Goeie set wel! Paper boats, tofquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:26 schreef soul114 het volgende:
Ik ben vandaag geweest!
Setlist:
Hi-Speed Soul
What Is Your Secret
Happy Kid
Killians Red
Concrete Bed
80 Windows
Inside Of Love
Fruit Fly
Amateur
Blankest Year
In The Mirror
Always Love
There Is A Light
Do It Again
Paper Boats
The Way You Where Your Head
-----
Blizzard of 77
Stalemate
Imaginary Friends
Your Legs Grow
Blonde On Blonde
Hyperspace
[zal morgen wel even scannen]
Ik krijg bijna mic-standaard op mijn hoofd op het einde van way you where you head, maar goed verder prima vermaakt.. nu slapen!
Sorry, was iets te snel met overtypen..quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:40 schreef sleepflower het volgende:
Wear, niet where.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef soul114 het volgende:
[..]
Op het papiertje zelf staat trouwens 'the way u wear ur hed'...
Interpol!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Iemand nog verzoeknummertjes voor de DJ bij de FNR?
Kashmirquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:30 schreef piepster het volgende:
Iemand nog verzoeknummertjes voor de DJ bij de FNR?
Was vorige keer (melkweg) ook al zo..quote:
Volgens mij was het improvisatie.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
Inara Georgequote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:43 schreef Bramm het volgende:
Iemand een idee van de naam van het voorprogramma?
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cutequote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:16 schreef SuperBosch het volgende:
Dat nummer "meow meow" (oid) op welke cd staat die? (Het een-na-laatste nummer wat in de Effenaar gespeeld werd)
Een heel tof nummer!
Toch the Smtihs he... die cover...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute
ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.
richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...
al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
Welk liedje is een Smiths-cover dan?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef XL het volgende:
[..]
Toch the Smtihs he... die cover...
Dat dacht ik al.
Matig gevulde Effenaar?! Ik stond weliswaar helemaal vooraan, maar als ik naar achteren het publiek inkeek vond ik het toch behoorlijk druk hoor. De Effenaar zelf is gewoon een sfeerloze fabriek, vandaar wellicht 't gebrek aan echte sfeer.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
die staat op een kids-charity-plaat ("For the kids too") en ze stoppen 'm altijd ergens in de set. just too cute
ik was zo blij dat ze die Smiths-cover speelden, we zagen 'm al op de lijst staan bij de geluids- en lichtman, ergens halverwege de set. helaas begonnen ze toen met "La pour ca" en hadden we er weinig hoop meer op. de geluidsman - die uit hilariteit op het punt stond z'n setlist weg te gooien en weg te lopen, aangezien de band er toch steeds andere nummers tussendoor deed - zei dat we moesten hopen dat ie als 2e nummer in de toegift gespeeld zou worden ("I fucking hope so!" om z'n exacte woorden te gebruiken). en inderdaad. het was niet helemaal zuiver zoals hun originele cover, maar het was echt super.
richting het einde leek het allemaal een beetje meer los te komen, ondanks een matig gevulde Effenaar. het voorprogramma haalde het bij lange niet bij Howie Beck de vorige keer, maar haar inbreng in Paper Boats maakte veel goed. ze zou ook mee moeten zingen op Blonde on Blonde...
al met al weer een puike show van Nada Surf, een fijne setlist met een paar verrassingen.
Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:41 schreef Imaginary_Friend het volgende:
"There is a light that never goes out"
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:46 schreef soul114 het volgende:
Check trouwens ook even de header van de setlist.. was ook niet aangepast.
Is dat nummer ergens te downloaden, of heeft iemand em op mp3?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Ik ging er min of meer van uit dat elke zaal (waar regelmatig een concert is) wel printer had tegenwoordig, maar je zal best gelijk kunnen hebben (of ze hadden er nog wat over en vonden het niet nodig om opnieuw te printen oid).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:27 schreef piepster het volgende:
Meestal printen ze een hele lading uit, omdat niet bij elk podium een printer beschikbaar is.
Het is ook allemaal zo logisch, waarom heb ik daar niet aangedacht.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:41 schreef piepster het volgende:
Vaak mag de manager de printer en het netwerk van een zaal niet gebruiken ivm virussen etc.
In de Effenaar zit het productiekantoor (lees: kaal hok) ver van de gewone kantoren af. De stagemanager heeft vaak geen sleutels van deze kantoren.
In Nederland is het trouwens over het algemeen wel goed geregeld, maar in het buitenland kom je de raarste zalen tegen.
Hee, rechtsvooraanquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:26 schreef El.Wulfo het volgende:
demndemndemn!!!
het was zo mega.fucking ruig!
egt zeer goed en kei gezellig!
stond ook vooraan, at the rechterzijde!
en ze hebben nog meer nummers gespeeld dan dat er op de setlist stonden!
en muziek is te verkrijgen op www.nadasurfan.com dan bij audio, staat vrijwel alles wat ooit is gespeeld!
ook het concert van vorig jaar in amsterdam, dus ook meowmeowlullaby, voor video daarbij, www.fabchannel.com !
ik wil vandaag weer naar nada!!
er is een officiële versie, ooit gedraaid op een online radio "iets", daar is ie van geript en in de omloop gekomen. wellicht is ie ook ooit op een cover-cd uitgekomen, maar da's mij onbekend.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Aha, en die hebben ze wel eens uitgebracht, of spelen ze'm alleen live?
yeah dat was wel zo, ma ik hield samen met n vriend goed standquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:42 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Hee, rechtsvooraandaar stond ik ook. Vond het huppelkutten-gehalte daar wel schrikbarend hoog, leek wel een concert van Greenday ofzo. Ben gaandeweg dan ook iets meer naar achteren gegaan, waar het wat beter vertoeven was
![]()
Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:10 schreef SuperBosch het volgende:
Op zich wel te verklaren dat het minder druk was.
De dag van tevoren waren ze in Utrecht, wat natuurlijk een stuk centraler ligt in Nederland. Mensen zullen eerder naar een concert gaan dat dichtbij ligt, dan dat ze nog een paar honderd kilometer verder moeten reizen.
Natuurlijk is dat wel handiger omdat er geen grote rijen waren bij de bars.
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.quote:Op maandag 3 april 2006 17:06 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Oh zeker, ik vond het ook geen probleem. Het is alleen dat in een volgepakte zaal - wat ik persoonlijk niet zo prettig vertoeven vind - de boel sneller losbarst. Nu leek het, wellicht mede door het voorprogramma, dat alles een beetje op gang moest komen.
Des te meer valt het te waarderen dat de band constant zo enthousiast was, sloeg echt over op het publiek. Overigens vind ik Nada Surf wat dat betreft sowieso een heerlijke band. Gewoon ongecompliceerde, 'open' muziek, wat ze intussen een flinke schare trouwe liefhebbers heeft opgeleverd![]()
De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.quote:Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
Voor de rest zijn is er wat mij betreft weinig aan te merken hoor. Ook het geluid vind ik prima. (Ben 1x in de kleine en 1x in de grote zaal geweest). Is er een Effenaar-topic?quote:Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
De Effenaar deugt sowieso niet, vind ik. Voor de verbouwing ben ik er nooit geweest, maar kan me bijna niet voorstellen dat het slechter was.
Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.quote:Op maandag 3 april 2006 17:11 schreef XL het volgende:
[..]
Probleem voor het suffe publiek in Eindhoven zijn toch vooral de glazen waar je bier in krijgt.
In elke zichzelf respecterende zaal krijg je plastic bekers die je tegen de grond kunt stuiteren als ze leeg zijn. Na het optreden vegen ze de troep op. Die glazen in de Effenaar laat je uit beleefdheid niet vallen. Kortom je staat een groot deel van de avond met een leeg glas in je handen waardoor je niet kan klappen. Gevolg: makke sfeer.
Daar stond ik ook.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:56 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ikzelf stond een beetje achteraan, voor de trappen dus. Bij de trappen en de wanden waren sowieso randen waar je je bierglazen op neer kon zetten en die werden dan ook redelijk vaak leeggemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is wanneer je midden in de zaal staat. Misschien dat ze daar eens wat op kunnen verzinnen.
Dat ze glazen hadden vind ik persoonlijk fijner omdat het juist niet op de grond wordt gesmeten waardoor de grond glad wordt van de bekertjes, restjes bier en nog erger ijsklontjes bij fris.
Sowieso drink ik liever uit een glas dan uit een plastic bekertje.
Het grote voordeel van de Effenaar is voor mij dat ik er heen kan zonder dat ik de laatste trein naar huis mis (in Zuid-Limburg is echt helemaal niets van podia waar leuke bands heen komen)
Het probleem van het glas vasthouden is dat je niet kan klappen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:16 schreef piepster het volgende:
Ik vind bekers op de grond juist vervelend. Ook als je moet opruimen trouwens. En ik snap echt het probleem van 2 meter lopen niet. Of je houdt het glas even vast tot er weer iemand drinken gaat halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |