Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar het etenquote:Op zondag 12 augustus 2012 16:57 schreef Lyrebird het volgende:
Kan ik aanraden, alhoewel ik er na meer dan drie jaar langzaam op ben uitgekeken.
Had gehoord dat vooral de kosten er aan de hoge kant zijn?quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:57 schreef Lyrebird het volgende:
Kan ik aanraden, alhoewel ik er na meer dan drie jaar langzaam op ben uitgekeken.
Ik heb in 4 provincies gewoond, tot grote en minder grote tevredenheid. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik een kleine 3 jaar vertrokken ben uit Nederland.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Mensen die emigreren omdat ze de lokale sfeer niet aankunnen.
Begin eerst eens te wonen in een andere provincie voor je naar het buitenland gaat, Nederland is enorm divers.
Het is zeker goed voor je ontwikkeling om een tijdje over de grens te wonen. Je gaat na een tijdje toch anders naar zaken in Nederland kijken, en ervaart Nederland ook anders wanneer je er weer bent.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:07 schreef Individual het volgende:
Iedereen zou eens in het buitenland moeten wonen.. het hoeft niet eens voor heel erg lang.. Goed voor de ontwikkeling en als iedereen het eens zou doen zou bv de PVV niet meer bestaan.
De meeste emigratie is niet voor altijd.
daar heb je gelijk in maar je hoeft ook niet perse naar een totaal andere continent en/of cultuur te gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Mensen die emigreren omdat ze de lokale sfeer niet aankunnen.
Begin eerst eens te wonen in een andere provincie voor je naar het buitenland gaat, Nederland is enorm divers.
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dan denk je, huh maar dan is het vast een enorme troep. Nee, mensen houden alles netjes bij zich tot ze thuis zijn of gooien het in een cafe weg. Dan denken sommige, ha er staan zeker enorme boetes op. Nee, mensen snappen gewoon dat ze hun eigen leefomgeving verpesten als ze hun fucking zooi op straat gooien.
Dan kom je weer terug in Nederland, je stapt uit de trein van Schiphol en het eerste wat je ziet is een of andere Sjonnie of Mohammed die zijn blikje euroshopper redbull zonder blikken of blozen op straat smijt. Het zijn DAT soort momenten waarbij ik denk... wegwezen hier.
nouquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:45 schreef Droomert het volgende:
Ja India is de definitie van chaos, maar ook dat land heeft zo z'n charmes natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.
Helemaal mee eens! Als ik kijk naar vrienden die bijvoorbeeld een tijdje in het buitenland gestudeerd hebben... Bijna iedereen komt terug met een frisse blik op de wereld, zijn een stuk toleranter en het belangrijkste, ze begrijpen dat de wereld groter is dan Nederland. Sterker nog, ze begrijpen dat Nederland eigenlijk maar een miniscule stip is op de wereld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:07 schreef Individual het volgende:
Iedereen zou eens in het buitenland moeten wonen.. het hoeft niet eens voor heel erg lang.. Goed voor de ontwikkeling en als iedereen het eens zou doen zou bv de PVV niet meer bestaan.
De meeste emigratie is niet voor altijd.
Ik heb de indruk dat mensen die roepen dat het in "het buitenland" allemaal stukken beter is last hebben van het-gras-is-groener-bij-de-buren-syndroom en eigenlijk zelf nooit vertrekken, het blijft maar bij roepen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die Nederland zo de hemel in prijzen nooit anders dan voor een vakantie eens in het buitenland zijn geweest.
En dan zonder regisseur en camerateam van EllendeMol productiesquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[\
Echt hoor, veel van die tokkies op campings die de hele dag naar SBS kijken zou je gewoon een keer in India moeten droppen ofzo.
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je zou eens naar India moeten gaan. Daar flikkeren ze alles de berm in of in de dichtstbijzijnde sloot.
Graag jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan zonder regisseur en camerateam van EllendeMol producties
De bermen in Duitsland zijn ook niet bepaald het toonbeeld van netheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Je neemt jezelf inderdaad altijd mee, dus ook Thailand, Amerika en Zweden zullen kut zijn met die instelling. Maar ik heb inderdaad de indruk dat dat soort mensen nooit zullen vertrekken. Vrijwel alle buitenlanders/expats die ik hier ken zijn allemaal bijzonder positief ingestelde ondernemende mensen. En gelukkig maar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat mensen die roepen dat het in "het buitenland" allemaal stukken beter is last hebben van het-gras-is-groener-bij-de-buren-syndroom en eigenlijk zelf nooit vertrekken, het blijft maar bij roepen.
Ook is "Nederland is kut" en slechte reden om de emigreren, je neemt jezelf altijd mee, ergens anders zie je ook weer dingen die je kut vindt, en dan ben je (heel) snel weer terug.
Dat is die graai generatie die hun huizen veel te duur verkocht heeft en de bankwereld gesloopt heeft en mij nu tot mijn 67 wil laten werken terwijl ze zelf met 55 al gestopt zijn?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit. Zeker als die generatie(s) hun opleiding en dergelijke hebben betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |