abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115516470
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115516691
Ik heb bij mijn laatste sollicitatie (voor een baan op steeds wisselende locaties) aangegeven dat ik alles prima vind, op voorwaarde dat ik mijn kind op tijd van de opvang kan halen.
Dat vonden ze prima, moest ik maar op die locaties regelen. Dus als ik 2u moet reizen, zit ik rond 3, 3.15 in de trein is mijn plan. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn (ik moet nog beginnen)...

Wij eten trouwens vrijwel altijd samen. Dot eet meestal hetzelfde als wij en heeft volgens mij nog nooit een kant en klaar potje gehad.
Ik zou dat wel graag zo houden, apart eten vind ik niet fijn en zij eet beter als wij meeeten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115516733
Oh en lastige beslissing van die biopt en alles. *O* voor je stoere kindjes mignonne
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115519890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:30 schreef mefke79 het volgende:
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
Nou denk eerder dat de meneer gaat studeren want ik zit aan die stomme langstudeerboete vast.
Maar ja meneer wil iets dat voor tien maanden 4000 euro kost en dat is best veel spaargeld :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115519908
Claudia schei eens uit over naar school gaan trouwens hoor :o
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:03:40 #56
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_115524917
Ik werk 4 dagen van 8.30 tot 17 uur. Ik ben op donderdag vrij.
Hij is van die 4 dagen gemiddeld (maar door continudiensten verschilt dat nogal) 1 dag bij het KDV en afwisselend of 2 dagen bij papa en 1 dag bij oppas of 1 dag bij papa en 2 dagen bij oppas.

Ik vind het heerlijk om te werken en een eigen carriere te hebben, maar mede ook omdat ik weet dat hij heel goed wordt opgevangen. De oppas is super en papa is ook super :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_115525064
Ja Claudia, dit is het dreumesjestopic, hier gaan nog lange niet naar school!

En studie en wat ze kosten, praat me er niet van ML doet nu 2 studies, maar goed het is een investering voor de toekomst :D

Ik ging net met Sarah weer eens even alle lichaamsdelen langs, waar is je neus en je oren en je buik enz. Uiteindelijk zeg ik waar zijn je billen? Gaat ze op handjes en voetjes staan met haar billen de lucht in en wiebelt.. Ik dacht even dat ik niet meer bijkwam het zag er zo koddig uit :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115527710
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115527884
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
The way you rock'n'roll
pi_115528174
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
Is dat de montessori-school in W. Veld? want die zou ik skippen als ik jou was. Ik hoor daar hele slechte verhalen over van afzonderlijke personen. Nu ook weer van mn gastouder, zij haalt haar zoon daar van school af.
:)
pi_115528283
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
The way you rock'n'roll
pi_115528427
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
pi_115528783
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
ah okay gelukkig :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
:)
pi_115528794
Ik vind montessori an sich prima maar niet elk kind is er op zijn plaats. Puck is nu nog te jong omdat in te kunnen schatten.

Ik prefereer openbaar maar zie maar eens een niet overwegend allochtone te vinden hier in de stad.
Die het niet zijn barsten uit hun voegen.

Het wordt hoe dan ook een stuk uit de buurt dan.
Hopelijk verkopen we ons huis nog binnen die 2,5 jaar :+
The way you rock'n'roll
pi_115528892
Maar we wilden wel huren in W veld dus ik onthoud het hoor mignonne! :*
The way you rock'n'roll
pi_115529380
Ik had zo mijn vooroordelen over vernieuwingsscholen, maar ik moet bekennen dat die op onwetendheid berustten, in ieder geval voor wat betreft de Daltonschool hier in de buurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115529808
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah okay gelukkig :D

[..]

Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
Ik reageerde meer op het feit van montessori algemeen. Ik ken 1 montessorischool goed en daar zal ik ean nooit naar toe laten gaan. Maar dat ligt meer aan de probleemleerlingen die er op zitten, dan aan het onderwijsconcept zelf.
pi_115530597
Grappig MP, zo schattig die wiebelende kontjes.

Wij waren afgelopen weekend bij mijn ouders en Eva was lekker op een kleed aan het spelen. Zegt mijn moeder: Eva heb je gepoept, laat oma es ruiken?
Gaat ze op d'r knietjes zitten, hoofd op de grond op 1 wang en zo het kontje omhoog. Nog een beetje extra afzetten met haar voetjes zodat haar billen een beetje hoger waren en oma goed kon ruiken _O- Echt, je kon me oprapen!

Enneh.....ik begrijp dus dat Eva veel drinkt qua karnemelk?
Het is voor haar echt het begin van de dag. We gaan na het aankleden naar beneden, naar de keuken en daar krijgt ze gelijk d'r beker. Die is dan al half leeg als alle spulletjes op tafel liggen voor het ontbijt. Soms laat ze een laagje erin, maar dat drinkt ze dan in de loop van de ochtend leeg.
Drinkt ze maar een halve fles dan krijgt ze de rest 's middags. Heeft ze heel veel karnemelk al op dan krijgt ze 's middags water/diksap.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:07:22 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115531873
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
Niet alleen daar hoor, hier op de Veluwe hebben we scholen genoeg, ook allemaal met voldoende plek. Maar wil je, zoals wij, je kind naar een specifieke peuterzaal doen dan moet je er tijdig bij zijn, zo ook wat betreft de school.
Ik ga haar dus van de week inschrijven voor de peuterzaal en gelijk ook maar voor de school, zodat we verzekerd zijn van een plek voor haar.
pi_115547476
Bij ons in de wijk zijn straks 7 basisscholen, dus ik ga me ook maar op tijd orienteren. Ik vind het alleen wel lastig hoor, ik kom zelf van een basisschool met een 60 leerlingen in totaal, en hier heeft elke school al meer leerlingen in groep 1 zitten zeg maar...
pi_115551788
Zo, terug van de kinderarts. Na uitgebreid overleg gaan ze ons iig wel helpen. Hij slaapt wrs weinig door pijn. Gezien de poepproblemen als we geen lactulose geven, verwacht hij dat daar de problemen zitten. De kans dat er nu nog ernstige reflux speelt zou statistisch gezien klein zijn. Conclusie: wrs buikpijn die daardoor de maag irriteert.
We moeten meteen stoppen met de lactulose en over naar forlax. Mignonne, dat krijgen die van jou ook toch? Over twee weken dan een telefonische afspraak en evt stoppen met de maagzuurremmers. Gaat dat niet goed, dan slikfoto. Gaat dat wel goed, dan daarna stoppen met de forlax. Gaat dat niet goed, dan verder onderzoek naar de endeldarm.

Ik voelde me iig heel serieus genomen, dus dat is fijn. Gewicht en lengte waren heerlijk gemiddeld, dus hij komt niets te kort. Dat wisten we al wel, maar toch fijn om nog eens te horen. Gezien wij alle drie allergisch reageren en Tienus de enige is zonder eczeem/luchtwegproblemen, kan het best zijn dat Tienus het dus wel heeft, maar het zich op een andere manier uit: via de darm.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:06 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115552164
De school waar ik Soneal straks op wil hebben (nadat we verhuisd zijn) heeft voor iedere groep 1 zo'n 80 aanmeldingen, waarvan er max 42 geplaatst worden... ik heb hem dus maar ingeschreven, ondanks het feit dat we er nog niet wonen.

Het is nog een flink eind van het huis vandaan, niet dat je het kunt lopen, maar het is wel de dichtstbijzijnde school.
En dan maakt de school ook nog eens onderscheid op afstand tot de school :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115553205
Sofie heeft ook forlax gehad Mefke. Ze is er net een paar maandjes vanaf.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:35:19 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115553909
Wij hebben voor Larissa ook laxeermiddel gehad (ook forlax), het helpt wel, maar met en zonder heeft ze nog steeds veel krampen tijdens het drukken.
Of ze zit ontzettend verstopt (zoals gisteren), of het gaat het veel te snel eruit (met forlax). Of is dit normaal? Het lijkt wel alsof haar ontlasting niet dunner wordt ;(

Ben toevallig ook van plan om weer contact op te nemen met de kinderarts.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:54 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115554975
Wat naar al die darmproblemen.... Mefke fijn dat ze actie gaan ondernemen, voor Tienus, maar ook voor jou. ;)

In het kader van beter verwend dan verwaarloosd....kocht ik een Aquaplay waterbaan.
Aangezien het toch nog mooi weer blijf, kunnen we maar beter wat leuks in de tuin hebben voor Lientje. Kan ze lekker de hele dag kledderen met water. Heb haar al telkens met bakjes water en poppekes enz in de tuin gezet en dat was een succes, dus ze zal het wel geweldig vinden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')