abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5361022
Tsja... de ironie druipt van die topic titel af

Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die Nada Surf kennen (al zal iedereen hun nummer 'popular' nog wel kennen), maar goed, dan zakt dit topic vanzelf wel naar de bodem van de fok!-muziek-topic-archieven...

En dan nu het grote nieuws! Nada Surf komt naar Nederland

de data:
1 oktober Melkweg (Amsterdam), 2 oktober Effenaar (Eindhoven), 3 oktober Vera (Groningen).
Ook schijnen ze 4 september al langs te komen in een radio show van de VPRO.

Dit alles uiteraard vanwege de release van het nieuwe album Let Go dat als het goed is 17 september gaat uitkomen in Europa...

Ikzelf ga waarschijnlijk naar de show in de Effenaar, omdat dat het dichtst bij Tilburg is, al ga ik misschien ook nog naar de Melkweg. Zijn er nog meer fokkers die ze gaan zien?

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 13-08-2002 17:13]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5361430
popular klonk idd wel goed, maar heb eigenlijk nagelaten verder wat van deze band te zoeken en beluisteren... zal het eens proberen als ik wat tegenkom

ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??

dinsdag 13 augustus 2002 @ 07:33:18 #3
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_5361437
Een vriend van mij had de CD waar popular ook op stond, was wel leuk, maar over het geheel genomen een vrij nietszeggende CD.

Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven )

Things to meat, people to do, places to kill.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 07:51:08 #4
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_5361457
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:18 schreef Pushit het volgende:
ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??
Effenaar is Eindhoven natuurlijk!
Gebakken ei met peperkoek!
pi_5361541
Ik ga niet naar ze toe, maar ik vind het liedje treehouse en the manoeuvres goed ! ze zijn het best acoustisch...

Veel plezier !

pi_5361638
Popular is een beresterk nummer, maar ook ik heb nooit de moeite genomen om meer muziek van deze band aan een luisterbeurt te onderwerpen.

Ik zal vanavond eens wat meer nummers gaan dow eehhhh kopen

pi_5364124
Ik denk niet dat ik ga. Heb nooit zoveel gehad met Nada Surf. Ik heb hun eerste cd wel, maar die vind ik niet zo geweldig. Staan een paar leuke liedjes op maar daarvoor ga ik niet helemaal naar Amsterdam.
Ik zou het zelf leuker vinden als Fountains of Wayne weer een keer zou gaan touren.
Hmmzz....
pi_5364170
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:33 schreef Penance het volgende:
Een vriend van mij had de CD waar popular ook op stond, was wel leuk, maar over het geheel genomen een vrij nietszeggende CD.

Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven )

Ze maken niet echt vernieuwende muziek, maar op één of andere manier spreekt het me heel erg aan. Het eerste album (High/Low) was iets meer grungy en rauwer, maar de opvolger The Proximity Effect was al veel meer melodieuzer.

Ze hebben nog best wel een trouwe schare fans hoor
Er is een redelijk drukke MSN community waar ze af en toe ook zelf posten, maar je merkt wel dat ze nooit echt groot zullen worden (zoals Weezer bijvoorbeeld). Maar dat vind ik wel leuk eigenlijk een beetje je eigen bandje hebben die je nog gewoon op een normaal podium kunt zien, ipv tussen 5000 andere mensen in de heineken music grot.

Oh ze hebben ook nog ooit een cover gedaan van Where is my mind van de Pixies, voor die tribute cd, die is ook tof

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_5364195
Popular?

Heerlijk nummer; staat bi mij in mijn mp3 speler ( naja in de auto dan )

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 15:07:15 #10
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_5366080
Nada Surf.. das lang geleden.

Ik heb ze 3 keer live gezien

* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown Rotterdam

Vooral de plaat High / Low vond ik erg goed !

lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!

Heb tijdens Pinkpop nog een tijdje zitten praten met Ira en Matthew .. ( heb nog een snaar van hem gekregen.. mijn hoge E was de avond ervoor gebroken gebroken )

You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_5366694
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:07 schreef FooFighters het volgende:
Ik heb ze 3 keer live gezien

* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown Rotterdam

Vooral de plaat High / Low vond ik erg goed !

lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!

Ik heb ze helaas nog nooit eerder gezien in de tijd dat ze 'populair' werden (pun intended) was ik nog geen festival-ganger...

The plan heeft idd van die mooie tempo-veranderingen, erg gaaf nummer. ik heb ook nog een kewle live versie van Stalemate die langzaam overgaat in Love Will Tear Us Apart van Joy Division.

pi_5367095
hey vet!! dan ga ik wel naar de melkweg...koewal.

ik vind die 2e cd ook vet, the proximity effect ofzo...beetje vaag maar heel koel

maandag 19 augustus 2002 @ 10:38:07 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5436041
2 oktober in de Effenaar? Hmm, kijken of ik een gaatje kan vrijmaken in m'n agenda...
  maandag 19 augustus 2002 @ 10:50:30 #14
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5436173
Ik ken eigenlijk maar twee nummers, namelijk Popular en de pixies-cover Where is my Mind. Maar het zijn wel beide hele goede nummer.

Ik geloof dat ik vroeger weleens een aantal andere nummers van ze heb gedownload en dat ik die ook heel goed vond, maar die zijn al weer een tijdje van me HD af (geformateerd )

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_5437142
En ook ik ken alleen maar Populair, die vond ik wel leuk..
pi_5477949
Oei Nada Surf (sweet sweet memory's) mijn 1ste concert!!! op Pinkpop 97 (helaas was dit ook meteen het laatste goede pinkpop jaar nu is het allemaal zo comercieel als de pest!) Nada Surf schopt kont!!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  woensdag 21 augustus 2002 @ 18:56:20 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5478897
Natuurlijk ga ik Nada Surf.
Waarschijnlijk in de Effenaar!

Eindelijk weer een cd, een maand of 3 geleden had ik de moed opgegeven ooit nog iets van Nada Surf te horen... Tot mijn schrik lagen de cd's beide bijna onder op de stapel!
Maar die schade is ingehaald.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5643176
Morgen ga ik naar Club Lek!!!

en mijn kaartje voor de Melkweg is ook al aangeschaft

pi_5643959
Hmmmz, ik vond ze niet zo....

Bij High/Low irriteerde me vooral de altijd prominent aanwezige sissende highhat, vind ik zo spuuglelijk.
als ik het me allemaal goed herinner, hè

Maar veel plezier allemaal in Club Lek (héél hard http://www.fokzine.net in de micro's roepen, een kermend Dinooooooo mag ook ), en in de bouwput die Effenaar heet.

Laat nog eens weten hoe het was, zodat ik me evt. schuldig kan voelen

pi_5671084
Club Lek was erg gaaf hoor! Er was geen kans op een irritante hi-hat, want ze speelden akoestisch!

(Ira, de drummer, zat ook op een soort zwarte kist die hij als trommel gebruikte )

pi_5695278
Nah nog even de link voor de geinteresseerden...

Club Lek opnames, RealAudio

donderdag 12 september 2002 @ 22:05:02 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5775712
Ik heb mijn kaartjes!
2 okt Effenaar
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5799851
* the-amazing-elmo gaat ze waarschijnlijk wel ff checken @ vera
póngase alucinado... beba cemento mojado
pi_5800917
Ik heb de cd high/low indertijd nog GEKOCHT want das was voor het KaZaA en broadband tijdperk. En ik ga hem nu ook opzetten.
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
  woensdag 18 september 2002 @ 12:44:34 #25
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5858299
Nog even ter info voor degenen die 1 oktober naar Nada Surf in Amsterdam gaan; ze treden om 5 uur 's middags ook nog es op in de concerto (cd winkel in de Utrechtsestraat). Misschien kan je de nieuwe plaat dan ook laten signeren ofoz
pi_5859331
Ik werd altijd onwijs geil van die popular clip......
  donderdag 19 september 2002 @ 14:49:42 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5877666
Het nieuwe album is uit, maar in de platenzaak kostte het 18,95 en dat ik 1 euro boven mijn persoonlijke maximum!
Was trouwens nogal schrikwekkend, alle nieuwe albums blijken ineens 18,95 te kosten. Dus ik moet op zoek naar een nieuwe platenzaak of kan geen nieuwe cd's meer kopen.

Wie heeft hem voor minder gezien?
en waar?

pi_5879186
quote:
Op donderdag 19 september 2002 14:49 schreef XL het volgende:
Wie heeft hem voor minder gezien?
en waar?
17,91 euro .
http://www.nlstore.nl
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5879215
Geen verzendkosten trouwens, en de limited edition ligt er voor dezelfde prijs.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5894803
quote:
Op woensdag 18 september 2002 12:44 schreef dr_diablos het volgende:
Nog even ter info voor degenen die 1 oktober naar Nada Surf in Amsterdam gaan; ze treden om 5 uur 's middags ook nog es op in de concerto (cd winkel in de Utrechtsestraat). Misschien kan je de nieuwe plaat dan ook laten signeren ofoz
interesting

daar zal ik zeker bij zijn, met volledige collectie cd's en viltstift

pi_5896339
quote:
Op woensdag 18 september 2002 12:44 schreef dr_diablos het volgende:
daar ben ik dus zeker ook bij dan die nieuwe cd is weer eens super zeg...een van de beste bands van de afgelopen jaren
  vrijdag 20 september 2002 @ 19:11:14 #32
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5898833
Nog even over dat signeren, dat heb ik er dus zelf bijverzonnen he. Er hing alleen een briefje waarop stond dat er een optreden was. Niet dat ik straks de spreekwoordelijke kwaaie pier ben
pi_5904746
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 19:11 schreef dr_diablos het volgende:
Nog even over dat signeren, dat heb ik er dus zelf bijverzonnen he. Er hing alleen een briefje waarop stond dat er een optreden was. Niet dat ik straks de spreekwoordelijke kwaaie pier ben
te laat! nee hehe als ze daar spelen zullen ze wel tijd hebben om wat cd'tjes te signeren lijkt me als je in een cd-zaak speelt om je muziek te promoten (niet voor de inkomsten) ga je na het optreden niet meteen naar je 'kleedkamer' neem ik aan...

anyway 2 optredens op 1 dag is sowieso wel kewl

pi_5933447
Het grote boze concert in vera gaat helaas niet door . Door een tv-optreden ergens kunnen ze niet komen en is het verzet naar 19 december.... Jammer. Nog ff wachten dus
  woensdag 2 oktober 2002 @ 13:35:36 #35
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6071034
Maar 't concert gisteren in de Melkweg ging lekker wel door en ik vond 't rete cool. Ze speelden 'popular' niet maar dat paste ook eik helemaal niet in de set. Wel leuk was de Joy Division cover 'Love will tear us apart'. Niet leuk waren de posers die 't podium op klommen. De Nederlandse band Clean die 't voorprogramma deed vond ik ook niet echt tof eik. Maar Nada Surf is cooler dan je denkt!
pi_6073934
Ja erg gaaf was het. die stalemate /love will tear us apart had ik al eens een live opname van gehoord, dus ik hoopte ook erg dat ze hem zouden spelen... joy!

jammer dat ze zich bij Bacardi wel erg verslikten in de maat en ik had ook nog wel The Plan/Deeper Well/Treehouse willen horen (ok popular zou misschien leuk geweest zijn maar die heb ik sowieso al te vaak gehoord, en paste idd ook niet bij de set), maar over het algemeen een gaaf optreden, zeker omdat ze toch ook veel nummers van The Proximity Effect speelden.

donderdag 3 oktober 2002 @ 10:48:53 #37
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_6085434
Het concert in groningen is volgens mij verplaatst naar 19 december.

Verder ben ik gister in de Effenaar naar Nada Surf geweest. Het was briljant... Ze speelden popular WEL, omdat ze het wilde oefenen voor morgen...something official...

Stalemate / Love will tear us apart hadden wij ook
Veel nieuwe nummers en veel proximity effect. drie nummers van High/Low (icebox, stalemate en popular) Als ik me niet vergis.

Voorprogramma was Retisonic. Ook een band uit New York, ze speelde alleraardigst. Drummer had een beetje heel veel problemen met zijn drumstel dat verschoof, maar ondanks dat vielen ze niet tegen.

pi_6111229
Nada Surf was weer steengoed zeg..... heb ze nu 2x gezien,...en alle 2 de keren geniaal...chapeau

ps, k was in de melkweg

vrijdag 31 januari 2003 @ 00:25:31 #39
45454 Stalemate
Avoid Hangovers...Stay Drunk!
pi_8197539
ff voor de goede orde....koop let Go...wereldplaat

Stalemate out!

pi_8198991
Wiew!

Eind maart weer Nada Surf!

pi_8202810
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 06:46 schreef mrmiddel het volgende:
Wiew!

Eind maart weer Nada Surf!

Waar spelen ze?

Let's Go is echt een van de beste platen van het afgelopen jaar!

pi_8256962
Vraagje; welke platen stonden er op de cd single van "Popular"
Ben de single kwijt maar er stond 1 onwijs coole plaat op die ik nooit weer heb kunnen vinden

Martin

pi_8259764
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 13:24 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Waar spelen ze?

Let's Go is echt een van de beste platen van het afgelopen jaar!

In ieder geval Utrecht en ik geloof Nijmegen..
pi_8261232
Nada Surf & Support
Woensdag 26-03-2003 / 20.15 UTRECHT

Tivoli

* 4ngel heeft kaartje :p

donderdag 20 maart 2003 @ 16:11:01 #45
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9261508
Wereldband. Heb ze nu drie keer gezien (Oosterpoort '99, Melkweg '02, Vera '02) en ga hoogstwaarschijnlijk ook wel naar Tivoli (al zullen ze waarschijnlijk dezelfde set spelen als de laatste twee gigs).
Leuk: live rockt het nog harder dan op de plaat, ze zijn echt strak.
Bovendien gaan ze altijd na afloop de zaal in om een paar biertjes te drinken met het publiek, zonder dat het onwijs poseur-achtig wordt (imho). Heb in Vera nog even staan ouwehoeren met Daniel Lorca, was leuk.
Anyways, Nada Surf
Ben blij dat ze weer bezig zijn na het gezeik rondom proximity effect.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_9339731
Nada Surf roeleert zwaar. Heb ze in melkweg gezien. Misschien dat ik nog kaartje kan krijgen voor tivolie, maar gaat zeuren worden vrees ik
iig goeie sjit
  dinsdag 25 maart 2003 @ 18:17:11 #47
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_9368078
Hmm

Die laatste plaat [Let Go] van ze vind ik wel zeer goed te pruimen..
Dat smaakt naar meer. Zijn die andere twee afwijkender dan deze plaat?

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  woensdag 26 maart 2003 @ 13:56:55 #48
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9386472
quote:
Op maandag 24 maart 2003 15:12 schreef kroegtijger het volgende:
Nada Surf roeleert zwaar. Heb ze in melkweg gezien. Misschien dat ik nog kaartje kan krijgen voor tivolie, maar gaat zeuren worden vrees ik
iig goeie sjit
Moet nog wel lukken denk ik, ik kon maandag nog makkelijk twee kaartjes krijgen bij het GWK. Doen!
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 18:17 schreef IsaacD het volgende:
Hmm

Die laatste plaat [Let Go] van ze vind ik wel zeer goed te pruimen..
Dat smaakt naar meer. Zijn die andere twee afwijkender dan deze plaat?

Let Go is wat rustiger en minder noise-achtig dan high/low en the proximity effect. Qua productie/geluidskwaliteit is er een duidelijke stijgende lijn te horen. Maar imo zijn ze alledrie zeer de moeite waard! En vanavond dus in Tivoli, gaat het zien voor slechts 12 e!
Check mijn band Glorybox
pi_9389562
waaahoooeeee, ik ben dr bij vanavond!!!! vriend van me had nog een kaartje over (had iemand afgezegd) en ik had geen tijd meer naar t gwk te gaan om te kijken of er nog kaarten waren
pi_9405185
Ik was er gister!! Het was echt super, ook ge-wel-dig voorprogramma!! Ecoboy (?)
pi_9405901
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 09:54 schreef Efez het volgende:
Ik was er gister!! Het was echt super, ook ge-wel-dig voorprogramma!! Ecoboy (?)
Echoboy, ja was zeker best goed gister. Heb wel weer geweldigenoten.
Zat net effe die promo ervan te luisteren, maar die klinkt op zich best goed. (12" ding) Was zeker de moeite waard
pi_9406563
Nada Surf treed dinsdag 1 juli op als voorprogramma van Live en Coldplay!
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:37:33 #53
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_9407114
Wow.. het optreden in tivoli was echt geweldig.
ik heb ze al eens 2 keer gezien,Effenaar,Waterfront..

Het lachen daarvan is,dat je steeds de zelfde mensen ziet die je daarvoor tijdens concerten ook al hebt gezien

maarja greetz timo

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 27 maart 2003 @ 15:38:57 #54
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9411788
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:37 schreef TimoBasso het volgende:
Wow.. het optreden in tivoli was echt geweldig.
ik heb ze al eens 2 keer gezien,Effenaar,Waterfront..

Het lachen daarvan is,dat je steeds de zelfde mensen ziet die je daarvoor tijdens concerten ook al hebt gezien

maarja greetz timo

Verdomme..kwam er net pas achter
Dizzy new heights..
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:10:08 #55
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_9428211
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 15:38 schreef Wrong het volgende:

[..]

Verdomme..kwam er net pas achter

Ze komen binnekort ook weer in de Effenaar in eindhoven
Dus grijp je kans
pi_9429396
Ik kwam er gisteravond te laat achter dat ze dus dezelfde avond in Doornroosje stonden hier in Nijmegen...
pi_9429735
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:09 schreef calvobbes het volgende:
Waar is dat???
  vrijdag 28 maart 2003 @ 13:26:15 #58
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9429739
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 13:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Waar is dat???

In Nijmegen.
  donderdag 15 mei 2003 @ 08:48:03 #59
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_10441983
*Zucht,ik ben weer in zo'n nada surf bui..Dat is meestal als ik heel vrolijk ben of heel down

*maarja ik kan niet wachten tot dat ik ze weer zie in Nijmegen en in Eindhoven (Rockcity)

zondag 6 juli 2003 @ 15:53:45 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11599141
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 08:48 schreef TimoBasso het volgende:
*Zucht,ik ben weer in zo'n nada surf bui..Dat is meestal als ik heel vrolijk ben of heel down

*maarja ik kan niet wachten tot dat ik ze weer zie in Nijmegen en in Eindhoven (Rockcity)

Inderdaad 17 juli speelt Nada Surf weer in Eindhoven.
Ben net een cd van hun op minidisc aan het zetten en bedacht dat ik dat nog niet in dit immens grote nada surf topic had gelezen.

Wat is dat blonde on blonde toch een mooi nummer trouwens...

vrijdag 18 juli 2003 @ 10:34:39 #61
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_11854136
Nou gistere was het wel leuk in de Effenaar,wel weer voor de 100ste keer de zelfde set.. maarja,als je eenmaal een beetje dronken bent dan is alles wel okey

Popular mogen ze wel met iets meer overtuiging spelen
(kan me best voorstellen dat het klote is om een nummer al meer dan 7 jaar te spelen)
*k'heb trouwens nog een handtekening van matthew op mijn t-shirt

pi_11854200
naja, dat kloptski.... ze mogen wel es een nieuw nummertje schrijven..

mijn concentratie was gericht op het bloed mooie oostenrijkse meisje met een vlinder-tattoo in haar nek....

vrijdag 18 juli 2003 @ 10:40:31 #63
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_11854234
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:38 schreef Louike het volgende:
naja, dat kloptski.... ze mogen wel es een nieuw nummertje schrijven..

mijn concentratie was gericht op het bloed mooie oostenrijkse meisje met een vlinder-tattoo in haar nek....

666% mee eens .. die dame achter de toetsen die was ook hella nice
pi_11855338
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:40 schreef TimoBasso het volgende:

666% mee eens .. die dame achter de toetsen die was ook hella nice

als dat maar niet een yoko ono in schaapskleren blijkt te zijn...

anyway ik heb ze enkele dagen terug ook weer gezien in Dour, in Wallonie, en ja hoor: ze spreken echt goed frans! ze speelden ook twee franse nummers waar ik er eigenlijk maar 1 van kende, maar dat publiek ging uit zijn dak!!!
zeker met als hoogtepunt Popular dat was echt een knaller daar (in de melkweg speelden ze het weer niet).

pi_11856438
ben deze keer maar niet heen gegaan.... Heb ze de laatste tijd al zo vaak gezien (eerst komen ze een jaar of 5 niet, daarna 20000 optredens in een jaar in nederland ) maar hoe het komt weet ik niet, maar ik heb ze nog nooit popular zien spelen..... de enigste keer dat ik daar de kans toe had was op pinkpop, en toen heb ik niet hun hele set gezien (dus oa popular gemist). volgens mij doen ze het erom
volgende keer toch maar weer heen. Pure emotie, dat nada surf
  vrijdag 18 juli 2003 @ 13:30:00 #66
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_11857875
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:40 schreef MadScientist het volgende:

[..]

als dat maar niet een yoko ono in schaapskleren blijkt te zijn...

anyway ik heb ze enkele dagen terug ook weer gezien in Dour, in Wallonie, en ja hoor: ze spreken echt goed frans! ze speelden ook twee franse nummers waar ik er eigenlijk maar 1 van kende, maar dat publiek ging uit zijn dak!!!
zeker met als hoogtepunt Popular dat was echt een knaller daar (in de melkweg speelden ze het weer niet).

Die zanger heeft heel zijn jeugd in frankrijk geleefd.. *d8 ik zo
pi_18313621
ff weer een teken van leven hier.

ken nada surf ongeveer een jaartje, via klasgenoot leren kennen, de muziek is best relax
pi_18415260
Nada Surf is een van mijn favorieten bands op het moment. Ik kocht in 1997 High/Low en vond het wel een goed album maar niet heel erg bijzonder. Ongeveer een paar maanden geleden las ik een paar positieve posts over het album Let Go op een paar Amerikaanse message boards, dus besloot ik om het album maar eens te gaan kopen.

Helaas kon ik het album nergens vinden in de cd-winkels dus kocht ik the Proximity Effect die in mijn mening veel beter is dan High/Low, hoewel ik de laatste tijd wel weer veel naar High/low aan het luisteren ben.

Ik ben nog steeds van plan om Let Go te bestellen.
Let Your Dim Light Shine
pi_18415353
Ik ken het al best lang... Popular vond ik altijd een gaaf nummer
Hoe oud is dat nummer eigenlijk? Uit welk jaar kwam het?
Toen ze naar Nederland kwamen was ik hier in de omgeving de enige die erheen wou ... alleen naar Amsterdam is geen porum... dus ben toen niet geweest...
Delivered without an information leaflet
pi_18415526
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:42 schreef Grounded het volgende:
Nada Surf is een van mijn favorieten bands op het moment. Ik kocht in 1997 High/Low en vond het wel een goed album maar niet heel erg bijzonder. Ongeveer een paar maanden geleden las ik een paar positieve posts over het album Let Go op een paar Amerikaanse message boards, dus besloot ik om het album maar eens te gaan kopen.

Helaas kon ik het album nergens vinden in de cd-winkels dus kocht ik the Proximity Effect die in mijn mening veel beter is dan High/Low, hoewel ik de laatste tijd wel weer veel naar High/low aan het luisteren ben.

Ik ben nog steeds van plan om Let Go te bestellen.
Let go is zeker de moeite waard
pi_18415581
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik ken het al best lang... Popular vond ik altijd een gaaf nummer
Hoe oud is dat nummer eigenlijk? Uit welk jaar kwam het?
Toen ze naar Nederland kwamen was ik hier in de omgeving de enige die erheen wou ... alleen naar Amsterdam is geen porum... dus ben toen niet geweest...
Popular komt uit '96
pi_18415621
tvp
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18417014
80 windows is echt fantastisch, maar zo zijn er wel meer!!(no quick fix, paper boats,zen brain)
pi_18493598
En Bacardi
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:34:24 #75
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18498644
Nada Surf ! > jeugdsentiment:)
pi_18498733
'If you leave'

Op maandag 28 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Incrowd is slecht.
pi_18498805
Let Go is volwassener dan de rest.. ook beter, if you ask me. En ik zie hem overal liggen ongeveer. Dus is raar wanneer ie niet te vinden is

Hoop dat ze dit jaar nog es in de Vera komen.
pi_18501137
Ach wat leuk er zitten hier ook Nada Surf fans
Ik ken ze al vanaf '96 en ben ook naar bijna alle concerten geweest behalve in Rotterdam en Groningen. Helaas heb ik niet het geduld om steeds op karmic en al die andere msn communities rond te hangen... ik geniet in stilte
Heb ze in de begin jaren ook veel gesproken, tegenwoordig alleen nog met Matthew.
pi_20981978
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik had nog geen topic van Nada Surf gevonden , du sopende dr zelf eentje....krijg ik dit toegewezen...veel dank Seborik
You never run out of things that can go wrong.....
pi_20982098
*foutje
pi_20982113
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:09 schreef calvobbes het volgende:
been there

they were egt super great
waren als eerste, hadde flink wat bas opstaan die je de hele dag nog bleef voelen, ben daarna pas fan van hun geworden, ik ging erheen voor live
die bassist zag er ook egt geweldig stoned uit

oe wik ben nu zo'n fan van hun en al hun nummers zijn gewoon great

Ze hebben nu ook een nieuw nummer uit!!!!!!
kheb t nog niet gehoort maar t zal wel goed zijn
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:09:33 #82
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22463425
Schopje.

Is het jullie ook opgevallen dat het nummer Hi Speed Soul nu wordt gebruikt voor een Braun -haarkrul reclame? Dat had ik nou nooit achter die jongens gezocht...
Check mijn band Glorybox
pi_22466963
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
Schopje.

Is het jullie ook opgevallen dat het nummer Hi Speed Soul nu wordt gebruikt voor een Braun -haarkrul reclame? Dat had ik nou nooit achter die jongens gezocht...
k vraag me af of 't wel 't origineel is dat daar gebruikt wordt.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:05:29 #84
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22467011
Nee, dat niet, maar goed, het is wel hun liedje.
Check mijn band Glorybox
pi_22467171
mjah.. ze hebben ook een imitatie van een liedje van Bob Dylan gebruikt voor een bierreclame toch? Zal meneer Dylan ook wel niet persoonlijk een hand in gehad hebben
pi_22468863
ik ken ze eigenlijk alleen maar van hun nummer "popular", lekker makkelijk te spelen op de gitaar
pi_22468959
reclame heb ik nooit gezien, het nummer is wel top
Azwethinkweiz
pi_22472128
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:27 schreef DJRoberto1978 het volgende:
ik ken ze eigenlijk alleen maar van hun nummer "popular"
lekker representatief voor wat ze nu spelen
pi_22472186
iemand al my(youre) legs grown gehoort? dat moet hun laatste numemr zijn dat ze hebbe gemaakt
Azwethinkweiz
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:45:24 #90
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22488920
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:12 schreef mrmiddel het volgende:
mjah.. ze hebben ook een imitatie van een liedje van Bob Dylan gebruikt voor een bierreclame toch? Zal meneer Dylan ook wel niet persoonlijk een hand in gehad hebben
Dat ligt eraan. Degene die de rechten op het liedje bezit moet expliciet toestemming geven voor zoiets. Denk niet dat ze zelf naar Braun toe zijn gestapt met de vraag of het nr alsjeblieft in hun haarkrulreclame mocht, maar andersom wel. (althans, het reclamebureau van Braun met het management van Nada Surf).
Check mijn band Glorybox
pi_24706392
wanneer gaan ze weer touren?
Azwethinkweiz
pi_24712980
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:05 schreef El.Wulfo het volgende:
iemand al my(youre) legs grown gehoort? dat moet hun laatste numemr zijn dat ze hebbe gemaakt
http://www.kexp.org/aspnet_client/KEXPViewMediaGroup.aspx?rID=1931&pID=528&fID=539&artist=JR
pi_24714326
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef El.Wulfo het volgende:
wanneer gaan ze weer touren?
Zijn er al plannen voor een nieuw album dan?
pi_24715866
Nada Surf
pi_24719423
quote:
Op zondag 23 januari 2005 23:31 schreef the_opposite het volgende:

[..]

Zijn er al plannen voor een nieuw album dan?
opnames zijn allemaal al klaar, dus dat zal er binnenkort wel aan komen
pi_24727241
quote:
stoer
nieuwe album wilk wel hebben als dat uitkomt
Azwethinkweiz
pi_24728204
ff een tvp)
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_24731339
word weer eens tijd dat ze naar nederland gaan komen!!
pi_27079470
woei!
Azwethinkweiz
pi_28968081
To hear a track from the new album, "Do it Again" you can go to:

www.myspace.com/nadasurfny
www.barsuk.com

klinkt weer goed

Additional shows have been added, including a September show in Dublin as well
as a full US tour that begins October 4th in Washington, DC. Tickets for the US
dates are on sale now. The opening act for the tour will be Brooklyn's Say Hi
To Your Mom. Definitely check them out. On October 7 at the Bowery Ballroom in
NY, we're very happy to be playing with special guests Shivaree. This should be
a great, great night.
A full European tour will be announced soon.

Go to www.nadasurf.com for all tour dates.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:17:46 #101
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_29051473
oew vetjes
Azwethinkweiz
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:40 #102
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29644266
Die nieuwe plaat is aardig leuk. Ik vond de eerste plaat echt bijzonder matig, maar ondertussen zijn ze kennelijk toch wel gegroeid.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_31092330
JAH 7 december ben ik erbij in de effenaar
en het nieuwe album is ook helemaal top!
het wordt een feest daar in eindhoven!

nog meer mensen die er heen gaan/willen?
Azwethinkweiz
pi_31102980
ik wilde erg graag naar melkweg, maar kon helaas niet. nada surf ken ik sinds ze de cover van AMD hadden gedaan voor The OC. if you leave. toen ben ik meer gaan zoeken en momenteel ben ik groot fan. alle albums, en ep's. gewelidg.

zal ik meteen even Turin Brakes promoten. ook erg onbekend, maar zooo lekker. maken heerlijke zomerse poppy gitaar songs, al zat er in hun laatste album ook veel electronica.
It's not lupus...
pi_31137717
dan ga je ook naar de effenaar
Azwethinkweiz
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:26:37 #106
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31381297
Yes, kaartjes voor de Melkweg in de tas!

Wordt volgens mij de vijfde keer dat ik ze ga zien, maar het blijft leuk! Ik schaam me ook een beetje als die-hard fan dat ik even helemaal gemist had dat ze een nieuwe cd hebben Druk met werk enzo, even aan me voorbij gegaan. Maar dat concert komt goed!!
Check mijn band Glorybox
pi_31381580
zijn er nog kaarten voor te krijgen?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:08:27 #108
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31382260
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:39 schreef pascalheister het volgende:
zijn er nog kaarten voor te krijgen?
Dat denk ik wel; een uur geleden ongeveer nog wel!
Check mijn band Glorybox
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:00:37 #109
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31485111
Ik ga in Eindhoven 7 december
Nieuwe album is fijn.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:32:33 #110
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_31487822
Ik heb ook maar kaarten voor de Amsterdam gekocht.
Moet ze toch een keertje live zien eigenlijk.

Lekker trouwens. Betaal je 12,50 voor een kaartje, komen er weer administratiekosten bij en servicekosten en zit je meteen al op 33 euro voor 2 kaarten.
Verbaas me daar elke keer weer over. En dan ook nog dat klote lidmaatschap. Zelfs kleinere bands zien wordt zo een duur grapje.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:18:03 #111
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31536930
Die Melkweg kan echt door de stront zakken met zn lidmaatschap.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:20:35 #112
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_31567632
Nada Surf heeft een open taping policy, dus je mag de concerten opnemen.. dus iemand hier die dat kan doen (met goede apperatuur)?

Hier nog even een setlistje van vorige week
quote:
Nada Surf
October 13th, 2005.
The Beachland Ballroom - Cleveland, OH.

01. Blizzard Of '77
02. Concrete Bed
03. Happy Kid
04. What Is Your Secret?
05. Hi Speed Soul
06. Always Love
07. Killian's Red
08. 80 Windows
09. Fruit Fly
10. Do It Again
11. Inside Of Love
12. Blankest Year
13. Robot
14. Meow Meow Lullaby
15. In the Mirror
16. Paper Boats
17. The Way You Wear Your Head
18. ~ Encore #1 ~
19. Your Legs Grow %
20. Blonde On Blonde
21. Imaginary Friends
22. ~ Encore #2 ~
23. Stalemate
24. Amateur
25. Hyperspace
bron: Charles @ Dime
pi_31584388
owh vet...ik kan alleen egt nix opnemen dus..
maar ik hoop dat ze in eindhoven ook ongeveer zo'n set spelen!
erg vette nummers, oude en nieuwe!
i'm still waiting...
Azwethinkweiz
pi_31614747
Jaaaah ik ga ook! Naar de Melkweg! voor de 2e of 3e keer ofzo... ik loop alweer mee sinds high/low kvind ze geweldig!!
pi_31668067
damn ik moet binnekort tog wel mijn kaartje afhalen bij n vriend van me die ze besteld heeft, dan wete ik zeker dat ik altijd kan gaan
Azwethinkweiz
pi_31971756
iemand al gemerkt dat de datumj 7 december in eindhoven op geen site is te vinden dat nada surf dan optreedt?
Azwethinkweiz
pi_31971834
oeps, ff gegoogled, en daar tog wel nog wat info gevonden, zoals dat de datum eerst anders was en nu verplaatst is, dus tog goed
Azwethinkweiz
pi_32551614
okey leuk he, datwe niet 7 december maar 30 maart kunnen gaan..domme sponsorverplichtingen ofzows...
Azwethinkweiz
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:27:09 #119
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32554479
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:01 schreef El.Wulfo het volgende:
okey leuk he, datwe niet 7 december maar 30 maart kunnen gaan..domme sponsorverplichtingen ofzows...
Pardon?
pi_32566365
http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=101
ik vind het heel erg dom...nu moetk nog veel langer wachten..en was al zo langaan het wachten..
hier in nederland zijn het tog ook promo verplichtingen, hier moet t album ook gepromoot worden voor mensen die t nog niet hebben..
nouja, flink balen dus
Azwethinkweiz
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:24:10 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32566477
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef El.Wulfo het volgende:
http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=101
ik vind het heel erg dom...nu moetk nog veel langer wachten..en was al zo langaan het wachten..
hier in nederland zijn het tog ook promo verplichtingen, hier moet t album ook gepromoot worden voor mensen die t nog niet hebben..
nouja, flink balen dus
Volgens mij gaan de shows in Groningen en Amsterdam gewoon door
Check mijn band Glorybox
pi_32570288
ja dat wel denk ik, moetje op de sites van paradiso enzo kijken , maar die zijn ook niet 7 december ;0
Azwethinkweiz
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:56:50 #123
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32971150
Gisteren Nada Surf gezien in de Melkweg. De grote zaal was zowaar uitverkocht wat me toch wel enigzins verbaasde. Het publiek reageerde enthousiast op de nummers, maar dit werd vooral geuit in veel lawaai en helaas bleef het publiek verder vrij statisch. We zijn zelf maar op het balkon gaan staan omdat we vrij laat waren en je alleen daar nog echt goede plekken kon bemachtigen.

De nummers werden behoorlijk strak gespeeld en het geluid was goed tot zeer goed. De zang was op sommige momenten wat minder vast dan ik verwacht had, maar dit was eigenlijk niet eens onprettig om te horen en het gaf de muziek soms een rauwer randje mee. Ik merkte wel dat ik het concert tegen het midden van de set wat minder boeiend vond worden. Ze hebben toch erg veel 'gewoon leuke popliedjes' en aangezien ze verder ook niets extra's doen om het publiek erbij te betrekken wordt het op den duur wat saai. Doordat ze in een basisbezetting van gitaar/bas/drums spelen en iedereen braaf z'n ding doet vallen er live ook niet veel nieuwe dingen te bespeuren in de muziek. Gelukkig sloten ze af met Stalemate (met een stukje Love Will Tear Us Apart) en zowaar Popular. En daarmee was de avond toch geslaagd. Maar iedereen die mee was, was het er eigenlijk wel over eens: leuk, maar teveel van hetzelfde. Al zullen de die-hard fans dit uiteraard tegenspreken.
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:23:58 #124
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_32982832
Heb mij erg vermaakt.

Inderdaad beetje jammer van dat geschreeuw. Stond bij een clubje mensen in de buurt die al tijdens Howie Beck (aka Hou Je Bek zoals hij zelf zei) om hyperspace gingen roepen en dit deden zo'n beetje na elke nummer (en ook tijdens?) en volgens mij ook paar keer tijdens Nada Surf (misschien wat minder aangezien ze bij opkomst al zeiden dat ze hem later zouden spelen -- weet het niet zo goed meer allemaal .)

Voor de rest erg gezellig waar ik stond (4e rij voor Matthew) alleen inderdaad wel beetje jammer dat publiek vrij statisch was.. gelukkig gingen die hyperspace mensen op het eind flink uit hun dak dus daar lekker mee meegedaan!

Eindige zelfs op de eerste rij tijdens Popular; zwaar kapot ! Op eind wilde ik nog op podium klimmen om setlistje te scoren, maar iemand naast mij had hem al, toen snel naar de andere kant gegaan. Toen ik half op het podium hing dacht een pipo naast mij (dichter bij de setlist): Hee, ik klim er gewoon ook op.". Gelukkig zag [?] Ira dit en maakte de setlist los en gaf hem aan mij!!

Ik zag trouwens ook nog iemand met een video camera filmen. Daar ben ik na afloop van de show even heen gegaan en het bleek iemand te zijn die opnames had gemaakt voor een DVD die in de herfst uit gaat komen (denk dat het een compilatie DVD van verschillende concerten wordt aangezien ze ook nog andere shows gefilmd hadden).

Voor de mensen die het nog niet weten is het concert ook uitgezonden door fabchannel.com en zal daar over een paar dagen ook online komen in het archive.. en voor de mensen die niet kunnen wachten staat er een audience recording op DIME!

Trouwens wel jammer dat ze na afloop na een tijdje van muzieksoort switchte..

Dat was het geloof ik wel

Nu hopen dat ik de namen van de bandmembers goed heb

[ Bericht 1% gewijzigd door soul114 op 10-12-2005 23:30:48 ]
pi_35271116
Nada Surf m'n favoriete altobandje van vroeger. Zal er altijd een zwak voor houden. Zag dat kaarten voor hun optreden in de Effenaar binnenkort maar 12,50 euro zijn; misschien dat ik ze wel weer eens ga zien.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:37:13 #126
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35284231
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:13 schreef DonStefano het volgende:
Nada Surf m'n favoriete altobandje van vroeger. Zal er altijd een zwak voor houden. Zag dat kaarten voor hun optreden in de Effenaar binnenkort maar 12,50 euro zijn; misschien dat ik ze wel weer eens ga zien.
Klopt, aardig goedkope kaartjes.

Ik moet zeggen dat ik dit zeker een redelijk (al dan niet goed) album vindt. Positieve verassing!
pi_35296429
ik heb mijn kaartje al 3 maanden in huis
Azwethinkweiz
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:02:19 #128
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35491500
Heb kaartje[s] voor Tivoli ook alweer tijdje in huis
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:03:51 #129
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_35491554
prima
Bernie en ik zijn tof.
pi_35500071
* SuperBosch krijgt als het goed is maandag of dinsdag de kaartjes voor Nada Surf in de Effenaar in huis.
En ik heb er al zin in.
Het laatste album vond ik trouwens best puik.
pi_35511985
Zijn ze nou ooit nog eens massaal popular geworden?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35543677
Nope. Die hit was min of meer een toevalstreffer, waar de platenmaatschappij destijds graag een vervolg op wilde. Rond de opvolger van High/Lo, The Proximity Effect - 'te weinig hitpotentie' - hebben ze gebroken met dat label (Elektra). Vervolgens veel getourd en de platen zijn beter geworden; Let Go (mijn favoriet) en The Weight is a Gift. Ze zijn wel redelijk bekend en worden ook regelmatig gebruikt als reclamemuziek (bv. Hi-Speed Soul en Blankest Year), maar qua commerciele populariteit hebben ze die eerste piek nooit meer bereikt, waardoor ze vaak (onterecht imo) als one-hit-wonder worden betiteld.

Heb nu al zin in het optreden in Eindhoven, hopelijk weer net zo indrukwekkend als in de Melkweg!
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_35567705
''always love'' had ook wel hitpotentie. Ik vind t best raar dat Nederland zoiets niet oppikt.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_35606621
ja, werd in (volgens mij) het AD zelfs betiteld als beste single van 2005, maar kwam commercieel niet uit de verf. ach ja...
pi_35614957
Ik vind het in ieder geval een tof nummer.

Kaartjes voor de Effenaar zijn vandaag binnengekomen.
pi_35617341
als ze nou eens op pinkpop kwamen
pi_35682801
Nada Surf rocks, ben benieuwd naar hun show op 30 maart.
Goede herrineringen aan High/Low. Die zat vroeger standaard in mijn walkman
pi_35694233
Is er eigenlijk bekend wie in de Effenaar het voorprogramma verzorgt?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:23:58 #139
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35706531
quote:
March 28, 2006 London, UK Shephards Bush Empire The Feeling
March 29, 2006 Utrecht, HOlland Tivoli TBD
March 30, 2006 Eindhoven, HOlland Effenaar TBD
Officiel nog niet maar dag ervoor is The Feeling support in london...

zoniet dan zal het waarschijnlijk Stars zijn (las dat die ook supporten de komende tour).
pi_35725110
Stars zou wel te gek zijn, maar ik denk niet dat die supporten. Wellicht iets NL-s?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:51:13 #141
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35726497
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:09 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Stars zou wel te gek zijn, maar ik denk niet dat die supporten. Wellicht iets NL-s?
Op nada surf forum worden stars & the feeling genoemd als supports voor komende [europese] tour.
quote:
Mar 27 2006 9:00P
Roadhouse Manchester
Mar 28 2006 8:00P
Shepherds Bush Empire London
Mar 29 2006 10:00P
Westend centre Aldershot
Mar 31 2006 8:00P
Razz Club Barcelona
from: http://www.myspace.com/thefeeling

dus de 29e is the feeling bezet -> stars @ tivoli ???
pi_35767462
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:51 schreef soul114 het volgende:

[..]

Op nada surf forum worden stars & the feeling genoemd als supports voor komende [europese] tour.
ja, dat las ik vandaag ook, weer voor m'n beurt gepraat.

i'm rooting for Stars as support act in Eindhoven!
pi_35831596
welk forum?
Azwethinkweiz
pi_35836044
pi_35838222
update:

"the musikexpress says that goldrush, indeed, would be supporting nada surf in germany and france."

"and Clovis, a spanish band made of 2 friends of nada surf, will also support on this tour, for the bulk of the dates."
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:38:22 #146
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35872633
Inara George, is het geworden.

http://www.nadasurf.com/tour.shtml
pi_36469304
yeah nadasurf morgen!!!!!
Azwethinkweiz
pi_36470829
Nada Surf is cool!

heb al hun albums..:)
pi_36470991
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:21 schreef El.Wulfo het volgende:
yeah nadasurf morgen!!!!!
Yep, heb er ook megaveel zin in!!
pi_36472406
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Yep, heb er ook megaveel zin in!!
Idem dito.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:50:50 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36478160
3 jaar geleden nog in dit topic gepost, het kwam echter niet meer omhoog in MyActiveTopics

Ik ga morgen ook naar Effenaar!
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:26:37 #152
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36482345
Ik ben vandaag geweest!

Setlist:

Hi-Speed Soul
What Is Your Secret
Happy Kid
Killians Red
Concrete Bed
80 Windows
Inside Of Love
Fruit Fly
Amateur
Blankest Year
In The Mirror
Always Love
There Is A Light
Do It Again
Paper Boats
The Way You Where Your Head
-----
Blizzard of 77
Stalemate
Imaginary Friends
Your Legs Grow
Blonde On Blonde
Hyperspace

[zal morgen wel even scannen]

Ik krijg bijna mic-standaard op mijn hoofd op het einde van way you where you head, maar goed verder prima vermaakt.. nu slapen!
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:40:22 #153
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36482510
Wear, niet where.
  donderdag 30 maart 2006 @ 08:42:43 #154
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36484200
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:26 schreef soul114 het volgende:
Ik ben vandaag geweest!

Setlist:

Hi-Speed Soul
What Is Your Secret
Happy Kid
Killians Red
Concrete Bed
80 Windows
Inside Of Love
Fruit Fly
Amateur
Blankest Year
In The Mirror
Always Love
There Is A Light
Do It Again
Paper Boats
The Way You Where Your Head
-----
Blizzard of 77
Stalemate
Imaginary Friends
Your Legs Grow
Blonde On Blonde
Hyperspace

[zal morgen wel even scannen]

Ik krijg bijna mic-standaard op mijn hoofd op het einde van way you where you head, maar goed verder prima vermaakt.. nu slapen!
Goeie set wel! Paper boats, tof
Check mijn band Glorybox
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:00:50 #155
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36485453
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:40 schreef sleepflower het volgende:
Wear, niet where.
Sorry, was iets te snel met overtypen..

Op het papiertje zelf staat trouwens 'the way u wear ur hed'...

Vergeleken met de Melkweg speelden ze trouwens hollywood, bacardi, populair en meow meow niet maar wel in the mirror en there is a light.

Show duurde bijna 7 kwartier .

[ Bericht 15% gewijzigd door soul114 op 30-03-2006 10:11:38 ]
pi_36487312
Iemand nog verzoeknummertjes voor de DJ bij de FNR?
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:43:40 #157
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36487640
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef soul114 het volgende:

[..]
Op het papiertje zelf staat trouwens 'the way u wear ur hed'...
.
pi_36488975
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Interpol!!

En over 'n paar uurtjes met de trein naar Eindhoven... heb er nu keiveel zin in!
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:58:45 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36489660
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Kashmir
Arcade Fire
We Are Scientists
Editors
Athlete
KT Tunstall
Weezer
Elliott Smith
Rocky Votolato

Lijken mij stuk voor stuk voor de hand liggende bands die bij Nada Surf passen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:46:22 #160
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36490952
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:43 schreef sleepflower het volgende:

[..]

.
Was vorige keer (melkweg) ook al zo..

Check trouwens ook even de header van de setlist.. was ook niet aangepast.
pi_36513702
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
pi_36513711
Het optreden zelf was trouwens heel geslaagd.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 02:48:32 #163
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36513911
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
Volgens mij was het improvisatie.
Het staat niet op Karmic, niet op High/Low, niet op Proximity Effect, niet op Let Go en ook niet op The weight is a gift.

Wel een megaruig optreden inderdaad!

Met Popular
De hele setlist die hier gepost is + een vreemde cover (ik denk van The Smiths). Hoogtepunt van de avond was natuurlijk de Joy Division uitvoering van Stalemate.... LOVE WILL TEAR US APART!!!! Prachtig....

Hele mooie avond.
pi_36515852
idd heel mooi optreden alhoewel ik de Effenaar toch wel een fabriekshal blijf vinden...
pi_36516221
Iemand een idee van de naam van het voorprogramma?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:51:10 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36516374
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:43 schreef Bramm het volgende:
Iemand een idee van de naam van het voorprogramma?
Inara George
pi_36517760
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Een heel tof nummer!
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute

ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.

richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...

al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:23:41 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36518343
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute

ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.

richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...

al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
Toch the Smtihs he... die cover...
Dat dacht ik al.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:28:04 #169
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36520314
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef XL het volgende:

[..]

Toch the Smtihs he... die cover...
Dat dacht ik al.
Welk liedje is een Smiths-cover dan?
Check mijn band Glorybox
pi_36520674
"There is a light that never goes out"
pi_36520851
quote:

[..]

Matig gevulde Effenaar?! Ik stond weliswaar helemaal vooraan, maar als ik naar achteren het publiek inkeek vond ik het toch behoorlijk druk hoor. De Effenaar zelf is gewoon een sfeerloze fabriek, vandaar wellicht 't gebrek aan echte sfeer.

Verder vond ik Matthew een bijzonder relaxte indruk maken, er was een stuk meer interactie met het publiek vergeleken met de laatste keer dat ik ze zag. Plezier straalde bij de band ook af wat wel bleek uit de eindeloze reeks nummers die als toegift dienden...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:48:07 #172
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36520853
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:41 schreef Imaginary_Friend het volgende:
"There is a light that never goes out"
Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?
Check mijn band Glorybox
pi_36521938
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:46 schreef soul114 het volgende:
Check trouwens ook even de header van de setlist.. was ook niet aangepast.
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.

Ik vond het een fijn optreden. En ik vond het helemaal niet zo rustig. Ik zal nog even navragen hoeveel bezoekers er ongeveer waren.
pi_36524081
quote:

[..]

Is dat nummer ergens te downloaden, of heeft iemand em op mp3?
Degene die em in mijn mailbox kan droppen verdient mijn eeuwige respect.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:45:43 #175
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36524299
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:27 schreef piepster het volgende:
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.
Ik ging er min of meer van uit dat elke zaal (waar regelmatig een concert is) wel printer had tegenwoordig, maar je zal best gelijk kunnen hebben (of ze hadden er nog wat over en vonden het niet nodig om opnieuw te printen oid).

Trouwens wel boffen voor de effenaar dat ze nog wat extra nummers spelen!
pi_36527836
Vaak mag de manager de printer en het netwerk van een zaal niet gebruiken ivm virussen etc.
In de Effenaar zit het productiekantoor (lees: kaal hok) ver van de gewone kantoren af. De stagemanager heeft vaak geen sleutels van deze kantoren.

In Nederland is het trouwens over het algemeen wel goed geregeld, maar in het buitenland kom je de raarste zalen tegen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:02:44 #177
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36528558
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:41 schreef piepster het volgende:
Vaak mag de manager de printer en het netwerk van een zaal niet gebruiken ivm virussen etc.
In de Effenaar zit het productiekantoor (lees: kaal hok) ver van de gewone kantoren af. De stagemanager heeft vaak geen sleutels van deze kantoren.

In Nederland is het trouwens over het algemeen wel goed geregeld, maar in het buitenland kom je de raarste zalen tegen.
Het is ook allemaal zo logisch, waarom heb ik daar niet aangedacht.

Zal ik er dan toch niet zo goed tegen kunnen om 2 avonden achter elkaar te feesten [gister niet nada surf/concert, maar dat terzijde] *questionmark*
En dan te bedenken dat ik morgen vroeg nog kaartjes moet halen, moet werken en dan avondje london calling (the kooks!!!).. ach ja.
pi_36532043
demndemndemn!!!
het was zo mega.fucking ruig!
egt zeer goed en kei gezellig!
stond ook vooraan, at the rechterzijde!
en ze hebben nog meer nummers gespeeld dan dat er op de setlist stonden!
en muziek is te verkrijgen op www.nadasurfan.com dan bij audio, staat vrijwel alles wat ooit is gespeeld!
ook het concert van vorig jaar in amsterdam, dus ook meowmeowlullaby, voor video daarbij, www.fabchannel.com !
ik wil vandaag weer naar nada!!
Azwethinkweiz
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:46:33 #179
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36532599
Hey bedankt voor de link van www.nadasurfan.com. Toffe site.
Meteen maar even het Melkweg concert downloaden waar ik bij was.
pi_36535931
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:26 schreef El.Wulfo het volgende:
demndemndemn!!!
het was zo mega.fucking ruig!
egt zeer goed en kei gezellig!
stond ook vooraan, at the rechterzijde!
en ze hebben nog meer nummers gespeeld dan dat er op de setlist stonden!
en muziek is te verkrijgen op www.nadasurfan.com dan bij audio, staat vrijwel alles wat ooit is gespeeld!
ook het concert van vorig jaar in amsterdam, dus ook meowmeowlullaby, voor video daarbij, www.fabchannel.com !
ik wil vandaag weer naar nada!!
Hee, rechtsvooraan daar stond ik ook. Vond het huppelkutten-gehalte daar wel schrikbarend hoog, leek wel een concert van Greenday ofzo. Ben gaandeweg dan ook iets meer naar achteren gegaan, waar het wat beter vertoeven was
pi_36544733
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:48 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?
er is een officiële versie, ooit gedraaid op een online radio "iets", daar is ie van geript en in de omloop gekomen. wellicht is ie ook ooit op een cover-cd uitgekomen, maar da's mij onbekend.

wat betreft die matig gevulde Effenaar: tijdens het voorprogramma was nog niet de helft van de zaal vol, tijdens Nada Surf was dat aantal wel wat gegroeid maar echt 'packed' (zoals eerder in de Grote Zaal v/d Melkweg en de Vera bijvoorbeeld) was het niet.
pi_36549995
Op zich wel te verklaren dat het minder druk was.
De dag van tevoren waren ze in Utrecht, wat natuurlijk een stuk centraler ligt in Nederland. Mensen zullen eerder naar een concert gaan dat dichtbij ligt, dan dat ze nog een paar honderd kilometer verder moeten reizen.
Natuurlijk is dat wel handiger omdat er geen grote rijen waren bij de bars.
  zondag 2 april 2006 @ 12:58:07 #183
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_36574083
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:42 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Hee, rechtsvooraan daar stond ik ook. Vond het huppelkutten-gehalte daar wel schrikbarend hoog, leek wel een concert van Greenday ofzo. Ben gaandeweg dan ook iets meer naar achteren gegaan, waar het wat beter vertoeven was
yeah dat was wel zo, ma ik hield samen met n vriend goed stand
ff goed uit je dak gaan, zo'n dag is goed voor je
maar gent is te ver weg en duitsland kom ik ook niet, dus maar naar bospop waar ze de zaterdag spelen www.bospop.nl !
Azwethinkweiz
pi_36574483
shit waarom nou niet op pinkpop
pi_36612766
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:10 schreef SuperBosch het volgende:
Op zich wel te verklaren dat het minder druk was.
De dag van tevoren waren ze in Utrecht, wat natuurlijk een stuk centraler ligt in Nederland. Mensen zullen eerder naar een concert gaan dat dichtbij ligt, dan dat ze nog een paar honderd kilometer verder moeten reizen.
Natuurlijk is dat wel handiger omdat er geen grote rijen waren bij de bars.
Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.

Des te meer valt het te waarderen dat de band constant zo enthousiast was, sloeg echt over op het publiek. Overigens vind ik Nada Surf wat dat betreft sowieso een heerlijke band. Gewoon ongecompliceerde, 'open' muziek, wat ze intussen een flinke schare trouwe liefhebbers heeft opgeleverd
  maandag 3 april 2006 @ 17:11:11 #186
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36612917
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:06 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.

Des te meer valt het te waarderen dat de band constant zo enthousiast was, sloeg echt over op het publiek. Overigens vind ik Nada Surf wat dat betreft sowieso een heerlijke band. Gewoon ongecompliceerde, 'open' muziek, wat ze intussen een flinke schare trouwe liefhebbers heeft opgeleverd
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
pi_36617637
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36618430
Inderdaad. Het is wel een stuk groter geworden, maar de akoustiek is brak en t is gewoon totaal sfeerloos. Heb overigens aan Matthew Caws (de zanger van Nada Surf) ook gevraagd wat ie van de nieuwe effenaar vond vergeleken met de oude, en hij was er dan wel weer uitermate positief over. Maar hij baseerde het dan met name op de relaxte backstage faciliteiten, en daar heb ik als eenvoudige concertbezoeker natuurlijk niks aan

[ Bericht 1% gewijzigd door DonStefano op 03-04-2006 20:12:29 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:01:24 #189
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36628181
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.
Voor de rest zijn is er wat mij betreft weinig aan te merken hoor. Ook het geluid vind ik prima. (Ben 1x in de kleine en 1x in de grote zaal geweest). Is er een Effenaar-topic?
pi_36629358
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.
Dat ze glazen hadden vind ik persoonlijk fijner omdat het juist niet op de grond wordt gesmeten waardoor de grond glad wordt van de bekertjes, restjes bier en nog erger ijsklontjes bij fris .
Sowieso drink ik liever uit een glas dan uit een plastic bekertje.

Het grote voordeel van de Effenaar is voor mij dat ik er heen kan zonder dat ik de laatste trein naar huis mis (in Zuid-Limburg is echt helemaal niets van podia waar leuke bands heen komen)
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:09:38 #191
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36631915
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:56 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.
Dat ze glazen hadden vind ik persoonlijk fijner omdat het juist niet op de grond wordt gesmeten waardoor de grond glad wordt van de bekertjes, restjes bier en nog erger ijsklontjes bij fris .
Sowieso drink ik liever uit een glas dan uit een plastic bekertje.

Het grote voordeel van de Effenaar is voor mij dat ik er heen kan zonder dat ik de laatste trein naar huis mis (in Zuid-Limburg is echt helemaal niets van podia waar leuke bands heen komen)
Daar stond ik ook.
Dan nog vind ik die twee meter naar een rand lopen bezwaarlijk. Zeker als het wat drukker geweest was.
pi_36634479
Ik vind bekers op de grond juist vervelend. Ook als je moet opruimen trouwens. En ik snap echt het probleem van 2 meter lopen niet. Of je houdt het glas even vast tot er weer iemand drinken gaat halen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:30:19 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36634901
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:16 schreef piepster het volgende:
Ik vind bekers op de grond juist vervelend. Ook als je moet opruimen trouwens. En ik snap echt het probleem van 2 meter lopen niet. Of je houdt het glas even vast tot er weer iemand drinken gaat halen.
Het probleem van het glas vasthouden is dat je niet kan klappen.
Het probleem van 2 meter lopen is dat het doorgaans druk is (vervelend als er steeds iemand langs je moet om zijn glas weg te brengen) en vanaf de meeste plekken het wel een behoorlijk stuk verder is dan 2 meter.

Tuurlijk glas drinkt beter maar het bederft op deze manier wel de sfeer.
pi_36711936
Ze komen 6 juli zowat in mn achtertuin (Doornroosje) spelen! M'n dag kan nu niet meer kapot..!!
pi_36714994
vertel verder?
Azwethinkweiz
pi_36715274
www.doornroosje.nl
Snap eerlijk gezegd niet wat Nada Surf in zo'n kleine, nogal verouderde locatie heeft te zoeken als ze ook de Melkweg, Paradiso en Effenaar vol kunnen krijgen. Maar zal er niet mee zitten, een van m'n favoriete bands die zowat bij mij om de hoek komen optreden
pi_36727353
haha, alweer! ze krijgen er geen genoeg van, zo lijkt het. nog twijfelachtig of ik weer zal gaan, maar als tijd, vervoer & geld het toelaat is het een leuk tijdverdrijf
pi_36727586
Yay. Ze zijn dan weer in Europa.
Ik hoop persoonlijk dat ze tevens op Rock Werchter komen.
In ieder geval ga ik proberen er te zijn (al weet ik nog niet hoe ik terug moet komen. )

Het optreden in Nijmegen staat trouwens (nog) niet op de site van ze.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:29:23 #199
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36736596
Hier nog even alle data (in NL) op een rijtje:

28 jun 2006 Nada Surf Patronaat (main hall), Haarlem
6 jul 2006 Nada Surf Doornroosje, Nijmegen
8 jul 2006 Nada Surf Bospop, Weert
12 jul 2006 Nada Surf Nighttown (main hall), Rotterdam
pi_36738014
Nighttown it is

ze hebben er wel zin in, zeg. heel NL platgetourd
pi_36768702
damn als tusse 6 en 8 juli iets meer dagen zaten zou ik naar beide gaan
Azwethinkweiz
pi_36819226
Voor de liefhebbers nog een aantal foto's van Nada Surf in de FNR.

Gemaakt door een vriend van me.

http://gallery.zolar.nl/v/nadasurf/
  donderdag 27 april 2006 @ 00:53:52 #203
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_37332616
Ik hoop dat ze naar Rock Werchter komen.
Love will be my strongest weapon
pi_37338179
met alle respect, maar de akoestiek bij een concert ligt niet altijd alleen maar aan de zaal, maar voor het overoveroverovergrote deel aan de man achter de knoppen... Nu was ik deze keer niet bij het concert van Nada Surf, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel knoppenmannen nog moeilijk is om de juiste balans te vinden in een 'nieuwe' zaal... Ik heb er al concerten meegemaakt die akoestisch gewoon perfect klonken, echter ook een hele rits die gewoon niet goed waren (te hard etc)
Spread your love like a fever!
pi_37341950
het verschil was idd duidelijk te merken in de Effenaar: tijdens het voorprogramma (slecht geluid) zat er een andere gast achter de knoppen (eigen personeel?), tijdens Nada Surf was het de geluidsman van de band die het een stuk beter voor elkaar had. het is een gave, denk ik.
pi_37346201
nou, als iemand van het personeel van de effenaar achter die knoppen zit mag ik toch hopen dat ie weet hoe hij aan de knoppen moet draaien? dus het zal wel iemand van band geweest zijn
pi_37347189
ok ik ga beide dagen
Azwethinkweiz
pi_37351447
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:03 schreef Imaginary_Friend het volgende:
het verschil was idd duidelijk te merken in de Effenaar: tijdens het voorprogramma (slecht geluid) zat er een andere gast achter de knoppen (eigen personeel?), tijdens Nada Surf was het de geluidsman van de band die het een stuk beter voor elkaar had. het is een gave, denk ik.
Oh, ik dacht dat die vrouw gewoon niet kon zingen. .
  donderdag 27 april 2006 @ 19:21:49 #209
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_37354224
Populair topic zeg... ineens.
pi_37408623
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:54 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat die vrouw gewoon niet kon zingen. .
jahwel kan ze wel, luister haar cd maar eens, ik vind het erg mooi!
Azwethinkweiz
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:27:09 #211
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_37414880
Zondagnacht trouwens, tussen half 1 en 3, wordt trouwens het concert van 9/4 [deels?] uitgezonden door de WDR.

http://rockpalast.de/sendetermine/?jahr=WDR
pi_37421737
setlist van de uitzending:

01. Popular
02. Hi-Speed Soul
03. What Is Your Secret
04. Killian's Red
05. Happy Kid
06. Concrete Bed
07. 80 Windows
08. Inside Of Love
09. Fruit Fly
10. Blankest Year
11. Blonde On Blonde
12. Always Love
13. Imaginary Friends
------------------------------
14. Blizzard / Stalemate
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:51:33 #213
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_37518187
tog weer eens begonnen met popular, volgens mij zijn ze van hun standpunt afgestapt om niet daarmee te openene.
we zullen zien of dat in nederland ook is!
Azwethinkweiz
pi_37520154
mja, laatste show wel. ik denk dat ze er juist van af zijn gestapt om daarmee af te sluiten, alhoewel ze het in de Melkweg wel deden.

ik kan me dat "snel spelen, hebben we dat gehad"-idee wel voorstellen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:44:38 #215
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_37527306
Volgens mij was het zo dat ze beetje aan het inspelen waren voordat ze het podium [van de effenaar] opgingen en vlak voordat ze opgingen deden ze even popular en toen besloten ze om er mee te openen.. en sindsdien openen ze met popular!

Popular en het encore zijn trouwens niet uitgezonden door WDR.
pi_37536411
ik kan me inderdaad wel voorstellen dat ze het met echte tegenzin spelen.... het enige nummer waar Nada Surf ooit bekend mee is geworden en het is ook nog eens een 'ander' nummer dan alle andere nummers die ze hebben...
maarja, ze moeten wel, het wordt van hun verwacht...
pi_38092903
Ik heb Always Love als wekker ingesteld
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:20:23 #218
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_38108701
blankest year is beter, sta je elke dag op met goed humeur!
Azwethinkweiz
  maandag 3 juli 2006 @ 11:42:54 #219
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39469502
Nog meer mensen die op 8 juli naar het concert in Doornroosje gaan?
pi_39470071
misschien ga ik naar Nighttown, eens kijken hoe het uitkomt.
pi_39478188
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:42 schreef Grobbel het volgende:
Nog meer mensen die op 8 juli naar het concert in Doornroosje gaan?
Als het ietsje dichterbij was, was ik er heen gegaan.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:44:30 #222
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39486990
ik ga, tis trouwens 6 juli in doornroosje, en 8 juli in weert op bospop!
i'll do both!
Azwethinkweiz
pi_39503088
Ik ben erbij in Nijmegen .

[ Bericht 9% gewijzigd door koenimex op 04-07-2006 12:42:20 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:42:57 #224
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_39503350
en ik ooook!!!
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:32:11 #225
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_39581397
ik kom zo ook ff kijken
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_39581452
Ik ook! Ben benieuwd... Tot straks!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:21:13 #227
148266 Ronney
always time for a little dance
pi_39591521
't was behoorlijk tof, maar veelstewarm!!!
pi_39591631
wat speelden ze? nog wat verrassends?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:29:10 #229
148266 Ronney
pi_39591749
ze speelden alles in chronologische volgorde, dat was wel cool! Voor de rest moet je nog even geduld hebben tot de echte fans op het forum komen. Daar ben ik er namelijk niet eentje van...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:36:07 #230
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39591956
Ben weer terug ondertussen (morgen weer veel te vroeg op om te werken ), en het eerste wat me aan de avond opviel was dat Doornroosje nodig maar eens in een airco moet investeren, of in elk geval de buitendeuren af en toe moeten open zetten om de boel te luchten. Wat een vreselijke oven was het binnen, zeg.

Verder had de band besloten om op chronologische wijze door hun catalogus te fietsen, wat een wat vreemd concert opleverde. Gezien het feit dat - zeker op de eerste 6 rijen - de voertaal 1.65m en 17-jaar leek te zijn, was het niet zo vreemd dat een groot deel van het publiek de volledige eerste helft van het concert (met de tracks van de eerste 2 CDs) er (relatief gezien) als een zoutzak bijzat, zeker in contrast met de wat oudere liefhebbers die ze nog van hun eerdere hoogtijdagen in het midden van de jaren '90 kon herinneren. Maar als zelfs hun enige echte hit Popular bijna geruisloos voorbij komt, dan weet je meteen 1 ding: Nada Surf trok vanavond maar weinig fans van 10 jaar terug, maar wel behoorlijk veel mensen die ze pas bij de laatste twee CDs hebben leren kennen. Niks mis mee, maar het leverde een erg onevenwichtig concert op door de gekozen opzet, waarbij het publiek ook pas echt los begon te komen bij de eerste tonen van Blizzard of '77, na een dik uur concert.

Ze hadden de tracks toch beter iets kunnen spreiden, dan maak je het voor zowel de fans van het vroege èn het late uur het concert net wat interessanter en verrassender. Tegen de tijd dat de tracks van The Weight is a Gift langskwamen - een plaat waar ik zelf helemaal niks mee heb - had ik het zelf eigenlijk wel gehad, en het concert zakte voor mij persoonlijk dan ook wat in tegen het einde. Wat in schril contrast stond bij de horden publiek die pas het laatste half uur besloten wakker te worden, maar goed - dat krijg je met die chronologische aanpak.
De hitte speelde trouwens bij mij ook wel mee tegen het einde - was dan ook drukker bezig met naarstig achterom te kijken waar in godsnaam wat vrienden van me bleven met de beloofde verkoelende drankjes.

Hoogtepunt voor mij was Stalemate met de Love will tear us apart-intermezzo erin, pakweg het derde nummer van de avond. Rest was wel okay, Hi-Speed Soul vooral werd verrassend goed ontvangen. Die paar aanstekers in het publiek bij Blonde on Blonde waren wel een beetje triest, trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 07-07-2006 00:50:34 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 04:20:23 #231
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_39595515
Ik heb een nummer of twee gehoord, toen ben ik maar naar de kroeg gegaan in doornroosje. Het was te warm in de grote zaal, en zo boeiend was de muziek nou ook weer niet... (tenminste de twee nummers die ik hoorde).

[ Bericht 11% gewijzigd door reem op 07-07-2006 04:40:30 ]
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_39595864
Ik ben er dus zoeen van 'voertaal 1.65m en 17-jaar' (1.68 en 20, ook goed). Blizzard of '77 kende ik, en klonk erg vet, verder kende ik alleen de laatste CD, welke mij wél prima beviel. Ik heb me dus uitstekend vermaakt gisteravond, al vond ik dat chronologische voor mijzelf niet zo'n goed plan, maar ja, wie ben ik?
pi_39600791
hm, interessante aanpak, maar aangezien ik Weight is a Gift (behalve "Do It Again" dan) niet het sterkste album vind, is dat een beetje een anti-climax om mee te eindigen. zaten er nog verrassingen in de set? Smiths-cover weer? andere covers? die Stalemate - Joy Division mix spelen ze al jaaaaaren en het zou meer een verrassing zijn als ie er niet in zat.

koenimex: check de plaat "Let Go", zal je niet teleurstellen. gemiddeld voor zo'n 8-10 euro te koop.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:02:15 #234
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39600948
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:57 schreef Imaginary_Friend het volgende:
hm, interessante aanpak, maar aangezien ik Weight is a Gift (behalve "Do It Again" dan) niet het sterkste album vind, is dat een beetje een anti-climax om mee te eindigen. zaten er nog verrassingen in de set? Smiths-cover weer? andere covers? die Stalemate - Joy Division mix spelen ze al jaaaaaren en het zou meer een verrassing zijn als ie er niet in zat.

koenimex: check de plaat "Let Go", zal je niet teleurstellen. gemiddeld voor zo'n 8-10 euro te koop.
Overigens is The Proximity Effect ook zeker een fijn plaatje! Wel een leuk idee, alles chronologisch. Misschien ga ik ze binnenkort toch maar even bekijken in Nighttown...
Check mijn band Glorybox
pi_39601990
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:57 schreef Imaginary_Friend het volgende:

Zal ik zeker eens proberen, dank je! Mijn lief leent hem me wel uit .
pi_39602540
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Overigens is The Proximity Effect ook zeker een fijn plaatje! Wel een leuk idee, alles chronologisch. Misschien ga ik ze binnenkort toch maar even bekijken in Nighttown...
idd een plaat met (hele!) fijne uitschieters (80 Windows ), maar niet zo'n sterk geheel als Let Go m.i.

ik zit nog een beetje in dubio wat betreft Nighttown.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:09:33 #237
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39603192
Ik ben ook weer thuis en een beetje bekomen, wat was dat goed zeg!
ik vond het echt vanaf het begin tot het einde een super concert!
chronologisch vond ik ook wel grappig, ken alles en vind ook alle cd's erg goed!
dus voor mij een top avond!
ik stond net achter de rijen met kleinere mensen ( mag ook wel, met 1,96)
gewone hele concert flink te keer gegaan, en na afloop mn shirt buiten maar eens uitgeknepen,
van mij hoeft er geen airco in, dit heeft zeker iets!
owh en IF, ze begonnen met The kids are allright, van the who.
enne, ik vond de afsluiter ook heel sterk, Blankest year, lekker vaak refrein herhalen! Oh fuck it, i'm gonna have a party!
Azwethinkweiz
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:16:42 #238
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39603436
wel jammer dat ze TWYWYH niet hebben gespeeld, of heb ik dat gemist?
enne, voorprogramma vond ik ook goed, naderhand cd'tje gekocht, klinkt ook goed op cd!
heeft iemand toevallig de playlist weten te bemachtigen of te onthouden?
Azwethinkweiz
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:28:45 #239
148266 Ronney
pi_39603815
Aardig voorprogramma inderdaad, Propeller heten ze. Met name de drummer en de stokoude gitarist waren imponerend goed. De zanger vond ik soms raar en meestal overbodig. Onduidelijk gekwezel in de mic. Ze maken meer muziek dan dat ze liedjes maken. Een apart contrast met Nada Surf, dat juist grossiert in prachtige, sterke liedjes!

Wat vonden jullie van Propeller?
pi_39610601
Voorprogramma heb ik niet gezien (even lekker geluierd in dat caféetje), was doodop en heb lekker achterin gestaan bij de deur (hoewel zelfs daar de druppeltjes je langs het lijf liepen...).
Ik werd alleen een beetje gestoord van de twee stuiterende grietjes die na de onderbreking besloten voor me te gaan staan, met hun haar in (lieneliens en) mijn gezicht(en). Prettig dat.
Ik ken eigenlijk alleen de nummers van The Weight is a Gift en een paar van Let Go, maar heb me prima vermaakt. Zeker weten een super live-band, vind ik.
Verder heb ik een shirtje gekocht (die zwarte), kreeg je nog zo'n tasje bij, best oké!
pi_39620131
Ja, Nieuw hier... Maar geen nieuwe fan haha! Since 1996... Het afegelopen half jaar 3 keer een steengoed optreden gezien van Nada Surf. (Vera, Tivoli en Patronaat) , morgen naar Bospop even 45 minuten uit mijn dak gaan. Ontzettend veel zin in! Jammer dat ik er altijd zo'n eind voor moet rijden.
Because Because Because
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:38:08 #242
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39627241
tot strax killian
die 3 optredens heb ik juist niet gezien, wel effenaar en donderdag doornroosje, en dus strax bospop!
Azwethinkweiz
pi_39661760
Ik heb je niet gezien gister... . Het was wederom GOED! Zomaar om die 45 minuten... Shit man, ik wil naar Rotterdam woensdag!! Maarja, weer zo'n eind weg... Oppas zoeken... Of alleen gaan...
Because Because Because
pi_39671780

[ Bericht 100% gewijzigd door killian op 09-07-2006 22:11:18 ]
Because Because Because
  maandag 10 juli 2006 @ 18:05:29 #245
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39696643
woensdag kan ik helaas niet, en is veel te ver weg jah!
wij stonden met zn 2e recht voor mathew, metertje van voren, vriend in gestreepte polo en ik met halflang haar en zonnebril op
Azwethinkweiz
pi_39699672
Nou, dan stonden wij waarschijnlijk vlak achter jullie. Ook vlak voor matthew en ongeveer op de 3e rij, voor zo ver je van rijen kan spreken. Volgens mij staan jullie dan wel op de foto op de site van Bospop, kan bijna niet missen. Prima plekje, alleen jammer dat de foto-camera van mijn vriend is afgenomen bij de ingang , (te professioneel... ) Gelukkig heb ik nog een rolletje vol kunnen schieten met de telelens (verstopt in mijn tas haha).
Because Because Because
  maandag 10 juli 2006 @ 22:29:40 #247
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39705616
hehehe slim, kanje me die foto's trouwens mailen dan nu je er toch zelf over begint? mail staat geloof ik in mn profiel, gmail dus ruimte zat, en ik zal s kijken of we op de bospopsitefoto staan;)
thnx als je de foto's zou willen maile!
Azwethinkweiz
pi_39719949
Je bedoelt mijn foto's? Die heb ik niet op de computer. Ze zijn analoog (jaja, ech wel)... Wel mooi geworden trouwens!
Because Because Because
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:56:09 #249
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_39729344
hmmmz jammer, hoeveel hebje er gemaakt? wast groot of klein rolletje?
Azwethinkweiz
pi_39751304
24 foto's. Ik zal eens proberen uit te vogelen hoe onze scanner werkt. Dan zou ik er wel een paar kunnen op sturen.

En voor iedereen die vanavond naar Nighttown gaat: Veel plezier en doe nada surf de groeten van me!
Because Because Because
pi_39761749
vet als dat werkt!
en ja, nighttown is mij ook veel te ver...ik verheug me al op volgende kee rnada!
Azwethinkweiz
pi_39784660
Nada Surf was weer erg vermakelijk gisteravond. Ze speelden een omgekeerd alfabetische setlist, wat erg grappig was. Begonnen dus met What is your Secret en eindigden de set met Always Love. De rest kan een ieder zelf wel invullen Echte verrassingen waren er niet, of het moeten No Quick Fix (eindelijk!!), Icebox en The Who-cover moeten zijn.

Nighttown (zo goed als failliet) was door de helft gedeeld en zelfs toen was er nog meer dan genoeg ruimte. Fijne sfeer, dat zeker. Het voorprogramma was lachwekkend, deed me denken aan Ross van Friends op z'n keyboard.
pi_39785329
Beetje late reactie, maar ben na 't concert in Doornroosje meteen diezelfde nacht nog t vliegtuig naar Italie ingestapt, en nu pas weer terug; vandaar

Maar wat een strakke show speelden ze in Doornroosje! Het was echt megeheet, megadruk en het Take That gehalte was idd vrij hoog, maar dat mocht de pret allemaal niet drukken. Leuk ook om een chronologische setlist te horen, alhoewel omgekeerd alfabetisch ook wel grappig is

Vond 't publiek overigens alles behalve tam; zeker voor Doornroosje begrippen. Vooral de nummers van Let Go gingen er als zoete koek in; wat natuurlijk sowieso hun beste album is. Al met al vond ik het een bijzonder geslaagd avondje!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:40:17 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51565106
Ja schop. Ik las in het Death Cab for Cutie-topic dat Nada Surf nog wel eens naar NL komt. Ik vind ze tof en wil naar een concert! Wie weet data, locaties, prijzen?! .

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 17-07-2007 21:26:36 ]
KuikenGuppy
pi_51569130
Er staat niks op hun site, dus ik denk voorlopig niet.

Hier staat het tourschema: http://www.nadasurf.com/tour.shtml

Je zou dus 20 juli naar Zwitserland kunnen gaan.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:26:58 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51572766
Het was een heel erg mislukte vorm van tvp .

Maar ze zijn leuk .
KuikenGuppy
pi_51858578
Ik heb ook goede hoop dat ze volgend jaar weer komen...
maar 3 keer in minder als een half jaar zal wel niet meer lukken
Azwethinkweiz
  zaterdag 1 september 2007 @ 01:10:51 #258
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_52859438
Nada surf . Tijd voor een nieuw album, niet dan?
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:20:05 #259
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_52862077
Lijkt me een puik plan
  maandag 3 september 2007 @ 18:46:31 #260
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52922139
Always Love is te horen in de film Disturbia, nú in de bioscoop
pi_52922690
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:46 schreef Yozzz het volgende:
klopt ja
pi_52926048
Had gehoopt dat er met deze kick nieuwe tourdata bekend gemaakt zouden worden, helaas, wat een teleurstelling
pi_52928974
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:46 schreef Yozzz het volgende:
idd. Aangename verrassing was dat Nieuwe album komt trouwens begin 2008, paar maandjes wachten dus nog...
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:07:27 #264
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52931046
Vorig jaar waren ze in Paradiso, kaartjes ¤ 7 Alles komt goed voor 2008!
pi_53986591
Nieuwe nummer van ze staat op www.myspace.com/nadasurf ; prima voorproefje van het album. Alhoewel ik meende gelezen te hebben dat ze meer naar hun punk-roots terugwilden, en dit gewoon pure indie-rock is...
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:40:27 #266
103303 dikkedoelie
pi_54816899
26 februari zijn ze te zien in de Melkweg . 4 februari het nieuwe album! Ben erg benieuwd.
pi_54821499
Nieuwe nummer klinkt lekker Ik ben wel van de indie..

En wanneer kun je kaartjes kopen voor het concert?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ace1 op 25-11-2007 12:33:25 ]
  zondag 25 november 2007 @ 15:13:43 #268
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_54825082
Kaartjes zijn al te koop & ik ben er bij
pi_54825148
FF overleggen, waarschijnlijk ben ik er ook bij
pi_54827486
ik heb er al
Azwethinkweiz
pi_54828973
Leuk. Nieuw album komt eraan, had ik vernomen, ben benieuwd. Qua concert nog even twijfelen of 't A'dam of ergens een showtje in het buitenland.
  zondag 25 november 2007 @ 18:02:03 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54829775
Botanique in Brussel is een leuk en bereikbaar zaaltje. Tig keer beter dan de Melkweg.
Wie kent dat zaaltje in Keulen?
  maandag 26 november 2007 @ 21:19:16 #273
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_54855428
Ik ben er ook bij. Wordt de eerste keer Nada Surf. Altijd al willen zien.
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:56:41 #274
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_54873315
Heeft iemand hier meer informatie over?

http://www.last.fm/music/Nada+Surf/+events

Morgen(avond?) in Amsterdam?
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:01:51 #275
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_54873408
Ik ben er al achter. Het is van Club 3voor12. Gastenlijst is helaas al vol. http://3voor12.vpro.nl/service/gastenlijst/
pi_54876602
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:19 schreef Acathla het volgende:
Ik ben er ook bij. Wordt de eerste keer Nada Surf. Altijd al willen zien.
Je zal gegarandeerd een leuke avond hebben
pi_55142642
Ik ben er ook bij
  maandag 17 december 2007 @ 01:55:59 #278
103303 dikkedoelie
pi_55327886
Heb het nieuwe album. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet kapot van, op het intronummer na dan.. Misschien na een paar keer luisteren .
  maandag 17 december 2007 @ 12:20:57 #279
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_55333203
* Yozzz heeft ook kaartjes!
  maandag 17 december 2007 @ 13:43:10 #280
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55335160
quote:
Op maandag 17 december 2007 01:55 schreef dikkedoelie het volgende:
Heb het nieuwe album. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet kapot van, op het intronummer na dan.. Misschien na een paar keer luisteren .
Goede contacten bij een label ofzo?
  maandag 17 december 2007 @ 20:02:55 #281
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_55344012
quote:
Op maandag 17 december 2007 01:55 schreef dikkedoelie het volgende:
Is er een kans dat dat album via het downtown-circuit ook bij mij terecht kan komen?
pi_55344282
Nada_Surf-Lucky-2008-JUST

Ff downloaden
  maandag 17 december 2007 @ 21:49:59 #283
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55346820
Join the club.
pi_55384002
Opzich vind ik het een prima albumpje..

Are you lightning
  woensdag 19 december 2007 @ 14:12:45 #285
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55387467
Het is weer een typisch Nada Surf album. Ik vind het zeker niet slecht, maar ik had graag meer wat 'rock' gehad a la Imaginary Friends. Of een medium rockliedje zoals Always Love. Kijk zeker erg vooruit naar het concert..
  woensdag 19 december 2007 @ 16:52:23 #286
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_55391466
Kan iemand mij even hints PM'en over het album, ik kan hem maar niet vinden
  woensdag 19 december 2007 @ 16:57:26 #287
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55391640
Kijk eensch
  woensdag 19 december 2007 @ 20:57:46 #288
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55398812
Als ik nu eens zeg 'Hyperspace' ... zulke dingen mis ik.
  woensdag 19 december 2007 @ 21:22:00 #289
103303 dikkedoelie
pi_55399422
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:57 schreef Acathla het volgende:
Als ik nu eens zeg 'Hyperspace' ... zulke dingen mis ik.
Die mis ik inderdaad ook. Had gehoopt op een Let Go / The Proximity Effect achtig album. Niet dat deze slecht is, zeker niet. 'See These Bones' bevalt me wel .
pi_55408990
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:52 schreef Yozzz het volgende:
Kan iemand mij even hints PM'en over het album, ik kan hem maar niet vinden
Hint: kijk eens bij de platenwinkel of vanaf 6-2 bij Bol.com.

Die artiesten moeten ook ergens van eten.
  donderdag 20 december 2007 @ 09:43:00 #291
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_55409553
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:06 schreef piepster het volgende:

[..]
Hint: kijk eens bij de platenwinkel of vanaf 6-2 bij Bol.com.

Die artiesten moeten ook ergens van eten.
Als ik het goed vind, koop ik het heus wel. Het liefst zelf uit de handen van de artiest tijdens een concert. Voor een band als Nada Surf kan ik me dan goed voorstellen. Met grote bands heb ik echter geen medelijden.
pi_55882739
oh yeah, ik ga 26-2 ook!
gaat mijn eerste nada concertje worden, ben benieuwd!
en ik ben dol op the blankest year
pi_56492459
Phoe ik loop achter, het album is dus al een tijdje te downloaden
(jaja, ik ga hem ook gewoon netjes kopen, maar een voorproefje mag toch best? )

*heeft zin in het concert!! Mijn vierde concertje van ze alweer
  zondag 3 februari 2008 @ 10:43:15 #294
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56495311
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:40 schreef dikkedoelie het volgende:
26 februari zijn ze te zien in de Melkweg . 4 februari het nieuwe album! Ben erg benieuwd.
Hee, daar moet ik eigenlijk heen.

2 jaar terug zou ik ze in EIndhoven zien. Dat werd toen verzet, precies naar een week waarin ik in Turkije zat. Mooi was dat... niet eens geld terug.
pi_56943933
Dinsdag melkweg!

Weet iemand waar ik het beste de auto kan parkeren? Treinen naar tilburg is niet meer mogelijk na het concert Laatste trein gaat rond half 11.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:28:45 #296
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_56944985
Je kunt de auto bij de ArenA zetten en vanaf daar naar het centrum. Betaal je geloof ik 5,50.
Een andere optie is afslag 106 nemen en de auto parkeren bij station Lelylaan in de buurt. Daar heb je genoeg gratis plekken en met de tram ben je dan met 20 minuten op het Leidseplein.

Maar er zijn vast nog wel meer opties.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:39:07 #297
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_56945205
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:41 schreef Ace1 het volgende:
Dinsdag melkweg!

Weet iemand waar ik het beste de auto kan parkeren? Treinen naar tilburg is niet meer mogelijk na het concert Laatste trein gaat rond half 11.
Je kunt ook parkeren onder het Museumplein en dan naar de Melkweg lopen (ongeveer 10 minuten).
Of in de parkeergarage aan de Marnixkade, idem stukje lopen.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 februari 2008 @ 14:11:59 #298
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56963879
Ik heb er zin in! Voorprogramma is trouwens ook de moeite waard!
  maandag 25 februari 2008 @ 20:22:48 #299
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_56971574
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je kunt ook parkeren onder het Museumplein en dan naar de Melkweg lopen (ongeveer 10 minuten).
Of in de parkeergarage aan de Marnixkade, idem stukje lopen.
Voor een avondje is dat eigenlijk ook wel goed te doen ja. Ik ben gewend om meteen uit te gaan van heel lang parkeren en dan is daar parkeren toch wat duurder.

Ik sla dit keer trouwens maar over. Vorige concert was erg leuk, maar ik heb niet direct de behoefte om ze nu al weer te zien.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:55:25 #300
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56980871
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:41 schreef Ace1 het volgende:
Dinsdag melkweg!

Heb je mijn PM ontvangen?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:57:11 #301
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56980893
Ben blij dat ik na het concert naar Utrecht moet. Ik heb op fabchannel.com nog even Nada Surf in 2005 gekeken. Daar speelden ze gewoon 24 nummers!

Iemand enig idee tot hoe laat het concert gaat duren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')