abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115595816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:06 schreef mefke79 het volgende:
Ik moet ook beginnen met 1 zakje. De kinderarts gaf wel aan dat 2 ook nog zou mogen, maar meer eigenlijk niet. Nou redden we het al maanden met ongeveer 5ml lactulose, dat is ook de zuigelingenhoeveelheid, dus ik hoop dat 1 zakje genoeg zoden aan de dijk zet.

Mignonne, wat een hoeveelheden krijgen die meiden van jou. Drinken ze het wel makkelijk weg? Daar ben ik hier nog een beetje bang voor, tis niet zo'n drinker buiten nutriolon om dan. Het mocht daar eventueel wel doorheen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
Wij deden eerst een beetje friso in de fles met de forlax, en dan daarna een andere fles met de rest van de friso. Dan wisten we zeker dat ze het opdronk.
*poef* nu is het weg
pi_115600516
vanochtend eerst puur geprobeerd, maar dat was geen succes. Toen idd twee scheppen nutrilon erbij en wat warm gemaakt en toen ging het zo naar binnen. Ben benieuwd, vannacht had ie nog flink pijn, dus ik vermoed dat er nog het een en ander in zijn darmen zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115600664
en juud, bedankt voor de tip, de aquabaan bevalt hier prima! De speelgoedwinkel had alleen nog grote banen, die vond ik te duur. Toen kreeg ik de kleinste met 20% korting, dat vond ik prima. Dus mocht ik met tienus op mijn rug, in 1 hand de doos met de baan en in de andere de tas met boodschappen achter peuter op de wishbone aan rennen. Prima voor mijn conditie, dat wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115615636
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

QFT
En terwijl ik quote (ik wilde roepen dat ik ook zo blij ben dat wij ons nooit ergens zorgen over moeten maken) bedenk ik dat ik uit mijn nek zwets, wij hebben eigenlijk best wat issues (gehad) met Dot.
Nou, als die over/ onder controle zijn, vergeet ik ze blijkbaar nogal. Nice :D
Het is cliché maar waar, als het voorbij is vergeet je het echt heel erg snel.
Ik zeg wel eens dat oudste helemaal gezond is en niets mankeert en dat we met jongste juist wat te stellen hebben gehad maar dat is niet waar natuurlijk. Blijkbaar is de periode dat we nachtenlang met oudste beneden zaten alweer ver terug gezakt in mijn geheugen.

Tankgirl fijn dat je serieus wordt genomen!
Kan goed hoor, verstoppen van melk. Als ze allergisch of overgevoelig zijn dan kan verstopping best een symptoom zijn.
:)
pi_115618695
Ik was hier niet zo veel meer de laatste tijd maar we nemen afscheid. morgen is Yaro alweer twee. Dat vieren we in de Efteling en zaterdag vieren we het thuis met familie en vrienden.
Zondag gooi ik er nog wel een foto spam tegen aan.

Voor nu bedankt en tot in het volgende topic.
pi_115631611
As, gefeliciteerd met Yaro *O* *O*
Fijne dag in de Efteling en tot zaterdag!
pi_115631695
*O* hiep hiep hoera voor Yaro *O*
Veel plezier in de Efteling vandaag!
pi_115631759
As gefeliciteerd met Yaro *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:06:58 #109
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115632110
As, gefeliciteerd *O* *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:08:29 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115632137
As, gefeliciteerd *O*
Een hele fijne verjaardag en tot over een paar maandjes ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115634235
As gefeliciteerd met yaro
pi_115634743
As, gefeliciteerd met Yaro, veel plezier vandaag en tot over een maand en een dag in het peutertopic!
pi_115637570
As gefeliciteerd!!! :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115640643
Hallo, ik kwam al vast stiekem hier om het hoekje kijken omdat Jelle volgende week 1 wordt. En nu zag ik dat het ging over die waterbanen. Is dat ook al geschikt voor een kindje van net 1 denken jullie? Jelle vind alles met water helemaal geweldig en hij kan ook vrij stevig staan als ie iets vast kan houden... en kk was zelf nog op zoek naar een verjaardag cadeau voor hem.. hoop dat de ervaringdeskundigen me een beetje kunnen adviseren

En dan las ik aan het begin van dit topic nog iets over lekkende antilek bekers e.d. ik heb daar ook last van en zo ook net de rietjesbeker (beide van nuby) nemen nu voort een spa-flesje mee met diksap/water/roosvice oid en dan met een rietje, en ik moet zeggen dat gaat best goed. Ook laat ik hem wel eens gewoon uit dat flesje drinken met mij hulp nog en dat gaat de ene keer wel goed en de andere keer wordt dat een zooi, maar ook dat wordt beter. Dus ik persoonlijk ga niet meer voor een nieuwe lekkende beker. Het nadeel hiervan is wel dat je ze niet even zelf iets kunt laten drinken terwijl ze in de buggy zitten ofzo.

Misschien een tip.. ;) misschien ook niet :)
pi_115642430
bedankt voor de tip, ik was dat met de lekkende antilekbekertjes
toevallig wou mijn zoontje gisteren tijdens het eten uit mijn glas drinken, ik had er tot nu toe nog niet veel moeite gedaan om hem uit een echte open beker te laten drinken, maar vandaag wou die het weer, dus ik denk hij is gewoon eraan toe en wij gaan nu echt oefenen...en ook direct uit een spa flesje drinken, dat lijkt mij ook handig....
op zich gaat het drinken wel goed uit een open beker of gewoon flesje, maar hij spuugt op gegeven moment gewoon terug in de beker of laat het langs zijn mond lopen als het te veel wordt, maar dat wordt hopelijk snel beter

en de laatste tijd heeft die er een gewoonte van gemaakt om iets te eten en als die dan een stukje tegenkomt of het niet snel genoeg gaat, spuugt die de rest zo op de grond en wrijft het met zijn handjes breed...ik wordt er een beetje wanhopig van, vooral als ik snel iets tussendoor wil geven en hem niet eerst in de stoel wil zetten, ik weet ook niet precies wat hem dan stoort, het is met brood, koekjes, en soms ook fruit
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:17:36 #116
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115646091
We zijn vandaag dus bij de kinderarts geweest.

Larissa loopt achter qua gewichts en lengte groei. Lengte had ik wel verwacht vanwege mijn vriend (hij is 1.62m) maar gewicht niet, dus daar schrok ik wel een beetje van. Schijnbaar is mijn spekkie niet meer zo'n spekkie.

Larissa krijgt een bloed- en ontlastingsonderzoek, ze wordt getest op gluten-allergie, melkallergie, ijzer en schildklier, en eventuele ontstekingen in het darmkanaal.

Verder moet ik de dosis forlax verhogen naar 2x 4mg per dag, en als dat na 2 weken geen verbetering oplevert, dan een week naar 2x 8mg per dag.

We worden ook nog opgebeld voor een afspraak met een dietist.
Pff, veeeel, maar goed, zoals ik al eerder zei, we worden wel serieus genomen ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_115673210
Gefeliciteerd met Yaro As!
Vandaag vermaanddag, 14 maanden alweer :-)
Verlatingsangst komt steeds meer opzetten en het wordt ook steeds moeilijker om hem een schone luier of kleren aan te doen.

Ik hoorde van het KDV dat hij zich daar een beetje ontpopt als een leidertje. Hij neemt andere kinderen op sleeptouw en probeert ze bij activiteiten te betrekken, waarbij de juf(fen) ook moeten mee doen.
In hoeverre dat zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik hoorde niet dat het op een negatieve manier gebeurde.
Leuk vind ik trouwens ook dat ze zo babbelen met heel af en toe een herkenbaar woord. Hele verhalen komen er uit.

[ Bericht 30% gewijzigd door cleany op 17-08-2012 11:08:07 ]
pi_115678102
Wat een heerlijk jongetje cleany!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:57:59 #119
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115678432
wat een mooi manneke cleany O+
pi_115711208
hoi hoi :) wij komen ons ook melden; Liene is gisteren 1 jaar geworden!

spammetje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115711789
Welkom BJ en Liene! Wat is het toch een schatje! O+
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:32:40 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115716051
Welkom BJ, fijn dat je er bent!
Wat is het toch een leuk kindje, lieve Liene.... O+
pi_115720090
Welkom BJ en Liene!

Wat is het toch ook een blij meisje!

Hoe gaan jullie ukkies om met dit weer? Bartje is 's nacht vaker wakker, dan drinkt hij wat, en is daarna zijn speen kwijt. Ik heb vanmiddag een waterbaan gekocht, en het badje weer gevuld. En daar heeft hij zich prima mee vermaakt gelukkig.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:22:28 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115723676
Cleany en BJ, leuke foto's!

Ventje slaapt niet beter of slechter dan normaal. Hij kan dit weer goed hebben. Ik ging net even bij hem kijken. Ligt-ie met oogjes open naar het plafond te staren. Naast hem zijn luiertje en onder hem een grote natte plek! Hoe hij dat voor elkaar kreeg...heb het bed snel verschoond en hij slaapt alweer. Hier ook veel interesse in drinken uit een open beker. Ik laat hem altijd uit mijn glas drinken als ik water drink. Zelf kan hij het echt nog niet. Maar met een tuitbeker lijkt hij nu overweg te kunnen. Dat wil zeggen, hij snapt hoe het werkt, hoe er drinken uitkomt. Maar lekproof eruit drinken lukt echt nog niet. Hij loopt trouwens enorm veel op een dag. Verdeling lopen kruipen zou ik nu 60-40 noemen. Eergisteren nog iets nieuws ontdekt, namelijk een snijtandje. De teller staat op vijf tanden nu :) Morgen is hij alweer 13 maanden, de tijd vliegt.
pi_115760540
Ik heb hem nu nog beneden zitten. Op zijn kamertje is het 30 graden, en meneer is erg pieperig vandaag...
Dus nu de airco er maar ingezet, en hopen dat hij zo slaapt als het wat koeler is daar..
pi_115761634
Ik word ook pieperig als ik in 30 graden moet slapen. Dot gelukkig niet O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115762059
Sofie slaapt nu juist overdag erg lang. Vanmiddag hebben we dr na 3 uur wakker gemaakt. Vanavond duurde het een uurtje voor ze stil was. Ze ligt dan nog lekker te kletsen en zingen. O+
*poef* nu is het weg
pi_115773061
Ik kom hier ook maar weer eens mee doen na 3 weken afwezigheid ;)

Mijn dreumes heeft echte streken nu O+

Afgelopen nacht hebben we samen ieder uur van de klok gezien, het was 32 graden op zijn kamertje. -O-

[ Bericht 25% gewijzigd door Cyntiaa op 20-08-2012 09:04:18 ]
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:59 #129
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115773467
Welkom Bj met Liene O+
Kleine haar stoelgang begint goed op gang te komen met 2x Forlax. Heb al maanden geen 2 poepluiers op een dag gezien bij haar :o en nu al 2x gebeurd sinds dat we de dosis hebben verhoogd *O*
En vanmorgen at ze 2 boterhammen! Normaal krijg ik met moeite 3 lepels pap erin :o
pi_115773548
Oeh zou haar stoelgang haar ook dwars gezeten hebben met eten omdat ze daar pijn in haar buik van krijgt?

Klinkt goed dus ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:36:04 #131
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115773627
Ja, en het fijne is gewoon dat ze zoveel minder moeite hoeft te doen, normaal zat ze echt een half uur te persen, op haar teentjes, en nu had ik alleen aan de lucht ( :') ) door dat ze een vieze luier had hahaha
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:42:05 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115773738
Tankgirl, wat fijn dat het beter gaat met het meiske, wat een opluchting zal dat zijn voor haar.

Hier was het gisteravond 22.30 uur voordat Lientje aan het slapen was, het ging gewoon niet ondanks dat ze wel moe was. Dus hebben we maar lekker Gooische Vrouwen gekeken met haar samen (af en toe een hand voor dr ogen) ;)

Toen uiteindelijk in haar bedje gelegd zonder slaapzak, alleen een luiertje aan en na even huilen sliep ze, zo heeft ze de hele nacht geslapen. Volgens mij is het een graad of 25 op haar kamertje, valt nog wel mee dus, maar het is zo'n warmbloedig kindje.

Normaal leggen we haar als ze moeilijk slaapt gewoon bij ons in bed, maar dat gaat niet zonder slaapzak want dan kruipt ze zo uit bed, risico vind ik dan veel te groot. En met slaapzak was natuurlijk ook veels te warm dus dat ging ook niet.

Ik ben zo blij als het morgen weer een normale temp is, niet zozeer voor mezelf, wel voor het ukje.
pi_115773788
Hier ligt Puck ook al een paar dagen in enkel een luier in bed.

Hij klimt zelfs uit zijn eigen bed tegenwoordig :X Dat gaat prima. Niks gevaarlijks aan wat hij klimt vanuit zijn bed in ons bed maar toch. De rust is wel gedaan vrij vroeg elke ochtend :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115774990
Sarah werd rond 23 uur wakker, helemaal bezweet, want wel in een slaapzak, want anders slaapt mevrouw niet, slaapzak geeft iets van geborgenheid.
Maar ze ging dus niet meer slapen.. ML is toen maar op het logeerbed gegaan en Sarah naast mij onder de ventilator en ze sliep gewoon tot 7 uur!! *O*

En gewoon omdat het kan :)

maandag 20 augustus 2012 @ 10:40:06 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115775008
Haha DML, ik moet daar nog even niet aan denken, al zie ik het hem ook zo doen. Het is echt een kamikazepiloot. Hij probeert alles net zo lang uit tot het lukt. Of keihard valt. Hij heeft echt nergens last van met dit weer, slaapt als een roos. Hij loopt en slaapt al dagen in enkel een luier. Erg fijn vindt-ie het, en het is ook goed voor hem denk ik, hij heeft hier en daar wat eczeem. Dit kind zou gewoon in Zuid-Spanje moeten wonen ofzo. Lijkt hieron ook helemaal niet op mij, ik kan warmte niet reguleren: ik zweet niet behalve op mijn hoofd, dat met dit weer helemaal knalrood en drijfnat wordt. Vreselijk.
pi_115775190
TT wat ongelofelijk fijn dat jullie meisje al zoveel baat heeft van de verhoging van de medicatie!
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:50:01 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115775305
Ow, ons Lientje ging ook alleen gisteravond lastig slapen hoor, voor de rest ook gewoon gemakkelijk.
Hier ook niet gewend zonder slaapzak, dat vond ze gisteren ook heel gek en daar moest ze ook even van huilen denk ik.

Klimpartijen hebben we hier ook, als ze in de boekenkast, waar ook haar speelgoed staat, iets wil pakken en ze kan er niet bij... Dan pakt mevr gewoon een bak met duploblokken, en gaat vervolgens even bovenop de bak staan om er wel bij te kunnen. :+

Dat zagen we gelukkig gebeuren, en we zaten beide :o

Haar bed is van Stokke en das heel diep en kan zelf nog eens stukje lager, dan komt ze met haar oogjes tot de rand en zal het helemaal voorlopig niet lukken. :s)
pi_115776003
Gefeliciteerd BJ!
Die Pucky die gekocht hebt, is dat leuk? Ik zit hem te overwegen voor Jelle maar zag dat er 2 versies zijn.
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:47:19 #139
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115780668
:W

Officieel horen we hier volgende week pas thuis, maar deze filmpjes horen toch echt meer hier in dan in het babytopic :o

Waterrat :)

Grapjas aan het ontbijt :')
Oude (on)bekende.
pi_115780837
Alleen in luiers is geen optie meer hier. Ze trekt zo haar luier uit. Ook als er een broekje overheen zit. Nu dus een lakendunne slaapzak aan. Dan proppen we het dingetje van de rits zo weg, anders gaat die ook open.
*poef* nu is het weg
pi_115781569
Jelle ligt nu sinds 2 nachten zonder slaapzak en dat gaat best goed gelukkig. Nu ligt hij ook te slapen in alleen een luier+boxershort

Hij blijft wonderbaarlijk genoeg ook nog in z'n bed en klimt er niet uit. Hij slaapt nog maar een week of 3 in dit bed (gewoon ledikant, maar die van hem was kapot en deze is net wat lager dan de oude), toen hij hier voor het eerst even in stond klom hij er al half uit :o
Maar gelukkig doet hij dat tot nu toe ng niet weer
pi_115787167
Als wij geen slaapzak doen, slaapt ze in een romper. Anders idd prutspruts aan de luier. Geen goed idee!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115787271
Ik ging Sarah vanmiddag in bed leggen en na hier al die zonder slaapzak geluiden dacht ik, laat ik het ook eens proberen, ze begon te gillen wees naar haar slaapzak en riep 'die' met een wijzend vingertje. Dat was overduidelijk, dus ze heeft heerlijk geslapen in de slaapzak ;)
pi_115787453
Mijn exdreumes wilde vanmiddag onder zn dekbed slapen :') (inclusief slaapzak)
Voor t eerst, normaal schopt ie m eraf. En nu lag ie in zn peuterbed (waar hij niet wil slapen) en toen moest ie op zn bed :')
En over m heen...logisch toch...
Kind kwqm kletsnat zn bed uit
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:16:14 #145
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115833697
We zijn vanmiddag in het ZH geweest om bloed te laten prikken... m'n moederhart brak :'(
Daarna was ze gelijk weer vrolijk, en ik bleef maar telkens janken :')
pi_115860705
Sneu van het prikken TT! -O- Vind het zelf al niks, laat staan in zo'n iniminie armpje..

Mijn dreumes is ziek -O- Afgelopen nacht flink liggen spoken (we hebben elk uur voorbij zien gaan) en vanmorgen moest hij overgeven. Broodje ging er wel met smaak in dus toch naar het kdv gebracht. Nu gaat mijn vriend hem ophalen zodat hij lekker naar huis kan. Beetje jammer dat mijn vriend nog een klus moet afmaken tijden het middagslaapje en dat zijn moeder dan komt oppassen :')
pi_115900442
hier ook maar even, sorry voor de facebookers voor het dubbelop ;)

Net gebeld door de kinderarts (altijd eng als ze zélf bellen en drie weken eerder dan afgesproken :') )... antistoffen bij mijn jongste zijn nu wel positief, in mei waren alle antistoffen nog negatief, inmiddels zijn ze nu, augustus dus allemaal positief. We worden naar het LUMC verwezen voor een biopt. Volgens mijn kinderarts en de arts in het LUMC was een diagnose coeliakie op basis van de klachten + antistoffen + groei eigenlijk bijna onvermijdelijk.

Ik moet er even van bijkomen geloof ik. Ene kant blij want ik kan wat voor haar doen, andere kant pfoe...
:)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:49:15 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115901208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef mignonne het volgende:
hier ook maar even, sorry voor de facebookers voor het dubbelop ;)

Net gebeld door de kinderarts (altijd eng als ze zélf bellen en drie weken eerder dan afgesproken :') )... antistoffen bij mijn jongste zijn nu wel positief, in mei waren alle antistoffen nog negatief, inmiddels zijn ze nu, augustus dus allemaal positief. We worden naar het LUMC verwezen voor een biopt. Volgens mijn kinderarts en de arts in het LUMC was een diagnose coeliakie op basis van de klachten + antistoffen + groei eigenlijk bijna onvermijdelijk.

Ik moet er even van bijkomen geloof ik. Ene kant blij want ik kan wat voor haar doen, andere kant pfoe...
Toch best heftig allemaal :*
Cyntiaa, gaat het al beter met je kleintje?
pi_115902532
Mignonne, pittig telefoontje dus. Ik kan me goed voorstellen dat je er toch even naar van bent. Kan je snel terecht voor het biopt? Hopelijk is het dan snel achter de rug en kan weet je wat je voor haar kunt doen. Sterkte!
pi_115905008
Pittig Mignonne! Maar wel fijn dat jullie nu verder kunnen! :*

Mijn ventje is nog steeds ziek, al 4 keer moeten overgeven in 2 dagen -O- gelukkig drinkt hij wel. Iemand nog tips? Het is de 1e keer dat hij buikgriep heeft (gelukkig)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')