FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0.9 Miljoen misschienquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Smoofie het volgende:
Frank en Marc laten Anita idd niet zomaar gaan, maar kranten melden van alles. Greg zou toch voor 9 mil naar Arsenal gaan ?
Ja en dan zou van Persie blijven aldus The Mirror.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Smoofie het volgende:
Frank en Marc laten Anita idd niet zomaar gaan, maar kranten melden van alles. Greg zou toch voor 9 mil naar Arsenal gaan ?
Hamadoeiquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:11 schreef gniffie het volgende:
Ooijer en Lodeiro zijn ook weg
Bulykin natuurlijk ook.
De teringquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:11 schreef gniffie het volgende:
Ooijer en Lodeiro zijn ook weg
Bulykin natuurlijk ook.
Is geen selectiespeler, daarom heb ik hem natuurlijk niet genoemdquote:
Was toch een van de best betaalde spelertsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
Is geen selectiespeler, daarom heb ik hem natuurlijk niet genoemd
garp enzulksquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:20 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Was toch een van de best betaalde spelerts
Nee joh gewoon alleen verkopen want dan heb je geen financiele problemenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:29 schreef The_Groove het volgende:
Kom aan technische hart tijd om stappen te zetten...
Vrees dat dit zomaar een tussen seizoentje kan gaan worden..
Wat niet per sé dramatisch hoeft te zijn natuurlijk..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:29 schreef The_Groove het volgende:
Kom aan technische hart tijd om stappen te zetten...
Vrees dat dit zomaar een tussen seizoentje kan gaan worden..
Ze zijn er nog mee bezigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik begrijp er echt geen ruk van. Waarom halen ze die Mathijssen en Assaidi niet, dat is toch geen grote investering? Dan heb je wel een ploeg die mee kan doen om de titel.
Is geen ramp, mits ik spelers zie die potentie hebben en binnen het Ajax spelletje passen. Daarnaast wil ik gewoon goed druk zien zetten en mooi positiespel. Bouwen aan een team die dat volgens seizoen helemaal beheerst. En ja, Janssen, Ebecilio, Sulejmani, Ozbilic, Blind, Mathijssen kunnen hierin niet mee. Vermeer mag ook wel opbokken van mij trouwens.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:36 schreef TJV het volgende:
[..]
Wat niet per sé dramatisch hoeft te zijn natuurlijk..
Volgens mij heeft Frank groot vertrouwen in Daley Blindquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik begrijp er echt geen ruk van. Waarom halen ze die Mathijssen en Assaidi niet, dat is toch geen grote investering? Dan heb je wel een ploeg die mee kan doen om de titel.
In de VI kon je letterlijk lezen dat ie het in hem ziet zittenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Frank groot vertrouwen in Daley Blind. Hij vond hem de beste speler op het veld vorig jaar op die positie als Vertonghen niet speelde. Hopelijk is hij nu weer wakker
Frank lijkt altijd pas wakker te worden na de winterstopquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Frank groot vertrouwen in Daley Blind. Hij vond hem de beste speler op het veld vorig jaar op die positie als Vertonghen niet speelde. Hopelijk is hij nu weer wakker
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
Frank is een baas, maar als hij in Blind een basisspeler voor topduels ziet is hij niet goed bij zijn hoofd.
Wil je graag dat we je nu nog een keer uitlachen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef TheDutchguy het volgende:
Toen ik paar weken terug zei dat Ajax alleen een kans op de titel had als Moisander werd gehaald werd ik even belachelijk gemaakt. Maar er moet nog echt een CV bij en Moisander is de enige die en de voetballende/verdedigende kwaliteiten heeft en die ervaring heeft. Mathijsen is echt een slechte opbouwer, niks voor Ajax.
Ik wil dat jullie een keer niet elkaar napraten en zelf een mening vormen. Moisander is voor de eredivise gewoon een top verdediger.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:59 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Wil je graag dat we je nu nog een keer uitlachen?
Mathijsen natuurlijk ookquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:00 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik wil dat jullie een keer niet elkaar napraten en zelf een mening vormen. Moisander is voor de eredivise gewoon een top verdediger.
Zo slecht is blind nou ook nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:01 schreef Stiggie het volgende:
Alles is beter dan Blind natuurlijk, dus wat dat betreft zit iedereen op 1 lijn
Hij is gewoon te langzaamquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:04 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Zo slecht is blind nou ook niet
Niet voor 5 miljoenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:00 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik wil dat jullie een keer niet elkaar napraten en zelf een mening vormen. Moisander is voor de eredivise gewoon een top verdediger.
Mathijsen kan voetballend niet mee. Dat zag je op dit WK ook, dan was er net een klein gat waar 1 vd middenvelders kon worden ingespeeld, ging hij toch weer voor de pass naar de back. Daar schiet je natuurlijk niks mee op.quote:
Als Danny Blind de salarissen niet bepaalde vroeger hadden we nog een cl gewonnenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:06 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Als hij groot en snel was geweest had hij wel bij real madrid gespeeld
Mathijsen is verdedigend wel oke.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:07 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Mathijsen kan voetballend niet mee. Dat zag je op dit WK ook, dan was er net een klein gat waar 1 vd middenvelders kon worden ingespeeld, ging hij toch weer voor de pass naar de back. Daar schiet je natuurlijk niks mee op.
Ook zelden zien inschuiven terwijl dat juist belangrijk is om fatsoenlijk positiespel te kunnen spelen.
Ben je een vrouw ofzo? Op basis van afgelopen EK kun je ook zeggen dat Robben en Van Persie geen versterkingen voor Ajax zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:07 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Mathijsen kan voetballend niet mee. Dat zag je op dit WK ook, dan was er net een klein gat waar 1 vd middenvelders kon worden ingespeeld, ging hij toch weer voor de pass naar de back. Daar schiet je natuurlijk niks mee op.
Ook zelden zien inschuiven terwijl dat juist belangrijk is om fatsoenlijk positiespel te kunnen spelen.
zijn niet van Go ahead niveau qua salarisquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mathijsen is verdedigend wel oke.
Heitinga + Mathijsen maar halen dan?
Met al die meevallers kunnen we wel wat ophoesten tochquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:09 schreef vincerusso het volgende:
[..]
zijn niet van Go ahead niveau qua salaris
Maak dat maar die Overmars wijsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Met al die meevallers kunnen we wel wat ophoesten toch.
Ik zal contact met hem opnemenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:12 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Maak dat maar die Overmars wijs![]()
Nog 22 dagen en 47 minuten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:13 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Paniek aankopen komen er zeker ja
Precies. Ze verwachten dat Denswil snel komt en dus is Moisander dan een belachelijke aankoop.quote:
Op Vertonghen na mis je er echt helemaal niks aan. Aissati mocht wel blijven, is hem ook aangeboden maar hij wou teveel salaris. Dat wil hij bij elke club.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:09 schreef Stiggie het volgende:
Het lijstje:
WEG:
Aanvoerder Vertonghen weg
Aissati weg
Ozbiliz weg
Cvitanich weg
Ooijer weg
Lodeiro weg
Bulykin weg
El Hamdaoui weg
Mogelijk weg:
(Ex aanvoerder) Janssen (volgens de kranten vrijdag presentatie / ted van leeuwen ontkent nog)
Ebecilio (volgens de kranten binnenkort weg)
Anita (interesse uit Milaan nu)
11 spelers mogelijk weg waarvan 5 vorig jaar heel vaak in de basis stonden.
NIEUW (waarvan Schöne de enige met een beetje ervaring) :
Schone
Boccara
Sana
Uit de jeugd:
Dijks
Fischer
Kan je niet een Ajax topic in R&P aanmaken?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:15 schreef vincerusso het volgende:
[..]
dat is nog te weinig voor die lui zonder enige daadkracht
Op Jantje na is er echt niemand die je echt mist. Er mogen alleen wel wat spannendere spelers komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:15 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Precies. Ze verwachten dat Denswil snel komt en dus is Moisander dan een belachelijke aankoop.
[..]
Op Vertonghen na mis je er echt helemaal niks aan. Aissati mocht wel blijven, is hem ook aangeboden maar hij wou teveel salaris. Dat wil hij bij elke club.
Heb jij in die wedstrijden van het Nederlands elftal ooit een goed opbouwende Mathijsen gezien? Altijd moest Nigel de Jong de bal ophalen omdat de CV's geen bal fatsoenlijk kunnen inspelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:09 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Ben je een vrouw ofzo? Op basis van afgelopen EK kun je ook zeggen dat Robben en Van Persie geen versterkingen voor Ajax zijn.
Hij was beter dan heitingaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:19 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Heb jij in die wedstrijden van het Nederlands elftal ooit een goed opbouwende Mathijsen gezien? Altijd moest Nigel de Jong de bal ophalen omdat de CV's geen bal fatsoenlijk kunnen inspelen.
Sneijder, tering wat kotste ik op hem toen bij Utrecht uit. Echt genieten altijd daarquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:20 schreef j0rdiiii het volgende:
Sneijder, Bizot, Jozefzoon, Castillion en Verhoeven zijn ook weg trouwens.
De Boer zegt net bij Ajax TV dat Sana nog niet gaat spelen tegen AZ, als die er bij zit zal het op de bank zijn. Hij wil hem eerst laten wennen aan de training intensiteit hier en eventueel bij Jong Ajax alvast wat speel minuten geven.
Aangepast... maar die gaan we al helemaal allemaal niet missen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:20 schreef j0rdiiii het volgende:
Sneijder, Bizot, Jozefzoon, Castillion en Verhoeven zijn ook weg trouwens.
De Boer zegt net bij Ajax TV dat Sana nog niet gaat spelen tegen AZ, als die er bij zit zal het op de bank zijn. Hij wil hem eerst laten wennen aan de training intensiteit hier en eventueel bij Jong Ajax alvast wat speel minuten geven.
Ja en die verdediging is ook echt geweldig...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:11 schreef Stiggie het volgende:
Heb je bijna de verdediging van het NL elftal als dat ze zou lukken
Ajax heeft gewoon 300.000 euro voor verhoeven betaaldquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:25 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Aangepast... maar die gaan we al helemaal allemaal niet missen.
Hoewel Verhoeven wel een echte baas was toen hij voor ons keepte. Zag er niet uit maar speelde zeker niet slecht.
Gekocht zodat Martin Jol niet de enige dikkerd was onder de douche. Jol was een beetje onzeker over zijn gewicht.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:32 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Ajax heeft gewoon 300.000 euro voor verhoeven betaald
Die komt dus sowieso niet naar Ajax, gelukkig maar.twitter:Mkrabby twitterde op donderdag 09-08-2012 om 23:53:38Zelfs op Schiphol informanten: Mathijsen is geland, zal morgen of zaterdag dan wel worden gekeurd #Feyenoord reageer retweet
Schiphol is dichter bij Ajax dan bij Feyenoordquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:17 schreef j0rdiiii het volgende:
Die komt dus sowieso niet naar Ajax, gelukkig maar.twitter:Mkrabby twitterde op donderdag 09-08-2012 om 23:53:38Zelfs op Schiphol informanten: Mathijsen is geland, zal morgen of zaterdag dan wel worden gekeurd #Feyenoord reageer retweet
Er staat geen ex.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:34 schreef stoeltafel het volgende:
Mike Verweij (@MikeVerweij)
10-08-12 00:30
Vandaag in #Telegraaf. Theo Janssen Ajacied
Nee hè? Ex Ajacied?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:34 schreef stoeltafel het volgende:
10-08-12 00:30
Vandaag in #Telegraaf. Theo Janssen Ajacied
Nee hè? Ex Ajacied?
Rustig aan, er komt sowieso nog wel wat bij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:08 schreef Rnnz het volgende:
Het is eigenlijk best lachwekkend te noemen dat er op dit moment alleen nog maar spelers weggaan en er niets voor in de plaats komt. Je hebt verdomme de JC Schaal al gehad en de competitie begint in 3/4 dagen en er staat gewoon helemaal niets. Dat is gewoon echt wanbeleid in mijn ogen.
Ook zoiets dat bijvoorbeeld Eriksen en Sulejmani nog niet klaar zijn voor het seizoen. Op zoiets moet je toch anticiperen als club zijnde? Moe zijn oké, maar de start van het seizoen zou gezien moeten worden als het moment om er te staan. We hebben allemaal gezien dat de eerste seizoenshelften van Ajax haast altijd dramatisch zijn.
Paniekaankopen gaan er wel komen. verder is het inderdaad een gebrek aan daadkracht bespeurbaarquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:08 schreef Rnnz het volgende:
Het is eigenlijk best lachwekkend te noemen dat er op dit moment alleen nog maar spelers weggaan en er niets voor in de plaats komt. Je hebt verdomme de JC Schaal al gehad en de competitie begint in 3/4 dagen en er staat gewoon helemaal niets. Dat is gewoon echt wanbeleid in mijn ogen.
Ook zoiets dat bijvoorbeeld Eriksen en Sulejmani nog niet klaar zijn voor het seizoen. Op zoiets moet je toch anticiperen als club zijnde? Moe zijn oké, maar de start van het seizoen zou gezien moeten worden als het moment om er te staan. We hebben allemaal gezien dat de eerste seizoenshelften van Ajax haast altijd dramatisch zijn.
Leg mij eens uit wat je dan moet doen? Je weet dat Erikssen de afgelopen 3 jaar geen rust gehad heeft en ze hem nu fit willen laten beginnen, ja, dan maar 1 week later dan de competitiestart. Sulejmani..fit of niet is hetzelfde verhaal als twittery, verlengen, banken of oprotten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:08 schreef Rnnz het volgende:
Waar heb jij het allemaal over?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:08 schreef Rnnz het volgende:
Ik vind het technisch hart ook prima inschatten waar de problemen in de selectie zitten.quote:Assaidi
Boerrigter
Fischer
Ebecilio
Sightorsson
Aankoop / Klaassen / de Jong / Fischer / van Kessel
Sulejmani
Sana
Lukoki
De Sa
Eriksen
Schøne
Klaassen
De Jong
Serero
Anita
Enoh
Bocarra
Boilesen
Dijks
Koppers
Blind
Denswil
Aankoop
Alderweireld
Veltman
Van Rhijn
Van der Wiel
Ligeon
Vakantie he, rond 6-7 uur slaap ik en dan ben ik er om 14:00 weer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:02 schreef stoeltafel het volgende:
Jordi, slaap je wel is? Verder prima betoog:)
10-08-12 01:53
#Vitesse heeft (nog) geen officieel bod gedaan op Theo #Janssen #Ajax zie morgen in De #Telegraaf
quote:Janssen nog niet van Vitesse
Hoewel gisteren het gerucht ging dat Ajax en Vitesse een akkoord hadden over Theo Janssen, is het volgens Ajax (nog) niet waar. Vitesse heeft zelfs nog geen officieel bod gedaan.
quote:Assaidi kan drie jaar naar Ajax
Ajax hoopt Oussama Assaidi (23) vandaag vast te leggen als nieuwe aanwinst. Voor de aanvaller van SC Heerenveen ligt in de Amsterdam ArenA een contract voor drie jaar met een optie voor nog één seizoen klaar. Er moet – mede doordat Assaidi met de Friezen in Roemenië was – echter nog een aantal hobbels worden genomen. Omdat de speler zelf graag naar Ajax wil, heeft de clubleiding goede hoop dat de deal doorgaat.
De eredivisieclubs staan in de rij om Jody Lukoki op huurbasis over te nemen, maar de aanvaller is (voorlopig) te verstaan gegeven dat hij bij Ajax moet blijven. De verhuur van Lukoki is afhankelijk van de ontwikkelingen in de aanval van Ajax.
Armenteros
Heracles-spits Samuel Armenteiros komt als stand-in van Ajacied Kolbeinn Sigthorsson pas weer in beeld als de Almeloërs instemmen met het eerste bod van Ajax. Het tegenvoorstel van Heracles was overbodig, omdat het voor Ajax direct ’take it, or leave it’ was.
Die zie ik nog wel vertrekken eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anita vergeten in de multi inzetbare spelers lijst, die kan zelfs keepen toch
Bij de F-jes wel jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anita vergeten in de multi inzetbare spelers lijst, die kan zelfs keepen toch
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 06:47 schreef Devv het volgende:
Mijn ideale scenario is als volgt.
• Janssen voor een leuk bedrag weg.
• Blind gewoon weg (desnoods gratis).
• Anita voor een flink bedrag weg.
• Assaidi binnen halen.
• Maher binnen halen.
• Van der Wiel weg
En Armenteros mag van mij in Almelo blijven.
Dit vind ik echt zo een vreemde beredenering. Alsof andere spelers dan niet hetzelfde willen verdienen als Mathijsen (of welke andere speler dan ook). Meer salaris doe je echt niet zomaar, een hogere transfersom heeft geen invloed op je huidige spelers, alleen het signaal dat je toch wel weer bereid bent om meer te betalen dan je eerst wilde. Maar een hoger salaris houdt toch echt in dat je salarishuis onder druk komt te staan. Zelfs Vertonghen noemde het ergens, dat hij al die jaren met minder salaris akkoord ging zodat hij nu die 15% zou krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als Mathijsen transfervrij is zou je hem sowieso wel een goed salaris kunnen geven.
Ga je mond spoelen met zeep jij!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zie ik nog wel vertrekken eerlijk gezegd
Ik wil hem ook niet kwijt hoor maar NUFC schijnt hem echt te willen en hij neemt Raiola als zaakwaarnemer............quote:
Oooooohhhh zo grappig heh zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo grappig. NEEquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hallo, hier spreekt de burgemeester van Helmond![]()
[ afbeelding ]
Ga terug naar je eigen topic klapjosti!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[ afbeelding ]
Ok doegdoegquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:29 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Ga terug naar je eigen topic klapjosti!
was nog serieus ophef over ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[ afbeelding ]
Die vent moet echt een keer opflikkeren. Hij zegt nooit wat het gros van de Ajax supporters denktquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:30 schreef Adames het volgende:
[..]
was nog serieus ophef over ook
Daniël Dekker
Weet je het zeker? De F-jes van Ajax spelen toch op een normaal veld ipv een half veld?quote:
ik neem toch aan van nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Weet je het zeker? De F-jes van Ajax spelen toch op een normaal veld ipv een half veld?
Volgens mij wel, gewoon 11 tegen 11. Dat heb ik wel eens in een of andere docu gezien.quote:
quote:Ajax houdt minimaal vijftien miljoen euro aan Champions League over
Alle deelnemers aan de groepsfase van het toernooi om de Champions League krijgen een minimum gegarandeerd bedrag van 8,6 miljoen euro. Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA vrijdagmorgen bekendgemaakt. Elke zege in de groepsfase van het miljoenenbal levert een miljoen euro op en voor elke remise krijgt men vijf ton overgemaakt.
Als het team van coach Frank de Boer de knockout-fase bereikt, toucheert Ajax een bedrag van 3,5 miljoen euro. De kwartfinale en de halve finale leveren respectievelijk 3,9 miljoen euro en 4,9 miljoen euro op. De winnaar van de Champions League incasseert een premie van 10,5 miljoen euro; de verliezend finalist moet genoegen nemen met 6,5 miljoen euro. De maximumverdiensten zijn 37,4 miljoen euro.
Ajax heeft ook recht op een deel van de televisiegelden die door Nederland zijn betaald: naar verluidt zeven miljoen euro. De kampioen van Nederland is dus al zeker van circa 15,6 miljoen euro, exclusief recettes uit de thuisduels.
Misschien omdat ze constant tegen een leeftijdsgroep hoger spelen. Maar de E-tjes spelen ook nog op half veld. Kan goed zijn dat Ajax pas vanaf de E op heel veld speelt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij wel, gewoon 11 tegen 11. Dat heb ik wel eens in een of andere docu gezien.
Kleiner goal voor anita als keeperquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Weet je het zeker? De F-jes van Ajax spelen toch op een normaal veld ipv een half veld?
Zegt genoeg over het niveau van die kerel en anderen die dit leuk vinden. Kan prima tegen grapjes ten koste van Ajax, maar laat ze dan op z'n minst goed bedacht en uitgewerkt zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[ afbeelding ]
Net geen hele Sulejmaniquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:55 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Bijna vijf assaidi's of 15 armenterossen
Mooi toch, kan hij zich lekker op Ajax focussen, als hij blijft zal hij sowieso heel veel wedstrijden spelen en Strootman heeft zijn lichaam mee, zo'n klein manneke als Anita daar ziet niemand wat in. Helaas want Anita had Strootman in zijn broekzak laatste wedstrijd.quote:
Prima, die interlands verzieken het proces. Wij hebben veel meer aan een Anita die bij Ajax in die weken met het team traint om het spel te verbeteren van Ajax.quote:
Voorheen speelde de E-tjes altijd op half veld, tenzij ze bij de D ingedeeld waren. Maar tegenwoordig heb je ook (bij ons op de vereniging) een hogere E-klasse, die spelen met kleine doels van de 16 t/m de 16 meter lijn. Volgens mij kwam dit idee toen ook ooit bij Ajax vandaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet primaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Prima, die interlands verzieken het proces. Wij hebben veel meer aan een Anita die bij Ajax in die weken met het team traint om het spel te verbeteren van Ajax.
Paniekvoetbal Paniekvoetbalquote:
quote:Kenneth Vermeer is ook komend seizoen de eerste doelman van Ajax. Jasper Cillessen kreeg tijdens de voorbereiding van Ajax op komend competitieseizoen een eerlijke kans van Frank de Boer, maar de oefenmeester van de Amsterdammers ziet geen reden om Vermeer op de reservebank te zetten.
"Vermeer is op dit moment onze eerste keeper", benadrukte De Boer vrijdag. "Ik zie geen reden om hem op de tweede plek te zetten." De Boer liet tijdens het perspraatje eveneens weten dat Mitchell Dijks en Viktor Fischer voorlopig bij het eerste elftal blijven. Ruben Ligeon is een van de afvallers. "Ligeon is voor nu terug naar Jong Ajax, anders heb ik drie rechtsbacks", gaf De Boer als toelichting.
Over de transferontwikkelingen rond Ajax was De Boer mysterieus. "Er zal nog wel wat gebeuren op transfergebied." Of de oefenmeester daarmee doelt op een vertrek van Theo Janssen, of de komst van Oussama Assaidi, een verdediger, een spits, of wellicht alle vier, is niet duidelijk. Slobodan Rajkovic van Hamburger SV is een optie. "Natuurlijk staat hij op het lijstje."
Ah, de oplossing van Rhijn centraal naast Alderweireld die velen graag zien gaat het dus definitief niet worden. Jammer, was beter geweest dan Blind erin. Maar ja, wat niet?quote:
quote:FC Basel - CFR Cluj
Helsingborgs IF - Celtic
BATE Borisov - Hapoel Ironi Kiryat Shmona
AEL Limassol - Anderlecht
Dinamo Zagreb - NK Maribor
Sporting Braga - Udinese
Spartak Moskou - Fenerbahçe
Málaga - Panathinaikos
Borussia Mönchengladbach - Dinamo Kiev
Lille - FC Kopenhagen
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ajax kan nog ewoon pot 2 hoor. Als Kiev Udinese loot en Braga Borussia..
Denk het niet.quote:
quote:De Boer neemt Van der Wiel op in selectie voor AZ, Boerrigter, Eriksen en Sulejmani niet
Frank de Boer heeft tijdens de persconferentie laten weten Gregory van der Wiel op te nemen voor zijn wedstrijdselectie voor het duel tegen AZ. 'Gregory kan negentig minuten spelen. Anders zou hij niet in de selectie zitten.'
Dat geldt nog niet voor Eriksen, Sulejmani en Boerrigter. 'Sulejmani en Boerrigter hebben geen terugslag. Het gaat goed, ze hebben alleen minuten nodig in hun benen.'
De Boer verwacht Eriksen bij de volgende wedstrijd tegen NEC wel in de selectie op te kunnen nemen. Hij speelt woensdag met Denemarken een halve interland. 'Daarna is hij klaar voor de wedstrijd tegen NEC', aldus De Boer.
Anita niet bij Oranje is schokkender dan het gemis van Van der Wiel.Kenneth blijft een baas hij verdient ook een uitnodiging dit jaar.quote:...
Dinamo Zagreb- NK Maribor
...
Als ze in het centrum spelen zijn Alderweireld en Van Rhijn allebei de rechterkant van het centrale duo. Ze moeten juist iemand hebben met een linker been.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ah, de oplossing van Rhijn centraal naast Alderweireld die velen graag zien gaat het dus definitief niet worden. Jammer, was beter geweest dan Blind erin. Maar ja, wat niet?
Omdat als iemand stijf rechts is je als tegenstander daarop kan instellen. Liever Denswill dan Ricardo naar het midden halen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:50 schreef gniffie het volgende:
Waarom per se iemand met een linkerbeen dan?
Als je stijf links bent toch ook?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat als iemand stijf rechts is je als tegenstander daarop kan instellen. Liever Denswill dan Ricardo naar het midden halen.
Nee, want dat kan Alderweireld dat weer opvangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:53 schreef gniffie het volgende:
[..]
Als je stijf links bent toch ook?
Pique en Hummels staan bij hun clubs ook lcv en zijn de opbouwers. Daar gaat het meer dan prima. Dat je per se een linksbeen en rechtsbeen in het centrum moet hebben staan is zwaar overtrokken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee, want dat kan Alderweireld dat weer opvangen.
Toby gaat shinen dit seizoen denk ik
Het gaat er meer om dat je beter twee rechtsbenige centrale verdedigers in het centrum kan hebben dan Blind.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als ze in het centrum spelen zijn Alderweireld en Van Rhijn allebei de rechterkant van het centrale duo. Ze moeten juist iemand hebben met een linker been.
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat als iemand stijf rechts is je als tegenstander daarop kan instellen. Liever Denswill dan Ricardo naar het midden halen.
Mooie stad dat Helmond.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[ afbeelding ]
En je moet altijd naar je rechterbeen draaien om een pass te kunnen geven, heeft vaker voor hachelijke situatie gezorgd. Doet niet af aan dat ik liever geen Blind heb.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.
Dat is mooi. Dan wordt de linksback ten minste niet ingespeeld. Ik zie nog geen nadelen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.
Dat zou gvd wel lekker zijn zegquote:Update 10 augustus 16:02 uur - Heerenveen ontkent interesse in Ajax-aanvaller Ebecilio niet
Oussama Assaidi staat op het punt om bij Ajax te tekenen en dus is sc Heerenveen op zoek naar een opvolger. Yanic Wildschut bleek niet haalbaar te zijn en zodoende is Lorenzo Ebecilio in beeld gekomen. Technisch directeur Johan Hansma bevestigt de interesse in de twintigjarige aanvaller. "Ik ga niet ontkennen dat we belangstelling hebben", zegt hij in de Leeuwarder Courant. "Maar dat betekent niet dat er al is onderhandeld." Ebecilio dreigt door de komst van Assaidi overbodig te worden bij Ajax.
Marco van Basten aan het roer daar.., begrijpelijk dat ze wat zien in Ebecilioquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat zou gvd wel lekker zijn zeg2 vliegen in 1 klap.
Tja ik snap het wel, wie moeten ze anders nemen? Wildschut is al te duur voor Heerenveen dus dan moet je het in zulke spelers zoeken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Marco van Basten aan het roer daar.., begrijpelijk dat ze wat zien in EbecilioSnoep 8 ton van de prijs voor Asaidi af en Lorenzo is van jullie.
quote:Geld speelt voor Assaidi geen rol
Oussama Assaidi kiest bij een transfer deze zomer niet voor de club waar hij het meest kan verdienen. 'Geld speelde trouwens nooit een rol. Dan was ik al lang weg geweest, want ik heb ongelooflijke aanbiedingen gehad. Ik wil me gewoon goed voelen bij een nieuwe club', laat Assaidi weten in de Leeuwarder Courant.
Assaidi wil ook naar Ajax omdat zijn vader is overleden en hij nu graag veel bij zijn familie in Amsterdam wil zijn. 'Het overlijden van mijn vader heeft me diep geraakt. Ik besef nu meer dan ooit dat je van elke dag moet genieten, omdat je vandaag niet weet of je morgen nog leeft. Gezondheid is alles. Ik wil er nu vooral zijn voor mijn moeder en de rest van de familie. Ajax is een mooie club en dicht bij huis.'
Dan leren ze toch om een pass met links te geven? Dat moet vast wel lukken, het is hun werk namelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
quote:Transfer van de baan
Samuel Armenteros blijft zeer waarschijnlijk bij Heracles Almelo. Ajax heeft niets meer van zich laten horen, nadat de Amsterdammers vorige week schrokken van de vraagprijs van naar schatting zo'n 1,5 miljoen euro. Volgens directeur Nico-Jan Hoogma is de transfer van de baan.
Zo makkelijk is het niet. Er blijft altijd een voorkeursbeen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:02 schreef Omega het volgende:
[..]
Dan leren ze toch om een pass met links te geven? Dat moet vast wel lukken, het is hun werk namelijk.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 04:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Waar heb jij het allemaal over?
Ooijer, Verhoeven, Bulykin, Lodeiro, Silva, Jozefzoon, Bizot, Aissati, Vertonghen, Sneijder, El Hamdaoui, Castillion, Cvitanich en Özbiliz zijn vertrokken.
Van deze hele lijst mis je echt alleen Vertonghen. Iemand als Aissati had iedereen er bij Ajax nog graag bij gehad alleen die wou perse een hoog salaris wat hij bij Ajax, Vitesse en een club uit Turkije niet kreeg. Dat ligt dus gewoon aan Aissati, jammer maar dan toch lekker niet.
Deze hele groep is niet voor niks vertrokken, Ajax heeft nog steeds veel te veel kosten. Er is de afgelopen 2 jaar weliswaar geen verlies geleden maar dat komt, omdat Ajax 2 keer op rij meedeed met de CL. Afgelopen boekjaar is er een winst geboekt, omdat ze bovenop de CL inkomsten ook nog Suarez en Emanuelson hebben verkocht. Het huidige boekjaar eindigt in oktober en of we daar winst behalen is afhankelijk van de transferinkomsten, Vertonghen en de hele lijst andere kleinere transfer inkomsten dus.
De salaris post gaat ook alleen maar de goeie kant op met deze leegloop.
Met de huidige RvC, Overmars en het TH is een weg ingezet om Ajax financieel gezond te krijgen en daarvoor is dit allemaal nodig. Je moet als club niet afhankelijk zijn van CL inkomsten en transfer inkomsten, die zijn namelijk helemaal niet zeker.
Dat je als club moet anticiperen op een speler die wat later terug is van vakantie en een speler die geblesseerd is snap ik echt helemaal niks van. Je wil dus dat Ajax een vervanger voor Eriksen en Sulejmani haalt, omdat ze tegen PSV en AZ niet mee kunnen spelen?![]()
Ajax haalt gewoon spelers die ze nodig hebben, Assaidi komt eraan en ze zijn nog druk bezig met een verdediger en 2e spits. Die liggen echt niet zo voor het oprapen anders waren die er allang.
Ik vind sowieso dat er nogal overdreven word gekeken naar de uitgaande & ingaande transfers. Er is genoeg kwaliteit bij Ajax. (Ik ga er hier even vanuit dat Assaidi naar Ajax komt en Janssen bij Ajax vertrekt.):
[..]
Ik vind het technisch hart ook prima inschatten waar de problemen in de selectie zitten.
• Een linksbenige verdediger aangezien Denswil nog komende is en Blind niet op een niveau zit dat hij 34+ wedstrijden op een hoog niveau kan spelen.
• Linksbuiten omdat Boerrigter kwakkelt met zijn rug, Fischer net zoals Denswil komende is en Ebecilio kwaliteit te kort komt.
• Spits aangezien we daarachter vrijwel niemand hebben en dus een backup gewenst is.
Verder vind ik het er erg sterk op lijken dat Ajax veel wil gaan werken met spelers die multi inzetbaar zijn, net zoals ze dat bij Barcelona doen:
• Van Rhijn en Alderweireld kunnen rechtsback en rechts centraal spelen.
• Boilesen en Blind kunnen linksback en links centraal spelen.
• Schøne en Serero zouden overal op het middenveld kunnen spelen.
• Assaidi, Sulejmani, Sana en Ebecilio kunnen links en rechts voorin spelen.
• Fischer kan links voorin, links op het middenveld en in de spits spelen.
• De Jong kan op het middenveld en in de spits spelen.
• Klaassen kan op het middenveld en in de spits spelen.
Dat er een heleboel eigen jeugd is wat nog niet echt ervaren is klopt ja maar dat is gewoon de weg die Ajax heeft besloten in te gaan en daar staan de RvC, directie, technisch hart, Cruijff en elke normaal denkende Ajax supporter gewoon achter. Daar gaat de hele Cruijff revolutie om. Met eigen jeugd terug naar Europese top. Als je dat liever niet ziet ga je maar lekker PSV supporten ofzo.
Moisander halen voor 5 miljoen betekent dat Denswil de komende 2 jaar niet aan spelen toekomt, er is terecht erg veel vertrouwen in die jongen en dus hebben ze spelers als Moisander en Nuytinck laten lopen. Ervaren krachten als Chivu en Mathijsen zijn gewoon niet goed genoeg meer en kun je in het rijtje Oleguer en Wielaert zetten.
'Ervaring' wordt ook gewoon zwaar overdreven momenteel. Ten opzichte van de selectie van vorig seizoen is deze ineens super onervaren. Met Vertonghen, Ooijer, Bulykin, Janssen en Verhoeven was het vorig jaar ook nog gewoon zwaar moeizaam tegen NAC, VVV, Utrecht en noem ze allemaal maar op. De volgende ronde van de CL is ook niet gehaald met al deze namen.
Op Vertonghen na mis je er op kwaliteit helemaal niks aan en wat de Boer ook al heeft aangegeven;
In de huidige selectie moeten er gewoon nieuwe namen opstaan, een de Jong, Anita, Sulejmani en Alderweireld.
Tja, dat het allemaal wat langt duurt is volgens mij helemaal niemand blij mee. De Boer had ook gewoon gehoopt de selectie rond te hebben voor het EK, dat is niet gelukt maar is verder geen reden om nou ineens dramatisch te gaan lopen doen. Ajax wil spelers halen en is daar ook nog steeds druk mee bezig.
Schöne ipv Jansenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:02 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het valt nog mee nu, maar als Janssen en Anita vertrekken is de ramp niet meer te overzien.
Vind je? Ik vond 'm 2e helft van het seizoen nog steeds niet zo fantastisch..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
Dit. Denk dat Serero of Schone hem prima kunnen vervangen. Anita blijft wél, De Boer wil óók kampioen worden:)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:58 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.
Dat heb je uit de VI, precies hetzelfde zei Theo Janssen in een interviewquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).
Spelers die belangrijk zijn in de kleedkamerquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Dit heb ik 2x gezien. Ajax speelt vaker voorbij de middenlijn dan erachter, wat gaat Theo bereiken dan met die kansloze ballen van hem?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit dus.
Hij kan trouwens ook met een pass ineens iemand vrij zetten voor de keeper. Juist doordat hij ook nog eens een hoge pass kan geven over een korte afstand en dit kan met 1 keer raken.
Hij is traag wat loopvermogen betreft en in de rondootjes zal hij niet de beste zijn, maar hij kan wel met 1 voetbeweging iemand voor de keeper zetten.
Ervaring,Theo? Ja, in de eredivisie bij vitesse en twentequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat. Elk team heeft een beetje ervaring nodig, zie Ajax 95'![]()
Dit jonge team van Ajax kan absoluut geen tegenslag aan en ben eigenlijk nog het meest bang voor de onervarenheid in Europese wedstrijden. Die snappen echt niet die geniepigheidjes van de grotere sterren. Krijgen we weer van die typische 80min heerschende partijen waar we 2-0 verliezen door klungel goals
quote:Miljoenenbod op Ajacied Anita
Newcastle United heeft de leiding van Ajax in een lastig parket gebracht. Een afvaardiging van de Premier Leagueclub was in Amsterdam en deed een verhoogd bod (van naar verluidt ruim acht miljoen euro zonder bonussen) op Vurnon Anita (23).
Het bedrag brengt de Amsterdammers – zo vlak voor de competitiestart tegen AZ – in een bijna onmogelijke spagaat. Anita bleek afgelopen seizoen van onschatbare waarde en Ajax wil hem niet kwijt. De middenvelder zelf heeft zijn zinnen echter op een transfer gezet en de directie gevraagd mee te werken.
Dus moet door financieel directeur Jeroen Slop en het technisch hart de inschatting worden gemaakt of Anita ooit nog meer zal opleveren dan de negen a tien miljoen euro die er naar verwachting kan worden uitgesleept.
Gregory van der Wiel
De Ajacied staat nog maar twee jaar onder contract en Gregory van der Wiel dient als lichtend voorbeeld. De rechtsback kon na het WK in 2010 voor (maximaal) achttien miljoen euro worden verkocht aan Bayern München en Valencia bood afgelopen winter nog in totaal ruim negen miljoen euro. Als Ajax nu nog vijf miljoen euro voor hem incasseert, is dat veel, omdat Van der Wiel nog maar één jaar onder contract staat.
Probleem bij Anita is dat Ajax een vervanger moet vinden en de ’voetballende verdedigende middenvelders’ nu eenmaal dun gezaaid zijn.
Zeker met een zelfde brok aan ervaring als de Antilliaanse Nederlander, die in 2005 op zestienjarige leeftijd zijn debuut maakte in Ajax 1 en sindsdien al 108 competitieduels speelde.
quote:De Boer: Johan zorgt voor mijn gespreide bedje
Liefst 13 spelers werden deze zomer al bij Ajax uit het imposante salarishuis verwijderd. Tel daarbij de verhuur van Castillion en mogelijke verkoop van Anita, Janssen, Van der Wiel en Sulejmani en je hebt een voltallige selectie. Ajax wil alleen nog in talent investeren, met gevolgen voor de korte termijn. Het is vloeken in de Amsterdamse kerk, maar een tussen- of overgangsjaar ligt in de lijn der verwachtingen.
Ajax trekt alleen nog spelers aan als ze écht een toegevoegde waarde zijn, zegt hoofdtrainer Frank de Boer in Het Parool. 'Als we twijfels hebben of de prijs is te hoog, doen we het niet. Dan gaan we gewoon met deze spelers, en dan weet je dat je wel eens kwetsbaar bent', aldus De Boer, die naast Oussama Assaidi (onderhandelingen lopen nog) een linker centrale verdediger wil hebben.
Korte termijn
Had hij - zoals veel van zijn voorgangers - alleen aan het hier en nu gedacht, dan waren Niklas Moisander en Luciano Narsingh mogelijk maanden geleden al Ajacied. De Boer staat echter in woord en gebaar achter het nieuwe beleid.
Lange termijn
Volkomen naar de wens van Johan Cruijff smijt Ajax niet meer met miljoenen op de transfermarkt, maar denkt het aan de lange termijn. 'Achter de schermen probeert Johan het voor mij zo goed mogelijk voor elkaar te maken. Dat de jeugd een hoog niveau heeft, en ik in een gespreid bedje terecht kom.'
Marc Netto
Directeur voetbalzaken Marc Overmars hengelde voor drie ton de Zweedse vleugelspits Tobias Sana binnen en Assaidi kost rond de 3,5 miljoen euro - bij elkaar minder dan de 4,1 miljoen die PSV neerlegde voor Narsingh. De Boer: 'Als speler noemden we hem altijd al Marc Netto, omdat hij zo scherp onderhandelde. Dat doet hij nu niet anders.'
Dubbele agenda
Met Overmars, Bergkamp en Jonk wemelt het van de oud-topvoetballers op De Toekomst. 'Ik vind het een groot voordeel dat mensen als Dennis, Wim en Marc geen dubbele agenda hebben. Ze zijn financieel onafhankelijk. Ze doen niets om te kunnen blijven zitten waar ze zitten, daar is geen enkele noodzaak voor. We zijn onafhankelijk, heel belangrijk.'
Bellen met Cruijff
De Boer heeft niet het gevoel dat hij 'moet' doen wat Cruijff zegt. 'Nee, helemaal niet. Ik kan doen wat ik wil. Ik heb vorig seizoen met Johan veel telefonisch gesproken over onze wedstrijden. Hij kijkt ze in Spanje op tv en daar belden we dan over. Zo werkt hij het liefste, als voetbaladviseur op de achtergrond. Lekker over het spelletje praten. We zitten vaak op één lijn', aldus De Boer, die hoorde dat Cruijff het optreden tegen PSV (2-4) vorige week niet best vond. 'Wat ik precies van Johan hoorde? Dat blijft tussen ons.'
Doelstellingen
Ondanks de drastische veranderingen legt De Boer de lat ook voor dit seizoen weer hoog. Ajax wil opnieuw kampioen worden en overwinteren in de Champions League. 'We hebben zo veel talent. Als de nood het hoogst is, moeten er jongens opstaan. We gaan voor onze doelstellingen. Een uitdaging.'
quote:Eriksen richt zich op NEC
In vergelijking met de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV kan Ajax-trainer Frank de Boer morgen tijdens de competitieopening wel weer beschikken over Gregory van der Wiel. Christian Eriksen, Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani zitten tegen AZ nog niet bij de groep.
Eriksen gaat woensdag met Denemarken 45 minuten spelen, aldus De Boer. Die afspraak is er met de Deense bondscoach Morten Olsen. Daarna moet Christian gaan aansluiten richting de wedstrijd van volgende week tegen NEC. Voor die opbouw hebben we gekozen.
quote:De Boer vol lof over Sana
Het duel met AZ in de ArenA zondag is mogelijk de debuutwedstrijd van Ajacied Tobias Sana. De van IFK Göteborg overgekomen vleugelspeler maakte de afgelopen week op het trainingsveld een goede indruk op Ajax-trainer Frank de Boer.
"Hij oogt heel fit en dynamisch, aldus de coach over de 23-jarige aanvaller. "De kans is groot dat hij bij de selectie zit. Hij kan zowel vanaf de linker- als de rechterkant spelen.
Wat een domme reactie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:22 schreef kurk_droog het volgende:
WTF is Anita vooor een mongool. Newcastle, wat een lelijke club zeg.
Hij heeft gewoon gelijk, als Anita jaartje bij Ajax blijft en geweldig speelt komt AC Milan langs, ofsow. Je wilt toch niet bij fucking newcastle nooit iets winnen?quote:
Ach als ie daar naartoe gaat, speelt ie niet meer tegen Willem II, PEC, VVV, maar tegen goede tegenstanders, verdient er een volle zak geld en als ie het goed doet, wordt ie snel genoeg opgehaald door een betere club. Ik snap het dus wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:36 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, als Anita jaartje bij Ajax blijft en geweldig speelt komt AC Milan langs, ofsow. Je wilt toch niet bij fucking newcastle nooit iets winnen?
Beter nu dan over 18 dagen...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar zou Vurnon weten dat zijn vertrek bij Ajax heel onprettig zou zijn op dit moment? De competitie begint morgen voor Ajax, en we hebben nog 19 dagen om iets te doen op de transfermarkt
Een nieuwe CVM kopen zal ook weer dagen duren en ben je zeker 9 dagen verder. Dan moet er weer ingespeeld worden/de klik vinden. Dat heeft ook zijn tijd nodig.quote:
Natuurlijk kost dat tijd, maar dan moet Ajax maar gewoon zeggen dat ie niet weg mag. Of het 1 of het ander.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Een nieuwe CVM kopen zal ook weer dagen duren en ben je zeker 9 dagen verder. Dan moet er weer ingespeeld worden/de klik vinden. Dat heeft ook zijn tijd nodig.
Zou Vurnon dit zelf überhaupt beseffen? Dan moeten we het eerst doen met Eyong Enoh.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Natuurlijk kost dat tijd, maar dan moet Ajax maar gewoon zeggen dat ie niet weg mag. Of het 1 of het ander.
Ach kom op...Alsof spelers zich altijd wegcijferen als het om transfers gaat omdat het de club niet uitkomt. Welcome to the real world.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zou Vurnon dit zelf überhaupt beseffen? Dan moeten we het eerst doen met Eyong Enoh.![]()
Schöne en Serero diskwalificeer je hier meequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:09 schreef stoeltafel het volgende:
Reden voor de vertraging zou de afwezigheid van Eriksen komende zondag zijn. #Ajax wilde #Janssen zodoende dit weekend nog bij selectie. -- Ajax Showtime (@Ajaxshowtimecom)
Want die speelt op de plek van Anita?quote:
Wel op die van Janssen en is goedquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want die speelt op de plek van Anita?
Maher is beter maar ook een stuk duurder dus die zal niet komen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:58 schreef J2T het volgende:
Voor de plek van Janssen is Schone al gehaald. Anita moet zich verdomme aan zijn contract houden. Het is verdomme Barcelona niet wat aan je zit te trekken, nee het is dat dooie Newcastle.
Tuurlijk krijgt hij bij NWC meer geld, maar ik vind dat je als speler ook moet kijken of je past in de speelwijze van die club. Als ik Anita zou zijn zou ik gewoon mijn contract verlengen en het nog maar een jaartje afwachten. De jongen is neo-international, gaat CL spelen met Ajax en is 100% zeker van een basisplek dit seizoen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maher is beter maar ook een stuk duurder dus die zal niet komen.
Is makkelijk praten vanaf de zijlijn maar het zijn gewoon te grote verschillen in salaris tussen een PL subtopper/middenmoter en Ajax
Als hij voor Newcastle kiest kan ik het best begrijpen, een basisplaats krijgt hij daar ook wel want ze willen hem niet voor niets heel graag hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:08 schreef J2T het volgende:
[..]
Tuurlijk krijgt hij bij NWC meer geld, maar ik vind dat je als speler ook moet kijken of je past in de speelwijze van die club. Als ik Anita zou zijn zou ik gewoon mijn contract verlengen en het nog maar een jaartje afwachten. De jongen is neo-international, gaat CL spelen met Ajax en is 100% zeker van een basisplek dit seizoen.
Dat doen ze in principe ook maar het is toch een substantieel bedrag wat geboden wordt en als de speler dan zelf ook liever weg wil is het gewoon beter om te verkopen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:20 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ajax is een grote club, maar speelt niet in een grote competitie. Dus ik begrijp die keuzes van Jan en Vurnon absoluut. Alleen nu moet Ajax de poot stijf houden. Het is te laat dag om nóg een bepalende speler te laten vertrekken. Heel jammer voor hem, maar helaas.
Ach ja, ik weet niet of jij werkt maar als dat zo is en je kan bij een ander minimaal 2 keer zoveel verdienen vraag ik me af of je bij je huidige baas zou blijven werkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:26 schreef 16meter het volgende:
De ratten verlaten het zinkende schip.
Dan had je meer wedstrijden moeten kjiken. Zijn genoeg goede passes geweest die een speler voor het doel hebben gezet. Niet alleen door de lucht, ook over de grond.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[..]
Dit heb ik 2x gezien. Ajax speelt vaker voorbij de middenlijn dan erachter, wat gaat Theo bereiken dan met die kansloze ballen van hem?
Die ook zo lekker haalbaar zijnquote:[..]
Ervaring,Theo? Ja, in de eredivisie bij vitesse en twenteDenk je nou echt dat een jeugdspeler opkijkt tegen zo'n speler, natuurlijk niet. Chivu, Seedorf, Vaart..dat is ervaring waar je wat aan hebt.
Ach ja... Anita denkt 'voordat ik weer op de back word gezet'quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:26 schreef 16meter het volgende:
De ratten verlaten het zinkende schip.
Ja dat kan hijquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want die speelt op de plek van Anita?
Zelfde als Boerrigterquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:36 schreef sausagin het volgende:
Hoe zit dat met Mats Rits. Hoor er niks meer van , miskoop?
Wat bedoel je met hetzelfde , ik volg de eredivisie maar met 1 oog.quote:
Nee een chronische blessurequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:38 schreef sausagin het volgende:
[..]
Wat bedoel je met hetzelfde , ik volg de eredivisie maar met 1 oog.
Bedoel je een laatbloeier? Want Boerrigter brak laat door.
Iets aan zijn enkel, not surequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:39 schreef sausagin het volgende:
[..]
ai , wa heeft hij als blessure?
Hij past vele malen beter in de speelwijze van NWC dan bij Ajax, kan hij mooi met Tiote opvolgen of samen met hem werken. Wordt hij zelf alleen maar beter van en wij ook (qua oranje dan)quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:08 schreef J2T het volgende:
[..]
Tuurlijk krijgt hij bij NWC meer geld, maar ik vind dat je als speler ook moet kijken of je past in de speelwijze van die club. Als ik Anita zou zijn zou ik gewoon mijn contract verlengen en het nog maar een jaartje afwachten. De jongen is neo-international, gaat CL spelen met Ajax en is 100% zeker van een basisplek dit seizoen.
Die denkt waarschijnlijk al dat hij net als Anita een toptransfer kan maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:12 schreef vincerusso het volgende:
1 oog zit al te bidden voor het vertrek van Anita![]()
![]()
in het land ter blinden is 1 oog koning is zijn mottoquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die denkt waarschijnlijk al dat hij net als Anita een toptransfer kan maken.
Op zich klopt die uitspraak wel redelijk ja als Anita weggaat en ze halen er niks voor terug. Dan is met Blind ook nog als CVM onze verdediging zo zwakquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:16 schreef vincerusso het volgende:
[..]
in het land ter blinden is 1 oog koning is zijn motto
zo kan je bezig blijven tot en met de Ctjes . We hebben zo een mega krappe selectie die geen blessures kan opvangequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:16 schreef Ajacied422 het volgende:
En als dan Eenoog geblesseerd is.. hebben we Sporkslede.
En PSV kan lekker doorsmijten met geld zonder dat ze CL spelen. Nog steeds onbegrijpelijkquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:18 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Op zich klopt die uitspraak wel redelijk ja als Anita weggaat en ze halen er niks voor terug. Dan is met Blind ook nog als CVM onze verdediging zo zwakKan je gelijk alles afschrijven.
Sowieso dat hele verhaal met dat overgangsjaar, leuk en zo. Maar dan heb je een overgangsjaar dat kut gaat, speel je gelijk de komende 2 jaar of zo geen CL meer, kan je nog minder spelers behouden/ophalen. beetje een vicieuze cirkel
Ik ben bang dat het ze dit keer gaat lukken met die mof en Dickiequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En PSV kan lekker doorsmijten met geld zonder dat ze CL spelen. Nog steeds onbegrijpelijk
Ja dat is helemaal erg. Leuk dat we Assaidi halen, ben ik ook sowieso voorstander van. Maar hoe kan je in godsnaam zeggen dat "Blind is niet zo slecht hoor, kan gewoon CVM staan bij ons in de CL". Ja mooi, hij kan t nog niet eens tegen Utrecht of zo man.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En PSV kan lekker doorsmijten met geld zonder dat ze CL spelen. Nog steeds onbegrijpelijk
Ben ik ook bang voor. Mits er geen goede CV gehaald wordt & Anita vertrekt, zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:20 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het ze dit keer gaat lukken met die mof en Dickie
Zou papa Blind boos worden op de Boer als die hem uit de selectie flikkert ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:21 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal erg. Leuk dat we Assaidi halen, ben ik ook sowieso voorstander van. Maar hoe kan je in godsnaam zeggen dat "Blind is niet zo slecht hoor, kan gewoon CVM staan bij ons in de CL". Ja mooi, hij kan t nog niet eens tegen Utrecht of zo man.
Mocht Rajkovic komen, dan ga je nog liever die slappe zak hebben , geloof mij maarquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Mits er geen goede CV gehaald wordt & Anita vertrekt, zie ik het somber in.
Danny heeft helemaal niets in te brengen man. Die moet lekker Louis achterna hobbelen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:22 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Zou papa Blind boos worden op de Boer als die hem uit de selectie flikkert ?
Ik twijfel over die gozer.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:23 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Mocht Rajkovic komen, dan ga je nog liever die slappe zak hebben , geloof mij maar![]()
hmm dan is Drank weer eens de eigenwijze ezel die zijn hoofd weer 10 keer moet stotenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Danny heeft helemaal niets in te brengen man. Die moet lekker Louis achterna hobbelen.
Kan het 10-jaarsplan van de 4e ster ook weer de kast inquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:24 schreef vincerusso het volgende:
[..]
hmm dan is Drank weer eens de eigenwijze ezel die zijn hoofd weer 10 keer moet stoten
Agressieve idioot die denkt dat ie god is ofzo. Kan niet verdedigen en voetballen , dat laatste kan die Blind nog een beetjequote:
Ik lees wel dat hij meer agressief is dan die Blind.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:25 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Agressieve idioot die denkt dat ie god is ofzo. Kan niet verdedigen en voetballen , dat laatste kan die Blind nog een beetje
op de training vooralquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik lees wel dat hij meer agressief is dan die Blind.
Hij vecht wel beter, zijn 'slachtoffer' miste Rajkovic en sloeg het hoofd van een niets vermoedende teamgenoot openquote:
Ajax moet eens een mma tak oprichten voor die jongenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hij vecht wel beter, zijn 'slachtoffer' miste Rajkovic en sloeg het hoofd van een niets vermoedende teamgenoot open
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:30 schreef S0nic het volgende:
Anita laten gaan is echt het stomste wat je kan doen![]()
Lekker een middenveld met Siem, Enoh en Theo
Of Maher met dat geld halen, compenseert het gebrek aan voetballende kwaliteiten van Siem.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:30 schreef S0nic het volgende:
Anita laten gaan is echt het stomste wat je kan doen![]()
Lekker een middenveld met Siem, Enoh en Theo
AZ gaat niet in op Go Ahead bedragenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:31 schreef fokking.fokker het volgende:
[..]
Of Maher met dat geld halen, compenseert het gebrek aan voetballende kwaliteiten van Siem.
Dat is waar. Met 8 miljoen zou het moeten lukken gezien Maher ook graag komt, maar dat gaat Marc Netto natuurlijk nooit bieden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
AZ gaat niet in op Go Ahead bedragen
Marc doet eerst een bod van 10 centquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
quote:Selectie voor Ajax - AZ: Sana zit er voor het eerst bij. Van der Wiel is ook weer terug.
Kenneth Vermeer,
Jasper Cillessen,
Van der Wiel,
Toby Alderweireld,
Vurnon Anita,
Kolbeinn Sigthórsson,
Siem de Jong,
Theo Janssen,
Daley Blind,
Davy Klaassen,
Tobias Sana,
Lasse Schöne,
Ricardo van Rhijn,
Thulani Serero,
Jody Lukoki,
Stefano Denswil,
Mitchell Dijks,
Viktor Fischer.
Maher denkt nu al toe te zijn aan de wereldtop. Laat hem eerst maar eens op zijn bek gaan bij Az, voordat Ajax aan hem denkt. Met zo weinig reflectie moet hij wel een gigantische terugslag krijgen zoals vele andere talenten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
PSV krijgt 2 miljoen van Sevilla en 850.000 van Betis voor Kone en Robert.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tytonquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
PSV krijgt 2 miljoen van Sevilla en 850.000 van Betis voor Kone en Robert.
Ook krijgen ze rond de miljoen voor Amrabat en Labyad. Daarmee is Narsingh gehaald.
Verder niemand.
Waar halen jullie je inkomsten vandaan dan ? Je kunt niet 1 op 1 kopen en verkopen, de salarishuishouding moet ook betaald betaald worden (een heel groot deel van de begroting).quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
PSV krijgt 2 miljoen van Sevilla en 850.000 van Betis voor Kone en Robert.
Ook krijgen ze rond de miljoen voor Amrabat en Labyad. Daarmee is Narsingh gehaald.
Verder niemand.
Geen idee vriend, ik ben daar niet directeur.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waar halen jullie je inkomsten vandaan dan ? Je kunt niet 1 op 1 kopen en verkopen, de salarishuishouding moet ook betaald betaald worden (een heel groot deel van de begroting).
Als het zo simpel zou zijn dan had Ajax nu zo ongeveer Messi kunnen kopen en die hebben nog wel de CL inkomsten.
Heb het idee dat Brands ook geen idee heeft, gaat ook uit van dat alle inkomsten uit verkopen 100% kunnen worden gebruikt voor aankopen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:46 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Geen idee vriend, ik ben daar niet directeur.
Oke danquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wel makkelijk als je de gemeente als vangnet achter je hebt natuurlijk. Ben blij dat ik voor een echte club ben.
quote:De vereniging van eigenaars Amsterdam ArenA bestaat uit Gemeente Amsterdam en Stadion Amsterdam N.V
Ajax betaalt volgens mij gewoon huur, toch?quote:
Kan best. Stadion is door de gemeente betaald. Dus een beetje raar wat hij roeptquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ajax betaalt volgens mij gewoon huur, toch?
Deels, daarom zijn er ook vele evenementen in de Arena. Zodra Ajax het stadion voor 1 euro terug kunnen kopen slaan ook zij toe.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Kan best. Stadion is door de gemeente betaald. Dus een beetje raar wat hij roept
Ben het wel ten dele met je eens maar hoeveel topploegen kom je tegen in de competitie, CL kan je wel vergeten maar dat was met Vertonghen ook een moeilijk verhaal geblevenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:13 schreef J2T het volgende:
Als Anita pleite gaat en Blind in het centrum gaat spelen gaat het helemaal niks worden dit seizoen met onze club. Ik ben geen doemdenker en ik geloof in de Boer, maar met deze selectie gaan we helemaal niks klaren.
Blind kan al door het ijs zakken tegen matige ploegen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben het wel ten dele met je eens maar hoeveel topploegen kom je tegen in de competitie, CL kan je wel vergeten maar dat was met Vertonghen ook een moeilijk verhaal gebleven
Ik ben bang dat wij met deze selectie veel slippertjes gaan maken. Ook tegen de mindere goden zoals FC Utrecht, Ado of AZ.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben het wel ten dele met je eens maar hoeveel topploegen kom je tegen in de competitie, CL kan je wel vergeten maar dat was met Vertonghen ook een moeilijk verhaal gebleven
Goed stuk over Blind van het Ajax Netwerkquote:Eigenlijk vooral voor die jongen sneu. Tot z'n negentiende een enorm talent, aanvoerder geweest van Jong Oranje, kon op jonge leeftijd naar Arsenal, door Wenger himself uitgenodigd daar...
Vervolgens debuteert hij onder Van Basten uit bij Volendam. Veelbelovend, goede controle, gevoel voor positie, prima middenvelder. Wat er daarna is gebeurd, is een raadsel. Hij kwam bij Ajax niet meer aan spelen toe en vertrok op huurbasis naar Groningen. Nota bene als rechtsback was hij daar binnen no-time één van de betere spelers en Groningen heeft er behoorlijk wat aan gedaan om hem nog een jaar te huren, wat niet lukte.
Eenmaal terug bij Ajax probeerde men hem om te scholen tot linksback. Een wat heilloze missie; hij had daar nooit gespeeld en bleek hiervoor ook niet de snelheid en doortastendheid te hebben. In één klap werd hij die linksback die niet tegen rechtsbuitens kon spelen. Vervolgens probeerde men het met hem in het centrum van de verdediging.
Tegen ploegen als VVV ging dat op zich wel, maar ook hiervoor ontbrak het hem aan pure snelheid en gevoel voor positie. Stond vaak aan de verkeerde kant te dekken, stapte op het verkeerde moment in of uit en uiteindelijk kreeg hij het stempel mee van een verdediger die niet tegen een spits kan spelen. Niet tegen een snelle, beweeglijke spits en ook niet tegen een bonkige, kaatsende spits.
Toen vertrok Vertonghen. Een opvolger kwam niet en Blind mocht het laten zien. In de voorbereiding liep alles op rolletjes en De Boer gaf in verschillende interviews aan dat Daley nu z'n kans moest pakken. Toen kwam PSV. De Boer stelde een volledig lamlendig middenveld samen met Siem de Jong die zo nodig ineens rechtshalf moest spelen, Anita als controleur (wél logisch!) en Janssen als linkshalf. Voorin werd Ajax compleet overlopen en voordat Daley het wist, was hij schuldig aan drie van de vier tegengoals.
Heel Ajax speelde slecht, maar als zwakste schakel in de verdediging (Janssen, De Jong, Sightorsson en Özbiliz speelden minstens net zo zwak), kwam alles bij Daley terecht. En nu is Daley onze nieuwe Jurgen Colin aan het worden. Hij mag leuk met De Boer en de grote jongens voetvolleyen, maar diezelfde De Boer zou misschien eens goed met Daley moeten gaan praten en hem tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
Als gevolg van het niet doorselecteren en het niet willen inzien dat een speler gewoonweg niet goed genoeg is voor Ajax (welke speler werd opgeleid als middenvelder, geprobeerd als rechts-, linksback én centrale verdediger?) kon Daley wat jaartjes extra bij Ajax blijven, maar ik vraag me af of hij daar achteraf blij mee moet zijn. Hij kan het nu onmogelijk goed doen en ik durf zelfs te stellen dat als De Boer hem tegen AZ opstelt en het gaat wéér mis, we deze ras-Ajacied terug gaan vinden in Israël bij Hapoel tel Aviv, ofzo.
Soms is te lang bij Ajax blijven terwijl je niet goed genoeg bent, funest voor je carrière. Ik gun het Blind niet, maar het heeft er wel alle schijn van. Had bij Groningen een gewaardeerde kracht kunnen zijn, in plaats van schlemiel bij Ajax... Zonde en sneu. Ook voor ons trouwens.
Is Janssen wel zo'n baas, hij wil meteen weg omdat De Boer hem eerlijk zei dat hij niet zijn eerste keus isquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:17 schreef J2T het volgende:
En nu Janssen weggaat heb je niet echt een baas die de kleintjes kan leiden. Siem is een balletje, Eriksen is teveel met zichzelf bezig en Anita is te druk met zijn pizzabakker.
Ja maar dat moet hij dan wel op het veld laten zien en niet lopen zeiken dat ie vervelend is als hij op de bank zitquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:22 schreef Stiggie het volgende:
Janssen heb je naar mijn mening ook gewoon nodig.
Eens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja maar dat moet hij dan wel op het veld laten zien en niet lopen zeiken dat ie vervelend is als hij op de bank zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |