quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Zegt iemand die op linux draait
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Windhoos
Linux gebruikers zijn echt altijd van die socially akward, íets dikkige gefrustreerde mannetjes he
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tsk. Het is gewoon veel beter dan Windhoos of elk ander OS...
Argumenten voor wat? Ik kies er voor om Linux te gebruiken en daar heeft niemand last van.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:06 schreef papernote het volgende:
Weet je wat triest is: Windows schrijven als "windhoos". Als je daarmee je punt moet maken, heb je duidelijk geen goede argumenten.
Ja dat gevoel krijg ik bij Windows nou niet bepaalt...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Je moet het zelf weten, als hobbyist kan het leuk zijn. Maar ik heb gewoon liever een PC die meteen doet wat ik wil.
Jullie hebben wel een beetje jehovagedrag hoor, bij elk topic over windows met een foutmelding is er altijd wel 1 linuxer om het geloof te predikenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:07 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Argumenten voor wat? Ik kies er voor om Linux te gebruiken en daar heeft niemand last van.
Waarom moet je dan gaan lopen steken door "windhoos" te schrijven? Als je zo overtuigd bent van Linux, waarom dan andere keuzes afkraken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:07 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Argumenten voor wat? Ik kies er voor om Linux te gebruiken en daar heeft niemand last van.
Jij voelt je dan weer op een vrij trieste wijze superieurquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:10 schreef nutoj het volgende:
Linux is leuk en flexibel
Als mensen daar niet mee om kunnen gaan, dan gaan ze er op lopen zeiken
Zelf gebruik ik liever windows, omdat ik daarbij meer weet waar ik aan toe ben, maar dat is ook gebrek aan tijdsbesteding en interesse van mijn kant.
Dus als windows-gebruiker zeg ik, linux is fantastisch.
Je moet er alleen mee om kunnen gaan, hoop kunnen dat niet en reageren dat op jou af
Omdat sarcasme.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:09 schreef papernote het volgende:
[..]
Waarom moet je dan gaan lopen steken door "windhoos" te schrijven? Als je zo overtuigd bent van Linux, waarom dan andere keuzes afkraken?
Nope.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef foknerd het volgende:
Heb je ook geitenwollen sokken TS? En Nike Airmax?
Ik heb last van jouw keuze om aandacht te trekken met dit topic. Je wordt niet buitengesloten omdat je Linux gebruikt, maar omdat je een zeur bent.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:07 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
nee, omdat niemand jouw geliefde prutsOSje leuk vindtquote:
Overdrijven is ook een kunst, de installatie van software is in de meeste Linux distributies beter geregeld dan in Windowsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, omdat niemand jouw geliefde prutsOSje leuk vindt.
"dit werkt niet" "oh, gewoon ff je kernel opnieuw compilen, deze apt-get commando's runnen en het werkt weer, half dagje werk hooguit!"
Ik heb idd altijd zoveel moeite met op setup klikkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Henno het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst, de installatie van software is in de meeste Linux distributies beter geregeld dan in Windows
dit is toch wel beetje flamen hoor ... ik heb ik 5 jaar geen enkele kernel compile gedaan en sins ik ubuntu gebruik geen enkel apt commando gedaan, geen enkele keer problemen gehad met dependancy probs of zo ... ik ben het helemaal met je eens enkele jaren geleden ... maar deze argumenten zijn naar mijn mening toch wel een beetje achterhaald ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, omdat niemand jouw geliefde prutsOSje leuk vindt.
"dit werkt niet" "oh, gewoon ff je kernel opnieuw compilen, deze apt-get commando's runnen en het werkt weer, half dagje werk hooguit!"
amen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:10 schreef HaerdenC het volgende:
Er zijn veel meer mensen die Linux gebruiken maar er zich niet van bewust zijn ... bv digicorders, navigatie systemen, telefoons, etc.
Ikzelf ben Linux gebruiker maar vind dat windows ook een markt moet hebben. Einde verhaal. Ieder moet het zelf maar weten
Ik krijg anders op Windows ook weinig voor elkaar zonder te $$$'en. Ja games spelen, dat wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef John5 het volgende:
De meeste mensen gebruiken een OS als middel naar een doel. Linux is een doel op zich en dus compleet kansloos voor mensen die iets voor elkaar willen krijgen.
Ergo, niet janken.
En vervolgens wordt er allemaal troep overal over de schijf verspreid en weet die setup zelf niet eens hoe alles weer moet worden opgeruimdquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb idd altijd zoveel moeite met op setup klikken
En wat is er mis met betalen? Goed gereedschap kost geld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef Bastian het volgende:
[..]
Ik krijg anders op Windows ook weinig voor elkaar zonder te $$$'en. Ja games spelen, dat wel.
natuurlijk is het flamen, dit is KLB, geen DIGquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
dit is toch wel beetje flamen hoor ... ik heb ik 5 jaar geen enkele kernel compile gedaan en sins ik ubuntu gebruik geen enkel apt commando gedaan, geen enkele keer problemen gehad met dependancy probs of zo ... ik ben het helemaal met je eens enkele jaren geleden ... maar deze argumenten zijn naar mijn mening toch wel een beetje achterhaald ...
maar als eerlijke linux gebruiker kan ik jouw argumentatie wel wat verbeteren ... Ow probeer eens even je gps te updaten, of de android van je telefoon naar een nieuwere versie te zetten (ook al is dat op zich een linuxen dus hypocriet dat dat meestal met een windows client moet), speel eens de laatste games. Probeer eens alle functies van je Lexmark all-in-one printer aan het werk te krijgen ... kijk ... daar heb je echt een punt me
![]()
maar verder ... ieder gebruikt wat hij wil en war hij zich goed mee voelt.
En dan het de-installatie proces. Je kan niet eens een wachtrij makenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:21 schreef Henno het volgende:
[..]
En vervolgens wordt er allemaal troep overal over de schijf verspreid en weet die setup zelf niet eens hoe alles weer moet worden opgeruimd
Dat KAN,maar ligt aan de programmeur, niet per se aan windows. Een goeie applicatie verwijder je gewoon zonder problemen en restmeuk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:21 schreef Henno het volgende:
[..]
En vervolgens wordt er allemaal troep overal over de schijf verspreid en weet die setup zelf niet eens hoe alles weer moet worden opgeruimd
wel ... die-hard man ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb idd altijd zoveel moeite met op setup klikken
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef John5 het volgende:
De meeste mensen gebruiken een OS als middel naar een doel. Linux is een doel op zich en dus compleet kansloos voor mensen die iets voor elkaar willen krijgen.
Ergo, niet janken.
hele domme, onterecht arrogante techneuten post.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef robin007bond het volgende:
Arch Linux
En TS, vaak is het inderdaad een gebrek aan kennis die ze moeten projecteren op het OS. We moeten dus eigenlijk medelijden met hen hebben.
ik ben er dus nu 1000 procent zeker van dat jij de laatste 2 jaar geen enkele ubuntu of mint geprobeerd of geinstalleerd hebtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
hele domme, onterecht arrogante techneuten post.
Linux is zo gebruiksvriendelijk als een Skoda uit 1937, hij doet het wel, maar je moet het van haver tot gort doorhebben.
En nee, daar is voor techneuten niets mis mee, sterker nog, een voordeel. Maar 95% van de computers wordt niet door techneuten gebruikt.
Dus zie je dat in Windows elke third party applicatie z'n eigen updater service heeft draaien, jaja dat is het voorbeeld van efficiëntie!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
wel ... die-hard man ...
als je in linux software van verschillende leveranciers installeerd via de packet manager ... die heel makkelijk werkt en doorzoekbaar is ... te filteren ... wordt dat mooi bijgehouden. De update manager houd AL je apps up to date ...
In windows is dat er ook voor je microsoft producten maar andere aplicaties moeten dat maar zelf regelen. Voor de gemiddelde gebruiker is het Linux systeem dan toch net een tikkeltje beter ...
voor je weer begint te spouwen ... je kan kiezen om bepaalde dingen niet te updatenalles staat in 1 mooi venster samen gepakt.
Dus eigenlijk bevestig je mijn post gewoon?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
hele domme, onterecht arrogante techneuten post.
Linux is zo gebruiksvriendelijk als een Skoda uit 1937, hij doet het wel, maar je moet het van haver tot gort doorhebben.
En nee, daar is voor techneuten niets mis mee, sterker nog, een voordeel. Maar 95% van de computers wordt niet door techneuten gebruikt.
lekker onderbouwd :-)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:28 schreef HeatWave het volgende:
het leuke is, de linux-users geven allemaal hele goeie, kloppende argumenten.
En toch is het een kutOS, mooi is dat.
Nee, maar dat hoeft ook niet, alle normale mensen zijn het met me eensquote:
ja, dat vindt de gemiddelde gebruiker ook zo'n gemis, mijn visboer klaagde er van de week nog overquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:33 schreef Henno het volgende:
Qua storage is Windows al helemaal incompetent te noemen, ze hebben niet eens een fatsoenlijke RAID implementatie
FreeBSD/ZFS
Ik hoor het altijd bij de groenteman, nu ga ik naar een groenteman die apple gebruikt, die zeurt nooit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat vindt de gemiddelde gebruiker ook zo'n gemis, mijn visboer klaagde er van de week nog over.
Je hebt inderdaad wel gelijk dat het de gemiddelde visboer niet uitmaakt hoe z'n bestanden er over een week bij liggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat vindt de gemiddelde gebruiker ook zo'n gemis, mijn visboer klaagde er van de week nog over.
In dit geval staan de OSX en windows-users zij aan zij. De gebruikers van een wel professioneel-ontworpen en doordacht OSquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:35 schreef Argo het volgende:
Waarom zijn hier nog geen Apple fanbois, die zeggen dat Linux en zowel Windows kut is?
Ik wil kamervragen!
Idd, OSX gebruiker hier..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit geval staan de OSX en windows-users zij aan zij. De gebruikers van een wel professioneel-ontworpen en doordacht OS.
Over "al een paar jaar geen" gesprokenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Psy-freak het volgende:
Ohja, Windows (98/XP) opnieuw installeren, drivers voor alles zoeken op een andere pc, overzetten met cd/usbstick en dan even later
DRIVER_LESS_OR_NOT_EQUELL
FUUUUU---!!
En ze zijn fanatiek, over een OSquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Linux gebruikers hebben lang haar. Altijd. En ze dragen sandalen.
Windows 98 of xp moet je wel eerlijk vergelijken met een linux uit die tijd hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Psy-freak het volgende:
Ohja, Windows (98/XP) opnieuw installeren, drivers voor alles zoeken op een andere pc, overzetten met cd/usbstick en dan even later
FUUUUU---!!
Op zich maakt het geen zak uit, Linux, Windows of Apple.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit geval staan de OSX en windows-users zij aan zij. De gebruikers van een wel professioneel-ontworpen en doordacht OS.
kort haar en geen sandalen ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Linux gebruikers hebben lang haar. Altijd. En ze dragen sandalen.
Prima, maar amper/nooit gejank gehad met ernstige systeemfouten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Windows 98 of xp moet je wel eerlijk vergelijken met een linux uit die tijd heen geloof me ... hoe fanboy ik ook ben ... linux had in der tijd ook heel veel shit ... kernel panics, 3d versnelling werkte maar op een hand vol kaarten, office was niet compatibel ... ook al lag dat meer aan MS ... dual head displays was in linux echt een gekloot en werkte in windows aardig. In die tijd ging het ook best wel eens mis na wat upgrades ... x.org was soms behoorlijk brak, Geen truetype fonts. KDE zat vol bugs en was onbetrouwbaar, gnome was grafisch zwaarder en beperkter ... en geloof me ik kan nog even door gaan. Daarom ook dat ik zeg ... Linux de laatste 2 jaar en dan liefst ubuntu of mint is het enige dat beetje als alternatief zou kunnen dienen.
ik gebruik linux en verdedig hier even goed windows en laat se zwakke punten zien ... niet veralgemenen hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ze zijn fanatiek, over een OS.
Nuance is verboden in KLBquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:42 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
ik gebruik linux en verdedig hier even goed windows en laat se zwakke punten zien ... niet veralgemenen he... verder ... niet alle android of tomtom gebruikers hebben lange haren ...
zou ik niet doen, is heetquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:43 schreef Argo het volgende:
Misschien dat ik wel Linux op mijn laptop voor school zet, maar dan durf ik te wedden dat die klote Cisco manager die erop moet, weer niet op Linux draait. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
cisco manager kan je draaien in een eigen linux distri van Cisco (VOS5) sins 2006 dus denk niet dat het zo een probleem is om dat draaiende te krijgen op Linuxquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:43 schreef Argo het volgende:
Misschien dat ik wel Linux op mijn laptop voor school zet, maar dan durf ik te wedden dat die klote Cisco manager die erop moet, weer niet op Linux draait. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Psy-freak het volgende:
FUUUUU---!!
Ja dus, anders zie je een windows logo. En bij ubuntu zie je dit niet (meer?).quote:
Dat zal het probleem niet zijn. Eerder die docent die per se een Word *.docx document van je wil en het moment dat je een presentatie moet geven op een pc (zonder netwerkverbinding) met alleen PowerPoint geïnstalleerd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:43 schreef Argo het volgende:
Hmm misschien dat ik hem eens voor de lol op mijn laptop zet, want voor windows 7 is mijn laptop nog wat te sloom, maar het zit er standaard op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
cisco manager kan je draaien in een eigen linux distri van Cisco (VOS5) sins 2006 dus denk niet dat het zo een probleem is om dat draaiende te krijgen op Linux
DAT heb ik zelf opgelost bij mij, het zat hem in de video-kaart driver.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef HaerdenC het volgende:
[ afbeelding ]
Windows ... most people don't read binary errors ...
Zo overdreven is het niet hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Henno het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst, de installatie van software is in de meeste Linux distributies beter geregeld dan in Windows
Gelukkig staat er een voor iedereen leesbare Engelstalig tekst en zijn de foutcodes hexadecimaal (en niet binair)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef HaerdenC het volgende:
[ afbeelding ]
Windows ... most people don't read binary errors ...
libre office kan perfect met docx en pptx overweg ... er is een MS font pack en alles ... De laatste jaren is er zo iets over microsoft in het nieuws geweest ... Antitrust zaak en van die dingen ... maar als je onder een microsoft steen leeft heb je daar niets van mee gekregen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef papernote het volgende:
[..]
Dat zal het probleem niet zijn. Eerder die docent die per se een Word *.docx document van je wil en het moment dat je een presentatie moet geven op een pc (zonder netwerkverbinding) met alleen PowerPoint geïnstalleerd.
Hmm dat is wel minder, maar je kan twee systemen runnen in 1. Overigens neem ik aan dat ik gewoon alles op een usb kan zetten, en dat hier weer kan openen bij mij thuis op word.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef papernote het volgende:
[..]
Dat zal het probleem niet zijn. Eerder die docent die per se een Word *.docx document van je wil en het moment dat je een presentatie moet geven op een pc (zonder netwerkverbinding) met alleen PowerPoint geïnstalleerd.
je kan ook nog altijd een virtual box installeren met een windows virtueel he voor als het echt moetquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:51 schreef Argo het volgende:
[..]
Hmm dat is wel minder, maar je kan twee systemen runnen in 1. Overigens neem ik aan dat ik gewoon alles op een usb kan zetten, en dat hier weer kan openen bij mij thuis op word.
Ik doe dat altijd precies andersom.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:53 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
je kan ook nog altijd een virtual box installeren met een windows virtueel he voor als het echt moet
Dit is misschien wel een optie ja. http://www.howtogeek.com/(...)computer-or-netbook/ Hier las ik erover. Plaats is toch niet z'n probleem, gezien ik heel veel gb niet gebruik. Het is puur bedoeld voor mijn schrijven/huiswerk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:55 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd precies andersom.
Download gewoon VirtualBox en installeer het daarin.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:57 schreef Argo het volgende:
[..]
Dit is misschien wel een optie ja. http://www.howtogeek.com/(...)computer-or-netbook/ Hier las ik erover. Plaats is toch niet z'n probleem, gezien ik heel veel gb niet gebruik. Het is puur bedoeld voor mijn schrijven/huiswerk.
Dankjewel voor de tip! Het lijkt me wel wat misschien, want ik wil iets dat snel reageert en waar ik gewoon lekker in kan typen op de (wat voorn typ programma linux gebruikt, zolang het maar geen open office is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Download gewoon VirtualBox en installeer het daarin.
Sinds wanneer maakt de exacte C versie nou uit... als de gebruikte libraries waartegen gelinkt wordt maar compatible zijn is dat prima hoor. Maar wellicht mis ik iets?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo overdreven is het niet hoor.
Ja, de hele kernel hercompileren hoeft normaal niet meer nee. Maar neem nou het volgende: Nieuwe kernel, werkt de nvidia-driver ineens niet meer, die wil zichzelf hercompileren, maar de nieuwe kernel is uiteraard met een andere c-versie gecompileerd dan de oude, zodat je verplicht de gcc en g++ moet upgraden, wat dan uiteraard weer andere dependencies kapot maakt, enzovoort.
Hierin zijn rolling release distributies als Arch en Gentoo wel heel relaxed, dan kan je meestal gewoon een wat oudere basis gebruiken voor een enkele nieuwere applicatie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
Of wat ik laatst had: een bug in imagemagick, maar voor stable wordt 'ie niet bijgewerkt; de nieuwe versie is (onnodig) gecompileerd tegen versies van bibliotheken die niet in stable zitten; een backport is er niet, dus voor die simpele bugfix moet het halve systeem ineens geüpgrade worden naar de beta-versie van de distributie.
De kernel weigert alle modules die niet met dezelfde c-versie zijn gecompileerd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef Henno het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt de exacte C versie nou uit... als de gebruikte libraries waartegen gelinkt wordt maar compatible zijn is dat prima hoor. Maar wellicht mis ik iets?
Ik heb op het moment niet eens een compiler op m'n nVidia desktopsysteem trouwens, installeert allemaal prima hoor
is dat 3.3.8? die heb ik net compiled hier op onze ontwikkelserver. Was net van plan te rebootenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef Igen het volgende:
[..]
De kernel weigert alle modules die niet met dezelfde c-versie zijn gecompileerd.
Nee, da's de kernelversie neem ik aan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef remi1986 het volgende:
[..]
is dat 3.3.8? die heb ik net compiled hier op onze ontwikkelserver. Was net van plan te rebooten
ow oke, thnxs. Dan voorzie ik geen problemenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, da's de kernelversie neem ik aan.
Wat ik bedoel is de versie van c. Als je bijv. een kant en klare kernel installeert die is gecompileerd met gcc 4.7, dan kun je niet zelf een kernelmodule compileren met gcc 4.6 want als je die dan probeert te laden dan wordt dat geweigerd.
Dat is dan toch gewoon een kunstmatige hindernis die totaal niet nodig is? Welke compiler je gebruikt is helemaal niet relevant... zolang je gebruik hebt gemaakt van de juiste linux kernel header files, is de resulterende module gewoon compatible met de interface van de kernel waar die header files bij horen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, da's de kernelversie neem ik aan.
Wat ik bedoel is de versie van c. Als je bijv. een kant en klare kernel installeert die is gecompileerd met gcc 4.7, dan kun je niet zelf een kernelmodule compileren met gcc 4.6 want als je die dan probeert te laden dan wordt dat geweigerd.
Ik moest vijf keer kijken of deze comment werkelijk in 2012 is geplaatst.... Als je dan een eerlijke vergelijking wil maken vergelijk dan het gebruiksgemak en überhaupt de mogelijkheden van de aanwezige linux distro's destijds voor normale gebruikers. Edit: wat HaerdenC zegt dus.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Psy-freak het volgende:
FUUUUU---!!
Lees even terug.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ik moest vijf keer kijken of deze comment werkelijk in 2012 is geplaatst.... Als je dan een eerlijke vergelijking wil maken vergelijk dan het gebruiksgemak en überhaupt de mogelijkheden van de aanwezige linux distro's destijds voor normale gebruikers.
Mac OS X is een UNIX-like systeem ergo hetzelfde als Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Mint of welke andere Linux-distroquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:53 schreef Tijn het volgende:
Als ik geen Mac had, zou ik waarschijnlijk ook wel Linux gebruiken.
En dit heeft wát precies met het topic te maken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:16 schreef Casino.Bob het volgende:
Windows is bij mij stabieler dan linux
het gaat allebei over linuxquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
En dit heeft wát precies met het topic te maken?
Nee, dit topic gaat over Linux-gebruikers. Niet over welk systeem nu leuker of stabieler of fijner is, want dat is gewoon vragen om een flamewar.quote:
niet geheel offtopic dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat over Linux-gebruikers. Niet over welk systeem nu leuker of stabieler of fijner is, want dat is gewoon vragen om een flamewar.
Wel, want daar gaat het topic gewoon niet om. Of je nu zegt dat Linux fijn is of dat koeien fijn zijn, geen verschil.quote:
je kan er een beetje naast zitten of geheel. Het tweede geldt voor jou.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wel, want daar gaat het topic gewoon niet om. Of je nu zegt dat Linux fijn is of dat koeien fijn zijn, geen verschil.
Oké, ik zal het opschrijven in mijn notitieboekje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:21 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
je kan er een beetje naast zitten of geheel. Het tweede geldt voor jou.
tot dusver het praktijkvoorbeeld van een irritante linux gebruikerquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oké, ik zal het opschrijven in mijn notitieboekje.
Fedoraquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
Heb onlangs Fedora geinstalleerd, maar wat eenis dat zeg.
Heeft Gentoo intussen binaire pakketjes zodat installeren een beetje vlot gaat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef Henno het volgende:
[..]
Hierin zijn rolling release distributies als Arch en Gentoo wel heel relaxed, dan kan je meestal gewoon een wat oudere basis gebruiken voor een enkele nieuwere applicatie.
Sukkels die Fedora installeren, Debian is the way to goquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
Heb onlangs Fedora geinstalleerd, maar wat eenis dat zeg.
Neem het aan van een domme gans..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:49 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Sukkels die Fedora installeren, Debian is the way to go
Uiteraard!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Neem het aan van een domme gans..
Ja inderdaad, gewoon gecompliceerde oplossingen aanbieden aan mensen die pc gebruiken voor werk en school en verder wat beters te doen dan de haX0r ui te hangen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:53 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
je kan ook nog altijd een virtual box installeren met een windows virtueel he voor als het echt moet
OS X is UNIX-based, net als andere Linux-distro's zoals Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Mint, ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:40 schreef Tijn het volgende:
Nee, omdat OS X geen Linux is natuurlijk.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:42 schreef Capslockie het volgende:
Ze komen beide toch voort uit Unix?
Blij dat er nog mensen met verstand zitten op fokquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
OS X is UNIX-based, net als andere Linux-distro's zoals Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Mint, ...
[..]
Ja, maar dat maakt Mac OS X niet opeens een Linux.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:42 schreef Capslockie het volgende:
Ze komen beide toch voort uit Unix?
Ik begreep wel dat programma's als premiere en after effects in principe zouden moeten draaien (in ubuntu tenminste)..quote:
Wie gaat dat dan ook op Linux doenquote:
Ik was juist de persoon die vroeger (2007/8/9) netbooks waar Ubuntu op voorgeïnstalleerd waren er Windows op moest doen, want niemand vond het fijn werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:36 schreef deNeger het volgende:
Ik heb net Ubuntu geinstalleerd op m'n netbook en godverdomme wat werkt dat fijn.. ze hebben als het ware alle goede elementen van mac en windows gecombineerd..
In die tijd heb ik Ubuntu ook geprobeerd en vond het klote, maar er is veel veranderd..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:01 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ik was juist de persoon die vroeger (2007/8/9) netbooks waar Ubuntu op voorgeïnstalleerd waren er Windows op moest doen, want niemand vond het fijn werken.
Wat is er precies veranderd? Op het eerste gezicht is er niet zo veel veranderd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:23 schreef deNeger het volgende:
[..]
In die tijd heb ik Ubuntu ook geprobeerd en vond het klote, maar er is veel veranderd..
alles werkt out of the box, eerst moest ik alles via terminal installeren.. de interface voelt volwassener aan, er is meer software te krijgenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:26 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Wat is er precies veranderd? Op het eerste gezicht is er niet zo veel veranderd.
Heb je nog steeds Wine nodig om Windowsprogramma's te gebruiken?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:38 schreef deNeger het volgende:
[..]
alles werkt out of the box, eerst moest ik alles via terminal installeren.. de interface voelt volwassener aan, er is meer software te krijgen
ja ze gaan geen windows emulator in de kernel bouwenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:39 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Heb je nog steeds Wine nodig om Windowsprogramma's te gebruiken?
Wat verwacht je dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:39 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Heb je nog steeds Wine nodig om Windowsprogramma's te gebruiken?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:41 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die Linux gebruiken en windhoos zeggen tegen Windows zijn sowieso keiharde tweaker-autisten. Je noemt topics zeker ook draadjes?
Android?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:19 schreef Casino.Bob het volgende:
Mijn telefoon heeft trouwens linux bedenk ik nu
ik heb een goedkopere galaxy met Gingerbread erop.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen ideeToch wel Jelly Bean hè?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef John5 het volgende:
Ergo, niet janken.
De meeste Android of TomTom gebruikers weten niet eens wat Linux is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:42 schreef HaerdenC het volgende:
niet alle android of tomtom gebruikers hebben lange haren ...
Waar denk je dat die nerds werken?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:39 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Sowieso, is het niet vreemd dat grote bedrijven als Google, TomTom, HTC, TiVo, Samsung en Sony nu veel geld verdienen mede dankzij de nerds die jarenlang gratis en voor niets hebben zitten programmeren aan Linux?
Ten eerste is dat niet vreemd, omdat de open-source-beweging altijd heel eerlijk erin is geweest dat best geld verdiend mag worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:39 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Sowieso, is het niet vreemd dat grote bedrijven als Google, TomTom, HTC, Samsung en Sony nu veel geld verdienen mede dankzij de nerds die jarenlange gratis en voor niets hebben zitten programmeren aan Linux?
je bent in de war met macquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:19 schreef John5 het volgende:
Ergo, niet janken.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:21 schreef Snorrenbaard het volgende:
Apple en alle andere kut besturingssysteem zijn kut.
nou het is wel de best uitziende linux die ik tegen ben gekomen, en veel zaken werkte echt goed... maar het is gewoon niet 'af' , je moet nog teveel in de terminal prutsen om dingen werkend te krijgenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:33 schreef Hoplahopla het volgende:
Ubuntu is ook waardeloos en ergens een belediging voor Linux.
Dat is de charme van Linux natuurlijk ook. Lekker in CLI werken...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:34 schreef deNeger het volgende:
[..]
nou het is wel de best uitziende linux die ik tegen ben gekomen, en veel zaken werkte echt goed... maar het is gewoon niet 'af' , je moet nog teveel in de terminal prutsen om dingen werkend te krijgen
Dat is niet een heel terechte analogie...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:37 schreef Quotidien het volgende:
Linux is als een fiets waar je onderweg steeds aan moet gaan sleutelen.
Gek dat ik nou nooit problemen heb met drivers. Kwestie van goede hardware gebruiken vermoed ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:37 schreef deNeger het volgende:
tsja als ik m'n geluid werkend wil krijgen klik ik liever op een vinkte met 'enable sound' dan dat ik in gure websites moet zoeken naar de juiste driver die ik zelf mag compilen en installeren..
Ja, je moet alleen wel wielrenner zijn om hem daarna te kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is niet een heel terechte analogie...
Linux is meer als een fiets die je gratis krijgt en waar je eerst twee dagen aan moet sleutelen om hem fatsoenlijk te kunnen gebruiken.
bose audiosetje van 500 euro.. zou toch goed moeten zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Gek dat ik nou nooit problemen heb met drivers. Kwestie van goede hardware gebruiken vermoed ik.
Ik heb het over je geluidskaart.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:39 schreef deNeger het volgende:
[..]
bose audiosetje van 500 euro.. zou toch goed moeten zijn
Linux is consequenter dan Windows. Als het draait, dan blijft het draaien. Tot in de oneindigheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:39 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ja, je moet alleen wel wielrenner zijn om hem daarna te kunnen gebruiken.
Dat kutargument altijd. Maak Linux dan eens leek-vriendelijk, want dat is Windows dus wél.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Linux is consequenter dan Windows. Als het draait, dan blijft het draaien. Tot in de oneindigheid.
nah win7 ook wel zolang je geen ranzige meuk binnenhaalt of met systeembestanden gaat kloten, maar sinds UAC (vista) is er veel veranderdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Linux is consequenter dan Windows. Als het draait, dan blijft het draaien. Tot in de oneindigheid.
Eigenlijk is het appels met peren vergelijken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat kutargument altijd. Maak Linux dan eens leek-vriendelijk, want dat is Windows dus wél.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Eigenlijk is het appels en peren pinguïns vergelijken natuurlijk.
Maar dat pretendeert Linux ook niet te zijn. Je moet er gewoon mee kunnen werken en iedereen met een beetje hersens moet dat eigenlijk wel kunnen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat kutargument altijd. Maak Linux dan eens leek-vriendelijk, want dat is Windows dus wél.
Je hebt zo veel distributies. Door alleen Ubuntu te proberen heb je eigenlijk nog geen goed oordeel kunnen geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:47 schreef deNeger het volgende:
mja ubuntu voelde een beetje aan als een tomtom-kloon die je bij de aldi koopt.. het lijkt hetzelfde maar als je ermee gaat werken is het 't toch net niet
Ach, voor ieder wat wils.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad z'n grootste handicap.
Uhuh, zolang het z'n shit alleen niet together krijgt zal Linux het wils blijven van een nerd-niche.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:04 schreef robin007bond het volgende:
Ach, voor ieder wat wils.
Arch Linux
Dan mag je meteen nog wel een paar stapjes terug nemen en zeggen dat Linux via OsX ook al op de desktopmarkt is doorgedrongen.quote:
Nee, want OS X is geen Linux.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan mag je meteen nog wel een paar stapjes terug nemen en zeggen dat Linux via OsX ook al op de desktopmarkt is doorgedrongen.
Tuurlijk. Maar daar gaat het niet om. Linux is een kernel. Android gebruikt die kernel, net als Ubuntu. OS X heeft een heel andere kernel, die echt niks met Linux te maken heeft.quote:
Het enige wat ik ooit aan die farm heb gedaan is AFP, bonjour en dergelijke services installeren om 'm zich meer als een X-serve te laten gedragen, en that's it. Wil d'r ook niet naar om hoeven kijken. Daar is het een server voor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit me Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
En dan moet je niet zo'n knuppel als ik zijn die allerlei experimentele instellingen gebruikt. Want dan wil het nog wel eens stuk gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit met Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
Over die "app store" gesproken,bestaat al jaren(gaat terug naar 1999/2000/2002) en heet package managerquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:17 schreef Faux. het volgende:
Linux gaat ook gewoon met z'n tijd mee. Software installeren gaat in 9 van de 10 keer van de gevallen niet meer via make install en Ubuntu en enkele andere distributies hebben al een App Store. Ikzelf ben een tevreden Linux-gebruiker, omdat ik Windows zat was en benieuwd was naar Linux.
Wat voor hulpmiddel gebruik je om makkelijk gebruikers en FTP settings (bijv!) aan te maken? Ik vind vooral die gebruikers en maprechten zo'n gekloot. Verder rotsvast als server idd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit met Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
Ik gebruik gewoon de users van het systeem zelf. Maar buiten mezelf zijn het toch maar 2 of 3 mensen die erop kunnen inloggen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Wat voor hulpmiddel gebruik je om makkelijk gebruikers en FTP settings (bijv!) aan te maken? Ik vind vooral die gebruikers en maprechten zo'n gekloot. Verder rotsvast als server idd.
Windows XP belde, ze wil haar GUI terug.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:43 schreef zyntex het volgende:
Unity is echt slecht
Lang leven linux mint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Windows XP belde, ze wil haar GUI terug.Die hoef je niet te gebruiken. Gnome classic panel werkt prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, uiteraard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:35 schreef Drommelsch85 het volgende:
Maar verder alles dus met de CLI, denk ik.
Mwah... ziet er ook niet super uit. Maar ach, ieder z'n eigen ding.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:53 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Die hoef je niet te gebruiken. Gnome classic panel werkt prima.
Maar waarom is het zo verdomde moeilijk om gewoon iets te maken wat er standaard goed uit ziet en werkt?quote:
Ook de nieuwe standaard GUI van Debian trouwens.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:02 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik gebruik tegenwoordig XFCE. Briljante GUI! Vooral lekker minimalistisch.
Ow? Das raar ik kreeg onlangs nog Gnome 2 te zien...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook de nieuwe standaard GUI van Debian trouwens.
Vanaf 7.0 is het Xfce standaard ipv Gnome.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ow? Das raar ik kreeg onlangs nog Gnome 2 te zien...
Dan is dat jouw probleem. Ga maar lekker terug naar Windowsquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:16 schreef Mr.KnowNothing het volgende:
ik snap er alleen geen ene reet van en ik wil het ook eigenlijk niet snappen.
Ik gebruik 6, dat verklaard het. Ze zijn eindelijk verstandig geworden bij Debian. Gnome is zo bloated.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanaf 7.0 is het Xfce standaard ipv Gnome.
Moest hieraan denken, en dan nog ziet een oude versie van OSX er beter uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:05 schreef nietzman het volgende:
Ohja, ik moest even huilen toen ik de screenshot bij de pressrelease zag van de nieuwe KDE.
[ afbeelding ]
WTF KDE.. Leuk om te zien dat ze visueel inmiddels de jaren negentig binnen zijn.
Je moet de charme er van in zien: Je kunt alles aanpassen naar je eigen smaak en stijl.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:21 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Sowieso is die hele linux UI / xWindow nooit consistent qua look en feel. Fijn hè, keuzes.
Feit is dat niemand daarop zit te wachten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:22 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Je moet de charme er van in zien: Je kunt alles aanpassen naar je eigen smaak en stijl.
Dat is wel een hele simpele conclusie. Helaas is het wel de waarheid...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feit is dat niemand daarop zit te wachten.
Pantherquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:21 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Moest hieraan denken, en dan nog ziet een oude versie van OSX er beter uit. [ afbeelding ]
Sowieso is die hele linux UI / xWindow nooit consistent qua look en feel. Fijn hè, keuzes.
Dat ziet er geweldig mooi uit, ja. Alleen jammer dat de standaard gebruiker hier gewoon niets vanaf weet en het waarschijnlijk erg moeilijk zal zijn om dit resultaat te bekomen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
De 1% boeit het niet hoe hun Linux UI eruit ziet, voor de 99% waar zo'n ietwat opgedofte KDE voor is bedoeld mist het gewoon de boot.
Zit je dan met je kleine, lelijke fonts en het instellingenmenu wat er weer compleet anders uit ziet dan dit front-end achtige menu. Screenshots van Gnome 3, trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad niet slecht uit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:11 schreef deNeger het volgende:
moet zeggen dat ik wel erg gecharmeerd ben van Unity
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker clean en simpel.. het lijkt alsof de goede elementen van windows en mac hebben samengevoegd.. het is nog niet zo volwassen als win7 of macos, maar het komt zeker in de buurt..
Ubuntu is een prachtig lettertype.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:30 schreef deNeger het volgende:
Ik vind het alleen jammer van dat rare lettertype wat elke linux-distro gebruikt, is het zo moeilijk een verdana-achtig lettertype te ontwikkelen?
valt wel mee toch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:20 schreef nietzman het volgende:
Ziet er inderdaad netjes uit... ...totdat je een 3rd party app opent en je tegen een inconsistente puist aan zit te kijken.
Absoluut oneens. Ubuntu is modern, fris en professioneel. Zie ook Ubuntu Ligt: http://font.ubuntu.comquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:36 schreef deNeger het volgende:
[..]
Op zich is het best mooi, maar het doet zo lomp en dik aan..
Ik vind het een mooi lettertype maar niet als hoofd-lettertype, daar is het te druk voor, maargoed das mijn mening, ik heb het op m'n werkpc uitgezet en dat bevalt een stuk beter..quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:38 schreef Faux. het volgende:
[..]
Absoluut oneens. Ubuntu is modern, fris en professioneel. Zie ook Ubuntu Ligt: http://font.ubuntu.com
Ik vind de taakbalk aan de zijkant echt verschrikkelijk, Unity laat zich ook totaal niet customizen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:35 schreef deNeger het volgende:
[..]
valt wel mee toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen WINE apps zien er vaak lelijk uit, maargoed, die gebruik je ook allen als het moet
mwah in principe is het beter aan de linkerkant, tis alleen wel wennen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:09 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
Ik vind de taakbalk aan de zijkant echt verschrikkelijk, Unity laat zich ook totaal niet customizen.
11 jaar te laat ,jahquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:17 schreef 9611Niels het volgende:
Ik gebruik al maanden Blinux, het nieuwste product van Tim van Elsloo.
Ja de taakbalk en window management (docking/resizen/etc) lijkt erg op windows.. zoals ik al zei, ze hebben de sterke punten van windows gecombineerd met de sterke punten van macosquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:31 schreef Agiath het volgende:
Huisgenoot draait Ubuntu. Vind het best veel op Windows met een skin lijken eigenlijk...
bootfix downenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:38 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Ik heb best lang Ubuntu gebruikt, maar na werkelijk iedere auto-update werd de video driver verneukt waardoor ik in safe mode de driver moest herinstalleren.En uiteindelijk besloot m'n bootloader om te stoppen met werken en ik heb nog niet de energie gevonden om die te repareren..
Ik wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:58 schreef deNeger het volgende:
maar niemand ervaring met ubuntu installeren op een imac?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef deNeger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Hij wil bij mij niet booten van CD..
Linux from scratchquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Rivalo het volgende:
Niet je eigen GNU/Distributie compileren
Dat bestaat al.. dat heet Windows.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).
De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
Jij gebruikt ook Linux?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef robin007bond het volgende:
Arch Linux
En TS, vaak is het inderdaad een gebrek aan kennis die ze moeten projecteren op het OS. We moeten dus eigenlijk medelijden met hen hebben.
Leuke wallpaperquote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij gebruikt ook Linux?![]()
Respect.![]()
Ik gebruik al jaren Ubuntu en met tevredenheid.![]()
Ik zou echt niet meer terug willen naar Windows.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik noem topics altijd draden en users gebruikers.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:09 schreef DragonBlade het volgende:
[..]Juist!
Mensen die 'draadjes' zeggen![]()
Eigenlijk zit je hier Android te beschrijven. Dat is immers een Linux-fork door Google, die niet leunt op de commandline leunt, met een gecontroleerde appstore.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).
De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
Kan wel een update gebruikenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:53 schreef zarGon het volgende:
Pardus altijd nummer één, omdat Turkse Linux-distro..
.
Android?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:46 schreef HaerdenC het volgende:
Vandaag Windows 8 een kans gegeven. Allemaal leuk en wel maar ... toch blij toen ik terug in mijn primaire partitie kon booten, unity te voorschijn kwam en er geen commerciële onzin door mijn strot geduwd werd![]()
Aangezien ik het maar niks vind zal Windows 8 dus wel een groot succes worden (ik vond usb maar niks omdat firewire stukken beter was, ide vond ik achterlijk omdat scsi veel beter was, ik geloofde nooit dat Windows Vista zou aanslaan ... ow wacht, dat was zo voor de hand liggend dat het niet eerlijk is om te vernoemen :'-) ... )
neen alle gekheid op een stokje ... ik zeg zeker niet dat Linux de perfectie is maar voor mij is het iets waar ik dagelijks op vertrouw en waar alles over het algemeen genomen best goed op werkt huidige apparaten:
- desktop pc -> ubuntu / Windows 8 (60 dagen versie)
- netbook -> xubuntu
- media pc met atom dual core aan tv -> ubuntu
- sony telefoon -> android
- MiuMiu tablet -> android
- Garmin navigati -> Linux based
- Telenet digibox -> java op Linux kernel
- Laptop werk -> Dual boot Windows XP / Ubuntu
- Laptop prive -> ubuntu
Ik speel geen of weinig spelletjes daarin ben ik heel eerlijk dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik een WIIgewoon omdat ik dat wel een leuk ding vind. Geen idee wat dat als OS gebruikt of waar dat op gebasseerd is.
Wat men hierboven aan haalt over centrale appstore, degelijke drivers, etc ... persoonlijk vind ik dat Ubuntu daar best wel aardig aan voldoet toch.
inderdaad maar ik ben IT-er en lui ... ding werkt, werkt vlot, dus waarom zou ik er tijd aan verliezen om het om te zettenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:25 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.
Ik draai Arch met i3 op mijn netbookje. Werkt perfect.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:29 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
inderdaad maar ik ben IT-er en lui ... ding werkt, werkt vlot, dus waarom zou ik er tijd aan verliezen om het om te zetten
Windows 8. Behalve dan de absurd lage systeemeisen. Dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Windows 8 lijkt mij weer zo'n flop net als Vista.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Windows 8. Behalve dan de absurd lage systeemeisen. Dat gaat niet gebeuren.
O ja ze zullen wel expres een verkeerde versie uitgebracht hebben dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:02 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Windows 8 lijkt mij weer zo'n flop net als Vista.
Na elke goede Windowsversie kwam er altijd een baggerversie (3.1 -> 95, 98 -> me, xp -> vista, 7 -> 8?).
wat goed dat je het al weet zonder te proberen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:02 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
plak een stickertje over de 8 en dan is dat probleem ook opgelost.quote:Na elke goede Windowsversie kwam er altijd een baggerversie (3.1 -> 95, 98 -> me, xp -> vista, 7 -> 8?).
Begrijpend lezen is moeilijk, he.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:47 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
wat goed dat je het al weet zonder te proberen.
[..]
plak een stickertje over de 8 en dan is dat probleem ook opgelost.
Wat is er met Windows 2000 gebeurd?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:02 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Na elke goede Windowsversie kwam er altijd een baggerversie (3.1 -> 95, 98 -> me, xp -> vista, 7 -> 8?).
inderdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is er met Windows 2000 gebeurd?
Ja, ik gebruik ook Linux.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij gebruikt ook Linux?![]()
Respect.![]()
Ik gebruik al jaren Ubuntu en met tevredenheid.![]()
Ik zou echt niet meer terug willen naar Windows.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Open source, GPL. Daar is MS niet echt een voorstander van omdat de hele wereld dan kan zien wat ze van de open source gemeenschap hebben gejat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:59 schreef deNeger het volgende:
snap niet dat windows zichzelf niet baseert op linux, Win8 (RT) hebben ze toch opnieuw moeten bouwen voor ARM, hadden ze net zo goed linux als uitgangspunt kunnen nemen.
Dat tweede mag... maar dat eerste .....quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik noem topics altijd draden en users gebruikers.
simperl ... omdat ze er dan geen geld voor mogen vragenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:59 schreef deNeger het volgende:
snap niet dat windows zichzelf niet baseert op linux, Win8 (RT) hebben ze toch opnieuw moeten bouwen voor ARM, hadden ze net zo goed linux als uitgangspunt kunnen nemen.
Apple mag dus ook geen geld vragen voor OSX?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
simperl ... omdat ze er dan geen geld voor mogen vragendus neen ... dat gaat NOOIT gebeuren N.O.O.I.T.
best even je inlezen ... OSX is niet gebasseerd op Linuxquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:23 schreef deNeger het volgende:
[..]
Apple mag dus ook geen geld vragen voor OSX?
Nou zeg, het moet toch minstens een recursief acroniem zijn. Dus XNU = XNU is Not Unix.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:36 schreef HaerdenC het volgende:
[..] XNU is een acroniem voor X is Not Unix. [..]
O RLY?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:42 schreef b4kl4p het volgende:
... Wat eigenlijk betekent dat de doorsnee computergebruiker gewoon oliedom is.
Ubuntu is dan ook kut.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:57 schreef RWest het volgende:
Altijd lachen als er weer een nieuwe failbuntu uitkomt en al die Linux-types massaal beginnen te roepen dat Linux nu echt OS X en Windows in gaat halen qua marktaandeel komend jaar...
Year of Linux on the Desktop 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Of het boeit de gemiddelde gebruiker gewoon niet omdat alles gewoon mooi werkt op Windows. Geen idee waarom Henk de buurman zou moeten gaan klooien met zo'n nerd-OS.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:42 schreef b4kl4p het volgende:
Je moet gewoon je mond houden over het feit dat je linux draait want de doorsnee mongool weet niet eens wat het inhoudt en bestempeld het als "te ingewikkeld". Wat eigenlijk betekent dat de doorsnee computergebruiker gewoon oliedom is.
je moet gewoon begrijpen dat voor 99,9% van de mensen een computer een gebruiksvoorwerp is, geen hobby.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:42 schreef b4kl4p het volgende:
Je moet gewoon je mond houden over het feit dat je linux draait want de doorsnee mongool weet niet eens wat het inhoudt en bestempeld het als "te ingewikkeld". Wat eigenlijk betekent dat de doorsnee computergebruiker gewoon oliedom is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |