Pique en Hummels staan bij hun clubs ook lcv en zijn de opbouwers. Daar gaat het meer dan prima. Dat je per se een linksbeen en rechtsbeen in het centrum moet hebben staan is zwaar overtrokken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee, want dat kan Alderweireld dat weer opvangen.
Toby gaat shinen dit seizoen denk ik
Het gaat er meer om dat je beter twee rechtsbenige centrale verdedigers in het centrum kan hebben dan Blind.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als ze in het centrum spelen zijn Alderweireld en Van Rhijn allebei de rechterkant van het centrale duo. Ze moeten juist iemand hebben met een linker been.
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat als iemand stijf rechts is je als tegenstander daarop kan instellen. Liever Denswill dan Ricardo naar het midden halen.
Mooie stad dat Helmond.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hallo, hier spreekt de burgemeester van Helmond![]()
[ afbeelding ]
En je moet altijd naar je rechterbeen draaien om een pass te kunnen geven, heeft vaker voor hachelijke situatie gezorgd. Doet niet af aan dat ik liever geen Blind heb.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.
Dat is mooi. Dan wordt de linksback ten minste niet ingespeeld. Ik zie nog geen nadelen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als je stijf rechts bent ga je vaker naar de rechterkant toe. Wil je naar beide kanten kunnen opbouwen is het makkelijker om een linkspoot in het centrum erbij te hebben.
Dat zou gvd wel lekker zijn zegquote:Update 10 augustus 16:02 uur - Heerenveen ontkent interesse in Ajax-aanvaller Ebecilio niet
Oussama Assaidi staat op het punt om bij Ajax te tekenen en dus is sc Heerenveen op zoek naar een opvolger. Yanic Wildschut bleek niet haalbaar te zijn en zodoende is Lorenzo Ebecilio in beeld gekomen. Technisch directeur Johan Hansma bevestigt de interesse in de twintigjarige aanvaller. "Ik ga niet ontkennen dat we belangstelling hebben", zegt hij in de Leeuwarder Courant. "Maar dat betekent niet dat er al is onderhandeld." Ebecilio dreigt door de komst van Assaidi overbodig te worden bij Ajax.
Marco van Basten aan het roer daar.., begrijpelijk dat ze wat zien in Ebecilioquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat zou gvd wel lekker zijn zeg2 vliegen in 1 klap.
Tja ik snap het wel, wie moeten ze anders nemen? Wildschut is al te duur voor Heerenveen dus dan moet je het in zulke spelers zoeken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Marco van Basten aan het roer daar.., begrijpelijk dat ze wat zien in EbecilioSnoep 8 ton van de prijs voor Asaidi af en Lorenzo is van jullie.
quote:Geld speelt voor Assaidi geen rol
Oussama Assaidi kiest bij een transfer deze zomer niet voor de club waar hij het meest kan verdienen. 'Geld speelde trouwens nooit een rol. Dan was ik al lang weg geweest, want ik heb ongelooflijke aanbiedingen gehad. Ik wil me gewoon goed voelen bij een nieuwe club', laat Assaidi weten in de Leeuwarder Courant.
Assaidi wil ook naar Ajax omdat zijn vader is overleden en hij nu graag veel bij zijn familie in Amsterdam wil zijn. 'Het overlijden van mijn vader heeft me diep geraakt. Ik besef nu meer dan ooit dat je van elke dag moet genieten, omdat je vandaag niet weet of je morgen nog leeft. Gezondheid is alles. Ik wil er nu vooral zijn voor mijn moeder en de rest van de familie. Ajax is een mooie club en dicht bij huis.'
Dan leren ze toch om een pass met links te geven? Dat moet vast wel lukken, het is hun werk namelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
quote:Transfer van de baan
Samuel Armenteros blijft zeer waarschijnlijk bij Heracles Almelo. Ajax heeft niets meer van zich laten horen, nadat de Amsterdammers vorige week schrokken van de vraagprijs van naar schatting zo'n 1,5 miljoen euro. Volgens directeur Nico-Jan Hoogma is de transfer van de baan.
Zo makkelijk is het niet. Er blijft altijd een voorkeursbeen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:02 schreef Omega het volgende:
[..]
Dan leren ze toch om een pass met links te geven? Dat moet vast wel lukken, het is hun werk namelijk.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 04:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Waar heb jij het allemaal over?
Ooijer, Verhoeven, Bulykin, Lodeiro, Silva, Jozefzoon, Bizot, Aissati, Vertonghen, Sneijder, El Hamdaoui, Castillion, Cvitanich en Özbiliz zijn vertrokken.
Van deze hele lijst mis je echt alleen Vertonghen. Iemand als Aissati had iedereen er bij Ajax nog graag bij gehad alleen die wou perse een hoog salaris wat hij bij Ajax, Vitesse en een club uit Turkije niet kreeg. Dat ligt dus gewoon aan Aissati, jammer maar dan toch lekker niet.
Deze hele groep is niet voor niks vertrokken, Ajax heeft nog steeds veel te veel kosten. Er is de afgelopen 2 jaar weliswaar geen verlies geleden maar dat komt, omdat Ajax 2 keer op rij meedeed met de CL. Afgelopen boekjaar is er een winst geboekt, omdat ze bovenop de CL inkomsten ook nog Suarez en Emanuelson hebben verkocht. Het huidige boekjaar eindigt in oktober en of we daar winst behalen is afhankelijk van de transferinkomsten, Vertonghen en de hele lijst andere kleinere transfer inkomsten dus.
De salaris post gaat ook alleen maar de goeie kant op met deze leegloop.
Met de huidige RvC, Overmars en het TH is een weg ingezet om Ajax financieel gezond te krijgen en daarvoor is dit allemaal nodig. Je moet als club niet afhankelijk zijn van CL inkomsten en transfer inkomsten, die zijn namelijk helemaal niet zeker.
Dat je als club moet anticiperen op een speler die wat later terug is van vakantie en een speler die geblesseerd is snap ik echt helemaal niks van. Je wil dus dat Ajax een vervanger voor Eriksen en Sulejmani haalt, omdat ze tegen PSV en AZ niet mee kunnen spelen?![]()
Ajax haalt gewoon spelers die ze nodig hebben, Assaidi komt eraan en ze zijn nog druk bezig met een verdediger en 2e spits. Die liggen echt niet zo voor het oprapen anders waren die er allang.
Ik vind sowieso dat er nogal overdreven word gekeken naar de uitgaande & ingaande transfers. Er is genoeg kwaliteit bij Ajax. (Ik ga er hier even vanuit dat Assaidi naar Ajax komt en Janssen bij Ajax vertrekt.):
[..]
Ik vind het technisch hart ook prima inschatten waar de problemen in de selectie zitten.
• Een linksbenige verdediger aangezien Denswil nog komende is en Blind niet op een niveau zit dat hij 34+ wedstrijden op een hoog niveau kan spelen.
• Linksbuiten omdat Boerrigter kwakkelt met zijn rug, Fischer net zoals Denswil komende is en Ebecilio kwaliteit te kort komt.
• Spits aangezien we daarachter vrijwel niemand hebben en dus een backup gewenst is.
Verder vind ik het er erg sterk op lijken dat Ajax veel wil gaan werken met spelers die multi inzetbaar zijn, net zoals ze dat bij Barcelona doen:
• Van Rhijn en Alderweireld kunnen rechtsback en rechts centraal spelen.
• Boilesen en Blind kunnen linksback en links centraal spelen.
• Schøne en Serero zouden overal op het middenveld kunnen spelen.
• Assaidi, Sulejmani, Sana en Ebecilio kunnen links en rechts voorin spelen.
• Fischer kan links voorin, links op het middenveld en in de spits spelen.
• De Jong kan op het middenveld en in de spits spelen.
• Klaassen kan op het middenveld en in de spits spelen.
Dat er een heleboel eigen jeugd is wat nog niet echt ervaren is klopt ja maar dat is gewoon de weg die Ajax heeft besloten in te gaan en daar staan de RvC, directie, technisch hart, Cruijff en elke normaal denkende Ajax supporter gewoon achter. Daar gaat de hele Cruijff revolutie om. Met eigen jeugd terug naar Europese top. Als je dat liever niet ziet ga je maar lekker PSV supporten ofzo.
Moisander halen voor 5 miljoen betekent dat Denswil de komende 2 jaar niet aan spelen toekomt, er is terecht erg veel vertrouwen in die jongen en dus hebben ze spelers als Moisander en Nuytinck laten lopen. Ervaren krachten als Chivu en Mathijsen zijn gewoon niet goed genoeg meer en kun je in het rijtje Oleguer en Wielaert zetten.
'Ervaring' wordt ook gewoon zwaar overdreven momenteel. Ten opzichte van de selectie van vorig seizoen is deze ineens super onervaren. Met Vertonghen, Ooijer, Bulykin, Janssen en Verhoeven was het vorig jaar ook nog gewoon zwaar moeizaam tegen NAC, VVV, Utrecht en noem ze allemaal maar op. De volgende ronde van de CL is ook niet gehaald met al deze namen.
Op Vertonghen na mis je er op kwaliteit helemaal niks aan en wat de Boer ook al heeft aangegeven;
In de huidige selectie moeten er gewoon nieuwe namen opstaan, een de Jong, Anita, Sulejmani en Alderweireld.
Tja, dat het allemaal wat langt duurt is volgens mij helemaal niemand blij mee. De Boer had ook gewoon gehoopt de selectie rond te hebben voor het EK, dat is niet gelukt maar is verder geen reden om nou ineens dramatisch te gaan lopen doen. Ajax wil spelers halen en is daar ook nog steeds druk mee bezig.
Schöne ipv Jansenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:02 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het valt nog mee nu, maar als Janssen en Anita vertrekken is de ramp niet meer te overzien.
Vind je? Ik vond 'm 2e helft van het seizoen nog steeds niet zo fantastisch..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
Dit. Denk dat Serero of Schone hem prima kunnen vervangen. Anita blijft wél, De Boer wil óók kampioen worden:)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:58 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.
Dat heb je uit de VI, precies hetzelfde zei Theo Janssen in een interviewquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).
Spelers die belangrijk zijn in de kleedkamerquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Dit heb ik 2x gezien. Ajax speelt vaker voorbij de middenlijn dan erachter, wat gaat Theo bereiken dan met die kansloze ballen van hem?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit dus.
Hij kan trouwens ook met een pass ineens iemand vrij zetten voor de keeper. Juist doordat hij ook nog eens een hoge pass kan geven over een korte afstand en dit kan met 1 keer raken.
Hij is traag wat loopvermogen betreft en in de rondootjes zal hij niet de beste zijn, maar hij kan wel met 1 voetbeweging iemand voor de keeper zetten.
Ervaring,Theo? Ja, in de eredivisie bij vitesse en twentequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat. Elk team heeft een beetje ervaring nodig, zie Ajax 95'![]()
Dit jonge team van Ajax kan absoluut geen tegenslag aan en ben eigenlijk nog het meest bang voor de onervarenheid in Europese wedstrijden. Die snappen echt niet die geniepigheidjes van de grotere sterren. Krijgen we weer van die typische 80min heerschende partijen waar we 2-0 verliezen door klungel goals
quote:Miljoenenbod op Ajacied Anita
Newcastle United heeft de leiding van Ajax in een lastig parket gebracht. Een afvaardiging van de Premier Leagueclub was in Amsterdam en deed een verhoogd bod (van naar verluidt ruim acht miljoen euro zonder bonussen) op Vurnon Anita (23).
Het bedrag brengt de Amsterdammers – zo vlak voor de competitiestart tegen AZ – in een bijna onmogelijke spagaat. Anita bleek afgelopen seizoen van onschatbare waarde en Ajax wil hem niet kwijt. De middenvelder zelf heeft zijn zinnen echter op een transfer gezet en de directie gevraagd mee te werken.
Dus moet door financieel directeur Jeroen Slop en het technisch hart de inschatting worden gemaakt of Anita ooit nog meer zal opleveren dan de negen a tien miljoen euro die er naar verwachting kan worden uitgesleept.
Gregory van der Wiel
De Ajacied staat nog maar twee jaar onder contract en Gregory van der Wiel dient als lichtend voorbeeld. De rechtsback kon na het WK in 2010 voor (maximaal) achttien miljoen euro worden verkocht aan Bayern München en Valencia bood afgelopen winter nog in totaal ruim negen miljoen euro. Als Ajax nu nog vijf miljoen euro voor hem incasseert, is dat veel, omdat Van der Wiel nog maar één jaar onder contract staat.
Probleem bij Anita is dat Ajax een vervanger moet vinden en de ’voetballende verdedigende middenvelders’ nu eenmaal dun gezaaid zijn.
Zeker met een zelfde brok aan ervaring als de Antilliaanse Nederlander, die in 2005 op zestienjarige leeftijd zijn debuut maakte in Ajax 1 en sindsdien al 108 competitieduels speelde.
quote:De Boer: Johan zorgt voor mijn gespreide bedje
Liefst 13 spelers werden deze zomer al bij Ajax uit het imposante salarishuis verwijderd. Tel daarbij de verhuur van Castillion en mogelijke verkoop van Anita, Janssen, Van der Wiel en Sulejmani en je hebt een voltallige selectie. Ajax wil alleen nog in talent investeren, met gevolgen voor de korte termijn. Het is vloeken in de Amsterdamse kerk, maar een tussen- of overgangsjaar ligt in de lijn der verwachtingen.
Ajax trekt alleen nog spelers aan als ze écht een toegevoegde waarde zijn, zegt hoofdtrainer Frank de Boer in Het Parool. 'Als we twijfels hebben of de prijs is te hoog, doen we het niet. Dan gaan we gewoon met deze spelers, en dan weet je dat je wel eens kwetsbaar bent', aldus De Boer, die naast Oussama Assaidi (onderhandelingen lopen nog) een linker centrale verdediger wil hebben.
Korte termijn
Had hij - zoals veel van zijn voorgangers - alleen aan het hier en nu gedacht, dan waren Niklas Moisander en Luciano Narsingh mogelijk maanden geleden al Ajacied. De Boer staat echter in woord en gebaar achter het nieuwe beleid.
Lange termijn
Volkomen naar de wens van Johan Cruijff smijt Ajax niet meer met miljoenen op de transfermarkt, maar denkt het aan de lange termijn. 'Achter de schermen probeert Johan het voor mij zo goed mogelijk voor elkaar te maken. Dat de jeugd een hoog niveau heeft, en ik in een gespreid bedje terecht kom.'
Marc Netto
Directeur voetbalzaken Marc Overmars hengelde voor drie ton de Zweedse vleugelspits Tobias Sana binnen en Assaidi kost rond de 3,5 miljoen euro - bij elkaar minder dan de 4,1 miljoen die PSV neerlegde voor Narsingh. De Boer: 'Als speler noemden we hem altijd al Marc Netto, omdat hij zo scherp onderhandelde. Dat doet hij nu niet anders.'
Dubbele agenda
Met Overmars, Bergkamp en Jonk wemelt het van de oud-topvoetballers op De Toekomst. 'Ik vind het een groot voordeel dat mensen als Dennis, Wim en Marc geen dubbele agenda hebben. Ze zijn financieel onafhankelijk. Ze doen niets om te kunnen blijven zitten waar ze zitten, daar is geen enkele noodzaak voor. We zijn onafhankelijk, heel belangrijk.'
Bellen met Cruijff
De Boer heeft niet het gevoel dat hij 'moet' doen wat Cruijff zegt. 'Nee, helemaal niet. Ik kan doen wat ik wil. Ik heb vorig seizoen met Johan veel telefonisch gesproken over onze wedstrijden. Hij kijkt ze in Spanje op tv en daar belden we dan over. Zo werkt hij het liefste, als voetbaladviseur op de achtergrond. Lekker over het spelletje praten. We zitten vaak op één lijn', aldus De Boer, die hoorde dat Cruijff het optreden tegen PSV (2-4) vorige week niet best vond. 'Wat ik precies van Johan hoorde? Dat blijft tussen ons.'
Doelstellingen
Ondanks de drastische veranderingen legt De Boer de lat ook voor dit seizoen weer hoog. Ajax wil opnieuw kampioen worden en overwinteren in de Champions League. 'We hebben zo veel talent. Als de nood het hoogst is, moeten er jongens opstaan. We gaan voor onze doelstellingen. Een uitdaging.'
quote:Eriksen richt zich op NEC
In vergelijking met de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV kan Ajax-trainer Frank de Boer morgen tijdens de competitieopening wel weer beschikken over Gregory van der Wiel. Christian Eriksen, Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani zitten tegen AZ nog niet bij de groep.
Eriksen gaat woensdag met Denemarken 45 minuten spelen, aldus De Boer. Die afspraak is er met de Deense bondscoach Morten Olsen. Daarna moet Christian gaan aansluiten richting de wedstrijd van volgende week tegen NEC. Voor die opbouw hebben we gekozen.
quote:De Boer vol lof over Sana
Het duel met AZ in de ArenA zondag is mogelijk de debuutwedstrijd van Ajacied Tobias Sana. De van IFK Göteborg overgekomen vleugelspeler maakte de afgelopen week op het trainingsveld een goede indruk op Ajax-trainer Frank de Boer.
"Hij oogt heel fit en dynamisch, aldus de coach over de 23-jarige aanvaller. "De kans is groot dat hij bij de selectie zit. Hij kan zowel vanaf de linker- als de rechterkant spelen.
Wat een domme reactie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:22 schreef kurk_droog het volgende:
WTF is Anita vooor een mongool. Newcastle, wat een lelijke club zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |