quote:Meer mensen vertrekken uit Nederland
Nederland • Geschreven door Novum op 09-08-2012 @ 05:56
In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn ruim 52.000 Nederlanders geëmigreerd.
Dat is meer dan het jaar ervoor, toen in dezelfde periode 47.000 mensen vertrokken uit Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), waarover de NOS woensdag bericht.
Volgens emigratiedeskundige Just Dalhuisen hangt de stijging samen met de economische crisis. "Mensen gaan naar landen als China of Singapore, met groeisectoren, omdat daar veel meer mogelijkheden zijn", zegt hij tegen de NOS.
"Bedrijven breiden uit in die richting en veel lokale bedrijven groeien en vragen kennis uit het westen."
In sommige landen is er vraag naar beroepen waar in Nederland veel aanbod voor is, maar geen werk. "Er is bijvoorbeeld een sterke toename in het aantal piloten dat naar het buitenland gaat", stelt Dalhuisen. "Er wordt in Europa minder gevlogen en in Indonesië en China veel meer."
ja ik hoor het bij mij in de buurt ook steeds meer van leeftijdsgenotenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:50 schreef mymoodfentje het volgende:
Gaat alleen maar stijgen de aankomende tijd
Je weet niet wat je mistquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef mstx het volgende:
Emigreren ok... maar naar China? Nee bedankt.
Ik hoor steeds meer van mensen die inderdaad in china zitten, als je jong bent is het wel beter, de komende jarenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef mstx het volgende:
Emigreren ok... maar naar China? Nee bedankt.
velen hebben het huis in 1990 of daarvoor gekocht voor 60.000 gulden en krijgen nu 200.000 euro, als je dan in Frankrijk ofzo gaat rondkijkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:09 schreef DroogDok het volgende:
Cashen op het huis, in deze tijd? Kan ik me niet voorstellen.
brazilie, rusland, india en chinaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Heeft iemand een idee waar je naartoe zou kunnen gaan , welk land waar het goedkoper en ruimer en minder belasting, goedkopere energie etc. En minder moslims ook niet onbelangrijk.
Emigranten die vertrekken uit onvrede komen vaak weer terug.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Heeft iemand een idee waar je naartoe zou kunnen gaan , welk land waar het goedkoper en ruimer en minder belasting, goedkopere energie etc. En minder moslims ook niet onbelangrijk.
In India en Rusland heb je sowieso meer moslims dan in NL.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:44 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
brazilie, rusland, india en china
Relatief gezien ook?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In India en Rusland heb je sowieso meer moslims dan in NL.
Ja, NL 4%, Rusland 5%, India 13%.quote:
Teveel Spanjaarden, slechte economie.quote:
Vluchten is voor mietjes. Echte mannen emigreren om kansen te pakken.quote:
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vluchten is voor mietjes. Echte mannen emigreren om kansen te pakken.
Dit. Zeker als die generatie(s) hun opleiding en dergelijke hebben betaald.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.
Om te emigreren heb je wel geld nodig, is een kostbare actie. Je kan dus aannemen, dat mensen met veel geld het land uitvluchten en de mensen die juist naar Nederland trekken zijn mensen die het vaak niet zo breed hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
Steeds meer mensen nemen de biezen naar het buitenland. er is hier geen woonruimte en geen geschikt werk of men wil simpelweg cashen op het huis
Meer mensen vertrekken uit Nederland
[..]
Aan de andere kant ben ik zelf ook een beetje anti-babyboomer hehe.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit. Zeker als die generatie(s) hun opleiding en dergelijke hebben betaald.
Het gaat om het principe.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Aan de andere kant ben ik zelf ook een beetje anti-babyboomer hehe.
Je spreekt jezelf nu tegen, je zegt dat emigreren veel geld kost, maar dat arme mensen juist hierheen emigreren? Wat is het nou?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Chahna het volgende:
[..]
Om te emigreren heb je wel geld nodig, is een kostbare actie. Je kan dus aannemen, dat mensen met veel geld het land uitvluchten en de mensen die juist naar Nederland trekken zijn mensen die het vaak niet zo breed hebben.
Als deze trend zich voortzet zal het land er alleen maar op achteruit gaan denk ik.
Die emigreren niet, die 'vluchten'.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu tegen, je zegt dat emigreren veel geld kost, maar dat arme mensen juist hierheen emigreren? Wat is het nou?
zwikkie koeien afschieten en park van maken met mooie bebouwingquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Er is ook zo weinig natuur in Nederland. En als er wat ruimte is gaan ze dat ook volbouwen.
En er is zeker een soort haat tegen wat dan ook.
Vooral bij jou zeker?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Er is ook zo weinig natuur in Nederland. En als er wat ruimte is gaan ze dat ook volbouwen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef erik666 het volgende:
Brazilië is te crimineel, Russen zijn ongezellig en het is te koud, India is te vies.
In China zijn zoveel chinezen. Misschien Australië of VS maar allebei kom je niet makkelijk binnen.
Wat?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
moet je hem er maar niet bovenuit steken als de maaier langskomtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:37 schreef erik666 het volgende:
Ja kop boven het maaiveld mentaliteit.
Alles beter dan landverraders die we het VVD noemen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:10 schreef Ryon het volgende:
Geen paniek! Deze volksvlucht is slechts van tijdelijke aard en zal na september tot halt geroepen worden.
[ afbeelding ]
Groot leider Roemer heeft al plannen om Nederland in zijn geheel te ommuren naar Berlijns voorbeeld. Op die manier houden wij Europa buiten en Nederlanders binnen. Landverraders die toch proberen te vluchten zullen natuurlijk met gepast geweld gestopt worden.
De quote 500 vlucht het land uit?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:22 schreef Chahna het volgende:
Ik wil ook zo snel mogelijk weg hoor. Heb op de antillen gewoond en hier dus weet hoe het is. In Nederland wil ik niet oud worden, te veel verschillen tussen mensen onderling en veel onderhuidse haat. groepen mensen die het verpesten voor de rest, bah.
[..]
Die emigreren niet, die 'vluchten'.
nee die laat alleen het geld emigrerenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De quote 500 vlucht het land uit?
Alhoewel dat al een tijdje aan de gang is, heeft nog steeds niemand het door. Men wil het niet weten dokter.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Prima ruil toch? Verstandige mensen verlaten het land om plaats te maken voor gasten die tot hun dood aan het staatsinfuus liggen.
Mensen als jij zijn een reden te vertrekken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:01 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Alles beter dan landverraders die we het VVD noemen.
In NL is 10% bebouwd, incl wegen en tuinen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:26 schreef erik666 het volgende:
Neuh, dat geld was geleend, daar heb je de staatsschuld voor teruggekregen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Meer dan 23.000 euro als je net geboren bent ondertussen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, dat geld was geleend, daar heb je de staatsschuld voor teruggekregen.
De generatie Turken die met AOW teruggaat heeft tenminste gewerkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Hier zullen ook best wat Turken en Marokkanen tussen zitten die op hun ouwe dag weer terug gaan naar hun geboorte land denk ik. Volgens mij is dat wel met behoud van aow
Ik denk dat 90% van de emigranten het lastiger heeft iets op te bouwen ergens anders dan te blijven in het gespreide bedje van Nederland. 't Valt me op dat er makkelijk door mensen 'Ik ga weg!' geroepen wordt maar er geen flauw benul van hebben wat ze dan pas allemaal te wachten staat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Echte mannen blijven thuis en lopen niet weg van hun verantwoordelijkheid om voor de generaties voor hen te zorgen.
Mensen als jij blijven hun hele leven in het dorp wonen waar ze geboren zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dergelijke is meervoud, je hoort daar grammaticaal gesproken dus meer dan één voorbeeld voor te zetten, correct was geweest, "kleding, opleiding en dergelijke" net zo goed dat je meerdere voorbeelden voor een etc. hoort te zetten. . Onze Taalnazi blijkt Faalnaziquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
vreemd, uit dit CBS bericht van en jaar terug blijkt iets anders:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
"In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn ruim 52.000 Nederlanders geëmigreerd.
Dat is meer dan het jaar ervoor, toen in dezelfde periode 47.000 mensen vertrokken uit Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)"
quote:Centraal Bureau voor de Statistiek
CBS Persbericht PB11-050 pagina 1 van 3
PB11-050
11 augustus 2011
In de eerste helft van 2011 verlieten ruim 58 duizend personen ons land. Dat
zijn er bijna 5 duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Goedzo, waar ga jij heen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Over een maand ben ik ook weg.Net voor de verkiezingen.
Beijing. Heb er al eerder korter gezeten tijdens m'n studie maar heb m'n bul afgelopen maand gehaald dus ben nu een vrij man.quote:
Hulde!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beijing. Heb er al eerder korter gezeten tijdens m'n studie maar heb m'n bul afgelopen maand gehaald dus ben nu een vrij man.
Heb een paar lijntjes lopen via mensen die ik ken maar ik beslis daar pas. Heeft ook niet zo heel veel haast en wil wel goed zitten. Dat is wel 't voordeel van daar al eerder geweest zijn. Denk dat veel jonge emigranten ook op die manier emigreren. Via studie, uitwisseling of internship voor korte tijd en dan merk je hoeveel dingen er daar gebeuren. Veel startende ondernemingen ook, dus er is altijd wel iets spannends te beleven.quote:
Vooral 55 plussers die op hun 25e hebben gekocht. Die kunnen nog dik cashen, hebben nog een vet pensioen, en kunnen dan in Spanje of Dubai weer een fijn huisje kopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:09 schreef DroogDok het volgende:
Cashen op het huis, in deze tijd? Kan ik me niet voorstellen.
Jep,quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:24 schreef LXIV het volgende:
Ach, het is allemaal zo relatief. Er zijn nog altijd véél meer mensen die Nederland in willen dan mensen die Nederland uit willen. Dat scheelt denk ik wel een factor 10.
Het probleem is dat dit dus niet houdbaar is. Op lange termijn. Maar al vertrekken er maar 50.000 handuitdemouwers per jaar en komen er 40.000 handophouders binnen (netto), op een termijn van 30 jaar zijn dat er toch veel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep,
Handophouders willen het land in
Handuitdemouwers willen het land uit
Je laat heel goed zien hoe waar de voorspelling "The road to serfdom" was. Je bent van mening dat het talent en kunde van de TU-er van de Nederlandse overheid is, ipv van de persoon.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit dus niet houdbaar is. Op lange termijn. Maar al vertrekken er maar 50.000 handuitdemouwers per jaar en komen er 40.000 handophouders binnen (netto), op een termijn van 30 jaar zijn dat er toch veel.
Daarom vind ik een emigratiebelasting (waar veel grapjes over gemaakt worden) helemaal niet zo'n gek idee. Het voortbrengen van een 22-jarige, gezonde, TU-er kost zeker 500.000 euro. (met alle scholen, gezondheidszorg, sport, veiligheid etc). Dat is op zich geen probleem, want die TU-er betaalt dat 10-voudig terug via arbeidsproductiviteit en belastingen.
Maar als die TU-er een jaartje na zijn afstuderen naar Maleisië vertrekt, dan kost dat ons dus wel veel geld. Die gaat daar 80K verdienen en 20K belasting betalen per jaar. Plus nog eens een keer de opbrengst van zijn arbeid voor het bedrijf daar. Blijft hij daar lang of voor altijd, is dat veel meer dan een miljoen wat wij hier mislopen. (denk aan de opbrengst van een enkel patent of een enkele vernieuwing).
Het zou niet onredelijk te zijn om dat soort mensen die weggaan een vergoeding te vragen voor hun opvoeding en scholing in Nederland. De mensen die blijven doen dat indirect namelijk ook. (en heel vet).
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je laat heel goed zien hoe waar de voorspelling "The road to serfdom" was. Je bent van mening dat het talent en kunde van de TU-er van de Nederlandse overheid is, ipv van de persoon.
Daarom moeten studenten ook hun opleiding zelf betalen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.
In het voetbal heb je al zo iets: De opleidings vergoeding. Hoe mager ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel een investering geweest door de Nederlandse overheid. Dat heeft die student niet terugverdiend door in het weekeind glazen te gaan wassen in de horeca.
Als diezelfde student in een land zonder functionerende overheid, neem Zimbabwe, geboren was, dan had hij zich nooit zo kunnen ontwikkelen.
Het is niet raar dat een instelling, of het nu een overheid is of een uitvindersbureau, medicijnfabrikant of wat dan ook, zijn investering terug wil verdienen. Waarom zouden wij nog studenten opleiden als ze allemaal vertrekken? Dan kunnen we dat geld beter in de zorg inzetten.
Ze betalen maar een fractie van de totale kosten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom moeten studenten ook hun opleiding zelf betalen.
En heel veel studenten betalen de kosten nooit terug door economische activiteit, maar laten zich zo snel mogelijk bezwangeren na hun studie en worden munttheemoeder.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze betalen maar een fractie van de totale kosten.
Mwoah, ik heb al 2x volledig huis/haard/vriendenkring achtergelaten bij het verhuizen en een paar jaar in Engeland doorgebracht. Wat mij stoort is dat vooral jonge hoogopgeleiden snel vertrekken naar het groenere gras terwijl Nederland hun opleiding zwaar heeft gesubsidieerd. So long and thanks for the fish.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen als jij blijven hun hele leven in het dorp wonen waar ze geboren zijn
Dat is zekere tijd geleden ook ooit serieus voorgesteld. Door die rooie feministe van de PvdA.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En heel veel studenten betalen de kosten nooit terug door economische activiteit, maar laten zich zo snel mogelijk bezwangeren na hun studie en worden munttheemoeder.
Dus als je emigatiebelasting invoert, moet je ook munttheemoedertax invoeren.
Dan moet je het maar aantrekkelijker maken om in Nederland te blijven werken. Daarom slaat dit beleid ook nergens op. Je leidt aan de ene kant veel hoogopgeleiden op en aan de andere kant jaag je ze het land uit door een veel ongunstiger belastingklimaat. Als Nederland zorgvuldiger om zou gaan met de mensen die wel wat kunnen, dan was 't allemaal niet zo tragisch in Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:43 schreef LXIV het volgende:
Het is niet raar dat een instelling, of het nu een overheid is of een uitvindersbureau, medicijnfabrikant of wat dan ook, zijn investering terug wil verdienen. Waarom zouden wij nog studenten opleiden als ze allemaal vertrekken? Dan kunnen we dat geld beter in de zorg inzetten.
Wat een ongelofelijke bekrompen sexisitische crap.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is zekere tijd geleden ook ooit serieus voorgesteld. Door die rooie feministe van de PvdA.
Maar die moeders leveren de beste bijdrage aan de maatschappij die je kunt bedenken. Kinderen. Dus hun is het vergeven.
Agreed, China ligt gemiddeld natuurlijk onder het niveau NL maar ik wed dat met de juiste baan en juiste locatie (zoals Shanghai) dat je het er beter kan hebben dan in NLquote:
Tja, maar het probleem is de onaantrekkelijkheid om in Nederland succesvol te zijn en daar moet je wat aan doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb al 2x volledig huis/haard/vriendenkring achtergelaten bij het verhuizen en een paar jaar in Engeland doorgebracht. Wat mij stoort is dat vooral jonge hoogopgeleiden snel vertrekken naar het groenere gras terwijl Nederland hun opleiding zwaar heeft gesubsidieerd. So long and thanks for the fish.
Ik zeg: net als bij bedrijven: Bij voortijdig weggaan cursuskosten terugbetalen. In dit geval het verschil tussen collegegeld en de werkelijke kosten die men heeft gemaakt om iemands opleiding te bekostigen.
Genoeg regios in Brazilie die helemaal niet zo crimineel zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef erik666 het volgende:
Brazilië is te crimineel, Russen zijn ongezellig en het is te koud, India is te vies.
In China zijn zoveel chinezen. Misschien Australië of VS maar allebei kom je niet makkelijk binnen.
Het hele verhaal doet me ook sterk aan de berlijnse muur denken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, en als je zo'n "emigratie-boete" creëert, loopt emigratie echt niet terug en zijn er vast zat manieren om de boete te ontlopen. Daarnaast moet je je afvragen wat je nu eigenlijk wil. Wil je dat geld voor die opleiding terug, of wil je die hoogopgeleiden in Nederland houden? Met een boete stop je mensen echt niet, daar zul je 't klimaat voor moeten veranderen.
Dat is een keuze die we met z'n allen (democratie) maken. Als er na heel veel wikken en wegen en vijven en zessen en een tiental jaren procederen besloten wordt om iemand, verdacht van oorlogsmisdaden, eindelijk het land uit te zetten, dan staat half Nederland op z'n achterste benen. We willen dit allemaal zelf want we kiezen politici die dit uitvoeren. In ieder geval wil de meerderhied het zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan moet je het maar aantrekkelijker maken om in Nederland te blijven werken. Daarom slaat dit beleid ook nergens op. Je leidt aan de ene kant veel hoogopgeleiden op en aan de andere kant jaag je ze het land uit door een veel ongunstiger belastingklimaat. Als Nederland zorgvuldiger om zou gaan met de mensen die wel wat kunnen, dan was 't allemaal niet zo tragisch in Nederland.
Singapore is een goede keuze, het is een booming economie: ze hebben een cruciale positie op het gebied van handel tussen Azie en de rest v/d wereld. Engels is er de officiele voertaal dus alles en iedereen spreekt en schrijft gegarandeerd goed engels, in China spreken de jongeren ook vaak goed Engels maar qua lezen en schrijven is verder daar alles in het Chinees.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:24 schreef LXIV het volgende:
Ben je wat ambitieuzer en wil je niet solidair zijn maar meer dan de helft van het geld dat je verdient zelf houden, wil je niet (voor veel belastinggeld) van alles door de staat laten regelen maar doe je het zelf wel, wil je echt gaan ondernemen en durf je risico's te nemen, dan heb je in Nederland eigenlijk niks te zoeken. Ga dan naar de Angelsaksische landen, of als je echt durft naar Zuid-Oost Azië.
Duitsland?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Jep, ik ben ook vertrokken, woon nu in een villawijk aan een bosrand met twee garages en een enorme tuin, voor de prijs van een rijtjeshuis in een zozo wijk in Nederland, vlakbij de snelweg maar ver genoeg om hem niet te horen.
Wat is dat nou weer voor zuur gezemel? Waardoor is het onaantrekkelijk succesvol te zijn in Nederland?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar het probleem is de onaantrekkelijkheid om in Nederland succesvol te zijn en daar moet je wat aan doen.
Waarschijnlijk, of België. Dat vertrokken kan dan ook wel tussen aanhalingstekens.quote:
Inderdaad. Je kunt beter succesvol zijn in Nederland dan een looser in Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor zuur gezemel? Waardoor is het onaantrekkelijk succesvol te zijn in Nederland?
Nederland is daarnaast ook niet echt vriendelijk ten opzichte van ondernemers.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt beter succesvol zijn in Nederland dan een looser in Nederland.
Maar Nederland is wel erg genivelleerd. Als je elders succesvol bent, dan mag je meer van die koek houden.
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Deze emigranten dienen direct alle aanspraak op sociale voorzieningen en rechten in Nederland te verliezen.
Veel plezier in het buitenland, het gras bij de buren...............
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.
Dus? Mensen die hun hele leven in Ethiopië hebben gewoond kunnen dat ook. Nederlandse emigranten minder rechten geven dan asielzoekers is nog vreemder. Dan moet je gewoon sociale voorzieningen voor alle mensen afschaffen die hier minder dan vijf jaar achter elkaar gewoond hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.
Nederlanders die in Nederland wonen en hier belasting betalen hebben al minder snel toegang tot bijv. de huurmarkt dan Ethiopiërs die hier aankloppen. Dat is wel vreemd maar toch is het zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus? Mensen die hun hele leven in Ethiopië hebben gewoond kunnen dat ook. Nederlandse emigranten minder rechten geven dan asielzoekers is nog vreemder. Dan moet je gewoon sociale voorzieningen voor alle mensen afschaffen die hier minder dan vijf jaar achter elkaar gewoond hebben.
Volkomen mee eens, ik zou wat dat betreft graag een systeem zien wat ze in Australie hanteren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat maakt die emigranten dan ook niet uit, hè. Je kunt beter ervoor zorgen dat nieuwe migranten in NL niet meteen aanspraak maken op sociale voorzieningen en rechten. Hoef je ook minder belasting te heffen, blijven hoogopgeleide jongeren misschien ook in NL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |