De Oude Dame van de NOS onder vuur.quote:Mart Smeets uit de bocht
Verontwaardigde reacties op Twitter na opmerkingen van Mart Smeets die als racistisch werden bestempeld.
De presentator van NOS Studio Sportzomer waarschuwde het publiek op de portemonnee te letten omdat er een Antilliaan in de zaal zat en hij voedde volgens critici het vooroordeel dat Marokkanen geen topsport zouden kunnen bedrijven.
Wilfred Gené (van Voetbal International op RTL) zegt op zijn Twitter: "Mag Mart dat zeggen? Nee dat mag Mart niet"
DJ Patrick Kicken schrijft: "Mart Smeets doet me toch nog het meest denken aan die betweterige oom die ik het liefst een schop onder zijn hol zou willen geven."
Precies. Daarom NL > VSquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
In de VS zou zo'n opmerking direct EXIT betekenen voor een presentator.
Zelfs op FOX news, zou je je spullen meteen kunnen pakken.
Maar Mart zal de hand wel boven het hoofd worden gehouden
Gelukkig zijn we in Nederland nog niet doorgeslagen naar extreem politiek correct gedoe.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
Maar Mart zal de hand wel boven het hoofd worden gehouden
En terecht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
Van wie niet?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Mag Mart dit soort uitspraken doen? Nee, Mart mag dit soort uitspraken niet doen
Snapt SpecialK de grap? Nee, SpecialK snapt de grap nietquote:
Heb ik iets gemist? Ik zap altijd meteen weg als ik die gast met z'n rotkop op mijn beeldscherm tover.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snapt SpecialK de grap? Nee, SpecialK snapt de grap niet
Zapt Pietverdriet ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt? Ja, Pietverdriet zapt ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Ik zap altijd meteen weg als ik die gast met z'n rotkop op mijn beeldscherm tover.
Zijn wij blij dat we een stok hebben om die hond te slaan? Ja, wij zijn blij dat we een stok hebben deze hond te slaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef Chadi het volgende:
Hij maakt toch gewoon ene grap of mag dat niet?
Daar kan ik je wel mee helpen...het enige waar jack wat van vind is Ajax...Ajax...Ajax...Ajax.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:41 schreef Yi-Long het volgende:
Mart gaat binnenkort met pensioen, dus die denkt ook: nog even mijn rechtse racistische onderbuikgevoelens eruit gooien nu het nog kan....
Je vraagt je af wat zijn donkere collega Jack van Gelder hier van vindt...
Zo heeft hij ook een hekel aan vrouwensport.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
Smeets haat ook sporten als Basketbal en Honkbal. Hij vindt de zwarte overheersing niet gezond en niet representatief voor de samenleving. Dat ie zijn liefde voor muziek en sport deelt met z'n zogenaamde vriend Troy Douglas is ook alleen maar om mensen het zand in de ogen te strooien.
Daarom zendt de NOS ook voornamelijk schaatsen en wielrennen uit. Sporten voor de oprechte Hollandsche mensch.
ja, ik ken zijn manier van praten wel. Dat wil dus niet zeggen dat jij elke keer op die manier hoeft te antwoordenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heatwave, je hebt duidelijk nooit sportcommentaren van Mart Smeets gehoord, of niet bewust. Mart Smeets heeft de gewoonte een vraag te stellen (Willen we dat nog een keer zien?) en hem dan zelf te beantwoorden (Ja, dat willen we nog een keer zien)
Zou verder in de schaduw gaan zitten en wat koels drinken
Nee, aan negerinnen die sporten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo heeft hij ook een hekel aan vrouwensport.
Het laat goed zien waarom Mart Smeets zo tenenkrommend irritant is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, ik ken zijn manier van praten wel. Dat wil dus niet zeggen dat jij elke keer op die manier hoeft te antwoorden.
Ik zit in de schuduw, op mijn werk, heel rustig te FOK!ken met de OS op de achtergrond.
Dus om te laten zien hoe irritant iemand is ga je de hele dag hetzelfde doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat goed zien waarom Mart Smeets zo tenenkrommend irritant is.
Ga weer eens ontopic aubquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus om te laten zien hoe irritant iemand is ga je de hele dag hetzelfde doen.
En jij bent ouder dan 12?. Komop man.
het gaat min of meer over het gedrag van de man waarover het topic gaatquote:
Het zou wel leuk zijn als Harm Edens nu hele foute grappen ging makenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef mstx het volgende:
Ik snap niet helemaal wat twitter-berichten van Wilfred Gené en Patrick Kicken in een nieuwsbericht doen.
Hebben Doutzen Kroes, Arie Boomsma en Kim Feenstra hun mening ook al getwitterd??![]()
Mja, ik weet niet of die laatste al kan schrijven...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef mstx het volgende:
Ik snap niet helemaal wat twitter-berichten van Wilfred Gené en Patrick Kicken in een nieuwsbericht doen.
Hebben Doutzen Kroes, Arie Boomsma en Kim Feenstra hun mening ook al getwitterd??![]()
Eensquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Andribbel het volgende:
Alles wat Mart zegt is sowieso stom. Altijd al zo geweest. Arrogante rot kop.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zapt Pietverdriet ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt? Ja, Pietverdriet zapt ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef deedeetee het volgende:
Kleinzielig gejank over racisme heeft al voor veel misverstanden en narigheid gezorgd. Laat die man toch en laat de anderen ook als ze daar lol in hebben. Tjeeezz als je al geen oerflauwe grappen meer mag maken over * anderen * kun je beter helemaal je mond houden. Er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt.
Dit is natuurlijk gewoon slap geouwehoer, als er al een sport is waar Mart maf van is, dan is het juist basketbal, dat heeft ie notabene zelf op niveau gespeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
Smeets haat ook sporten als Basketbal en Honkbal. Hij vindt de zwarte overheersing niet gezond en niet representatief voor de samenleving. Dat ie zijn liefde voor muziek en sport deelt met z'n zogenaamde vriend Troy Douglas is ook alleen maar om mensen het zand in de ogen te strooien.
Daarom zendt de NOS ook voornamelijk schaatsen en wielrennen uit. Sporten voor de oprechte Hollandsche mensch.
Sarcasme niet herkennenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon slap geouwehoer, als er al een sport is waar Mart maf van is, dan is het juist basketbal, dat heeft ie notabene zelf op niveau gespeeld.
In dit geval inderdaad niet neequote:
Je moet eerst Ria Visser er in shoppenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik ben zo vrij geweest een internetmeme te bedenken voor dit topic:
[ afbeelding ]
Misschien is het handig als ik er bij vertel dat het Mart Smeets is. Zie je niks van met zo'n kap over zn kop en een soepjurk aan.
Doe maar liken
Die is er aan de onderkant afgevallenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Je moet eerst Ria Visser er in shoppen
quote:
Time's a bitch?quote:
quote:
Rijke menschen eten diequote:
Daarom is er ook een speciale hommo olympics..doh.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:30 schreef kurk_droog het volgende:
Homo's kunnen niet sporten, Marokkanen ook niet trouwens en ze stelen. Zo ook weer geweest, en nu niet huilen.
Ken je het verhaal dan niet dat ie een zeepje liet vallen onder de douche ? Hij is toen onmiddellijk gestopt. Hij gaat er nog onder gebukt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon slap geouwehoer, als er al een sport is waar Mart maf van is, dan is het juist basketbal, dat heeft ie notabene zelf op niveau gespeeld.
In welke gevallen wel ?quote:
Echte sportliefhebbers herkennen hem heus wel. Vraag Ria Visser maar eens wat er schuin omhoog ging bij z'n kruis.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Misschien is het handig als ik er bij vertel dat het Mart Smeets is.
Wat zei hij dan ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:11 schreef Xa1pt het volgende:
Toch typisch dat niemand zich druk maakt om de geinterviewde Marokkaanse Nederlander die dezelfde grap maakte toen het over zijn paardensport ging.
Hij had een paar oranje klompen om z'n nek en zei grappend dat-ie die gejat had.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:37 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat zei hij dan ?
Sorry ik tot nu toe 0,0 OS gezien.
Grappendquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij had een paar oranje klompen om z'n nek en zei grappend dat-ie die gejat had.
Die vond ik nog leuk gevonden ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij had een paar oranje klompen om z'n nek en zei grappend dat-ie die gejat had.
Maak dan op zijn minst een goed grapje.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Belachelijk als je al geen grapje meer mag maken.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je het fragment bekijkt zul je waarschijnlijk ook besluiten dat er niks dramatisch aan de hand was.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:12 schreef Madame_Paon het volgende:
Context, context.
Ik heb het fragment niet gezien, maar als het gewoon een grapje was, moet men niet zo dramatisch doen. Als het écht racistisch bedoeld was, dan is de ophef terecht.
Maar ik ga er maar van uit dat het een grapje was.
Ik had nog niet op de link geklikt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je het fragment bekijkt zul je waarschijnlijk ook besluiten dat er niks dramatisch aan de hand was.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik had nog niet op de link geklikt.
Maar het is duidelijk gewoon een grapje. Die ophef is echt nergens voor nodig.
Staat een link naar in de OP. Klik op "Mart Smeets uit de bocht".quote:
Jij praat echt stoer weet jequote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:32 schreef Spouwerranger het volgende:
Godverdomme, zeg, kweek eens wat humor. Meteen op je lul getrapt worden als een oud lijk een kutgrapje maakt. Stelletje faalhazen.
Daar hebben we South Park voor. Die geven geen neuk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:53 schreef De_Ilias het volgende:
Maar laten we geen grapjes maken over de Joden, dan is het opeens onsmakelijk en maakt de context niet meer uit.
Ze weten het op de een of andere manier toch altijd weer te verpesten hé..?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:53 schreef De_Ilias het volgende:
Maar laten we geen grapjes maken over de Joden, dan is het opeens onsmakelijk en maakt de context niet meer uit.
Dit dus, wat een drama weer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:32 schreef Spouwerranger het volgende:
Godverdomme, zeg, kweek eens wat humor. Meteen op je lul getrapt worden als een oud lijk een kutgrapje maakt. Stelletje faalhazen.
tikkie vergezocht deze, dat welquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Echte sportliefhebbers herkennen hem heus wel. Vraag Ria Visser maar eens wat er schuin omhoog ging bij z'n kruis.
Leg eens uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:54 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
tikkie vergezocht deze, dat wel
Jij wekt hier de suggestie alsof er ooit iets aan die man is geweest? Het is al sinds het begin een egotripper die alle aandacht opvreet en bar weinig over de sport zelf zegt behalve wat domme observaties die elke idioot kan doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:02 schreef ShaoliN het volgende:
Ik vind het nog erger dat Mart zich zelf boven de sporters moet plaatsen bij het geven van commentaar. Owee als de aandacht weg gaat bij Mart en er een sportprestatie besproken moet worden. Tijd om te archiveren, die oude gek. Niks meer aan.
Dat is nog minder grappig dan wanneer je hem zelf uit moet leggen tongquote:
COMMIE ALURRRRT!!!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij wekt hier de suggestie alsof er ooit iets aan die man is geweest? Het is al sinds het begin een egotripper die alle aandacht opvreet en bar weinig over de sport zelf zegt behalve wat domme observaties die elke idioot kan doen.
Mart Smeets is voor mij het voorbeeld dat wij in een samenleving wonen waar iedereen in principe kansen heeft om geld te verdienen ook al voegen ze totaal geen waarde toe aan het systeem. Zelfs als die persoon in de spotlights staat en het duidelijk te zien is voor iedereen dat deze persoon compleet niks doet om ook maar 1 euro van zijn salaris te rechtvaardigen.
Dit is het gedeelte waar ik jouw troll "voed" toch?quote:
Nee dit is het gedeelte waar je alweer veel te serieus reageert.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is het gedeelte waar ik jouw troll "voed" toch?
Ah gelukkig. Doe ik het net goed.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee dit is het gedeelte waar je alweer veel te serieus reageert.
Perfect.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah gelukkig. Doe ik het net goed.
Nee dus.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:54 schreef NightH4wk het volgende:
Opeens nu? Bij Shani Davis moet hij ook wel een opmerking hebben gemaakt dan. Een negert op schaatsen!
Ik snak naar voorbeelden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Metaan het volgende:
Zijn racistische pijlen beperken zich altijd tot borrelpraat over Afrikanen (arme negers), Aziaten (fysieke nullen), Antillianen (langslapers) en Marokkanen (dieven).
Racistische pijlen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nee dus.
Mart adoreert/dweept met de US en Amerikanen. Alles wat uit de US komt is superior. Jeweettoch.
Zijn racistische pijlen beperken zich altijd tot borrelpraat over Afrikanen (arme negers), Aziaten (fysieke nullen), Antillianen (langslapers) en Marokkanen (dieven).
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef mstx het volgende:
Ben jij niet de urban nietsnut die het nodig vond om de afkomst van twee agenten te vermelden?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nee dus.
Mart adoreert/dweept met de US en Amerikanen. Alles wat uit de US komt is superior. Jeweettoch.
Racistische pijlenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nee dus.
Uiteraard. Dat ligt aan het lijdende voorwerp he.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die vond ik nog leuk gevonden ook.
Metaan is een beetje de Thijs Bosma van Fok!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ben jij niet de urban nietsnut die het nodig vond om de afkomst van twee agenten te vermelden?
Drukke baan!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, ik ken zijn manier van praten wel. Dat wil dus niet zeggen dat jij elke keer op die manier hoeft te antwoorden.
Ik zit in de schuduw, op mijn werk, heel rustig te FOK!ken met de OS op de achtergrond.
Nee, dat is Jack van Gelder.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mart smeets is toch die vetklep die met belastinggeld ontvangen rijk is geworden?
Wat een klootzak.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een etter is het toch
http://www.telegraaf.nl/b(...)reiter_Smeets__.html
Het was niet alleen raak bij Flier, maar ook die kleine turnster (die kent u niet) en die trampolinespringster (die kent u ook niet) werden subtiel afgezeken door die rat.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, het blijft kantoorellende die ik zelfs niet van Dersen en van der Gijp zou verwachten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat betreft het racisme of vermeend racisme, ik hou zelf wel van politiek incorrecte humor en van de humor van stereotypen. Maar voor humor is meer nodig dan politieke incorrectheid, het is niet automatisch grappig omdat het nu mag. Het is vooral het niveau van hun lolligheid over bijvoorbeeld Jamaica en Antillianen die mij stoort.
LOLquote:
Typisch Hollandse/Amsterdamse bekrompenheid zoals die wel vaker via de PO wordt verspreid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:04 schreef KreKkeR het volgende:
Het viel me trouwens ook op dat hij, toen er een of andere Limburgse sportshutter (Peter Hellenbrand) aan tafel zat, zat hij de hele tijd opmerkingen te maken over Limburg. Opmerkingen als "Twitter, hebben ze dat ook in Limburg?" en nog een aantal van dat soort opmerkingen. Het viel me eerst niet echt op (grapje moet ook gewoon kunnen) maar op een gegeven moment begon ik al die 'grapjes' over Limburg wel vreemd te vinden.
Nou nou wat typisch weer, hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Typisch Hollandse/Amsterdamse bekrompenheid zoals die wel vaker via de PO wordt verspreid.
Waar zie jij mijn generalisatie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nou nou wat typisch weer, hoor.
Je bent zelf "typsich" bekrompen als je dat soort generalisaties toepast.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar zie jij mijn generalisatie?
Je hebt niet eens door dat je het zelf net zo hard doet.quote:Typisch Hollandse/Amsterdamse bekrompenheid
Sorry hoor, maar dat is geen generalisatie.quote:
Nee, en alleen witten kunnen discriminerenquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is geen generalisatie.
En via alle andere media.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Typisch Hollandse/Amsterdamse bekrompenheid zoals die wel vaker via de PO wordt verspreid.
"hollanders"quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:39 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En via alle andere media.
Hollanders voelen zich altijd wel op een voetstuk staan.
Wow... gewoon wow.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is geen generalisatie.
Als Mart Smeets onmiddellijk van de buis zou worden gehaald, dan zou ik geen traan laten. Ik zou zelfs in een feeststemming zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn imago is toch langzamerhand kapot aan het gaan. Dus wie weet krijgt hij een vroeg pensioen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als Mart Smeets onmiddellijk van de buis zou worden gehaald, dan zou ik geen traan laten. Ik zou zelfs in een feeststemming zijn.
Oh, noem je dat zelfvertrouwen. Ook goed.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"hollanders".
Jullie zuiderlingen verwarren zelfvertrouwen echt massaal met arrogantie.
Helemaal als dat betekent dat we dan veel meer Dione op TV krijgenquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als Mart Smeets onmiddellijk van de buis zou worden gehaald, dan zou ik geen traan laten. Ik zou zelfs in een feeststemming zijn.
Goh, laat ik nou net daar vandaan komen...quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Martinus Jan (Mart) Smeets (Arnhem, 11 januari 1947) is een Nederlandse radio- en televisiepresentator, (sport)journalist en sportcommentator voor de NOS. Ook schrijft hij boeken en columns en is hij basketballer geweest.
En? Behoor jij ook tot het bekrompen deel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh, laat ik nou net daar vandaan komen...
Aangezien je in elke regio genoeg bekrompen en generaliserende mensen hebt vind ik het simpelweg raar dat je het besproken gedrag, zelfs wanneer het afkomstig is van een geboren Arnhemmer, toeschrijft aan 'typische Hollandse/Amsterdamse' bekrompenheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Behoor jij ook tot het bekrompen deel?
Ik zeg ook helemaal niet dat bekrompenheid typisch is voor Amsterdam of Holland. Maar in tegenstelling tot de populaire opvatting is daar ook heel veel bekrompenheid, en die bekrompenheid wordt getypeerd door doen alsof iedereen van buiten een van elke vooruitgang en beschaving verstoken inteeltgeval is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien je in elke regio genoeg bekrompen en generaliserende mensen hebt vind ik het simpelweg raar dat je het besproken gedrag, zelfs wanneer het afkomstig is van een geboren Arnhemmer, toeschrijft aan 'typische Hollandse/Amsterdamse' bekrompenheid.
Ga toch weg man, dat komt keihard van 2 kanten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat bekrompenheid typisch is voor Amsterdam of Holland. Maar in tegenstelling tot de populaire opvatting is daar ook heel veel bekrompenheid, en die bekrompenheid wordt getypeerd door doen alsof iedereen van buiten een van elke vooruitgang en beschaving verstoken inteeltgeval is.
Ah gut, je wilt er een wij-zij-verhaaltje van maken, wat .... tja....bekrompen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga toch weg man, dat komt keihard van 2 kanten.
"wij" zijn arrogant, bekrompen weet ik het, en "jullie" zijn lomp boers, weet ik het.
Klopt van beide kanten voor geen meter, maar ga niet in je slachtofferrol de hele tijd.
Oh ja, IK maak er een wij/zij verhaal van, want ik was begonnen over Amsterdammers en Hollanders idd..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah gut, je wilt er een wij-zij-verhaaltje van maken, wat .... tja....bekrompen.
Dhr Smeets is in dienst van de PO en zit er dus voor heel Nederland. Dat pubers of andere eenvoudigen van geest zich te buiten gaan aan regionaal-chauvinistische clichés is het probleem niet.
Tja, ik het niet over typisch Limburgse bekrompenheid, of typisch dorpse bekrompenheid. We hebben hier te maken met ander type bekrompenheid. Ja, die typisch Hollandse krompenheid bestaat ook. Dat alle Hollanders daar last van hebben zul je van mij niet horen, maar Smeets had het wel en gaf daar uiting aan op een vervelende manier.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, IK maak er een wij/zij verhaal van, want ik was begonnen over Amsterdammers en Hollanders idd..
Smeets, de Arnhemmer bedoel je?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, ik het niet over typisch Limburgse bekrompenheid, of typisch dorpse bekrompenheid. We hebben hier te maken met ander type bekrompenheid. Ja, die typisch Hollandse krompenheid bestaat ook. Dat alle Hollanders daar last van hebben zul je van mij niet horen, maar Smeets had het wel en gaf daar uiting aan op een vervelende manier.
Dat is idd de crux.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dhr Smeets is in dienst van de PO en zit er dus voor heel Nederland.
"Ik heb aan 2 dingen een hekel, aan discriminatie en aan negers"quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef Ringo het volgende:
Amsterdammers moeten gewoon niet zeiken. Met hun eeuwige stereotypen en arrogante vooroordelen. Mislukt vissersvolkje.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat Amsterdammers altijd een woordje over anderen klaar hebben en zichzelf en hun medestadgenoten voortdurend op een voetstuk plaatsen. Zo triest.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:17 schreef HeatWave het volgende:
Hoe tegenstrijdig kan je worden met je posts?.
Vuschmoelquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef Ringo het volgende:
Amsterdammers moeten gewoon niet zeiken. Met hun eeuwige stereotypen en arrogante vooroordelen. Mislukt vissersvolkje.
Grapjes, grapjes. Ik méén ze, ik word alleen niet geloofd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
Jij maakt toch ook vaak racistische grapjes, Ringie?
Mart Smeets is juist een groot liefhebber van basketbal.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
http://www.destentor.nl/s(...)eert-Mart-Smeets.ecequote:Kromowidjojo schoffeert Mart Smeets
LONDEN - Weinig volgers van de Spelen zullen het gehoord hebben, maar Ranomi Kromowidjojo zorgde maandag voor een kleine rel door Mart Smeets te schofferen.
De tweevoudig olympisch kampioene was te gast in het radioprogramma van Edwin Evers (538) en kreeg de lachers op haar hand toen 't gesprek op Mart Smeets kwam. Evers vroeg 'Kromo' of ze nog bij hem langs moest, waarop de Groningse reageerde: ,,Nee, daar was ik gisteren, dus het ergste zit er op.'' Nadat Evers en zijn copresentatoren waren uitgelachen kreeg Kromowidjojo nog de gelegenheid om haar uitspraken te nuanceren, maar daar voelde de zwemkoningin helemaal niets voor.
Hij schijnt ook van ironie te houden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Mart Smeets is juist een groot liefhebber van basketbal.
Ze kreeg de gelegenheid om haar uitspraken te nuanceren? Is Radio 538 de tuchtcommissie?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.destentor.nl/s(...)eert-Mart-Smeets.ece
Mart Smeets Schofferen, is dat überhaupt mogelijk?
Grotesk, zou een goede naam zijn voor een serie vol zwarte humor over het leven van een sportcommentator als Smeets, een soort kruising tussen Koos Tak, the Hour en Drop the dead donkeyquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
Hij is wel weer zo grotesk aan het worden dat het ook weer camp is...
In het echt is het leuker natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grotesk, zou een goede naam zijn voor een serie vol zwarte humor over het leven van een sportcommentator als Smeets, een soort kruising tussen Koos Tak, the Hour en Drop the dead donkey
Helaas hebben we in NL niet echt de kunde zoiets te maken, dat kan alleen de BBC
Mart en grapjes.....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:12 schreef Madame_Paon het volgende:
Context, context.
Ik heb het fragment niet gezien, maar als het gewoon een grapje was, moet men niet zo dramatisch doen. Als het écht racistisch bedoeld was, dan is de ophef terecht.
Maar ik ga er maar van uit dat het een grapje was.
Nee, Mart is een slechte grap.quote:
Lees voor NOS sport: PowNed.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Onbeschoftheid en respectloosheid is al heel lang het handelsmerk van NOS sport. Ze gebruiken al jaren schaamteloos hun machtspositie, bestaande uit camera en microfoon, voor hun egotripjes en het beschadigen van mensen die ze persoonlijk niet aardig vinden en het ophemelen van mensen die hun geven wat ze willen.
Wat betreft het racisme of vermeend racisme, ik hou zelf wel van politiek incorrecte humor en van de humor van stereotypen. Maar voor humor is meer nodig dan politieke incorrectheid, het is niet automatisch grappig omdat het nu mag. Het is vooral het niveau van hun lolligheid over bijvoorbeeld Jamaica en Antillianen die mij stoort.
Ja het is echt een verschil of de witte presentators van de nationale sport toko Studio Sport besmuikt schijtlollig proberen te doen over ''luie Antillianen" en ''stelende mocro''s", of de satire van GeenStijl.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef sorcees het volgende:
[..]
Lees voor NOS sport: PowNed.
Valt U iets op, ik lees geen verschil, ook inhoudelijk niet, mag ik dit zeggen......?
Goh, mischien omdat jij de enige bent die het allemaal zo erg vindt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Gek toch dat Francisco van Jole wel altijd liep te zeiken over de hufterigheid van Geenstijl, maar nooit over Mart Smeets
Zoals ik je al eerder zei, Mart Smeets boeit mij niet, ik vind de rel leuk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, mischien omdat jij de enige bent die het allemaal zo erg vindt?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |