker jong uit zie.
Ik heb dat ooit 1 keer gedacht.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jongens willen je naam om te facebooken
Dan gewoon zeggen, ik haal mijn spullen wel ergens anders.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:58 schreef Syd het volgende:
26 jaar Albert Heijn Hengelo ID laten zien, dikke baard had ik ook nog maar nee ID laten zien
En terecht, voor je het weet pleegt zo'n haatbaard een aanslag, dan kun je maar beter eerst om zijn ID vragen en zijn gegevens noteren, scheelt de recherche weer werk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:58 schreef Syd het volgende:
26 jaar Albert Heijn Hengelo ID laten zien, dikke baard had ik ook nog maar nee ID laten zien
zelfs dan. Ik stond met groente, vlees, koek en bier bij de kassa en het werd ook gevraagd..quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:03 schreef sinepedraap het volgende:
Kijk dat ze het aan pubers vragen ok maar soms doen ze het gewoon terwijl iedereen weet dat ze ouder dan 15 zijn.![]()
Vaak is het ook zo dat je bijv. met alleen bier gecontroleerd wordt. Als je boodschappen haalt en er zit bier of wijn bij vragen ze het nooit.
Koek is dan ook voor kleine kinderen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:27 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
zelfs dan. Ik stond met groente, vlees, koek en bier bij de kassa en het werd ook gevraagd..
ah jij voelt je daar te stoer voorquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Koek is dan ook voor kleine kinderen.
Hij drinkt zijn ranja altijd puur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:30 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ah jij voelt je daar te stoer voor
Inderdaad dat staat er meestal ook.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je als je jonger bent dan 20, zelf je ID laat zien (zonder dat ze er om hoeven te vragen dus)
Neen, ik voel me daar te ripped voor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:30 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ah jij voelt je daar te stoer voor
Foutquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
nee hoor, het wordt beweerd dat je dat moet doen, in werkelijkheid ben je nergens toe verplicht tenzij je de wet overtreed.
Dat boeit die kassameisjes geen neuk hoorquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:00 schreef Equites het volgende:
[..]
Dan gewoon zeggen, ik haal mijn spullen wel ergens anders.
Als iedereen dat zegt gaat het ze echt wel boeien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat boeit die kassameisjes geen neuk hoor
Maar niet iedereen zegt dat, dus heeft het geen enkele zinquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:06 schreef Equites het volgende:
[..]
Als iedereen dat zegt gaat het ze echt wel boeien.
Rijbewijs F voor je fiets.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik gaf eens mn rijbewijs ipv id kaart, gaat dat meisje alsnog zoeken naar mn geboortedatum
Als je oud genoeg bent kan je het gewoon laten zien toch...quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:58 schreef NanaVonB het volgende:
Ik ben bijna 23 en ben de afgelopen week 3 keer om ID gevraagd in de suermarkt. In twee van de drie gevallen kreeg ik het mee zonder vertoon van ID, in een geval ging mevrouw zeiken.De jongen achter mij die ik toevallig kende moest lachen en snate er niks van, hij werd echter niet gecontrolleerd (knappe jongen, mijn leeftijd), de meid achter hem was sowieso 24 of 25, werd ook gecontrolleerd.
Klacht kutcassieres die zelf amper 20 zijn die mensen die duidelijk de 18 (of 20) al gepasseerd zijn nog controlleren
Nee, al heeft het OM/Justitie het er in de praktijk er wel zo van gemaakt. Maar volgens de wet hoeft het niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hm in Nederland moet je dat ding toch altijd bij je hebben als je van huis gaat?
Ja, inderdaad. Hoe veel schade alcohol aanricht aan de hersenen van kinderen weet eigenlijk niemand.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:00 schreef Bazch het volgende:
Ik vind het een terechte klacht.
Je mag geen alcohol kopen als je jonger dan 16 bent. Best. Als je jonger dan 16 lijkt moet je gevraagd worden.
Nu is het als je jonger dan 20 bent moet je je identificeren. Om iets te kunnen kopen waar je 16 voor moet zijn. Nu beginnen ze mensen van 23 te vragen, gaan ze door dit gezeur de grens weer verhogen naar 25 enzovoort. Het slaat nergens op, en veroorzaakt alleen maar ergenissen. Laat die paar jochies die een keertje alcohol mee krijgen toch lekker. Alsof dat zo'n ramp is.
Verantwoordelijkheid van de ouders, en oh oh wat een ramp als een jochie een keer een sixpackje meekrijgt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoe veel schade alcohol aanricht aan de hersenen van kinderen weet eigenlijk niemand.
Af en toe een sixpackje moet best kunnenquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:03 schreef Bazch het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid van de ouders, en oh oh wat een ramp als een jochie een keer een sixpackje meekrijgt.
Verder word ik ook regelmatig om m'n ID gevraagd terwijl ik toch een redelijke baard heb. "Ja meneer u had ook 19 kunnen zijn". Ja dat is gvd oud genoeg om een sixpackje te kopen
Ik weet niet wat jij maar tussen 15 en 22 zit 7 jaar verschil. Een beetje onnozel als je dat niet ziet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef Lithia het volgende:
Je bent 22, zo oud ben je niet en het is helemaal niet raar als ze het fout hebben.
dit bedoel ik dus, als de ethor (spreker, in dit geval vrager) jonger is dan degen aan wie gevraagd wordt kan dit beledigend zijn. Je kan zeggen dat het onzin is maar toch zit er een heel verhaal achter. bovendien ligt het ook een beetje aan de toon.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:00 schreef Bazch het volgende:
Ik vind het een terechte klacht.
Je mag geen alcohol kopen als je jonger dan 16 bent. Best. Als je jonger dan 16 lijkt moet je gevraagd worden.
Nu is het als je jonger dan 20 bent moet je je identificeren. Om iets te kunnen kopen waar je 16 voor moet zijn. Nu beginnen ze mensen van 23 te vragen, gaan ze door dit gezeur de grens weer verhogen naar 25 enzovoort. Het slaat nergens op, en veroorzaakt alleen maar ergenissen. Laat die paar jochies die een keertje alcohol mee krijgen toch lekker. Alsof dat zo'n ramp is.
Verder is het überhaupt onzin met je ID kaart/paspoort. Kreng moet je altijd bij je hebben (voor zulk soort dingen voornamelijk), maar als je hem kwijt raakt krijg je eerst een boete, en vervolgens weer nieuw aanschaffen voor ruim 50 euro.
Kijk, ik snap het hele idee van je moeten identificeren, maar maak die krengen dan niet zo duur.
Ja maar als jij 22 bent en iemand jou 17/18 schat is er ook een kans dat jij een 15-jarige bent die er ouder uitziet. Als die caissière het niet vraagt kan er een dikke boete voor de winkel en/of een ontslag voor haar in zitten. Kleine moeite dus om even je ID te laten zien en alle twijfel weg te nemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij maar tussen 15 en 22 zit 7 jaar verschil. Een beetje onnozel als je dat niet ziet.
Ik zie er niet uit als 18. Deze mensen nemen niet de moeite om even goed te kijken of willen stangen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:50 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja maar als jij 22 bent en iemand jou 17/18 schat is er ook een kans dat jij een 15-jarige bent die er ouder uitziet. Als die caissière het niet vraagt kan er een dikke boete voor de winkel en/of een ontslag voor haar in zitten. Kleine moeite dus om even je ID te laten zien en alle twijfel weg te nemen.
Goed punt, als je nu een boete krijgt voor het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs, ben je 20 Euro goedkoper uit!quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
ik heb dat ding nooit bij me omdat ik n keer gerold ben en toen moest ik 80 euro betalen om een nieuwe aan te laten maken
Echt waar? Daar zal toch ook wel een soort 'beveiliging' inzitten zodat personen onder de zestien geen alcohol kunnen kopen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef Amun90 het volgende:
Met de AH-zelfscan kun je ID-controle ontwijken als puber.
Oh nee hoor, ze mogen mij niet beboeten omdat ik mij niet wil legitimeren (tenzij wet overtreden). De politie heeft t weer mooi geregeld, iedereen die hier denkt dat zo iemand zonder reden zich moet kunnen legitimeren en anders een boete krijgt is er mooi ingestonken. Dit is namelijk helemaal niet waar. Ze doen het wel maar in de wet staat niet dat je iemand mag beboeten om deze reden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:01 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Goed punt, als je nu een boete krijgt voor het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs, ben je 20 Euro goedkoper uit!
Herkenbaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:58 schreef NanaVonB het volgende:
Ik ben bijna 23 en ben de afgelopen week 3 keer om ID gevraagd in de suermarkt. In twee van de drie gevallen kreeg ik het mee zonder vertoon van ID, in een geval ging mevrouw zeiken.De jongen achter mij die ik toevallig kende moest lachen en snate er niks van, hij werd echter niet gecontrolleerd (knappe jongen, mijn leeftijd), de meid achter hem was sowieso 24 of 25, werd ook gecontrolleerd.
Klacht kutcassieres die zelf amper 20 zijn die mensen die duidelijk de 18 (of 20) al gepasseerd zijn nog controlleren
Ja dat dus. In principe hoeven cassieres niet echt kennis van zaken te hebben, ze hoeven slechts te scannen en af te rekekenen, maar enkele mensenkennis scheelt een hoop ergenis.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik ging een jaar geleden als cadeau een mandje met wat glazen en flessen drank laten maken in een drankshop. Was toen 29.
Daar hadden ze zo'n apparaat met een camera waar mensen 'die ervaring hebben in het schatten van leeftijden' achter zitten. En die unlocken dan de kassa.
Ik in die camera kijken, kregen we de melding terug dat ik mn legitimatiebewijs voro de camera moest houden, ze twijfelden of ik wel 16 was. Waarbij bij mij de twijfel begon of die mensen wel geschikt zijn.
Ja dat zou je wel willen hequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef Walter81 het volgende:
Ow ja, en we zien wel graag een foto van jou om te oordelen of je er echt jonger uit ziet of dat het aan de cassiere ligt.
Jaquote:
Ben je bang dat ze op je gaan fappen of heb je iets heel ergs hier gepost en mag niemand weten dat jij het was?quote:
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze op je gaan fappen of wat?
Goeie vraag. Misschien weet Google het antwoord?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?
Van het geluid dat je hoort als je het velletje heen en weer haalt 'fap fap fap'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan te horen krijgen dat het geen geldig ID is.
Ditquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ook
Mijn velletje maakt geen geluid. Doe ik iets verkeerd?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Van het geluid dat je hoort als je het velletje heen en weer haalt 'fap fap fap'
Maar goed OT maar weer.
Dit staat in de wet:quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:09 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ze mogen mij niet beboeten omdat ik mij niet wil legitimeren (tenzij wet overtreden). De politie heeft t weer mooi geregeld, iedereen die hier denkt dat zo iemand zonder reden zich moet kunnen legitimeren en anders een boete krijgt is er mooi ingestonken. Dit is namelijk helemaal niet waar. Ze doen het wel maar in de wet staat niet dat je iemand mag beboeten om deze reden.
Succes met je bezwaar.quote:Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.
Die heb je ook wel eens ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ook
Juist. Maar die eerste vordering moet wel terecht zijn. Ze mogen niet zomaar om je identiteitskaart vragen alleen maar ter controle of je er wel 1 hebt. Deze regel is van toepassing wanneer je bijvoorbeeld iets vernield hebt, of aan het zwartrijden bent in het ov, enz... Dan is er een geldige reden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit staat in de wet:
[..]
Succes met je bezwaar.
Hoe word je als supermarkt betrapt op het verkopen van alcohol/sigaretten aan minderjarigen? Staan agenten om de hoek te controleren of er geen 16-jarigen met drank de supermarkt uit lopen? Undercover pubers die zonder ID alcohol proberen te kopen en zodra de transactie verricht is een bon geven aan de cassiere? Hoe moet ik dat zien?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:50 schreef Bitlord het volgende:
Uit ervaring kan ik vertellen dat een supermarkt een boete krijgt van minimaal 900 euro bij drankverkoop en 450 euro bij sigarettenverkoop. Deze bedragen worden verdubbeld als er binnen twee jaar na de eerste boete nog een boete valt. De tweede boete is dus 1800/900 euro. Gebeurt hetzelfde binnen twee jaar daarna weer dan wordt de boete weer verdubbeld. Afhankelijk van de gemeente en vooral het beleid wat de gemeente voert kan dan ook de vergunning worden ingetrokken voor de supermarkt, waardoor ze geen drank meer mogen verkopen.
Dat eerste klopt, maar vervolgens maak je dezelfde fout als TS. Je hoeft zelf niks vernield te hebben. Als ergens iets vernield is en jij in de buurt van het "plaats delict" bent kan jij al gevraagd worden je te identificeren en dan wordt je gewoon geacht deze te kunnen tonen. Heb je deze niet bij krijg je gewoon een boete en heeft bezwaar maken geen zin.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Juist. Maar die eerste vordering moet wel terecht zijn. Ze mogen niet zomaar om je identiteitskaart vragen alleen maar ter controle of je er wel 1 hebt. Deze regel is van toepassing wanneer je bijvoorbeeld iets vernield hebt, of aan het zwartrijden bent in het ov, enz... Dan is er een geldige reden.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij maar tussen 15 en 22 zit 7 jaar verschil. Een beetje onnozel als je dat niet ziet.
Ik doelde meer hierop(je bent nét boven de 20). Bovendien ben jij nog steeds jong. Als je ouder dan 25/30 bent, dan begrijp ik het nog een beetje. Er zijn genoeg meiden die 16/17/18 jaar zijn en een stuk ouder lijken met alleen make-up, bepaalde kapsel en kleding nemen (zeker als hun lichaam enorm vrouwelijk uitziet met hun vormen en lengte). Dan lijkt het leeftijdsverschil niet zo groot hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:58 schreef NanaVonB het volgende:
Dit inderdaad. Je moet echt wel een heel zwaar leven hebben als je dit al genoeg vindt om een klaagbaak topic over te openen. Die ID flashen kost je 15 seconden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:03 schreef Piye het volgende:
Aanstellerij altijd. Erg zwaar om even je ID te laten zien natuurlijk.
Ook dat zijn de regels, iedereen die erbij hoort moet zich legitimeren. En tja, als jij dan zegt 'wacht maar ff buiten' voor de cassiere.. Niet jouw slimste move. :pquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:42 schreef ssebass het volgende:
Ik wilde ook een keer drank kopen, zo'n bier cadeauset en mijn vriendin die mee was moest zich ineens gaan legitimeren. Had verder niets bij zich dus ik zei dat ze dan maar buiten moest gaan wachten. Mocht ik het ook niet kopen want dan zou ik het aan haar kunnen geven. Ze is gewoon 20+ trouwens. Rare situatie.
Ik moet mij trouwens nooit legitimeren, terwijl ik het idee heb dat ik er wel jong uit zie, maar die 12 jaar overbrug ik blijkbaar nietHelpt ook niet dat ik al grijs word. Heb inderdaad ook nog zo'n aan elkaar geplakt papieren rijbewijs. Mooie dingen. Wanneer zijn die pasjes eigenlijk ingevoerd?
Wat is daar een rare situatie aan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:42 schreef ssebass het volgende:
Ik wilde ook een keer drank kopen, zo'n bier cadeauset en mijn vriendin die mee was moest zich ineens gaan legitimeren. Had verder niets bij zich dus ik zei dat ze dan maar buiten moest gaan wachten. Mocht ik het ook niet kopen want dan zou ik het aan haar kunnen geven. Ze is gewoon 20+ trouwens. Rare situatie.
Dit snap ik dan niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:31 schreef Capslockie het volgende:
Goede klacht. Ik ben 26 en word bijna altijd om legitimatie gevraagd. Op dergelijke momenten slinger ik mijn roze flap in hun gezicht en de helft van die kassieres hebben het oud type rijbewijs nog nooit gezien. Vervolgens kan ik afrekenen terwijl zij het schaamrood op de kaken hebben staan, stelletje kuthoeren.
Ja, natuurlijk. Maar je wil toch zo veel mogelijk doen om het te voorkomen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:06 schreef Amaranth het volgende:
Dus een ouder die met een jong kind boodschappen doet mag nooit alcohol kopen? Raar. Bovendien ook al heb ik iemand bij me kanik het elders toch samen met anderen opdrinken?
Wat een inspanning ook om een id te laten zien.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:32 schreef ejfaar het volgende:
Terechte klacht. Heb eens gehad dat iemand me kende en toch m'n id vroeg, omdat 'anders de baas boos werd'.
Vervolgens zag ze alleen de achterkant van m'n id en dat was dan wel weer goed
Wat een inspanning ook om een ex-klasgenoot door te laten lopen. Kon dus geen sprake zijn van twijfelgevalquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:34 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Wat een inspanning ook om een id te laten zien.
Op die manier heeft die iemand gedaan wat die hoort te doen.
Ditquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:34 schreef Casino.Bob het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich hier zo enorm aan ergert. Ze moeten het wel vragen anders krijgen ze gezeik en zoveel moeite is het niet om je ID bewijs te showen.
Dat weet jij, dat weet je ex-klasgenoot, maar dat weet je baas niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:34 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wat een inspanning ook om een ex-klasgenoot door te laten lopen. Kon dus geen sprake zijn van twijfelgeval
De supermarkt krijgt alleen een boete als ze verkopen aan te jonge mensen, wat dus niet het geval was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:35 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet je ex-klasgenoot, maar dat weet je baas niet.
Ja. Dus heeft die manager iets gezegd als: 'als ik zie dat je iemand ongecontroleerd door laat lopen ben je de sjaak. Geen excuusjes'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:36 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De supermarkt krijgt alleen een boete als ze verkopen aan te jonge mensen, wat dus niet het geval was.
Je kan echt wel zien dat ik twintig ben en geen zestien. Daarnaast jonger ingeschat worden op je 26ste klinkt leuk, maar als er iedere week weer een 16-17 jarige puber indruk op je probeerd te maken is de lol er ook snel van af.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:32 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dit snap ik dan niet.
Wees blij dat ze je jonger inschatten dan dat je bent.
Of wil je liever dat ze denken, wat is dat voor ouwe lul?
Dus kan ze beter een echte baan gaan zoekenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Dus heeft die manager iets gezegd als: 'als ik zie dat je iemand ongecontroleerd door laat lopen ben je de sjaak. Geen excuusjes'.
Wat een potje bla dit. Je kunt toch goed zien of het een ouder is die een kind heeft meegenomen? Ziet er nogal anders uit dan 2 mensen van rond de 20. Samen kopen is samen legitimeren, zo simpel zijn de regels. Is in principe in heel Nederland het geval.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:06 schreef Amaranth het volgende:
Dus een ouder die met een jong kind boodschappen doet mag nooit alcohol kopen? Raar. Bovendien ook al heb ik iemand bij me kanik het elders toch samen met anderen opdrinken?
Toch apart. Als de ander buiten wacht hoeft die zich niet te legitimeren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:37 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Wat een potje bla dit. Je kunt toch goed zien of het een ouder is die een kind heeft meegenomen? Ziet er nogal anders uit dan 2 mensen van rond de 20. Samen kopen is samen legitimeren, zo simpel zijn de regels. Is in principe in heel Nederland het geval.
Jij ziet dat misschien, misschien ook je reclassering ambtenaar, maar dat weet dus niet iedereen,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:37 schreef Capslockie het volgende:
[..]
Je kan echt wel zien dat ik twintig ben en geen zestien. Daarnaast jonger ingeschat worden op je 26ste klinkt leuk, maar als er iedere week weer een 16-17 jarige puber indruk op je probeerd te maken is de lol er ook snel van af.
Omdat ze het dan niet zien. En tsja, dat is dan slim van die ander om buiten te blijven. Het is nooit voor de volle 100% te controleren, maar het gaat er in dit geval sowieso om dat je het niet mag verkopen aan mensen van onder de 16 en wanneer jij samen aan de kassa staat om af te rekenen is het dus een product dat aan jullie samen verkocht wordt. In principe.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Toch apart. Als de ander buiten wacht hoeft die zich niet te legitimeren.
Dan kan ik die controle nog wel belachelijk vinden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:39 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Jij ziet dat misschien, misschien ook je reclassering ambtenaar, maar dat weet dus niet iedereen,
Dus vandaar die controle.
Volgens mij gaat het bij vuurwerkverkoop anders niet zo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:40 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Omdat ze het dan niet zien. En tsja, dat is dan slim van die ander om buiten te blijven. Het is nooit voor de volle 100% te controleren, maar het gaat er in dit geval sowieso om dat je het niet mag verkopen aan mensen van onder de 16 en wanneer jij samen aan de kassa staat om af te rekenen is het dus een product dat aan jullie samen verkocht wordt. In principe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |