abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:16:33 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113564755
Ik zit op dit moment in Berlijn in een appartement. Geboekt via een website, en aangevraagd of ik kon parkeren. Dat kon, in de garage.
Bij aankomst vroeg de portier, aan wie je moest betalen voor de huur, maar die volgens mij voor het hele complex portiertje speelt, wat voor auto ik had. Auto aangewezen, hij zei rij de garage maar in, ik zie je beneden. In de garage bleek het een liftsysteem te zijn waarbij ik auto in onderste box moest rijden. Portier zei dat ik de antenne eraf moest schroeven en dan zou hij aanwijzingen geven. Zo gezegd zo gedaan, ik rij erin en hoppa: dak egen het plafond! Die kerel zei heel rustigjes: ok, rij maar achteruit. Ik eruit, bleek het kapje van de antenne afgebroken, maar zat al een kras van begin tot eind over het dak te zitten. Kerel deed alsof het alleen de antenne was :(
Kerel zei toen: ja, je reed te hard. Maar dat was niet het geval en al was het zo, dan nog had hij allang moeten zeggen dat het niet paste, aangezien het hele dak bekrast is.

Op de website van het appartement staat:
8.3. Soweit dem Kunden ein Stellplatz in der Tiefgarage oder auf einem Parkplatz der Wohnanlage, auch gegen Entgelt, zur Verfügung gestellt wird, kommt dadurch kein Verwahrungsvertrag zustande. Bei Abhandenkommen oder Beschädigung auf dem Grundstück der Wohnanlage abgestellter oder rangierter Kraftfahrzeuge und deren Inhalte haftet der Vermieter nicht, außer bei Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit.

Oftewel: niet verzekerd behalve bij grove nalatigheid.
Ik zie nu op booking.com dat auto's hoger dan 1m50 niet kunnen parkeren. Dat is mij niet verteld bij boeken via de eigen apartement site: nalatig.

Bij aankomst zei die portier niet: auto hoger dan 1,50 past niet: nalatig.

Bij inparkeren gaf hij de insructies en liet me doorrijden terwijl het dak al tegen het rek erboven zat (hij stond achter de auto en niet ernaast zodat hij niet eens goed kon zien hoe ver ik nog over had): grof nalatig?

Anyways: ik heb gebeld en gemailed, maar krijg tot nu toe geen reactie terug (telefonisch zei ze dat ze hem erop zou aanspreken, heb ik niks aan).
Wat kan ik nu nog? De verhuurder zit niet in het pand, dus ik kan er niet langs gaan (heb geen adres, alleen telefoon, fax, mobiel).
Zondag weer naar huis, maar wat kan je vanuit Nederland nog? NB: kan best dat ze eea nov aan het uitzoeken zijn, maar ze reageren iig na een dag nog niet op mn email.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:22:02 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113564977
quote:
Ik zie nu op booking.com dat auto's hoger dan 1m50 niet kunnen parkeren. Dat is mij niet verteld bij boeken via de eigen apartement site: nalatig.
Het staat op de site, dus het hoeft je niet nogmaals verteld te worden. En die parkeerwachter zal er wel automatisch van uitgaan dat mensen weten dat het maar 1.50m moet zijn.

Vind het vervelend voor je, maar die voorwaarden van dat soort deals zijn toch vaak voor je eigen rekening ben ik bang.
pi_113565627
Bel je verzekeraar/rechtsbijstand en vraag hen wat je moet doen?
pi_113565872
Waar in de tekst zie jij nachlässigkeit staan?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  Milf vrijdag 29 juni 2012 @ 17:55:27 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113565892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:22 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Het staat op de site, dus het hoeft je niet nogmaals verteld te worden. En die parkeerwachter zal er wel automatisch van uitgaan dat mensen weten dat het maar 1.50m moet zijn.

Vind het vervelend voor je, maar die voorwaarden van dat soort deals zijn toch vaak voor je eigen rekening ben ik bang.
Het stond dus niet op de site waar de TS het geboekt had. Op een andere site waar hij dus NIET via heeft geboekt staat dit wel vermeld.

Maak even een printscreen van de website waarom het niet gemeld wordt TS. Voordat er wijzigingen worden aangebracht.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:06:03 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113568113
Ik vind het wel wat ver gaan om alles maar (grove) nalatigheid te noemen. Wie reed het dak van zijn auto nou kapot :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_113569144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:54 schreef Gravedigger het volgende:
Waar in de tekst zie jij nachlässigkeit staan?
Fahrlässigkeit = nalatigheid

Maarre ik weet niet wat voor auto je hebt natuurlijk, maar als je erin rijdt zie je toch zelf ook wel dat het plafond wel heeeeeel erg op je afkomt?
pi_113569559
Hoe hoog is je auto TS?
pi_113569851
Die portier is ingehuurd om de zaken daar op rolletjes te laten lopen. Als hij je naar een te kleine box leidt. en je daar nota bene nog aanwijzingen geeft mag je erop vertrouwen dat het allemaal wel past.

Lijkt me dat je hem of zijn werkgever aansprakelijk moet stellen.
pi_113569927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:35 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Maarre ik weet niet wat voor auto je hebt natuurlijk, maar als je erin rijdt zie je toch zelf ook wel dat het plafond wel heeeeeel erg op je afkomt?
In dit geval is het schuld. Nalatigheid en schuld is niet precies hetzelfde.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:47 #11
28167 matthijst
pi_113577289
Auto is denk ik 1m55 hoog ofzo. Punt is datze mij niet gezegd hebben dat een hoge auto er niet kan parkeren. Hadden ze dat gemailed, dan had ik het thuis al gecheckt... En punt 2 is dat HUN portier me die garage in gedirigeerd heeft en me die box in liet rijden (raampje open zijn aanwijzingen volgend).
Ik snap dat een bestuurder normaal gesproken zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen auto, maar hoe stel je je dat in dit geval dan voor? Je kan niet EN naar je dal kijken EN je auto inparkeren, daarvoor is zo'n portier er ook...

Als hij nou had gezegd: succes, ergens achterin de garage is een box en geen aanwijzingen had gegeven, dan was ikzelf de sukkel geweest die het risico nam om zon box in te rijden, maar als een PORTIER je aanwijzingen geeft, tsja...

Antwoord van die gasten is dit trouwens:
We greatly regret the mishap in the garage. We have spoken with our insurance. Unfortunately, it is so that we are not liable for these damages. The use of the underground car park is the risk of driver, that the landlord is not liable. We're sorry that we since cannot help you.

Heb ze teruggemailed dat ik het onacceptabel vind dat ze mij:
a. Niet verteld hebben dat alleen lage autos kunnen parkeren, hoewel ik ze per mail voorag heb gevraagd of ik er kon parkeren. En dit naar later blijkt dus wel op bv. Booking.com staat.
b. HUN portier me niet vereld heeft dat die auto misschien te hoog was en at 1.50 de limiet was...
c. HUN portier me door het raam aanwijzingen stond te geven en zei dat ik kon rijden...

En dat ik vind dat zelfs als de verzekering het voor hun niet dekt ze me minimaal tegemoet kunnen komen aangezien ik 1100 ero aan kosten heb door hun mongoloide deurman... Nog irritanter dat die lul zijn schouders ophaalt en wegsjokt...

Heb geen rechtsbijstand.

Wel benieuwd wat eruit gaat komen trouwens en of ze zich nog enigszins aansprakelijk voelen... De pest is dat het niet gewoon een hotel uit een keten is waarbij je bij een balie wat stennis kunt schoppen... Een beetje heen en weer mailen is het enige.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:58:47 #12
28167 matthijst
pi_113577438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:35 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Kia Venga. Dus eerst een stuk neus...
Ik stond erin tot bijna de bovenkant van het raam en dacht: mooi dat het past en die kerel me erin leidt... Toen zei ie: toe maar en toen was het dus opeens einde verhaal vanwege die blinde snurker...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:04:53 #13
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_113577783
Je merkte pas toen je met het hele dak erlangs was geschuurd dat het niet paste? Maakt zoiets geen geluid? (je reed niet te hard)

Is het een trip/vakantie? Laat die dan niet hierdoor verpesten!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_113577856
Tering, hoezo merk je niet dat je auto niet past? Kras over heel je dak zonder het te merken, wtf.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 juni 2012 @ 01:51:55 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113584036
Heb je een foto gemaakt van de garagebox en de ingang van de parkeerplaats zodat zeker is dat er niet een bordje stond met de maximum hoogte van de auto?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113584242
Je auto is 1,55 hoog denk je? Kortom je weet het niet? Het maakt dus niet uit wat er in de voorwaarden had gestaan en of je het had gelezen, want je weet het toch niet!
Overigens.. Stond er bij de ingang niet nog ergens een verdekt bordje opgesteld van hoe hoog je auto mag zijn? Meestal is daar wel aan gedacht. Meestal :s)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:18:55 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_113584551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:22 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Op de site is niet rechtsgeldig. Het moet in het gebouw zelf aangegeven zijn.
pi_113584648
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 02:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Op de site is niet rechtsgeldig. Het moet in het gebouw zelf aangegeven zijn.
Ja, en ts moet weten hoe hoog zijn auto is. Dus al zou het er hebben gestaan was het alsnog mis gegaan, want hij weet niet hoe hoog zijn auto is.
Al ga ik er voor het gemak maar vanuit dat er vast wel ergens een bordje staat met de hoogte. Al dan niet verdekt opgesteld.
pi_113585724
Een Kia Venga is, als ik diverse sites mag geloven, 1.60m hoog, als er in die box maar auto's passen met een hoogte van 1.50m zie je dat toch? Ik zou niet eens het risico nemen als ik ZELF niet 100% zeker zou zijn dat het past en er nog een aardig stuk ruimte overblijft.

Eigen verantwoordelijkheid enzo, je hebt hem er notabene zelf ingereden. Rij je ook de gracht in als die portier dat zegt?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 07:48:22 #20
28167 matthijst
pi_113585766
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:04 schreef Dromer het volgende:
Je merkte pas toen je met het hele dak erlangs was geschuurd dat het niet paste? Maakt zoiets geen geluid? (je reed niet te hard)

Is het een trip/vakantie? Laat die dan niet hierdoor verpesten!
Ik reed op een ijzen rooster en erboven zat ook ijzer :)
Dus ja, je hoort wel wat, maar je merkt niet dat dat het dak is (heel dun geschuurd) en die gast stond dus te zeggen dat het wel kon. Pas toen aan het einde het antennekapje tegen die balk aan ging popte het hele dak naar beneden en toen remde ik... Waarna die kerel zei. Ja stop maar, rij maar achteruit. En toen zei hij dus dat alleen dat kapje kapot was, want hij had niet zitten oppetten...
Wat ook niet hielp is dat je naar beneden zon vak inreed: verloop was denk ik een have meter van eind naar begin....
  zaterdag 30 juni 2012 @ 07:55:34 #21
28167 matthijst
pi_113585795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 02:02 schreef nicknicknickname het volgende:
Je auto is 1,55 hoog denk je? Kortom je weet het niet? Het maakt dus niet uit wat er in de voorwaarden had gestaan en of je het had gelezen, want je weet het toch niet!
Overigens.. Stond er bij de ingang niet nog ergens een verdekt bordje opgesteld van hoe hoog je auto mag zijn? Meestal is daar wel aan gedacht. Meestal :s)
Gezwets natuurlijk: als iemand bij een booking zegt: let op, niet hoger dan 1.50 dan google je even de maten van je auto. Of als iemand het hier had gezegd even een A4-tje gepakt en 5x op elkaar gehouden: past niet.

