1. Standaard truc om te proberen mensen geld te laten overmaken?quote:Geachte heer matthijst,
Ondanks onze schriftelijke verzoeken blijkt uit onze administratie dat u nog steeds niet het Eigen Risicobedrag zijnde ¤ 150,- inzake het schadeherstel aan uw auto met kenteken 67-RPB-8 aan ons heeft overgemaakt.
Vriendelijk doch dringend verzoeken wij u het bedrag binnen 10 werkdagen aan ons te voldoen.
Indien wij het bedrag niet voor of op 24 augustus hebben ontvangen zijn wij helaas genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan een incassobureau. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor uw rekening.
Wij hopen dat u het niet zo ver laat komen en zien uw betaling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
En dat sturen ze per email?quote:Ondanks onze schriftelijke verzoeken
Voor mijn ziekenkostenverzekering kreeg ik inderdaad van de verzekeraar de mededeling dat ze het eigen risico gingen afboeken van mijn rekening, toen ik voor het eerst in een jaartje of 8-9 weer eens wat dokters- en ziekenhuisbezoekjes had afgelegd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:01 schreef matthijst het volgende:
2. Eigen risico betalen aan een schadeherstelbedrijf? Gaat zoiets niet via de verzekering?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:14 schreef matthijst het volgende:
Ben niet thuis, had tot afgelopen weekend niks ontvangen per post, dus claimen dat ik niet reageer op verzoeken is al vreemd, tenzij ze in 1 week tijd nog een paar brieven hebben verstuurd![]()
Terug gemailed:
Geachte Marlies,
Ik weet niet hoe je aan mijn gegevens komt,
Nou, zo dus...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:01 schreef matthijst het volgende:
Pas bij een website gegevens ingevuld bij een schadeherstelbedrijf.
Waarom zou ze een net mailtje moeten ontvangen dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat een net mailtje heb je teruggestuurd.
Omdat zij ook een net mailtje hebben gestuurd?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef matthijst het volgende:
Waarom zou ze een net mailtje moeten ontvangen dan?
Da's wel duidelijk.quote:
Wat maakt dat nou weer uit?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's wel duidelijk.
Maar goed: als schadeherstelbedrijf repareer je hoop ik geen auto's van "klanten" waarvan je alleen een emailadres hebt en aangezien dit de eerste mail is die ik van ze heb ontvangen ben ik benieuwd naar welk huisadres ze die herhaalde verzoeken hebben verstuurd.
Een net mailtje naar een "klant" waarvan ze alleen een emailadres hebben en claimen al meerdere verzoeken heen te hebben gestuurd en dreigen met een deurwaarder?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Omdat zij ook een net mailtje hebben gestuurd?
Gewoon een kwestie van fatsoen.
Kan net zo goed een misverstand van hun kant zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef matthijst het volgende:
Een net mailtje naar een "klant" waarvan ze alleen een emailadres hebben en claimen al meerdere verzoeken heen te hebben gestuurd en dreigen met een deurwaarder?
Uhuh.
Ik betaal sowieso niets, bedoel alleen: ze sturen geen rekening per normale post, schijnbaar alleen per email, maar dat ook maar 1x. Slordig volk dus, of oplichters.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef eleusis het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit?
Als ze een goed antwoord hebben, ga je dan betalen? Anders niet?
Het lijkt mij dat je betaalt als ze voor je gewerkt hebben, en anders niet.
Het is of een misverstand, of een mooie scam om iedereen die een emailadres invult een rekening te sturen na een paar weken. Zou op zich best een goede methode zijn, aangezien de meeste mensen alleen wat invullen als ze ook daadwerkelijk een auto te repareren hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Kan net zo goed een misverstand van hun kant zijn.
Wordt de kans groter dat je schade rijdt, naarmate je een auto langer in je bezit hebt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Begrijp ik het goed dat je die auto pas sinds 9 juni 2012 hebt en nu al schade gereden hebt?
Eh, ja?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wordt de kans groter dat je schade rijdt, naarmate je een auto langer in je bezit hebt?
Dus ik heb een auto zeg 25 jaar, dan heb ik gigantische kans dat ik vandaag schade ga rijden?quote:
Nee, maar de kans dat je in die 25 jaar in die auto schade hebt gereden is natuurlijk groter dan dat je schade hebt gereden in een auto die je nog maar 1 jaar in je bezit hebt. Dat is wat vosss zegt, meer niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een auto zeg 25 jaar, dan heb ik gigantische kans dat ik vandaag schade ga rijden?
Euh nee. Elke keer 50% kansquote:
Ja, de kans dat je schade gereden hebt, niet de kans dat je schade gaat rijden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nee, maar de kans dat je in die 25 jaar in die auto schade hebt gereden is natuurlijk groter dan dat je schade hebt gereden in een auto die je nog maar 1 jaar in je bezit hebt. Dat is wat vosss zegt, meer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |