Herkenbaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:58 schreef NanaVonB het volgende:
Ik ben bijna 23 en ben de afgelopen week 3 keer om ID gevraagd in de suermarkt. In twee van de drie gevallen kreeg ik het mee zonder vertoon van ID, in een geval ging mevrouw zeiken.De jongen achter mij die ik toevallig kende moest lachen en snate er niks van, hij werd echter niet gecontrolleerd (knappe jongen, mijn leeftijd), de meid achter hem was sowieso 24 of 25, werd ook gecontrolleerd.
Klacht kutcassieres die zelf amper 20 zijn die mensen die duidelijk de 18 (of 20) al gepasseerd zijn nog controlleren
Ja dat dus. In principe hoeven cassieres niet echt kennis van zaken te hebben, ze hoeven slechts te scannen en af te rekekenen, maar enkele mensenkennis scheelt een hoop ergenis.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik ging een jaar geleden als cadeau een mandje met wat glazen en flessen drank laten maken in een drankshop. Was toen 29.
Daar hadden ze zo'n apparaat met een camera waar mensen 'die ervaring hebben in het schatten van leeftijden' achter zitten. En die unlocken dan de kassa.
Ik in die camera kijken, kregen we de melding terug dat ik mn legitimatiebewijs voro de camera moest houden, ze twijfelden of ik wel 16 was. Waarbij bij mij de twijfel begon of die mensen wel geschikt zijn.
Ja dat zou je wel willen hequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef Walter81 het volgende:
Ow ja, en we zien wel graag een foto van jou om te oordelen of je er echt jonger uit ziet of dat het aan de cassiere ligt.
Jaquote:
Ben je bang dat ze op je gaan fappen of heb je iets heel ergs hier gepost en mag niemand weten dat jij het was?quote:
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze op je gaan fappen of wat?
Goeie vraag. Misschien weet Google het antwoord?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?
Van het geluid dat je hoort als je het velletje heen en weer haalt 'fap fap fap'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Waar komt het woord fappen eigenlijk vandaan?
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan te horen krijgen dat het geen geldig ID is.
Ditquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ook
Mijn velletje maakt geen geluid. Doe ik iets verkeerd?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Van het geluid dat je hoort als je het velletje heen en weer haalt 'fap fap fap'
Maar goed OT maar weer.
Dit staat in de wet:quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:09 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ze mogen mij niet beboeten omdat ik mij niet wil legitimeren (tenzij wet overtreden). De politie heeft t weer mooi geregeld, iedereen die hier denkt dat zo iemand zonder reden zich moet kunnen legitimeren en anders een boete krijgt is er mooi ingestonken. Dit is namelijk helemaal niet waar. Ze doen het wel maar in de wet staat niet dat je iemand mag beboeten om deze reden.
Succes met je bezwaar.quote:Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.
Die heb je ook wel eens ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je rijbewijs geven en dan vervolgens gaan ze nog vet lang naar de geboortedatum kijken ook
Juist. Maar die eerste vordering moet wel terecht zijn. Ze mogen niet zomaar om je identiteitskaart vragen alleen maar ter controle of je er wel 1 hebt. Deze regel is van toepassing wanneer je bijvoorbeeld iets vernield hebt, of aan het zwartrijden bent in het ov, enz... Dan is er een geldige reden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit staat in de wet:
[..]
Succes met je bezwaar.
Hoe word je als supermarkt betrapt op het verkopen van alcohol/sigaretten aan minderjarigen? Staan agenten om de hoek te controleren of er geen 16-jarigen met drank de supermarkt uit lopen? Undercover pubers die zonder ID alcohol proberen te kopen en zodra de transactie verricht is een bon geven aan de cassiere? Hoe moet ik dat zien?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:50 schreef Bitlord het volgende:
Uit ervaring kan ik vertellen dat een supermarkt een boete krijgt van minimaal 900 euro bij drankverkoop en 450 euro bij sigarettenverkoop. Deze bedragen worden verdubbeld als er binnen twee jaar na de eerste boete nog een boete valt. De tweede boete is dus 1800/900 euro. Gebeurt hetzelfde binnen twee jaar daarna weer dan wordt de boete weer verdubbeld. Afhankelijk van de gemeente en vooral het beleid wat de gemeente voert kan dan ook de vergunning worden ingetrokken voor de supermarkt, waardoor ze geen drank meer mogen verkopen.
Dat eerste klopt, maar vervolgens maak je dezelfde fout als TS. Je hoeft zelf niks vernield te hebben. Als ergens iets vernield is en jij in de buurt van het "plaats delict" bent kan jij al gevraagd worden je te identificeren en dan wordt je gewoon geacht deze te kunnen tonen. Heb je deze niet bij krijg je gewoon een boete en heeft bezwaar maken geen zin.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Juist. Maar die eerste vordering moet wel terecht zijn. Ze mogen niet zomaar om je identiteitskaart vragen alleen maar ter controle of je er wel 1 hebt. Deze regel is van toepassing wanneer je bijvoorbeeld iets vernield hebt, of aan het zwartrijden bent in het ov, enz... Dan is er een geldige reden.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij maar tussen 15 en 22 zit 7 jaar verschil. Een beetje onnozel als je dat niet ziet.
Ik doelde meer hierop(je bent nét boven de 20). Bovendien ben jij nog steeds jong. Als je ouder dan 25/30 bent, dan begrijp ik het nog een beetje. Er zijn genoeg meiden die 16/17/18 jaar zijn en een stuk ouder lijken met alleen make-up, bepaalde kapsel en kleding nemen (zeker als hun lichaam enorm vrouwelijk uitziet met hun vormen en lengte). Dan lijkt het leeftijdsverschil niet zo groot hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:58 schreef NanaVonB het volgende:
Klacht kutcassieres die zelf amper 20 zijn die mensen die duidelijk de 18 (of 20) al gepasseerd zijn nog controlleren
Dit inderdaad. Je moet echt wel een heel zwaar leven hebben als je dit al genoeg vindt om een klaagbaak topic over te openen. Die ID flashen kost je 15 seconden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:03 schreef Piye het volgende:
Aanstellerij altijd. Erg zwaar om even je ID te laten zien natuurlijk.
Ook dat zijn de regels, iedereen die erbij hoort moet zich legitimeren. En tja, als jij dan zegt 'wacht maar ff buiten' voor de cassiere.. Niet jouw slimste move. :pquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:42 schreef ssebass het volgende:
Ik wilde ook een keer drank kopen, zo'n bier cadeauset en mijn vriendin die mee was moest zich ineens gaan legitimeren. Had verder niets bij zich dus ik zei dat ze dan maar buiten moest gaan wachten. Mocht ik het ook niet kopen want dan zou ik het aan haar kunnen geven. Ze is gewoon 20+ trouwens. Rare situatie.
Ik moet mij trouwens nooit legitimeren, terwijl ik het idee heb dat ik er wel jong uit zie, maar die 12 jaar overbrug ik blijkbaar nietHelpt ook niet dat ik al grijs word. Heb inderdaad ook nog zo'n aan elkaar geplakt papieren rijbewijs. Mooie dingen. Wanneer zijn die pasjes eigenlijk ingevoerd?
Wat is daar een rare situatie aan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:42 schreef ssebass het volgende:
Ik wilde ook een keer drank kopen, zo'n bier cadeauset en mijn vriendin die mee was moest zich ineens gaan legitimeren. Had verder niets bij zich dus ik zei dat ze dan maar buiten moest gaan wachten. Mocht ik het ook niet kopen want dan zou ik het aan haar kunnen geven. Ze is gewoon 20+ trouwens. Rare situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |