Omdat ik toch niet kan slapen, hier ook maar even mijn "juryrapport"
Kandidaat 1: ComfortableSowieso een pluspunt: zelf gitaar spelen. Het nummer past goed bij jee stem! Lekker randje, en het straalt veel rust uit. Je timing is ook heel prettig

Had kippenvel aan het eind.
Kandidaat 2: No place to fallOok jij een pluspunt: zelf gitaar spelen. Daarnaast heb je een prettige stem om naar te luisteren. Ik vond het wel een beetje saai klinken, maar dat kan door de keuze van het nummer komen. Het lijkt af en toe wat te laag voor je stem. Je stem komt in de snellere stukken beter tot z'n recht, dus mocht je doorgaan naar de volgende ronde: ik zou een iets sneller nummer kiezen!
Kandidaat 3: Take my breath awayErg mooi maar moeilijk nummer! Dappere keuze!! Het is jammer dat de "begeleiding" regelmatig wegvalt, waardoor de zang wat onzeker lijkt te worden. Dat is namelijk nergens voor nodig

Bij de lage stukken zat je er soms naast, jammer!
Kandidaat 4: Mijn leven is van mijFan van dit nummer! Eerste wat opviel was je mooie dictie. Daarnaast ook een mooie stem, die waarschijnlijk nóg beter tot z'n recht komt bij live begeleiding. Nu was je timing af en toe een beetje "off", maar dat kan ik je niet helemaal kwalijk nemen bij begeleiding met band. Ik schrok trouwens een beetje bij de modulatie rond 3:20 min. Jammer, want het is verder heel mooi uitgevoerd!
Kandidaat 5: So sickDapper dat je a capella zingt, maar misschien had je toch beter voor wat begeleiding kunnen kiezen

Je stem klinkt nogal nasaal en is niet altijd zuiver.
Kandidaat 6: HomeJe hebt een heel mooi randje aan je stem, maar die werd naar mijn mening wat te veel ingezet. De zang werd een beetje hijgerig en sleperig en dat leidt af. Het werd ook een beetje eentonig, en dat is jammer want volgens mij kan je veel meer!
Op een gegeven moment schroefde je het volume wat op en toen kwam je stem een stuk beter tot zijn recht.
Kandidaat 7: EnchantedJammer, erg onzuiver. Het klinkt ook een beetje alsof je onderuit gezakt aan het zingen was; alsof je niet voldoende kracht en steun uit je lichaam kon halen om het lied te dragen. Het is maar een idee en ik kan er volledig naast zitten

maar misschien kan je iets doen met je houding
Kandidaat 8: No one knows who I amJe klinkt wat onzeker, zeker in de hoge noten. Wel zuiver, maar soms geknepen. Pas op dat je niet klinkt alsof niet jij, maar je kleine zusje zingt

Ik vond het einde wel heel mooi rustig en zuiver.
Kandidaat 9: The A-TeamIk kreeg kippenvel bij je stem! Die past prachtig bij het nummer. Klein minpuntje (hoewel dat ook aan mijn onoplettendheid kan liggen): ik hoorde niet dat FOK! verwerkt was in de gezongen tekst.
Kandidaat 10: Mr. Tambourine ManMooie, rustige stem. De inzet van "Hey, Mr. Tambourine Man" was soms wel wat te hard, bijna alsof je die arme man héél hard riep

Goede inzending verder!
Kandidaat 11: In de maneschijnIk moest ontzettend lachen om je inzending!

Leuk uitgevoerd, en je valt zeker op tussen de rest! Ik had wel graag iets meer pit in je stem willen horen... Het werd nu soms wat sleperig.
Kandidaat 12: Wonderful tonightPrachtig nummer, zo te horen ook een goede stem... Maar het was geen goede match bij elkaar. Je hebt een vrij lage stem en die was af en toe té laag voor het nummer. Hierdoor werd het soms wat onvast en onzuiver. Zo zonde!!
Kandidaat 13: She's so highMooie stem, maar het klinkt wel zwáár bewerkt. Het is een beetje té clean, met een hoog Jeroen-van-der-Boom-gehalte.
Je hoge noten zijn niet altijd even zuiver. De dictie is daarentegen erg goed! De "hey-ee-hey-ee-hey-ee-yeah" stukjes werden naar mijn smaak wat te veel ingezet, en dat begon een beetje te vervelen.
Kandidaat 14: Walk AwayTof nummer! Helaas zat je er wel regelmatig naast met je stem.
Kandidaat 15: ApologizeKlinkt zeker niet verkeerd, ook jij hebt een prettig randje aan je stem

Ik bespeurde wel wat moeite met de hoge noten, maar dat heb je eigenlijk heel netjes opgelost.
Zo, best raar om over iedereen (inclusief mezelf) een stukje te schrijven, zonder te verraden wie je zelf bent. Hoop dat het gelukt is

Ik voel me nu wel een beetje een zeikerige Jerney

maar laat ik voorop stellen: diep respect voor iedereen die een nummer heeft ingezonden

Als één van de deelnemers weet ik hoe eng en moeilijk het is (of iig: kan zijn), maar we hebben het wél allemaal gedaan.