abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115506410
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:55:17 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506477
Haha, dat je dan zorgvuldig wat pasta, groente en tomatensaus hebt achtergehouden (want de Olvarit Groente Lasagna is een hit), geblenderd, opgewarmd en dan vol trots aanbiedt...En dat kind het dan onmiddelijk weer uitspuugt :'( Tis ontmoedigend
pi_115506594
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:47 schreef danic het volgende:
Cleany, wij doen een heeeeeel klein beetje diksap in de karnemelk. Eva drinkt dat een Hema rietjesbeker leeg bij het ontbijt (zo'n 300cc). Ze wil ook geen melk, niet koud en niet lauw. Maar die karnemelk gaat prima zo.
Wow...300cc in een keer :P
Ik weet niet zeker, maar volgens mij had m'n vrouw dat ook geprobeerd.
pi_115506596
Ja, of iets wat van de week wel werkte, dat dat nu als gif bestempeld wordt. Zo was vorige zomer de andijvie niet aan te slepen bij Sofie en nu is het na 2 happen klaar. Sta je dan met lekker veel andijvie in de tuin, want Sofie vindt dat zo lekker. 8)7
*poef* nu is het weg
pi_115506741
o ja zo herkenbaar.... zowel bij de bijna-dreumes, als met de peuter. De ene dag zijn ze met heeeeeel veel smaak iets aan het eten. Dus dat geef je de dag erna nog maar eens... en dan idd direct uitspugen. En het liefst met het commentaar; dat lust ik niet mama....
:)

Liene drinkt nog 2 keer per dag (minimaal, soms vaker) aan de borst. Tussendoor drinkt ze sap/karnemelk/yoghi. Soms veel, soms bijna niets....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:07:12 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506883
Jonkie drinkt ook niet zo regelmatig. Soms wil hij gewoon niets drinken; geen dorst, of te druk met spelen. Als ik denk dat hij te weinig vocht binnenkrijgt (zeker met dit weer let ik erop), pak ik hem op schoot, houd hem stevig vast en bied het met de fles aan. Na enig aandringen drinkt hij dan meestal wel.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:12:43 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507066
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:46 schreef Aventura het volgende:
Leuk/interessant om te lezen hoe anderen het doen! Het is te overwegen om het tijdstip van 17 naar 18 uur te verplaatsen. En ventje dan tot die tijd een tussendoortje te geven. Het lijkt me zo leuk om allemaal samen te eten, en uiteindelijk ga je daar natuurlijk toch naar toe. Ik ben voor smaakontwikkeling trouwens niet zo bang. Ik denk dat het toch aan het kind ligt, hoe avontuurlijk hij of zij is. Zal je net zien, een kind dat van jongs af aan olijven, vis, pesto etc. krijgt eet later alleen frikandellen :P Is bij ons thuis ook zo gebeurd, we zijn met vlakke en oninteressante voeding opgegroeid. Ik en zus zijn toch fijnproever geworden, maar jongere broer en zus eten niks gekruids, 'buitenlands' of wat er teveel uitziet als een dier :D

@Juud, als je wat maaltijdtips hebt, graag! Het is gewoon even de inspiratie weer zien te vinden denk ik.
Oeh, dat zou ik zielig vinden voor N... hij is zo trots dat z'n dreumes olijven snoept :D

Overigens blieft Soneal de potjesvoeding ook niet meer, alleen die schaaltjes peutermenu eet hij nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:15:11 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507142
Ik baalde bij de vorige periode warm weer dat hij niet genoeg water dronk, terwijl zijn rietjesbeker wel altijd gevuld en wel binnen bereik stond.
Betrap ik hem er ineens op dat hij uit mijn glas water staat te drinken.... sindsdien heeft hij een bekertje water tot z'n beschikking (en ik een oude theedoek standby om de schade van omgegooide bekers te beperken), en drinkt hij weer voldoende.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:16:12 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115507177
We laten hem al wel van alles proeven. Dat is zo leuk. Hij heeft al eens een garnaaltje geproefd. En Franse kaas :D Laatst parmaham. Dat was smullen. Er zijn aanwijzingen die ons doen geloven dat hij geen zoetekauw is. Ijs vindt hij gruwelijk en op zijn verjaardag at hij als enige geen taart. Daarin lijkt hij op mij. Met koek, snoep, taart of ijs doe je mij ook geen lol.
pi_115507212
Hier eet hij momenteel 5 happen en dan is hij er klaar mee.
Wat hij wil dan nog wel is vlees. Het liefst eet hij enkel vlees.
We proberen nu hem eerst het andere te laten eten en dan pas vlees maar ja hij ziet toch bij ons vlees en dan gooit hij de kont in de krib en eet echt niks anders meer -O-

Sinds Mr.DML verder weg werkt is hij pas tegen 18.30uur thuis.
Puck trekt het niet tot dan dus ik haal hem om 17.00ur op bij het kdv. Dan thuis koken en dan eet ik alvast een bord samen met hem. Een eventueel tweede bord wacht ik op Mr.DML.
Het is best aanpoten sinds dat nieuwe werk want ik moet hem nu brengen, halen en koken en dat allemaal zodanig qua tijd dat we het liefst voor 18.00uur eten omdat hij anders van moeheid gaat weigeren.

Ik probeer wel op mijn drie werkdagen simpele dingen als chili con carne etc te maken dat niet zoveel tijd vergt. De uitgebreidere menu's bewaren we voor donderdag t/m zondag.
Een potje komt hier nog wel eens voor als we chinees halen bijvoorbeeld of een pizza eten.

Qua zuivel krijgt hij elke avond een toetje. Op het kdv ook standaard melk bij de lunch.
Bij ons thuis krijgt hij niet zoveel zuiveldrank. We hebben het vaak niet in huis en hij drinkt er nauwelijks van als we het wel hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:19:07 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115507256
@ Aventura, nou zo dus ongeveer, niet alles eten we momenteel, maar dit is een begin.

– boontjes/ aard puree/ rundervink
– wraps/ rundgehakt/paprika/mais/witte bonen in tom saus
– pasta/creme fraiche/courgette/paprika/spekjes/ui
– vis/ aard puree/verse spinazie/ zon gedr tom/ pijnboompit
– penne/tomato fritto/kipgehakt/zak gemengde groenten
– tartaar/ geb aard/ sla
– risotto/ courgette/ pesto/ pijnboompit/ parmezaan
– stamp rauwe andijvie met spekjes
– pilav
- zuurkool stamp/ ananas/spekjes
- gehaktbal/rode kool/ aard
- rijst/ kip/ wokgroente/ chilisaus/ ketjap/knofloof
pi_115508466
Bedankt voor de groeicurves, ik heb inmiddels dat WHO programma gedownload en ingevuld en zoals Leandra al zei is die daar ongeveer op de -1 lijn en in het boekje van de icare eerder -2.

Nu ja, ik probeer maar niet zo veel naar de cijfers te kijken en gewoon meer eten aan te bieden.

Wij hebben hier nu ook een bijtend kind...en niet een beetje, nee meneertje vindt het leuk op onverwachte momenten opeens heel hard toe te bijten, bij voorkeur in voeten of armen. Heb er al blauwe plekken aan over gehouden...

Drinken geef ik voornamelijk diksap, af en toe yoghurtdrank, thee, sap en water.
ik heb ook kv met en zonder een scheutje diksap en yoghurtpap geprobeerd, maar als hij merkt dat er iets anders in zijn tuitbeker zit, laat die het gewoon uit zijn mondhoeken lopen. Als je dan nog een tijdje wacht drinkt hij het soms nog op, maar het gaat niet van harte.
Volgens mij is het ook niet goed voor de tandjes, wanneer ze de hele dag van die sapachtige dingen krijgen, dus ik probeer ook veel water te geven, maar daar zitten dan weer geen calorieën in. En wat kunnen antilekbekers nog behoorlijk lekken...de Hema rietjesbeker die loopt hier altijd zo een beetje leeg als die niet staat...en de mepal tuitjesbeker is eigenlijk al aan vervanging toe, scherpe tandjes, verkleurde dichtring en een paar keer uit de wagen gooien hebben geen goed gedaan... Zit te denken wat ik het best kan doen, nog een (lekkende?) antilekbeker kopen of gewoon maar aanleren om uit een gewoon kopje of plastiek beker te laten drinken..
pi_115508524
DML ik heb ook hetzelfde riedeltje als jij. Ik haal de kids en vriendlief is pas om 18:30 thuis.
Sinds 2 koters is het nog strakker plannen :')
Ik kook dus dan de dag ervoor bijvoorbeeld pasta saus (daar kunnen we 2 dagen van eten als het moet. Anders gaat het de vriezer in zodat we altijd iets hebben)
Ook maak ik altijd in de weekenden grote pannen soep (courgette, pompoen, brocolli aardappel enz.)
Dat neemt de stress weg. Opde andere dagen eten we wel spannender.

Voor Wies maak ik zelf prutjes en als het kan wat wij eten. En als toetje krijgt ze fruit omdat ze geen melk of soya producten mag.
Wies eet op een dag veel meer dan Mette. Zoiezo kan Wies echt genieten van eten, dat heeft Mette nooit echt gehad.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115508601
Aventura, waar ik wel veel aan heb zijn de recepten op allerhande die kindvriendelijk zijn. En de eerste maanden wel de opperdepop, maar ik doe er nu weinig meer mee moet ik zeggen.

Ik wil nog wel voordat de vakantie voorbij is een voorraadje avondeten aanleggen, voor de dagen dat wij allebei laat zijn, misschien dat ik daarvoor nog wel de opperdepop pak.
pi_115508607
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
The way you rock'n'roll
pi_115508860
Oh, en Bartje kan trouwens nee schudden. En dat ziet er zo schattig uit!

Dan vraag je hem of hij een boterham wil, en dan zit hij met een enorme grijns nee te schudden. (en als je er toch eentje geeft, dan eet hij hem wel op). Ook lijkt hij wat te gaan "dansen" op muziek. Meebewegen met het ritme... Het is zo'n heerlijk jochie!! O+
pi_115509277
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
-O-
Kunnen jullie niet een kleintje in jullie (als jullie die hebben) berging kwijt?
Wij hebben ook geen hele grote (3 lades) ik probeer altijd iets achter de hand te hebben.
Wat je wel kan doen is in het voren maken. Ik zet altijd pastasaus enzo op als ik aan het koken ben, dat doe ik niet als de kinders op bed liggen hoor, want dan wil ik met m'n beentjes omhoog :+

Lust hij ei? Boerenomelet is ook lekker simpel en snel. Gewoon met brood ofzo.

Ik vond dat eigenlijk het moeilijkste als omschakeling naar moeder zijn. Het eten en de planning daar omheen. Wij gingen vroeger eigenlijk minimaal 2x in de week buiten de deur eten. En we aten vaak pas om half 8 en dan pas bedenken wat je gaat maken als je uit werk komt (de Appie zit op kruip afstand). Ineens moesten we er strak in worden en moest ik elke doordeweekse dag koken (ik werk dichtbij huis) en Mette lustte of at bijna niks.

Afgezien van Wies haar allergie eet ze geweldig en kost het me niet veel werk of moeite voor haar. Maar ja, ik zeg maar niet te veel.. Wie weet hoe pietepeuterig over een jaar is :X

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 13-08-2012 14:09:48 ]
pi_115510193
We hebben een berging maar daar is er geen plek meer voor een vriezer helaas.

Wij hebben maar twee lades waarvan de onderste nog weer kleiner is dan de bovenste. In de bovenste zit diepvriesgroente, wat ijsjes en met moeite krijgen we er dan nog 1 brood in gepropt.
De onderste zit vlees in.

Gebakken ei iets kan ik nog wel eens proberen. Hard gekookt hoeft hij ze niet in ieder geval.

Verder heel herkenbaar. Wij gingen vaak na het werk nog langs de supermarkt. Nu kan dat echt niet meer als ik voor 18.00uur Puck te eten wil geven.
Ik ga heel soms in mijn pauze naar de Appie hier om de hoek.
Verder probeer ik in ieder geval voor mijn drie werkdagen alvast eten te bedenken en dit in het weekend in huis te halen.
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:53 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115511749
Wat ik zie bij gezinnen om me heen is dubbel koken, dus bijv op maandag nasi maken en dat ook op woensdag eten en op dinsdag zuurkool maken en dat ook op don eten. En dan bij beide dingen net iets anders ernaast op de tweede dag. Wel saai, maar ja dan eet je wel goed en voedzaam en snel klaar. In het weekend en op vrije dagen dan uitgebreid koken.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken.
Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
pi_115512155
Wat dat betreft zijn wij gezegend met mijn ouders die om de hoek wonen. we schuiven de meeste dagen daar om zes uur aan om te eten. heerlijk!!!
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:57:23 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115512672
Dank voor je lijstje, Juud. Ziet er niet zo erg anders uit dan wat man en ik nu al eten, eigenlijk. Ik ga deze week 's beginnen met samen eten. Wij iets vroeger, Ventje wat later. Potje achter de hand, dat dan nog wel natuurlijk :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:11:02 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115513260
Ow en ik vind dat er niets mis is met potjes hoor Aventura, zeker als je werkt is het handig. ;)
Ik geef alleen de voorkeur aan vers en ik vind omdat ik de mogelijkheid heb, ik ook zoveel mogelijk vers naar binnen moet schuiven, vooral vanwege de smaak.

Lientje wil eigenlijk alleen maar samen eten, zowel ontbijt, lunch als ook avondeten. Als ik haar alleen iets laat eten dan eet ze gewoon heel weinig. Onderweg gaat nog wel, als we op pad zijn in et weekend dan eet ze vaak een broodje in de wagen. Maar thuis, wil ze dan een van ons met haar mee eet, dan eet ze in elk geval veel meer.
pi_115513725
Ik laat Tienus altijd lekker aanklooien met eten tijdens onze maaltijd. En als ik vind dat ie te weinig gegeten heeft, krijgt ie daarna nog een potje. Zo krijgt hij toch wat mee van het samen eten en het gewone eten, maar krijgt ie ook nog genoeg binnen.
Mijn man is op maandag vrij, dan kookt hij voor maandag en dinsdag. Ik ben woensdag vrij en kook dan voor woensdag en donderdag. Vrijdag ben ik weer vrij en dan kook ik dus weer. Het weekend is hier net hoe het uitvalt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115514697
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:34 schreef Juud79 het volgende:

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken. Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
Nou ja, niet helemaal. Je hebt er ook voor gekozen. Het lijkt mij ontzettend zwaar om een gezin te runnen als beide ouders veel werken en ook nog eens ver weg. Ik wil zelf niet in de situatie terechtkomen dat we gescheiden moeten eten. Het is juist zo'n fijn en belangrijk moment van de dag voor mij, 's avonds samen aan tafel zitten. Ik hoop dat we dat altijd zo kunnen houden.

Ik ben nu naar een nieuwe baan aan het zoeken en ik merk hoe moeilijk het is. Zoveel universiteiten zijn er niet in de nabije omgeving, dus het zou zomaar kunnen dat ik naar Rotterdam, Tilburg of Nijmegen moet voor mijn droombaan. Ik voel me nu al - ik heb nog niks concreets op het oog - genoodzaakt te kiezen tussen het gezinsleven zoals ik dat het liefst leid of een baan die voor mij het interessantst is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115514778
zoooo we zijn weer terug van de controle kinderarts. Groei idd weer afgebogen, de gewichtslijn lijkt zich wel meer te stabiliseren dus de KA hoopt dat de groeilijn snel volgt, neemt niet weg dat ze fors gezakt is en daarnaast ook andere klachten heeft, en dat is toch wel reden tot nader onderzoek.
De kinderarts heeft besloten weer te testen op antistoffen tegen gluten, en ze gaat met de kinder-MDL-arts overleggen over de zin of de onzin van een biopt (voor allebei de dames, oudste is ook weer geprikt op antistoffen). We weten inmiddels al dat zowel oudste als jongste het gen hebben om mogelijk coeliakie te ontwikkelen (HLA CQ8), hoeft niet, 30% van de mensen draagt dit gen, maar zonder is het nagenoeg onmogelijk om coeliakie te ontwikkelen blijkbaar.
Jongste wordt ook gescreend op ijzer, vit D, calcium en een rits aan andere dingen om een algemeen klinisch beeld te vormen, ook groeihormoon wordt meegenomen, hoewel het heel typisch zou zijn als die nu ineens wel afwijkt magoe, je weet nooit.

We mogen ook weer langs de diëtist :') die gaat de hele boel nog eens narekenen en bekijken om te zien of de kleine dame wel voldoende van alles binnenkrijgt. De kinderarts verwacht van wel, maar just in case. Mja. Okay I guess. t moet dan maar. Ik vind het zelf niet per se zinvol, want als de diëtiste dan bedenkt dat t kind een extra banaan per dag moet maar t kind eet dat niet, tsja, dan houdt t een beetje op :D

over een paar weken de uitslag, en daarna weer terug voor follow-up.
pi_115514841
Voor mij was afstand inderdaad een heel belangrijk item bij mijn banenzoektocht. Ik wilde niet te ver weg, heb geen zin om uren in de auto te moeten zitten en daardoor de kinderen weinig te zien. Mede daarom werk ik ook nog maar 24 uur en heb ik straks geen 24/7 bereikbaarheid meer. Carrière is leuk, maar mijn eigen gezin is belangrijker.
pi_115514856
Nog even wachten dus, mignonne. Spannend. Wanneer krijg je iets te horen over al dan niet een biopt? Heb je daar zelf al een mening over, of leg je het bij de artsen?

Hoe ging het met de meisjes in het ziekenhuis?
pi_115514940
Pff, Mignonne. Ik denk dat ik zo langzamerhand ook wel naar een biopt zou neigen. Want dat is de enige manier om het definitief vast te stellen, toch? Wel fijn dat de gewichtslijn nu goed gaat. Ik merkte bij Driekus ook dat toen die eenmaal goed ging, de lengte ook weer volgde. Maar goed, bij ons was het een kwestie van aansterken, iets anders dan bij jouw meiden.
Ik hoop dat er nu snel duidelijkheid komt, dit lijkt me ook niet handig.
pi_115515005
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Voor mij was afstand inderdaad een heel belangrijk item bij mijn banenzoektocht. Ik wilde niet te ver weg, heb geen zin om uren in de auto te moeten zitten en daardoor de kinderen weinig te zien. Mede daarom werk ik ook nog maar 24 uur en heb ik straks geen 24/7 bereikbaarheid meer. Carrière is leuk, maar mijn eigen gezin is belangrijker.
Ieder moet daar voor zich een afweging in maken. Ik wil het liefst 4 dagen per week blijven werken en zou ook geen punt maken van 5 dagen per week, mits er thuiswerkmogelijkheden zijn. 's Avonds of in het weekeinde doorwerken vind ik ook geen probleem, want zo ziet een carrière in mijn directe omgeving er nou eenmaal uit als je hogerop komt. Maar ik wil wel het opgroeien van de kindjes meekrijgen, er op belangrijke momenten zijn en zo'n dagelijks moment hebben waarop we er allemaal zijn en contact met elkaar hebben. Het avondeten dus, in ons geval. Ik zou het ook fijn vinden om samen te ontbijten, maar dat zit er echt niet in. Ik moet vroeg weg om de kindjes op tijd op te kunnen halen en koken. (Gelukkig kan ik nu heel veel thuiswerken.)
pi_115515050
Toen ik een baan op 25 minuten rijden accepteerde werkte Mr.DML nog op een kwartier fietsafstand. Hij was al een paar jaar aan het solliciteren hier en in het buitenlando om een stap in zijn carriëre te maken. Toen hij die kans kreeg hebben we dus besloten dat hij hem moest nemen al betekent dat 3 dagen in de week gescheiden eten.
Leuk is anders maar ja de economie is best prut momenteel -O-
The way you rock'n'roll
pi_115515084
Ik vind het trouwens makkelijker nu we 2 kinderen hebben. We moesten op een bepaald moment wel voor 4 personen gaan koken en daar blijft steevast iets van over. Dat vriezen we weer in.

Nou ja, mijn tip zou dus zijn: stop met voor 2 koken en ga voor 4 koken. Als je geen vriezer hebt zul je, zoals Juud aangaf, het in de koelkast moeten zetten en een paar dagen later opeten.
pi_115515133
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Toen ik een baan op 25 minuten rijden accepteerde werkte Mr.DML nog op een kwartier fietsafstand. Hij was al een paar jaar aan het solliciteren hier en in het buitenlando om een stap in zijn carriëre te maken. Toen hij die kans kreeg hebben we dus besloten dat hij hem moest nemen al betekent dat 3 dagen in de week gescheiden eten.
Leuk is anders maar ja de economie is best prut momenteel -O-
Ik vind drie dagen nog wel meevallen, hoor. Jullie eten dus vier dagen samen!

Hoelang moet de mister rijden naar z'n werk?
pi_115515225
Ik kook voor 3 hoor :Y Ik reken Puck gewoon mee in mijn groente, rijst en pasta hoeveelheden.
Weer hetzelfde eten word ik zelf echt niet gelukkig van dus wat er over blijft geven we vaak een paar dagen later aan Puck om dan zelf iets te koken met wijn er door etc.
Het komt allemaal wel uit hoor maar het is niet de meest ideale situatie op het moment maar dat is compleet door onze eigen keuzes dus ik zal niet meer klagen :7
The way you rock'n'roll
pi_115515245
Ik besef ook dat ik enorm geluk gehad heb met mijn nieuwe baan. Al had ik ook gewoon weer kunnen kiezen voor 5 dagen, veel verantwoordelijkheid, veel ballen in de lucht. Maar ik merk dat ik er niet gelukkig van word en dat merk ik aan de resultaten. Dan maar een baan die iets minder vraagt van de karaktereigenschappen die ik zou moeten hebben voor mijn vak, maar eigenlijk net niet helemaal beheers.
Mijn man kreeg in de vakantie te horen dat hij promotie gaat maken bij zijn bedrijf, maar ook dat kan in de vier dagen dat hij werkt. Oke, hij werkt tegen het einde van een project wel meer, maar dat kan nu ook, nu ik wat meer rust heb. Het is geven en nemen en de tering naar de nering zetten.
pi_115515264
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Nog even wachten dus, mignonne. Spannend. Wanneer krijg je iets te horen over al dan niet een biopt? Heb je daar zelf al een mening over, of leg je het bij de artsen?

Hoe ging het met de meisjes in het ziekenhuis?
Het ging verder prima :) de arts heeft in de maneschijn gezongen voor de jongste en ze heeft vrolijk meegekraaid en -gebaard (dat ziet er raar uit :o gebaren gemaakt dus!). Bloedafname was wel drama, maar ze kregen een ballon en toen was het weer goed.

Ik weet het niet, echt niet. Als wij nu gezegd hadden dat we een biopt willen dan had er een afspraak gekomen, de arts was daar heel open in, dat vond ik niet direct nodig maar ik wil het onderhand wel eens uitgesloten hebben als optie. Ik had eigenlijk gehoopt dat die genotypering negatief was, dan had coeliakie als optie van de baan gekund. Maar die is dus positief en dus is er alle reden om het toch serieus te nemen. De kinderarts gaat met de kinder-MDL overleggen, en aan de hand van wat daar uit komt gaan wij een beslissing nemen over of we wel of geen biopt willen. Zoals we er nu in staan zullen wij wsl het oordeel van de artsen volgen. Een biopt is behoorlijk invasief dus liever niet.

Ondertussen ben ik zelf in dubio om me te laten testen op antistoffen via de huisarts, als daar wel wat uit zou komen was t appeltje eitje, hops een biopt. Maar goed, daar moet ik nog even over denken. (needless to say dat ik niet zomaar naar de huisarts stap, ik heb al van heel klein af aan klachten; aangezien allebei de meiden die genen hebben is er een reëele kans dat ik die genen ook heb -of B. natuurlijk, maar gezien zijn afkomst is dat onwaarschijnlijker-.

nouja lastig lastig, we zien en horen het wel, ik ben benieuwd.
pi_115515372
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind drie dagen nog wel meevallen, hoor. Jullie eten dus vier dagen samen!

Hoelang moet de mister rijden naar z'n werk?
Ik vind het ook meevallen hoor maar o.a. jij zei dat je het zo wilt verkomen dat gescheiden eten :P dus ik gaf aan dat het mijn ideaal ook niet echt is.

Met de auto zou het 25 minuten naar het werk zijn maar uit geldoverwegingen heeft hij voor een scooter gekozen en dan is het 40 minuten. Maar toen dachten we nog dat hij vroeg kon beginnen en op tijd eindigen. Toen hij er eenmaal zat bleek dat hij verplicht tot 17.30uur moet blijven zitten dus daar waren we wat de mist in gegaan in onze overwegingen vooraf.
The way you rock'n'roll
pi_115515517
DML, lekker ouderwets, tot 17.30 moeten blijven. (oke, tenzij dat is omdat het een winkel oid is). Ik heb dat ooit bij een bedrijf meegemaakt. Ik kon door het verkeer alleen te vroeg of te laat beginnen. Nou, dan maar te vroeg. Maar als ik dan ook een kwartiertje eerder ging (want tja, uren ruim gemaakt) dan werd dat door anderen gemeld (!) bij pz. Terwijl onze manager het allemaal prima vond. Zucht. Bedrijven kunnen het hun werknemers zo veel makkelijker maken. Net als wat Claudia al zegt, als je thuis kan werken een dag, is dat al zo fijn.

Mignonne, ik denk dat ik zou overwegen om dan maar zelf een biopt te ondergaan. Dan weet je iets meer zonder dat de meiden onder narcose hoeven.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:08:32 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115515607
Ja, ik geef niets om carriere maken, ik werk omdat ik er geld mee verdien en ik vind het leuk om met kindjes te keutelen, dus combineer ik dat. Zo simpel is het. ;)

Als ik kinderen al een tijd lang op school heb tzt dan wil ik wel weer in de gespecialiseerde gezinszorg gaan werken, buitenshuis en bij probleem gezinnen, mensen met depressies e.d.
Dat is natuurlijk veel boeiender dan wat ik nu doe. Al heb ik bijna elke dag 4 kindjes over de vloer en das ook best wel eens pittig.

Maar wat ik wou zeggen, ik wou altijd thuis zijn bij mijn kindjes, zelf voor ze zorgen en dat kan godzijdank, daar ben ik echt enorm gelukkig mee. Ik zou ook doodongelukkig worden als het anders zou zijn. Ik wil echt geen dag missen van mijn mupke. O+

Mijn ML staat aan het begin van zijn loopbaan, werkt nog maar 3 jaar, dus is volop bezig met meters maken, heel hard werken, leren en hogerop komen.
Dat kan omdat ik thuis ben prima, dus bij ons is het een fijne combi.
pi_115515611
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het ook meevallen hoor maar o.a. jij zei dat je het zo wilt verkomen dat gescheiden eten :P dus ik gaf aan dat het mijn ideaal ook niet echt is.

Met de auto zou het 25 minuten naar het werk zijn maar uit geldoverwegingen heeft hij voor een scooter gekozen en dan is het 40 minuten. Maar toen dachten we nog dat hij vroeg kon beginnen en op tijd eindigen. Toen hij er eenmaal zat bleek dat hij verplicht tot 17.30uur moet blijven zitten dus daar waren we wat de mist in gegaan in onze overwegingen vooraf.
Dat laatste is vervelend, zeg! Ik begrijp dat niet zo goed, van die starre werkgevers. Al zijn er ongetwijfeld beroepen waarin het belangrijk is om juist op bepaalde tijden aanwezig te zijn.

En ja, ach, voor mijn gevoel maakt het verschil tussen 3 en 4 dagen veel uit. Dan slaat de balans net door. Ik wil bijvoorbeeld niet 3 dagen werken, dat is me net te weinig. En ik zou 3 keer niet samen kunnen eten wel oké vinden, maar 4 keer weer net te veel.
pi_115515683
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:01 schreef mignonne het volgende:

Een biopt is behoorlijk invasief dus liever niet.
Ja precies, daarom vroeg ik het ook. Ik ben benieuwd wat de artsen erover te zeggen hebben.

Wat hebben je meisjes zich er toch weer goed doorheen geslagen! Het is nogal wat, zo'n ziekenhuisbezoek. Doe je dat in je eentje, of was B. deze keer mee?

Heb je het met de kinderarts nog gehad over het jezelf laten testen?
pi_115515691
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh, en Bartje kan trouwens nee schudden. En dat ziet er zo schattig uit!

Dan vraag je hem of hij een boterham wil, en dan zit hij met een enorme grijns nee te schudden. (en als je er toch eentje geeft, dan eet hij hem wel op). Ook lijkt hij wat te gaan "dansen" op muziek. Meebewegen met het ritme... Het is zo'n heerlijk jochie!! O+
Ja leuk is dat he... O+
pi_115515734
ik werk 3,5 ;) en dat is precies goed voor mij. Ik vind mijn werk heerlijk en geniet ervan om ook iets anders te zijn en bijven, naast mama van mijn meiden.
pi_115515752
Het is een vastgoed bedrijf en ze hebben ook verplicht een uur pauze tussen de middag. Ook al zo handig als je dus op tijd thuis wilt zijn. En dan vindt de meneer het werk tot nu toe ook niet het allergeweldigst :X Dus we denken beiden na over een studie.

Mignonne, het meest is over de groei van je kleine al wel gezegd inmiddels. Ik vind het zo vervelend dat jullie bij beide meisjes er maar niet achter komen wat er nou precies aan scheelt. Dikke :*
The way you rock'n'roll
pi_115515787
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef mefke79 het volgende:

Mignonne, ik denk dat ik zou overwegen om dan maar zelf een biopt te ondergaan. Dan weet je iets meer zonder dat de meiden onder narcose hoeven.
ik krijg sowieso niet direct een biopt hoor!
En het rotte is dat dat ook niet direct iets zegt over de meiden, hoewel de kans dan wel aanzienlijk hoger ligt. Ik bedenk me nu net pas dat de kinderarts zei dat de meiden DQ8 homozygoot zijn. maw, ze hebben van ons allebei een dq8 gen. Verhaal van B. en zn afkomst gaat niet op dus :D

Claudia, B. was mee dit keer. Maar over het algemeen gaat het ook prima alleen hoor, alleen bloedafname bij twee kinderen in je eentje is een crime.
Ik heb het niet over mezelf gehad, als een kind coeliakie heeft dan wordt alle eerstegraads familie in principe getest ivm sterk verhoogde kans. Eerst die bloedtesten maar eens afwachten.
pi_115515792
en oo Migonne; ik wil je ook alleen maar ff een dikke knuffel geven... *knuffel*
pi_115515831
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:08 schreef Juud79 het volgende:
Ja, ik geef niets om carriere maken, ik werk omdat ik er geld mee verdien en ik vind het leuk om met kindjes te keutelen, dus combineer ik dat. Zo simpel is het. ;)

Als ik kinderen al een tijd lang op school heb tzt dan wil ik wel weer in de gespecialiseerde gezinszorg gaan werken, buitenshuis en bij probleem gezinnen, mensen met depressies e.d.
Dat is natuurlijk veel boeiender dan wat ik nu doe.
Het duurt niet zo vreselijk lang meer of wij hebben twee schoolgaande kindjes. Daar begin ik me steeds bewuster van te worden, dat de keuzes die ik maak voor nu relevant zijn maar heel gauw minder relevant zullen worden. Daarom vind ik het laten schieten van mijn oppasdag niet zo'n vreselijke ramp, maar elke dag weer een heel lange dag maken zou voor mij onacceptabel zijn. Dan zie ik ze 's ochtends niet en 's avonds amper.

Hoe vindt je man het om jullie meisje veel minder vaak te zien dan jij?
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:22:27 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115516139
Mijn man ziet haar 's ochtends altijd even, ze is ook om 06.15 uur wakker en om 07.30 uur gaat ie de deur uit. Nu dan, vanwege vakantietijd, straks zit ie weer om 06.50uur in de auto.
Hij is af en toe door de week een middag thuis en is twee keer per week 's avonds rond etenstijd thuis en ziet haar dan nog even of doet Lientje in badje.
In het weekend zijn we wel altijd samen, dus dan haalt ie de schade wel in. Maar hij vind het niet heel erg, hij is ook erg van het werken. Hij is wel heel blij dat ik altijd thuis ben en dat ze niet naar de kinderopvang hoeft.

Nu klinkt het echt alsof we kinderopvang een afschuwelijk iets vinden, dat is niet zo hoor. :D
Ik denk dat het voor kinderen vanaf 1 jaar best heel leuk is om naartoe te gaan.
Lientje gaat ook gewoon naar de peuterzaal volgend jaar. Maar een baby tot 1 jaar is het beste af thuis bij zijn vader/moeder, vinden wij. ;)
pi_115516404
de mijne vermaakt zich al best een poos op he KDV hoor ;) en die wordt pas vrijdag 1 :)
pi_115516424
Werktijden tja... Af en toe vind ik het wel een ramp. Afgelopen 4 dagen avonddienst gehad en dat vind ik veel.
ML hier werkt ma-do meestal van half 10 tot 18 (8 uur de deur uit en 8 uur weer binnen...) Nu ivm vakantie periode werkt hij van half 8 tot 16 en dan kunnen we met zijn viertjes eten *O* Ik hoop zo dat dit in de toekomst ook meer gebeurt. Vrijdag is ML altijd 's middags vrij en werk ik altijd een avonddienst, voor de meiden een goede oplossing want dan hoeven ze niet naar oppas of hoef ik geen oppas in huis te regelen.
Voordeel van mijn avonddiensten is ook dat we altijd maar een paar uurtjes in de namiddag oppas nodig hebben en dat ik dus altijd met de meiden opstart en ze het grootste gedeelte van de dag meemaak ('s avonds slapen ze toch ;)) Maar ik werk maar 24 uur waarvan ook nog met enige regelmaat een weekend, dus wat dat betreft doen ML en ik samen echt wel veel voor de meiden zorgen.
Ik denk dat ik per maand gemiddeld voor 20 uurtjes oppas nodig heb en dat word tot op heden altijd nog ingevuld door mijn lieve schoonzusje, maar ja die is nu klaar met haar opleiding en zoekende naar een baan, dus dat moet anders opgelost gaan worden.
Kortom ik vind het niet leuk dat ik er avonden niet ben, maar ben me erg bewust van het feit dat ik ze eigenlijk altijd wel overdag meemaak tot een uur of 15.00 :D

Mignonne voor jou en je meiden gewoon even een dikke :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115516429
DML, dat is balen. Dat je dan zo bewust iets anders zoekt en vindt en dat het dan zo tegenvalt.

Claudia, raar idee he, over een jaar ongeveer gaat Driekus al naar school. En wij hebben een school met continurooster, dus dan zijn ze om half drie klaar. Dan hebben we nog ruim twee jaar dat Tienus wel naar het kdv gaat, maar toch, dan wordt alles anders.

Tienus gaat trouwens ook vanaf 1/1 naar een ander kdv. Dus we zitten straks met een periode van drie maanden dat de mannen niet naar hetzelfde kdv gaan. Wordt ook een leuke logistieke puzzel. Het geluk is wel dat beide kdv's maar 200 meter uit elkaar liggen (en de supermarkt er tussen in).
pi_115516470
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
pi_115516691
Ik heb bij mijn laatste sollicitatie (voor een baan op steeds wisselende locaties) aangegeven dat ik alles prima vind, op voorwaarde dat ik mijn kind op tijd van de opvang kan halen.
Dat vonden ze prima, moest ik maar op die locaties regelen. Dus als ik 2u moet reizen, zit ik rond 3, 3.15 in de trein is mijn plan. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn (ik moet nog beginnen)...

Wij eten trouwens vrijwel altijd samen. Dot eet meestal hetzelfde als wij en heeft volgens mij nog nooit een kant en klaar potje gehad.
Ik zou dat wel graag zo houden, apart eten vind ik niet fijn en zij eet beter als wij meeeten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115516733
Oh en lastige beslissing van die biopt en alles. *O* voor je stoere kindjes mignonne
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115519890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:30 schreef mefke79 het volgende:
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
Nou denk eerder dat de meneer gaat studeren want ik zit aan die stomme langstudeerboete vast.
Maar ja meneer wil iets dat voor tien maanden 4000 euro kost en dat is best veel spaargeld :X
The way you rock'n'roll
pi_115519908
Claudia schei eens uit over naar school gaan trouwens hoor :o
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:03:40 #56
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_115524917
Ik werk 4 dagen van 8.30 tot 17 uur. Ik ben op donderdag vrij.
Hij is van die 4 dagen gemiddeld (maar door continudiensten verschilt dat nogal) 1 dag bij het KDV en afwisselend of 2 dagen bij papa en 1 dag bij oppas of 1 dag bij papa en 2 dagen bij oppas.

Ik vind het heerlijk om te werken en een eigen carriere te hebben, maar mede ook omdat ik weet dat hij heel goed wordt opgevangen. De oppas is super en papa is ook super :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_115525064
Ja Claudia, dit is het dreumesjestopic, hier gaan nog lange niet naar school!

En studie en wat ze kosten, praat me er niet van ML doet nu 2 studies, maar goed het is een investering voor de toekomst :D

Ik ging net met Sarah weer eens even alle lichaamsdelen langs, waar is je neus en je oren en je buik enz. Uiteindelijk zeg ik waar zijn je billen? Gaat ze op handjes en voetjes staan met haar billen de lucht in en wiebelt.. Ik dacht even dat ik niet meer bijkwam het zag er zo koddig uit :D
pi_115527710
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
pi_115527884
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
The way you rock'n'roll
pi_115528174
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
Is dat de montessori-school in W. Veld? want die zou ik skippen als ik jou was. Ik hoor daar hele slechte verhalen over van afzonderlijke personen. Nu ook weer van mn gastouder, zij haalt haar zoon daar van school af.
pi_115528283
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
The way you rock'n'roll
pi_115528427
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
pi_115528783
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
ah okay gelukkig :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
pi_115528794
Ik vind montessori an sich prima maar niet elk kind is er op zijn plaats. Puck is nu nog te jong omdat in te kunnen schatten.

Ik prefereer openbaar maar zie maar eens een niet overwegend allochtone te vinden hier in de stad.
Die het niet zijn barsten uit hun voegen.

Het wordt hoe dan ook een stuk uit de buurt dan.
Hopelijk verkopen we ons huis nog binnen die 2,5 jaar :+
The way you rock'n'roll
pi_115528892
Maar we wilden wel huren in W veld dus ik onthoud het hoor mignonne! :*
The way you rock'n'roll
pi_115529380
Ik had zo mijn vooroordelen over vernieuwingsscholen, maar ik moet bekennen dat die op onwetendheid berustten, in ieder geval voor wat betreft de Daltonschool hier in de buurt.
pi_115529808
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah okay gelukkig :D

[..]

Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
Ik reageerde meer op het feit van montessori algemeen. Ik ken 1 montessorischool goed en daar zal ik ean nooit naar toe laten gaan. Maar dat ligt meer aan de probleemleerlingen die er op zitten, dan aan het onderwijsconcept zelf.
pi_115530597
Grappig MP, zo schattig die wiebelende kontjes.

Wij waren afgelopen weekend bij mijn ouders en Eva was lekker op een kleed aan het spelen. Zegt mijn moeder: Eva heb je gepoept, laat oma es ruiken?
Gaat ze op d'r knietjes zitten, hoofd op de grond op 1 wang en zo het kontje omhoog. Nog een beetje extra afzetten met haar voetjes zodat haar billen een beetje hoger waren en oma goed kon ruiken _O- Echt, je kon me oprapen!

Enneh.....ik begrijp dus dat Eva veel drinkt qua karnemelk?
Het is voor haar echt het begin van de dag. We gaan na het aankleden naar beneden, naar de keuken en daar krijgt ze gelijk d'r beker. Die is dan al half leeg als alle spulletjes op tafel liggen voor het ontbijt. Soms laat ze een laagje erin, maar dat drinkt ze dan in de loop van de ochtend leeg.
Drinkt ze maar een halve fles dan krijgt ze de rest 's middags. Heeft ze heel veel karnemelk al op dan krijgt ze 's middags water/diksap.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:07:22 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115531873
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
Niet alleen daar hoor, hier op de Veluwe hebben we scholen genoeg, ook allemaal met voldoende plek. Maar wil je, zoals wij, je kind naar een specifieke peuterzaal doen dan moet je er tijdig bij zijn, zo ook wat betreft de school.
Ik ga haar dus van de week inschrijven voor de peuterzaal en gelijk ook maar voor de school, zodat we verzekerd zijn van een plek voor haar.
pi_115547476
Bij ons in de wijk zijn straks 7 basisscholen, dus ik ga me ook maar op tijd orienteren. Ik vind het alleen wel lastig hoor, ik kom zelf van een basisschool met een 60 leerlingen in totaal, en hier heeft elke school al meer leerlingen in groep 1 zitten zeg maar...
pi_115551788
Zo, terug van de kinderarts. Na uitgebreid overleg gaan ze ons iig wel helpen. Hij slaapt wrs weinig door pijn. Gezien de poepproblemen als we geen lactulose geven, verwacht hij dat daar de problemen zitten. De kans dat er nu nog ernstige reflux speelt zou statistisch gezien klein zijn. Conclusie: wrs buikpijn die daardoor de maag irriteert.
We moeten meteen stoppen met de lactulose en over naar forlax. Mignonne, dat krijgen die van jou ook toch? Over twee weken dan een telefonische afspraak en evt stoppen met de maagzuurremmers. Gaat dat niet goed, dan slikfoto. Gaat dat wel goed, dan daarna stoppen met de forlax. Gaat dat niet goed, dan verder onderzoek naar de endeldarm.

Ik voelde me iig heel serieus genomen, dus dat is fijn. Gewicht en lengte waren heerlijk gemiddeld, dus hij komt niets te kort. Dat wisten we al wel, maar toch fijn om nog eens te horen. Gezien wij alle drie allergisch reageren en Tienus de enige is zonder eczeem/luchtwegproblemen, kan het best zijn dat Tienus het dus wel heeft, maar het zich op een andere manier uit: via de darm.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:06 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115552164
De school waar ik Soneal straks op wil hebben (nadat we verhuisd zijn) heeft voor iedere groep 1 zo'n 80 aanmeldingen, waarvan er max 42 geplaatst worden... ik heb hem dus maar ingeschreven, ondanks het feit dat we er nog niet wonen.

Het is nog een flink eind van het huis vandaan, niet dat je het kunt lopen, maar het is wel de dichtstbijzijnde school.
En dan maakt de school ook nog eens onderscheid op afstand tot de school :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115553205
Sofie heeft ook forlax gehad Mefke. Ze is er net een paar maandjes vanaf.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:35:19 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115553909
Wij hebben voor Larissa ook laxeermiddel gehad (ook forlax), het helpt wel, maar met en zonder heeft ze nog steeds veel krampen tijdens het drukken.
Of ze zit ontzettend verstopt (zoals gisteren), of het gaat het veel te snel eruit (met forlax). Of is dit normaal? Het lijkt wel alsof haar ontlasting niet dunner wordt ;(

Ben toevallig ook van plan om weer contact op te nemen met de kinderarts.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:54 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115554975
Wat naar al die darmproblemen.... Mefke fijn dat ze actie gaan ondernemen, voor Tienus, maar ook voor jou. ;)

In het kader van beter verwend dan verwaarloosd....kocht ik een Aquaplay waterbaan.
Aangezien het toch nog mooi weer blijf, kunnen we maar beter wat leuks in de tuin hebben voor Lientje. Kan ze lekker de hele dag kledderen met water. Heb haar al telkens met bakjes water en poppekes enz in de tuin gezet en dat was een succes, dus ze zal het wel geweldig vinden.

pi_115555177
O, Juud, die is leuk! Ik krijg de neiging om straks effe langs de speelgoedwinkel te wandelen met de mannen en er ook eentje te gaan halen. Leuk voor morgen, als ze de hele dag thuis zijn.
pi_115555234
Daar zou ik idd ook even over bellen. Sofie deed het prima op de forlax. Ze kreeg i zakje per dag, en als het nodig was mocht ze er ook wel 2. Soms heeft ze er 2 gehad.
Nu doet ze het zonder. En drinkt ze vooral roosvicee laxo en eet ze pruimen. Gelukkig vindt ze die erg lekker.

Ik heb gister een nieuw setje duplo voor Sofie gekocht. Een vrachtwagen met een leeuw, ze was er vanmorgen dolblij mee. Ik denk dat we voor dr tweede verjaardag maar duplo gaan vragen. Ze vindt het zo leuk. En natuurlijk straks ook handig voor Caspertje.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:07:38 #78
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115555240
Hij is leuk Juud! Het is dat we al teveel speelgoed hebben, anders had ik er ook een gehaald
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:20 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115555317
Ja doen Mefke, ik heb er dit weekend eentje gezien bij een speelgoedwinkel, met water en al. Ik zat er al een tijdje over te twijfelen, mar was toen al verkocht eigenlijk. Het is prachtig spul stevig ook. En bij deze set kan ik uitbreidingen kopen als ze wat groter is.

Ideaal om leren mee te klooien, zo neergezet en een badje moet ik telkens heel erg op haar letten, hier kan ze zelf mee spelen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:13:00 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115555456
Wij doen vrij kalm aan met speelgoed kopen, heel bewust en het liefst hout en soms wat plastic, zoals een ringen stapeltoren en duplo (hier ook een hit KJ). Een bromtol is momenteel ook wel een geliefd, dat kan ze al prima zelf. :)
pi_115555684
Dat is een mooi ding Juud en leerzaam!
pi_115555780
Puck heeft veel little people en auto's dat is een groot succes. Verder houdt hij erg van de houten puzzles en boekjes lezen doet hij ook graag.
Zijn loopfietsje binnen zit hij ook hele dagen op.

Zo'n aquaplay heb ik al vaker naar gekeken maar twijfel of het handig is op ons balkon.
The way you rock'n'roll
pi_115555801
Wij komen langzaamaan om in de Duplo. Maar als ik dan zie hoeveel ze er mee spelen en hoe weinig het spul lijdt, vind ik het niet erg. Tienus gaat wat dat betreft mee met zijn groter broer. Die kreeg pas duplo toen hij twee werd, maar Tienus speelt er nu al mee.

Waterbaan staat genoteerd! En die komt dan naast het badje. Onze jongens zijn niet anders gewend dan altijd bandjes om als het badje opstaat. Dan kan ik ze nog niet echt alleen laten, maar durf ik wel effe naar binnen om iets te drinken te halen. Met bandjes kunnen ze nog steeds verdrinken, maar het duurt net effe wat langer :P ;) (effe zonder gekheid, laagje water in een klein badje en twee jongentjes die met bandjes zelf boven water blijven en heel watervrij zijn, dus dat komt wel goed)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:40:30 #84
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115556423
Duplo kregen wij met haar eerste verjaardag al wat van. Met sinterklaas vind ik het wel fijn om nog wat te krijgen en kopen we zelf wat bouwplaten oid. We hebben twee tonnen, geel en roze en de dierenkliniek en een setje met diertjes en een poppetje. Vooral de grote oppasmeiden bouwen ermee, Lientje speelt dan met de bouwwerken en sloopt ze daarna en dan bouwen ze de boel weer op.

DML, ze hebben er ook eentje die je kan opklappen. En je kan hem natuurlijk in de badkamer laten spelen als dat handiger is. Er zijn mensen die dat in de wintermaanden doen, bij verveling van de kindjes. :D

pi_115556541
De badkamer is 4x zo klein als het balkon :+

Opklappen klinkt wel handig i.v.m. ruimte gebrek en dan zou hij makkelijk mee kunnen naar de tuin van opa & oma. Ik ga de prijs eens bekijken ;)
The way you rock'n'roll
pi_115558411
Tankgirl hoeveel krijgt ze? Waterdun = teveel forlax, dan moet je iets omlaag in de dosering.

Mef vervelend zeg, maar fijn dat je gehoord wordt.
Mijn kleine krijgt nu 8 mg (2 zakjes), mn grote kreeg eerst 32 mg, langzaamaan is dat afgebouwd naar 24 en inmiddels zitten we op 18 a 20. 20 mg is net iets teveel, maar 18 is op den duur weer te weinig, dan raakt ze langzaamaan weer verstopt en klaagt ze over buikpijn. Het blijft schipperen.
pi_115559426
Wij hebben hier ook een grote waterplay die op te klappen zou moeten zijn maar dat is bijna ombeginnen werk. dus daar zou ik wel naar kijken idd.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:57:00 #88
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115559777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef mignonne het volgende:
Tankgirl hoeveel krijgt ze? Waterdun = teveel forlax, dan moet je iets omlaag in de dosering.

Mef vervelend zeg, maar fijn dat je gehoord wordt.
Mijn kleine krijgt nu 8 mg (2 zakjes), mn grote kreeg eerst 32 mg, langzaamaan is dat afgebouwd naar 24 en inmiddels zitten we op 18 a 20. 20 mg is net iets teveel, maar 18 is op den duur weer te weinig, dan raakt ze langzaamaan weer verstopt en klaagt ze over buikpijn. Het blijft schipperen.
Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.
Heel raar, want ze drinkt wel genoeg (veel zelfs, en ze maakt echt volle zware plasluiers).
pi_115562945
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.

Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
pi_115562954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:57 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.
Heel raar, want ze drinkt wel genoeg (veel zelfs, en ze maakt echt volle zware plasluiers).
Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:11:27 #91
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115563156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?
Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een advies :)
pi_115563196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mefke79 het volgende:
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.

Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
oh ja hoor ze drinken het prima. Het is mierzoet, althans, dat zegt mijn oudste. Ik heb het zelf niet geproefd. ik heb chronische diarree -omnomnom- dus zelf proeven leek me geen strak plan :') :+ Het ruikt in elk geval wel zoet. Jongste krijgt het nog door de fles heen, die we expres niet te groot maken zodat we zeker weten dat het op gaat, oudste kreeg het in het begin ook zo en krijgt het nu gewoon opgelost in water. Ze vraagt er zelfs zelf om tegenwoordig :o
pi_115563264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:11 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een advies :)
Ah okay, fijn dat je snel advies krijgt!
Succes, het is zo vervelend om toe te moeten kijken. Tenminste, dat vond ik zelf, dat je dan geen flauw idee hebt of het nou normaal is of niet, of die buik nou vol zit of juist niet. Ik heb heel wat keren gewenst dat ze gewoon kon praten en aan kon geven hoe en wat.
:*
pi_115563788
O dan moet het meevallen, lactulose is ook enorm zoet en dat gaat gemixt in de fles prima.
En inderdaad, ik wou ook dat Tienus kon zeggen waar hij pijn had, zou het zoveel makkelijker maken.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:19:02 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115594261
Ik kom even trots doen... *O*
14 maanden, 10520 gram en 77 cm.
Wat zijn die prikken sneu zeg, met 14 maanden, zo in dr arm en in dr been... -O-
Maar na twee en een half uur slaap is ze het nu compleet vergeten, hoop ik.

pi_115594558
Wat een belachelijk voorbeeldig kind.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:31:18 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115594767
:D

Ja, gelukkig is ze dat in het dagelijks leven niet altijd, anders zou het wel heel saai zijn. :+
Wel heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken, over dr eten, groei e.d. Vooral omdat ik hier zo geregeld lees dat het anders kan zijn. Dan prijs ik me enorm gelukkig.
pi_115594991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef Juud79 het volgende:
:D

Ja, gelukkig is ze dat in het dagelijks leven niet altijd, anders zou het wel heel saai zijn. :+
Wel heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken, over dr eten, groei e.d. Vooral omdat ik hier zo geregeld lees dat het anders kan zijn. Dan prijs ik me enorm gelukkig.
QFT
En terwijl ik quote (ik wilde roepen dat ik ook zo blij ben dat wij ons nooit ergens zorgen over moeten maken) bedenk ik dat ik uit mijn nek zwets, wij hebben eigenlijk best wat issues (gehad) met Dot.
Nou, als die over/ onder controle zijn, vergeet ik ze blijkbaar nogal. Nice :D
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:43:12 #99
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115595273
Even een updateje:
morgen naar de kinderarts, hij wil Larissa eerst onderzoeken voordat hij uitspraken doet. Vind ik wel logisch, want dit is een andere kinderarts dan die wij normaal hebben.

* Blij dat we zo serieus genomen worden :)

Oh ja, kies nr 3 is ook door!

Ik heb soms het idee dat Larissa verstopt raakt van melk, kan dit?
Juud, mooie stats!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:45:43 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115595393
Mooie stats, Juud! Nog even een update wb potjes: we hebben hem er in sneltreinvaart vanaf gekregen :D
Op dezelfde dag dat ik hier postte dat ik het later die week weer wilde proberen (met de pot mee dus), weigerde-ie zijn favoriete Olvaritpotje. Wegduwen, spugen, het hele drama. Inmiddels had manlief voor ons gekookt. Knul schoof zo aan en at een hele aardappel, heel veel avocado (uit de salade) en een paar stukken kip. We wisten niet wat we zagen. Blijkbaar was hij er opeens toch klaar voor. Zo zie je maar weer, ze regelen écht veel dingen gewoon zelf.
pi_115595816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mefke79 het volgende:

Wij deden eerst een beetje friso in de fles met de forlax, en dan daarna een andere fles met de rest van de friso. Dan wisten we zeker dat ze het opdronk.
*poef* nu is het weg
pi_115600516
vanochtend eerst puur geprobeerd, maar dat was geen succes. Toen idd twee scheppen nutrilon erbij en wat warm gemaakt en toen ging het zo naar binnen. Ben benieuwd, vannacht had ie nog flink pijn, dus ik vermoed dat er nog het een en ander in zijn darmen zit.
pi_115600664
en juud, bedankt voor de tip, de aquabaan bevalt hier prima! De speelgoedwinkel had alleen nog grote banen, die vond ik te duur. Toen kreeg ik de kleinste met 20% korting, dat vond ik prima. Dus mocht ik met tienus op mijn rug, in 1 hand de doos met de baan en in de andere de tas met boodschappen achter peuter op de wishbone aan rennen. Prima voor mijn conditie, dat wel.
pi_115615636
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

QFT
En terwijl ik quote (ik wilde roepen dat ik ook zo blij ben dat wij ons nooit ergens zorgen over moeten maken) bedenk ik dat ik uit mijn nek zwets, wij hebben eigenlijk best wat issues (gehad) met Dot.
Nou, als die over/ onder controle zijn, vergeet ik ze blijkbaar nogal. Nice :D
Het is cliché maar waar, als het voorbij is vergeet je het echt heel erg snel.
Ik zeg wel eens dat oudste helemaal gezond is en niets mankeert en dat we met jongste juist wat te stellen hebben gehad maar dat is niet waar natuurlijk. Blijkbaar is de periode dat we nachtenlang met oudste beneden zaten alweer ver terug gezakt in mijn geheugen.

Tankgirl fijn dat je serieus wordt genomen!
Kan goed hoor, verstoppen van melk. Als ze allergisch of overgevoelig zijn dan kan verstopping best een symptoom zijn.
pi_115618695
Ik was hier niet zo veel meer de laatste tijd maar we nemen afscheid. morgen is Yaro alweer twee. Dat vieren we in de Efteling en zaterdag vieren we het thuis met familie en vrienden.
Zondag gooi ik er nog wel een foto spam tegen aan.

Voor nu bedankt en tot in het volgende topic.
pi_115631611
As, gefeliciteerd met Yaro *O* *O*
Fijne dag in de Efteling en tot zaterdag!
pi_115631695
*O* hiep hiep hoera voor Yaro *O*
Veel plezier in de Efteling vandaag!
pi_115631759
As gefeliciteerd met Yaro *O*
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:06:58 #109
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115632110
As, gefeliciteerd *O* *O*
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:08:29 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115632137
As, gefeliciteerd *O*
Een hele fijne verjaardag en tot over een paar maandjes ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115634235
As gefeliciteerd met yaro
pi_115634743
As, gefeliciteerd met Yaro, veel plezier vandaag en tot over een maand en een dag in het peutertopic!
pi_115637570
As gefeliciteerd!!! :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115640643
Hallo, ik kwam al vast stiekem hier om het hoekje kijken omdat Jelle volgende week 1 wordt. En nu zag ik dat het ging over die waterbanen. Is dat ook al geschikt voor een kindje van net 1 denken jullie? Jelle vind alles met water helemaal geweldig en hij kan ook vrij stevig staan als ie iets vast kan houden... en kk was zelf nog op zoek naar een verjaardag cadeau voor hem.. hoop dat de ervaringdeskundigen me een beetje kunnen adviseren

En dan las ik aan het begin van dit topic nog iets over lekkende antilek bekers e.d. ik heb daar ook last van en zo ook net de rietjesbeker (beide van nuby) nemen nu voort een spa-flesje mee met diksap/water/roosvice oid en dan met een rietje, en ik moet zeggen dat gaat best goed. Ook laat ik hem wel eens gewoon uit dat flesje drinken met mij hulp nog en dat gaat de ene keer wel goed en de andere keer wordt dat een zooi, maar ook dat wordt beter. Dus ik persoonlijk ga niet meer voor een nieuwe lekkende beker. Het nadeel hiervan is wel dat je ze niet even zelf iets kunt laten drinken terwijl ze in de buggy zitten ofzo.

Misschien een tip.. ;) misschien ook niet :)
pi_115642430
bedankt voor de tip, ik was dat met de lekkende antilekbekertjes
toevallig wou mijn zoontje gisteren tijdens het eten uit mijn glas drinken, ik had er tot nu toe nog niet veel moeite gedaan om hem uit een echte open beker te laten drinken, maar vandaag wou die het weer, dus ik denk hij is gewoon eraan toe en wij gaan nu echt oefenen...en ook direct uit een spa flesje drinken, dat lijkt mij ook handig....
op zich gaat het drinken wel goed uit een open beker of gewoon flesje, maar hij spuugt op gegeven moment gewoon terug in de beker of laat het langs zijn mond lopen als het te veel wordt, maar dat wordt hopelijk snel beter

en de laatste tijd heeft die er een gewoonte van gemaakt om iets te eten en als die dan een stukje tegenkomt of het niet snel genoeg gaat, spuugt die de rest zo op de grond en wrijft het met zijn handjes breed...ik wordt er een beetje wanhopig van, vooral als ik snel iets tussendoor wil geven en hem niet eerst in de stoel wil zetten, ik weet ook niet precies wat hem dan stoort, het is met brood, koekjes, en soms ook fruit
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:17:36 #116
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115646091
We zijn vandaag dus bij de kinderarts geweest.

Larissa loopt achter qua gewichts en lengte groei. Lengte had ik wel verwacht vanwege mijn vriend (hij is 1.62m) maar gewicht niet, dus daar schrok ik wel een beetje van. Schijnbaar is mijn spekkie niet meer zo'n spekkie.

Larissa krijgt een bloed- en ontlastingsonderzoek, ze wordt getest op gluten-allergie, melkallergie, ijzer en schildklier, en eventuele ontstekingen in het darmkanaal.

Verder moet ik de dosis forlax verhogen naar 2x 4mg per dag, en als dat na 2 weken geen verbetering oplevert, dan een week naar 2x 8mg per dag.

We worden ook nog opgebeld voor een afspraak met een dietist.
Pff, veeeel, maar goed, zoals ik al eerder zei, we worden wel serieus genomen ;)
pi_115673210
Gefeliciteerd met Yaro As!
Vandaag vermaanddag, 14 maanden alweer :-)
Verlatingsangst komt steeds meer opzetten en het wordt ook steeds moeilijker om hem een schone luier of kleren aan te doen.

Ik hoorde van het KDV dat hij zich daar een beetje ontpopt als een leidertje. Hij neemt andere kinderen op sleeptouw en probeert ze bij activiteiten te betrekken, waarbij de juf(fen) ook moeten mee doen.
In hoeverre dat zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik hoorde niet dat het op een negatieve manier gebeurde.
Leuk vind ik trouwens ook dat ze zo babbelen met heel af en toe een herkenbaar woord. Hele verhalen komen er uit.

[ Bericht 30% gewijzigd door cleany op 17-08-2012 11:08:07 ]
pi_115678102
Wat een heerlijk jongetje cleany!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:57:59 #119
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115678432
wat een mooi manneke cleany O+
pi_115711208
hoi hoi :) wij komen ons ook melden; Liene is gisteren 1 jaar geworden!

spammetje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_115711789
Welkom BJ en Liene! Wat is het toch een schatje! O+
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:32:40 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115716051
Welkom BJ, fijn dat je er bent!
Wat is het toch een leuk kindje, lieve Liene.... O+
pi_115720090
Welkom BJ en Liene!

Wat is het toch ook een blij meisje!

Hoe gaan jullie ukkies om met dit weer? Bartje is 's nacht vaker wakker, dan drinkt hij wat, en is daarna zijn speen kwijt. Ik heb vanmiddag een waterbaan gekocht, en het badje weer gevuld. En daar heeft hij zich prima mee vermaakt gelukkig.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:22:28 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115723676
Cleany en BJ, leuke foto's!

Ventje slaapt niet beter of slechter dan normaal. Hij kan dit weer goed hebben. Ik ging net even bij hem kijken. Ligt-ie met oogjes open naar het plafond te staren. Naast hem zijn luiertje en onder hem een grote natte plek! Hoe hij dat voor elkaar kreeg...heb het bed snel verschoond en hij slaapt alweer. Hier ook veel interesse in drinken uit een open beker. Ik laat hem altijd uit mijn glas drinken als ik water drink. Zelf kan hij het echt nog niet. Maar met een tuitbeker lijkt hij nu overweg te kunnen. Dat wil zeggen, hij snapt hoe het werkt, hoe er drinken uitkomt. Maar lekproof eruit drinken lukt echt nog niet. Hij loopt trouwens enorm veel op een dag. Verdeling lopen kruipen zou ik nu 60-40 noemen. Eergisteren nog iets nieuws ontdekt, namelijk een snijtandje. De teller staat op vijf tanden nu :) Morgen is hij alweer 13 maanden, de tijd vliegt.
pi_115760540
Ik heb hem nu nog beneden zitten. Op zijn kamertje is het 30 graden, en meneer is erg pieperig vandaag...
Dus nu de airco er maar ingezet, en hopen dat hij zo slaapt als het wat koeler is daar..
pi_115761634
Ik word ook pieperig als ik in 30 graden moet slapen. Dot gelukkig niet O+
pi_115762059
Sofie slaapt nu juist overdag erg lang. Vanmiddag hebben we dr na 3 uur wakker gemaakt. Vanavond duurde het een uurtje voor ze stil was. Ze ligt dan nog lekker te kletsen en zingen. O+
*poef* nu is het weg
pi_115773061
Ik kom hier ook maar weer eens mee doen na 3 weken afwezigheid ;)

Mijn dreumes heeft echte streken nu O+

Afgelopen nacht hebben we samen ieder uur van de klok gezien, het was 32 graden op zijn kamertje. -O-

[ Bericht 25% gewijzigd door Cyntiaa op 20-08-2012 09:04:18 ]
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:59 #129
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115773467
Welkom Bj met Liene O+
Kleine haar stoelgang begint goed op gang te komen met 2x Forlax. Heb al maanden geen 2 poepluiers op een dag gezien bij haar :o en nu al 2x gebeurd sinds dat we de dosis hebben verhoogd *O*
En vanmorgen at ze 2 boterhammen! Normaal krijg ik met moeite 3 lepels pap erin :o
pi_115773548
Oeh zou haar stoelgang haar ook dwars gezeten hebben met eten omdat ze daar pijn in haar buik van krijgt?

Klinkt goed dus ^O^
The way you rock'n'roll
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:36:04 #131
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115773627
Ja, en het fijne is gewoon dat ze zoveel minder moeite hoeft te doen, normaal zat ze echt een half uur te persen, op haar teentjes, en nu had ik alleen aan de lucht ( :') ) door dat ze een vieze luier had hahaha
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:42:05 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115773738
Tankgirl, wat fijn dat het beter gaat met het meiske, wat een opluchting zal dat zijn voor haar.

Hier was het gisteravond 22.30 uur voordat Lientje aan het slapen was, het ging gewoon niet ondanks dat ze wel moe was. Dus hebben we maar lekker Gooische Vrouwen gekeken met haar samen (af en toe een hand voor dr ogen) ;)

Toen uiteindelijk in haar bedje gelegd zonder slaapzak, alleen een luiertje aan en na even huilen sliep ze, zo heeft ze de hele nacht geslapen. Volgens mij is het een graad of 25 op haar kamertje, valt nog wel mee dus, maar het is zo'n warmbloedig kindje.

Normaal leggen we haar als ze moeilijk slaapt gewoon bij ons in bed, maar dat gaat niet zonder slaapzak want dan kruipt ze zo uit bed, risico vind ik dan veel te groot. En met slaapzak was natuurlijk ook veels te warm dus dat ging ook niet.

Ik ben zo blij als het morgen weer een normale temp is, niet zozeer voor mezelf, wel voor het ukje.
pi_115773788
Hier ligt Puck ook al een paar dagen in enkel een luier in bed.

Hij klimt zelfs uit zijn eigen bed tegenwoordig :X Dat gaat prima. Niks gevaarlijks aan wat hij klimt vanuit zijn bed in ons bed maar toch. De rust is wel gedaan vrij vroeg elke ochtend :')
The way you rock'n'roll
pi_115774990
Sarah werd rond 23 uur wakker, helemaal bezweet, want wel in een slaapzak, want anders slaapt mevrouw niet, slaapzak geeft iets van geborgenheid.
Maar ze ging dus niet meer slapen.. ML is toen maar op het logeerbed gegaan en Sarah naast mij onder de ventilator en ze sliep gewoon tot 7 uur!! *O*

En gewoon omdat het kan :)

maandag 20 augustus 2012 @ 10:40:06 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115775008
Haha DML, ik moet daar nog even niet aan denken, al zie ik het hem ook zo doen. Het is echt een kamikazepiloot. Hij probeert alles net zo lang uit tot het lukt. Of keihard valt. Hij heeft echt nergens last van met dit weer, slaapt als een roos. Hij loopt en slaapt al dagen in enkel een luier. Erg fijn vindt-ie het, en het is ook goed voor hem denk ik, hij heeft hier en daar wat eczeem. Dit kind zou gewoon in Zuid-Spanje moeten wonen ofzo. Lijkt hieron ook helemaal niet op mij, ik kan warmte niet reguleren: ik zweet niet behalve op mijn hoofd, dat met dit weer helemaal knalrood en drijfnat wordt. Vreselijk.
pi_115775190
TT wat ongelofelijk fijn dat jullie meisje al zoveel baat heeft van de verhoging van de medicatie!
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:50:01 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115775305
Ow, ons Lientje ging ook alleen gisteravond lastig slapen hoor, voor de rest ook gewoon gemakkelijk.
Hier ook niet gewend zonder slaapzak, dat vond ze gisteren ook heel gek en daar moest ze ook even van huilen denk ik.

Klimpartijen hebben we hier ook, als ze in de boekenkast, waar ook haar speelgoed staat, iets wil pakken en ze kan er niet bij... Dan pakt mevr gewoon een bak met duploblokken, en gaat vervolgens even bovenop de bak staan om er wel bij te kunnen. :+

Dat zagen we gelukkig gebeuren, en we zaten beide :o

Haar bed is van Stokke en das heel diep en kan zelf nog eens stukje lager, dan komt ze met haar oogjes tot de rand en zal het helemaal voorlopig niet lukken. :s)
pi_115776003
Gefeliciteerd BJ!
Die Pucky die gekocht hebt, is dat leuk? Ik zit hem te overwegen voor Jelle maar zag dat er 2 versies zijn.
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:47:19 #139
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115780668
:W

Officieel horen we hier volgende week pas thuis, maar deze filmpjes horen toch echt meer hier in dan in het babytopic :o

Waterrat :)

Grapjas aan het ontbijt :')
Oude (on)bekende.
pi_115780837
Alleen in luiers is geen optie meer hier. Ze trekt zo haar luier uit. Ook als er een broekje overheen zit. Nu dus een lakendunne slaapzak aan. Dan proppen we het dingetje van de rits zo weg, anders gaat die ook open.
*poef* nu is het weg
pi_115781569
Jelle ligt nu sinds 2 nachten zonder slaapzak en dat gaat best goed gelukkig. Nu ligt hij ook te slapen in alleen een luier+boxershort

Hij blijft wonderbaarlijk genoeg ook nog in z'n bed en klimt er niet uit. Hij slaapt nog maar een week of 3 in dit bed (gewoon ledikant, maar die van hem was kapot en deze is net wat lager dan de oude), toen hij hier voor het eerst even in stond klom hij er al half uit :o
Maar gelukkig doet hij dat tot nu toe ng niet weer
pi_115787167
Als wij geen slaapzak doen, slaapt ze in een romper. Anders idd prutspruts aan de luier. Geen goed idee!
pi_115787271
Ik ging Sarah vanmiddag in bed leggen en na hier al die zonder slaapzak geluiden dacht ik, laat ik het ook eens proberen, ze begon te gillen wees naar haar slaapzak en riep 'die' met een wijzend vingertje. Dat was overduidelijk, dus ze heeft heerlijk geslapen in de slaapzak ;)
pi_115787453
Mijn exdreumes wilde vanmiddag onder zn dekbed slapen :') (inclusief slaapzak)
Voor t eerst, normaal schopt ie m eraf. En nu lag ie in zn peuterbed (waar hij niet wil slapen) en toen moest ie op zn bed :')
En over m heen...logisch toch...
Kind kwqm kletsnat zn bed uit
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:16:14 #145
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115833697
We zijn vanmiddag in het ZH geweest om bloed te laten prikken... m'n moederhart brak :'(
Daarna was ze gelijk weer vrolijk, en ik bleef maar telkens janken :')
pi_115860705
Sneu van het prikken TT! -O- Vind het zelf al niks, laat staan in zo'n iniminie armpje..

Mijn dreumes is ziek -O- Afgelopen nacht flink liggen spoken (we hebben elk uur voorbij zien gaan) en vanmorgen moest hij overgeven. Broodje ging er wel met smaak in dus toch naar het kdv gebracht. Nu gaat mijn vriend hem ophalen zodat hij lekker naar huis kan. Beetje jammer dat mijn vriend nog een klus moet afmaken tijden het middagslaapje en dat zijn moeder dan komt oppassen :')
pi_115900442
hier ook maar even, sorry voor de facebookers voor het dubbelop ;)

Net gebeld door de kinderarts (altijd eng als ze zélf bellen en drie weken eerder dan afgesproken :') )... antistoffen bij mijn jongste zijn nu wel positief, in mei waren alle antistoffen nog negatief, inmiddels zijn ze nu, augustus dus allemaal positief. We worden naar het LUMC verwezen voor een biopt. Volgens mijn kinderarts en de arts in het LUMC was een diagnose coeliakie op basis van de klachten + antistoffen + groei eigenlijk bijna onvermijdelijk.

Ik moet er even van bijkomen geloof ik. Ene kant blij want ik kan wat voor haar doen, andere kant pfoe...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:49:15 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115901208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef mignonne het volgende:
hier ook maar even, sorry voor de facebookers voor het dubbelop ;)

Net gebeld door de kinderarts (altijd eng als ze zélf bellen en drie weken eerder dan afgesproken :') )... antistoffen bij mijn jongste zijn nu wel positief, in mei waren alle antistoffen nog negatief, inmiddels zijn ze nu, augustus dus allemaal positief. We worden naar het LUMC verwezen voor een biopt. Volgens mijn kinderarts en de arts in het LUMC was een diagnose coeliakie op basis van de klachten + antistoffen + groei eigenlijk bijna onvermijdelijk.

Ik moet er even van bijkomen geloof ik. Ene kant blij want ik kan wat voor haar doen, andere kant pfoe...
Toch best heftig allemaal :*
Cyntiaa, gaat het al beter met je kleintje?
pi_115902532
Mignonne, pittig telefoontje dus. Ik kan me goed voorstellen dat je er toch even naar van bent. Kan je snel terecht voor het biopt? Hopelijk is het dan snel achter de rug en kan weet je wat je voor haar kunt doen. Sterkte!
pi_115905008
Pittig Mignonne! Maar wel fijn dat jullie nu verder kunnen! :*

Mijn ventje is nog steeds ziek, al 4 keer moeten overgeven in 2 dagen -O- gelukkig drinkt hij wel. Iemand nog tips? Het is de 1e keer dat hij buikgriep heeft (gelukkig)
pi_115905189
Mignonne -O-
Ik heb even snel nog wikipedia er op nageslagen maar coeliakie is niet het onschuldige waar we op hoopten, boh }:|
Maar iets kunnen doen om je meisje beter te laten voelen en haar weer lekker te laten groeien is uiteindelijk ook belangrijk.
Dikke :* :*

Hoe kan het eigenlijk dat ze drie maanden geleden nog volledig negatief testte?
The way you rock'n'roll
pi_115911306
Wat een klotenieuws mignonne.
Goed dat je eindelijk weet waar je mee moet gaan leven maar dat was toch een stuk leuker geweest als het wat minder ingrijpend was.
Heb je nu ook extra zorg om je maxi?
pi_115920151
Zo schrikken toch wel Mignonne.

Lopende Evan

Wilde hij doen ondanks dat hij maar 1 uur geslapen heeft en naar het CB moest voor MenC en BMR prikken. Dat vond ie niet fijn. Daarnaast zijn we z'n lievelingsknuffel kwijt... ;(

[ Bericht 42% gewijzigd door cleany op 23-08-2012 19:47:07 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:40:12 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115920305
Heftig, Mignonne. Veel sterkte bij het uitvinden hoe hiermee te leven.
Cyntiaa, overgeven, wat eng! Je ventje wist zeker niet wat hem overkwam? Zo sneu...hopelijk knapt hij snel weer op.
pi_115921578
Dat is wel even schrikken mignonne wel fijn dat jullie nu iets van zekerheid hebben. Maar leuk is anders
Cyntiaa hoe is het met je ventje?
Cleany arm ding van jullie. Enig idee waar de kmuffel is?
En volgens mij is ean de 10kilo voorbij.
pi_115941128
Thanks all :*
Het is inderdaad gewoon even heel rot. Afgelopen dag en nacht gingen we heen en weer tussen yay wat een geweldig nieuws dat we eindelijk iets kunnen doen en blugh waarom zij? en waarom niet iets wat wat minder ingrijpend is?

Strekking van het verhaal, ik ben heel, héél blij dat we wat voor haar kunnen doen, ze heeft echt pijn iedere nacht en dat is niet leuk om te zien, overdag hangt ze als een lamlendig vogeltje aan me vastgeplakt, echt veel energie zit er niet meer in. Dus het is een fijn idee dat we daar wat aan kunnen doen. Maar ik vind het idee wel heel rot uiteindelijk. Dat dieet heeft behoorlijk wat voeten in aarde, van aparte snijplankjes tot uitgebreid handen wassen en nadenken bij alles wat je vastpakt enzo.

Zo zit ze er momenteel bij en zo hebben we veel tijd doorgebracht de afgelopen weken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef Vanyel het volgende:
Wat een klotenieuws mignonne.
Goed dat je eindelijk weet waar je mee moet gaan leven maar dat was toch een stuk leuker geweest als het wat minder ingrijpend was.
Heb je nu ook extra zorg om je maxi?
Ja mn maxi heeft nu een beduidend grotere kans om het toch ook coeliakie te hebben. Ruim 10% tegenover ruim 1% normaalgesproken, ze heeft de 'juiste' genen én ze heeft klachten die kunnen wijzen op, dus meh.
pi_115941137
overigens vind k het echt heel rot dat we nu nog steeds brood enzo moeten geven tot aan het biopt.
pi_115941157
Dubbel kut.
Wel een poppig fotootje. Vraag me af of je haar terugkent als je eenmaal goed en wel op weg bent met dieet enzo.
En wat is ze blond!
pi_115941165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef mignonne het volgende:
overigens vind k het echt heel rot dat we nu nog steeds brood enzo moeten geven tot aan het biopt.
:?
Omdat je anders niet goed kunt testen ofzo? Tering, dat is zuur.
Hoe lang nog?
pi_115941185
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:?
Omdat je anders niet goed kunt testen ofzo? Tering, dat is zuur.
Hoe lang nog?
Ja, de darmwand herstelt zich zodra je met glutenvrij begint. Dan zou er bij een biopt niets bijzonders meer te zien zijn.
Ik weet niet hoe lang, ik krijg een brief met een oproep, kinderarts had het over binnen enkele weken, en dat ze aan had gegeven dat mn meiske niet lekker in haar vel zit, in de hoop dat dat wat meer snelheid op zou leveren.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:41:49 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115941291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef mignonne het volgende:
Ow jakkes zeg, dat lijkt me misselijkmakend om te doen... iets geven waarvn je weet dat ze ziek gaat zijn, wat rot Mignonne.

Glutenvrij is lastig in het begin, maar als je eenmaal je draai hebt gevonden is het prima te doen, echt.

Mijn opa heeft het al heel lang en ik ken het van dichtbij ook van een klein kindje, die was ook tot anderhalf stil, ziek, lamlendig en mager, tot niet meer willen eten en sondevoeding. -O-
Vandaar dat ik als eens opperde bij je of ze daarop getest was. Dat kindje kwam glutenvrij in een jaar tijd ineens kilo's aan en was na anderhalf jaar een mollige peuter.

Overigens kan je hier heel veel en goede spullen kopen. Zowel online, als ook een adressenlijst van winkels door het land.
http://www.glutenvrij-lepoole.nl/

Ow en ik raad je aan een broodbakmachine te kopen en zelf brood te bakken, dat is het lekkerste. ;)

Succes ermee de komende tijd, dat het biopt maar snel achter de rug is. :*
pi_115941303
pfff mignonne, dus toch...bah. En ik snap je dubbele gevoelens wel, fijn dat je iets kan doen om het beter te maken, maar wel heel heftig. Ik hoop niet te lang tot het biopt, dan kan je aan de slag en kan ze opknappen. Wat ga je nu met je grootste doen? Ook een biopt? Of wacht je dat af?

De forlax doet hier ook zijn werk goed. De eerste dagen kwamen er hoeveelheden om U tegen te zeggen. Echt, hoe dat in dat buikje gezeten heeft, geen idee. Terwijl die buik wel soepel was en we daarom geen problemen verwacht hadden. We zijn ook van 1 keer poepen naar 2 of 3 keer op een dag gegaan en hij eet veel beter. Wel jammer dat het in de nacht nog niet leidt tot minder drinken. Kinderarts belt volgende week, ben benieuwd wat de volgende stap wordt.
pi_115941418
Ze was wel al eerder getest erop maar daar kwam tot nu toe niets uit Juud.
Op zich eet ze goed, alleen brood eet ze nauwelijks, ik heb hier nu ook weer driekwart boterham liggen minus de worst, die eet ze wel :') liefst zou ik het idd helemaal weglaten maar dat gaat niet.

Glutenvrij brood heeft niet onze eerste voorkeur, waarschijnlijk zullen we in eerste instantie rijst nemen voor ontbijt/lunch. Glutenvrij brood is schreeuwend duur (ook als je het zelf bakt), en mn kleine eet érg graag rijst. Ik maakte vroeger altijd al lunchboxen met rijst dus die gewoonte zal k maar weer oppikken :) kost niet eens zo heel veel extra tijd 's morgens om te maken. screw saaie boterhammen ;)

SPOILER
Bedankt voor de link, ik moet me gaan verdiepen maar weet van gekkigheid niet meer waar ik moet kijken. Heb me maar aangemeld op het coeliakieforum, daar staat veel informatie op.

@Mef, mn grote krijgt nu ook een biopt. Er zal waarschijnlijk een familieonderzoek volgen.
http://www.lumc.nl/con/1905/90225044350221/
vraag 2 :)
pi_115941463
Ga je mijn lunchbox nu ook inpakken? O+
pi_115941490
ja hoor, wel ff zelf op komen halen :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:32:46 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115942051
Wat een blondje is het, Mignonne!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:28:31 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115943352
@Mignonne, oeh das idd een goed plan. Ik neem me al zo vaak voor me daar eens in te verdiepen, die bento boxen. Ik lunch wel niet buiten de deur, maar mijn kleintje over een tijdje wel en manlief ook. Ik eet dan gewoon thuis lekker, ben niet zo van brood eten.

Ik weet dat je kleinste al eens gestest is en dat daar niets uitkwam, toch vond ik haar beeld er erg op lijken. Idd zijn de producten duurder dan normaal brood of koekjes, beetje vergelijkbaar met biologisch eten. In de normale supermarkt kan je overigens wel veel glutenvrije producten krijgen en ook redelijk betaalbaar. Melk (haar eigen wellicht) met ontbijtgranen is ook nog een optie, die zijn er ook glutenvrij.
pi_115943528
@Mignonne AH daar staat het op, net als melkvrij ;) Maar goed die tip heb ik van jou dus die ken je :P Maar volgens mij word het nu je het weet allemaal een stuk dragelijker straks voor je mini. Mijn vader heeft tarwe-allergie, das nog net een graad breder dan gluten en het is wel te doen hoor.

En die boxjes zien er geweldig uit!!! Moet ik me misschien ook maar eens in verdiepen, ik vind altijd brood toch ook wel saai. We doen nu vaak al eens iets anders, maar dat ziet er wel erg gezellig uit :D

Sarah is voor de verandering weer eens snotje verkouden, zal wel door het weer komen ofzo.. De groene klodder vliegen in elk geval weer in het rond. Maar ze slaapt er wel beter en langer door :D
pi_115948716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:57 schreef mignonne het volgende:
ja hoor, wel ff zelf op komen halen :P
We kunnen vast wel iets regelen toch? Dat je naar station Rotterdam komt met je bakje?
pi_115948886
Die van mij is nog steeds niet fit. Drinkt gelukkig wel goed maar heeft al 2 dagen niet gegeten. Dus ik bel vanmiddag weer even onze HA. -O-
pi_115949670
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

We kunnen vast wel iets regelen toch? Dat je naar station Rotterdam komt met je bakje?
:D moet te regelen zijn! ik ben toch regelmatig in r'dam :P
pi_115950367
cyntiaa, zolang er gedronken wordt is het geen probleem, ze kunnen wel zonder eten even. Geef je melk of water of ors? Je kan beter de maag tot rust laten komen en dan voorzichtig weer beginnen met rijst en crackers. Tis enorm rot en vervelend, onze oudste deed er laatst 5 dagen over om weer wat eten binnen te gaan houden.
pi_115950595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D moet te regelen zijn! ik ben toch regelmatig in r'dam :P
*O*
pi_116057573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:58 schreef mefke79 het volgende:
cyntiaa, zolang er gedronken wordt is het geen probleem, ze kunnen wel zonder eten even. Geef je melk of water of ors? Je kan beter de maag tot rust laten komen en dan voorzichtig weer beginnen met rijst en crackers. Tis enorm rot en vervelend, onze oudste deed er laatst 5 dagen over om weer wat eten binnen te gaan houden.
Hij heeft weer gegeten, brood, fruit en wat warm eten. Drinken gaat weer erg goed en de luiers zien er weer prima uit. Toch is het de afgelopen 4 nachten een drama. Huilen, wat overgaat in krijsen en hij is ontroostbaar. Vanmiddag naar de huisarts om de mogelijk dingen uit te sluiten :'( Ik kan er niet tegen om mijn ventje zo te zien. -O-
pi_116064025
succes vanmiddag cyntiaa

Mijn mupke kan de zelf de trap op klimmen. Gisteren zwaaide ze naar mij ging naar de gang en hup zo de trap op. En een lol dat ze erbij had.
pi_116070480
Huisarts kan niets vinden, een van zijn oren is iets geïrriteerd dus we moeten neusspray gebruiken en een pijnstiller wanneer nodig. We moeten hem goed moe maken voor het slapen gaan en ons normale ritme aanhouden (dit deden we al) Toch vraag ik me af of het nachtangst kan zijn?
pi_116070633
Hallo allemaal,
Wij willen ons hier komen melden. Jelle is gisteren 1 Jaar geworden.
We hebben een leuk feestje gehad en hij is goed verwend!

hierperdepiep!

handen in de taart ;)
pi_116114421
Nog gefeliciteerd met jelle!

Puck zingt poesje mauw en in de maneschijn O+
The way you rock'n'roll
pi_116160221
HillieBillie, nog gefeliciteerd!!

Bartje is vandaag voor het eerst in 2 maanden ofzo een hele dag naar de opvang geweest.. Jammergenoeg heeft hij vanmiddag weinig geslapen, hij werd wakker gehouden door een ander opvangkindje.. Dus hij zit nu pas aan het avondeten, en dat gaat er ook niet echt lekker in.

Hij is snipverkouden, best sneu eigenlijk.
pi_116161655
*O* tand nummer 5 is door *O*

hilliebillie gefeliciteerd nog met Jelle!

Cynthiaa hoe is het nu met Cas?

En Puck zingt :D

Sarah kan wel de bewegingen van veel liedjes maar zingt nog nie echt. Ze begint sinds deze week opeens wel heel veel meer te zeggen, maar ik versta lang niet alles.. Het is zooo schattig en ze heeft opeens. Nee-schudden ontdekt, als ik iets vroeg zei ze altijd 'ja' of ze zweeg maar nu doet ze op alles heel hard schudden :D
pi_116163146
Wij hebben ook weer van die :O nachten met een krijsende Tienus. Zijn reflux lijkt erger, zijn buik deed schijnbaar ook zeer, kortom, het was drama. Vandaag belde de kinderarts. We moeten de zantac ophogen (zantac ja, de ranatidide is nergens meer verkrijgbaar volgens de apotheek) en dat moet binnen een week verlichting gaan geven. Zo niet, dan bellen en dan krijgt hij slikfoto's. Omdat hij toch ook niet zonder de laxeermiddelen kan en er wel redelijk wat poep in zijn buik leek te zitten, moeten we sowieso over twee weken op controle. Als klap op de vuurpijl ligt nu zijn kontje open van de uitslag, ach kon er ook nog wel bij.

Ondertussen blijft het wel een vrolijk en gezellig ventje, hij probeert de hele tijd zelf los te gaan staan, want net niet lukt en dan gaat ie maar als een kikker springen. Hij zwaait de hele dag, klimt overal op, inclusief de trap van de glijbaan om dan zelf op zijn buik naar beneden te glijden. De trappen hier in huis zijn al lang niet meer veilig voor hem.
pi_116180630
Hoe is het nu met Tienus mefke?

Puck's ontlasting is op kweek geweest. Dat was helemaal schoon. Zo lang hij goed groeit is dat doorlekken dus niks ernstigs. Enkel vervelend voor mams :+
Ik ga wel voor de tweedejaars afspraak een keertje extra wegen en meten om in de gaten te houden of de groei op peil blijft.
The way you rock'n'roll
pi_116180819
Hilliebillie nog gefeliciteerd!

Jeuj, tandjes voor Sarah *O*

Zielige Tinus :*

Gelukkig dat het niets ernstigs is DML, extra kleertjes wassen is niet zo probleem lijkt me. Als dat nou alles is!

Hier gisteren ook wel een sneu meisje, hoewel ze er zelf weinig last van lijkt te hebben. We zijn gisteren wat boodschappen gaan halen met de wandelwagen en eenmaal thuis liet ze een scheet :o echt daar kunnen volwassenen een voorbeeld aan nemen :') En daarna was het prrrrrt luier vol. Ik heb in dat half uur 3x haar luier moeten verschonen. Daarna eten en dat kwam er halverwege allemaal weer uit. Zo sneu. Ze zat ook echt te kijken van 'huh? wat gebeurt er nou?'
Meissie is nooit ziek.
Nu ook niet echt.
Wel een rommelig nachtje gehad ik steek het op buikpijn of tandjes, het wachten is op de hoektanden, hoewel ik nog niets voel. Honger zou ook kunnen, want veel heeft ze niet gegeten gisteravond.
Nu gaat alles weer prima gelukkig.
pi_116181520
Sneue Eva :*

Als dat nou alles is. Het is echt geen ramp maar het is wel vervelend om maar elke dag teiltjes in de week te hebben staan maar helemaal om nog geen half uur zonder een extra set kleding op stap te kunnen.
Ben je in een kledingwinkel en hij heeft gepoept? Dan moet je direct ergens gaan verschonen want anders ben je alweer te laat. Lange autorit? Soms de bekleding van de stoel moeten wassen daarna.
Het is geen ramp maar wel onhandig regelmatig.
The way you rock'n'roll
pi_116182174
Wat goed dat je er nog naar hebt laten kijken, DML!
pi_116182373
DML, ik wilde het niet betuttelen hoor. Kan me goed voorstellen dat het niet fijn is als je ergens bent en je kind zit weer volledig onder de poep. Je moet er ook altijd maar bij stilstaan om genoeg rompers (en broekjes?) bij je te hebben.
Ik reageerde meer met die opmerking omdat het fijn is dat hij lichamelijk niets mankeert en dus gezond is. Teiltjes sop overal hebben staan is irritant, maar zou ik minder erg vinden dan een ziek kind. Daar kwam mijn reactie vandaan.
Sorry als het verkeerd over kwam.
pi_116182478
Helemaal mee eens hoor! :*

Ik ben blij dat hij niks heeft maar het duurt nu bij elkaar al zeker drie maanden en dat is lang!
Rompers en broekjes moet ik altijd bij me hebben.
Ik heb er speciaal voor de vakantie extra bijgekocht.

Maar het gaat vast over ooit. Het is een mooi excuus voor veel kleren wel :')
The way you rock'n'roll
pi_116182502
Mignonne al iets gehoord over het biopt afnemen? -O-
The way you rock'n'roll
pi_116182579
Jee 3 maanden al! Dat is zeker lang! Begrijpelijk dat je het na hebt laten kijken.
Ik zag idd je oproep voor extra rompers en vond het al zo veel voor 2 weken vakantie, maar nu snap ik dat hij altijd doorlekt en niet af en toe eens als ongelukje.

Ik ben ook benieuwd naar nieuws van Mignonne.
pi_116182603
Minimaal 1 soms 2x keer per dag lekt hij door :X Dat is 3 rompers op een dag.
The way you rock'n'roll
pi_116182641
:o Das veel ja -O-
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:21:33 #192
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116182880
Ter info...... :)
Sowieso een heel informatieve site...

http://foodwatch.nl/misle(...)_flash/index_nl.html
pi_116182891
Pfff das heftig DML!!
Moet je niet hebben wat wij net hadden, is me overigens nog nooit eerder gebeurt hoor..
We waren spontaan meteen vanmorgen naar de stad ontbijten bij de Hema, aldaar een lucht rond Sarah... Komen we erachter dat we helemaal geen luiers enzo bij ons hadden, domdomdom!!!
Gelukkig was het achteraf alleen maar lucht en we waren in de stad dus we konden zo luiers halen ;) En kleren als het had gemoeten want Hema, altijd leuk!!
Maar niets gekocht hoor was niet nodig!
Wij hebben onze vakantie ingeluid bij de Hema, vandaag nog inpakken en morgen voor een week lekker weg richting Limburg :D (samen met mijn zusje, zwager en hun dochtertje van 8 weken O+ )
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:24:45 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116182986
MP, alvast heel veel plezier gewenst op jullie vakantie, heerlijk ook zo'n klein mupke mee. O+
pi_116182988
Ik stond wel als de zeikerd te boek op het kdv toen Puck tot een jaar geen smeerkaas mocht van mij.
Lange vinger mag van mij ook al niet en smeerworst ben ik ook geen fan van maar heb ik nog niks van gezegd.
Pindakaas is vanwege allergie niet aanwezig op de groep dus dan hou je kokosbrood en appelstroop over.
Ik vind het lastig.
The way you rock'n'roll
pi_116183283
Ik zal wel naief zijn, maar ik heb geen idee wat Sofie te eten krijgt op de opvang. Msschien is het wel iets wat ze thuis niet krijgt, naja, als ze het lekker vindt, vind ik het wel best eigenlijk.
Misschien denk ik ook wel zo omdat Sofie er niet heel regelmatig brood eet.
Ze is er meestal in de middag, gaat ze heen na de lunch.
Ik weet dat ze daar ook wel eens een snoepje of koekje krijgt. Krijgt ze thuis ook amper.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:40:50 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116183436
Bij het KDV is het eigenlijk standaard, smeerworst, smeerkaas, pindakaas, chocopasta.
De dingen die vastzitten aan het brood zegmaar. Dat scheelt in het corrigeren en opruimen. -O-
pi_116183478
Sofie gaat niet naar een kdv he? Geen idee wat ze bij de gastouder krijgt. Ik hoorde de gastouder het pas hebben over een eitje op brood.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:45:52 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116183564
Bij deze opvang is het geitensmeerkaas, bio jam, plakje kaas, bio pindakaas, soms vleeswaar en appelstroop van Zonnatura. :+

Een eitje heb ik nog niet gedaan, wel een idee, Lientje is nog niet zo van ei, maar het oppaskind wellicht wel. ^O^
pi_116183654
Mijn meiden zijn fan van een eitje!! En verder voornamelijk kaas of pindakaas en hagelslag mogen ze als ik weet dat ik toch moet zuigen :+
pi_116183977
Fijn dat er niks uit kwam dml. Maar ook frustrerend. Ik neem eigenlijk nog steeds reserve kleertjes mee voor Sofie als we weggaan. Niet dat ik ze ooit nodig heb ofzo. Denk dat ik daar wel mee stop als Casper er is. Anders worden het 2 tassen meezeulen.

Ik vind Sofie zo groot worden. Ze weet wie ze zelf is: siesje, gisteren ging ze onder de douche mijn voeten wassen: assies tenen mama siesje. Zodra de deur van de badkamer open gaat hier gaat ze proberen zichzelf uit te kleden want siesje wil doesjen. Bij elke toeter hoort ze de boot, en de boot is in de see. Net als de visjes en de krak (krabbetjes)
Ze weet dat mama een beebie in de buik heeft en papa niet. Papa heeft namelijk een piejo.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:02:49 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116185967
Volgens mij is het juist zo dat je reserve kleren nodig hebt als je ze niet mee neemt. :+
Ik heb bijna altijd een lange mouwen romper met kniekousen in de tas of gewoon een jumpsuit, dat neemt niet veel plek in en dan heb ik in ieder geval iets bij me.
Achterin de auto een tasje met reservekleren en verschoning leggen is ook wellicht een idee, dat neem ik me al tijden voor, maar het komt er nooit van. :)

KJ, wat onwijs schattig dat ze zo aan het kletsen is, wat lijkt me dat gezellig. O+
DML, fijn dat er niets uit het onderzoek is gekomen. Blijft ie wel gewoon groeien overigens en eet ie normaal?
pi_116186099
Dat tasje hadden wij ook achter in de auto liggen. Tot we pas een nieuwe auto kochten en de oude leeg haalden. Lag daar achterin een tasje met luiers maat 3 en een romper maat 68.
*poef* nu is het weg
pi_116186147
ik denk dat ik een onaarde moeder ben; ik heb echt NOOIT reservekleren mee.... hooguit een slabbetje....en tot dusver ben ik nooit in de problemen geweest. ;)
*is natuurlijk de goden verzoeken dit.....*
pi_116186185
Sofie O+ O+ O+

Juud lengte gaat als een speer gewicht buigt minimaal af maar hij vindt avondeten momenteel niet zo interessant. Ik wijt dat aan de bekende fase. Maar ik hou het wel in de gaten. Een keertje extra wegen.
The way you rock'n'roll
pi_116186368
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik denk dat ik een onaarde moeder ben; ik heb echt NOOIT reservekleren mee.... hooguit een slabbetje....en tot dusver ben ik nooit in de problemen geweest. ;)
*is natuurlijk de goden verzoeken dit.....*
Ik heb ook bijna nooit reservekleertjes mee, en idd ook zo een tas achterin de auto gehad waar ze vervolgens al lang en breed uitgegroeid was toen ik bedacht het er eens uit te halen. Dus bij nood verzin ik wel wat ;)
pi_116186424
Doet me denken aan groof die alleen een maatje twee had liggen bij een maat 5 kind en met maandverband aan de slag ging.
Zoiets in ieder geval :D
The way you rock'n'roll
pi_116186469
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Doet me denken aan groof die alleen een maatje twee had liggen bij een maat 5 kind en met maandverband aan de slag ging.
Zoiets in ieder geval :D
Haha, ik heb J wel eens alleen in een luier achter in de auto gehad, gelukkig wel altijd een deken of vest van mezelf in de auto liggen, en gelukkig wat het niet hartje winter ;) (luiers heb ik wel eigenlijk altijd bij me als we met de auto op pad gaan.
pi_116186508
Ik probeer nu los te laten, het komt wel goed. Zo niet dan toch. Ik neem nu zo'n hoesje met 2 luiers en billendoekjes mee. Maar voelt alsof ik wat heel gewaagds doe.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:25:14 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116186659
Ik heb als ik langer dan een uur wegga een rugzakje mee, met een beker drinken, een fruitje/koekje, luiers, doekjes, romper, speen en knuffel, boekje en een slabber.

Even boodschappen of naar een paar winkels neem ik niets mee eigenlijk, behalve dr knuf en speen soms.

Voor een hele dag weg hebben we een rugzak met wat standaard spul erin, ik vind het naar als ik op pad ben en de dingen zijn voor haar niet goed geregeld. :@ :+
pi_116186781
Wij nemen altijd reservespul mee. Ook hier staat er standaard een tas klaar. Voor als ik boodschappen enzo ga doen natuurlijk niet. Soms vergeten we de 'tas', dan gaat er altijd wel iets fout :')

Jippie ik mag hier bijna officieel mee posten *O* ik ben er best aan toe, ze is eigenlijk al een maandje echt geen baby meer.
pi_116186960
Ik heb standaard de luiertas klaar staan en die gaat tenzij echt alleen maar een blokje om, altijd mee. Daar zit standaard kleding, speen, luiers, boekje en koekje in. Fruit en drinken gaat er vers in.
The way you rock'n'roll
pi_116187200
haha grappig om die verschillen te lezen. Zolang ik niet te ver bij huis vandaan ben, voelt het zo wel prima voor mij, zonder van alles mee te nemen...

Als we iets ondernemen iets verder van huis; heb ik altijd luiers, verschoondoekjes, speen, drinken en iets te eten mee. (en mijn borsten haha).
(en dat is dus voor 2 kids).

Luiertas is al lang geleden dat ik die gebruikt heb....

Heeeeey Wicks!! leuk dat je ook bijna deze kant op komt met je snelle <3
pi_116187333
Ik heb in de tas tegenwoordig ook wat potloden en een leeg papier zitten. Sofie is dol op tekenen. (als in krassen, en mama of papa moeten appelbomen tekenen) boekjes gaan ook mee als we ergens wat gaan eten.
*poef* nu is het weg
pi_116187676
Ja Wickie, loopt ze al?!?!

Ik heb trouwens altijd gewoon luiers doekjes en rietjes in mijn tas (die rietjes schelen een hoop geklieder met drinken) Verder ligt het er echt wat het doel is of ik meer mee neem, dan vaak ook drinken, rozijntjes (zoet-hou-snoepjes ;))

Ik moet nu inpakken maar het scheelt echt weer zo veel inpakwerk, ik hoef echt veel minder mee dan afgelopen april :D
pi_116187893
Ze loopt bijna :@ Aan 1 hand meelopen gaat al heel goed, ze kan zelf opstaan zonder steun en staat de halve dag los. Af en toe zet ze 1 à 2 stapjes los. We hebben nog steeds de hoop dat het nog heeeeeeeel lang duurt maar met de dag neemt die hoop af :')
En ze vindt het zelf allemaal supertof te gek gaaf met haar blije guppie hoofd.
pi_116187984
Ow cool, snelle lopers zijn heeeeeel leuk ;) En wanneer is ze precies jarig?? Ik weet nog goed dat ik ok niet wilde dat Sarah ging lopen, ik dacht echt hu nee je bent nog een baby, doe es niet, maar ja ze was niet te houden.

En nu heeft ze gewoon al van die buien dat ze niet in de wagen wil en dan mag ze lopen, maar dan gooit ze zichzelf zo op de grond in de winkels omdat ze bijvoorbeeld ergens neit aan mag komen van mij... Ze is zoooo ontdeugend!
pi_116187995
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:02 schreef wickie het volgende:
Ze loopt bijna :@ Aan 1 hand meelopen gaat al heel goed, ze kan zelf opstaan zonder steun en staat de halve dag los. Af en toe zet ze 1 à 2 stapjes los. We hebben nog steeds de hoop dat het nog heeeeeeeel lang duurt maar met de dag neemt die hoop af :')
En ze vindt het zelf allemaal supertof te gek gaaf met haar blije guppie hoofd.
haha leuke Wiesje.... ik vind dr ook zo leuk! doe es een recente foto spammen?

En Liene gaat ook snel... ook aan 1 hand meelopen idd. En af en toe los staan... en wat ze al een paar weken doet; zelf de trap op ;)
En gelukkig gelukkig gelukkig zit ze steeds beter in dr vel; het blijft een klein kattekopje; maar ze is ook steeds vaker gewoon vrolijk :)
pi_116188454
Trapklimmen.. Check... En Mette die dan de gangdeur open maakt en dan doodleuk samen met Wies naar de gang gaat en dan roept 'mama mama, Wies gaat op de trap!' :X
Echt Jut en Jul die 2..

pi_116188735
ooohhhh ik vind dr echt leuk leuk!

en die Jut en Jul-activiteiten zijn ontzettend herkenbaar...
En wat ik ook zo ontzettend leuk vind; steeds vaker zijn ze echt samen aan het spelen. Evie gaat bijvoorbeeld Liene een boekje voorlezen, of Liene moet meehelpen een treinspoor maken, of Liene moet met Evie en Liene.2 (Evie dr pop haha) mee naar het ziekenhuis (uh jaaa Evie haar fantasie is zooo leuk...)....
Vind het echt steeds leuker en leuker worden...
pi_116188863
en ach ik spam zelf ook ff:

pi_116189106
Oh je moppies O+
Wat een leuk broekpakje heeft ze aan, waarvandaan?
pi_116190075
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:34 schreef wickie het volgende:
Oh je moppies O+
Wat een leuk broekpakje heeft ze aan, waarvandaan?
gewoon H&M :) met de babykortingscode ;)
pi_116191509
Dat broekpak heeft Sarah ook en ook de variant met bloemetjes :D

Wat een heerlijke moppies hebben jullie!!! En dat Jut en Jul is zooooooo herkenbaar. Jaël wil een koekje, mama ik denk dat Sarah een koekje wil. Kom maar Sarah ga maar daar zitten dan gaan we de bal rollen :) Maar Sarah weer Jaël ook duidelijk te maken hoe ze het wil, sleurt Jaël aan de hand mee naar de keuken en wijst naar de bananen, jaël, mama ik denk dat Sarah een banaan wil.. O+
pi_116197114
Welke maar heb je daar BJ en hoelang is Liene nu? (en wat was die code :@ )

Ik vind het zusjes gebeuren helemaal fantastisch! Al beginnen de eerste 'ruzie's' nu te komen. Wies begint van zich af te bijten als Mette iets afpakt. Dan gaat ze schreeuwen, duwen en soms een soort van klap wordt er uitgedeeld :D

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 30-08-2012 19:11:12 ]
pi_116198039
Sarah heeft door dat Jaël het echt niet leuk vind als ze aan haar haren word getrokken dit doet Saar dus ook als ze onenigheid heeft met J.. En ze schoppen elkaar en ze zijn stinkend jaloers, maar ow zo leuk en lief voor elkaar!! Kusjes geven en hand in hand lopen tijdens de boodschappen <3
pi_116200418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:46 schreef wickie het volgende:
Welke maar heb je daar BJ en hoelang is Liene nu? (en wat was die code :@ )

Ik vind het zusjes gebeuren helemaal fantastisch! Al beginnen de eerste 'ruzie's' nu te komen. Wies begint van zich af te bijten als Mette iets afpakt. Dan gaat ze schreeuwen, duwen en soms een soort van klap wordt er uitgedeeld :D
mt 80 en Liene is 77 cm :) en die code.... euhhhh weet ik zo ff niet; maar ik denk als je het vraagt in het kleertjestopic dat er wellicht direct antwoord komt ;)

en ja ruzie maken doen ze hier ook; Liene gilt inmiddels ook tegen Evie, en slaat van dr af ;) prachtig vind ik het...

en jaloezie idd MP; dat is hier al vanaf het begin.... en allebei altijd op of aan mama willen als de ander in de buurt is ;)
pi_116201172
DML, is een plakje kaas of een plakje worst/kipfilet geen optie? Eva eet dat prima.
Of perenstroop? Staat gewoon bij de appelstroop en is wat aangemaakt met kaneel. Echt :9

Wij hebben ook altijd wel dé tas bij ons. Als we boodschappen gaan doen blijft ie in de auto, maar dan zijn spullen dus altijd in de buurt. Ga ik echt de stad in, dan gaat de tas mee, want daar zit ook haar appeltje in en haar beker drinken bijvoorbeeld. Of een speeltje om haar bezig te houden.
Er zit nu een reserve romper en een broekje in. Ik vraag me af hoe lang ik dat nog ga volhouden, we hebben het eigenlijk maar sporadisch nodig gehad.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:29:40 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116201681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:29 schreef wickie het volgende:

Jippie ik mag hier bijna officieel mee posten *O* ik ben er best aan toe, ze is eigenlijk al een maandje echt geen baby meer.
Wickie! Je komt toch nog wel even netjes afscheid nemen?? Uiteraard met een kleine spam :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116201920
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:29 schreef Susie het volgende:

[..]

Wickie! Je komt toch nog wel even netjes afscheid nemen?? Uiteraard met een kleine spam :P
Tuurlijk, maar ik moet zoiezo nog 2 weken wachten hoor, ze is de 11e pas jarig :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:39:15 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116202112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:34 schreef wickie het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik moet zoiezo nog 2 weken wachten hoor, ze is de 11e pas jarig :)
Kijk, weten we dat ook weer ;) Kon je niet in de lijst vinden! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116203516
Jullie hebben allemaal van die snelle mooie kindjes

Maar Ean kan zelf de trap op *O* en op 4 kiezen na is d'r gebit compleet
pi_116215750
Danic het ging om het kdv en helaas heb ik weinig invloed op hun inkoopbeleid.
The way you rock'n'roll
pi_116220603
Oh sorry, verkeerd begrepen.
Dat is dus wel heel jammer, want zo heeft hij weinig variatie. Maar gelukkig kunnen jullie dat thuis wel bieden.
Kun je het ook niet eens bespreken? Ik heb zelf op een kdv gewerkt en daar stonden we er altijd wel voor open hoor. Het is ook echt een valkuil om altijd hetzelfde te doen als je merkt dat het werkt.
pi_116220708
Jut en Jul heb ik ook *O* O+

SPOILER
Extra kleding heb ik tegenwoordig voor allebei alleen maar bij me als ik verwacht het nodig te hebben. Maar ik heb makkelijk praten, van doorlekluiers hebben we niet zo'n last *kuch*. In de tas voor de gastouder zit wel een extra setje altijd, wordt bijna altijd gebruikt :P ze spelen heel veel buiten en kledderen lekker veel daar.

DML fijn dat er niets uitkwam maar pfoe wat een lastig probleem zeg! -O- ik moest er ineens aan denken dat je Puck hier toen ook moest verschonen met een broek van de meisjes toch? Niet bij stilgstaan dat het zó snel moet allemaal. :*

En over het biopt, ik weet nog niets, moet wachten op een oproep van t ziekenhuis. We hebben wel weer een paar onrustige avonden/nachten achter de rug. Veel huilen, veel buikpijn. En ik vind het vreselijk moeillijk om nu iets te moeten blijven geven waarvan ze zo overduidelijk buikpijn krijgt :{ vanmiddag ga ik even bellen naar de poli of zij iets weten over hoe/wat/wanneer, voor het geval ik straks volgende week een brief krijg waarin staat dat ik zelf een afspraak moet maken.
pi_116220787
Mignonne wat heb je toch een prachtige meiden O+

Klopt, ik heb hier nog een broek van jou liggen. Hij speelt en je hebt het even niet de eerste 5 minuten door en je bent te laat.

Het is 'lastig' maar enkel extra handelingen zoals vaker helemaal omkleden en veel weken en wassen.
Puck heeft er geen last van.

Jouw meisje daarentegen -O- wat zielig en hoe naar dat je haar gewoon maar moet blijven geven.
Hopelijk kunnen jullie snel terecht en komt alles in een rustiger vaarwater als je echt kunt gaan behandelen.
Ik zie haar nog tegen je aan geplakt de laatste keer. Omdat als haar ouder maar de hele tijd aan te moeten zien, zo machteloos :'(
:* :*

Is het al een beetje ingezonken, de vermoedelijke diagnose?
The way you rock'n'roll
pi_116244423
we mogen ons volgende week melden bij de anesthesist! *O* fijn!
geen idee wanneer dat biopt dan plaats vindt, maar ik hoop snel erna.
pi_116246770
Puck zong vandaag visje visje in het water :o O+
The way you rock'n'roll
pi_116247823
Puck, kleine muzikant O+ Ik kan me een filmpje van hem herinneren dat hij met zijn voetjes op het ritme van de muziek zat te tappen. Zat hij niet in een bumbo ofzo?

Mignonne *O* *O* wat fijn! Lijkt me zo verschrikkelijk inderdaad om iets te moeten geven waarvan ze zo ziek wordt. Ik zag de foto ook op facebook van afgelopen avond, arm ding :*
pi_116262387
heftig allemaal zeg mignonne, veel sterkte er mee en hoop dat alles snel geregeld kan worden!
Wel bizar dat ze "ineens"blond is, voor jullie vast heel geleidelijk gegaan, maar de laatste foto die ik zag van haar was ze nog heel donker.

Wat lief dizzy van het zingen!
Die perenstroop ga ik eens proberen, klinkt lekker.
pi_116262413
Dat je dat nog weet maar idd danic!
Deze was dat
The way you rock'n'roll
pi_116262422
Dit is trouwens een all time klassieker van Puck :')

The way you rock'n'roll
pi_116262481
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zong vandaag visje visje in het water :o O+
Maar wat doet ie dan? Melodie, echt al de woordjes, de klanken?
Zeg me dat jouw Puck nog niet een heel lied kan zingen incl woorden! :o
pi_116262565
Melodie met woorden en de handgebaren.

Visje visje water
Visje visje kom
Visje visje niet ten
Visje visje om

Is wat hij er van maakt. Wat hij niet kan zeggen neuriet hij.

Visje visje in het water
Visje visje in de kom
Visje visje kan niet praten
Visje visje draai je om
The way you rock'n'roll
pi_116262927
Dan is het goed ;) Ik schrok er al een beetje van.
Wij zitten nog bij ei ei ei, hihihi hahaha en nijijijijijijjjijjjjjntj. Wel in de goeie melodie, maar nog nauwelijks liedjes te noemen.
Dot heeft visje ws nog nooit gehoord :@

Acute correctie, we zongen het net een keer en vervolgens kruipt ze al hisje hisje sissend door het huis. Blijkbaar zingen ze het op het kinderdagverblijf wel :D

[ Bericht 32% gewijzigd door Vanyel op 01-09-2012 09:12:06 ]
pi_116263594
Dot zingt ook *O*

Ik herken steeds vaker melodie en woorden van liedjes.
Het zijn altijd liedjes van het kdv en nooit wat ik zing :P
Hij kijkt me altijd verwachtingsvol aan voor het tweede couplet wat ik dan niet ken.

Hij zegt ook een twee drie tien :D

Het gaat echt met grote sprongen nu. Zo leuk. Hij papegaait alles na.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:10:11 #247
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116264399
oh visje visje ga ik ook uitproberen, de vorige keer ging Larissa gelijk zwaaien met haar armen bij "in de maneschijn" :D

Hoe reageren jullie op kindjes die heeeul vroeg uit hun bed willen (kwart over 5 's ochtends). Laten jullie dit toe? Is dit een fase?

Larissa wil steeds vroeger haar bed al uit, eerst om half 7 (goed te doen, maar normaal slaapt ze tot half 9!), daarna om kwart over 6, en nu dus al om kwart over 5.

Ze wordt krijsend wakker (nachtmerrie?), weigert haar fles en kruipt zo van mijn schoot af (met slaapzak en al :+ ). Vervolgens wijst ze naar de deur "Da!" met een lief lachje erbij.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet, ik heb al een paar keer geprobeerd om haar terug te leggen, maar dat accepteert ze totaal niet. Aan de andere kant ben ik bang dat ze anders nòg vroeger wakker wordt.
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:14:24 #248
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116264474
Ik had van de week echt een :o moment
Ik was met Larissa bij mijn ouders, en zij stond naast de laptop. Pakt ze de muis (zo'n kleintje), houdt hem tegen haar oor, en zegt: "HALLO?!" _O-
pi_116264929
Puck belt ook altijd met mama met de muis :D

Verder geen advies want Puck ligt op onze kamer dus dat is anders. Maar voor zessen leggen we hem tussen ons in.
The way you rock'n'roll
pi_116267672
Eva gaat ook terug hoor TT. Dan kan het even piepen zijn, maar meestal valt ze binnen een paar minuten weer in slaap.

hisje hisje O+

Ik weet niet wat er vannacht was (volgens vriend volle maan), maar mán! Eva werd rond 01.00 krijsend wakker en dat herhaalde zich ieder kwartier. Alles al veranderd, dikkere slaapzak aan, chamodent smeren, beetje water drinken, even op schoot rustig worden en duidelijk vertellen dat het midden in de nacht is, iedereen slaapt en dat zij nu ook moet slapen. Niks hielp.
Uiteindelijk rond 03.00 maar bij ons in bed, wetend dat ze ws toch niet ging slapen en dat klopte. Dus we hebben met zijn drietjes tot 04.30 op het grote bed gelegen en Eva heeft heerlijk gespeeld :') Daarna werd ze moe en dus weer naar bed waar ze geslapen heeft tot 09.00
Pfff ben kapot!
pi_116267710
Ean belt met de afstandsbediening. Dan hoor ik ja ja ja e. Mma en een hoop gebrabbel.
  zondag 2 september 2012 @ 20:35:31 #252
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116320124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:22 schreef danic het volgende:
Eva gaat ook terug hoor TT. Dan kan het even piepen zijn, maar meestal valt ze binnen een paar minuten weer in slaap.

hisje hisje O+

Ik weet niet wat er vannacht was (volgens vriend volle maan), maar mán! Eva werd rond 01.00 krijsend wakker en dat herhaalde zich ieder kwartier. Alles al veranderd, dikkere slaapzak aan, chamodent smeren, beetje water drinken, even op schoot rustig worden en duidelijk vertellen dat het midden in de nacht is, iedereen slaapt en dat zij nu ook moet slapen. Niks hielp.
Uiteindelijk rond 03.00 maar bij ons in bed, wetend dat ze ws toch niet ging slapen en dat klopte. Dus we hebben met zijn drietjes tot 04.30 op het grote bed gelegen en Eva heeft heerlijk gespeeld :') Daarna werd ze moe en dus weer naar bed waar ze geslapen heeft tot 09.00
Pfff ben kapot!
Gisteren dus ook zoiets gehad: vanaf kwart over 5 was ze wakker, en heeft ze rond 12 uur een half uurtje geslapen.
Ondanks het in haar oogjes wrijven, duimen en staren wilde ze absoluut niet slapen.
Mijn neefje en nichtje hebben heeeeel veel met haar gespeeld (we waren op de verjaardag van mijn vader), en om 10 uur 's avonds viel ze eindelijk in slaap.
Ze heeft in 1 stuk door geslapen tot half 8, en dat is echt uniek! Ze wordt eigenlijk altijd om 4 uur s nachts wakker.
pi_116496809
Lang stil :o

Cb geweest. Volgens lief lag ze wat opgepropt, maar toch een nette 84 cm en 11,9 kilo, waarmee mijn voormalig sprietje zowaar wat zwaar werd bevonden voor haar lengte :D (maar ze loopt niet).
pi_116497057
Netjes! Puck weegt namelijk ook maar 12 kilo en een beetje!
Lang is ze ook hoor!
The way you rock'n'roll
pi_116497263
Ik ben niet thuis dus kan t nog niet plotten in haar curve (en moeilijk vergelijken dus).
Daar kijk ik wel naar uit :@
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:10:21 #256
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116498177
benieuwd naar de curve Vanyel, klinkt goed in elk geval! :)

Mijn mini was een week niet te genieten, erg gefrustreerd. Na een paar dagen kwamen we tot 2 conclusies:
* ze kon ineens los staan en een paar stappen verzetten.
* twee voortanden door.....

;)
wat gaat het hard he?
pi_116498285
Zometeen eet ze ook ineens worteltjes ;)
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:15:13 #258
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116498369
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Zometeen eet ze ook ineens worteltjes ;)
haha en hopt door de tuin ;)

(maar het valt mee, want ze heeft ook ondertanden....alhoewel de teller nu nog maar op 4 staat...DAAR zijn mijn meiden dan weer niet snel mee...)
pi_116498721
Puck was ook langzaam met tanden maar opeens heeft hij vier kiezen nu ook.
Niet dat de dunnige poep al gestopt is helaas :P
The way you rock'n'roll
pi_116498811
Daar was Dot dan weer wel snel mee. Begon met 4 maanden en mist nu nog 4 kiezen. Aan het kwijlen te zien is er daar minstens 1 van onderweg.

Oh en voor het cb woordjes geturfd afgelopen weken. 45!
pi_116499613
Mijn meissie is ziek. Ze spuugt al 2dagen en is een vaatdoek.

Klinkt als een mooie lengte en goed gewicht van Dot.
pi_116500634
Beterschap Ean :*

Wij missen nog de hoektanden en tweede kiezen overal.

Woordjes zijn we de vijftig gepasseerd maar ik ben gestopt met turven. Het gaat zo snel of langzaam als het gaat.
Sommige woordjes zegt hij ook een poosje niet meer.
Auto en eten blijven zijn favoriete woorden.
Al zijn kaas en wots momenteel op vakantie erg hip. Brood eten is uit. Groente ook :{w
The way you rock'n'roll
pi_116501236
Vanyel wat bedoelde je eigenlijk met haar voetjes die moeilijk doen? En wat zegt het cb daar van?
The way you rock'n'roll
pi_116501458
Beterschap voor Ean!

Het klinkt wel goed de stats van je meisje Vanyel!

En Liene stapt!

Hier van de week tand nummer 6 doorgekomen :) En er komen nu eindelijk ook allemaal woordjes! Ze echood alles, het is veel "mooi, tittut (zitten), kimmuh (klimmen), doe-i, Jawel (Jaël), toettuh (toetje)" verder nu ook doelgericht, mama en papa en van de week riep ze "papa kom" *trots*
We waren op vakantie en waar ze in april bang was voor het water en de glijbaan en de schommel was er deze keer niets aan de hand, ze sprong zelfs net als haar zus van de kant in het water, waar ik dan stond om haar op te vangen echt wat een stoer wijffie!!
En van de week exacte 1,5 jaar oud :D
pi_116504806
Puck roept de hele dag meeee! Alsof we hem alleen thuis zouden laten :D

Puck is ook opeens helemaal watervrij met zijn vleugeltjes in het diepe.
Zo leuk om te zien idd Mamapurk.
The way you rock'n'roll
pi_116505005
Sofie was ook watervrij, maar van de week in het zwembad was het toch even weer wennen. Ze klampte zich aan me vast en ik mocht haar echt niet loslaten. Moest ik eerder achter haar aanrennen in het ondiepe, nu bleef ze me vasthouden.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:25:23 #267
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116505302
Ventje begon tien dagen na zijn verjaardag los te lopen. Nu rent hij door het huis,ik kan hem haast niet bijhouden. Gister moest ik zo lachen. Hij liep door de kamer, draaide toen 180 graden om en liep zo verder. Echt alsof hij zich onderweg iets bedacht. Zag er zo onwijs komisch uit. Ik vind hem qua grove motoriek erg snel en soepel. Daarentegen is hij niet echt een prater en eten gaat ook niet van harte. Al met al wordt het al een hele vent. We genieten enorm!
pi_116505446
Beterschap.

Govver, WHO Anthro kaduuk, moest ik alles opnieuw invoeren.. Maar nu:
Grafiekjes *O*

Ik vind het zo koddig, ze was altijd rond het 80e percentiel qua lengte maar wel vrij licht en nu is het dit

Gewicht t.o.v. lengte

[ Bericht 24% gewijzigd door Vanyel op 07-09-2012 20:24:04 ]
pi_116515927
Jeumig wat een groeispurt ineens vanyel!goed hoor!

Ean, beterschap meissie!
pi_116533005
Wow wat een groeispurt van dot.

Ik heb hier de HAP gebeld voor ean ze stikte bijna in het slijm. En ze was al zo ongeveer de hele nacht opgeweest? Nu moet ik bisolvon druppels geven en heb neusspray met xylo nog watte gehaald die ze wel mag hebben.
pi_116537164
Ean beterschap :*

Wauw Vanyel wat een spurt!! :D doe es een recente foto? Ben benieuwd naar Dot nu <3

Wij hebben een oproep voor t biopt ontvangen vandaag. De 14e mag ik me om 7 uur 's morgens melden (zo vroeg boh :X ); ik ben heel benieuwd. Helaas duurt het wel nog 2 weken voor we ook daadwerkelijk de uitslag hebben van dat biopt, maar ze kan dan hopelijk wel gelijk al op glutenvrij dieet. Eens kijken of dat wat doet voor haar.
pi_116537260
Alleen in de breedte he dames, de lengtegroei was netjes volgens haar lijntje. Ter illustratie spam ik jullie straks gewoon ook nog ff met die grafiek
pi_116537277
Ik hoop het zo dat dit het dan is mignonne om je meisje pijnvrij te krijgen.

Vanyel, die dot spurt daar even flink zeg!
En als je toch mignonne een foto doet O-)
The way you rock'n'roll
pi_116537353
Fijn mignonne, dat je komende week terecht kunt voor het biopt en fijn dat je vanaf dan ook eten kunt geven waar ze (waarschijnlijk) geen last van heeft!
pi_116539717
Dat is wel al snel mignonne. Hopelijk is dit de stap om jullie meisje pijn vrij te krijgen.
pi_116542300
Wat fijn trouwens van die biopt. Eindelijk bijna stoppen met die stomme gluten erin.

Lengtegrafiekje om te laten zien dat het gewoon een dikkie is geworden (ze heeft nu ook tietjes :D). Niks speciaals gebeurd daar.
pi_116542811
Wow Mignonne een datum! Hopelijk gaat het daarna zonder gluten snel beter met je meisje!

Vanyel spekkies zijn toch fijn! (Saar heeft ook tietjes <3)

Saar is gister op haar hoofd gevallen! Heel sneu, ze stond in de deuropening en het tochtte dus de deur waaide dicht en die gaf haar zo een zetje over de drempel heen en toen lag ze buiten op haar hoofd.. Nu heeft ze een flinke schram op haar koppie en haar neusje is kapot. Verder lijkt ze er gelukkig weinig last van te hebbe.
pi_116543938
Oei pijnlijk MP. Zo is Eva inderdaad ooit eens naar binnen gelanceerd.
Was een naar buiten openslaande deur en die waaide dicht terwijl ze nog net buiten tegen de drempel aanstond.
Ze viel gelukkig op handjes en knietjes ipv op haar hoofd.
:* erop!
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:46:53 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116544036
Wat sneu mamapurk! Ventje valt helaas om de dag wel op zijn hoofd. Vandaag zelfs twee keer...een keer gleed-ie uit op de natte badkamervloer en een keer struikelde hij over de drempel...daarnaast twee keer zijn voorhoofd gestoten, tegen de deur en tegen een raam. Ik haat mezelf dan elke keer, maar ik kan het ook gewoon niet altijd voorkomen. Dan zou ik hem in een tuigje moeten doen ofzo. Het is vaak even keihard brullen en dan is het weer over, maar toch.
pi_116545225
Sarah valt en stoot ook heel vaak maar dit was wel heeeeel zielig! De opstap naar binnen waar ze vanaf werd gelanceerd is ook vrij hoog bij ons. Meestal vangt ze zichzelf goed op maar dit kon ze echt niet opvangen. Ik voel me ook altijd heel rot hoor Aventura maar denk danook van met vallen en opstaan moeten ze het toch leren..
pi_116622144
Mignonne, nog effe volhouden dus en dan mag ze op dieet. Ik hoop echt dat je haar dan ziet opknappen en dat het biopt niet voor niets is. Is dat een dagopname?

Wij mogen donderdag naar de kinderarts. Eerlijk gezegd zijn we wel een beetje aan het eind van ons Latijn. Ondanks de Zantac heeft hij toch nog nog last van de voeding die omhoog komt, zelfs met rustig zitten na een voeding komt er nog na een uur voeding omhoog. En de nieuwe laxeermiddelen doen wel hun werk, maar de juiste dosering hebben we nog niet gevonden. Het leek op 1 zakje per dag, maar dan loopt ie na een aantal dagen toch weer vol. Dus nu doen we om de paar dagen twee zakjes.
De jongens hebben afgelopen weekend een nachtje opa en oma gedaan zodat wij konden bijtanken. Tienus had die avond al duidelijk last van zijn buik/maag. Uiteindelijk heeft hij de ochtend erna alles eruit gegooid. Daarna was het prima, dan begint ie te lachen en te spelen. Het zat em dus echt dwars.

En verder is ie druk aan het oefenen met lopen en zijn de eerste duidelijke woordjes er: jejje (zijn broer), mama, papa, auw, ja en nee.
pi_116663739
Nu officieel dan! Wij melden ons, meisje vandaag 1 geworden!
Ze vindt zichzelf al een echte dreumes iniedergeval

Ze is fan van haar wheelybug karretje. Ze komt al wat voorruit als ze erop zit. Maar het liefst gebruikt ze hem als loopkarretje. Als een sloopkogel de kamer door O+

dinsdag 11 september 2012 @ 21:58:05 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116664369
Haha, gewéldige foto. Het is er een met pit zeker?
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:03:36 #284
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_116664822
Wiesje O+

Ik kom me hier ook maar eens melden met Simon :W

Oude (on)bekende.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:07:21 #285
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116665098
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:53 schreef mefke79 het volgende:
Mignonne, nog effe volhouden dus en dan mag ze op dieet. Ik hoop echt dat je haar dan ziet opknappen en dat het biopt niet voor niets is. Is dat een dagopname?

Wij mogen donderdag naar de kinderarts. Eerlijk gezegd zijn we wel een beetje aan het eind van ons Latijn. Ondanks de Zantac heeft hij toch nog nog last van de voeding die omhoog komt, zelfs met rustig zitten na een voeding komt er nog na een uur voeding omhoog. En de nieuwe laxeermiddelen doen wel hun werk, maar de juiste dosering hebben we nog niet gevonden. Het leek op 1 zakje per dag, maar dan loopt ie na een aantal dagen toch weer vol. Dus nu doen we om de paar dagen twee zakjes.
De jongens hebben afgelopen weekend een nachtje opa en oma gedaan zodat wij konden bijtanken. Tienus had die avond al duidelijk last van zijn buik/maag. Uiteindelijk heeft hij de ochtend erna alles eruit gegooid. Daarna was het prima, dan begint ie te lachen en te spelen. Het zat em dus echt dwars.

En verder is ie druk aan het oefenen met lopen en zijn de eerste duidelijke woordjes er: jejje (zijn broer), mama, papa, auw, ja en nee.
Hoop dat er voor jullie binnenkort meer duidelijkheid komt :*
Wickie en Mevr_mus welkom!

Zaterdag gaat papa voor het eerst met Larissa naar "muziek op schoot", ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Verder stiert ze als een gek met de loopkar door de kamer, en begint ze nu eindelijk echt los te staan *O*
pi_116665409
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:58 schreef Aventura het volgende:
Haha, gewéldige foto. Het is er een met pit zeker?
Ja nogal :D

Ohh mooie Simon O+ Boefie O+
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:13:27 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116665602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wiesje O+

Ik kom me hier ook maar eens melden met Simon :W

[ afbeelding ]
da's al gewoon een peuter joh! Welkom!
pi_116665645
Wiesje en Simon <3 en Wickie en Mevr Mus, welkom!
pi_116666099
MP (of andere moeders, maar MP heeft ook een vlotte meid met nog een oudere zus) heb je tips voor me. De situatie sinds een halve week is zo dat Wies op de bank kan klimmen. Een week daarvoor heeft Mette ontdekt dat je op de bank kan springen (we hebben een chaise lounge gedeelte).. Zien jullie het optelsommetje?
Niet lollig (nou ja beetje wel, want ze zijn zo schattig samen aan het stoeien dan), dames continu samen op de bank springen... Wies is er al 2x afgevallen.. Ik zit er de hele tijd bij... Ik heb nu 'spring tijden' in het leven geroepen. Maar ja.. een dreumes die nee nog niet begrijpt trekt als een magneet continu naar de bank en peuter dametje erachteraan :')

Ik kan dus haast niet meer in de keuken zijn, want ja.. dadelijk valt Wies weer van de bank.. Ik weet het het is een faaassseee. Maar tips om het in goede banen te leiden zijn altijd welkom :Y
pi_116666841
Haha Wickie het is zo herkenbaar, zo heeft J Sarah een keer geleerd hoe ze op tafel kon klimmen, via een stoeltje... Tegen J zeg ik dat het niet mag en dat het gevaarlijk is maar mijn kleine klauterkabouter snapt het niet en vind het grappig als haar zus roept kijk mam ze doet het weer... Ik kon dus de hele dag Saar van tafel plukken..hoe heb ik het opgelost, tja uhm,ik weet het niet meer. Saar is wel zeer regelmatig blauw en gewond eerlijk gezegd omdat ze dan haar zus na doet,ik kan het eerlijk gezegd niet altijd voorkomen.. En doe er ook niet heel erg mijn best voor.
Het is wel lastig en er komen steeds meer lastige dingetjes, zo zie ik nu bijvoorbeeld dat Sarah echt wel goed kan spelen maar met J erbij heeft ze lijkt wel altijd het idee dat ze hetzelfde moet doen als J. Nu J weer naar de psz gaat 2 ochtenden zie ik Saar die ochtenden helemaal tot rust komen en meer op 'haar niveau' spelen zeg maar. Ik zou haar vaker die rust willen gunnen maar ik kan ze niet steeds apart dingen laten doe, ze zijn zooooooo leuk samen! Knuffelen, kroelen, stoeien, schoppen, slaan, knipen, bijten, knuffelen, kusjes geven <3
pi_116667635
Wat zielig mefke, succes bij de kinderarts!
En arme sarah!

Wat een schatje mevrouw mus, gefeliciteerd! En wickie ook welkom met je leuke meid!

Mex is bijna twee nu, maar hij praat nog zo weinig. Beetje achter lopen vind ik niet erg, maar de laatste tijd vind ik het verschil wel heel groot worden met kindjes van vrienden,zefs een meisje wat een half jaar jonger kent echt veel meer woordjes.
En ik was vandaag op het cb voor Nena, maar we hadden het hier ook even over en die zei ook dat hij best wel achter liep er mee.
Hij komt denk ik niet eens aan de vijftig woorden en nog geen tweewoordenzinnen.

Oefenen, boekjes lezen en alles benoemen doen we al genoeg,alleen die speen heeft hij de laatste tijd weer veel in gehad door alles rondom Nena, ik kon er niet zo goed op letten.
Ik maak me nooit zo snel zorgen hoor om dit soort dingen, verwacht wel dat ie ooit eens gaat praten, maar iemand ervaring hier mee?
pi_116669015
Ja ik met Mette!! Die praatte amper tot haar 2e. Die begon na haar 2e verjaardag ineens en heeft de schade ruimschoots ingehaald (nu bijna 3). Ook hier kwam Wies voordat ze 2 werd, dat zette de boel op een nog lager pitje. Ook heeft ze buisjes gekregen met 1,5.
Wij hebben destijds een uitgebreide gehoortest gehad. Daar kwam uit dat alles goed was. Advies wat we toen kregen van de KNO was afwachten. En dankzij de peutergroep en rigoreus de speen overdag uitbannen, pikte ze het op een gegeven moment op.

Je moet je moederhart (en vaderhart) volgen. Kijk het aan en stimuleer gewoon zoals je normaal ook doet. Als het nou over een paar maandjes nog steeds niet van de grond komt, bespreken bij de 2 jaar afspraak op het CB, Misschien extra afspraak met 2,5?

Ik heb me er erg veel zorgen om gemaakt, maar meestal komt het uiteindelijk wel goed :*
pi_116670394
Oh, bedankt wickie!
Hij word over drie weekjes al twee en een week later hebben we de twee jaar afspraak.
Ook gaat hij dan al naar een peuterklasje waar je met twee jaar al mag beginnen, dus dat scheelt ook al.

Ik denk ook dat de komst van Nena er mee te maken heeft, hij was totaal zichzelf niet, maar begint nu Gelukkig bij te draaien.
En hij kent trouwens wel een tweewoordenzin, mamma ijs? Compleet met lief stemmetje en ij vraagt het heeeeeel vaak:-)
pi_116670998
Lotte komt nu ook pas helemaal los Troeta en die wordt de 23ste 2. Ze zegt nu ineens gericht dingen en leert elke dag nieuwe woorden en probeert zinnen te maken. Het gaat ineens heel snel!
pi_116675125
Ik zou ook zijn gehoor checken als je daar maar enigszins aan twijfelt (articulatie, verkoudheden, oorontstekingen).
pi_116692502
Welkom wickie en Mus! Gezellig om een paar dagen met jullie in dit topic te zitten! ;)

Troeta, mijn neefje praatte met twee ook nog amper. Op het CB kreeg hij toen een afspraak met twee jaar 3 mnd en toen was het gewoon goed. De taalbom schijnt meestal te barsten tussen de 21 en 27 maanden.
pi_116762936
Bedankt voor julli verhalen!
Er zijn inmiddels weer woorden bij, elke dag wel 1 of 2, dus ik denk dat nu idd loskomt.
Dat gehoor is wel een goede, hij luistert voor geen meter namelijk:-)

Ik werd denk ik ff onzeker omdat zoveel mensen er wat er zeiden de laatste tijd, maar we hebben natuurlijk veel meer bezoek als normaal.

Morgen gaan we voor het eerst maar een binnenspeeltuin, zal die wel geweldig vinden.
pi_116769706
we zijn gisteren met tienus naar het ziekenhuis geweest. De kinderarts wil toch graag verder kijken omdat het verhaal reflux niet lijkt te kloppen en hij ook met laxeermiddelen nog buikpijn lijkt te hebben. Ook kregen we nog een preek over ingeslopen gedrag en dat ie dat wel eens zou kunnen uitbuiten. Aangegeven dat wij em bij een aanstelhuiltje echt wel laten huilen, maar bij krijspartijen van de buikpijn niet.
Bloedprikken, ontlasting inleveren en slik foto's maken was het idee. Die eerste twee zijn meteen in het ziekenhuis gedaan, de foto wordt zsm gepland. En tot die tijd doorgaan met de medicijnen. Ik zit er alleen zelf al over te denken om op te gaan schrijven wat ie eet en hoe de nachten zijn. Kijken of we daar nog iets in vinden. Allergie is ook geprikt, maar toch.
Tienus vond het prikken vreselijk, de kinderarts zelf vond ie wel oke. En hij loopt steeds meer los, zo leuk.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:24:28 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116770978
Och Mefke toch, er zou toch maar iets ander met hem zijn, wat over het hoofd is gezien.... Wat een gedoe toch met jullie menneke.
Ingeslopen gedrag lijkt me bij jullie niet echt aan de orde, volgens mij ben je niet het type mens dat dat laat gebeuren en heb je echt wel door of er iets is of niet.

Slim om bij te houden hoe hij eet en ik zou ook mopper/buikpijn overdag bijhouden, gewoon zijn totale eet/slaapschema en welbevinden. Lijkt mij heel nuttig.
pi_116798521
Mignonne hoe was het in het ziekenhuis?
pi_116801568
hop, dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')