abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115506410
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:55:17 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506477
Haha, dat je dan zorgvuldig wat pasta, groente en tomatensaus hebt achtergehouden (want de Olvarit Groente Lasagna is een hit), geblenderd, opgewarmd en dan vol trots aanbiedt...En dat kind het dan onmiddelijk weer uitspuugt :'( Tis ontmoedigend
pi_115506594
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:47 schreef danic het volgende:
Cleany, wij doen een heeeeeel klein beetje diksap in de karnemelk. Eva drinkt dat een Hema rietjesbeker leeg bij het ontbijt (zo'n 300cc). Ze wil ook geen melk, niet koud en niet lauw. Maar die karnemelk gaat prima zo.
Wow...300cc in een keer :P
Ik weet niet zeker, maar volgens mij had m'n vrouw dat ook geprobeerd.
pi_115506596
Ja, of iets wat van de week wel werkte, dat dat nu als gif bestempeld wordt. Zo was vorige zomer de andijvie niet aan te slepen bij Sofie en nu is het na 2 happen klaar. Sta je dan met lekker veel andijvie in de tuin, want Sofie vindt dat zo lekker. 8)7
*poef* nu is het weg
pi_115506741
o ja zo herkenbaar.... zowel bij de bijna-dreumes, als met de peuter. De ene dag zijn ze met heeeeeel veel smaak iets aan het eten. Dus dat geef je de dag erna nog maar eens... en dan idd direct uitspugen. En het liefst met het commentaar; dat lust ik niet mama....
:)

Liene drinkt nog 2 keer per dag (minimaal, soms vaker) aan de borst. Tussendoor drinkt ze sap/karnemelk/yoghi. Soms veel, soms bijna niets....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:07:12 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506883
Jonkie drinkt ook niet zo regelmatig. Soms wil hij gewoon niets drinken; geen dorst, of te druk met spelen. Als ik denk dat hij te weinig vocht binnenkrijgt (zeker met dit weer let ik erop), pak ik hem op schoot, houd hem stevig vast en bied het met de fles aan. Na enig aandringen drinkt hij dan meestal wel.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:12:43 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507066
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:46 schreef Aventura het volgende:
Leuk/interessant om te lezen hoe anderen het doen! Het is te overwegen om het tijdstip van 17 naar 18 uur te verplaatsen. En ventje dan tot die tijd een tussendoortje te geven. Het lijkt me zo leuk om allemaal samen te eten, en uiteindelijk ga je daar natuurlijk toch naar toe. Ik ben voor smaakontwikkeling trouwens niet zo bang. Ik denk dat het toch aan het kind ligt, hoe avontuurlijk hij of zij is. Zal je net zien, een kind dat van jongs af aan olijven, vis, pesto etc. krijgt eet later alleen frikandellen :P Is bij ons thuis ook zo gebeurd, we zijn met vlakke en oninteressante voeding opgegroeid. Ik en zus zijn toch fijnproever geworden, maar jongere broer en zus eten niks gekruids, 'buitenlands' of wat er teveel uitziet als een dier :D

@Juud, als je wat maaltijdtips hebt, graag! Het is gewoon even de inspiratie weer zien te vinden denk ik.
Oeh, dat zou ik zielig vinden voor N... hij is zo trots dat z'n dreumes olijven snoept :D

Overigens blieft Soneal de potjesvoeding ook niet meer, alleen die schaaltjes peutermenu eet hij nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:15:11 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507142
Ik baalde bij de vorige periode warm weer dat hij niet genoeg water dronk, terwijl zijn rietjesbeker wel altijd gevuld en wel binnen bereik stond.
Betrap ik hem er ineens op dat hij uit mijn glas water staat te drinken.... sindsdien heeft hij een bekertje water tot z'n beschikking (en ik een oude theedoek standby om de schade van omgegooide bekers te beperken), en drinkt hij weer voldoende.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:16:12 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115507177
We laten hem al wel van alles proeven. Dat is zo leuk. Hij heeft al eens een garnaaltje geproefd. En Franse kaas :D Laatst parmaham. Dat was smullen. Er zijn aanwijzingen die ons doen geloven dat hij geen zoetekauw is. Ijs vindt hij gruwelijk en op zijn verjaardag at hij als enige geen taart. Daarin lijkt hij op mij. Met koek, snoep, taart of ijs doe je mij ook geen lol.
pi_115507212
Hier eet hij momenteel 5 happen en dan is hij er klaar mee.
Wat hij wil dan nog wel is vlees. Het liefst eet hij enkel vlees.
We proberen nu hem eerst het andere te laten eten en dan pas vlees maar ja hij ziet toch bij ons vlees en dan gooit hij de kont in de krib en eet echt niks anders meer -O-

Sinds Mr.DML verder weg werkt is hij pas tegen 18.30uur thuis.
Puck trekt het niet tot dan dus ik haal hem om 17.00ur op bij het kdv. Dan thuis koken en dan eet ik alvast een bord samen met hem. Een eventueel tweede bord wacht ik op Mr.DML.
Het is best aanpoten sinds dat nieuwe werk want ik moet hem nu brengen, halen en koken en dat allemaal zodanig qua tijd dat we het liefst voor 18.00uur eten omdat hij anders van moeheid gaat weigeren.

Ik probeer wel op mijn drie werkdagen simpele dingen als chili con carne etc te maken dat niet zoveel tijd vergt. De uitgebreidere menu's bewaren we voor donderdag t/m zondag.
Een potje komt hier nog wel eens voor als we chinees halen bijvoorbeeld of een pizza eten.

Qua zuivel krijgt hij elke avond een toetje. Op het kdv ook standaard melk bij de lunch.
Bij ons thuis krijgt hij niet zoveel zuiveldrank. We hebben het vaak niet in huis en hij drinkt er nauwelijks van als we het wel hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:19:07 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115507256
@ Aventura, nou zo dus ongeveer, niet alles eten we momenteel, maar dit is een begin.

– boontjes/ aard puree/ rundervink
– wraps/ rundgehakt/paprika/mais/witte bonen in tom saus
– pasta/creme fraiche/courgette/paprika/spekjes/ui
– vis/ aard puree/verse spinazie/ zon gedr tom/ pijnboompit
– penne/tomato fritto/kipgehakt/zak gemengde groenten
– tartaar/ geb aard/ sla
– risotto/ courgette/ pesto/ pijnboompit/ parmezaan
– stamp rauwe andijvie met spekjes
– pilav
- zuurkool stamp/ ananas/spekjes
- gehaktbal/rode kool/ aard
- rijst/ kip/ wokgroente/ chilisaus/ ketjap/knofloof
pi_115508466
Bedankt voor de groeicurves, ik heb inmiddels dat WHO programma gedownload en ingevuld en zoals Leandra al zei is die daar ongeveer op de -1 lijn en in het boekje van de icare eerder -2.

Nu ja, ik probeer maar niet zo veel naar de cijfers te kijken en gewoon meer eten aan te bieden.

Wij hebben hier nu ook een bijtend kind...en niet een beetje, nee meneertje vindt het leuk op onverwachte momenten opeens heel hard toe te bijten, bij voorkeur in voeten of armen. Heb er al blauwe plekken aan over gehouden...

Drinken geef ik voornamelijk diksap, af en toe yoghurtdrank, thee, sap en water.
ik heb ook kv met en zonder een scheutje diksap en yoghurtpap geprobeerd, maar als hij merkt dat er iets anders in zijn tuitbeker zit, laat die het gewoon uit zijn mondhoeken lopen. Als je dan nog een tijdje wacht drinkt hij het soms nog op, maar het gaat niet van harte.
Volgens mij is het ook niet goed voor de tandjes, wanneer ze de hele dag van die sapachtige dingen krijgen, dus ik probeer ook veel water te geven, maar daar zitten dan weer geen calorieën in. En wat kunnen antilekbekers nog behoorlijk lekken...de Hema rietjesbeker die loopt hier altijd zo een beetje leeg als die niet staat...en de mepal tuitjesbeker is eigenlijk al aan vervanging toe, scherpe tandjes, verkleurde dichtring en een paar keer uit de wagen gooien hebben geen goed gedaan... Zit te denken wat ik het best kan doen, nog een (lekkende?) antilekbeker kopen of gewoon maar aanleren om uit een gewoon kopje of plastiek beker te laten drinken..
pi_115508524
DML ik heb ook hetzelfde riedeltje als jij. Ik haal de kids en vriendlief is pas om 18:30 thuis.
Sinds 2 koters is het nog strakker plannen :')
Ik kook dus dan de dag ervoor bijvoorbeeld pasta saus (daar kunnen we 2 dagen van eten als het moet. Anders gaat het de vriezer in zodat we altijd iets hebben)
Ook maak ik altijd in de weekenden grote pannen soep (courgette, pompoen, brocolli aardappel enz.)
Dat neemt de stress weg. Opde andere dagen eten we wel spannender.

Voor Wies maak ik zelf prutjes en als het kan wat wij eten. En als toetje krijgt ze fruit omdat ze geen melk of soya producten mag.
Wies eet op een dag veel meer dan Mette. Zoiezo kan Wies echt genieten van eten, dat heeft Mette nooit echt gehad.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115508601
Aventura, waar ik wel veel aan heb zijn de recepten op allerhande die kindvriendelijk zijn. En de eerste maanden wel de opperdepop, maar ik doe er nu weinig meer mee moet ik zeggen.

Ik wil nog wel voordat de vakantie voorbij is een voorraadje avondeten aanleggen, voor de dagen dat wij allebei laat zijn, misschien dat ik daarvoor nog wel de opperdepop pak.
pi_115508607
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
The way you rock'n'roll
pi_115508860
Oh, en Bartje kan trouwens nee schudden. En dat ziet er zo schattig uit!

Dan vraag je hem of hij een boterham wil, en dan zit hij met een enorme grijns nee te schudden. (en als je er toch eentje geeft, dan eet hij hem wel op). Ook lijkt hij wat te gaan "dansen" op muziek. Meebewegen met het ritme... Het is zo'n heerlijk jochie!! O+
pi_115509277
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
-O-
Kunnen jullie niet een kleintje in jullie (als jullie die hebben) berging kwijt?
Wij hebben ook geen hele grote (3 lades) ik probeer altijd iets achter de hand te hebben.
Wat je wel kan doen is in het voren maken. Ik zet altijd pastasaus enzo op als ik aan het koken ben, dat doe ik niet als de kinders op bed liggen hoor, want dan wil ik met m'n beentjes omhoog :+

Lust hij ei? Boerenomelet is ook lekker simpel en snel. Gewoon met brood ofzo.

Ik vond dat eigenlijk het moeilijkste als omschakeling naar moeder zijn. Het eten en de planning daar omheen. Wij gingen vroeger eigenlijk minimaal 2x in de week buiten de deur eten. En we aten vaak pas om half 8 en dan pas bedenken wat je gaat maken als je uit werk komt (de Appie zit op kruip afstand). Ineens moesten we er strak in worden en moest ik elke doordeweekse dag koken (ik werk dichtbij huis) en Mette lustte of at bijna niks.

Afgezien van Wies haar allergie eet ze geweldig en kost het me niet veel werk of moeite voor haar. Maar ja, ik zeg maar niet te veel.. Wie weet hoe pietepeuterig over een jaar is :X

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 13-08-2012 14:09:48 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115510193
We hebben een berging maar daar is er geen plek meer voor een vriezer helaas.

Wij hebben maar twee lades waarvan de onderste nog weer kleiner is dan de bovenste. In de bovenste zit diepvriesgroente, wat ijsjes en met moeite krijgen we er dan nog 1 brood in gepropt.
De onderste zit vlees in.

Gebakken ei iets kan ik nog wel eens proberen. Hard gekookt hoeft hij ze niet in ieder geval.

Verder heel herkenbaar. Wij gingen vaak na het werk nog langs de supermarkt. Nu kan dat echt niet meer als ik voor 18.00uur Puck te eten wil geven.
Ik ga heel soms in mijn pauze naar de Appie hier om de hoek.
Verder probeer ik in ieder geval voor mijn drie werkdagen alvast eten te bedenken en dit in het weekend in huis te halen.
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:53 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115511749
Wat ik zie bij gezinnen om me heen is dubbel koken, dus bijv op maandag nasi maken en dat ook op woensdag eten en op dinsdag zuurkool maken en dat ook op don eten. En dan bij beide dingen net iets anders ernaast op de tweede dag. Wel saai, maar ja dan eet je wel goed en voedzaam en snel klaar. In het weekend en op vrije dagen dan uitgebreid koken.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken.
Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
pi_115512155
Wat dat betreft zijn wij gezegend met mijn ouders die om de hoek wonen. we schuiven de meeste dagen daar om zes uur aan om te eten. heerlijk!!!
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:57:23 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115512672
Dank voor je lijstje, Juud. Ziet er niet zo erg anders uit dan wat man en ik nu al eten, eigenlijk. Ik ga deze week 's beginnen met samen eten. Wij iets vroeger, Ventje wat later. Potje achter de hand, dat dan nog wel natuurlijk :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:11:02 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115513260
Ow en ik vind dat er niets mis is met potjes hoor Aventura, zeker als je werkt is het handig. ;)
Ik geef alleen de voorkeur aan vers en ik vind omdat ik de mogelijkheid heb, ik ook zoveel mogelijk vers naar binnen moet schuiven, vooral vanwege de smaak.

Lientje wil eigenlijk alleen maar samen eten, zowel ontbijt, lunch als ook avondeten. Als ik haar alleen iets laat eten dan eet ze gewoon heel weinig. Onderweg gaat nog wel, als we op pad zijn in et weekend dan eet ze vaak een broodje in de wagen. Maar thuis, wil ze dan een van ons met haar mee eet, dan eet ze in elk geval veel meer.
pi_115513725
Ik laat Tienus altijd lekker aanklooien met eten tijdens onze maaltijd. En als ik vind dat ie te weinig gegeten heeft, krijgt ie daarna nog een potje. Zo krijgt hij toch wat mee van het samen eten en het gewone eten, maar krijgt ie ook nog genoeg binnen.
Mijn man is op maandag vrij, dan kookt hij voor maandag en dinsdag. Ik ben woensdag vrij en kook dan voor woensdag en donderdag. Vrijdag ben ik weer vrij en dan kook ik dus weer. Het weekend is hier net hoe het uitvalt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115514697
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:34 schreef Juud79 het volgende:

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken. Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
Nou ja, niet helemaal. Je hebt er ook voor gekozen. Het lijkt mij ontzettend zwaar om een gezin te runnen als beide ouders veel werken en ook nog eens ver weg. Ik wil zelf niet in de situatie terechtkomen dat we gescheiden moeten eten. Het is juist zo'n fijn en belangrijk moment van de dag voor mij, 's avonds samen aan tafel zitten. Ik hoop dat we dat altijd zo kunnen houden.

Ik ben nu naar een nieuwe baan aan het zoeken en ik merk hoe moeilijk het is. Zoveel universiteiten zijn er niet in de nabije omgeving, dus het zou zomaar kunnen dat ik naar Rotterdam, Tilburg of Nijmegen moet voor mijn droombaan. Ik voel me nu al - ik heb nog niks concreets op het oog - genoodzaakt te kiezen tussen het gezinsleven zoals ik dat het liefst leid of een baan die voor mij het interessantst is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115514778
zoooo we zijn weer terug van de controle kinderarts. Groei idd weer afgebogen, de gewichtslijn lijkt zich wel meer te stabiliseren dus de KA hoopt dat de groeilijn snel volgt, neemt niet weg dat ze fors gezakt is en daarnaast ook andere klachten heeft, en dat is toch wel reden tot nader onderzoek.
De kinderarts heeft besloten weer te testen op antistoffen tegen gluten, en ze gaat met de kinder-MDL-arts overleggen over de zin of de onzin van een biopt (voor allebei de dames, oudste is ook weer geprikt op antistoffen). We weten inmiddels al dat zowel oudste als jongste het gen hebben om mogelijk coeliakie te ontwikkelen (HLA CQ8), hoeft niet, 30% van de mensen draagt dit gen, maar zonder is het nagenoeg onmogelijk om coeliakie te ontwikkelen blijkbaar.
Jongste wordt ook gescreend op ijzer, vit D, calcium en een rits aan andere dingen om een algemeen klinisch beeld te vormen, ook groeihormoon wordt meegenomen, hoewel het heel typisch zou zijn als die nu ineens wel afwijkt magoe, je weet nooit.

We mogen ook weer langs de diëtist :') die gaat de hele boel nog eens narekenen en bekijken om te zien of de kleine dame wel voldoende van alles binnenkrijgt. De kinderarts verwacht van wel, maar just in case. Mja. Okay I guess. t moet dan maar. Ik vind het zelf niet per se zinvol, want als de diëtiste dan bedenkt dat t kind een extra banaan per dag moet maar t kind eet dat niet, tsja, dan houdt t een beetje op :D

over een paar weken de uitslag, en daarna weer terug voor follow-up.
pi_115514841
Voor mij was afstand inderdaad een heel belangrijk item bij mijn banenzoektocht. Ik wilde niet te ver weg, heb geen zin om uren in de auto te moeten zitten en daardoor de kinderen weinig te zien. Mede daarom werk ik ook nog maar 24 uur en heb ik straks geen 24/7 bereikbaarheid meer. Carričre is leuk, maar mijn eigen gezin is belangrijker.
pi_115514856
Nog even wachten dus, mignonne. Spannend. Wanneer krijg je iets te horen over al dan niet een biopt? Heb je daar zelf al een mening over, of leg je het bij de artsen?

Hoe ging het met de meisjes in het ziekenhuis?
pi_115514940
Pff, Mignonne. Ik denk dat ik zo langzamerhand ook wel naar een biopt zou neigen. Want dat is de enige manier om het definitief vast te stellen, toch? Wel fijn dat de gewichtslijn nu goed gaat. Ik merkte bij Driekus ook dat toen die eenmaal goed ging, de lengte ook weer volgde. Maar goed, bij ons was het een kwestie van aansterken, iets anders dan bij jouw meiden.
Ik hoop dat er nu snel duidelijkheid komt, dit lijkt me ook niet handig.
pi_115515005
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Voor mij was afstand inderdaad een heel belangrijk item bij mijn banenzoektocht. Ik wilde niet te ver weg, heb geen zin om uren in de auto te moeten zitten en daardoor de kinderen weinig te zien. Mede daarom werk ik ook nog maar 24 uur en heb ik straks geen 24/7 bereikbaarheid meer. Carričre is leuk, maar mijn eigen gezin is belangrijker.
Ieder moet daar voor zich een afweging in maken. Ik wil het liefst 4 dagen per week blijven werken en zou ook geen punt maken van 5 dagen per week, mits er thuiswerkmogelijkheden zijn. 's Avonds of in het weekeinde doorwerken vind ik ook geen probleem, want zo ziet een carričre in mijn directe omgeving er nou eenmaal uit als je hogerop komt. Maar ik wil wel het opgroeien van de kindjes meekrijgen, er op belangrijke momenten zijn en zo'n dagelijks moment hebben waarop we er allemaal zijn en contact met elkaar hebben. Het avondeten dus, in ons geval. Ik zou het ook fijn vinden om samen te ontbijten, maar dat zit er echt niet in. Ik moet vroeg weg om de kindjes op tijd op te kunnen halen en koken. (Gelukkig kan ik nu heel veel thuiswerken.)
pi_115515050
Toen ik een baan op 25 minuten rijden accepteerde werkte Mr.DML nog op een kwartier fietsafstand. Hij was al een paar jaar aan het solliciteren hier en in het buitenlando om een stap in zijn carriëre te maken. Toen hij die kans kreeg hebben we dus besloten dat hij hem moest nemen al betekent dat 3 dagen in de week gescheiden eten.
Leuk is anders maar ja de economie is best prut momenteel -O-
The way you rock'n'roll
pi_115515084
Ik vind het trouwens makkelijker nu we 2 kinderen hebben. We moesten op een bepaald moment wel voor 4 personen gaan koken en daar blijft steevast iets van over. Dat vriezen we weer in.

Nou ja, mijn tip zou dus zijn: stop met voor 2 koken en ga voor 4 koken. Als je geen vriezer hebt zul je, zoals Juud aangaf, het in de koelkast moeten zetten en een paar dagen later opeten.
pi_115515133
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Toen ik een baan op 25 minuten rijden accepteerde werkte Mr.DML nog op een kwartier fietsafstand. Hij was al een paar jaar aan het solliciteren hier en in het buitenlando om een stap in zijn carriëre te maken. Toen hij die kans kreeg hebben we dus besloten dat hij hem moest nemen al betekent dat 3 dagen in de week gescheiden eten.
Leuk is anders maar ja de economie is best prut momenteel -O-
Ik vind drie dagen nog wel meevallen, hoor. Jullie eten dus vier dagen samen!

Hoelang moet de mister rijden naar z'n werk?
pi_115515225
Ik kook voor 3 hoor :Y Ik reken Puck gewoon mee in mijn groente, rijst en pasta hoeveelheden.
Weer hetzelfde eten word ik zelf echt niet gelukkig van dus wat er over blijft geven we vaak een paar dagen later aan Puck om dan zelf iets te koken met wijn er door etc.
Het komt allemaal wel uit hoor maar het is niet de meest ideale situatie op het moment maar dat is compleet door onze eigen keuzes dus ik zal niet meer klagen :7
The way you rock'n'roll
pi_115515245
Ik besef ook dat ik enorm geluk gehad heb met mijn nieuwe baan. Al had ik ook gewoon weer kunnen kiezen voor 5 dagen, veel verantwoordelijkheid, veel ballen in de lucht. Maar ik merk dat ik er niet gelukkig van word en dat merk ik aan de resultaten. Dan maar een baan die iets minder vraagt van de karaktereigenschappen die ik zou moeten hebben voor mijn vak, maar eigenlijk net niet helemaal beheers.
Mijn man kreeg in de vakantie te horen dat hij promotie gaat maken bij zijn bedrijf, maar ook dat kan in de vier dagen dat hij werkt. Oke, hij werkt tegen het einde van een project wel meer, maar dat kan nu ook, nu ik wat meer rust heb. Het is geven en nemen en de tering naar de nering zetten.
pi_115515264
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Nog even wachten dus, mignonne. Spannend. Wanneer krijg je iets te horen over al dan niet een biopt? Heb je daar zelf al een mening over, of leg je het bij de artsen?

Hoe ging het met de meisjes in het ziekenhuis?
Het ging verder prima :) de arts heeft in de maneschijn gezongen voor de jongste en ze heeft vrolijk meegekraaid en -gebaard (dat ziet er raar uit :o gebaren gemaakt dus!). Bloedafname was wel drama, maar ze kregen een ballon en toen was het weer goed.

Ik weet het niet, echt niet. Als wij nu gezegd hadden dat we een biopt willen dan had er een afspraak gekomen, de arts was daar heel open in, dat vond ik niet direct nodig maar ik wil het onderhand wel eens uitgesloten hebben als optie. Ik had eigenlijk gehoopt dat die genotypering negatief was, dan had coeliakie als optie van de baan gekund. Maar die is dus positief en dus is er alle reden om het toch serieus te nemen. De kinderarts gaat met de kinder-MDL overleggen, en aan de hand van wat daar uit komt gaan wij een beslissing nemen over of we wel of geen biopt willen. Zoals we er nu in staan zullen wij wsl het oordeel van de artsen volgen. Een biopt is behoorlijk invasief dus liever niet.

Ondertussen ben ik zelf in dubio om me te laten testen op antistoffen via de huisarts, als daar wel wat uit zou komen was t appeltje eitje, hops een biopt. Maar goed, daar moet ik nog even over denken. (needless to say dat ik niet zomaar naar de huisarts stap, ik heb al van heel klein af aan klachten; aangezien allebei de meiden die genen hebben is er een reëele kans dat ik die genen ook heb -of B. natuurlijk, maar gezien zijn afkomst is dat onwaarschijnlijker-.

nouja lastig lastig, we zien en horen het wel, ik ben benieuwd.
pi_115515372
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind drie dagen nog wel meevallen, hoor. Jullie eten dus vier dagen samen!

Hoelang moet de mister rijden naar z'n werk?
Ik vind het ook meevallen hoor maar o.a. jij zei dat je het zo wilt verkomen dat gescheiden eten :P dus ik gaf aan dat het mijn ideaal ook niet echt is.

Met de auto zou het 25 minuten naar het werk zijn maar uit geldoverwegingen heeft hij voor een scooter gekozen en dan is het 40 minuten. Maar toen dachten we nog dat hij vroeg kon beginnen en op tijd eindigen. Toen hij er eenmaal zat bleek dat hij verplicht tot 17.30uur moet blijven zitten dus daar waren we wat de mist in gegaan in onze overwegingen vooraf.
The way you rock'n'roll
pi_115515517
DML, lekker ouderwets, tot 17.30 moeten blijven. (oke, tenzij dat is omdat het een winkel oid is). Ik heb dat ooit bij een bedrijf meegemaakt. Ik kon door het verkeer alleen te vroeg of te laat beginnen. Nou, dan maar te vroeg. Maar als ik dan ook een kwartiertje eerder ging (want tja, uren ruim gemaakt) dan werd dat door anderen gemeld (!) bij pz. Terwijl onze manager het allemaal prima vond. Zucht. Bedrijven kunnen het hun werknemers zo veel makkelijker maken. Net als wat Claudia al zegt, als je thuis kan werken een dag, is dat al zo fijn.

Mignonne, ik denk dat ik zou overwegen om dan maar zelf een biopt te ondergaan. Dan weet je iets meer zonder dat de meiden onder narcose hoeven.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:08:32 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115515607
Ja, ik geef niets om carriere maken, ik werk omdat ik er geld mee verdien en ik vind het leuk om met kindjes te keutelen, dus combineer ik dat. Zo simpel is het. ;)

Als ik kinderen al een tijd lang op school heb tzt dan wil ik wel weer in de gespecialiseerde gezinszorg gaan werken, buitenshuis en bij probleem gezinnen, mensen met depressies e.d.
Dat is natuurlijk veel boeiender dan wat ik nu doe. Al heb ik bijna elke dag 4 kindjes over de vloer en das ook best wel eens pittig.

Maar wat ik wou zeggen, ik wou altijd thuis zijn bij mijn kindjes, zelf voor ze zorgen en dat kan godzijdank, daar ben ik echt enorm gelukkig mee. Ik zou ook doodongelukkig worden als het anders zou zijn. Ik wil echt geen dag missen van mijn mupke. O+

Mijn ML staat aan het begin van zijn loopbaan, werkt nog maar 3 jaar, dus is volop bezig met meters maken, heel hard werken, leren en hogerop komen.
Dat kan omdat ik thuis ben prima, dus bij ons is het een fijne combi.
pi_115515611
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het ook meevallen hoor maar o.a. jij zei dat je het zo wilt verkomen dat gescheiden eten :P dus ik gaf aan dat het mijn ideaal ook niet echt is.

Met de auto zou het 25 minuten naar het werk zijn maar uit geldoverwegingen heeft hij voor een scooter gekozen en dan is het 40 minuten. Maar toen dachten we nog dat hij vroeg kon beginnen en op tijd eindigen. Toen hij er eenmaal zat bleek dat hij verplicht tot 17.30uur moet blijven zitten dus daar waren we wat de mist in gegaan in onze overwegingen vooraf.
Dat laatste is vervelend, zeg! Ik begrijp dat niet zo goed, van die starre werkgevers. Al zijn er ongetwijfeld beroepen waarin het belangrijk is om juist op bepaalde tijden aanwezig te zijn.

En ja, ach, voor mijn gevoel maakt het verschil tussen 3 en 4 dagen veel uit. Dan slaat de balans net door. Ik wil bijvoorbeeld niet 3 dagen werken, dat is me net te weinig. En ik zou 3 keer niet samen kunnen eten wel oké vinden, maar 4 keer weer net te veel.
pi_115515683
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:01 schreef mignonne het volgende:

Een biopt is behoorlijk invasief dus liever niet.
Ja precies, daarom vroeg ik het ook. Ik ben benieuwd wat de artsen erover te zeggen hebben.

Wat hebben je meisjes zich er toch weer goed doorheen geslagen! Het is nogal wat, zo'n ziekenhuisbezoek. Doe je dat in je eentje, of was B. deze keer mee?

Heb je het met de kinderarts nog gehad over het jezelf laten testen?
pi_115515691
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh, en Bartje kan trouwens nee schudden. En dat ziet er zo schattig uit!

Dan vraag je hem of hij een boterham wil, en dan zit hij met een enorme grijns nee te schudden. (en als je er toch eentje geeft, dan eet hij hem wel op). Ook lijkt hij wat te gaan "dansen" op muziek. Meebewegen met het ritme... Het is zo'n heerlijk jochie!! O+
Ja leuk is dat he... O+
pi_115515734
ik werk 3,5 ;) en dat is precies goed voor mij. Ik vind mijn werk heerlijk en geniet ervan om ook iets anders te zijn en bijven, naast mama van mijn meiden.
pi_115515752
Het is een vastgoed bedrijf en ze hebben ook verplicht een uur pauze tussen de middag. Ook al zo handig als je dus op tijd thuis wilt zijn. En dan vindt de meneer het werk tot nu toe ook niet het allergeweldigst :X Dus we denken beiden na over een studie.

Mignonne, het meest is over de groei van je kleine al wel gezegd inmiddels. Ik vind het zo vervelend dat jullie bij beide meisjes er maar niet achter komen wat er nou precies aan scheelt. Dikke :*
The way you rock'n'roll
pi_115515787
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef mefke79 het volgende:

Mignonne, ik denk dat ik zou overwegen om dan maar zelf een biopt te ondergaan. Dan weet je iets meer zonder dat de meiden onder narcose hoeven.
ik krijg sowieso niet direct een biopt hoor!
En het rotte is dat dat ook niet direct iets zegt over de meiden, hoewel de kans dan wel aanzienlijk hoger ligt. Ik bedenk me nu net pas dat de kinderarts zei dat de meiden DQ8 homozygoot zijn. maw, ze hebben van ons allebei een dq8 gen. Verhaal van B. en zn afkomst gaat niet op dus :D

Claudia, B. was mee dit keer. Maar over het algemeen gaat het ook prima alleen hoor, alleen bloedafname bij twee kinderen in je eentje is een crime.
Ik heb het niet over mezelf gehad, als een kind coeliakie heeft dan wordt alle eerstegraads familie in principe getest ivm sterk verhoogde kans. Eerst die bloedtesten maar eens afwachten.
pi_115515792
en oo Migonne; ik wil je ook alleen maar ff een dikke knuffel geven... *knuffel*
pi_115515831
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:08 schreef Juud79 het volgende:
Ja, ik geef niets om carriere maken, ik werk omdat ik er geld mee verdien en ik vind het leuk om met kindjes te keutelen, dus combineer ik dat. Zo simpel is het. ;)

Als ik kinderen al een tijd lang op school heb tzt dan wil ik wel weer in de gespecialiseerde gezinszorg gaan werken, buitenshuis en bij probleem gezinnen, mensen met depressies e.d.
Dat is natuurlijk veel boeiender dan wat ik nu doe.
Het duurt niet zo vreselijk lang meer of wij hebben twee schoolgaande kindjes. Daar begin ik me steeds bewuster van te worden, dat de keuzes die ik maak voor nu relevant zijn maar heel gauw minder relevant zullen worden. Daarom vind ik het laten schieten van mijn oppasdag niet zo'n vreselijke ramp, maar elke dag weer een heel lange dag maken zou voor mij onacceptabel zijn. Dan zie ik ze 's ochtends niet en 's avonds amper.

Hoe vindt je man het om jullie meisje veel minder vaak te zien dan jij?
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:22:27 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115516139
Mijn man ziet haar 's ochtends altijd even, ze is ook om 06.15 uur wakker en om 07.30 uur gaat ie de deur uit. Nu dan, vanwege vakantietijd, straks zit ie weer om 06.50uur in de auto.
Hij is af en toe door de week een middag thuis en is twee keer per week 's avonds rond etenstijd thuis en ziet haar dan nog even of doet Lientje in badje.
In het weekend zijn we wel altijd samen, dus dan haalt ie de schade wel in. Maar hij vind het niet heel erg, hij is ook erg van het werken. Hij is wel heel blij dat ik altijd thuis ben en dat ze niet naar de kinderopvang hoeft.

Nu klinkt het echt alsof we kinderopvang een afschuwelijk iets vinden, dat is niet zo hoor. :D
Ik denk dat het voor kinderen vanaf 1 jaar best heel leuk is om naartoe te gaan.
Lientje gaat ook gewoon naar de peuterzaal volgend jaar. Maar een baby tot 1 jaar is het beste af thuis bij zijn vader/moeder, vinden wij. ;)
pi_115516404
de mijne vermaakt zich al best een poos op he KDV hoor ;) en die wordt pas vrijdag 1 :)
pi_115516424
Werktijden tja... Af en toe vind ik het wel een ramp. Afgelopen 4 dagen avonddienst gehad en dat vind ik veel.
ML hier werkt ma-do meestal van half 10 tot 18 (8 uur de deur uit en 8 uur weer binnen...) Nu ivm vakantie periode werkt hij van half 8 tot 16 en dan kunnen we met zijn viertjes eten *O* Ik hoop zo dat dit in de toekomst ook meer gebeurt. Vrijdag is ML altijd 's middags vrij en werk ik altijd een avonddienst, voor de meiden een goede oplossing want dan hoeven ze niet naar oppas of hoef ik geen oppas in huis te regelen.
Voordeel van mijn avonddiensten is ook dat we altijd maar een paar uurtjes in de namiddag oppas nodig hebben en dat ik dus altijd met de meiden opstart en ze het grootste gedeelte van de dag meemaak ('s avonds slapen ze toch ;)) Maar ik werk maar 24 uur waarvan ook nog met enige regelmaat een weekend, dus wat dat betreft doen ML en ik samen echt wel veel voor de meiden zorgen.
Ik denk dat ik per maand gemiddeld voor 20 uurtjes oppas nodig heb en dat word tot op heden altijd nog ingevuld door mijn lieve schoonzusje, maar ja die is nu klaar met haar opleiding en zoekende naar een baan, dus dat moet anders opgelost gaan worden.
Kortom ik vind het niet leuk dat ik er avonden niet ben, maar ben me erg bewust van het feit dat ik ze eigenlijk altijd wel overdag meemaak tot een uur of 15.00 :D

Mignonne voor jou en je meiden gewoon even een dikke :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115516429
DML, dat is balen. Dat je dan zo bewust iets anders zoekt en vindt en dat het dan zo tegenvalt.

Claudia, raar idee he, over een jaar ongeveer gaat Driekus al naar school. En wij hebben een school met continurooster, dus dan zijn ze om half drie klaar. Dan hebben we nog ruim twee jaar dat Tienus wel naar het kdv gaat, maar toch, dan wordt alles anders.

Tienus gaat trouwens ook vanaf 1/1 naar een ander kdv. Dus we zitten straks met een periode van drie maanden dat de mannen niet naar hetzelfde kdv gaan. Wordt ook een leuke logistieke puzzel. Het geluk is wel dat beide kdv's maar 200 meter uit elkaar liggen (en de supermarkt er tussen in).
pi_115516470
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
pi_115516691
Ik heb bij mijn laatste sollicitatie (voor een baan op steeds wisselende locaties) aangegeven dat ik alles prima vind, op voorwaarde dat ik mijn kind op tijd van de opvang kan halen.
Dat vonden ze prima, moest ik maar op die locaties regelen. Dus als ik 2u moet reizen, zit ik rond 3, 3.15 in de trein is mijn plan. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn (ik moet nog beginnen)...

Wij eten trouwens vrijwel altijd samen. Dot eet meestal hetzelfde als wij en heeft volgens mij nog nooit een kant en klaar potje gehad.
Ik zou dat wel graag zo houden, apart eten vind ik niet fijn en zij eet beter als wij meeeten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115516733
Oh en lastige beslissing van die biopt en alles. *O* voor je stoere kindjes mignonne
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115519890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:30 schreef mefke79 het volgende:
DML, wat voor studie zou je willen doen? Is dat te combineren met werk en met Puck?
Nou denk eerder dat de meneer gaat studeren want ik zit aan die stomme langstudeerboete vast.
Maar ja meneer wil iets dat voor tien maanden 4000 euro kost en dat is best veel spaargeld :X
The way you rock'n'roll
pi_115519908
Claudia schei eens uit over naar school gaan trouwens hoor :o
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:03:40 #56
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_115524917
Ik werk 4 dagen van 8.30 tot 17 uur. Ik ben op donderdag vrij.
Hij is van die 4 dagen gemiddeld (maar door continudiensten verschilt dat nogal) 1 dag bij het KDV en afwisselend of 2 dagen bij papa en 1 dag bij oppas of 1 dag bij papa en 2 dagen bij oppas.

Ik vind het heerlijk om te werken en een eigen carriere te hebben, maar mede ook omdat ik weet dat hij heel goed wordt opgevangen. De oppas is super en papa is ook super :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_115525064
Ja Claudia, dit is het dreumesjestopic, hier gaan nog lange niet naar school!

En studie en wat ze kosten, praat me er niet van ML doet nu 2 studies, maar goed het is een investering voor de toekomst :D

Ik ging net met Sarah weer eens even alle lichaamsdelen langs, waar is je neus en je oren en je buik enz. Uiteindelijk zeg ik waar zijn je billen? Gaat ze op handjes en voetjes staan met haar billen de lucht in en wiebelt.. Ik dacht even dat ik niet meer bijkwam het zag er zo koddig uit :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115527710
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
pi_115527884
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
The way you rock'n'roll
pi_115528174
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier in de stad wellicht ook maar eigenlijk hoop ik dan hier niet meer te wonen dus lastig. Wij wonen namelijk in het zwarte scholen gebied. Of een katholieke montessori maar ik weet nog niet of Puck daar geschikt voor is.
Dus het wordt sowieso dan niet in de wijk helaas. De schoolvereniging lijkt me wel wat. Lekker kak wel :7
Is dat de montessori-school in W. Veld? want die zou ik skippen als ik jou was. Ik hoor daar hele slechte verhalen over van afzonderlijke personen. Nu ook weer van mn gastouder, zij haalt haar zoon daar van school af.
pi_115528283
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
The way you rock'n'roll
pi_115528427
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
pi_115528783
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee dat is uit de buurt hoor :D
Hier pal achter ligt er eentje. Dat is de enige witte school in dit stukje stad.
ah okay gelukkig :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Montessori heeft goede en slechte kanten net zoals elk type onderwijs.
Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
pi_115528794
Ik vind montessori an sich prima maar niet elk kind is er op zijn plaats. Puck is nu nog te jong omdat in te kunnen schatten.

Ik prefereer openbaar maar zie maar eens een niet overwegend allochtone te vinden hier in de stad.
Die het niet zijn barsten uit hun voegen.

Het wordt hoe dan ook een stuk uit de buurt dan.
Hopelijk verkopen we ons huis nog binnen die 2,5 jaar :+
The way you rock'n'roll
pi_115528892
Maar we wilden wel huren in W veld dus ik onthoud het hoor mignonne! :*
The way you rock'n'roll
pi_115529380
Ik had zo mijn vooroordelen over vernieuwingsscholen, maar ik moet bekennen dat die op onwetendheid berustten, in ieder geval voor wat betreft de Daltonschool hier in de buurt.
pi_115529808
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah okay gelukkig :D

[..]

Natuurlijk, maar daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over een slechte school an sich. Als er een Jena-kaartje aan had gehangen was het een slechte Jenaplan school. En als het normaal openbaar onderwijs was geweest was het gewoon een slechte school. :)
Ik reageerde meer op het feit van montessori algemeen. Ik ken 1 montessorischool goed en daar zal ik ean nooit naar toe laten gaan. Maar dat ligt meer aan de probleemleerlingen die er op zitten, dan aan het onderwijsconcept zelf.
pi_115530597
Grappig MP, zo schattig die wiebelende kontjes.

Wij waren afgelopen weekend bij mijn ouders en Eva was lekker op een kleed aan het spelen. Zegt mijn moeder: Eva heb je gepoept, laat oma es ruiken?
Gaat ze op d'r knietjes zitten, hoofd op de grond op 1 wang en zo het kontje omhoog. Nog een beetje extra afzetten met haar voetjes zodat haar billen een beetje hoger waren en oma goed kon ruiken _O- Echt, je kon me oprapen!

Enneh.....ik begrijp dus dat Eva veel drinkt qua karnemelk?
Het is voor haar echt het begin van de dag. We gaan na het aankleden naar beneden, naar de keuken en daar krijgt ze gelijk d'r beker. Die is dan al half leeg als alle spulletjes op tafel liggen voor het ontbijt. Soms laat ze een laagje erin, maar dat drinkt ze dan in de loop van de ochtend leeg.
Drinkt ze maar een halve fles dan krijgt ze de rest 's middags. Heeft ze heel veel karnemelk al op dan krijgt ze 's middags water/diksap.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:07:22 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115531873
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Mja, in Amsterdam moet je nou eenmaal vroeg met school bezig zijn. :Y) En buitenschoolse opvang, en hoe je dat dan allemaal gaat regelen. Vooral als je zelf een nieuwe baan zoekt is het geen overbodige luxe om daar rekening mee te houden.
Niet alleen daar hoor, hier op de Veluwe hebben we scholen genoeg, ook allemaal met voldoende plek. Maar wil je, zoals wij, je kind naar een specifieke peuterzaal doen dan moet je er tijdig bij zijn, zo ook wat betreft de school.
Ik ga haar dus van de week inschrijven voor de peuterzaal en gelijk ook maar voor de school, zodat we verzekerd zijn van een plek voor haar.
pi_115547476
Bij ons in de wijk zijn straks 7 basisscholen, dus ik ga me ook maar op tijd orienteren. Ik vind het alleen wel lastig hoor, ik kom zelf van een basisschool met een 60 leerlingen in totaal, en hier heeft elke school al meer leerlingen in groep 1 zitten zeg maar...
pi_115551788
Zo, terug van de kinderarts. Na uitgebreid overleg gaan ze ons iig wel helpen. Hij slaapt wrs weinig door pijn. Gezien de poepproblemen als we geen lactulose geven, verwacht hij dat daar de problemen zitten. De kans dat er nu nog ernstige reflux speelt zou statistisch gezien klein zijn. Conclusie: wrs buikpijn die daardoor de maag irriteert.
We moeten meteen stoppen met de lactulose en over naar forlax. Mignonne, dat krijgen die van jou ook toch? Over twee weken dan een telefonische afspraak en evt stoppen met de maagzuurremmers. Gaat dat niet goed, dan slikfoto. Gaat dat wel goed, dan daarna stoppen met de forlax. Gaat dat niet goed, dan verder onderzoek naar de endeldarm.

Ik voelde me iig heel serieus genomen, dus dat is fijn. Gewicht en lengte waren heerlijk gemiddeld, dus hij komt niets te kort. Dat wisten we al wel, maar toch fijn om nog eens te horen. Gezien wij alle drie allergisch reageren en Tienus de enige is zonder eczeem/luchtwegproblemen, kan het best zijn dat Tienus het dus wel heeft, maar het zich op een andere manier uit: via de darm.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:06 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115552164
De school waar ik Soneal straks op wil hebben (nadat we verhuisd zijn) heeft voor iedere groep 1 zo'n 80 aanmeldingen, waarvan er max 42 geplaatst worden... ik heb hem dus maar ingeschreven, ondanks het feit dat we er nog niet wonen.

Het is nog een flink eind van het huis vandaan, niet dat je het kunt lopen, maar het is wel de dichtstbijzijnde school.
En dan maakt de school ook nog eens onderscheid op afstand tot de school :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115553205
Sofie heeft ook forlax gehad Mefke. Ze is er net een paar maandjes vanaf.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:35:19 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115553909
Wij hebben voor Larissa ook laxeermiddel gehad (ook forlax), het helpt wel, maar met en zonder heeft ze nog steeds veel krampen tijdens het drukken.
Of ze zit ontzettend verstopt (zoals gisteren), of het gaat het veel te snel eruit (met forlax). Of is dit normaal? Het lijkt wel alsof haar ontlasting niet dunner wordt ;(

Ben toevallig ook van plan om weer contact op te nemen met de kinderarts.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:54 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115554975
Wat naar al die darmproblemen.... Mefke fijn dat ze actie gaan ondernemen, voor Tienus, maar ook voor jou. ;)

In het kader van beter verwend dan verwaarloosd....kocht ik een Aquaplay waterbaan.
Aangezien het toch nog mooi weer blijf, kunnen we maar beter wat leuks in de tuin hebben voor Lientje. Kan ze lekker de hele dag kledderen met water. Heb haar al telkens met bakjes water en poppekes enz in de tuin gezet en dat was een succes, dus ze zal het wel geweldig vinden.

pi_115555177
O, Juud, die is leuk! Ik krijg de neiging om straks effe langs de speelgoedwinkel te wandelen met de mannen en er ook eentje te gaan halen. Leuk voor morgen, als ze de hele dag thuis zijn.
pi_115555234
Daar zou ik idd ook even over bellen. Sofie deed het prima op de forlax. Ze kreeg i zakje per dag, en als het nodig was mocht ze er ook wel 2. Soms heeft ze er 2 gehad.
Nu doet ze het zonder. En drinkt ze vooral roosvicee laxo en eet ze pruimen. Gelukkig vindt ze die erg lekker.

Ik heb gister een nieuw setje duplo voor Sofie gekocht. Een vrachtwagen met een leeuw, ze was er vanmorgen dolblij mee. Ik denk dat we voor dr tweede verjaardag maar duplo gaan vragen. Ze vindt het zo leuk. En natuurlijk straks ook handig voor Caspertje.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:07:38 #78
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115555240
Hij is leuk Juud! Het is dat we al teveel speelgoed hebben, anders had ik er ook een gehaald
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:20 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115555317
Ja doen Mefke, ik heb er dit weekend eentje gezien bij een speelgoedwinkel, met water en al. Ik zat er al een tijdje over te twijfelen, mar was toen al verkocht eigenlijk. Het is prachtig spul stevig ook. En bij deze set kan ik uitbreidingen kopen als ze wat groter is.

Ideaal om leren mee te klooien, zo neergezet en een badje moet ik telkens heel erg op haar letten, hier kan ze zelf mee spelen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:13:00 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115555456
Wij doen vrij kalm aan met speelgoed kopen, heel bewust en het liefst hout en soms wat plastic, zoals een ringen stapeltoren en duplo (hier ook een hit KJ). Een bromtol is momenteel ook wel een geliefd, dat kan ze al prima zelf. :)
pi_115555684
Dat is een mooi ding Juud en leerzaam!
pi_115555780
Puck heeft veel little people en auto's dat is een groot succes. Verder houdt hij erg van de houten puzzles en boekjes lezen doet hij ook graag.
Zijn loopfietsje binnen zit hij ook hele dagen op.

Zo'n aquaplay heb ik al vaker naar gekeken maar twijfel of het handig is op ons balkon.
The way you rock'n'roll
pi_115555801
Wij komen langzaamaan om in de Duplo. Maar als ik dan zie hoeveel ze er mee spelen en hoe weinig het spul lijdt, vind ik het niet erg. Tienus gaat wat dat betreft mee met zijn groter broer. Die kreeg pas duplo toen hij twee werd, maar Tienus speelt er nu al mee.

Waterbaan staat genoteerd! En die komt dan naast het badje. Onze jongens zijn niet anders gewend dan altijd bandjes om als het badje opstaat. Dan kan ik ze nog niet echt alleen laten, maar durf ik wel effe naar binnen om iets te drinken te halen. Met bandjes kunnen ze nog steeds verdrinken, maar het duurt net effe wat langer :P ;) (effe zonder gekheid, laagje water in een klein badje en twee jongentjes die met bandjes zelf boven water blijven en heel watervrij zijn, dus dat komt wel goed)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:40:30 #84
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115556423
Duplo kregen wij met haar eerste verjaardag al wat van. Met sinterklaas vind ik het wel fijn om nog wat te krijgen en kopen we zelf wat bouwplaten oid. We hebben twee tonnen, geel en roze en de dierenkliniek en een setje met diertjes en een poppetje. Vooral de grote oppasmeiden bouwen ermee, Lientje speelt dan met de bouwwerken en sloopt ze daarna en dan bouwen ze de boel weer op.

DML, ze hebben er ook eentje die je kan opklappen. En je kan hem natuurlijk in de badkamer laten spelen als dat handiger is. Er zijn mensen die dat in de wintermaanden doen, bij verveling van de kindjes. :D

pi_115556541
De badkamer is 4x zo klein als het balkon :+

Opklappen klinkt wel handig i.v.m. ruimte gebrek en dan zou hij makkelijk mee kunnen naar de tuin van opa & oma. Ik ga de prijs eens bekijken ;)
The way you rock'n'roll
pi_115558411
Tankgirl hoeveel krijgt ze? Waterdun = teveel forlax, dan moet je iets omlaag in de dosering.

Mef vervelend zeg, maar fijn dat je gehoord wordt.
Mijn kleine krijgt nu 8 mg (2 zakjes), mn grote kreeg eerst 32 mg, langzaamaan is dat afgebouwd naar 24 en inmiddels zitten we op 18 a 20. 20 mg is net iets teveel, maar 18 is op den duur weer te weinig, dan raakt ze langzaamaan weer verstopt en klaagt ze over buikpijn. Het blijft schipperen.
pi_115559426
Wij hebben hier ook een grote waterplay die op te klappen zou moeten zijn maar dat is bijna ombeginnen werk. dus daar zou ik wel naar kijken idd.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:57:00 #88
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115559777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef mignonne het volgende:
Tankgirl hoeveel krijgt ze? Waterdun = teveel forlax, dan moet je iets omlaag in de dosering.

Mef vervelend zeg, maar fijn dat je gehoord wordt.
Mijn kleine krijgt nu 8 mg (2 zakjes), mn grote kreeg eerst 32 mg, langzaamaan is dat afgebouwd naar 24 en inmiddels zitten we op 18 a 20. 20 mg is net iets teveel, maar 18 is op den duur weer te weinig, dan raakt ze langzaamaan weer verstopt en klaagt ze over buikpijn. Het blijft schipperen.
Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.
Heel raar, want ze drinkt wel genoeg (veel zelfs, en ze maakt echt volle zware plasluiers).
pi_115562945
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.

Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
pi_115562954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:57 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.
Heel raar, want ze drinkt wel genoeg (veel zelfs, en ze maakt echt volle zware plasluiers).
Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:11:27 #91
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115563156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?
Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een advies :)
pi_115563196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mefke79 het volgende:
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.

Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
oh ja hoor ze drinken het prima. Het is mierzoet, althans, dat zegt mijn oudste. Ik heb het zelf niet geproefd. ik heb chronische diarree -omnomnom- dus zelf proeven leek me geen strak plan :') :+ Het ruikt in elk geval wel zoet. Jongste krijgt het nog door de fles heen, die we expres niet te groot maken zodat we zeker weten dat het op gaat, oudste kreeg het in het begin ook zo en krijgt het nu gewoon opgelost in water. Ze vraagt er zelfs zelf om tegenwoordig :o
pi_115563264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:11 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een advies :)
Ah okay, fijn dat je snel advies krijgt!
Succes, het is zo vervelend om toe te moeten kijken. Tenminste, dat vond ik zelf, dat je dan geen flauw idee hebt of het nou normaal is of niet, of die buik nou vol zit of juist niet. Ik heb heel wat keren gewenst dat ze gewoon kon praten en aan kon geven hoe en wat.
:*
pi_115563788
O dan moet het meevallen, lactulose is ook enorm zoet en dat gaat gemixt in de fles prima.
En inderdaad, ik wou ook dat Tienus kon zeggen waar hij pijn had, zou het zoveel makkelijker maken.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:19:02 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115594261
Ik kom even trots doen... *O*
14 maanden, 10520 gram en 77 cm.
Wat zijn die prikken sneu zeg, met 14 maanden, zo in dr arm en in dr been... -O-
Maar na twee en een half uur slaap is ze het nu compleet vergeten, hoop ik.

pi_115594558
Wat een belachelijk voorbeeldig kind.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:31:18 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115594767
:D

Ja, gelukkig is ze dat in het dagelijks leven niet altijd, anders zou het wel heel saai zijn. :+
Wel heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken, over dr eten, groei e.d. Vooral omdat ik hier zo geregeld lees dat het anders kan zijn. Dan prijs ik me enorm gelukkig.
pi_115594991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef Juud79 het volgende:
:D

Ja, gelukkig is ze dat in het dagelijks leven niet altijd, anders zou het wel heel saai zijn. :+
Wel heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken, over dr eten, groei e.d. Vooral omdat ik hier zo geregeld lees dat het anders kan zijn. Dan prijs ik me enorm gelukkig.
QFT
En terwijl ik quote (ik wilde roepen dat ik ook zo blij ben dat wij ons nooit ergens zorgen over moeten maken) bedenk ik dat ik uit mijn nek zwets, wij hebben eigenlijk best wat issues (gehad) met Dot.
Nou, als die over/ onder controle zijn, vergeet ik ze blijkbaar nogal. Nice :D
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:43:12 #99
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115595273
Even een updateje:
morgen naar de kinderarts, hij wil Larissa eerst onderzoeken voordat hij uitspraken doet. Vind ik wel logisch, want dit is een andere kinderarts dan die wij normaal hebben.

* Blij dat we zo serieus genomen worden :)

Oh ja, kies nr 3 is ook door!

Ik heb soms het idee dat Larissa verstopt raakt van melk, kan dit?
Juud, mooie stats!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:45:43 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115595393
Mooie stats, Juud! Nog even een update wb potjes: we hebben hem er in sneltreinvaart vanaf gekregen :D
Op dezelfde dag dat ik hier postte dat ik het later die week weer wilde proberen (met de pot mee dus), weigerde-ie zijn favoriete Olvaritpotje. Wegduwen, spugen, het hele drama. Inmiddels had manlief voor ons gekookt. Knul schoof zo aan en at een hele aardappel, heel veel avocado (uit de salade) en een paar stukken kip. We wisten niet wat we zagen. Blijkbaar was hij er opeens toch klaar voor. Zo zie je maar weer, ze regelen écht veel dingen gewoon zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')