Ik weet het: ik ben zelf die garage ingereden, ik reed zelf, maar die portier liep door de hele garage met me mee, juist omdat het allemaal krap was. Hij liep mee tot aan de garagebox en gaf daar aanwijzingen. Dat is zijn taak: toeristen naar hun garagebox leiden...
Een beetje hotel zal dan zeggen: godverdomme, wat maak je me nou. 1000 maal excuses en zeggen dat het wel goed komt. Deze hondekop liep mompelend weg en zei niks meer. Management reageert niet of laat op mailtjes... Erg irritant.

Andere vraag: heb de verzekering al gebeld en repareren kost me mn no claim. Ga maandag ff kijken wat het kost, kan ik dan ook gewoon bellen en zeggen: dat is het me niet waard ik hou liever die no claim?
En het dan eventueel zelf laten doen door iemand?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 07:59:52 #22
28167 matthijst
pi_113585828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 07:37 schreef Vhiper het volgende:
Een Kia Venga is, als ik diverse sites mag geloven, 1.60m hoog, als er in die box maar auto's passen met een hoogte van 1.50m zie je dat toch? Ik zou niet eens het risico nemen als ik ZELF niet 100% zeker zou zijn dat het past en er nog een aardig stuk ruimte overblijft.

Eigen verantwoordelijkheid enzo, je hebt hem er notabene zelf ingereden. Rij je ook de gracht in als die portier dat zegt?
Ik zat de hele tijd in de auto, dus hoe schat je dan hoogte in, daar had ik hem voor.
Garage met honderden auto's, dus het zag er niet uit alsof mijn auto nou extreem groot was (golf plus formaat).

Maar goed... Makkelijk lullen allemaal tot het jezelf gebeurt.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 08:53:21 #23
28167 matthijst
pi_113586211
Net ff gecheckt en foto's gemaakt: bij het binnenrijden staat alleen een bord dat het 2 meter hoog is. De garage is ook niet openbaar, maar hoort bij het appartementencomplex, waarin dus bij een aantal huurappartementen een eigen box is. Bij de box zelf staat ook niks over de hoogte, dat is op zich ook niet nodig lijkt me, aangezien normaal een bewoner zelf zijn auto parkeert en bij huurders de portier meeloopt (er worden maar een aantal appartementen verhuurd).
Verloop van de box bleek groter dan ik dacht; loopt zeker een meter naar beneden. Er stond nu toevallig een Golf Plus in en die stond met het dak op 2cm van de bovenkant af. Nog ff verder gezocht en een 206 gevonden die met kromme antenne geparkeerd stond...

Dus sja, ik vind nog steeds dat die portier had moeten zeggen dat het niet paste, of had moeten aangeven: let op, die andere auto's staan tegen het plafond aan. Dit was zo'n situatie waarbij je een medewerker volgt...

Als hij nou had gezegd: box 33, rechtachterin, succes ermee. Dan had ik zelf moeten kijken of het zou passen. Nu liep hij speciaal daarvoor mee.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:57:32 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_113587964
Ik weet eigenlijk niet hoe het voor de rest in Duitsland geregeld is maar in Nederland is diegene die aanwijzingen geeft aan het verkeer verantwoordelijk voor eventuele schade (de reden waarom hier normale wegwerkers het verkeer niet helpen en daar regelaars voor inhuren).
Kan ook wel interessant zijn om uit te zoeken?
pi_113590123
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 07:55 schreef matthijst het volgende:
Andere vraag: heb de verzekering al gebeld en repareren kost me mn no claim. Ga maandag ff kijken wat het kost, kan ik dan ook gewoon bellen en zeggen: dat is het me niet waard ik hou liever die no claim?
En het dan eventueel zelf laten doen door iemand?
Je verzekeraar acht de tegenpartij dus ook niet aansprakelijk?

En ja dat kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')