quote:Meer mensen vertrekken uit Nederland
Nederland • Geschreven door Novum op 09-08-2012 @ 05:56
In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn ruim 52.000 Nederlanders geëmigreerd.
Dat is meer dan het jaar ervoor, toen in dezelfde periode 47.000 mensen vertrokken uit Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), waarover de NOS woensdag bericht.
Volgens emigratiedeskundige Just Dalhuisen hangt de stijging samen met de economische crisis. "Mensen gaan naar landen als China of Singapore, met groeisectoren, omdat daar veel meer mogelijkheden zijn", zegt hij tegen de NOS.
"Bedrijven breiden uit in die richting en veel lokale bedrijven groeien en vragen kennis uit het westen."
In sommige landen is er vraag naar beroepen waar in Nederland veel aanbod voor is, maar geen werk. "Er is bijvoorbeeld een sterke toename in het aantal piloten dat naar het buitenland gaat", stelt Dalhuisen. "Er wordt in Europa minder gevlogen en in Indonesië en China veel meer."
ja ik hoor het bij mij in de buurt ook steeds meer van leeftijdsgenotenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:50 schreef mymoodfentje het volgende:
Gaat alleen maar stijgen de aankomende tijd
Je weet niet wat je mistquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef mstx het volgende:
Emigreren ok... maar naar China? Nee bedankt.
Ik hoor steeds meer van mensen die inderdaad in china zitten, als je jong bent is het wel beter, de komende jarenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef mstx het volgende:
Emigreren ok... maar naar China? Nee bedankt.
velen hebben het huis in 1990 of daarvoor gekocht voor 60.000 gulden en krijgen nu 200.000 euro, als je dan in Frankrijk ofzo gaat rondkijkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:09 schreef DroogDok het volgende:
Cashen op het huis, in deze tijd? Kan ik me niet voorstellen.
brazilie, rusland, india en chinaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Heeft iemand een idee waar je naartoe zou kunnen gaan , welk land waar het goedkoper en ruimer en minder belasting, goedkopere energie etc. En minder moslims ook niet onbelangrijk.
Emigranten die vertrekken uit onvrede komen vaak weer terug.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Heeft iemand een idee waar je naartoe zou kunnen gaan , welk land waar het goedkoper en ruimer en minder belasting, goedkopere energie etc. En minder moslims ook niet onbelangrijk.
In India en Rusland heb je sowieso meer moslims dan in NL.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:44 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
brazilie, rusland, india en china
Relatief gezien ook?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In India en Rusland heb je sowieso meer moslims dan in NL.
Ja, NL 4%, Rusland 5%, India 13%.quote:
Teveel Spanjaarden, slechte economie.quote:
Vluchten is voor mietjes. Echte mannen emigreren om kansen te pakken.quote:
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vluchten is voor mietjes. Echte mannen emigreren om kansen te pakken.
Dit. Zeker als die generatie(s) hun opleiding en dergelijke hebben betaald.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.
Om te emigreren heb je wel geld nodig, is een kostbare actie. Je kan dus aannemen, dat mensen met veel geld het land uitvluchten en de mensen die juist naar Nederland trekken zijn mensen die het vaak niet zo breed hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
Steeds meer mensen nemen de biezen naar het buitenland. er is hier geen woonruimte en geen geschikt werk of men wil simpelweg cashen op het huis
Meer mensen vertrekken uit Nederland
[..]
Aan de andere kant ben ik zelf ook een beetje anti-babyboomer hehe.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit. Zeker als die generatie(s) hun opleiding en dergelijke hebben betaald.
Het gaat om het principe.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Aan de andere kant ben ik zelf ook een beetje anti-babyboomer hehe.
Je spreekt jezelf nu tegen, je zegt dat emigreren veel geld kost, maar dat arme mensen juist hierheen emigreren? Wat is het nou?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Chahna het volgende:
[..]
Om te emigreren heb je wel geld nodig, is een kostbare actie. Je kan dus aannemen, dat mensen met veel geld het land uitvluchten en de mensen die juist naar Nederland trekken zijn mensen die het vaak niet zo breed hebben.
Als deze trend zich voortzet zal het land er alleen maar op achteruit gaan denk ik.
Die emigreren niet, die 'vluchten'.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu tegen, je zegt dat emigreren veel geld kost, maar dat arme mensen juist hierheen emigreren? Wat is het nou?
zwikkie koeien afschieten en park van maken met mooie bebouwingquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Er is ook zo weinig natuur in Nederland. En als er wat ruimte is gaan ze dat ook volbouwen.
En er is zeker een soort haat tegen wat dan ook.
Vooral bij jou zeker?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Er is ook zo weinig natuur in Nederland. En als er wat ruimte is gaan ze dat ook volbouwen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef erik666 het volgende:
Brazilië is te crimineel, Russen zijn ongezellig en het is te koud, India is te vies.
In China zijn zoveel chinezen. Misschien Australië of VS maar allebei kom je niet makkelijk binnen.
Wat?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
moet je hem er maar niet bovenuit steken als de maaier langskomtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:37 schreef erik666 het volgende:
Ja kop boven het maaiveld mentaliteit.
Alles beter dan landverraders die we het VVD noemen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:10 schreef Ryon het volgende:
Geen paniek! Deze volksvlucht is slechts van tijdelijke aard en zal na september tot halt geroepen worden.
[ afbeelding ]
Groot leider Roemer heeft al plannen om Nederland in zijn geheel te ommuren naar Berlijns voorbeeld. Op die manier houden wij Europa buiten en Nederlanders binnen. Landverraders die toch proberen te vluchten zullen natuurlijk met gepast geweld gestopt worden.
De quote 500 vlucht het land uit?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:22 schreef Chahna het volgende:
Ik wil ook zo snel mogelijk weg hoor. Heb op de antillen gewoond en hier dus weet hoe het is. In Nederland wil ik niet oud worden, te veel verschillen tussen mensen onderling en veel onderhuidse haat. groepen mensen die het verpesten voor de rest, bah.
[..]
Die emigreren niet, die 'vluchten'.
nee die laat alleen het geld emigrerenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De quote 500 vlucht het land uit?
Alhoewel dat al een tijdje aan de gang is, heeft nog steeds niemand het door. Men wil het niet weten dokter.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Prima ruil toch? Verstandige mensen verlaten het land om plaats te maken voor gasten die tot hun dood aan het staatsinfuus liggen.
Mensen als jij zijn een reden te vertrekken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:01 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Alles beter dan landverraders die we het VVD noemen.
In NL is 10% bebouwd, incl wegen en tuinen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Neuh, dat geld was geleend, daar heb je de staatsschuld voor teruggekregen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Meer dan 23.000 euro als je net geboren bent ondertussen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, dat geld was geleend, daar heb je de staatsschuld voor teruggekregen.
De generatie Turken die met AOW teruggaat heeft tenminste gewerkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Hier zullen ook best wat Turken en Marokkanen tussen zitten die op hun ouwe dag weer terug gaan naar hun geboorte land denk ik. Volgens mij is dat wel met behoud van aow
Ik denk dat 90% van de emigranten het lastiger heeft iets op te bouwen ergens anders dan te blijven in het gespreide bedje van Nederland. 't Valt me op dat er makkelijk door mensen 'Ik ga weg!' geroepen wordt maar er geen flauw benul van hebben wat ze dan pas allemaal te wachten staat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.
Mensen als jij blijven hun hele leven in het dorp wonen waar ze geboren zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dergelijke is meervoud, je hoort daar grammaticaal gesproken dus meer dan één voorbeeld voor te zetten, correct was geweest, "kleding, opleiding en dergelijke" net zo goed dat je meerdere voorbeelden voor een etc. hoort te zetten. . Onze Taalnazi blijkt Faalnaziquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
vreemd, uit dit CBS bericht van en jaar terug blijkt iets anders:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
"In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn ruim 52.000 Nederlanders geëmigreerd.
Dat is meer dan het jaar ervoor, toen in dezelfde periode 47.000 mensen vertrokken uit Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)"
quote:Centraal Bureau voor de Statistiek
CBS Persbericht PB11-050 pagina 1 van 3
PB11-050
11 augustus 2011
In de eerste helft van 2011 verlieten ruim 58 duizend personen ons land. Dat
zijn er bijna 5 duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Goedzo, waar ga jij heen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Over een maand ben ik ook weg.Net voor de verkiezingen.
Beijing. Heb er al eerder korter gezeten tijdens m'n studie maar heb m'n bul afgelopen maand gehaald dus ben nu een vrij man.quote:
Hulde!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beijing. Heb er al eerder korter gezeten tijdens m'n studie maar heb m'n bul afgelopen maand gehaald dus ben nu een vrij man.
Heb een paar lijntjes lopen via mensen die ik ken maar ik beslis daar pas. Heeft ook niet zo heel veel haast en wil wel goed zitten. Dat is wel 't voordeel van daar al eerder geweest zijn. Denk dat veel jonge emigranten ook op die manier emigreren. Via studie, uitwisseling of internship voor korte tijd en dan merk je hoeveel dingen er daar gebeuren. Veel startende ondernemingen ook, dus er is altijd wel iets spannends te beleven.quote:
Vooral 55 plussers die op hun 25e hebben gekocht. Die kunnen nog dik cashen, hebben nog een vet pensioen, en kunnen dan in Spanje of Dubai weer een fijn huisje kopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:09 schreef DroogDok het volgende:
Cashen op het huis, in deze tijd? Kan ik me niet voorstellen.
Jep,quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:24 schreef LXIV het volgende:
Ach, het is allemaal zo relatief. Er zijn nog altijd véél meer mensen die Nederland in willen dan mensen die Nederland uit willen. Dat scheelt denk ik wel een factor 10.
Het probleem is dat dit dus niet houdbaar is. Op lange termijn. Maar al vertrekken er maar 50.000 handuitdemouwers per jaar en komen er 40.000 handophouders binnen (netto), op een termijn van 30 jaar zijn dat er toch veel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
Handophouders willen het land in
Handuitdemouwers willen het land uit
Je laat heel goed zien hoe waar de voorspelling "The road to serfdom" was. Je bent van mening dat het talent en kunde van de TU-er van de Nederlandse overheid is, ipv van de persoon.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit dus niet houdbaar is. Op lange termijn. Maar al vertrekken er maar 50.000 handuitdemouwers per jaar en komen er 40.000 handophouders binnen (netto), op een termijn van 30 jaar zijn dat er toch veel.
Daarom vind ik een emigratiebelasting (waar veel grapjes over gemaakt worden) helemaal niet zo'n gek idee. Het voortbrengen van een 22-jarige, gezonde, TU-er kost zeker 500.000 euro. (met alle scholen, gezondheidszorg, sport, veiligheid etc). Dat is op zich geen probleem, want die TU-er betaalt dat 10-voudig terug via arbeidsproductiviteit en belastingen.
Maar als die TU-er een jaartje na zijn afstuderen naar Maleisië vertrekt, dan kost dat ons dus wel veel geld. Die gaat daar 80K verdienen en 20K belasting betalen per jaar. Plus nog eens een keer de opbrengst van zijn arbeid voor het bedrijf daar. Blijft hij daar lang of voor altijd, is dat veel meer dan een miljoen wat wij hier mislopen. (denk aan de opbrengst van een enkel patent of een enkele vernieuwing).
Het zou niet onredelijk te zijn om dat soort mensen die weggaan een vergoeding te vragen voor hun opvoeding en scholing in Nederland. De mensen die blijven doen dat indirect namelijk ook. (en heel vet).
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je laat heel goed zien hoe waar de voorspelling "The road to serfdom" was. Je bent van mening dat het talent en kunde van de TU-er van de Nederlandse overheid is, ipv van de persoon.
Daarom moeten studenten ook hun opleiding zelf betalen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.
In het voetbal heb je al zo iets: De opleidings vergoeding. Hoe mager ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.
Als diezelfde student in een land zonder functionerende overheid, neem Zimbabwe, geboren was, dan had hij zich nooit zo kunnen ontwikkelen.
Het is niet raar dat een instelling, of het nu een overheid is of een uitvindersbureau, medicijnfabrikant of wat dan ook, zijn investering terug wil verdienen. Waarom zouden wij nog studenten opleiden als ze allemaal vertrekken? Dan kunnen we dat geld beter in de zorg inzetten.
Ze betalen maar een fractie van de totale kosten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom moeten studenten ook hun opleiding zelf betalen.
En heel veel studenten betalen de kosten nooit terug door economische activiteit, maar laten zich zo snel mogelijk bezwangeren na hun studie en worden munttheemoeder.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze betalen maar een fractie van de totale kosten.
Mwoah, ik heb al 2x volledig huis/haard/vriendenkring achtergelaten bij het verhuizen en een paar jaar in Engeland doorgebracht. Wat mij stoort is dat vooral jonge hoogopgeleiden snel vertrekken naar het groenere gras terwijl Nederland hun opleiding zwaar heeft gesubsidieerd. So long and thanks for the fish.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen als jij blijven hun hele leven in het dorp wonen waar ze geboren zijn
Dat is zekere tijd geleden ook ooit serieus voorgesteld. Door die rooie feministe van de PvdA.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En heel veel studenten betalen de kosten nooit terug door economische activiteit, maar laten zich zo snel mogelijk bezwangeren na hun studie en worden munttheemoeder.
Dus als je emigatiebelasting invoert, moet je ook munttheemoedertax invoeren.
Dan moet je het maar aantrekkelijker maken om in Nederland te blijven werken. Daarom slaat dit beleid ook nergens op. Je leidt aan de ene kant veel hoogopgeleiden op en aan de andere kant jaag je ze het land uit door een veel ongunstiger belastingklimaat. Als Nederland zorgvuldiger om zou gaan met de mensen die wel wat kunnen, dan was 't allemaal niet zo tragisch in Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
Het is niet raar dat een instelling, of het nu een overheid is of een uitvindersbureau, medicijnfabrikant of wat dan ook, zijn investering terug wil verdienen. Waarom zouden wij nog studenten opleiden als ze allemaal vertrekken? Dan kunnen we dat geld beter in de zorg inzetten.
Wat een ongelofelijke bekrompen sexisitische crap.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is zekere tijd geleden ook ooit serieus voorgesteld. Door die rooie feministe van de PvdA.
Maar die moeders leveren de beste bijdrage aan de maatschappij die je kunt bedenken. Kinderen. Dus hun is het vergeven.
Agreed, China ligt gemiddeld natuurlijk onder het niveau NL maar ik wed dat met de juiste baan en juiste locatie (zoals Shanghai) dat je het er beter kan hebben dan in NLquote:
Tja, maar het probleem is de onaantrekkelijkheid om in Nederland succesvol te zijn en daar moet je wat aan doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb al 2x volledig huis/haard/vriendenkring achtergelaten bij het verhuizen en een paar jaar in Engeland doorgebracht. Wat mij stoort is dat vooral jonge hoogopgeleiden snel vertrekken naar het groenere gras terwijl Nederland hun opleiding zwaar heeft gesubsidieerd. So long and thanks for the fish.
Ik zeg: net als bij bedrijven: Bij voortijdig weggaan cursuskosten terugbetalen. In dit geval het verschil tussen collegegeld en de werkelijke kosten die men heeft gemaakt om iemands opleiding te bekostigen.
Genoeg regios in Brazilie die helemaal niet zo crimineel zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef erik666 het volgende:
Brazilië is te crimineel, Russen zijn ongezellig en het is te koud, India is te vies.
In China zijn zoveel chinezen. Misschien Australië of VS maar allebei kom je niet makkelijk binnen.
Het hele verhaal doet me ook sterk aan de berlijnse muur denken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, en als je zo'n "emigratie-boete" creëert, loopt emigratie echt niet terug en zijn er vast zat manieren om de boete te ontlopen. Daarnaast moet je je afvragen wat je nu eigenlijk wil. Wil je dat geld voor die opleiding terug, of wil je die hoogopgeleiden in Nederland houden? Met een boete stop je mensen echt niet, daar zul je 't klimaat voor moeten veranderen.
Dat is een keuze die we met z'n allen (democratie) maken. Als er na heel veel wikken en wegen en vijven en zessen en een tiental jaren procederen besloten wordt om iemand, verdacht van oorlogsmisdaden, eindelijk het land uit te zetten, dan staat half Nederland op z'n achterste benen. We willen dit allemaal zelf want we kiezen politici die dit uitvoeren. In ieder geval wil de meerderhied het zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan moet je het maar aantrekkelijker maken om in Nederland te blijven werken. Daarom slaat dit beleid ook nergens op. Je leidt aan de ene kant veel hoogopgeleiden op en aan de andere kant jaag je ze het land uit door een veel ongunstiger belastingklimaat. Als Nederland zorgvuldiger om zou gaan met de mensen die wel wat kunnen, dan was 't allemaal niet zo tragisch in Nederland.
Singapore is een goede keuze, het is een booming economie: ze hebben een cruciale positie op het gebied van handel tussen Azie en de rest v/d wereld. Engels is er de officiele voertaal dus alles en iedereen spreekt en schrijft gegarandeerd goed engels, in China spreken de jongeren ook vaak goed Engels maar qua lezen en schrijven is verder daar alles in het Chinees.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:24 schreef LXIV het volgende:
Ben je wat ambitieuzer en wil je niet solidair zijn maar meer dan de helft van het geld dat je verdient zelf houden, wil je niet (voor veel belastinggeld) van alles door de staat laten regelen maar doe je het zelf wel, wil je echt gaan ondernemen en durf je risico's te nemen, dan heb je in Nederland eigenlijk niks te zoeken. Ga dan naar de Angelsaksische landen, of als je echt durft naar Zuid-Oost Azië.
Duitsland?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Jep, ik ben ook vertrokken, woon nu in een villawijk aan een bosrand met twee garages en een enorme tuin, voor de prijs van een rijtjeshuis in een zozo wijk in Nederland, vlakbij de snelweg maar ver genoeg om hem niet te horen.
Wat is dat nou weer voor zuur gezemel? Waardoor is het onaantrekkelijk succesvol te zijn in Nederland?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar het probleem is de onaantrekkelijkheid om in Nederland succesvol te zijn en daar moet je wat aan doen.
Waarschijnlijk, of België. Dat vertrokken kan dan ook wel tussen aanhalingstekens.quote:
Inderdaad. Je kunt beter succesvol zijn in Nederland dan een looser in Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor zuur gezemel? Waardoor is het onaantrekkelijk succesvol te zijn in Nederland?
Nederland is daarnaast ook niet echt vriendelijk ten opzichte van ondernemers.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt beter succesvol zijn in Nederland dan een looser in Nederland.
Maar Nederland is wel erg genivelleerd. Als je elders succesvol bent, dan mag je meer van die koek houden.
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Deze emigranten dienen direct alle aanspraak op sociale voorzieningen en rechten in Nederland te verliezen.
Veel plezier in het buitenland, het gras bij de buren...............
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.
Dus? Mensen die hun hele leven in Ethiopië hebben gewoond kunnen dat ook. Nederlandse emigranten minder rechten geven dan asielzoekers is nog vreemder. Dan moet je gewoon sociale voorzieningen voor alle mensen afschaffen die hier minder dan vijf jaar achter elkaar gewoond hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.
Nederlanders die in Nederland wonen en hier belasting betalen hebben al minder snel toegang tot bijv. de huurmarkt dan Ethiopiërs die hier aankloppen. Dat is wel vreemd maar toch is het zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus? Mensen die hun hele leven in Ethiopië hebben gewoond kunnen dat ook. Nederlandse emigranten minder rechten geven dan asielzoekers is nog vreemder. Dan moet je gewoon sociale voorzieningen voor alle mensen afschaffen die hier minder dan vijf jaar achter elkaar gewoond hebben.
Volkomen mee eens, ik zou wat dat betreft graag een systeem zien wat ze in Australie hanteren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.
En waar ben je gaan wonen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Ben zelf ook al 2,5 jaar weg. Aanrader.
De prijzen in Nederland voor woonruimte zijn gewoon absurd. Huurwoningen in de grote steden zijn er überhaupt niet of nauwelijks. Voor een iets lagere prijs huur ik hier een 2x zo'n grote woning. Elke dag eet ik buiten de deur, als ik dat in Nederland zou doen ben ik in 1 week al blut.
Komt nog bij dat in bepaalde sectoren in Nederland weinig werk is.
Anders gezien. Nederland is zo klein, daarom is het niet zo raar dat mensen ook een beetje rond willen kijken.
Ah, leuk, woon ook in Duitsland, af en aan sinds 2000, sinds een paar maanden heb ik er een huis gekocht.quote:
Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
en dat veel immigranten "parasieten" zijn die niks bijdragen aan onze samenleving en enkel geld kosten.
SP stemmers en PVV stemmers, twee prima redenen om weg te gaan uit Nederlandquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.
Of dacht je dat die wat bijdroegen aan onze samenleving?
bron?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:10 schreef Ryon het volgende:
Geen paniek! Deze volksvlucht is slechts van tijdelijke aard en zal na september tot halt geroepen worden.
[ afbeelding ]
Groot leider Roemer heeft al plannen om Nederland in zijn geheel te ommuren naar Berlijns voorbeeld. Op die manier houden wij Europa buiten en Nederlanders binnen. Landverraders die toch proberen te vluchten zullen natuurlijk met gepast geweld gestopt worden.
Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, jij stemt SP?
Ik begrijp dat je antwoord ja is?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.
Anders klets je maar onzin.
Jij begrijpt het niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je antwoord ja is?
Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:17 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet.
Ik probeer dit topic te volgen en als mensen wat wijsheden de wereld inslingeren, wil ik graag weten waar ze die vandaan halen.
Je mag veronderstellen wat je wilt, ik wil graag een bron.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Singapore is een goede keuze, het is een booming economie: ze hebben een cruciale positie op het gebied van handel tussen Azie en de rest v/d wereld. Engels is er de officiele voertaal dus alles en iedereen spreekt en schrijft gegarandeerd goed engels, in China spreken de jongeren ook vaak goed Engels maar qua lezen en schrijven is verder daar alles in het Chinees.
Koophuizen zijn daar onbetaalbaar maar verder zijn de belastingen laag en is het een geslaagde multiculturele samenleving. De moslims daar zijn niet van het rifgebergte tuig wat hier in NL mensen lastig valt en ook al was dat het geval: qua straffen (stokslagen) zijn ze een stuk strenger dan in NL (taakstraf, geldboete).
[..]
Je vergeet:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?
- Het is moderner dan Nederland,
- Werkloosheid is maar rond de 3 procent,
- Goedkoop en heel erg lekker eten,
- Heel goedkoop en goed openbaar vervoer.
- Ontzettend veilig, bijna geen zichtbare criminaliteit
- Goedkope taxi's terwijl de meeste taxi's gewoon dure sportwagens zijn en...
- Erg vrij, misschien wel vrijer dan Nederland
- Drank mag gewoon op straat worden verkocht
- Internet is als eerste levensbehoefte opgenomen in de grondwet
- Mooie natuur
- Er wordt veel gefietst
- Bijna overal gratis Wi-fi
- Gigantische innovatie sector
- Minder gevoelig voor de economische crisis doordat ze ook nog veel produceren.
- Welvaart is goed verdeeld
En:
- Heel veel lekkere vrouwen in korte rokjes
- Starcraft is een officiele sport
- De drie wetten van Asimov voor robots zijn in het wetboek opgenomen
Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
<knip>
Sorry, ik vergat nogquote:
Meeste mensen spreken er engels, niet perse heel goed. Koreaans is opzich wel te leren. In tegenstelling tot China heeft Korea gewoon een alfabet met maar iets meer karakters dan de onze.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?
De video is geweldig de muziek laat ik liever uit.quote:
Dat valt zwaar tegen. Er was een tijd terug een Nederlander die jarenlang in Zimbabwe had gewoond, daar door Mugabe van zijn land was beroofd en bij terugkomst in Nederland helemaal niets kreeg. Kan het stuk helaas niet terugvinden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.
Ik ben er net een weekje geweest, en het is idd een superhomogeen land. Gedurende een week in een miljoenenstad heb ik misschien 5 blanken gezien. Er lopen natuurlijk wel veel Chinezen en ook Japanners rond, maar het is vaak lastig om die gezichten er uit te pikken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop zelf over twee jaartjes wel richting Korea te kunnen verhuizen voor in ieder geval een tijdje. Je hoeft pas na 3 maanden een visa te hebben (of je kan daar net voor even naar Japan of China vliegen, dan kan je weer opnieuw 3 maanden zonder visa doen) Ik ken er mensen die al 4 jaar zonder visa in Korea wonen en werken. Elke 3 maanden vliegen ze gewoon ff een weekendje naar een ander land.
Je kan er dus ook prima heengaan met een instelling van ik zie wel.
Het is grappig hoe weinig buitenlanders er uberhaupt zijn daar. Veel mensen lijken te vergeten dat ZK bestaat of zijn bang voor NK ofzo...
Ondanks dat er zo weinig buitenlanders zijn wordt je bijna niet aangestaard, wat ook wel fijn is. In in tegenstelling tot bijvoorbeeld China waar je soms een ware attractie bent als je even de metro in stapt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 06:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben er net een weekje geweest, en het is idd een superhomogeen land. Gedurende een week in een miljoenenstad heb ik misschien 5 blanken gezien. Er lopen natuurlijk wel veel Chinezen en ook Japanners rond, maar het is vaak lastig om die gezichten er uit te pikken.
Werken die mensen ook in Korea zonder visum?
Ach, zolang het leuke koreaanse vrouwen zijn heb ik daar geen enkele moeite meequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
Het aanstaren wordt minder. De eerste keer in Daejon, zo'n vier jaar geleden, liep ik een berg op. Iedereen die de berg afliep, liep me aan te staren. In de metro van Busan zat toen iedereen in de coupe me aan te staren.
Nu is het minder. Maar het is grappig om de reacties van kinderen te zien. Je ziet ze eerst kijken, dan denken 'he dat is geen Koreaan', vervolgd door 'ik kan m'n Engels oefenen!' en dan "hello, how are you?".
Ja, dat idee heb ik ook. Mensen verlaten Nederland omdat het hier te druk is, te asociaal, te hectisch. Nederland heeft ook echt geen vijandig ondernemingsklimaat ofzo, er zijn geen overdreven hoge winstbelastingen en zaken als vergunningen zijn toch echt beter hier geregeld als in Brazilie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Dat weet ik niet hoor. De reden dat veel vrienden van mij ook weg willen is juist omdat er zoveel bezuinigd wordt op zaken als onderwijs. Dat is volgens mij toch echt de VVD....
Ik denk eigenlijk helemaal niet dat het voornamelijk de ondernemende mensen zijn. Het zijn vooral mensen die het eindeloze gezeik hier zat zijn. Wat me opviel in Korea was dat er bijna geen prullenbakken op straat zijn. Dan denk je, huh maar dan is het vast een enorme troep. Nee, mensen houden alles netjes bij zich tot ze thuis zijn of gooien het in een cafe weg. Dan denken sommige, ha er staan zeker enorme boetes op. Nee, mensen snappen gewoon dat ze hun eigen leefomgeving verpesten als ze hun fucking zooi op straat gooien.
Dan kom je weer terug in Nederland, je stapt uit de trein van Schiphol en het eerste wat je ziet is een of andere Sjonnie of Mohammed die zijn blikje euroshopper redbull zonder blikken of blozen op straat smijt. Het zijn DAT soort momenten waarbij ik denk... wegwezen hier.
Ik ken alleen ondernemers die naar het buitenland vertrokken zijn, ben zelf ook ondernemer en heb ook in het buitenland gewoond en ga weer terug. Het ondernemingsklimaat is niet slecht maar zeker niet goed genoeg om daarom hier te blijven. Mijn persoonlijke ervaring met de belastingdienst is uiterst slecht maar dat is gelukkig niet de standaard.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:55 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, dat idee heb ik ook. Mensen verlaten Nederland omdat het hier te druk is, te asociaal, te hectisch. Nederland heeft ook echt geen vijandig ondernemingsklimaat ofzo, er zijn geen overdreven hoge winstbelastingen en zaken als vergunningen zijn toch echt beter hier geregeld als in Brazilie.
Dit klinkt eigenlijk wel bijzonder interessantquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meeste mensen spreken er engels, niet perse heel goed. Koreaans is opzich wel te leren. In tegenstelling tot China heeft Korea gewoon een alfabet met maar iets meer karakters dan de onze.
Het vinden van werk weet ik niet precies. Zuid-Korea heeft een gigantische creatieve sector die heel snel groeit, als designer kan je daar zo werk vinden volgens mij. Onlangs was Seoul nog tot design hoofdstad van de wereld uitgeroepen. Als je van moderne architectuur houdt zit je daar ook wel op de juiste plek.
Als je interesse hebt in architectuur, hier wat plaatjes van gebouwen die aanbouw zijn of binnenkort gaan in Seoul. Als je van moderne hoogbouw houdt zit je de komende jaren goedquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit klinkt eigenlijk wel bijzonder interessant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je interesse hebt in architectuur, hier wat plaatjes van gebouwen die aanbouw zijn of binnenkort gaan in Seoul. Als je van moderne hoogbouw houdt zit je de komende jaren goedNiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je hebt niet direct een visum nodig om een baan te vinden? Ik ga eens even checken wat de mogelijkheden zijn daar
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
En waarom doe je het niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:17 schreef Poepje-miauw het volgende:
Ik zou zo wel weg willen gaan, niet uit onvrede maar omdat ik me hier doodverveel. Gewoon de wereld rondreizen, maar ik wil wel steren in nederland
Studie nog bezig, vrienden en familie, en dat ik in het buitenland weinig potentie heb om een goede baan te hebben. Ik zou me niet in het buitenland (ik bedoel dus buiten Europa) willen vestigen, wel een tijdje willen verblijven.quote:
Je familie raak je niet kwijt, en je vrienden gaan straks ook allemaal wat doen. Wat studeer je?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:22 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Studie nog bezig, vrienden en familie, en dat ik in het buitenland weinig potentie heb om een goede baan te hebben. Ik zou me niet in het buitenland (ik bedoel dus buiten Europa) willen vestigen, wel een tijdje willen verblijven.
Ontwikkelingswerk spreekt me wel aan, voor een jaartje ofzo.
Hoezo weinig potentie? Voor zover ik weet staan Nederlanders in het buitenland aangeschreven als goede werknemers. Ontwikkelingswerk lijkt mij ook wel wat trouwens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:22 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Studie nog bezig, vrienden en familie, en dat ik in het buitenland weinig potentie heb om een goede baan te hebben. Ik zou me niet in het buitenland (ik bedoel dus buiten Europa) willen vestigen, wel een tijdje willen verblijven.
Ontwikkelingswerk spreekt me wel aan, voor een jaartje ofzo.
Zakelijke dienstverlening. maar wil met deze richting niet in het buitenland werkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je familie raak je niet kwijt, en je vrienden gaan straks ook allemaal wat doen. Wat studeer je?
Weet ik, maar met mijn niveau van opleiding , en het soort opleiding gaat dat niet werken. Als ik nou journalistiek had gedaan, en ook nog héle goede stages, maar helaas ....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoezo weinig potentie? Voor zover ik weet staan Nederlanders in het buitenland aangeschreven als goede werknemers. Ontwikkelingswerk lijkt mij ook wel wat trouwens.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Daar wil ook geen hond naartoe. Vroeger op het werk wilde alle expats naar Japan, Taiwan of China maar Korea daar kreeg je niemand voorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar wil ook geen hond naartoe. Vroeger op het werk wilde alle expats naar Japan, Taiwan of China maar Korea daar kreeg je niemand voor
Zuid-Korea? Tuurlijk, het is vrij druk omdat bijna iedereen in slechts een handjevol hele grote steden woont. Maar chaotisch? Ik werd zowaar raar aangekeken toen ik door rood liep... Ik heb nog nooit zulk netjes verkeer gezien. Zelfs in Nederland loopt eigenlijk iedereen continu door rood...quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:08 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zit er toch over te denken.
Het land is me iets te chaotisch, maar de economie gaat er nog steeds met sprongen vooruit en er wordt hard gewerkt.
Ik denk door de naam 'Korea'. Ik denk dat 75% van de mensen een naar gevoel krijgt bij die naam. Waarom weet ik ook niet. Misschien heeft het met de negativiteit van Noord-Korea te maken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.
Ja vreemd eigenlijk....quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:23 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik denk door de naam 'Korea'. Ik denk dat 75% van de mensen een naar gevoel krijgt bij die naam. Waarom weet ik ook niet. Misschien heeft het met de negativiteit van Noord-Korea te maken?
Ben je er weleens geweest?quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.
Uhmmmm, waarom denk je dat ik zo positief ben. Ik ga zo snel mogelijk terug, en hopelijk volgend jaar voor langere tijd. Nederland voelde maar een beetje primitief aan toen ik terug kwam... Alleen al om simpele redenen dat het daar eigenlijk heel vreemd is als je thuis eet. Iedereen gaat lekker elke dag met elkaar uit eten. Dat kan ook, want uit eten gaan is daar tenminste nog te betalen. Seoul is heerlijk om in rond te lopen. Veel groen, parken, schoon, vriendelijke mensen, futuristisch, mooie hoogbouw (hou ik zelf erg van), razendsnel en goed OV & taxi's, bijna overal gratis wi-fi, ruime keus aan koreaans en westers eten, veel feesten en evenementen, mensen letten goed op het milieu, veilig (mensen laten soms hun tas bij de bushalte staan als ze een kopje koffie gaan drinken)quote:
En wat bedoel je dan met "luxe" in vergelijking tot NL? Ja, in Korea hadden ze 10 jaar geleden al HD-TV uitzendingen. Als dat je gelukkig maakt... Mijn definitie van luxe is toch iets anders. Achterlijke werktijden beschouw ik niet als luxe. Leven in een klein flatje in overbevolkte stecht ontworpen steden ook niet. En dan de Koreaanse maatschappij... enorm patserig. Alles draait om geld en status. Mensen zijn ook enorm lomp. Als je geen familie bent of een vriendje dan ben je lucht voor ze, dan besta je gewoon niet. Hartelijkheid alleen als je deel uitmaakt van dezelfde groep (of als er iets te halen valt).quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uhmmmm, waarom denk je dat ik zo positief ben. Ik ga zo snel mogelijk terug, en hopelijk volgend jaar voor langere tijd. Nederland voelde maar een beetje primitief aan toen ik terug kwam...
Klopt, en die mensen zijn vaak erg gelimiteerd in hun denken.... Vriendin van me was laatst naar Iran op vakantie. Meeste mensen kijken haar aan alsof ze gek is maar intussen heeft ze gewoon een geweldige tijd gehad daar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die Nederland zo de hemel in prijzen nooit anders dan voor een vakantie eens in het buitenland zijn geweest.
Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Weer een paar dagen later en je hebt al je eerste vakantieliefde aan de haak geslagenquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan met "luxe" in vergelijking tot NL? Ja, in Korea hadden ze 10 jaar geleden al HD-TV uitzendingen. Als dat je gelukkig maakt... Mijn definitie van luxe is toch iets anders. Achterlijke werktijden beschouw ik niet als luxe. Leven in een klein flatje in overbevolkte stecht ontworpen steden ook niet. En dan de Koreaanse maatschappij... enorm patserig. Alles draait om geld en status. Mensen zijn ook enorm lomp. Als je geen familie bent of een vriendje dan ben je lucht voor ze, dan besta je gewoon niet. Hartelijkheid alleen als je deel uitmaakt van dezelfde groep (of als er iets te halen valt).
Dus leuk om een tijdje te zijn als je van gadgets houdt maar verwachten dat je een hogere kwaliteit van leven gaat hebben dan in NL is ronduit belachelijk imo.
Ik ben vaak voor mijn werk in het buitenland geweest, vaak langer tijd en eigenlijk meestal in mijn eentje. Waar ik ook ben, heb snel contact, weet me prima te vermaken en duik lekker het lokale leven in.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Weer een paar dagen later en je hebt al je eerste vakantieliefde aan de haak geslagenIk zit momenteel ook niet in de levensfase dat ik behoefte heb aan lange stabiele vriendschapsrelaties. Vind het prima als ik elke week nieuwe mensen leer kennen en de oude niet meer zie.
lokale gayscene?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben vaak voor mijn werk in het buitenland geweest, vaak langer tijd en eigenlijk meestal in mijn eentje. Waar ik ook ben, heb snel contact, weet me prima te vermaken en duik lekker het lokale leven in.
Kinderachtig figuur ben je toch ook.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lokale gayscene?of zijn dit vooroordelen.
of je houdt je smoel dicht lelijke kip.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kinderachtig figuur ben je toch ook.
Ja, domme vooroordelenquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lokale gayscene?of zijn dit vooroordelen.
Ja dat is het verschil tussen op vakantie gaan en ergens wonen. Ik heb zelf ook 3 weken in m'n eentje in Iran rondgereisd. Prachtig land, aardige mensen, lekker gegeten, spotgoedkoop.... Maar ik ga er niet wonen hoor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, en die mensen zijn vaak erg gelimiteerd in hun denken.... Vriendin van me was laatst naar Iran op vakantie. Meeste mensen kijken haar aan alsof ze gek is maar intussen heeft ze gewoon een geweldige tijd gehad daar.
Seoul is ook gewoon een toffe stad. Maar als je er echt gaat wonen dan zijn er opeens ook andere dingen belangrijk. Ga er eens een tijd werken bijvoorbeeld. Als toerist in een hostel lekker vrijblijvend wat rondkijken dan is het ook niet zo moeilijk om het leuk te hebben maar het geeft je nauwelijks een indruk hoe een land "in het echt" is.quote:Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Ik zit momenteel ook niet in de levensfase dat ik behoefte heb aan lange stabiele vriendschapsrelaties. Vind het prima als ik elke week nieuwe mensen leer kennen en de oude niet meer zie.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
of je houdt je smoel dicht lelijke kip.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef Omnifacer het volgende:
Kinderachtig figuur ben je toch ook.
Unload nog effe verder, kunnen we daarna weer ontopicquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stomme laagopgeleide tokkie dat je er bent
ik zie net in je posthistorie dat dit jouw manier van doen is. je staat in mijn blocklijst liefje.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:20 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Unload nog effe verder, kunnen we daarna weer ontopic
Nederland zit inderdaad vol met bekrompen zeikerds... Maar, ik zit nu in India voor een tijdje (werk), en hoewel ik het hier heel tof vind zou ik liever in Nederland wonen dan hier (woon alweer een tijdje buiten Nederland).quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die Nederland zo de hemel in prijzen nooit anders dan voor een vakantie eens in het buitenland zijn geweest.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zie net in je posthistorie dat dit jouw manier van doen is. je staat in mijn blocklijst liefje.
Mooiquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:21 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Nederland zit inderdaad vol met bekrompen zeikerds... Maar, ik zit nu in India voor een tijdje (werk), en hoewel ik het hier heel tof vind zou ik liever in Nederland wonen dan hier (woon alweer een tijdje buiten Nederland).
Ik mis Nederland niet hoor, alleen de dropjesquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mooi'Wonen' wordt ook steeds meer een relatief begrip. Steeds meer mensen wonen overal en nergens. De tijd dat je je hele leven vast zit ergens is voorbij. Er is dus ook niets mis met dat je Nederland mist. Je kan altijd gewoon weer even terugkomen en na een paar jaar weer ergens anders heen gaan.
Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar het etenquote:Op zondag 12 augustus 2012 16:57 schreef Lyrebird het volgende:
Kan ik aanraden, alhoewel ik er na meer dan drie jaar langzaam op ben uitgekeken.
Had gehoord dat vooral de kosten er aan de hoge kant zijn?quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:57 schreef Lyrebird het volgende:
Kan ik aanraden, alhoewel ik er na meer dan drie jaar langzaam op ben uitgekeken.
Ik heb in 4 provincies gewoond, tot grote en minder grote tevredenheid. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik een kleine 3 jaar vertrokken ben uit Nederland.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Mensen die emigreren omdat ze de lokale sfeer niet aankunnen.
Begin eerst eens te wonen in een andere provincie voor je naar het buitenland gaat, Nederland is enorm divers.
Het is zeker goed voor je ontwikkeling om een tijdje over de grens te wonen. Je gaat na een tijdje toch anders naar zaken in Nederland kijken, en ervaart Nederland ook anders wanneer je er weer bent.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:07 schreef Individual het volgende:
Iedereen zou eens in het buitenland moeten wonen.. het hoeft niet eens voor heel erg lang.. Goed voor de ontwikkeling en als iedereen het eens zou doen zou bv de PVV niet meer bestaan.
De meeste emigratie is niet voor altijd.
daar heb je gelijk in maar je hoeft ook niet perse naar een totaal andere continent en/of cultuur te gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Mensen die emigreren omdat ze de lokale sfeer niet aankunnen.
Begin eerst eens te wonen in een andere provincie voor je naar het buitenland gaat, Nederland is enorm divers.
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dan denk je, huh maar dan is het vast een enorme troep. Nee, mensen houden alles netjes bij zich tot ze thuis zijn of gooien het in een cafe weg. Dan denken sommige, ha er staan zeker enorme boetes op. Nee, mensen snappen gewoon dat ze hun eigen leefomgeving verpesten als ze hun fucking zooi op straat gooien.
Dan kom je weer terug in Nederland, je stapt uit de trein van Schiphol en het eerste wat je ziet is een of andere Sjonnie of Mohammed die zijn blikje euroshopper redbull zonder blikken of blozen op straat smijt. Het zijn DAT soort momenten waarbij ik denk... wegwezen hier.
nouquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Ja India is de definitie van chaos, maar ook dat land heeft zo z'n charmes natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.
Helemaal mee eens! Als ik kijk naar vrienden die bijvoorbeeld een tijdje in het buitenland gestudeerd hebben... Bijna iedereen komt terug met een frisse blik op de wereld, zijn een stuk toleranter en het belangrijkste, ze begrijpen dat de wereld groter is dan Nederland. Sterker nog, ze begrijpen dat Nederland eigenlijk maar een miniscule stip is op de wereld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:07 schreef Individual het volgende:
Iedereen zou eens in het buitenland moeten wonen.. het hoeft niet eens voor heel erg lang.. Goed voor de ontwikkeling en als iedereen het eens zou doen zou bv de PVV niet meer bestaan.
De meeste emigratie is niet voor altijd.
Ik heb de indruk dat mensen die roepen dat het in "het buitenland" allemaal stukken beter is last hebben van het-gras-is-groener-bij-de-buren-syndroom en eigenlijk zelf nooit vertrekken, het blijft maar bij roepen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan zonder regisseur en camerateam van EllendeMol productiesquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[\
Echt hoor, veel van die tokkies op campings die de hele dag naar SBS kijken zou je gewoon een keer in India moeten droppen ofzo.
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.
Graag jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan zonder regisseur en camerateam van EllendeMol producties
De bermen in Duitsland zijn ook niet bepaald het toonbeeld van netheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Je neemt jezelf inderdaad altijd mee, dus ook Thailand, Amerika en Zweden zullen kut zijn met die instelling. Maar ik heb inderdaad de indruk dat dat soort mensen nooit zullen vertrekken. Vrijwel alle buitenlanders/expats die ik hier ken zijn allemaal bijzonder positief ingestelde ondernemende mensen. En gelukkig maar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat mensen die roepen dat het in "het buitenland" allemaal stukken beter is last hebben van het-gras-is-groener-bij-de-buren-syndroom en eigenlijk zelf nooit vertrekken, het blijft maar bij roepen.
Ook is "Nederland is kut" en slechte reden om de emigreren, je neemt jezelf altijd mee, ergens anders zie je ook weer dingen die je kut vindt, en dan ben je (heel) snel weer terug.
Dat is die graai generatie die hun huizen veel te duur verkocht heeft en de bankwereld gesloopt heeft en mij nu tot mijn 67 wil laten werken terwijl ze zelf met 55 al gestopt zijn?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigrerenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:27 schreef SunTzu het volgende:
Ik zit dus ook al jaren te denken om te emigreren naar Vietnam, hoor soms wel verhalen van geëmigreerde mensen waarvan hun bezittingen worden afgenomen door de communisten.
In de tussentijd ben ik al 7x voor langere tijd op vakantie geweest daar, ben nu 23. Misschien ga ik het toch nog doen, wie weet.
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.
Jep, als ik anderen spreek die al jaren weg zijn uit NL en die weer even terug zijn winden ze zich vreselijk op over de hufterigheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen
Dat is wel aan het veranderen, je ziet steeds meer mensen met een zakje lopen bij het uitlaten. De hondenpoep op straat is in mijn beleving de afgelopen 20 jaar zeer sterk afgenomen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso zouden honden uit binnenstedelijke gebieden geweerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.
Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
Nogal logisch, als ik daarna op de grasveldje wil gaan zitten of voetballen heb ik alsnog last van de stront van jouw hond, je krijgt nooit alles 100% van het gras af.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:
[..]
Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepen![]()
, niet op het gras en ook niet meer in de bosjes, gewoon niet
. ¤120 boete als een agent ziet dat je hond poept, daarnaast lekker elk jaar ¤110 hondenbelasting afdragen waar je dus helemaal niks voor krijgt.
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:
ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes.
Nee, mijn hond mag niet poepen op speelvelden waar kinderen komen. Sowieso kom ik met de hond niet in de buurt van kinderspeelvelden, niet omdat mijn hond agressief is maar omdat ik weet dat veel kinderen bang zijn voor honden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?
Maar ik begrijp dat in Venezuela (dacht dat je daar woont) alles perfect reilt en zeilt zonder regeltjes?
Economische gelukszoekers?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
Steeds meer mensen nemen de biezen naar het buitenland. er is hier geen woonruimte en geen geschikt werk of men wil simpelweg cashen op het huis
Meer mensen vertrekken uit Nederland
[..]
Het valt me op dat veel derde/tweede wereld landen de straten heel netjes kunnen houden. Want wat zijn de straten hier toch smerig manquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.
Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.
En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.
Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.
En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Pas als je de oprechte hartverwarmende vriendelijkheid der Colombianen zelf hier gevoeld hebt, kunnen we daar verder over praten...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 08:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.
Wat heeft je hondenpoep opruimen trouwen met "veul netter en vooral vriendelijker met elkaar omgaan" te maken? Bij mij in de buurt gaan we ook gewoon netjes en vriedelijk met elkaar om, groeten bij het op straat tegenkomen van iemand enzo.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigreren
Kinderenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?
Hoe moeilijk is het om dat even op te ruimen?
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef highender het volgende:
[..]
Kinderen[ afbeelding ], een grasveld is nu juist ideaal om die shit niet op te hoeven ruimen, die drol wordt in no time biologisch afgebroken.
Wat een nette kinderen waren jullie. Die stront had door de brievenbus gemoeten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
De jaren 70quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
Amerika (VS) is wel een erg groot land, met voor elk wat wils. Ga niet uit van wat je op TV ziet, of van een vakantie in Florida.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:21 schreef Natalie het volgende:
De kans zit er altijd in dat mijn man voor zijn werk tijdelijk naar het buitenland moet. Sta daar niet negatief tegenover. Hoop alleen wel dat het dan een beetje een leuk land wordt, want naar zoiets als Amerika krijg je me echt niet.
Nee, dat weet ik. (Wel goed dat je het aanstipt overigens)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerika (VS) is wel een erg groot land, met voor elk wat wils. Ga niet uit van wat je op TV ziet, of van een vakantie in Florida.
Wat mij betreft is het óf de honden gewoon uit de bebouwde kom, waar ze ook niet thuishoren eigenlijk, of gewoon iedere drol door de eigenaar met een plastic zakje laten opruimen. Ook 'in de bosjes' of 'in de natuur'. Die gore hondenschijt hoort ook niet daar. En dit afdwingen door zware boetes. Iedereen die buiten loopt met een hond moet verplicht zo'n zakje bij zich hebben, anders 200 euro boete.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is wel aan het veranderen, je ziet steeds meer mensen met een zakje lopen bij het uitlaten. De hondenpoep op straat is in mijn beleving de afgelopen 20 jaar zeer sterk afgenomen.
Sowieso zouden honden uit binnenstedelijke gebieden geweerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.
Je hebt eigenlijk geen flauw idee waar je het over hebt, hè ?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Genoeg regios in Brazilie die helemaal niet zo crimineel zijn.
Santa Catarina of Rio Branco do Sul bijvoorbeeld.
Op z'n voordeur en ramen smeren lijkt me beterquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een nette kinderen waren jullie. Die stront had door de brievenbus gemoeten.
Maar vertel je woont er dus je weet het beter als mij dat geloof ik meteen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:11 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk geen flauw idee waar je het over hebt, hè ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |