Om Bosbeetle te pesten?quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:15 schreef Tanin het volgende:
Falling Slowly van Glen Hansard en Marketa Irglova![]()
Weet ik niet? Wie is dat?quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Weet ik niet? Wie is dat?
Ik bedoelde meer omdat het een lekker moeilijk nummer is...
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Mag ik allereerst even een grotevoor jullie nummer keuze, zelden zo'n zemelige lijst achter elkaar gehoord, en ook vraag ik me af waarom zoveel kandidaten er voor kiezen het nummer langzamer te zingen dan het origineel....
Mijn beoordeling volgt nog![]()
Wel diep respect dat jullie allemaal hebben meegedaan.
Mjah, misschien een uitdaging om het sneller te zingen?quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:47 schreef Crutch het volgende:
Gefeliciteerd finalisten, maar waarom moet ik wel opnieuw opnemen terwijl nummer 13 de tekst fok niet in het liedje heeft verwerkt?
Voorgaande jaren was het een liedje voor elk van de finalisten apart als ik het goed heb? Maar ik weet niet wat de mods voor dit jaar in gedachten hebben/hadden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
Oh ja, ik ga er dan vanuit dat elke kandidaat hetzelfde liedje moet doen. Toch? Dat lijkt me wel het meest eerlijk om te beoordelen
Dat hoop ik niet, want dat betekent dat de een een veel moeilijker nummer kan krijgen dan de ander.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voorgaande jaren was het een liedje voor elk van de finalisten apart als ik het goed heb? Maar ik weet niet wat de mods voor dit jaar in gedachten hebben/hadden.
Ik zat twee jaar geleden in de finale en moest toen een liedje van ehm, Ilse de Lange doen, en de anderen een ander nummer.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet, want dat betekent dat de een een veel moeilijker nummer kan krijgen dan de ander.
Doen alsof je man bent, terwijl we wel kunnen horen dat kandidaat 4 een vrouw is..quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:33 schreef Kandidaat4 het volgende:
Hoi! Wat leuk! Dank jullie wel en ook suc6 aan de andere twee finalisten! Ben benieuwd wat ik moet gaan zingen en ook of dat dan dezelfde liedjes zijn allemaal of dat iedereen een ander liedje moet gaan zingen en bedankt in ieder geval voor het stemmen.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:58 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Doen alsof je man bent, terwijl we wel kunnen horen dat kandidaat 4 een vrouw is..
Of je moet ons allemaal voor de gek houden![]()
Op profiel staat man. Niks onsamenhangend aan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat is er met jou aan de hand? Dat zijn al twee onsamenhangende posts van je achter elkaar in dit topic.
Waarom doet kandidaat4 alsof ze een man is? Ik zie dat namelijk helemaal niet
das gewoon de default optiequote:Op zondag 12 augustus 2012 13:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Op profiel staat man. Niks onsamenhangend aan.
Grote tip: Ik heb niet eens meegedaanquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Je zou bijna zeggen dat hoe Patrick hier nu post eigenlijk ook een spoiler is met de inhoud dat hij blijkbaar zelf de finale niet gehaald heeft?
't Zal wel kandidaat 7 zijnquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Je zou bijna zeggen dat hoe Patrick hier nu post eigenlijk ook een spoiler is met de inhoud dat hij blijkbaar zelf de finale niet gehaald heeft?Damn
Nog liedjes ideeën Patrick?
Ik vind 't lastig. Wil ook eerst even van de mods horen hoe of wat: voor elk een apart liedje of allemaal hetzelfde.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Op profiel staat man. Niks onsamenhangend aan.
Ik zeur nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ga fijn ergens anders zeuren! Je verpest de lol in dit topic.
Wie zeurt er nou?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ga fijn ergens anders zeuren! Je verpest de lol in dit topic.
Eerst zaniken over het feit dat je het niet eens bent met de finalisten ipv een 'gefeliciteerd' en daarna gaan azijnzeiken over een default-foutje, gok ik zo. Is zo te zien inmiddels ook al aangepast?quote:
Volgens mij ben ik niet verplicht iemand te feliciterenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eerst zaniken over het feit dat je het niet eens bent met de finalisten ipv een 'gefeliciteerd' en daarna gaan azijnzeiken over een default-foutje, gok ik zo. Is zo te zien inmiddels ook al aangepast?
gezellig dit
Ik vond de optie 'Dikkertje Dap' niet bepaald serieus te noemen, en het a) feit en b) humor behoorlijk verbitterd klinken. Maar goed, wat jij wilt hoor......quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:11 schreef Lutte het volgende:
[..]
Wie zeurt er nou?
Hij post dat hij er betere bij vond zitten, nou dat is gewoon een mening. Vervolgens dat dat kloontje man in haar profiel heeft staan, is a) een feit en b) humor, leer het herkennen!
Vind ik meer lol aan dan roepen dat iemands post onsamenhangend zijn terwijl dat onzin is
Ja, dat stond standaard ingesteld blijkbaar en had er niet aan gedacht om dat te veranderen omdat ik eigenlijk dacht dat hij standaard op geslacht onbekend ofzo zou staan. Dus dat is nu aangepast dus dan. Sorry hoor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:58 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Doen alsof je man bent, terwijl we wel kunnen horen dat kandidaat 4 een vrouw is..
Of je moet ons allemaal voor de gek houden![]()
Ik ga even met benny overleggen, er is voor allebei iets te zeggen natuurlijk, je kunt stellen dat de een een "makkelijker" liedje dan de ander zou kunnen krijgen, maar hetzelfde liedje voor alledrie houdt eigenlijk ook in dat het voor de een een makkelijker liedje is dan voor de ander.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Je zou bijna zeggen dat hoe Patrick hier nu post eigenlijk ook een spoiler is met de inhoud dat hij blijkbaar zelf de finale niet gehaald heeft?Damn
Nog liedjes ideeën Patrick?
Ik vind 't lastig. Wil ook eerst even van de mods horen hoe of wat: voor elk een apart liedje of allemaal hetzelfde.
Geeft niet hoor... Iedereen valt er over terwijl ik nog zeg; Of je moet ons allemaal in de gek houdenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef Kandidaat4 het volgende:
[..]
Ja, dat stond standaard ingesteld blijkbaar en had er niet aan gedacht om dat te veranderen omdat ik eigenlijk dacht dat hij standaard op geslacht onbekend ofzo zou staan. Dus dat is nu aangepast dus dan. Sorry hoor.
Er zijn heus neutrale liedjes die voor alle toonsoorten geschikt zijn hoor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef Karina het volgende:
[..]
, maar hetzelfde liedje voor alledrie houdt eigenlijk ook in dat het voor de een een makkelijker liedje is dan voor de ander.
We gaan er naar kijken. Zou best kunnen hoor, ik moet er zelf even over nadenken welke liedjes dat zouden kunnen zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Er zijn heus neutrale liedjes die voor alle toonsoorten geschikt zijn hoor.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:43 schreef Karina het volgende:
Voor de duidelijkheid: de finalisten mogen zelf een liedje kiezen om te zingen uit de nummers die in dit topic worden voorgedragen (net zoals vorig jaar dus).
Ik zou 't al minder 'erg' vinden als net als twee jaar geleden de finalisten het moeten doen met liedje dat de FOK!kers hadden bepaald. En gaan we nu dan 'gewoon liedjes strooien' of moeten we gericht voor bepaalde finalisten bepaalde nummers suggesteren? Vorig jaar had ik 't door de emigratie niet helemaal meer gevolgdquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Nou, daar gaat het objectieve beoordelen dan...
Het handigst is om aan te geven welk liedje een bepaalde kandidaatwilt horen zingen. De kandidaat kan dan zelf uit het ontstaande lijstje met gesugureerde nummers een liedje kiezen. Random wat suggesties strooien kan natuurlijk ook, maar is ook minder leuk voor die gene die een suggestie plaatst(als jouw keuze door de kandidaat wordt gekozen) en voor de kandidaat zelf(omdat er dan suggesties worden gedaan voor nummers die bij die gene passen).quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou 't al minder 'erg' vinden als net als twee jaar geleden de finalisten het moeten doen met liedje dat de FOK!kers hadden bepaald. En gaan we nu dan 'gewoon liedjes strooien' of moeten we gericht voor bepaalde finalisten bepaalde nummers suggesteren? Vorig jaar had ik 't door de emigratie niet helemaal meer gevolgd
Het liedje "She's so high" lijkt me niet erg makkelijk in het refrein.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:59 schreef Pluizel het volgende:
Ik zou kandidaat 4 wel iets snellers willen horen zingen, iets als call me maybe van carly rae jepsen (dat is namelijk stiekem best een moeilijk nummer) of next to me van emeli sandé. Eens zien wat ze kan met een beat en engels.
Over een nummer voor de heren moet ik nog even nadenken, ik vind dat zij het zich ook nog best makkelijk hebben gemaakt met hun muziekkeuze voor ronde 1 dus die mogen ook wel iets moeilijkers.
Mwah, die uithaal is ook gewoon een trucje/techniek die iedereen kan leren. Alleen krijgen mannen altijd veel meer respect als ze zingen met hun kopstem omdat veel mannen dat niet doen/durven/weetikveel. Zeker met zo'n relatief langzaam nummer is dat helemaal niet zo moeilijk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:30 schreef Beeertjee het volgende:
[..]
Het liedje "She's so high" lijkt me niet erg makkelijk in het refrein.
Mee eens.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:53 schreef ElizabethR het volgende:
OK. Jammer dat de finale zo gaat dat de finalisten weer zelf mogen kiezen wat ze zingen, maar het is niet anders.
Degene die een nummer zingt dat het meest uit zijn/haar comfortzone ligt en het er ook nog goed vanaf brengt, krijgt van mij de punten. Want anders zingt nummer 13 gewoon een rocknummer, nummer 4 weer een balad/musicalnummer en nummer 15 weer een popnummertje. En dan hoeft heel die finale niet eens, dan kun je net zo goed nu al een winnaar aanwijzen.
Nog niet, zie de OP:quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:48 schreef Crutch het volgende:
Mag ik de video-versie posten van mijn deelname aangezien ik toch niet door ben?
quote:Alle kandidaten wordt verzocht (nog) niet bekend te maken welke inzending van hun is.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ik dacht, dit soort nummers hoor je echt NOOIT bij talentenjachten
Dat kan niet, want daar zit dan geen FOK! in de tekst verwerktquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:11 schreef ssebass het volgende:
Of iemand stuurt een nummer in dat ze nog hadden liggen van een keer in een studio.
Ik hoop het! Eentje gaat er door de mand vallen de volgende rondequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:22 schreef Greys het volgende:
Voor kandidaat 4:
of
of
Voor kandidaat 13:
(of gewoon de Pink versie dus)
of
of
Voor kandidaat 15:
of
of
****misschien dat ik het nog aanvul als me nog een nummer te binnen schiet
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:31 schreef GJonline het volgende:
[..]
Ik hoop het! Eentje gaat er door de mand vallen de volgende ronde
Ga maar gewoon uit van het eerlijke/goede in de mensquote:
Hij moet nog een liedje uitkiezen straksquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:42 schreef DenWauwelaar het volgende:
Kandidaat 13 is de enige met een fatsoenlijke ademsteun. Kandidaat 4 zit ver buiten de bocht en kandidaat 15 vliegt er te pas en onpas uit. Ik stem voor Kandidaat 13.
of mocht ik nog niet stemmen?
Ik zeg laat hem feeling good maar doen, muse-versie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij moet nog een liedje uitkiezen straksEn nogmaals zingen.
Je mag een nummer (of meer) voordragen voor alle drie de kandidaten alsjeblieftquote:
Dan ook een nummer noemen voor de andere twee kandidaten als het kan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zeg laat hem feeling good maar doen, muse-versie.
Of anders Stevie Wonder- Signed, Sealed, Delivered.
Boefjequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ga maar gewoon uit van het eerlijke/goede in de mens
Het was ONZE (!) schuld - de organisatie dus - dat er iemand tussen zat die FOK! wel in de tekst had verwerkt, maar dan in de introtekst en niet in het liedje zelf. Wij hebben diverse mensen een PM gestuurd dat het echt in het LIEDJE moest, maar zijn dat bij eentje vergeten. Dat kan die kandidaat dus absoluut niet aangerekend worden, voor de duidelijkheid.
Ook het feit dat sommigen qua kwaliteit een betere inzending hadden dan anderen... nergens in de voorwaarden (geen van de voorgaande jaren ook) staat dat je niet van een vriend of een kennis opname apparatuur mag lenenEn ook kandidaten die zelf al die apparatuur hebben mogen gewoon meedoen. Anders zouden de voorgaande winnaars, die zo'n set dus al hebben gewonnen, niet een tweede keer mee kunnen/mogen doen of dan hun set niet kunnen/mogen gebruiken.
Mocht er een fake tussen zitten merken we dat de volgende ronde inderdaad
Omdat dan de tekst FOK! dus bij iedereen echt IN het liedje verwerkt moet zitten, in de gezongen tekst, dus een woord van het nummer vervangen door FOK!.
Maar ik zou er niet standaard van uit gaan dát er een fake tussen zit
Zie edit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan ook een nummer noemen voor de andere twee kandidaten als het kan?
Geen slecht idee, hoor je meteen wie beter is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:47 schreef Chinless het volgende:
Of wat pruizel zegt. Ook één nummer door beide heren
Kun je misschien de youtubes erbij zoeken? En als het even kan een karaokeversie? Dat scheelt hen weer zoeken EN dan weten we hoe de nummers klinken (ik ken ze niet allemaalquote:
Om ze een gelijke kans te geven, zou ik ze alle drie iets geven waarin de kracht van hun stem het meest naar voren komt. Niet iedereen heeft 3/4 octaven op zn stem.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:48 schreef Crutch het volgende:
[..]
Geen slecht idee, hoor je meteen wie beter is.
Neh, dan zing je maar een octaaf lager.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:49 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Om ze een gelijke kans te geven, zou ik ze alle drie iets geven waarin de kracht van hun stem het meest naar voren komt. Niet iedereen heeft 3/4 octaven op zn stem.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Neh, dan zing je maar een octaaf lager.
Het is een competitie, als je maar één kunstje kan dan val je wmb af.
Dat heeft niets met een kunstje te maken, je hebt een bepaalde range waar je stem lekker klinkt. Dat hebben ook professionele zangers, je hebt een bepaald bereik. Een octaaf lager of hoger kun je prima doen, maar hoeft niet te zijn dat het nummer helemaal daarbij tot uitdrukking komt. Een tenor een bas laten zingen lijkt me ook niet fijn voor iemands stem overigens.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Neh, dan zing je maar een octaaf lager.
Het is een competitie, als je maar één kunstje kan dan val je wmb af.
er zal na Idols ook nog wel een FOK! X-Factor komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat heeft niets met een kunstje te maken, je hebt een bepaalde range waar je stem lekker klinkt. Dat hebben ook professionele zangers, je hebt een bepaald bereik. Een octaaf lager of hoger kun je prima doen, maar hoeft niet te zijn dat het nummer helemaal daarbij tot uitdrukking komt. Een tenor een bas laten zingen lijkt me ook niet fijn voor iemands stem overigens.
Jammer dat ik dit niet eerder had gezien, anders had ik wel even meegedaan![]()
Leuke competitie.
Dan zou je je range korter moeten zijn dan twee octaven, maar om jezelf dan zanger(es) te noemen, noh denk het niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat heeft niets met een kunstje te maken, je hebt een bepaalde range waar je stem lekker klinkt. Dat hebben ook professionele zangers, je hebt een bepaald bereik. Een octaaf lager of hoger kun je prima doen, maar hoeft niet te zijn dat het nummer helemaal daarbij tot uitdrukking komt. Een tenor een bas laten zingen lijkt me ook niet fijn voor iemands stem overigens.
Jammer dat ik dit niet eerder had gezien, anders had ik wel even meegedaan![]()
Leuke competitie.
Je kunt nummers voordragen waarvan je denkt: nou ik wil weleens weten of hij/zij dat OOK kan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan zou je je range korter moeten zijn dan twee octaven, maar om jezelf dan zanger(es) te noemen, noh denk het niet.
Goed kunnen zingen heeft weinig met range te maken, maar ik vind het prima om het niet eens te zijnquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan zou je je range korter moeten zijn dan twee octaven, maar om jezelf dan zanger(es) te noemen, noh denk het niet.
dat is meer FOK!'s got talentquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:57 schreef Karina het volgende:
FOK! of Holland lijkt me tof, mogen jullie gaan jongleren of een kunstje met je lama doen
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Je kunt nummers voordragen waarvan je denkt: nou ik wil weleens weten of hij/zij dat OOK kan.
aaah zoquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]Ja ik las het verkeerd
Holland -> talent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:07 schreef TBakkert het volgende:
[..]
aaah zo
en dan komt het op TV en dan zijn we eindelijk geen autisten meer!Met een masker op wordt het dan waarschijnlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Met een masker op wordt het dan waarschijnlijk
Dat lama kunstje bevalt me wel denk ik.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:57 schreef Karina het volgende:
FOK! of Holland lijkt me tof, mogen jullie gaan jongleren of een kunstje met je lama doen
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:10 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Dat lama kunstje bevalt me wel denk ik.
Haha nee, ik kwam het net tegen. Kwestie van geluk denk ik.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:13 schreef Karina het volgende:
[..]Spytool?
Als je toch hier post, als je liedjes weet voor de kandidaten? Zou leuk zijn. 1 of 2 wat je wil.
Youtubeje erbij zou tof zijn (karoaokeversie nog beter!).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:16 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Haha nee, ik kwam het net tegen. Kwestie van geluk denk ik.
Hmmm.
Bruno mars- Just the way you are.
Kane- no surrender
Coldplay - Yellow
Ik heb geen idee.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Youtubeje erbij zou tof zijn (karoaokeversie nog beter!).
Mensen wat een moeilijke vragen allemaalquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, voor wie zijn die liedjes dan lama? Gewoon voor allemaal? Of voor een specifieke deelnemer?
Zijn drie klassiekers.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoop ZO dat elke kandidaat voor het laatst genoemde nummer kiest
Daarom, leukquote:
Goede keuze, mooi nummerquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:20 schreef Crutch het volgende:
Kandidaat 13 + 15
De heren mogen zich hieraan wagen:
Wat is wel je straatje/genre ?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:31 schreef Kandidaat4 het volgende:
Jeetje wat veel nummers! Ik begreep dat men tot vrijdagavond aan mag blijven dragen, maar ik zal vrijdagmiddag ergens even een lijstje met favorieten maken en dan mag men meebeslissen denk ik, want het is echt lastig! Elimi Desande - Next to me, Lou Reed - Perfect Day, Krezip - Sweet Goodbyes, allemaal mooi! Totaal niet mijn straatje allemaal, maar wel leuk om te proberen! Ben benieuwd wat er nog meer komt dus: blijf vooral suggesties doorposten!
Ik vind veel genres en muziek/bands geweldig; ben geen moeilijke luisteraar, maar ik denk dat ik met betrekking tot zingen toch meer 'gemaakt ben' voor Nederlandstalige musical en wat rustiger Engelstalige ballads. Maar dat betekent niet dat ik voor deze extra ronde niet iets wil doen wat ik niet zo vaak doe!quote:
Het is voor ons natuurlijk het leukst als je iets zingt wat NIET in je straatje ligt. Vandaar ook mijn ietwat aparte suggestiesquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:31 schreef Kandidaat4 het volgende:
Jeetje wat veel nummers! Ik begreep dat men tot vrijdagavond aan mag blijven dragen, maar ik zal vrijdagmiddag ergens even een lijstje met favorieten maken en dan mag men meebeslissen denk ik, want het is echt lastig! Elimi Desande - Next to me, Lou Reed - Perfect Day, Krezip - Sweet Goodbyes, allemaal mooi! Totaal niet mijn straatje allemaal, maar wel leuk om te proberen! Ben benieuwd wat er nog meer komt dus: blijf vooral suggesties doorposten!
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Kandidaat15 het volgende:
Bedankt voor alle stemmen van de eerste ronde en de leuke suggesties! Ik zal er vrijdag zelf wel een top 5 of top 3 van maken en dan is het wat mij betreft aan jullie
Ik weet trouwens niet of ik jullie mag beinvloeden, maar ik heb door mijn inzending een "pop zanger" stempel gekregen, maar zoals al is voorgesteld door een paar anderen is het juist wel leuk als we in de finale iets uit een ander straatje zouden doen. Dus kom ook maar op met iets heel anders zoals indie / punk / rock / trip hop / dance / ballads / jazz bijvoorbeeld, dan ga ik daar wat moois van maken. (:
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:44 schreef Kandidaat4 het volgende:
[..]
Ik vind veel genres en muziek/bands geweldig; ben geen moeilijke luisteraar, maar ik denk dat ik met betrekking tot zingen toch meer 'gemaakt ben' voor Nederlandstalige musical en wat rustiger Engelstalige ballads. Maar dat betekent niet dat ik voor deze extra ronde niet iets wil doen wat ik niet zo vaak doe!
Zanger jong overleden, net als de zanger van The Sweet.quote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:45 schreef Lesterr het volgende:
Kandidaat 4:
Christina Aguilera - You lost me
Christina Perri - Jar of hearts
Kandidaat 13:
Stevie Wonder - superstition
Robin Thicke - Sweetest love.
Kandidaat 15:
Boyz II Men - I'll make love to you
Otis Redding - Dock of the bay
Sorry ik post vanaf mobiel dus misschien vrijwilligers die youtubelinkjes wil posten?
Yep. Ze kiezen eerst een liedje uit de voorgedragen liedjes, dan worden ze weer gepost en kan er weer gestemd worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 02:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Zodra de finalisten het nummer hebben ingezongen, kan er gestemd worden op de winnaar?
Wat een veilig recent lijstje.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:40 schreef Kandidaat15 het volgende:
Nou omdat ik zo naar lowlands ga hier alvast de keuze aan jullie welke ik ga doen voor de finale
*linkje verwijderd*
1. Leona Lewis - Bleeding love
2. Coldplay - Yellow
3. Greenday - Holiday
4. Keane - Somewhere Only We Know
stemmen maar
Is ook geen kritiek. Maar je krijgt geen extra punten zoals Epkequote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:06 schreef Kandidaat15 het volgende:
Jup jouw suggesties waren origineler geweest haha, maar dan moet ik die nummers ook eerst ff gaan leren luisteren.En "Joy Division - Love will tear us apart" durf ik eigenlijk niet aan te komen
Komt al in de buurtquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:15 schreef Kandidaat15 het volgende:
* neemt een slok whisky, rookt een sigaar en pakt de gitaar erbij en hoopt zo op een paar bonus punten *
Born to be alive kan ook altijd nog hequote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:15 schreef Kandidaat15 het volgende:
* neemt een slok whisky, rookt een sigaar en pakt de gitaar erbij en hoopt zo op een paar bonus punten *
Poe! Succes!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:36 schreef Kandidaat4 het volgende:
Misschien ga ik me wel aan Empire State of Mind van Alicia Keys die Yuki postte wagen. Uitdaging, prachtig nummer!
Ik stem denk ik voor Bleeding love, maar ik ga er nog even over nadenken! Je was m'n favoriet dus ik wil je wel even wat uitdaging geven!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:40 schreef Kandidaat15 het volgende:
Nou omdat ik zo naar lowlands ga hier alvast de keuze aan jullie welke ik ga doen voor de finale
*linkje verwijderd*
1. Leona Lewis - Bleeding love
2. Coldplay - Yellow
3. Greenday - Holiday
4. Keane - Somewhere Only We Know
stemmen maar
Dank jequote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik stem denk ik voor Bleeding love, maar ik ga er nog even over nadenken! Je was m'n favoriet dus ik wil je wel even wat uitdaging geven!
Nope. De 3 finalisten hebben t/m aankomende woensdag de tijd om iets op te nemen. Hiervoor moeten ze een liedje kiezen uit dit topic. Hier kun je tot morgen 23:59uur liedjes voordragenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb het een tijdje niet gevolgd. Als ik het goed begrijp dan mogen we morgen of overmorgen gaan stemmen?
Als je nog wat leuke nummers weet, zet ze neer zou ik zeggenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb het een tijdje niet gevolgd. Als ik het goed begrijp dan mogen we morgen of overmorgen gaan stemmen?
Ik was wat slordig hierboven, ik bedoelde dat het vast en zeker een hardwareprobleem is.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:18 schreef Kandidaat4 het volgende:
Het is een goede 'professionele' microfoon, grootste probleem is denk ik dat er geen mixer tussen zit (dus direct op de laptop), maar ik wil graag weten of hier wat aan te doen is. Zo niet dan niet, maar wellicht zit hier iemand die er wel wat vanaf weet.
Ik ben echt een dombo op dit gebied, wat doet een mixerquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was wat slordig hierboven, ik bedoelde dat het vast en zeker een hardwareprobleem is.
Hopelijk kan je een mixer lenen van iemand? Succes ermee!
Ah dan weet ik wat je bedoelt, ik wist niet dat een mixer hetzelfde is als een mengpaneel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:55 schreef Kandidaat13 het volgende:
Een Mixer is een mengpaneelzo'n ding met allemaal draaiknopjes en schuif regelaars....
Ik heb nog wat bijelkaar gezocht, geen idee of het uitdagend is of nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:48 schreef tong80 het volgende:
Kies een uitdagend nummer ajb. Maakt het voor jullie en ons spannender.
Nooit van gehoordquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Kandidaat4 het volgende:
Ik denk dat ik voor Skyscraper van Demi Lovato ga, is dat ok?Het is echt best moeilijk maar ik denk wel dat 't haalbaar is. Kende het liedje niet, maar vond 'm wel heel mooi!
Ik ben trots als een hond met zeven lullen dat je mijn liedje uit hebt gekozen. Succes!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Kandidaat4 het volgende:
Ik denk dat ik voor Skyscraper van Demi Lovato ga, is dat ok?Het is echt best moeilijk maar ik denk wel dat 't haalbaar is. Kende het liedje niet, maar vond 'm wel heel mooi!
Heb ook wat met de mic zitten proberen en het lijkt erop dat hij nu op vol volume opneemt, al was het daarnet ook ineens weer voorbij met de pret, dus ik moet het er maar van nemen nu hij doet wat ik wil, haha!
Tuurlijk is dat ok, je mocht zelf een nummer uitkiezen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Kandidaat4 het volgende:
Heb ook wat met de mic zitten proberen en het lijkt erop dat hij nu op vol volume opneemt, al was het daarnet ook ineens weer voorbij met de pret, dus ik moet het er maar van nemen nu hij doet wat ik wil, haha!
Haha! Nou, blij dat ik nog iemand blij gemaakt heb vandaag. Ik moet echt meer radio gaan luisteren merk ik, dat ik dit niet ken. Het schijnt best populair (geweest) te zijn? Mag ik vragen waarom je die had neergeplempt voor me?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:51 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik ben trots als een hond met zeven lullen dat je mijn liedje uit hebt gekozen. Succes!
Liedje ligt zo te horen goed in jouw bereik en is een uitdaging om te zingen. Niet zozeer in de noten, maar vooral in HOE je het brengt. Ik zing hem ook geregeldquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:53 schreef Kandidaat4 het volgende:
[..]
Haha! Nou, blij dat ik nog iemand blij gemaakt heb vandaag. Ik moet echt meer radio gaan luisteren merk ik, dat ik dit niet ken. Het schijnt best populair (geweest) te zijn? Mag ik vragen waarom je die had neergeplempt voor me?
Sorry ik moest een beetje lachenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:20 schreef Kandidaat4 het volgende:
Mijn microfoon neemt dat nu zéker niet mee![]()
Nee die neemt alles op, zeker een condensator microfoon. Neem aan dat de zang veel harder is dus je kunt het later er wel (softwarematig) uithalen. Filter alles onder bepaalde dB, kost je dus altijd wel iets geluid. Hoe stiller je opneemt hoe beter dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
Ik heb nog een noob vraag, hoe doe je dat met achtergrondgeluiden. Als ik nu bijvoorbeeld in de huiskamer zit, dan hoor ik van alles, auto's die voorbijrijden, vogels, mensen die op straat praten.
Of filtert die microfoon dat er allemaal uit
Ramen dichtdoen, gordijnen dicht.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
Ik heb nog een noob vraag, hoe doe je dat met achtergrondgeluiden. Als ik nu bijvoorbeeld in de huiskamer zit, dan hoor ik van alles, auto's die voorbijrijden, vogels, mensen die op straat praten.
Of filtert die microfoon dat er allemaal uit
Hehe dat was wel origineel geweestquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
! Ben ik te laat om "Blub ik ben een Vis" van K3 aan te dragen?
Tofquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:06 schreef Kandidaat15 het volgende:
Nou het rauwe randje aan de stem zit er aan na lowlands hoorIk ben trouwens benieuwd of iemand mijn goudvis gaat horen op de opname (:
Dat kan natuurlijk niet! Niet met microfoons in ieder geval. Met software zou je wel kunnen filteren op allerlei kenmerken (frequentie, amplitude, ...). Een ideale microfoon registreert alles exact zo als dat iemand die op die plaatst zit het zou horen.quote:Weer iets geleerd, ik dacht dat de microfoons van tegenwoordig zo goed waren dat je ervoor kon zorgen dat alleen je stem werd opgenomen, maar dat is dus niet zo.
Oh ik dacht met een filter op de microfoon, weet ik veelquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet! Niet met microfoons in ieder geval. Met software zou je wel kunnen filteren op allerlei kenmerken (frequentie, amplitude, ...). Een ideale microfoon registreert alles exact zo als dat iemand die op die plaatst zit het zou horen.
Ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Kandidaat13 het volgende:
euh ... moet hier trouwens ook Fok! in verwerkt worden?
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Kandidaat13 het volgende:
euh ... moet hier trouwens ook Fok! in verwerkt worden?
Ik kan me zo voorstellen dat je - als je het in een Engelstalig nummer verwerkt - best ff moet gniffelen hoor, afhankelijk van in welke zin je het gebruiktquote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat je - als je het in een Engelstalig nummer verwerkt - best ff moet gniffelen hoor, afhankelijk van in welke zin je het gebruikt
Toen ik op de Eurovisie persdag was met MissBliss en we ons in het Engels voorstelden aan de buitenlandse kandidaten om wat vragen te stellen stonden we ook allebei als een stel pubers te giechelen als we 'hi, we are from FOK!' moesten zeggen. En ik ben 39![]()
Je moest eens weten om wat voor stomme topics ik soms zit te gniffelenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:46 schreef Kandidaat13 het volgende:
ghehehe,
en buiten dat, ik ben gewoon goedlachs ....
kan lachen om een scheet.... niks mis meekrijg je mooie rimpels van als ik later groot is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |