http://www.nu.nl/buitenla(...)tijnse-kinderen.htmlquote:'Israelisch leger mishandelt Palestijnse kinderen'
JERUZALEM - Israëlische militairen mishandelen geregeld Palestijnse kinderen in de bezette gebieden.
Dat is de conclusie van voormalige Israëlische militairen in een rapport dat zondag verscheen.
In het rapport staan getuigenissen van oud-militairen over mishandeling van kinderen die vaak nog niet eens 10 jaar oud zijn.
Het document richt zich vooral op de periode van 2005 tot 2011 toen de tweede intifada, de Palestijnse opstand van 2000 tot 2005, al voorbij was en er betrekkelijke rust heerste.
Westelijke Jordaanoever
De incidenten deden zich vooral voor na botsingen tussen Palestijnse betogers en het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever. Militairen trokken dan vaak willekeurige woonwijken in en sloegen wegrennende kinderen met houten stokken tot die vielen. ''Een trage renner werd geslagen, dat was de regel'', aldus een verklaring.
Een ex-soldaat beschrijft een geval waarbij zijn commandant zijn geweer op een kind richtte: ''Een geladen geweer was op hem gericht en hij moest smeken om zijn leven. Dat is iets dat hem voor zijn leven tekent.''
Het leger zei in een reactie dat het rapport niet voldoende was onderbouwd om specifieke gevallen te kunnen onderzoeken.
Door: ANP
Ik vind het eerder zielig voor de Palestijnen. De Israëlische overheid vind ik eerder triest.quote:
het was sarcasme.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zielig voor de Palestijnen. De Israëlische overheid vind ik eerder triest.
Verklaar eens je onvoorwaardelijke steun voor Israël, aub.
Nou, als de soldaten het zelf zeggen, is het gewoon een feit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
De titel dient tussen aanhalingstekens te staan want op deze manier is het incorrect,
Dus alles wat mensen roepen is een feit, wat politici roepen is een feit, raar debat heb ik dan net gezien met vier politici die tegenovergestelde zaken roepen? Flauwekul Papierversnipperaar, dat dient eerst onderzocht te worden, daarnaast zeggen individuele voorbeelden nog steeds niet per definitie iets over een heel leger ook dat dient uitgezocht te worden hoe wijdverspreid het dus is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, als de soldaten het zelf zeggen, is het gewoon een feit.
We hebben het niet over politici, maar over soldaten die bevestigen wat mensenrechtenorganisaties al een tijd roepen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus alles wat mensen roepen is een feit, wat politici roepen is een feit, raar debat heb ik dan net gezien met vier politici die tegenovergestelde zaken roepen? Flauwekul Papierversnipperaar, dat dient eerst onderzocht te worden, daarnaast zeggen individuele voorbeelden nog steeds niet per definitie iets over een heel leger ook dat dient uitgezocht te worden hoe wijdverspreid het dus is.
Dat dient dus onderzocht te worden!quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben het niet over politici, maar over soldaten die bevestigen wat mensenrechtenorganisaties al een tijd roepen.
Dat is het tragische juist. Zodra een onderdrukte groep macht krijgt, gaan ze zelf onderdrukken. Daar is het Amerikaanse experiment met proefpersonen die speelden voor gevangenen en bewaarders een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:55 schreef boekenplank het volgende:
Israel schurkenstaat.
De slachtoffers worden opeens daders.
En kinderen als menselijk schild gebruiken vind je wel prima. Je doet me denken aan een groep mensen die tientallen jaren geleden jouw volk op treinen zette.quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:03 schreef Nobu het volgende:
Goeie zaak. Je kunt ze dat stenen gooien niet vroeg genoeg afleren. Ofzo.
Wat jij dan ook gewoon bent.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Kijk, zoals verwacht is DeParo is extra laat opgebleven om dit bericht te debunken. Want ja, iets errugs zeggen dat ingaat tegen het Groot Zionistisch Plan, dat mag natuurlijk niet.
Goed, dit bericht is natuurlijk weinig verrassend. Het Joodse Israëlische leger gedraagt zich al jaren extreem schofterig en houdt er tactieken op na die in de jodenwijken van 2de WO niet hadden misstaan. Eerdere voorbeelden waren al het vastbinden van jongetjes van 6 op de Joodse Israëlische tanks om ze zo te gebruiken als menselijk schild en het tegenhouden van ambulances terwijl er mensen lagen dood te gaan.
Maar goed, vooral niets van zeggen, want dit is het Uitverkoren Volk en dit is nu eenmaal Hun Beloofde Land. Als je dit bericht niet tegenspreekt, lijk je wel verdacht veel op een antisemiet.
Hij heeft kritiek op Israël, natuurlijk is het een antisemiet. Ik durf te wedden dat hij ook de holocaust onkent, hell, waarschijnlijk heeft hij er aan meegewerkt.quote:
Ik vind het onterecht dat elke kritiek op Israël moet uitmonden in de beschuldiging van antisemitisme. De reden dat ik persoonlijk tegen die staat ben is niet omdat ik joden haat, maar omdat ik vind dat het oneerlijk is hoe land van Palestijnen is ingenomen op basis van een boekje van 2000 jaar oud, en hoe men daarbij delen van de bevolking uitmoordt. Maar nu ben ik zeker ook een antisemiet, omdat ik er tegen ben om Palestijnse kinderen te vermoorden?quote:
Waar heeft hij dat aangegeven?quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
En wat hij ook al eerder heeft toegegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |