Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die Nada Surf kennen (al zal iedereen hun nummer 'popular' nog wel kennen), maar goed, dan zakt dit topic vanzelf wel naar de bodem van de fok!-muziek-topic-archieven...
En dan nu het grote nieuws! Nada Surf komt naar Nederland
de data:
1 oktober Melkweg (Amsterdam), 2 oktober Effenaar (Eindhoven), 3 oktober Vera (Groningen).
Ook schijnen ze 4 september al langs te komen in een radio show van de VPRO.
Dit alles uiteraard vanwege de release van het nieuwe album Let Go dat als het goed is 17 september gaat uitkomen in Europa...
Ikzelf ga waarschijnlijk naar de show in de Effenaar, omdat dat het dichtst bij Tilburg is, al ga ik misschien ook nog naar de Melkweg. Zijn er nog meer fokkers die ze gaan zien?
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 13-08-2002 17:13]
ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??
Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven )
quote:Effenaar is Eindhoven natuurlijk!
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:18 schreef Pushit het volgende:
ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??
Veel plezier !
Ik zal vanavond eens wat meer nummers gaan dow eehhhh kopen
quote:Ze maken niet echt vernieuwende muziek, maar op één of andere manier spreekt het me heel erg aan. Het eerste album (High/Low) was iets meer grungy en rauwer, maar de opvolger The Proximity Effect was al veel meer melodieuzer.
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:33 schreef Penance het volgende:
Een vriend van mij had de CD waar popular ook op stond, was wel leuk, maar over het geheel genomen een vrij nietszeggende CD.Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven)
Ze hebben nog best wel een trouwe schare fans hoor
Er is een redelijk drukke MSN community waar ze af en toe ook zelf posten, maar je merkt wel dat ze nooit echt groot zullen worden (zoals Weezer bijvoorbeeld). Maar dat vind ik wel leuk eigenlijk een beetje je eigen bandje hebben die je nog gewoon op een normaal podium kunt zien, ipv tussen 5000 andere mensen in de heineken music grot.
Oh ze hebben ook nog ooit een cover gedaan van Where is my mind van de Pixies, voor die tribute cd, die is ook tof
Heerlijk nummer; staat bi mij in mijn mp3 speler ( naja in de auto dan )
Ik heb ze 3 keer live gezien
* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown Rotterdam
Vooral de plaat High / Low vond ik erg goed !
lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!
Heb tijdens Pinkpop nog een tijdje zitten praten met Ira en Matthew .. ( heb nog een snaar van hem gekregen.. mijn hoge E was de avond ervoor gebroken gebroken )
quote:Ik heb ze helaas nog nooit eerder gezien
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:07 schreef FooFighters het volgende:
Ik heb ze 3 keer live gezien* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown RotterdamVooral de plaat High / Low vond ik erg goed !
lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!
The plan heeft idd van die mooie tempo-veranderingen, erg gaaf nummer. ik heb ook nog een kewle live versie van Stalemate die langzaam overgaat in Love Will Tear Us Apart van Joy Division.
ik vind die 2e cd ook vet, the proximity effect ofzo...beetje vaag maar heel koel
Ik geloof dat ik vroeger weleens een aantal andere nummers van ze heb gedownload en dat ik die ook heel goed vond, maar die zijn al weer een tijdje van me HD af (geformateerd )
Eindelijk weer een cd, een maand of 3 geleden had ik de moed opgegeven ooit nog iets van Nada Surf te horen... Tot mijn schrik lagen de cd's beide bijna onder op de stapel!
Maar die schade is ingehaald.
en mijn kaartje voor de Melkweg is ook al aangeschaft
Bij High/Low irriteerde me vooral de altijd prominent aanwezige sissende highhat, vind ik zo spuuglelijk.
als ik het me allemaal goed herinner, hè
Maar veel plezier allemaal in Club Lek (héél hard http://www.fokzine.net in de micro's roepen, een kermend Dinooooooo mag ook ), en in de bouwput die Effenaar heet.
Laat nog eens weten hoe het was, zodat ik me evt. schuldig kan voelen
(Ira, de drummer, zat ook op een soort zwarte kist die hij als trommel gebruikte )
Wie heeft hem voor minder gezien?
en waar?
quote:17,91 euro
Op donderdag 19 september 2002 14:49 schreef XL het volgende:
Wie heeft hem voor minder gezien?
en waar?
quote:interesting
Op woensdag 18 september 2002 12:44 schreef dr_diablos het volgende:
Nog even ter info voor degenen die 1 oktober naar Nada Surf in Amsterdam gaan; ze treden om 5 uur 's middags ook nog es op in de concerto (cd winkel in de Utrechtsestraat). Misschien kan je de nieuwe plaat dan ook laten signeren ofoz
daar zal ik zeker bij zijn, met volledige collectie cd's en viltstift
quote:
Op woensdag 18 september 2002 12:44 schreef dr_diablos het volgende:
Nog even ter info voor degenen die 1 oktober naar Nada Surf in Amsterdam gaan; ze treden om 5 uur 's middags ook nog es op in de concerto (cd winkel in de Utrechtsestraat). Misschien kan je de nieuwe plaat dan ook laten signeren ofoz
quote:te laat! nee hehe als ze daar spelen zullen ze wel tijd hebben om wat cd'tjes te signeren lijkt me
Op vrijdag 20 september 2002 19:11 schreef dr_diablos het volgende:
Nog even over dat signeren, dat heb ik er dus zelf bijverzonnen he. Er hing alleen een briefje waarop stond dat er een optreden was. Niet dat ik straks de spreekwoordelijke kwaaie pier ben
anyway 2 optredens op 1 dag is sowieso wel kewl
jammer dat ze zich bij Bacardi wel erg verslikten in de maat en ik had ook nog wel The Plan/Deeper Well/Treehouse willen horen (ok popular zou misschien leuk geweest zijn maar die heb ik sowieso al te vaak gehoord, en paste idd ook niet bij de set), maar over het algemeen een gaaf optreden, zeker omdat ze toch ook veel nummers van The Proximity Effect speelden.
Verder ben ik gister in de Effenaar naar Nada Surf geweest. Het was briljant... Ze speelden popular WEL, omdat ze het wilde oefenen voor morgen...something official...
Stalemate / Love will tear us apart hadden wij ook
Veel nieuwe nummers en veel proximity effect. drie nummers van High/Low (icebox, stalemate en popular) Als ik me niet vergis.
Voorprogramma was Retisonic. Ook een band uit New York, ze speelde alleraardigst. Drummer had een beetje heel veel problemen met zijn drumstel dat verschoof, maar ondanks dat vielen ze niet tegen.
ps, k was in de melkweg
quote:Waar spelen ze?
Op vrijdag 31 januari 2003 06:46 schreef mrmiddel het volgende:
Wiew!Eind maart weer Nada Surf!
Let's Go is echt een van de beste platen van het afgelopen jaar!
Martin
quote:In ieder geval Utrecht en ik geloof Nijmegen..
Op vrijdag 31 januari 2003 13:24 schreef mouzzer het volgende:[..]
Waar spelen ze?
Let's Go is echt een van de beste platen van het afgelopen jaar!
Die laatste plaat [Let Go] van ze vind ik wel zeer goed te pruimen..
Dat smaakt naar meer. Zijn die andere twee afwijkender dan deze plaat?
quote:Moet nog wel lukken denk ik, ik kon maandag nog makkelijk twee kaartjes krijgen bij het GWK. Doen!
Op maandag 24 maart 2003 15:12 schreef kroegtijger het volgende:
Nada Surf roeleert zwaar. Heb ze in melkweg gezien. Misschien dat ik nog kaartje kan krijgen voor tivolie, maar gaat zeuren worden vrees ik
iig goeie sjit
quote:Let Go is wat rustiger en minder noise-achtig dan high/low en the proximity effect. Qua productie/geluidskwaliteit is er een duidelijke stijgende lijn te horen. Maar imo zijn ze alledrie zeer de moeite waard! En vanavond dus in Tivoli, gaat het zien voor slechts 12 e!
Op dinsdag 25 maart 2003 18:17 schreef IsaacD het volgende:
HmmDie laatste plaat [Let Go] van ze vind ik wel zeer goed te pruimen..
Dat smaakt naar meer. Zijn die andere twee afwijkender dan deze plaat?
quote:Echoboy, ja was zeker best goed gister. Heb wel weer geweldigenoten.
Op donderdag 27 maart 2003 09:54 schreef Efez het volgende:Ik was er gister!! Het was echt super, ook ge-wel-dig voorprogramma!! Ecoboy (?)
Het lachen daarvan is,dat je steeds de zelfde mensen ziet die je daarvoor tijdens concerten ook al hebt gezien
maarja greetz timo
quote:Verdomme..kwam er net pas achter
Op donderdag 27 maart 2003 11:37 schreef TimoBasso het volgende:
Wow.. het optreden in tivoli was echt geweldig.
ik heb ze al eens 2 keer gezien,Effenaar,Waterfront..Het lachen daarvan is,dat je steeds de zelfde mensen ziet die je daarvoor tijdens concerten ook al hebt gezien
maarja greetz timo
quote:Ze komen binnekort ook weer in de Effenaar in eindhoven
Op donderdag 27 maart 2003 15:38 schreef Wrong het volgende:[..]
Verdomme..kwam er net pas achter
quote:Waar is dat???
Op donderdag 27 maart 2003 11:09 schreef calvobbes het volgende:
Nada Surf treed dinsdag 1 juli op als voorprogramma van Live en Coldplay!
quote:In Nijmegen.
Op vrijdag 28 maart 2003 13:25 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Waar is dat???
*maarja ik kan niet wachten tot dat ik ze weer zie in Nijmegen en in Eindhoven (Rockcity)
quote:Inderdaad 17 juli speelt Nada Surf weer in Eindhoven.
Op donderdag 15 mei 2003 08:48 schreef TimoBasso het volgende:
*Zucht,ik ben weer in zo'n nada surf bui..Dat is meestal als ik heel vrolijk ben of heel down*maarja ik kan niet wachten tot dat ik ze weer zie in Nijmegen en in Eindhoven (Rockcity)
Wat is dat blonde on blonde toch een mooi nummer trouwens...
Popular mogen ze wel met iets meer overtuiging spelen
(kan me best voorstellen dat het klote is om een nummer al meer dan 7 jaar te spelen)
*k'heb trouwens nog een handtekening van matthew op mijn t-shirt
mijn concentratie was gericht op het bloed mooie oostenrijkse meisje met een vlinder-tattoo in haar nek....
quote:666% mee eens
Op vrijdag 18 juli 2003 10:38 schreef Louike het volgende:
naja, dat kloptski.... ze mogen wel es een nieuw nummertje schrijven..mijn concentratie was gericht op het bloed mooie oostenrijkse meisje met een vlinder-tattoo in haar nek....
quote:als dat maar niet een yoko ono in schaapskleren blijkt te zijn...
Op vrijdag 18 juli 2003 10:40 schreef TimoBasso het volgende:666% mee eens
.. die dame achter de toetsen die was ook hella nice
![]()
anyway ik heb ze enkele dagen terug ook weer gezien in Dour, in Wallonie, en ja hoor: ze spreken echt goed frans! ze speelden ook twee franse nummers waar ik er eigenlijk maar 1 van kende, maar dat publiek ging uit zijn dak!!!
zeker met als hoogtepunt Popular dat was echt een knaller daar (in de melkweg speelden ze het weer niet).
quote:Die zanger heeft heel zijn jeugd in frankrijk geleefd.. *d8 ik zo
Op vrijdag 18 juli 2003 11:40 schreef MadScientist het volgende:[..]
als dat maar niet een yoko ono in schaapskleren blijkt te zijn...
anyway ik heb ze enkele dagen terug ook weer gezien in Dour, in Wallonie, en ja hoor: ze spreken echt goed frans! ze speelden ook twee franse nummers waar ik er eigenlijk maar 1 van kende, maar dat publiek ging uit zijn dak!!!
zeker met als hoogtepunt Popular dat was echt een knaller daar (in de melkweg speelden ze het weer niet).
Let go is zeker de moeite waardquote:Op woensdag 14 april 2004 13:42 schreef Grounded het volgende:
Nada Surf is een van mijn favorieten bands op het moment. Ik kocht in 1997 High/Low en vond het wel een goed album maar niet heel erg bijzonder. Ongeveer een paar maanden geleden las ik een paar positieve posts over het album Let Go op een paar Amerikaanse message boards, dus besloot ik om het album maar eens te gaan kopen.
Helaas kon ik het album nergens vinden in de cd-winkels dus kocht ik the Proximity Effect die in mijn mening veel beter is dan High/Low, hoewel ik de laatste tijd wel weer veel naar High/low aan het luisteren ben.
Ik ben nog steeds van plan om Let Go te bestellen.
Popular komt uit '96quote:Op woensdag 14 april 2004 13:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik ken het al best lang... Popular vond ik altijd een gaaf nummer
Hoe oud is dat nummer eigenlijk? Uit welk jaar kwam het?
Toen ze naar Nederland kwamen was ik hier in de omgeving de enige die erheen wou... alleen naar Amsterdam is geen porum... dus ben toen niet geweest...
quote:Op donderdag 27 maart 2003 11:09 schreef calvobbes het volgende:
Nada Surf treed dinsdag 1 juli op als voorprogramma van Live en Coldplay!
k vraag me af of 't wel 't origineel is dat daar gebruikt wordt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
Schopje.
Is het jullie ook opgevallen dat het nummer Hi Speed Soul nu wordt gebruikt voor een Braun -haarkrul reclame?Dat had ik nou nooit achter die jongens gezocht...
![]()
lekker representatief voor wat ze nu spelenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:27 schreef DJRoberto1978 het volgende:
ik ken ze eigenlijk alleen maar van hun nummer "popular"
Dat ligt eraan. Degene die de rechten op het liedje bezit moet expliciet toestemming geven voor zoiets. Denk niet dat ze zelf naar Braun toe zijn gestapt met de vraag of het nr alsjeblieft in hun haarkrulreclame mocht, maar andersom wel. (althans, het reclamebureau van Braun met het management van Nada Surf).quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:12 schreef mrmiddel het volgende:
mjah.. ze hebben ook een imitatie van een liedje van Bob Dylan gebruikt voor een bierreclame toch? Zal meneer Dylan ook wel niet persoonlijk een hand in gehad hebben
http://www.kexp.org/aspnet_client/KEXPViewMediaGroup.aspx?rID=1931&pID=528&fID=539&artist=JRquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:05 schreef El.Wulfo het volgende:
iemand al my(youre) legs grown gehoort? dat moet hun laatste numemr zijn dat ze hebbe gemaakt
Zijn er al plannen voor een nieuw album dan?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef El.Wulfo het volgende:
wanneer gaan ze weer touren?
opnames zijn allemaal al klaar, dus dat zal er binnenkort wel aan komenquote:Op zondag 23 januari 2005 23:31 schreef the_opposite het volgende:
[..]
Zijn er al plannen voor een nieuw album dan?
stoerquote:Op zondag 23 januari 2005 22:35 schreef mrmiddel het volgende:
[..]
http://www.kexp.org/aspnet_client/KEXPViewMediaGroup.aspx?rID=1931&pID=528&fID=539&artist=JR
Dat denk ik wel; een uur geleden ongeveer nog wel!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:39 schreef pascalheister het volgende:
zijn er nog kaarten voor te krijgen?
bron: Charles @ Dimequote:Nada Surf
October 13th, 2005.
The Beachland Ballroom - Cleveland, OH.
01. Blizzard Of '77
02. Concrete Bed
03. Happy Kid
04. What Is Your Secret?
05. Hi Speed Soul
06. Always Love
07. Killian's Red
08. 80 Windows
09. Fruit Fly
10. Do It Again
11. Inside Of Love
12. Blankest Year
13. Robot
14. Meow Meow Lullaby
15. In the Mirror
16. Paper Boats
17. The Way You Wear Your Head
18. ~ Encore #1 ~
19. Your Legs Grow %
20. Blonde On Blonde
21. Imaginary Friends
22. ~ Encore #2 ~
23. Stalemate
24. Amateur
25. Hyperspace
Pardon?quote:Op donderdag 24 november 2005 23:01 schreef El.Wulfo het volgende:
okey leuk he, datwe niet 7 december maar 30 maart kunnen gaan..domme sponsorverplichtingen ofzows...
Volgens mij gaan de shows in Groningen en Amsterdam gewoon doorquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef El.Wulfo het volgende:
http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=101
ik vind het heel erg dom...nu moetk nog veel langer wachten..en was al zo langaan het wachten..
hier in nederland zijn het tog ook promo verplichtingen, hier moet t album ook gepromoot worden voor mensen die t nog niet hebben..
nouja, flink balen dus
Klopt, aardig goedkope kaartjes.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:13 schreef DonStefano het volgende:
Nada Surfm'n favoriete altobandje van vroeger. Zal er altijd een zwak voor houden. Zag dat kaarten voor hun optreden in de Effenaar binnenkort maar 12,50 euro zijn; misschien dat ik ze wel weer eens ga zien.
![]()
Officiel nog niet maar dag ervoor is The Feeling support in london...quote:March 28, 2006 London, UK Shephards Bush Empire The Feeling
March 29, 2006 Utrecht, HOlland Tivoli TBD
March 30, 2006 Eindhoven, HOlland Effenaar TBD
Op nada surf forum worden stars & the feeling genoemd als supports voor komende [europese] tour.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:09 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Stars zou wel te gek zijn, maar ik denk niet dat die supporten. Wellicht iets NL-s?
from: http://www.myspace.com/thefeelingquote:Mar 27 2006 9:00P
Roadhouse Manchester
Mar 28 2006 8:00P
Shepherds Bush Empire London
Mar 29 2006 10:00P
Westend centre Aldershot
Mar 31 2006 8:00P
Razz Club Barcelona
ja, dat las ik vandaag ook, weer voor m'n beurt gepraat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:51 schreef soul114 het volgende:
[..]
Op nada surf forum worden stars & the feeling genoemd als supports voor komende [europese] tour.
Yep, heb er ook megaveel zin in!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:21 schreef El.Wulfo het volgende:
yeah nadasurf morgen!!!!!
Idem dito.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Yep, heb er ook megaveel zin in!!![]()
Goeie set wel! Paper boats, tofquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:26 schreef soul114 het volgende:
Ik ben vandaag geweest!
Setlist:
Hi-Speed Soul
What Is Your Secret
Happy Kid
Killians Red
Concrete Bed
80 Windows
Inside Of Love
Fruit Fly
Amateur
Blankest Year
In The Mirror
Always Love
There Is A Light
Do It Again
Paper Boats
The Way You Where Your Head
-----
Blizzard of 77
Stalemate
Imaginary Friends
Your Legs Grow
Blonde On Blonde
Hyperspace
[zal morgen wel even scannen]
Ik krijg bijna mic-standaard op mijn hoofd op het einde van way you where you head, maar goed verder prima vermaakt.. nu slapen!
Sorry, was iets te snel met overtypen..quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:40 schreef sleepflower het volgende:
Wear, niet where.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef soul114 het volgende:
[..]
Op het papiertje zelf staat trouwens 'the way u wear ur hed'...
Interpol!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Iemand nog verzoeknummertjes voor de DJ bij de FNR?
Kashmirquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Iemand nog verzoeknummertjes voor de DJ bij de FNR?
Was vorige keer (melkweg) ook al zo..quote:
Volgens mij was het improvisatie.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
Inara Georgequote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:43 schreef Bramm het volgende:
Iemand een idee van de naam van het voorprogramma?
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cutequote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
Toch the Smtihs he... die cover...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute
ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.
richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...
al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
Welk liedje is een Smiths-cover dan?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef XL het volgende:
[..]
Toch the Smtihs he... die cover...
Dat dacht ik al.
Matig gevulde Effenaar?! Ik stond weliswaar helemaal vooraan, maar als ik naar achteren het publiek inkeek vond ik het toch behoorlijk druk hoor. De Effenaar zelf is gewoon een sfeerloze fabriek, vandaar wellicht 't gebrek aan echte sfeer.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute
ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.
richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...
al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:41 schreef Imaginary_Friend het volgende:
"There is a light that never goes out"
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:46 schreef soul114 het volgende:
Check trouwens ook even de header van de setlist.. was ook niet aangepast.
Is dat nummer ergens te downloaden, of heeft iemand em op mp3?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Ik ging er min of meer van uit dat elke zaal (waar regelmatig een concert is) wel printer had tegenwoordig, maar je zal best gelijk kunnen hebben (of ze hadden er nog wat over en vonden het niet nodig om opnieuw te printen oid).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:27 schreef piepster het volgende:
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.
Het is ook allemaal zo logisch, waarom heb ik daar niet aangedacht.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:41 schreef piepster het volgende:
Vaak mag de manager de printer en het netwerk van een zaal niet gebruiken ivm virussen etc.
In de Effenaar zit het productiekantoor (lees: kaal hok) ver van de gewone kantoren af. De stagemanager heeft vaak geen sleutels van deze kantoren.
In Nederland is het trouwens over het algemeen wel goed geregeld, maar in het buitenland kom je de raarste zalen tegen.
Hee, rechtsvooraanquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:26 schreef El.Wulfo het volgende:
demndemndemn!!!
het was zo mega.fucking ruig!
egt zeer goed en kei gezellig!
stond ook vooraan, at the rechterzijde!
en ze hebben nog meer nummers gespeeld dan dat er op de setlist stonden!
en muziek is te verkrijgen op www.nadasurfan.com dan bij audio, staat vrijwel alles wat ooit is gespeeld!
ook het concert van vorig jaar in amsterdam, dus ook meowmeowlullaby, voor video daarbij, www.fabchannel.com !
ik wil vandaag weer naar nada!!
er is een officiële versie, ooit gedraaid op een online radio "iets", daar is ie van geript en in de omloop gekomen. wellicht is ie ook ooit op een cover-cd uitgekomen, maar da's mij onbekend.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?
yeah dat was wel zo, ma ik hield samen met n vriend goed standquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:42 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Hee, rechtsvooraandaar stond ik ook. Vond het huppelkutten-gehalte daar wel schrikbarend hoog, leek wel een concert van Greenday ofzo. Ben gaandeweg dan ook iets meer naar achteren gegaan, waar het wat beter vertoeven was
![]()
Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:10 schreef SuperBosch het volgende:
Op zich wel te verklaren dat het minder druk was.
De dag van tevoren waren ze in Utrecht, wat natuurlijk een stuk centraler ligt in Nederland. Mensen zullen eerder naar een concert gaan dat dichtbij ligt, dan dat ze nog een paar honderd kilometer verder moeten reizen.
Natuurlijk is dat wel handiger omdat er geen grote rijen waren bij de bars.
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.quote:Op maandag 3 april 2006 17:06 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.
Des te meer valt het te waarderen dat de band constant zo enthousiast was, sloeg echt over op het publiek. Overigens vind ik Nada Surf wat dat betreft sowieso een heerlijke band. Gewoon ongecompliceerde, 'open' muziek, wat ze intussen een flinke schare trouwe liefhebbers heeft opgeleverd![]()
De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.quote:Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
Voor de rest zijn is er wat mij betreft weinig aan te merken hoor. Ook het geluid vind ik prima. (Ben 1x in de kleine en 1x in de grote zaal geweest). Is er een Effenaar-topic?quote:Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.
Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.quote:Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:
[..]
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
Daar stond ik ook.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:56 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.
Dat ze glazen hadden vind ik persoonlijk fijner omdat het juist niet op de grond wordt gesmeten waardoor de grond glad wordt van de bekertjes, restjes bier en nog erger ijsklontjes bij fris.
Sowieso drink ik liever uit een glas dan uit een plastic bekertje.
Het grote voordeel van de Effenaar is voor mij dat ik er heen kan zonder dat ik de laatste trein naar huis mis (in Zuid-Limburg is echt helemaal niets van podia waar leuke bands heen komen)
Het probleem van het glas vasthouden is dat je niet kan klappen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:16 schreef piepster het volgende:
Ik vind bekers op de grond juist vervelend. Ook als je moet opruimen trouwens. En ik snap echt het probleem van 2 meter lopen niet. Of je houdt het glas even vast tot er weer iemand drinken gaat halen.
Oh, ik dacht dat die vrouw gewoon niet kon zingen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:03 schreef Imaginary_Friend het volgende:
het verschil was idd duidelijk te merken in de Effenaar: tijdens het voorprogramma (slecht geluid) zat er een andere gast achter de knoppen (eigen personeel?), tijdens Nada Surf was het de geluidsman van de band die het een stuk beter voor elkaar had. het is een gave, denk ik.
jahwel kan ze wel, luister haar cd maar eens, ik vind het erg mooi!quote:Op donderdag 27 april 2006 17:54 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat die vrouw gewoon niet kon zingen..
Als het ietsje dichterbij was, was ik er heen gegaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:42 schreef Grobbel het volgende:
Nog meer mensen die op 8 juli naar het concert in Doornroosje gaan?
Overigens is The Proximity Effect ook zeker een fijn plaatje! Wel een leuk idee, alles chronologisch. Misschien ga ik ze binnenkort toch maar even bekijken in Nighttown...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:57 schreef Imaginary_Friend het volgende:
hm, interessante aanpak, maar aangezien ik Weight is a Gift (behalve "Do It Again" dan) niet het sterkste album vind, is dat een beetje een anti-climax om mee te eindigen. zaten er nog verrassingen in de set? Smiths-cover weer? andere covers? die Stalemate - Joy Division mix spelen ze al jaaaaaren en het zou meer een verrassing zijn als ie er niet in zat.
koenimex: check de plaat "Let Go", zal je niet teleurstellen. gemiddeld voor zo'n 8-10 euro te koop.
Zal ik zeker eens proberen, dank je! Mijn lief leent hem me wel uitquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:57 schreef Imaginary_Friend het volgende:
hm, interessante aanpak, maar aangezien ik Weight is a Gift (behalve "Do It Again" dan) niet het sterkste album vind, is dat een beetje een anti-climax om mee te eindigen. zaten er nog verrassingen in de set? Smiths-cover weer? andere covers? die Stalemate - Joy Division mix spelen ze al jaaaaaren en het zou meer een verrassing zijn als ie er niet in zat.
koenimex: check de plaat "Let Go", zal je niet teleurstellen. gemiddeld voor zo'n 8-10 euro te koop.
idd een plaat met (hele!) fijne uitschieters (80 Windowsquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Overigens is The Proximity Effect ook zeker een fijn plaatje! Wel een leuk idee, alles chronologisch. Misschien ga ik ze binnenkort toch maar even bekijken in Nighttown...![]()
klopt jaquote:Op maandag 3 september 2007 18:46 schreef Yozzz het volgende:
Always Love is te horen in de film Disturbia, nú in de bioscoop
idd. Aangename verrassing was datquote:Op maandag 3 september 2007 18:46 schreef Yozzz het volgende:
Always Love is te horen in de film Disturbia, nú in de bioscoop
Je zal gegarandeerd een leuke avond hebbenquote:Op maandag 26 november 2007 21:19 schreef Acathla het volgende:
Ik ben er ook bij. Wordt de eerste keer Nada Surf. Altijd al willen zien.
Goede contacten bij een label ofzo?quote:Op maandag 17 december 2007 01:55 schreef dikkedoelie het volgende:
Heb het nieuwe album. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet kapot van, op het intronummer na dan.. Misschien na een paar keer luisteren.
Is er een kans dat dat album via het downtown-circuit ook bij mij terecht kan komen?quote:Op maandag 17 december 2007 01:55 schreef dikkedoelie het volgende:
Heb het nieuwe album. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet kapot van, op het intronummer na dan.. Misschien na een paar keer luisteren.
Die mis ik inderdaad ook. Had gehoopt op een Let Go / The Proximity Effect achtig album. Niet dat deze slecht is, zeker niet. 'See These Bones' bevalt me welquote:Op woensdag 19 december 2007 20:57 schreef Acathla het volgende:
Als ik nu eens zeg 'Hyperspace' ... zulke dingen mis ik.
Hint: kijk eens bij de platenwinkel of vanaf 6-2 bij Bol.com.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:52 schreef Yozzz het volgende:
Kan iemand mij even hints PM'en over het album, ik kan hem maar niet vinden
Als ik het goed vind, koop ik het heus wel. Het liefst zelf uit de handen van de artiest tijdens een concert. Voor een band als Nada Surf kan ik me dan goed voorstellen. Met grote bands heb ik echter geen medelijden.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:06 schreef piepster het volgende:
[..]
Hint: kijk eens bij de platenwinkel of vanaf 6-2 bij Bol.com.
Die artiesten moeten ook ergens van eten.
Hee, daar moet ik eigenlijk heen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:40 schreef dikkedoelie het volgende:
26 februari zijn ze te zien in de Melkweg. 4 februari het nieuwe album! Ben erg benieuwd.
Je kunt ook parkeren onder het Museumplein en dan naar de Melkweg lopen (ongeveer 10 minuten).quote:Op zondag 24 februari 2008 12:41 schreef Ace1 het volgende:
Dinsdag melkweg!![]()
Weet iemand waar ik het beste de auto kan parkeren? Treinen naar tilburg is niet meer mogelijk na het concertLaatste trein gaat rond half 11.
Voor een avondje is dat eigenlijk ook wel goed te doen ja. Ik ben gewend om meteen uit te gaan van heel lang parkeren en dan is daar parkeren toch wat duurder.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt ook parkeren onder het Museumplein en dan naar de Melkweg lopen (ongeveer 10 minuten).
Of in de parkeergarage aan de Marnixkade, idem stukje lopen.
Heb je mijn PM ontvangen?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:41 schreef Ace1 het volgende:
Dinsdag melkweg!![]()
Weet iemand waar ik het beste de auto kan parkeren? Treinen naar tilburg is niet meer mogelijk na het concertLaatste trein gaat rond half 11.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |