Schöne ipv Jansenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:02 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het valt nog mee nu, maar als Janssen en Anita vertrekken is de ramp niet meer te overzien.
Vind je? Ik vond 'm 2e helft van het seizoen nog steeds niet zo fantastisch..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:23 schreef Komakie het volgende:
Ik wil Janssen niet kwijt hoor.
2de helft van het seizoen heeft hij behoorlijk gespeeld. De eerste helft was niet best, maar dat had ook met zijn positie te maken.
Dit. Denk dat Serero of Schone hem prima kunnen vervangen. Anita blijft wél, De Boer wil óók kampioen worden:)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
De goeie wedstrijden van Janssen zijn op 1 hand te tellen.
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:58 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet dynamisch genoeg. Hij kan goed lange passen geven, maar als je snel positiespel over de grond wilt spelen kun je hem niet gebruiken.
Dat heb je uit de VI, precies hetzelfde zei Theo Janssen in een interviewquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee het is geen Litmanen nee maar volgens mij heb je op een middenveld een breekijzer (Anita) een creatieve voetballer met loopvermogen (Eriksen) en iemand die de bal kan neerleggen waar hij wil (Theo).
Spelers die belangrijk zijn in de kleedkamerquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Echt totale bullshit dat Janssen zn goede wedstrijden op 1 hand te tellen zijn. Is heel wat wedstrijden betrokken geweest bij goals etc. Helaas had niemand het hier over maar Theo was op linkscentraal echt van grote waarde, ook in Europa. Sowieso was het moeilijk voetballen aan de linkerkant vorig jaar met kneus Ebecilio voor je en kneus Blind achter je...maar dat vergeten alle wijsneuzen hier.
Een vol seizoen van Theo op MCL en hij gaat fantastische wedstrijden spelen mits je hem vertrouwen geeft. Zo simpel is het.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:54 schreef The_Groove het volgende:
Dit heb ik 2x gezien. Ajax speelt vaker voorbij de middenlijn dan erachter, wat gaat Theo bereiken dan met die kansloze ballen van hem?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit dus.
Hij kan trouwens ook met een pass ineens iemand vrij zetten voor de keeper. Juist doordat hij ook nog eens een hoge pass kan geven over een korte afstand en dit kan met 1 keer raken.
Hij is traag wat loopvermogen betreft en in de rondootjes zal hij niet de beste zijn, maar hij kan wel met 1 voetbeweging iemand voor de keeper zetten.
Ervaring,Theo? Ja, in de eredivisie bij vitesse en twentequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de impact van Theo in de kleedkamer ook wordt onderschat. Elk team heeft een beetje ervaring nodig, zie Ajax 95'![]()
Dit jonge team van Ajax kan absoluut geen tegenslag aan en ben eigenlijk nog het meest bang voor de onervarenheid in Europese wedstrijden. Die snappen echt niet die geniepigheidjes van de grotere sterren. Krijgen we weer van die typische 80min heerschende partijen waar we 2-0 verliezen door klungel goals
quote:Miljoenenbod op Ajacied Anita
Newcastle United heeft de leiding van Ajax in een lastig parket gebracht. Een afvaardiging van de Premier Leagueclub was in Amsterdam en deed een verhoogd bod (van naar verluidt ruim acht miljoen euro zonder bonussen) op Vurnon Anita (23).
Het bedrag brengt de Amsterdammers – zo vlak voor de competitiestart tegen AZ – in een bijna onmogelijke spagaat. Anita bleek afgelopen seizoen van onschatbare waarde en Ajax wil hem niet kwijt. De middenvelder zelf heeft zijn zinnen echter op een transfer gezet en de directie gevraagd mee te werken.
Dus moet door financieel directeur Jeroen Slop en het technisch hart de inschatting worden gemaakt of Anita ooit nog meer zal opleveren dan de negen a tien miljoen euro die er naar verwachting kan worden uitgesleept.
Gregory van der Wiel
De Ajacied staat nog maar twee jaar onder contract en Gregory van der Wiel dient als lichtend voorbeeld. De rechtsback kon na het WK in 2010 voor (maximaal) achttien miljoen euro worden verkocht aan Bayern München en Valencia bood afgelopen winter nog in totaal ruim negen miljoen euro. Als Ajax nu nog vijf miljoen euro voor hem incasseert, is dat veel, omdat Van der Wiel nog maar één jaar onder contract staat.
Probleem bij Anita is dat Ajax een vervanger moet vinden en de ’voetballende verdedigende middenvelders’ nu eenmaal dun gezaaid zijn.
Zeker met een zelfde brok aan ervaring als de Antilliaanse Nederlander, die in 2005 op zestienjarige leeftijd zijn debuut maakte in Ajax 1 en sindsdien al 108 competitieduels speelde.
quote:De Boer: Johan zorgt voor mijn gespreide bedje
Liefst 13 spelers werden deze zomer al bij Ajax uit het imposante salarishuis verwijderd. Tel daarbij de verhuur van Castillion en mogelijke verkoop van Anita, Janssen, Van der Wiel en Sulejmani en je hebt een voltallige selectie. Ajax wil alleen nog in talent investeren, met gevolgen voor de korte termijn. Het is vloeken in de Amsterdamse kerk, maar een tussen- of overgangsjaar ligt in de lijn der verwachtingen.
Ajax trekt alleen nog spelers aan als ze écht een toegevoegde waarde zijn, zegt hoofdtrainer Frank de Boer in Het Parool. 'Als we twijfels hebben of de prijs is te hoog, doen we het niet. Dan gaan we gewoon met deze spelers, en dan weet je dat je wel eens kwetsbaar bent', aldus De Boer, die naast Oussama Assaidi (onderhandelingen lopen nog) een linker centrale verdediger wil hebben.
Korte termijn
Had hij - zoals veel van zijn voorgangers - alleen aan het hier en nu gedacht, dan waren Niklas Moisander en Luciano Narsingh mogelijk maanden geleden al Ajacied. De Boer staat echter in woord en gebaar achter het nieuwe beleid.
Lange termijn
Volkomen naar de wens van Johan Cruijff smijt Ajax niet meer met miljoenen op de transfermarkt, maar denkt het aan de lange termijn. 'Achter de schermen probeert Johan het voor mij zo goed mogelijk voor elkaar te maken. Dat de jeugd een hoog niveau heeft, en ik in een gespreid bedje terecht kom.'
Marc Netto
Directeur voetbalzaken Marc Overmars hengelde voor drie ton de Zweedse vleugelspits Tobias Sana binnen en Assaidi kost rond de 3,5 miljoen euro - bij elkaar minder dan de 4,1 miljoen die PSV neerlegde voor Narsingh. De Boer: 'Als speler noemden we hem altijd al Marc Netto, omdat hij zo scherp onderhandelde. Dat doet hij nu niet anders.'
Dubbele agenda
Met Overmars, Bergkamp en Jonk wemelt het van de oud-topvoetballers op De Toekomst. 'Ik vind het een groot voordeel dat mensen als Dennis, Wim en Marc geen dubbele agenda hebben. Ze zijn financieel onafhankelijk. Ze doen niets om te kunnen blijven zitten waar ze zitten, daar is geen enkele noodzaak voor. We zijn onafhankelijk, heel belangrijk.'
Bellen met Cruijff
De Boer heeft niet het gevoel dat hij 'moet' doen wat Cruijff zegt. 'Nee, helemaal niet. Ik kan doen wat ik wil. Ik heb vorig seizoen met Johan veel telefonisch gesproken over onze wedstrijden. Hij kijkt ze in Spanje op tv en daar belden we dan over. Zo werkt hij het liefste, als voetbaladviseur op de achtergrond. Lekker over het spelletje praten. We zitten vaak op één lijn', aldus De Boer, die hoorde dat Cruijff het optreden tegen PSV (2-4) vorige week niet best vond. 'Wat ik precies van Johan hoorde? Dat blijft tussen ons.'
Doelstellingen
Ondanks de drastische veranderingen legt De Boer de lat ook voor dit seizoen weer hoog. Ajax wil opnieuw kampioen worden en overwinteren in de Champions League. 'We hebben zo veel talent. Als de nood het hoogst is, moeten er jongens opstaan. We gaan voor onze doelstellingen. Een uitdaging.'
quote:Eriksen richt zich op NEC
In vergelijking met de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV kan Ajax-trainer Frank de Boer morgen tijdens de competitieopening wel weer beschikken over Gregory van der Wiel. Christian Eriksen, Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani zitten tegen AZ nog niet bij de groep.
Eriksen gaat woensdag met Denemarken 45 minuten spelen, aldus De Boer. Die afspraak is er met de Deense bondscoach Morten Olsen. Daarna moet Christian gaan aansluiten richting de wedstrijd van volgende week tegen NEC. Voor die opbouw hebben we gekozen.
quote:De Boer vol lof over Sana
Het duel met AZ in de ArenA zondag is mogelijk de debuutwedstrijd van Ajacied Tobias Sana. De van IFK Göteborg overgekomen vleugelspeler maakte de afgelopen week op het trainingsveld een goede indruk op Ajax-trainer Frank de Boer.
"Hij oogt heel fit en dynamisch, aldus de coach over de 23-jarige aanvaller. "De kans is groot dat hij bij de selectie zit. Hij kan zowel vanaf de linker- als de rechterkant spelen.
Wat een domme reactie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:22 schreef kurk_droog het volgende:
WTF is Anita vooor een mongool. Newcastle, wat een lelijke club zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |