quote:
Als ik in de coffeeshop ben vragen ze het nooit. En dan doe ik later voor een paar tientjes boodschappen waar 1 sixpack bier bij zit bij de AH vraagt zo'n 16 jarige breezer m'n legitimatiequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Wel meegemaakt in de coffeeshop dat ze vragen of je je ID bij hebt, maar dat je hem niet hoeft te laten zien.
Dat is omdat heel soms de politie binnenkomt wandelen en als er dan mensen zonder ID kaart zijn is de coffeeshophouder de sjaakquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Wel meegemaakt in de coffeeshop dat ze vragen of je je ID bij hebt, maar dat je hem niet hoeft te laten zien.
Ditquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef Xetran het volgende:
Ik zie het probleem niet, er staat een idiote boete op als je het niet doet en je fout blijkt te zitten.
Dan moet je niet miepenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
ik heb dat ding nooit bij me omdat ik n keer gerold ben en toen moest ik 80 euro betalen om een nieuwe aan te laten maken
Nee hoor, je krijgt als caissiere met zelfscan-beheer een melding dat er drank wordt gekocht, en dan kun je dus ook legitimatie vragenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef Amun90 het volgende:
Met de AH-zelfscan kun je ID-controle ontwijken als puber.
Bij mij vragen ze voor bier eigenlijk nooit m'n ID (zeker de jongeren niet), maar het is me best vaak overkomen dat ik bij de coffeeshop gewoon meekrijg en dat ik dan bedenk dat ik ook sigaretten moet halen waar ze wel m'n ID willen zien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:18 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als ik in de coffeeshop ben vragen ze het nooit. En dan doe ik later voor een paar tientjes boodschappen waar 1 sixpack bier bij zit bij de AH vraagt zo'n 16 jarige breezer m'n legitimatie
Stiekem komen ze zelf ook gewoon lekker wiet kopen die agenten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is omdat heel soms de politie binnenkomt wandelen en als er dan mensen zonder ID kaart zijn is de coffeeshophouder de sjaak
Gewoon de manager erbij halen zal ze leren!quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:30 schreef ZodiaX het volgende:
Ben 31 en toen ik laatst een fles Jack Daniels ging halen bij G&G werd me ook om ID gevraagd.
Tja, je kunt er moeilijk over gaan doen of gewoon even laten zien.
Die zijn te druk met kletsen dus als je maar snel genoeg afrekent is er niets aan de hand.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee hoor, je krijgt als caissiere met zelfscan-beheer een melding dat er drank wordt gekocht, en dan kun je dus ook legitimatie vragen
Nee, maar je hebt die boete alsnog binnen, en die aanvechten schiet toch niet op.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
nee hoor, het wordt beweerd dat je dat moet doen, in werkelijkheid ben je nergens toe verplicht tenzij je de wet overtreed.
Straf voor het kopen van JD?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:30 schreef ZodiaX het volgende:
Ben 31 en toen ik laatst een fles Jack Daniels ging halen bij G&G werd me ook om ID gevraagd.
Tja, je kunt er moeilijk over gaan doen of gewoon even laten zien.
Als je drank afrekent met een zelfscanner gaat er een hele grote rode lamp branden bij dat apparaat en checken ze je leeftijd als het ze niet aanstaatquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef Amun90 het volgende:
Met de AH-zelfscan kun je ID-controle ontwijken als puber.
Of een scanner waar je je ID kaart doorheen moet halen zodra je alcohol koopt. Heb je ook gezeik meer met verkeerd inschatten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:32 schreef mvdejong het volgende:
Maar, ik vind dat voor dit soort zaken de kassa-dames en -heren iedereen, ongeacht geslacht of leeftijd, om een ID zouden moeten vragen. Dan is er geen discussie over het inschattings-vermogen.
Waarom? Is vragen zo moeilijk dan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Of een scanner waar je je ID kaart doorheen moet halen zodra je alcohol koopt. Heb je ook gezeik meer met verkeerd inschatten.
Zoiets heb je ook als in Duitsland bij een sigarettenautomaat, eerst je rijbewijs/pinpas/id kaart door heen halen en daarmee wordt gecheckt of je boven de 18 bent.
Hier heb ik me ook veel over verbaasd jaquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef hugecooll het volgende:
Het is natuurlijk wel een mooi concept dat je tot je 20ste je ID moet laten zien, maar je niet kan aantonen dat je 20+ bent zonder je ID te laten zien
En hoe weet jij dat ze niet even je foto willen zien?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Yreal het volgende:
Van die cassieres die je geboortedatum willen zien op je rijbewijs als je bier koopt![]()
![]()
![]()
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je als je jonger bent dan 20, zelf je ID laat zien (zonder dat ze er om hoeven te vragen dus)quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier heb ik me ook veel over verbaasd jaWaarom in godsnaam is die regel ingevoerd?
Als je letterlijk de wet volgt hoef je je identificatie niet altijd bij je te dragen, maar je moet hem wel altijd kunnen tonen ...quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij dit inderdaad. Maar rijbewijs is ook goed.
Maarja dienstdoende agent houdt er wel rekening mee of je aan het hardlopen bent neem ik aan.
Nu je het zegt, ik heb dit ook wel eens gedaan toen ik nog achter de kassa werkte. sta er echt nu pas bij stil manquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Yreal het volgende:
Van die cassieres die je geboortedatum willen zien op je rijbewijs als je bier koopt![]()
![]()
![]()
Dan ben je zeker dat er geen inschattingsfouten worden gemaakt of laksheid dat het niet gevraagd wordt (vooral dat laatste)quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:37 schreef Xetran het volgende:
[..]
Waarom? Is vragen zo moeilijk dan?
Ja, maar het gaat om wat de caissière vindt. En die kan dat niet inschattenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je als je jonger bent dan 20, zelf je ID laat zien (zonder dat ze er om hoeven te vragen dus)
gelukkig heb je george als uiquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik heb dit ook wel eens gedaan toen ik nog achter de kassa werkte. sta er echt nu pas bij stil man
ik hou hem dan zeg maar zo vast dat enkel de foto zichtbaar isquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze niet even je foto willen zien?
Kleurenblindquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
gelukkig heb je george als ui
[..]
ik hou hem dan zeg maar zo vast dat enkel de foto zichtbaar is
Jongens willen je naam om te facebookenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:51 schreef Daniane het volgende:
Tja, weet je wat het is? Wanneer die cassière niet om jouw ID vraagt en je bent wél minderjarig, dan krijgt dat filiaal gewoon een hele hoge geldboete wanneer dat gecontroleerd wordt. Ik heb zelf ook 2 jaar achter de kassa gewerkt en ons werd wijsgemaakt dat er ook van die 'mystery shoppers' rondliepen om te controleren of het identiteitsbewijs wel werd gevraagd. Het is dan ook gewoon beter om steeds het zekere voor het onzekere te nemen en het gewoon te vragen.
Ik heb ook wel eens een vrouw die al richting de 30 ging om haar ID gevraagd, maar die vond dat wel grappig en begon toen nog een gezellig gesprek ook.
Mij word ook altijd om mijn identiteitsbewijs gevraagd, ik hoop dan maar dat ik later er ook nog lekker jong uit zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |