1. Ze bezetten de Westbankquote:Op maandag 27 augustus 2012 18:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag in plaats van hier een link te plaatsen.
De Westerlijke Jordaanoever is officiëel Palestijns gebied, toch wordt daar een muur gebouwd op gebied waar dat officiëel niet mag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag in plaats van hier een link te plaatsen.
Ik weet wel dat in Vietnam ook gedwongen verhuizingen waren, maar dat is niet vergelijkbaar hiermee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
1. Ze bezetten de Westbank
2. Ze dwingen mensen te verhuizen van bezet gebied om het nog meer te bezetten.
Hoeveel landen ken jij die dit kunnen doen?
Het hooggerechtshof heeft gesteld dat waar de muur op Palestijns grondgebied is gebouwd deze verlegd dient te worden wat ook gebeurt! Hoezo en waarmee komt Israel dan weg nogmaals?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De Westerlijke Jordaanoever is officiëel Palestijns gebied, toch wordt daar een muur gebouwd op gebied waar dat officiëel niet mag.
1. In hoeverre geeft dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
1. Ze bezetten de Westbank
2. Ze dwingen mensen te verhuizen van bezet gebied om het nog meer te bezetten.
Hoeveel landen ken jij die dit kunnen doen?
Haha, dus het Hooggerechtshof keurt de bouw van een muur op illegaal gebied goed! En dat noem jij een rechtsstaat!quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het hooggerechtshof heeft gesteld dat waar de muur op Palestijns grondgebied is gebouwd deze verlegd dient te worden wat ook gebeurt! Hoezo en waarmee komt Israel dan weg nogmaals?
Sinds wanneer is de muur in het geheel op Palestijns grondgebied gebouwd? Geef daarnaast eens gewoon antwoord op de vraag die ik eerder stelde!quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Haha, dus het Hooggerechtshof keurt de bouw van een muur op illegaal gebied goed! En dat noem jij een rechtsstaat!
Niet in het geheel, maar hij is wel illegaal. Westoeverbarrièrequote:Op maandag 27 augustus 2012 18:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de muur in het geheel op Palestijns grondgebied gebouwd? Geef daarnaast eens gewoon antwoord op de vraag die ik eerder stelde!
Wie heeft de muur dan illegaal verklaard?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Niet in het geheel, maar hij is wel illegaal. Westoeverbarrière
Om zich te beschermen tegen zelfmoordaanslagen en beschietingen vanuit de Westelijke Jordaanoever besloot Israël om een scheidingsmuur te bouwen. De Israëlische Westoeverbarrière ligt deels op de grens van, deels diep in de Westelijke Jordaanoever. De muur en de vele controleposten belemmeren het economisch verkeer. Israël voert aan dat de barrière voornamelijk wordt gebouwd om aanslagen door Palestijnse terroristen tegen te gaan. De Algemene Vergadering van de VN bepaalde dat een gedeelte van het traject in strijd zou zijn met het internationaal recht, na een identiek advies van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (2004). De motivering voor deze veroordeling is dat deze Veiligheidsbarrière (Israëlisch taalgebruik) of Apartheidsmuur (Palestijns taalgebruik) niet de groene lijn volgt maar diep in de Westelijke Jordaanoever snijdt waardoor Palestijns grondgebied bij Israël geannexeerd worden. Het betreft vooral gebieden waar de muur om nederzettingen en religieuze plaatsen heen is gebouwd teneinde deze te beschermen en de toegang tot Israël gemakkelijker te maken via een uitgebreid wegennet dat niet toegankelijk is voor Palestijnen. Door de Palestijnen wordt deze muur ook wel Sharon's Wall of Apartheid Wall genoemd. Palestijnse christenen en moslims maken er bezwaar tegen dat bepaalde religieuze plaatsen zo alleen door en voor joden worden geclaimd.
Dat kun je lezen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie heeft de muur dan illegaal verklaard?
Ik ben blij dat je erkend hebt dat het niet alleen op Palestijns grondgebied loopt en dat waar wel het hooggerechtshof optreedt!
Nee hoor, dat staat er niet, dat waar jij op doelt heeft puur betrekking op de ligging en daar heb ik al uitspraken over gedaan duidelijk is dat.quote:
Als de plaats waar de muur staat illegaal gebied is maakt dat de muur zelf ook illegaal, totdat de muur daar niet meer staat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee hoor, dat staat er niet, dat waar jij op doelt heeft puur betrekking op de ligging en daar heb ik al uitspraken over gedaan.
Dat gedeelte van de muur kan dan illegaal zijn, niet de hele muur, maar nogmaals er wordt dan tegen opgetreden en daarnaast beantwoordt dat dus nog steeds de vraag niet waarmee de staat Israel zou wegkomen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als de plaats waar de muur staat illegaal gebied is maakt dat de muur zelf ook illegaal, totdat de muur daar niet meer staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |