1. Standaard truc om te proberen mensen geld te laten overmaken?quote:Geachte heer matthijst,
Ondanks onze schriftelijke verzoeken blijkt uit onze administratie dat u nog steeds niet het Eigen Risicobedrag zijnde ¤ 150,- inzake het schadeherstel aan uw auto met kenteken 67-RPB-8 aan ons heeft overgemaakt.
Vriendelijk doch dringend verzoeken wij u het bedrag binnen 10 werkdagen aan ons te voldoen.
Indien wij het bedrag niet voor of op 24 augustus hebben ontvangen zijn wij helaas genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan een incassobureau. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor uw rekening.
Wij hopen dat u het niet zo ver laat komen en zien uw betaling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
En dat sturen ze per email?quote:Ondanks onze schriftelijke verzoeken
Voor mijn ziekenkostenverzekering kreeg ik inderdaad van de verzekeraar de mededeling dat ze het eigen risico gingen afboeken van mijn rekening, toen ik voor het eerst in een jaartje of 8-9 weer eens wat dokters- en ziekenhuisbezoekjes had afgelegd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:01 schreef matthijst het volgende:
2. Eigen risico betalen aan een schadeherstelbedrijf? Gaat zoiets niet via de verzekering?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:14 schreef matthijst het volgende:
Ben niet thuis, had tot afgelopen weekend niks ontvangen per post, dus claimen dat ik niet reageer op verzoeken is al vreemd, tenzij ze in 1 week tijd nog een paar brieven hebben verstuurd![]()
Terug gemailed:
Geachte Marlies,
Ik weet niet hoe je aan mijn gegevens komt,
Nou, zo dus...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:01 schreef matthijst het volgende:
Pas bij een website gegevens ingevuld bij een schadeherstelbedrijf.
Waarom zou ze een net mailtje moeten ontvangen dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat een net mailtje heb je teruggestuurd.
Omdat zij ook een net mailtje hebben gestuurd?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef matthijst het volgende:
Waarom zou ze een net mailtje moeten ontvangen dan?
Da's wel duidelijk.quote:
Wat maakt dat nou weer uit?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's wel duidelijk.
Maar goed: als schadeherstelbedrijf repareer je hoop ik geen auto's van "klanten" waarvan je alleen een emailadres hebt en aangezien dit de eerste mail is die ik van ze heb ontvangen ben ik benieuwd naar welk huisadres ze die herhaalde verzoeken hebben verstuurd.
Een net mailtje naar een "klant" waarvan ze alleen een emailadres hebben en claimen al meerdere verzoeken heen te hebben gestuurd en dreigen met een deurwaarder?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Omdat zij ook een net mailtje hebben gestuurd?
Gewoon een kwestie van fatsoen.
Kan net zo goed een misverstand van hun kant zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef matthijst het volgende:
Een net mailtje naar een "klant" waarvan ze alleen een emailadres hebben en claimen al meerdere verzoeken heen te hebben gestuurd en dreigen met een deurwaarder?
Uhuh.
Ik betaal sowieso niets, bedoel alleen: ze sturen geen rekening per normale post, schijnbaar alleen per email, maar dat ook maar 1x. Slordig volk dus, of oplichters.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef eleusis het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit?
Als ze een goed antwoord hebben, ga je dan betalen? Anders niet?
Het lijkt mij dat je betaalt als ze voor je gewerkt hebben, en anders niet.
Het is of een misverstand, of een mooie scam om iedereen die een emailadres invult een rekening te sturen na een paar weken. Zou op zich best een goede methode zijn, aangezien de meeste mensen alleen wat invullen als ze ook daadwerkelijk een auto te repareren hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Kan net zo goed een misverstand van hun kant zijn.
Wordt de kans groter dat je schade rijdt, naarmate je een auto langer in je bezit hebt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Begrijp ik het goed dat je die auto pas sinds 9 juni 2012 hebt en nu al schade gereden hebt?
Eh, ja?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wordt de kans groter dat je schade rijdt, naarmate je een auto langer in je bezit hebt?
Dus ik heb een auto zeg 25 jaar, dan heb ik gigantische kans dat ik vandaag schade ga rijden?quote:
Nee, maar de kans dat je in die 25 jaar in die auto schade hebt gereden is natuurlijk groter dan dat je schade hebt gereden in een auto die je nog maar 1 jaar in je bezit hebt. Dat is wat vosss zegt, meer niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een auto zeg 25 jaar, dan heb ik gigantische kans dat ik vandaag schade ga rijden?
Euh nee. Elke keer 50% kansquote:
Ja, de kans dat je schade gereden hebt, niet de kans dat je schade gaat rijden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nee, maar de kans dat je in die 25 jaar in die auto schade hebt gereden is natuurlijk groter dan dat je schade hebt gereden in een auto die je nog maar 1 jaar in je bezit hebt. Dat is wat vosss zegt, meer niet.
Jaja, dus ik heb ook 50% kans op het winnen van de jackpot.quote:
Dat vroeg ik me ook af.... als het nummerbord in de OP klopt iig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Begrijp ik het goed dat je die auto pas sinds 9 juni 2012 hebt en nu al schade gereden hebt?
Je stoort je aan de inhoud maar hun stijl is wel gewoon fatsoenlijk, zakelijk. De jouwe niet. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een net mailtje naar een "klant" waarvan ze alleen een emailadres hebben en claimen al meerdere verzoeken heen te hebben gestuurd en dreigen met een deurwaarder?
Uhuh.
Ik denk dat jij evenals Brentmeister verkeerd begrepen hebt wat vosss bedoelt. (Of ik ben degene die hem verkeerd begrijpt omdat zoals jullie hebben begrijpen het inderdaad nergens op slaat.)quote:
Ik zeg dan ook gereden en niet rijden?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:45 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja, de kans dat je schade gereden hebt, niet de kans dat je schade gaat rijden.
Het kan bijvoorbeeld (kan) best zijn dat het gros van de mensen schade rijdt in het eerste jaar dat ze een auto bezitten, als je dan na 30 jaar gaat vragen of ze schade gereden hebben, ja dan is die kans bijna 100%, dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nee, maar de kans dat je in die 25 jaar in die auto schade hebt gereden is natuurlijk groter dan dat je schade hebt gereden in een auto die je nog maar 1 jaar in je bezit hebt. Dat is wat vosss zegt, meer niet.
Dan koop ik de volgende keer een staatslot. En hoop dat-ie niet op jouw lot valtquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Jaja, dus ik heb ook 50% kans op het winnen van de jackpot.
Ik win hem. Of niet.
Ik ga meteen een staatslot kopen voor de trekking van vanavond
Ja, en? Spreek ik dat tegen dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:48 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Het kan bijvoorbeeld (kan) best zijn dat het gros van de mensen schade rijdt in het eerste jaar dat ze een auto bezitten, als je dan na 30 jaar gaat vragen of ze schade gereden hebben, ja dan is die kans bijna 100%, dat zijn 2 verschillende dingen.
Als dat daadwerkelijk is wat Voss bedoelt dan voegt zijn post niks toe. Zie mijn post hierboven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:48 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik denk dat jij evenals Brentmeister verkeerd begrepen hebt wat vosss bedoelt. (Of ik ben degene die hem verkeerd begrijpt omdat zoals jullie hebben begrijpen het inderdaad nergens op slaat.)
[..]
Ja, daarvoor moet je niet bij mij zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk is wat Voss bedoelt dan voegt zijn post niks toe. Zie mijn post hierboven.
En wat maakt nou, dat de kans na 30 jaar dat je een keer schade gereden hebt groot is, dat het vreemd of idioot is dat iemand in z'n eerste jaar schade rijdt? Rijdt niemand in z'n eerste jaar schade? Of juist wel? Ik zie dus niet in wat daar zo vreemd aan is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ja, en? Spreek ik dat tegen dan?
Ik denk dat TS gaat zitten schelden aan de telefoon...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef Maanvis het volgende:
ik denk dat ze je door de war hebben gehaald met een andere klant. gewoon even bellen en de fout voorleggen, dan corrigeren ze het meteen.
Ook daarvoor moet je niet bij mij zijn, want dat heb ik nooit beweerd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:52 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En wat maakt nou, dat de kans na 30 jaar dat je een keer schade gereden hebt groot is, dat het vreemd of idioot is dat iemand in z'n eerste jaar schade rijdt? Rijdt niemand in z'n eerste jaar schade? Of juist wel? Ik zie dus niet in wat daar zo vreemd aan is.
nee gewoon normaal bellen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat TS gaat zitten schelden aan de telefoon...
Dat snap ik, maar jij reageert steedsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ja, daarvoor moet je niet bij mij zijn.
Niet daarop.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:56 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar jij reageert steeds![]()
De auto met het genoemde nummerbord staat net 2 maanden op naam, de kans dat je na 9 juni schade hebt gereden, hebt laten herstellen, al een aantal schriftelijke betalingsverzoeken hebt ontvangen en inmiddels een mailtje hebt waarin met het incassobureau wordt gedreigd omdat "uit de administratie blijkt dat...." is allemaal wel heel kort dag.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:52 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En wat maakt nou, dat de kans na 30 jaar dat je een keer schade gereden hebt groot is, dat het vreemd of idioot is dat iemand in z'n eerste jaar schade rijdt? Rijdt niemand in z'n eerste jaar schade? Of juist wel? Ik zie dus niet in wat daar zo vreemd aan is.
Oh maar wacht even, ik begreep dat het herstelbedrijf nog helemaal niks gedaan hadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De auto met het genoemde nummerbord staat net 2 maanden op naam, de kans dat je na 9 juni schade hebt gereden, hebt laten herstellen, al een aantal schriftelijke betalingsverzoeken hebt ontvangen en inmiddels een mailtje hebt waarin met het incassobureau wordt gedreigd omdat "uit de administratie blijkt dat...." is allemaal wel heel kort dag.
Dat weet ik dus niet, ik calculeerde in dat het schadeherstelbedrijf wellicht een schade voor de vorige eigenaar gerepareerd had, en nu alleen maar bij de RDW de eigendomsgegevens gebruikt had.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:58 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Oh maar wacht even, ik begreep dat het herstelbedrijf nog helemaal niks gedaan hadWat ik begrijp is dat TS alleen een mailtje naar ze gestuurd heeft (onlangs), verder niks.
What else is new?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk is wat Voss bedoelt dan voegt zijn post niks toe.
Omdat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Waarom zou ze een net mailtje moeten ontvangen dan?
Dreigen met een deurwaarder
Nou kijk, ik ga ervan uit (hoewel ik dan weer niet begrijp hoe ze aan TS' kenteken komen, maar die zal hij dan toch wel ingevoerd hebben) dat het kenteken wel van TS is. Anders lijkt het me toch zo klaar als een klontje dat dit mailtje niet voor TS bedoelt is en er zeker geen sprake is van een "oplichtingstruc"quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, ik calculeerde in dat het schadeherstelbedrijf wellicht een schade voor de vorige eigenaar gerepareerd had, en nu alleen maar bij de RDW de eigendomsgegevens gebruikt had.
Maar....... uit de posthistorie van TS blijkt wel dat hij schade heeft gehad:
Autoschade in Duitsland, en nu?
De vraag is dus nu of die schade hersteld is, en door wie.
kenteken is ingevoerd op de websitequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Nou kijk, ik ga ervan uit (hoewel ik dan weer niet begrijp hoe ze aan TS' kenteken komen, maar die zal hij dan toch wel ingevoerd hebben) dat het kenteken wel van TS is. Anders lijkt het me toch zo klaar als een klontje dat dit mailtje niet voor TS bedoelt is en er zeker geen sprake is van een "oplichtingstruc"
Ik ga er ook vanuit dat het kenteken van TS is, maar dat neemt niet weg dat mijn eerste scenario niet ondenkbaar zou zijn; schade medio maart, eigenaar laat herstellen, verkoopt auto in juni, herstelbedrijf ziet in juli openstaande rekening, heeft gegevens niet goed op orde, kijkt bij de RDW in de eigendomsgegevens en ziet naam van TS staan....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Nou kijk, ik ga ervan uit (hoewel ik dan weer niet begrijp hoe ze aan TS' kenteken komen, maar die zal hij dan toch wel ingevoerd hebben) dat het kenteken wel van TS is. Anders lijkt het me toch zo klaar als een klontje dat dit mailtje niet voor TS bedoelt is en er zeker geen sprake is van een "oplichtingstruc"
Dit zou kunnen idd, maar ik dacht dat TS zelf schade gereden had.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er ook vanuit dat het kenteken van TS is, maar dat neemt niet weg dat mijn eerste scenario niet ondenkbaar zou zijn; schade medio maart, eigenaar laat herstellen, verkoopt auto in juni, herstelbedrijf ziet in juli openstaande rekening, heeft gegevens niet goed op orde, kijkt bij de RDW in de eigendomsgegevens en ziet naam van TS staan....
Is dus ook zoquote:Maar goed, nu blijkt dat TS eind juni idd schade had ben ik vooral benieuwd of hij die schade heeft laten repareren en door wie.
Neu, is mijn auto nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Klopt, had geen zin om moeite te doen voor amateurs die hun administratie niet op orde hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:48 schreef r_one het volgende:
Je stoort je aan de inhoud maar hun stijl is wel gewoon fatsoenlijk, zakelijk. De jouwe niet. Dat is het verschil.
Vast wel inderdaad. Maar blijft slorig natuurlijk, helemaal omdat ik mijn emailadres misschien ooit eens heb ingevuld om info op te vragen en verder nooit wat van ze gehoord heb. Dus crappy administratie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef Maanvis het volgende:
ik denk dat ze je door de war hebben gehaald met een andere klant. gewoon even bellen en de fout voorleggen, dan corrigeren ze het meteen.
Ik denk dat TS aan de telefoon beleefd zou vragen hoe ze aan mijn gegevens komt bij een auto die niet van mij is en waarom ze dreigen met een deurwaarder in de eerste email die ik van ze ontvang. Maar voorlopig belt TS helemaal niemand, want TS is op vakantiequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat TS gaat zitten schelden aan de telefoon...
Klopt, schade is hersteld, contant betaald. Was bij een ander schadeherstelbedrijf.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:
Maar....... uit de posthistorie van TS blijkt wel dat hij schade heeft gehad:
Autoschade in Duitsland, en nu?
De vraag is dus nu of die schade hersteld is, en door wie.
Gezwets! Als je geen zin had om moeite te doen, had je helemaal geen e-mail moeten sturen. Nou heb je toch nog moeite moeten doenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:12 schreef matthijst het volgende:
Klopt, had geen zin om moeite te doen voor amateurs die hun administratie niet op orde hebben.
ik had inmdidels allang gebeld als ik jou was!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:12 schreef matthijst het volgende:
Vast wel inderdaad. Maar blijft slorig natuurlijk, helemaal omdat ik mijn emailadres misschien ooit eens heb ingevuld om info op te vragen en verder nooit wat van ze gehoord heb. Dus crappy administratie.
In dit geval zou ik ook direct bellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik had inmdidels allang gebeld als ik jou was!
iedere post die je maakt brengt je weer 5 minuten verder van de tijd dat je het antwoord al had kunnen hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:20 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
In dit geval zou ik ook direct bellen.
Het kenteken uit de OP bestaat nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:24 schreef Leandra het volgende:
Dat kenteken in de OP?
Dat is jouw kenteken dus niet?
En dat is wel het kenteken dat het schadeherstelbedrijf in hun mail heeft staan?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het kenteken uit de OP bestaat niet
Wel?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het kenteken uit de OP bestaat niet
Inderdaad, uit dat mailtje kreeg ik de indruk dat het dus wel degelijk om TS' auto gaat, maar dat hij niks heeft laten herstellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik had toch ten minste in mijn reactie op de e-mail genoemd dat ik geen schade aan mijn auto door hen heb laten herstellen en dat het genoemde kentekennummer niet het nummer van mijn auto is.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:12 schreef matthijst het volgende:
Ander kenteken
Dus vast niet voor mij bedoeld. Maar dan nog:
- belabberde administratie, hoe komt mijn emailadres bij een auto met kenteken die niet van mij is in hun bestand.
- ben niet thuis, net als veel mensen in vakantietijd. Internetbankieren, deurwaarder blabla, zullen ook wel mensen zijn die wel gewoon geld overmaken.
- eigen risocobedrag betalen aan een schadeherstelbedrijf blijf ik vaag vinden. Eigen risico is iets van een verzekeraar lijkt me, maar goed, zou eventueel kunnen.
- matige omschrijving: welke schade hebben ze hersteld, en welke adresgegevens hebben ze die facturen heengestuurd (lijkt me allemaal wat duidelijker, voor als ze een keer een aanmaning naar de juiste persoon sturen).
[..]
Neu, is mijn auto niet
[..]
Klopt, had geen zin om moeite te doen voor amateurs die hun administratie niet op orde hebben.
[..]
Vast wel inderdaad. Maar blijft slorig natuurlijk, helemaal omdat ik mijn emailadres misschien ooit eens heb ingevuld om info op te vragen en verder nooit wat van ze gehoord heb. Dus crappy administratie.
[..]
Ik denk dat TS aan de telefoon beleefd zou vragen hoe ze aan mijn gegevens komt bij een auto die niet van mij is en waarom ze dreigen met een deurwaarder in de eerste email die ik van ze ontvang. Maar voorlopig belt TS helemaal niemand, want TS is op vakantie
[..]
Klopt, schade is hersteld, contant betaald. Was bij een ander schadeherstelbedrijf.
Dus vandaar de vraag: zijn dit oplichters, of hebben ze een belabberde administratie.
Snap niet waarom dat raar zou zijn?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Dat is wel een goeie inderdaad, want dit is nog steeds dubbelzinnig. Nou ja, hij zegt "dus vast niet voor mij bedoeld" dan neem ik aan dat het zo in het mailtje staat of in ieder geval, er staat een kenteken in het mailtje dat niet van TS is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:37 schreef Leandra het volgende:
Dan blijft mijn vraag of het schadeherstelbedrijf dat kenteken in het mailtje heeft gezet of dat TS dat kenteken heeft verzonnen en hier gepost heeft.
Zie de discussie op pagina 1quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Snap niet waarom dat raar zou zijn?
Shit, je hebt me doorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef r_one het volgende:
Gezwets! Als je geen zin had om moeite te doen, had je helemaal geen e-mail moeten sturen. Nou heb je toch nog moeite moeten doen
Mja, had ook gekund, dacht een mooie scammer te hebben gevondenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom negeer je spam eigenlijk niet gewoon?
Geen idee, volgens mij wel een kenteken ingevuld bij ze.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef Brentmeister het volgende:
Ik begrijp dus nu dat jij ook nooit een kenteken hebt ingevuld op de site?
Zit in Orlando, en daar hebben ze ook wel telefoon, maar ik wacht wel ff op hun mailtje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:23 schreef Maanvis het volgende:
iedere post die je maakt brengt je weer 5 minuten verder van de tijd dat je het antwoord al had kunnen hebben
Nee, niet van mij, wel in de mail.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:24 schreef Leandra het volgende:
Dat kenteken in de OP?
Dat is jouw kenteken dus niet?
En dat is wel het kenteken dat het schadeherstelbedrijf in hun mail heeft staan?
Als Marlies haar registratie een beetje op orde heeft dan heeft ze inmiddels minimaal een aantal rekeningen per post verstuurd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik had toch ten minste in mijn reactie op de e-mail genoemd dat ik geen schade aan mijn auto door hen heb laten herstellen en dat het genoemde kentekennummer niet het nummer van mijn auto is.
Alle kans dat zij jouw e-mailadres aan een andere klant hebben gekoppeld. Door de relevante informatie te geven, krijgt Marlies tenminste de kans om een beetje vlot uit te zoeken waar de fout zit.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Leandra het volgende:
De auto van het kenteken uit de OP is overigens 1.49 m hoog, dus die zou probleemloos in de Duitse parkeergarage gestaan kunnen hebben.
Sorryquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:40 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Zie de discussie op pagina 1
Jouw fout is dat je van een poging tot oplichting uitgaat, terwijl het meer voor de hand ligt om uit te gaan van een administratieve fout.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:04 schreef matthijst het volgende:
Achteraf misschien wel ja, maar aanmaningen sturen en met deurwaarders dreigen zonder gegevens fatsoenlijk te checken is ook niet echt netjes...
Je hebt toch geen aanmaningen gekregen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:04 schreef matthijst het volgende:
Achteraf misschien wel ja, maar aanmaningen sturen en met deurwaarders dreigen zonder gegevens fatsoenlijk te checken is ook niet echt netjes...
Jij hebt toch geen aanmaningen gehad? Het lijkt er meer op dat ze dit bericht gewoon naar een verkeerd adres gestuurd hebben, wat natuurlijk ook niet handig is, maar ja fouten worden nu eenmaal gemaakt. Je kan ze in ieder geval de kans geven om dit te herstellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:04 schreef matthijst het volgende:
Dat zal het deel zijn van de schade dat de eigenaar zelf moet betalen. Ik vind het niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:15 schreef matthijst het volgende:
Neu, dit emailadres maak je geen fout mee.
En zo dramatisch is het allemaal niet hoor. Maar grote vraag staat nog steeds:
Is het normaal dat je je eigen risico aan de garage betaald?
Ik zou als garagebedrijf niet blij zijn als ik een deel van mijn geld bij de verzekering moet gaan halen en een ander deel bij de eigenaar van de auto. Lastige administratie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:15 schreef matthijst het volgende:
Neu, dit emailadres maak je geen fout mee (qua tikfout, wel compleet verkeerd emailadres bij hun aanmaning, zoals hier waarschijnlijk).
En zo dramatisch is het allemaal niet hoor. Maar grote vraag staat nog steeds:
Is het normaal dat je je eigen risico aan de garage betaald?
En qua scammers misschien iets teveel afleveringen van The Real Hustle gezien.
En als je het zou willen is dit natuurlijk wel een ideale manier: iedere eigenaar van een emailadres dat je hebt heeft hoogstwaarschijnlijk de afgelopen maanden een reparatie laten uitvoeren. En met dreigen met betalen binnen 10 dagen zit je net kort genoeg om mensen te laten zweten; een week tijd, 4 dagen weekend erin, dagje extra om over te schrijven en je hebt nog maar 4 dagen over
Dus het komt schijnbaar wel voor.quote:Wij betalen dan de rekening rechtstreeks
aan Autotaalglas of Carglass. U betaalt alleen uw eigen risico aan het schadebedrijf
Bron
En nog een uit een FAQ:quote:Het eigen risico en de btw die u kunt verrekenen, betaalt u natuurlijk zelf.
En NN ook al....quote:Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?
Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.
Maar goed, dat het toch niet heel ongebruikelijk is dat je je eigen risico zelf aan de schadehersteller betaalt zal wel niet in het scam-plaatje passen.quote:De rekening gaat rechtstreeks naar Nationale-Nederlanden, u betaalt (indien van toepassing) alleen uw eigen risico.
Marlies d'r baas keek net mee, zag dat ze van zwetsen beschuldigd werd en heeft haar gelijk op onbetaald verlof gestuurd, dus Marlies ligt dit hele weekend in tranen op de bank.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:36 schreef Brentmeister het volgende:
Duidelijk, het is dus niet ongebruikelijk.
Marlies heeft dus hoogstwaarschijnlijk misgeklikt in het adresboek van het bedrijf. Ik ben benieuwd naar de afloop.
Of de toon van de mail staat Marlies niet aan en ze besluit op haar verveelde vrijdagmiddag wraak te nemen op TS. Ook een mooie topicwending.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Leandra het volgende:
Marlies d'r baas keek net mee, zag dat ze van zwetsen beschuldigd werd en heeft haar gelijk op onbetaald verlof gestuurd, dus Marlies ligt dit hele weekend in tranen op de bank.
Alleen omdat TS niet even kon mailen dat er kennelijk iets misgegaan was in de administratie omdat het genoemde kenteken niet van hem was.
Ik denk dat vrijdag de standaard vrije dag is van Marlies, werkende moeders enzo... en dan komt ze maandag en dan begint haar dag met zo'n blaatmailtjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Of de toon van de mail staat Marlies niet aan en ze besluit op haar verveelde vrijdagmiddag wraak te nemen op TS. Ook een mooie topicwending.
OK dan, schijnbaar ook al geen oplichters.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, dat het toch niet heel ongebruikelijk is dat je je eigen risico zelf aan de schadehersteller betaalt zal wel niet in het scam-plaatje passen.
Dat zou wel een heel mooie uitkomst zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Leandra het volgende:
Marlies d'r baas keek net mee, zag dat ze van zwetsen beschuldigd werd en heeft haar gelijk op onbetaald verlof gestuurd, dus Marlies ligt dit hele weekend in tranen op de bank.
Alleen omdat TS niet even kon mailen dat er kennelijk iets misgegaan was in de administratie omdat het genoemde kenteken niet van hem was.
Had dus beter kunnen mailen: Laat die deurwaarder maar komen, domme kut. Ik betaal helemaal niksquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat ze die deurwaarder sturen naar het adres waar de aanmaningen naartoe zijn gestuurd.
Extra motivatie voor d'r gok ik, om die deurwaarder te sturenquote:
Een kut heeft geen hersens schat. Kutten kunnen niet denken, alleen incasseren.quote:
Waarom noem jij mij schat?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Een kut heeft geen hersens schat. Kutten kunnen niet denken, alleen incasseren.
Er is alleen niets geïncasseerd, daarom moet TS volgens Marlies nog even betalen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Een kut heeft geen hersens schat. Kutten kunnen niet denken, alleen incasseren.
Gaat er wel genoeg bloed naar je hersenen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:17 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik haal het niveau nog verder omlaag![]()
Momenteel niet neequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat er wel genoeg bloed naar je hersenen?
Op jou kan ik mijn derde hartkloppende arm des penetreur bouwen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:26 schreef Aloria het volgende:
[..]
Nee dat andere plekje waar het bloed soms heen stroomt hangt slap van de spannning zeker....
En weer niet gemeld dat het genoemde kenteken niet van jouw auto is....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:10 schreef matthijst het volgende:
Marlies nog maar een mailtje gestuurd.... Zal maandag wel wakker worden en reageren als het meezit...
Apart.
Dreigen met een deurwaarder en dan niet reageren als ik aangeef dat ik nooit bij jullie ben geweest?
Foutje in het systeem?
Of sturen jullie willekeurige mensen een email met verzoek om 150 euro over te maken?
Groeten
Je had toch in eerste instantie gewoon kunnen melden dat jij niet de eigenaar bent van het voertuig dat in de mail genoemd is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:02 schreef matthijst het volgende:
Gewoon een beetje sarren, ze mag toch wel een beetje moeite doen?
Ze kan toch reageren wat ze van me wil?
Mensen onnodig boos maken wil nog wel eens vervelend uitpakken. Snap niet waarom je het niet gewoon netjes oplost, wat schiet je hier nou mee op?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:02 schreef matthijst het volgende:
Wat ben jij een treurig en kinderachtig mannetje. Kleinzielig tevens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:02 schreef matthijst het volgende:
Joh doe eens ff normaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:29 schreef matthijst het volgende:
Naja, sarren is wat verkeerd gekozen.
Waarom moet ik ze alles voorkauwen; zij sturen mij zonder verdere controle dreigmailtjes.
Ik neem aan dat je dat soort dingen even dubbelcheckt, maar schijnbaar is dat al teveel gevraagd...
Ik maak toch verder niemand boos?
Twee mailtjes gestuurd geen antwoord meer gehad.
Zal maandag wel even afwachten en anders over een week wel ff bellen.
Vind het gewoon bizar dat iemand mijn emailadres uit een of andere vage lijst van 6 weken geleden vist en daar dreigmailtjes heen gaat sturen om vervolgens niet te reageren op een antwoord.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat ben jij een treurig en kinderachtig mannetje. Kleinzielig tevens.
Dat jij denkt dat dat het probleem is spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:18 schreef matthijst het volgende:
Haha, mensen helemaal geschokt omdat je iemand bechuldigt van "zwetsen".![]()
![]()
Ik val erover omdat ze hem naar mij stuurtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:19 schreef padlarf het volgende:
Als er na 6 weken niet betaald is zal ieder bedrijf 'dreigen met een deurwaarder', dat jij daar zo over valt vind ik echt heel vreemd.
Als je dat nu had geschreven was de kous af geweest, en had je waarschijnlijk maandag een excuus gekregen. Maandag ja, dat is een acceptabel moment om antwoord te krijgen op een email die je op vrijdagmiddag stuurt.quote:Beste Marlies,
er zit denk ik een foutje in jullie administratie. De auto met kenteken xx-xx-xx is niet van mij,
noch heb ik enige schriftelijke herinnering ontvangen
Groeten,
Ik heb geen ervaring met dat volk aangezien ik altijd op tijd betaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:34 schreef padlarf het volgende:
En leer in godsnaam eens het verschil tussen een deurwaarder en een incassobureau.
Klopt. Jij bent echt de beste!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:37 schreef Leandra het volgende:
Maar ik begrijp inmiddels wel dat je denkt dat je met een auto van 160 cm hoog in een 150 cm hoge parkeergarage kunt staan, ik vermoed dat je ruimtelijk inzicht en communicatieve vaardigheden allebei ongeveer even goed zijn.
Je hoeft geen ervaring te hebben om te weten dat het verschillende dingen zijn. Ook erg tekenend dat dit het enige uit mijn post is waar je op reageert, wat nogmaals bevestigt hoe onvolwassen je wel niet bent.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met dat volk aangezien ik altijd op tijd betaal
Boehoehoe, ik vind het niet meer leuk, mensen doen naar tegen mijquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:54 schreef matthijst het volgende:
Mods, gooi dr maar een slotje op, want hoewel ik heen en weer zeiken best leuk vind blijkt het allemaal wat minder spannend te zijn dan ik bij openen van het topic gehoopt had.
Oh, sorry, je hebt gelijk, dat had ik achteraf beter kunnen doen ja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:54 schreef padlarf het volgende:
Je hoeft geen ervaring te hebben om te weten dat het verschillende dingen zijn. Ook erg tekenend dat dit het enige uit mijn post is waar je op reageert, wat nogmaals bevestigt hoe onvolwassen je wel niet bent.
Neehee, jankerdje. Het gaat alleen nergens over, dat zie je toch zelf ook wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:54 schreef padlarf het volgende:
Boehoehoe, ik vind het niet meer leuk, mensen doen naar tegen mij![]()
![]()
En als eerste reactie is dat ook volkomen logisch, het zou mij ook irriteren. In eerste instantie waren de mensen dan ook op jouw hand, en na dat eerste mailtje ook nog. Na dat tweede mailtje ging het bergafwaarts.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, sorry, je hebt gelijk, dat had ik achteraf beter kunnen doen ja.
Maar nogmaals: mijn eerste reactie was: WTF is dit voor debiel mailtje. Wie stuurt er een aanmaning per email en hoe komt dat mens aan mijn naam en adres (ik heb mijn email niet bij hun opgegeven, bedrijf komt uit een heel andere plaats).
Ik ga er ook vanuit dat ik maandag een mailtje krijg van d'r.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:00 schreef padlarf het volgende:
En als eerste reactie is dat ook volkomen logisch, het zou mij ook irriteren. In eerste instantie waren de mensen dan ook op jouw hand, en na dat eerste mailtje ook nog. Na dat tweede mailtje ging eht bergafwaarts.
Maar goed, ik geloof niet dat iemand nog iets aan deze 'discussie' heeft, dus laten we er maar mee ophouden. Tevens hoop ik dat de zaak nu is opgelost en dat je geen strijd hoeft te leveren met een incassobureau.
En jij bent zeker perfect en maakt heeeelemaal nooit foutenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik val erover omdat ze hem naar mij stuurt
Ze neemt schijnbaar de moeite om ergens mij emailadres vandaan te vissen en daarbij mijn achternaam ergens op te zoeken. Twee keer fout al dus. Als Marliesje ook nog een adres van me heeft ligt er over een paar dagen een brief van de deurwaarder op m'n mat.
Allemaal omdat Marlies op vrijdag zit te snurken.
En dan is het vreemd dat ik dat irritant vind
Ik maak uiteraard weleens foutenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:02 schreef Luxuria het volgende:
En jij bent zeker perfect en maakt heeeelemaal nooit een fout
Hoe weet jij nou of de eigenaar van de auto met het genoemde kenteken niet dezelfde achternaam heeft als jij?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik maak uiteraard weleens fouten
Alleen in dit geval snap ik niet goed hoe het heeft kunnen gebeuren (nieuwsgierigheid dus).
- geen klant van bedrijf.
- emailadres fout
- achternaam fout
Dus ik ben benieuwd hoe ze dat allemaal bij elkaar heeft geraapt en aan een andere kenteken heeft gekoppeld.
Alles is mogelijk natuurlijk. Maar de kans lijkt me klein.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:43 schreef Leandra het volgende:
Hoe weet jij nou of de eigenaar van de auto met het genoemde kenteken niet dezelfde achternaam heeft als jij?
autoschadekerkelanden punt nl heeft geen site, is alleen geregistreerd schijnbaar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:06 schreef Dr..Evil het volgende:
Ik denk dat je helemaal geen mailtje gaat krijgen, denk ook niet dat er een marlies bij dat bedrijf werkt. Lijkt erop of ze gehackt zijn of op een andere manier aan die emailadressen zijn gekomen. Klassieke spookrekening dus. Staat er niets op de site van dat bedrijf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |