abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115905189
Mignonne -O-
Ik heb even snel nog wikipedia er op nageslagen maar coeliakie is niet het onschuldige waar we op hoopten, boh }:|
Maar iets kunnen doen om je meisje beter te laten voelen en haar weer lekker te laten groeien is uiteindelijk ook belangrijk.
Dikke :* :*

Hoe kan het eigenlijk dat ze drie maanden geleden nog volledig negatief testte?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115911306
Wat een klotenieuws mignonne.
Goed dat je eindelijk weet waar je mee moet gaan leven maar dat was toch een stuk leuker geweest als het wat minder ingrijpend was.
Heb je nu ook extra zorg om je maxi?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115920151
Zo schrikken toch wel Mignonne.

Lopende Evan

Wilde hij doen ondanks dat hij maar 1 uur geslapen heeft en naar het CB moest voor MenC en BMR prikken. Dat vond ie niet fijn. Daarnaast zijn we z'n lievelingsknuffel kwijt... ;(

[ Bericht 42% gewijzigd door cleany op 23-08-2012 19:47:07 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:40:12 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115920305
Heftig, Mignonne. Veel sterkte bij het uitvinden hoe hiermee te leven.
Cyntiaa, overgeven, wat eng! Je ventje wist zeker niet wat hem overkwam? Zo sneu...hopelijk knapt hij snel weer op.
pi_115921578
Dat is wel even schrikken mignonne wel fijn dat jullie nu iets van zekerheid hebben. Maar leuk is anders
Cyntiaa hoe is het met je ventje?
Cleany arm ding van jullie. Enig idee waar de kmuffel is?
En volgens mij is ean de 10kilo voorbij.
pi_115941128
Thanks all :*
Het is inderdaad gewoon even heel rot. Afgelopen dag en nacht gingen we heen en weer tussen yay wat een geweldig nieuws dat we eindelijk iets kunnen doen en blugh waarom zij? en waarom niet iets wat wat minder ingrijpend is?

Strekking van het verhaal, ik ben heel, héél blij dat we wat voor haar kunnen doen, ze heeft echt pijn iedere nacht en dat is niet leuk om te zien, overdag hangt ze als een lamlendig vogeltje aan me vastgeplakt, echt veel energie zit er niet meer in. Dus het is een fijn idee dat we daar wat aan kunnen doen. Maar ik vind het idee wel heel rot uiteindelijk. Dat dieet heeft behoorlijk wat voeten in aarde, van aparte snijplankjes tot uitgebreid handen wassen en nadenken bij alles wat je vastpakt enzo.

Zo zit ze er momenteel bij en zo hebben we veel tijd doorgebracht de afgelopen weken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef Vanyel het volgende:
Wat een klotenieuws mignonne.
Goed dat je eindelijk weet waar je mee moet gaan leven maar dat was toch een stuk leuker geweest als het wat minder ingrijpend was.
Heb je nu ook extra zorg om je maxi?
Ja mn maxi heeft nu een beduidend grotere kans om het toch ook coeliakie te hebben. Ruim 10% tegenover ruim 1% normaalgesproken, ze heeft de 'juiste' genen én ze heeft klachten die kunnen wijzen op, dus meh.
:)
pi_115941137
overigens vind k het echt heel rot dat we nu nog steeds brood enzo moeten geven tot aan het biopt.
pi_115941157
Dubbel kut.
Wel een poppig fotootje. Vraag me af of je haar terugkent als je eenmaal goed en wel op weg bent met dieet enzo.
En wat is ze blond!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115941165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef mignonne het volgende:
overigens vind k het echt heel rot dat we nu nog steeds brood enzo moeten geven tot aan het biopt.
:?
Omdat je anders niet goed kunt testen ofzo? Tering, dat is zuur.
Hoe lang nog?
pi_115941185
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:?
Omdat je anders niet goed kunt testen ofzo? Tering, dat is zuur.
Hoe lang nog?
Ja, de darmwand herstelt zich zodra je met glutenvrij begint. Dan zou er bij een biopt niets bijzonders meer te zien zijn.
Ik weet niet hoe lang, ik krijg een brief met een oproep, kinderarts had het over binnen enkele weken, en dat ze aan had gegeven dat mn meiske niet lekker in haar vel zit, in de hoop dat dat wat meer snelheid op zou leveren.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:41:49 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115941291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef mignonne het volgende:
Ow jakkes zeg, dat lijkt me misselijkmakend om te doen... iets geven waarvn je weet dat ze ziek gaat zijn, wat rot Mignonne.

Glutenvrij is lastig in het begin, maar als je eenmaal je draai hebt gevonden is het prima te doen, echt.

Mijn opa heeft het al heel lang en ik ken het van dichtbij ook van een klein kindje, die was ook tot anderhalf stil, ziek, lamlendig en mager, tot niet meer willen eten en sondevoeding. -O-
Vandaar dat ik als eens opperde bij je of ze daarop getest was. Dat kindje kwam glutenvrij in een jaar tijd ineens kilo's aan en was na anderhalf jaar een mollige peuter.

Overigens kan je hier heel veel en goede spullen kopen. Zowel online, als ook een adressenlijst van winkels door het land.
http://www.glutenvrij-lepoole.nl/

Ow en ik raad je aan een broodbakmachine te kopen en zelf brood te bakken, dat is het lekkerste. ;)

Succes ermee de komende tijd, dat het biopt maar snel achter de rug is. :*
pi_115941303
pfff mignonne, dus toch...bah. En ik snap je dubbele gevoelens wel, fijn dat je iets kan doen om het beter te maken, maar wel heel heftig. Ik hoop niet te lang tot het biopt, dan kan je aan de slag en kan ze opknappen. Wat ga je nu met je grootste doen? Ook een biopt? Of wacht je dat af?

De forlax doet hier ook zijn werk goed. De eerste dagen kwamen er hoeveelheden om U tegen te zeggen. Echt, hoe dat in dat buikje gezeten heeft, geen idee. Terwijl die buik wel soepel was en we daarom geen problemen verwacht hadden. We zijn ook van 1 keer poepen naar 2 of 3 keer op een dag gegaan en hij eet veel beter. Wel jammer dat het in de nacht nog niet leidt tot minder drinken. Kinderarts belt volgende week, ben benieuwd wat de volgende stap wordt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115941418
Ze was wel al eerder getest erop maar daar kwam tot nu toe niets uit Juud.
Op zich eet ze goed, alleen brood eet ze nauwelijks, ik heb hier nu ook weer driekwart boterham liggen minus de worst, die eet ze wel :') liefst zou ik het idd helemaal weglaten maar dat gaat niet.

Glutenvrij brood heeft niet onze eerste voorkeur, waarschijnlijk zullen we in eerste instantie rijst nemen voor ontbijt/lunch. Glutenvrij brood is schreeuwend duur (ook als je het zelf bakt), en mn kleine eet érg graag rijst. Ik maakte vroeger altijd al lunchboxen met rijst dus die gewoonte zal k maar weer oppikken :) kost niet eens zo heel veel extra tijd 's morgens om te maken. screw saaie boterhammen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de link, ik moet me gaan verdiepen maar weet van gekkigheid niet meer waar ik moet kijken. Heb me maar aangemeld op het coeliakieforum, daar staat veel informatie op.

@Mef, mn grote krijgt nu ook een biopt. Er zal waarschijnlijk een familieonderzoek volgen.
http://www.lumc.nl/con/1905/90225044350221/
vraag 2 :)
pi_115941463
Ga je mijn lunchbox nu ook inpakken? O+
pi_115941490
ja hoor, wel ff zelf op komen halen :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:32:46 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115942051
Wat een blondje is het, Mignonne!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:28:31 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115943352
@Mignonne, oeh das idd een goed plan. Ik neem me al zo vaak voor me daar eens in te verdiepen, die bento boxen. Ik lunch wel niet buiten de deur, maar mijn kleintje over een tijdje wel en manlief ook. Ik eet dan gewoon thuis lekker, ben niet zo van brood eten.

Ik weet dat je kleinste al eens gestest is en dat daar niets uitkwam, toch vond ik haar beeld er erg op lijken. Idd zijn de producten duurder dan normaal brood of koekjes, beetje vergelijkbaar met biologisch eten. In de normale supermarkt kan je overigens wel veel glutenvrije producten krijgen en ook redelijk betaalbaar. Melk (haar eigen wellicht) met ontbijtgranen is ook nog een optie, die zijn er ook glutenvrij.
pi_115943528
@Mignonne AH daar staat het op, net als melkvrij ;) Maar goed die tip heb ik van jou dus die ken je :P Maar volgens mij word het nu je het weet allemaal een stuk dragelijker straks voor je mini. Mijn vader heeft tarwe-allergie, das nog net een graad breder dan gluten en het is wel te doen hoor.

En die boxjes zien er geweldig uit!!! Moet ik me misschien ook maar eens in verdiepen, ik vind altijd brood toch ook wel saai. We doen nu vaak al eens iets anders, maar dat ziet er wel erg gezellig uit :D

Sarah is voor de verandering weer eens snotje verkouden, zal wel door het weer komen ofzo.. De groene klodder vliegen in elk geval weer in het rond. Maar ze slaapt er wel beter en langer door :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115948716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:57 schreef mignonne het volgende:
ja hoor, wel ff zelf op komen halen :P
We kunnen vast wel iets regelen toch? Dat je naar station Rotterdam komt met je bakje?
pi_115948886
Die van mij is nog steeds niet fit. Drinkt gelukkig wel goed maar heeft al 2 dagen niet gegeten. Dus ik bel vanmiddag weer even onze HA. -O-
pi_115949670
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

We kunnen vast wel iets regelen toch? Dat je naar station Rotterdam komt met je bakje?
:D moet te regelen zijn! ik ben toch regelmatig in r'dam :P
pi_115950367
cyntiaa, zolang er gedronken wordt is het geen probleem, ze kunnen wel zonder eten even. Geef je melk of water of ors? Je kan beter de maag tot rust laten komen en dan voorzichtig weer beginnen met rijst en crackers. Tis enorm rot en vervelend, onze oudste deed er laatst 5 dagen over om weer wat eten binnen te gaan houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115950595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D moet te regelen zijn! ik ben toch regelmatig in r'dam :P
*O*
pi_116057573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:58 schreef mefke79 het volgende:
cyntiaa, zolang er gedronken wordt is het geen probleem, ze kunnen wel zonder eten even. Geef je melk of water of ors? Je kan beter de maag tot rust laten komen en dan voorzichtig weer beginnen met rijst en crackers. Tis enorm rot en vervelend, onze oudste deed er laatst 5 dagen over om weer wat eten binnen te gaan houden.
Hij heeft weer gegeten, brood, fruit en wat warm eten. Drinken gaat weer erg goed en de luiers zien er weer prima uit. Toch is het de afgelopen 4 nachten een drama. Huilen, wat overgaat in krijsen en hij is ontroostbaar. Vanmiddag naar de huisarts om de mogelijk dingen uit te sluiten :'( Ik kan er niet tegen om mijn ventje zo te zien. -O-
pi_116064025
succes vanmiddag cyntiaa

Mijn mupke kan de zelf de trap op klimmen. Gisteren zwaaide ze naar mij ging naar de gang en hup zo de trap op. En een lol dat ze erbij had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')