Ik zit op dit moment in Berlijn in een appartement. Geboekt via een website, en aangevraagd of ik kon parkeren. Dat kon, in de garage.
Bij aankomst vroeg de portier, aan wie je moest betalen voor de huur, maar die volgens mij voor het hele complex portiertje speelt, wat voor auto ik had. Auto aangewezen, hij zei rij de garage maar in, ik zie je beneden. In de garage bleek het een liftsysteem te zijn waarbij ik auto in onderste box moest rijden. Portier zei dat ik de antenne eraf moest schroeven en dan zou hij aanwijzingen geven. Zo gezegd zo gedaan, ik rij erin en hoppa: dak egen het plafond! Die kerel zei heel rustigjes: ok, rij maar achteruit. Ik eruit, bleek het kapje van de antenne afgebroken, maar zat al een kras van begin tot eind over het dak te zitten. Kerel deed alsof het alleen de antenne was

Kerel zei toen: ja, je reed te hard. Maar dat was niet het geval en al was het zo, dan nog had hij allang moeten zeggen dat het niet paste, aangezien het hele dak bekrast is.
Op de website van het appartement staat:
8.3. Soweit dem Kunden ein Stellplatz in der Tiefgarage oder auf einem Parkplatz der Wohnanlage, auch gegen Entgelt, zur Verfügung gestellt wird, kommt dadurch kein Verwahrungsvertrag zustande. Bei Abhandenkommen oder Beschädigung auf dem Grundstück der Wohnanlage abgestellter oder rangierter Kraftfahrzeuge und deren Inhalte haftet der Vermieter nicht, außer bei Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit.
Oftewel: niet verzekerd behalve bij grove nalatigheid.
Ik zie nu op booking.com dat auto's hoger dan 1m50 niet kunnen parkeren. Dat is mij niet verteld bij boeken via de eigen apartement site: nalatig.
Bij aankomst zei die portier niet: auto hoger dan 1,50 past niet: nalatig.
Bij inparkeren gaf hij de insructies en liet me doorrijden terwijl het dak al tegen het rek erboven zat (hij stond achter de auto en niet ernaast zodat hij niet eens goed kon zien hoe ver ik nog over had): grof nalatig?
Anyways: ik heb gebeld en gemailed, maar krijg tot nu toe geen reactie terug (telefonisch zei ze dat ze hem erop zou aanspreken, heb ik niks aan).
Wat kan ik nu nog? De verhuurder zit niet in het pand, dus ik kan er niet langs gaan (heb geen adres, alleen telefoon, fax, mobiel).
Zondag weer naar huis, maar wat kan je vanuit Nederland nog? NB: kan best dat ze eea nov aan het uitzoeken zijn, maar ze reageren iig na een dag nog niet op mn email.