Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef mignonne het volgende:
Tankgirl hoeveel krijgt ze? Waterdun = teveel forlax, dan moet je iets omlaag in de dosering.
Mef vervelend zeg, maar fijn dat je gehoord wordt.
Mijn kleine krijgt nu 8 mg (2 zakjes), mn grote kreeg eerst 32 mg, langzaamaan is dat afgebouwd naar 24 en inmiddels zitten we op 18 a 20. 20 mg is net iets teveel, maar 18 is op den duur weer te weinig, dan raakt ze langzaamaan weer verstopt en klaagt ze over buikpijn. Het blijft schipperen.
Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ze krijgt 1 zakje in de ochtend, maar het blijft juist nog steeds erg dik. Dus ze moet wel vaker drukken, maar nog steeds gaat het (te) moeizaam. Ze staat echt op haar teentjes, en loopt erg rood aan, gaat huilen, en doet er ook heeeel lang over.
Heel raar, want ze drinkt wel genoeg (veel zelfs, en ze maakt echt volle zware plasluiers).
Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een adviesquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze meer nodig heeft. Maar ik weet niet hoe en wat natuurlijk. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de arts en erover praten. Loopt ze bij de huisarts of bij de kinderarts? Anders vragen om een beoordeling door de kinderarts?
oh ja hoor ze drinken het prima. Het is mierzoet, althans, dat zegt mijn oudste. Ik heb het zelf niet geproefd. ik heb chronische diarree -omnomnom- dus zelf proeven leek me geen strak planquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mefke79 het volgende:
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.
Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
Ah okay, fijn dat je snel advies krijgt!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ze loopt al bij een kinderarts, en ik krijg morgen als het goed is een telefoontje van de assistente met een advies
QFTquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef Juud79 het volgende:
![]()
Ja, gelukkig is ze dat in het dagelijks leven niet altijd, anders zou het wel heel saai zijn.![]()
Wel heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken, over dr eten, groei e.d. Vooral omdat ik hier zo geregeld lees dat het anders kan zijn. Dan prijs ik me enorm gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |