abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:06:15 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_115758416
bron & bron

quote:
Een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken noemt verscheidene aanvallen van Israëlische kolonisten daden van terrorisme. Ook Moshe Ya'alon, de Israëlische minister van Strategische Zaken, schaart een recente aanval onder de noemer terrorisme.

In het verslag Country Reports on Terrorisme 2011 is te lezen dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van de vaak zeer fanatieke kolonisten terrorisme noemt. Het refereert onder andere naar zogenaamde 'price-tag aanslagen', daden van geweld die kolonisten op Palestijnen uitvoeren als vergelding voor het 'anti-kolonistische gedrag van de Israëlische regering'.

Eerder deze week vielen bij een aanslag met een brandbom op een Palestijnse taxi zes gewonden, waaronder een tweeling van vier jaar. Deze aanslag, die plaatsvond in Bethlehem, zou het werk zijn van kolonisten.

Volgens de Verenigde Staten, die het geweld zwaar veroordelen, kan het escalatie van het geweld zeer negatieve gevolgen hebben voor het vredesproces.

Uit onderzoek van de Verenigde Naties blijkt dat het aantal aanslagen door kolonisten op Palestijnen sinds 2009 met 150% gestegen is. Vooral privébezit, moskeeën en landbouwgronden worden aangevallen.

Moshe Ya'alon

Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, liet weten dat hij de aanslagen op de Palestijnen streng veroordeelde. Moshe Ya'alon, minister van Strategische Zaken ging een stapje verder en sprak over terroristische aanslagen: "De terroristische aanslagen op Arabieren op de Westelijke Jordaanoever zijn absurd, onacceptabel en moeten aangepakt worden. Ze gaan in tegen het Joodse moraal en waarden."

Het afgelopen jaar zijn volgens de VN drie Palestijnen gedood en 183 gewond geraakt bij aanslagen door kolonisten. Ook werden ongeveer 10.000 bomen vernietigd.

Ondertussen pakte de politie van Jeruzalem drie verdachten op die van plan waren een Arabier te lynchen. Het drietal, allemaal tieners, zou bewust op zoek zijn gegaan naar Arabieren om aan te vallen. Aan de aanval deden enkele tientallen tieners mee.
Walgelijk volk die kolonisten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:10:34 #2
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_115758548
Dit had ik nou echt niet verwacht van de VS en de uitspraak van Israël. Maar de kolonisten doen dit dus al jaren, en de Palestijnen kunnen er niks tegen doen.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:12:04 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_115758603
Gaat de VS nu bombarderen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_115758799
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zou daar wat te halen zijn denk je?
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:22:52 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_115759010
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze gaan zichzelf bombarderen, want dat doen ze met staten die terrorisme steunen....
pi_115765813
Kan gebeuren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:38:40 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115767957
quote:
99s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ze gaan zichzelf bombarderen, want dat doen ze met staten die terrorisme steunen....
Precies. Soms heb ik het idee dat een nieuwe presidenten als Romney aan het strijden zijn voor presidentschap in Israel, niet voor de VS :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_115775025
Gezichtsverlies voorkomen hè. Als hierna aanvallen van kolonisten stoppen vreet ik mijn eigen schoenen op.
pi_115779863
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:10 schreef Bendoe het volgende:
Dit had ik nou echt niet verwacht van de VS en de uitspraak van Israël. Maar de kolonisten doen dit dus al jaren, en de Palestijnen kunnen er niks tegen doen.
Nouja het gaat over en weer, je hoort vaak genoeg in het nieuws dat palestijnen iemand vermoord, beroofd of stenen hebben gegooid.
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:37:21 #10
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_115780334
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:22 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nouja het gaat over en weer, je hoort vaak genoeg in het nieuws dat palestijnen iemand vermoord, beroofd of stenen hebben gegooid.
Palestijnen zijn boos over arrestaties -> gooien stenen -> Israël schiet raketten en zo gaat het wel over en weer ja.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_115780535
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Palestijnen zijn boos over arrestaties -> gooien stenen -> Israël schiet raketten en zo gaat het wel over en weer ja.
Palestijnen schieten raketten en plegen zelfmoord aanslagen >
pi_115807096
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:43 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Palestijnen schieten raketten en plegen zelfmoord aanslagen >
Ja, je vraagt je af waarom ze dat doen. Daar hebben ze toch geen enkele reden voor.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115807170
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, je vraagt je af waarom ze dat doen. Daar hebben ze toch geen enkele reden voor.
Ze worden gehersenspoeld door extreem radicalen groeperingen die zich er mee bemoeien.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:01:59 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115807213
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of je kan gewoon dat soort aanvallen op burgers volledig afkeuren, of het nou door Palestijnen of Israelis wordt gedaan. Beide hebben hun redenen, en beide zouden burgers gewoon met rust moeten laten.

Maar goed, er zijn helaas maar weinigen die beide kanten als mensen zien.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115807258
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:00 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ze worden gehersenspoeld door extreem radicalen groeperingen die zich er mee bemoeien.
Oh, je hebt het citaat in het openingsbericht niet gelezen?
quote:
Een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken noemt verscheidene aanvallen van Israëlische kolonisten daden van terrorisme. Ook Moshe Ya'alon, de Israëlische minister van Strategische Zaken, schaart een recente aanval onder de noemer terrorisme.

In het verslag Country Reports on Terrorisme 2011 is te lezen dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van de vaak zeer fanatieke kolonisten terrorisme noemt. Het refereert onder andere naar zogenaamde 'price-tag aanslagen', daden van geweld die kolonisten op Palestijnen uitvoeren als vergelding voor het 'anti-kolonistische gedrag van de Israëlische regering'.

Eerder deze week vielen bij een aanslag met een brandbom op een Palestijnse taxi zes gewonden, waaronder een tweeling van vier jaar. Deze aanslag, die plaatsvond in Bethlehem, zou het werk zijn van kolonisten.

Volgens de Verenigde Staten, die het geweld zwaar veroordelen, kan het escalatie van het geweld zeer negatieve gevolgen hebben voor het vredesproces.

Uit onderzoek van de Verenigde Naties blijkt dat het aantal aanslagen door kolonisten op Palestijnen sinds 2009 met 150% gestegen is. Vooral privébezit, moskeeën en landbouwgronden worden aangevallen.

Moshe Ya'alon

Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, liet weten dat hij de aanslagen op de Palestijnen streng veroordeelde. Moshe Ya'alon, minister van Strategische Zaken ging een stapje verder en sprak over terroristische aanslagen: "De terroristische aanslagen op Arabieren op de Westelijke Jordaanoever zijn absurd, onacceptabel en moeten aangepakt worden. Ze gaan in tegen het Joodse moraal en waarden."

Het afgelopen jaar zijn volgens de VN drie Palestijnen gedood en 183 gewond geraakt bij aanslagen door kolonisten. Ook werden ongeveer 10.000 bomen vernietigd.

Ondertussen pakte de politie van Jeruzalem drie verdachten op die van plan waren een Arabier te lynchen. Het drietal, allemaal tieners, zou bewust op zoek zijn gegaan naar Arabieren om aan te vallen. Aan de aanval deden enkele tientallen tieners mee.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115807335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of je kan gewoon dat soort aanvallen op burgers volledig afkeuren, of het nou door Palestijnen of Israelis wordt gedaan. Beide hebben hun redenen, en beide zouden burgers gewoon met rust moeten laten.

Dat ook.
Maar er zijn maar weinigen die bij machte zijn om maatregelen te nemen en dat ook daadwerkelijk doen.
pi_115847649
Iemand al iets gehoord over daadwerkelijke maatregelen die deze woorden
quote:
kracht bijzetten?

Duidelijk geen Feyenoorders, die Israeli's.
pi_115852004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

kracht bijzetten?

Nauwelijks serieus te nemen, die Moshe en Benjamin.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_115852618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

kracht bijzetten?

He Gretta, vergeet je vanavond niet je pilletje te nemen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_115852631
Waar blijven de verdedigers van het joods terrorisme?
Die zijn er voldoende.
pi_115852700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 02:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

He Gretta, vergeet je vanavond niet je pilletje te nemen?
Oh toch. Bagatelliseren.
En de reactie daarop opkloppen tot oorlogstaal.

Ongelooflijk dat mensen de balk in hun eigen ogen niet zien en de splinter in andermans oog wel.
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:12:40 #22
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116054707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:00 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat je land ingenomen wordt heeft er niks mee te maken. Dat jij het goedkeurt dat er een aanslag op een taxi wordt gepleegd waarbij een 4-jarige gewond raakt zegt me al genoeg over hoe verwerpelijk je bent dat je daar steun aan geeft. Je kunt dan wel weer met aanslagen van Hezbollah aankomen, maar je kunt jezelf ook bedenken waarom die Palestijnen dat toch zouden doen. Is dat nou Jodenhaat, of is dat gewoon haat tegen mensen die hun land innemen? Geloof je dat ze dat niet zouden doen als het Britten waren geweest?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 04:26:51 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116056260
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat je land ingenomen wordt heeft er niks mee te maken. Dat jij het goedkeurt dat er een aanslag op een taxi wordt gepleegd waarbij een 4-jarige gewond raakt zegt me al genoeg over hoe verwerpelijk je bent dat je daar steun aan geeft. Je kunt dan wel weer met aanslagen van Hezbollah aankomen, maar je kunt jezelf ook bedenken waarom die Palestijnen dat toch zouden doen. Is dat nou Jodenhaat, of is dat gewoon haat tegen mensen die hun land innemen? Geloof je dat ze dat niet zouden doen als het Britten waren geweest?
jij denkt van niet?

dit conflict is ouder dan de weg naar Rome!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 augustus 2012 @ 08:39:33 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_116057150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Precies. Generaties lang de ander als minderwaardig mens betitelen, met name vanuit hun religie, maakt men niet echt positief over de andere kant.

En dan heb ik het niet alleen over de gepredikte haat jegens joden (en anderen) vanuit de moskee.

De huidige Israelische coalitie bestaat uit een aantal partijen, waaronder de rechtse conservatief-rechtse Likud maar ook de Shas, met name populair bij ultra-conservatieve orthodoxen uit Oost-Europa. De geestelijk leider van dit enge clubje, Rabbi Ovida Yosef,

quote:
Yosef: Gentiles exist only to serve Jews

According to Rabbi, the lives of non-Jews in Israel are safeguarded by divinity, to prevent losses to Jews.

The sole purpose of non-Jews is to serve Jews, according to Rabbi Ovadia Yosef, the head of Shas’s Council of Torah Sages and a senior Sephardi adjudicator.

“Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world – only to serve the People of Israel,” he said in his weekly Saturday night sermon on the laws regarding the actions non-Jews are permitted to perform on Shabbat.

According to Yosef, the lives of non-Jews in Israel are safeguarded by divinity, to prevent losses to Jews.

“In Israel, death has no dominion over them... With gentiles, it will be like any person – they need to die, but [God] will give them longevity. Why? Imagine that one’s donkey would die, they’d lose their money.

This is his servant... That’s why he gets a long life, to work well for this Jew,” Yosef said.

“Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat.

That is why gentiles were created,” he added.

Yosef’s Saturday night sermons have seen many controversial statements from the 90-year-old rabbi. In August, Yosef caused a diplomatic uproar when he wished a plague upon the Palestinian people and their leaders, a curse he retracted a few weeks later, when he blessed them along with all of Israel’s other peace-seeking neighbors.
Notedop: deze rabbijn vertelt waarom er niet-joden zijn; om hun joodse bazen te dienen. Hij maakt een vergelijking met een muilezel, ook slechts een instrument. De niet-jood is er om het land te bewerken, terwijl zijn joodse meester kan zitten en eten.

Uber-/untermensch-vergelijking. En deze man heeft dus een grote invloed in de Israelische regering.

http://www.jpost.com/Jewi(...)ticle.aspx?id=191782
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:42:50 #25
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116064605
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 04:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij denkt van niet?

dit conflict is ouder dan de weg naar Rome!
Ik denk juist van wel, maar ik denk dus dat ga.aguyim denkt van niet.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 13:47:02 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116064738
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik denk juist van wel, maar ik denk dus dat ga.aguyim denkt van niet.
ow ... dan heb ik nix gezegd!

of ik heb het wel gezegd maar dan gericht tegen die andere knakker, weet ik veel :')
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:48:11 #27
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116064786
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow ... dan heb ik nix gezegd!

of ik heb het wel gezegd maar dan gericht tegen die andere knakker, weet ik veel :')
Ach ja, hij is joods, dus wat verwacht je ook, de meeste joden die ik gesproken heb zeggen dat Palestijnen niet onderdrukt worden en dat de Joden aan het begin vredig samenleefden met de Arabieren daar. Ik vraag me alleen af uit welke bronnen ze dat halen.
pi_116064973
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron & bron

[..]

Die kolonisten zijn ook gestoord volk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:58:24 #29
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065162
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die kolonisten zijn ook gestoord volk.
Nee hoor, want volgens de zionisten die ik sprak leven ze volledig vredig samen met de Palestijnen en worden Palestijnen daar ook niet onderdrukt, en ze wilden in vrede met ze samenleven vanaf het begin, ze hebben ook nooit genocides op Palestijnen gepleegd op grote schaal, er zijn alleen kleine incidenten gebeurd.
pi_116065204
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee hoor, want volgens de zionisten die ik sprak leven ze volledig vredig samen met de Palestijnen en worden Palestijnen daar ook niet onderdrukt, en ze wilden in vrede met ze samenleven vanaf het begin, ze hebben ook nooit genocides op Palestijnen gepleegd op grote schaal, er zijn alleen kleine incidenten gebeurd.
Er zijn geen grote genocides gepleegd nee.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:02:07 #31
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065321
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er zijn geen grote genocides gepleegd nee.
Dit reken je daar ook niet onder? http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre
pi_116065448
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dit reken je daar ook niet onder? http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre
Nee dat is geen grote genocide. Wel een walgelijke oorlogsmisdaad, maar geen genocide.

Heb je ook niet iets recenters?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:08:33 #33
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065570
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee dat is geen grote genocide. Wel een walgelijke oorlogsmisdaad, maar geen genocide.

Heb je ook niet iets recenters?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cave_of_the_Patriarchs_massacre
pi_116065613
quote:
Wederom geen grote genocide. Wel een massa-moord, maar genocide is toch echt iets heel anders.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:11:39 #35
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065675
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wederom geen grote genocide. Wel een massa-moord, maar genocide is toch echt iets heel anders.
Genocide
Ga naar: navigatie, zoeken
Schedels van slachtoffers van de Rwandese genocide van 1994 in Nyamata.
Het naziconcentratiekamp van Buchenwald (24 april 1945)

Genocide (of volkerenmoord) is een oorlogsmisdaad die verboden is volgens het internationaal recht. Onder genocide wordt tevens massamoord verstaan, als deze het gevolg is van xenofobie.

Nu is het natuurlijk moeilijk om te weten of er sprake is van xenofobie, maar ik neem aan van wel als je ziet hoe Joodse kolonisten aankijken tegen Palestijnen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:16:53 #36
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065882
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Feit blijft dat Israël steun heeft gegeven aan een genocide, en mogelijkerwijs hebben Ariel Sharon en anderen mensen vermoord :

Sabra-Shatila, Lebanon
Main article: Sabra and Shatila massacre

The Sabra and Shatila massacre was carried out in September 1982 against Palestinians in the Sabra and Shatila refugee camps by Lebanese Maronite Christian/Phalange militias, near the beginning of the 1982–2000 South Lebanon conflict. The number of victims of the massacre is estimated at 700-3500. Responsibility for the massacre has been attributed to the Phalangists as the perpetrators, and indirectly to Israel as the ally of the Phalangists.[258]

On December 16, 1982, the United Nations General Assembly condemned the massacre and declared it to be an act of genocide.[259] Paragraph 2, which "resolved that the massacre was an act of genocide", was adopted by ninety-eight votes to nineteen, with twenty-three abstentions: All Western democracies abstained from voting.[260][261]

According to William Schabas, director of the Irish Centre for Human Rights at the National University of Ireland,[262] "the term genocide (...) had obviously been chosen to embarrass Israel rather than out of any concern with legal precision".[261] This opinion is a reflection of the comments made by some of the delegates who took part in the debate. While all acknowledged that it was a massacre, the claim that it was a genocide was disputed, for example the delegate for Canada stated "[t]he term genocide cannot, in our view, be applied to this particular inhuman act".[261] The delegate of Singapore added that "[his] delegation regret[ted] the use of the term "an act of genocide" (...) [as] the term 'genocide' is used to mean acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group".[261] and that "[he] also question[ned] whether the General Assembly ha[d] the competence to make such determination",[261] and the United States commented that "[w]hile the criminality of the massacre was beyond question, it was a serious and reckless misuse of language to label this tragedy genocide as defined in the 1948 Convention (...)".[261]

Citing Sabra and Shatila as an example, Leo Kuper notes the reluctance of the United Nations to respond or take action in actual cases of genocide against the most egregious violators, but its willingness to charge "certain vilified states, and notably Israel", with genocide. In his view:

This availability of a scapegoat state in the UN restores members with a record of murderous violence against their subjects a self-righteous sense of moral purpose as principled members of 'the community of nations'... Estimates of the numbers killed in the Sabra-Shatila massacres range from about four hundred to eight hundred - a minor catastrophe in the contemporary statistics of mass murder. Yet a carefully planned UN campaign found Israel guilty of genocide, without reference to the role of the Phalangists in perpetrating the massacres on their own initiative. The procedures were unique in the annals of the United Nations.[263]

In a Belgium court case lodged on 18 June 2001 by 23 survivors of the 1982 Sabra and Shatila massacres, the prosecution alleged that Ariel Sharon, former Israeli defense minister (and Israel's Prime Minister in 2001–2006), as well as other Israelis committed a number of crimes including genocide,[264] because "all the constituent elements of the crime of genocide, as defined in the 1948 Convention and as reproduced in article 6 of the ICC Statute and in article 1§1 of the law of 16 June 1993, 29 are present".[265] This allegation was not tested in a Belgian court because on 12 February 2003 the Court of Cassation (Belgian Supreme Court) ruled that under international customary law, acting heads of state and government can not become the objects of proceedings before criminal tribunals in foreign states (although for the crime of genocide they could be the subjects of proceedings of an international tribunal).[265][266] This ruling was a reiteration of a decision made a year earlier by the International Court of Justice on 14 February 2002.[267] Following these rulings in June 2003 the Belgian Justice Ministry decided to start a proceeding to transfer the case to Israel,[268] so to date the accusation that the massacres in Sabra and Shatila were a genocide has not been tested in any court.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_genocides
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:19:11 #37
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116065959
De Vernigde Naties oordeelden dat Israël schuldig was zoals je leest, dus ja, Israël heeft minstens een genocide gepleegd, of ze er ook meer gepleegd hebben is de vraag, maar aan volkerenmoord hebben Joodse kolonisten zeker gedaan.
pi_116066043
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Knip ivm lengte
Cherry picking. Van beide kanten zijn er verschrikkelijke dingen uitgehaald en door die selectief op de gaan noemen schiet niemand wat op. En dat is wat 90% van de posts in elk Israel-Palestina topic zijn. Dezelfde wikipedia linkjes en dezelfde propaganda plaatjes.

Ik zie het als een onoplosbaar conflict waar veel mensen aan beide kanten slachtoffer van worden. Ik denk dat de meeste Joden en Palestijnen gewoon in vrede willen leven. Het conflict wordt echter in stand gehouden door Joods terreur en Palestijns terreur. En aan beide kanten is er natuurlijk een flinke propaganda machine.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:24:43 #39
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116066165
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Cherry picking. Van beide kanten zijn er verschrikkelijke dingen uitgehaald en door die selectief op de gaan noemen schiet niemand wat op. En dat is wat 90% van de posts in elk Israel-Palestina topic zijn. Dezelfde wikipedia linkjes en dezelfde propaganda plaatjes.

Ik zie het als een onoplosbaar conflict waar veel mensen aan beide kanten slachtoffer van worden. Ik denk dat de meeste Joden en Palestijnen gewoon in vrede willen leven. Het conflict wordt echter in stand gehouden door Joods terreur en Palestijns terreur. En aan beide kanten is er natuurlijk een flinke propaganda machine.
Als Die_Hofstadtgruppe mij om een bron vraagt voor genocides door Joodse kolonisten geef ik die, dat kun je cherry picking noemen, maar ik wil alleen aantonen dat niet alleen Palestijnen genocides of aanslagen gepleegd hebben.
pi_116066222
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als Die_Hofstadtgruppe mij om een bron vraagt voor genocides door Joodse kolonisten geef ik die, dat kun je cherry picking noemen, maar ik wil alleen aantonen dat niet alleen Palestijnen genocides of aanslagen gepleegd hebben.
Genocide is het bewust uit roeien van een groep, dat is simpelweg niet gebeurd. Zou ook wel de minst effectieve genocide aller tijden zijn gezien de enorme groei van de Palestijnen in aantal de laatste decennia.
pi_116066234
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Nou, dan heb je gelijk :).

Ik denk dat er in beide kampen een minderheid is die het liefste het andere kamp compleet uitroeit. En dat is precies wat het conflict in stand houdt.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:27:28 #42
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116066253
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Genocide is het bewust uit roeien van een groep, dat is simpelweg niet gebeurd. Zou ook wel de minst effectieve genocide aller tijden zijn gezien de enorme groei van de Palestijnen in aantal de laatste decennia.
Nou ja ok, dat zijn de Verenigde Naties dan niet met je eens helaas.
pi_116066507
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nou, dan heb je gelijk :).

Ik denk dat er in beide kampen een minderheid is die het liefste het andere kamp compleet uitroeit. En dat is precies wat het conflict in stand houdt.
Nee, het feit dat Israël graag de huidige status quo wil handhaven is wat het conflict in stand houdt. Israël kan alleen maar verliezen bij vrede en ze willen niets verliezen, vandaar.
pi_116066713
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:36 schreef Nielsch het volgende:
Nee, het feit dat Israël graag de huidige status quo wil handhaven is wat het conflict in stand houdt. Israël kan alleen maar verliezen bij vrede en ze willen niets verliezen, vandaar.
Wie bedoel jij met "Israel"? De meeste Israelies willen dit helemaal niet.

Willekeurige google op "public opinion israel settlements" geeft bijv een 2010 artikel "A survey of the Israeli general public and Israeli settlers taken in early March shows three-fifths of the Israeli public (60%) support "dismantling most of the settlements in the territories as part of a peace agreement with the Palestinians."

Het probleem is juist dat de kolonisten en warmongers, net als in de USA, buitenproportioneel veel politieke invloed hebben.
pi_116067086
Ik zie weer een discussie waarin bepaalde posters een afslag naar rechts willen nemen door voorbeelden verkeerd te gebruiken en stelselmatig leugens te verkondigen en hierdoor kan er niet normaal worden gesproken over het daadwerkelijke onderwerp wat in de OP staat.
pi_116067811
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:54 schreef DeParo het volgende:
Ik zie weer een discussie waarin bepaalde posters een afslag naar rechts willen nemen door voorbeelden verkeerd te gebruiken en stelselmatig leugens te verkondigen en hierdoor kan er niet normaal worden gesproken over het daadwerkelijke onderwerp wat in de OP staat.
Ach ja, zolang mensen als jij niet verder komen dan roepen: "tis niet bewezen want 't zijn maar verklaringen", dan ben je ook snel klaar he.
pi_116068140
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ach ja, zolang mensen als jij niet verder komen dan roepen: "tis niet bewezen want 't zijn maar verklaringen", dan ben je ook snel klaar he.
Bewijs is zeer belangrijk, dat staat vast, maar om enkele individuele verklaringen te generaliseren voor een heel leger zonder welke vorm van bewijs dan ook dat gaat wel erg ver.
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:21:33 #48
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116070439
DeParo heeft gelijk, er wordt geen enkele Palestijn onderdrukt en al het videomateriaal daarvoor is in scene gezet. Ok, nu weten we wat de waarheid is toch?
pi_116071461
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
DeParo heeft gelijk, er wordt geen enkele Palestijn onderdrukt en al het videomateriaal daarvoor is in scene gezet. Ok, nu weten we wat de waarheid is toch?
De Palestijnen worden wel degelijk onderdrukt keihard zelfs.
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:47:50 #50
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116071540
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Palestijnen worden wel degelijk onderdrukt keihard zelfs.
Eerst zei je nog van niet.
pi_116071631
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Eerst zei je nog van niet.
Waar zei ik dat en als reactie op wat dan?
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:55:01 #52
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116071799
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar zei ik dat en als reactie op wat dan?
Revolutie in Egypte #193: Presidentsverkiezingen 23 & 24 mei
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, komt door Islamisering en het Arabische nationalisme, er is geen Palestijnse onderdrukking behalve dan van hun eigen leiding maar daar hoor je ze in Egypte inderdaad vrij weinig over bazelen. Vrees dat Iran het voorbeeld voor Egypte zal worden.

[..]

Ik denk dat je de Egyptische bevolking inderdaad binnen dat fundamentalistische karakter van de Islamisering, mits sociaal-economische zaken geregeld zijn, inderdaad goed wijs kan maken dat geweld nodig is. Dat zie je ook wel in de gewelddadige erupties af en toe aldaar, het is vrij naïef om te veronderstellen dat de rationeel en Engels sprekende Egyptenaar de gedachte van de revolutie aldaar vertegenwoordigd.
Je beweert hier dat geen enkele Palestijn door zionisten wordt onderdrukt.
pi_116071882
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Revolutie in Egypte #193: Presidentsverkiezingen 23 & 24 mei

[..]

Je beweert hier dat geen enkele Palestijn door zionisten wordt onderdrukt.
Dat is volgens mij niet anders dan wat ik hierboven beweer of wel soms?
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:59:24 #54
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116071934
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet anders dan wat ik hierboven beweer of wel soms?
Je zei dat Palestijnen zwaar onderdrukt worden, en dat als dit op video vastgelegd wordt dat dit door zionisten wordt gedaan is het in scene gezet volgens jou. Ik kan ook met allerlei complotten aankomen, dat Joden eigenlijk die propaganda van Jodenhaat verspreiden in het midden-oosten en ik kan ook rondstrooien dat Joden niet echt onderdrukt worden in landen in het midden-oosten, en elk bewijs ervoor daarvan beweer ik dan dat het in scene is gezet. Dan zou ik precies hetzelfde als jou doen, maar dan omgekeerd.
pi_116072104
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je zei dat Palestijnen zwaar onderdrukt worden, en dat als dit op video vastgelegd wordt dat dit door zionisten wordt gedaan is het in scene gezet volgens jou. Ik kan ook met allerlei complotten aankomen, dat Joden eigenlijk die propaganda van Jodenhaat verspreiden in het midden-oosten en ik kan ook rondstrooien dat Joden niet echt onderdrukt worden in landen in het midden-oosten, en elk bewijs ervoor daarvan beweer ik dan dat het in scene is gezet. Dan zou ik precies hetzelfde als jou doen, maar dan omgekeerd.
Ik noem jouw geliefde voorbeeld van de brandbom geen onderdrukking. Ik stel dat Palestijnen onderdrukt worden, keihard zelfs, maar dan wel door hun eigen leiding. Ook in omringende landen, niet Israel, worden ze keihard aangepakt zo ook door Assad nu lijkt het.

Verder kan je denken wat je wilt maar er leven nog maar relatief weinig Joden in andere landen in het M-O dus dat zou een rare opmerking zijn.
pi_116072163
Palestijnen worden niet onderdrukt door de Joodse Zionisten uit Israël. Dat hun huizen worden gesloopt, dat hun gronden tegen vastgestelde afspraken in worden geannexeerd, dat hun kinderen worden vertrapt, dat ze keihard worden gediscrimineerd, dat hen vrije toegang tot hun banen wordt afgenomen, dat hen eerste levensbehoeften worden geweigerd, dat onschuldigen worden gestraft voor de daden van anderen, dat er disproportioneel geweld wordt gebruikt, dat er duizenden Palestijnen zonder enige vorm van proces onbeperkt worden opgesloten, dat kinderen geweren op zich gericht krijgen en dat er bloedbaden worden aangericht onder de burgerbevolking zijn slechts verzinsels. En als het wel zo is, dan is het terecht want Beloofde Land, Uitverkoren Volk en blablabla...

Zuid Afrika heeft trouwens ook nooit apartheid gekend trouwens, allemaal fabeltjes bedacht door de zielige zwarte bevolking en de Westerse wereld trapte erin. Dat de Boeren van tijd tot tijd eens een slum binnenvielen om er lekker huis te houden (kinderen omver trappen, huizen slopen, vrouwen doodschieten) doet er niet toe. Allemaal leugens. De katholieken in Ierland zijn ook nooit onderdrukt door de Protestanten en Anglicanen uit het Verenigd Koninkrijk. Die discriminerende wetten die ervoor zorgden dat katholieke kinderen niet meer naar school mochten en dergelijke zijn enkel Paapse roddels.

Het enige onrecht dat ooit is geweest op deze wereld is de Holocaust. Over iets anders zouden we het eigenlijk niet moeten hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 17:08:08 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:23 #57
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116072206
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik noem jouw geliefde voorbeeld van de brandbom geen onderdrukking. Ik stel dat Palestijnen onderdrukt worden, keihard zelfs, maar dan wel door hun eigen leiding. Ook in omringende landen, niet Israel, worden ze keihard aangepakt zo ook door Assad nu lijkt het.

Verder kan je denken wat je wilt maar er leven nog maar relatief weinig Joden in andere landen in het M-O dus dat zou een rare opmerking zijn.
Snap jij wat een vergelijking is? Ik probeer jou alleen aan te tonen wat er gebeurt als je jouw manier van denken op anderen toepast dan het Joodse volk of Israël, maar dan begin je altijd te roepen dat daar geen sprake van is, ja, natuurlijk is er geen sprake van dat die precies hetzelfde zijn als het Joodse volk of Israël, zo ben je ook snel uitgepraat als je het nergens mee mag vergelijken, terwijl er wel degelijk bepaalde parallellen bestaan met de stichting van de Verenigde Staten en de kolonisten daar en Aboriginals die ook heilige grond hebben. Alleen hebben die Aboriginals nooit land van Australiërs ingenomen daarvoor, de Joden deden dat wel bij de Palestijnen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:08:17 #58
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116072281
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:05 schreef Nielsch het volgende:
Palestijnen worden niet onderdrukt door de Joodse Zionisten uit Israël. Dat hun huizen worden gesloopt, dat hun gronden tegen vastgestelde afspraken in worden geannexeerd, dat hun kinderen worden vertrapt, dat ze keihard worden gediscrimineerd, dat hen vrije toegang tot hun banen wordt afgenomen, dat hen eerste levensbehoeften worden geweigerd, dat onschuldigen worden gestraft voor de daden van anderen, dat er disproportioneel geweld wordt gebruikt, dat er duizenden Palestijnen zonder enige vorm van proces onbeperkt worden opgesloten, dat kinderen geweren op zich gericht krijgen en dat er bloedbaden worden aangericht onder de burgerbevolking zijn slechts verzinsels. En als het wel zo is, dan is het terecht want Beloofde Land, Uitverkoren Volk en blablabla...

Zuid Afrika heeft trouwens ook nooit apartheid gekend trouwens, allemaal fabeltjes bedacht door de zielige zwarte bevolking en de Westerse wereld trapte erin. Dat de Boeren van tijd tot tijd eens een slum binnenvielen om er lekker huis te houden (kinderen omver trappen, huizen slopen, vrouwen doodschieten) doet er niet toe. Allemaal leugens. De katholieken in Ierland zijn ook nooit onderdrukt door de Protestanten en Anglicanen uit het Verenigd Koninkrijk. Die discriminerende wetten die ervoor zorgden dat katholieke kinderen niet meer naar school mochten en dergelijke zijn enkel Paapse roddels.
Goeie post. Het zijn inderdaad allemaal complotten, net als al het anti-zionisme, één groot complot!
pi_116072325
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Snap jij wat een vergelijking is? Ik probeer jou alleen aan te tonen wat er gebeurt als je jouw manier van denken op anderen toepast dan het Joodse volk of Israël, maar dan begin je altijd te roepen dat daar geen sprake van is, ja, natuurlijk is er geen sprake van dat die precies hetzelfde zijn als het Joodse volk of Israël, zo ben je ook snel uitgepraat als je het nergens mee mag vergelijken, terwijl er wel degelijk bepaalde parallellen bestaan met de stichting van de Verenigde Staten en de kolonisten daar en Aboriginals die ook heilige grond hebben. Alleen hebben die Aboriginals nooit land van Australiërs ingenomen daarvoor, de Joden deden dat wel bij de Palestijnen.
Ik denk dat jij een vergelijking niet zo goed snap en ik wel! Wat betreft jouw absurde voorbeeld van Aboriginals vraag ik me af wat dat te maken heeft met de tekst van mij waar je nu op reageert?
pi_116072358
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Goeie post. Het zijn inderdaad allemaal complotten, net als al het anti-zionisme, één groot complot!
Nou inderdaad. Het enige onrecht dat ooit is geweest op deze wereld is de Holocaust. Over iets anders zouden we het eigenlijk niet moeten hebben.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:14:06 #61
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116072492
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een vergelijking niet zo goed snap en ik wel! Wat betreft jouw absurde voorbeeld van Aboriginals vraag ik me af wat dat te maken heeft met de tekst van mij waar je nu op reageert?
Wat is daar absurd aan? Lees maar: http://nl.wikipedia.org/w(...)ls_in_Australi.C3.AB Aboriginals hebben heilig land en dat probeerden ze via een speciale status te verkrijgen, in Palestina komen gewoon een paar joodse kolonisten aan die mensen uit hun huis verjagen en dan hun huisje inpakken, omdat het heilige grond is. :') Je hebt helemaal gelijk trouwens, dit is geen goede vergelijking, de aboriginals zijn namelijk veel beschaafder dan Joodse kolonisten.
pi_116072504
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Het enige onrecht dat ooit is geweest op deze wereld is de Holocaust. Over iets anders zouden we het eigenlijk niet moeten hebben.
Gezien jouw postgeschiedenis heb je het daar ook bijna alleen over op dit forum!
pi_116072523
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gezien jouw postgeschiedenis heb je het daar ook bijna alleen over op dit forum!
Dan moet jij misschien nog eens in mijn postgeschiedenis kijken :D :D
pi_116072547
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:10 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad. Laten we dit topic maar snel dichtdoen want dit is overduidelijk een groot complot.
pi_116072663
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat is daar absurd aan? Lees maar: http://nl.wikipedia.org/w(...)ls_in_Australi.C3.AB Aboriginals hebben heilig land en dat probeerden ze via een speciale status te verkrijgen, in Palestina komen gewoon een paar joodse kolonisten aan die mensen uit hun huis verjagen en dan hun huisje inpakken, omdat het heilige grond is. :') Je hebt helemaal gelijk trouwens, dit is geen goede vergelijking, de aboriginals zijn namelijk veel beschaafder dan Joodse kolonisten.
Met deze absurde incorrecte post die niet getuigt van kennis toon je opnieuw mijn gelijk! Desalniettemin is het opnieuw geen reactie op wat ik eerder heb gesteld op dit forum dus zo zo!
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:20:31 #66
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116072712
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Met deze absurde incorrecte post die niet getuigt van kennis toon je opnieuw mijn gelijk! Desalniettemin is het opnieuw geen reactie op wat ik eerder stelde!
Ja tuurlijk, het bloedbad in Dar Yassein is een leugen door Arabieren. :') Lees daar maar over, daar hebben trouwens ook joodse historici over geschreven, maar dat zijn vast zelfhatende joden, want dat is wel heel absurd om zoiets te schrijven als Joodse kolonisten nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan.
pi_116073132
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, het bloedbad in Dar Yassein is een leugen door Arabieren. :') Lees daar maar over, daar hebben trouwens ook joodse historici over geschreven, maar dat zijn vast zelfhatende joden, want dat is wel heel absurd om zoiets te schrijven als Joodse kolonisten nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan.
En de Palestijnen in Hebron dan en dan hebben we het over de jaren 20? Waarom negeer je dat?
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:34:16 #68
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116073186
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

En de Palestijnen in Hebron dan en dan hebben we het over de jaren 20? Waarom negeer je dat?
Ja, Palestijnen hebben ook bloedbaden gepleegd, alleen ontken jij dat zionisten bloedbaden op Palestijnen hebben gepleegd, dan ga ik daar dus op in, en niet op de bloedbaden van Palestijnen, want als ik jou wil aantonen dat het tegendeel waar is van jouw bewering dat zionisten nooit bloedbaden hebben gepleegd heeft het niet veel zin als ik aankom met bloedbaden van Palestijnen op joodse gemeenschappen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:35:29 #69
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116073228
dus we zijn het erover eens dat beide partijen grove misdaden gepleegd hebben? Of zijn het alleen de Palestijnen die bloedbaden hebben aangericht?
pi_116073394
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:
dus we zijn het erover eens dat beide partijen grove misdaden gepleegd hebben? Of zijn het alleen de Palestijnen die bloedbaden hebben aangericht?
Ik stel dat beide kanten fouten hebben gemaakt, en soms zelfs misdaden, maar er zijn wel degelijk verschillen op te merken ook wat betreft beleid jegens dit soort dingen bijvoorbeeld.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:43:31 #71
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116073435
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik stel dat beide kanten fouten hebben gemaakt, en soms zelfs misdaden, maar er zijn wel degelijk verschillen op te merken wat betreft beleid jegens dit soort zaken.
Dat klopt, Israël komt namelijk met een hoop weg.
pi_116073499
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat klopt, Israël komt namelijk met een hoop weg.
Zoals?
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:48:01 #73
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116073584
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:11:09 #74
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_116074275
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron & bron

[..]

Wat een bullshit. Als ze het echt veroordelen ondernemen ze stappen. Pure leugens dit.
pi_116074761
quote:
Geef eens antwoord op de vraag in plaats van hier een link te plaatsen.
pi_116074872
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

1. Ze bezetten de Westbank
2. Ze dwingen mensen te verhuizen van bezet gebied om het nog meer te bezetten.

Hoeveel landen ken jij die dit kunnen doen?
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:28:05 #77
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116074884
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Westerlijke Jordaanoever is officiëel Palestijns gebied, toch wordt daar een muur gebouwd op gebied waar dat officiëel niet mag.
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:28:54 #78
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116074926
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet wel dat in Vietnam ook gedwongen verhuizingen waren, maar dat is niet vergelijkbaar hiermee.
pi_116075370
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De Westerlijke Jordaanoever is officiëel Palestijns gebied, toch wordt daar een muur gebouwd op gebied waar dat officiëel niet mag.
Het hooggerechtshof heeft gesteld dat waar de muur op Palestijns grondgebied is gebouwd deze verlegd dient te worden wat ook gebeurt! Hoezo en waarmee komt Israel dan weg nogmaals?
pi_116075460
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

1. In hoeverre geeft dat een antwoord op mijn vraag?
2. Bewijs of onderbouw dat eens?
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:47:14 #81
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116075596
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het hooggerechtshof heeft gesteld dat waar de muur op Palestijns grondgebied is gebouwd deze verlegd dient te worden wat ook gebeurt! Hoezo en waarmee komt Israel dan weg nogmaals?
Haha, dus het Hooggerechtshof keurt de bouw van een muur op illegaal gebied goed! En dat noem jij een rechtsstaat! :')
pi_116075729
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Haha, dus het Hooggerechtshof keurt de bouw van een muur op illegaal gebied goed! En dat noem jij een rechtsstaat! :')
Sinds wanneer is de muur in het geheel op Palestijns grondgebied gebouwd? Geef daarnaast eens gewoon antwoord op de vraag die ik eerder stelde!
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:53:16 #83
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116075854
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de muur in het geheel op Palestijns grondgebied gebouwd? Geef daarnaast eens gewoon antwoord op de vraag die ik eerder stelde!
Niet in het geheel, maar hij is wel illegaal. Westoeverbarrière

Om zich te beschermen tegen zelfmoordaanslagen en beschietingen vanuit de Westelijke Jordaanoever besloot Israël om een scheidingsmuur te bouwen. De Israëlische Westoeverbarrière ligt deels op de grens van, deels diep in de Westelijke Jordaanoever. De muur en de vele controleposten belemmeren het economisch verkeer. Israël voert aan dat de barrière voornamelijk wordt gebouwd om aanslagen door Palestijnse terroristen tegen te gaan. De Algemene Vergadering van de VN bepaalde dat een gedeelte van het traject in strijd zou zijn met het internationaal recht, na een identiek advies van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (2004). De motivering voor deze veroordeling is dat deze Veiligheidsbarrière (Israëlisch taalgebruik) of Apartheidsmuur (Palestijns taalgebruik) niet de groene lijn volgt maar diep in de Westelijke Jordaanoever snijdt waardoor Palestijns grondgebied bij Israël geannexeerd worden. Het betreft vooral gebieden waar de muur om nederzettingen en religieuze plaatsen heen is gebouwd teneinde deze te beschermen en de toegang tot Israël gemakkelijker te maken via een uitgebreid wegennet dat niet toegankelijk is voor Palestijnen. Door de Palestijnen wordt deze muur ook wel Sharon's Wall of Apartheid Wall genoemd. Palestijnse christenen en moslims maken er bezwaar tegen dat bepaalde religieuze plaatsen zo alleen door en voor joden worden geclaimd.
pi_116075965
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Niet in het geheel, maar hij is wel illegaal. Westoeverbarrière

Om zich te beschermen tegen zelfmoordaanslagen en beschietingen vanuit de Westelijke Jordaanoever besloot Israël om een scheidingsmuur te bouwen. De Israëlische Westoeverbarrière ligt deels op de grens van, deels diep in de Westelijke Jordaanoever. De muur en de vele controleposten belemmeren het economisch verkeer. Israël voert aan dat de barrière voornamelijk wordt gebouwd om aanslagen door Palestijnse terroristen tegen te gaan. De Algemene Vergadering van de VN bepaalde dat een gedeelte van het traject in strijd zou zijn met het internationaal recht, na een identiek advies van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (2004). De motivering voor deze veroordeling is dat deze Veiligheidsbarrière (Israëlisch taalgebruik) of Apartheidsmuur (Palestijns taalgebruik) niet de groene lijn volgt maar diep in de Westelijke Jordaanoever snijdt waardoor Palestijns grondgebied bij Israël geannexeerd worden. Het betreft vooral gebieden waar de muur om nederzettingen en religieuze plaatsen heen is gebouwd teneinde deze te beschermen en de toegang tot Israël gemakkelijker te maken via een uitgebreid wegennet dat niet toegankelijk is voor Palestijnen. Door de Palestijnen wordt deze muur ook wel Sharon's Wall of Apartheid Wall genoemd. Palestijnse christenen en moslims maken er bezwaar tegen dat bepaalde religieuze plaatsen zo alleen door en voor joden worden geclaimd.
Wie heeft de muur dan illegaal verklaard?

Ik ben blij dat je erkend hebt dat het niet alleen op Palestijns grondgebied loopt en dat waar wel het hooggerechtshof optreedt!
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:00:24 #85
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116076172
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie heeft de muur dan illegaal verklaard?

Ik ben blij dat je erkend hebt dat het niet alleen op Palestijns grondgebied loopt en dat waar wel het hooggerechtshof optreedt!
Dat kun je lezen.
pi_116076486
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat kun je lezen.
Nee hoor, dat staat er niet, dat waar jij op doelt heeft puur betrekking op de ligging en daar heb ik al uitspraken over gedaan duidelijk is dat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:09:13 #87
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116076563
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee hoor, dat staat er niet, dat waar jij op doelt heeft puur betrekking op de ligging en daar heb ik al uitspraken over gedaan.
Als de plaats waar de muur staat illegaal gebied is maakt dat de muur zelf ook illegaal, totdat de muur daar niet meer staat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:09:54 #88
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116076595
De Algemene Vergadering van de VN bepaalde dat een gedeelte van het traject in strijd zou zijn met het internationaal recht, na een identiek advies van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (2004). De motivering voor deze veroordeling is dat deze Veiligheidsbarrière (Israëlisch taalgebruik) of Apartheidsmuur (Palestijns taalgebruik) niet de groene lijn volgt maar diep in de Westelijke Jordaanoever snijdt waardoor Palestijns grondgebied bij Israël geannexeerd worden.

Israël annexeert dus illegaal gebied zoals je leest.
pi_116076649
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als de plaats waar de muur staat illegaal gebied is maakt dat de muur zelf ook illegaal, totdat de muur daar niet meer staat.
Dat gedeelte van de muur kan dan illegaal zijn, niet de hele muur, maar nogmaals er wordt dan tegen opgetreden en daarnaast beantwoordt dat dus nog steeds de vraag niet waarmee de staat Israel zou wegkomen.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 19:11:25 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116076656
'Israelisch leger mishandelt Palestijnse kinderen'

deze discussie kan daar wel verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')