De Oude Dame van de NOS onder vuur.quote:Mart Smeets uit de bocht
Verontwaardigde reacties op Twitter na opmerkingen van Mart Smeets die als racistisch werden bestempeld.
De presentator van NOS Studio Sportzomer waarschuwde het publiek op de portemonnee te letten omdat er een Antilliaan in de zaal zat en hij voedde volgens critici het vooroordeel dat Marokkanen geen topsport zouden kunnen bedrijven.
Wilfred Gené (van Voetbal International op RTL) zegt op zijn Twitter: "Mag Mart dat zeggen? Nee dat mag Mart niet"
DJ Patrick Kicken schrijft: "Mart Smeets doet me toch nog het meest denken aan die betweterige oom die ik het liefst een schop onder zijn hol zou willen geven."
Precies. Daarom NL > VSquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
In de VS zou zo'n opmerking direct EXIT betekenen voor een presentator.
Zelfs op FOX news, zou je je spullen meteen kunnen pakken.
Maar Mart zal de hand wel boven het hoofd worden gehouden
Gelukkig zijn we in Nederland nog niet doorgeslagen naar extreem politiek correct gedoe.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
Maar Mart zal de hand wel boven het hoofd worden gehouden
En terecht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:37 schreef Metaan het volgende:
Van wie niet?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Mag Mart dit soort uitspraken doen? Nee, Mart mag dit soort uitspraken niet doen
Snapt SpecialK de grap? Nee, SpecialK snapt de grap nietquote:
Heb ik iets gemist? Ik zap altijd meteen weg als ik die gast met z'n rotkop op mijn beeldscherm tover.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snapt SpecialK de grap? Nee, SpecialK snapt de grap niet
Zapt Pietverdriet ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt? Ja, Pietverdriet zapt ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Ik zap altijd meteen weg als ik die gast met z'n rotkop op mijn beeldscherm tover.
Zijn wij blij dat we een stok hebben om die hond te slaan? Ja, wij zijn blij dat we een stok hebben deze hond te slaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef Chadi het volgende:
Hij maakt toch gewoon ene grap of mag dat niet?
Daar kan ik je wel mee helpen...het enige waar jack wat van vind is Ajax...Ajax...Ajax...Ajax.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:41 schreef Yi-Long het volgende:
Mart gaat binnenkort met pensioen, dus die denkt ook: nog even mijn rechtse racistische onderbuikgevoelens eruit gooien nu het nog kan....
Je vraagt je af wat zijn donkere collega Jack van Gelder hier van vindt...
Zo heeft hij ook een hekel aan vrouwensport.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
Smeets haat ook sporten als Basketbal en Honkbal. Hij vindt de zwarte overheersing niet gezond en niet representatief voor de samenleving. Dat ie zijn liefde voor muziek en sport deelt met z'n zogenaamde vriend Troy Douglas is ook alleen maar om mensen het zand in de ogen te strooien.
Daarom zendt de NOS ook voornamelijk schaatsen en wielrennen uit. Sporten voor de oprechte Hollandsche mensch.
ja, ik ken zijn manier van praten wel. Dat wil dus niet zeggen dat jij elke keer op die manier hoeft te antwoordenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heatwave, je hebt duidelijk nooit sportcommentaren van Mart Smeets gehoord, of niet bewust. Mart Smeets heeft de gewoonte een vraag te stellen (Willen we dat nog een keer zien?) en hem dan zelf te beantwoorden (Ja, dat willen we nog een keer zien)
Zou verder in de schaduw gaan zitten en wat koels drinken
Nee, aan negerinnen die sporten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo heeft hij ook een hekel aan vrouwensport.
Het laat goed zien waarom Mart Smeets zo tenenkrommend irritant is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, ik ken zijn manier van praten wel. Dat wil dus niet zeggen dat jij elke keer op die manier hoeft te antwoorden.
Ik zit in de schuduw, op mijn werk, heel rustig te FOK!ken met de OS op de achtergrond.
Dus om te laten zien hoe irritant iemand is ga je de hele dag hetzelfde doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat goed zien waarom Mart Smeets zo tenenkrommend irritant is.
Ga weer eens ontopic aubquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus om te laten zien hoe irritant iemand is ga je de hele dag hetzelfde doen.
En jij bent ouder dan 12?. Komop man.
het gaat min of meer over het gedrag van de man waarover het topic gaatquote:
Het zou wel leuk zijn als Harm Edens nu hele foute grappen ging makenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef mstx het volgende:
Ik snap niet helemaal wat twitter-berichten van Wilfred Gené en Patrick Kicken in een nieuwsbericht doen.
Hebben Doutzen Kroes, Arie Boomsma en Kim Feenstra hun mening ook al getwitterd??![]()
Mja, ik weet niet of die laatste al kan schrijven...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef mstx het volgende:
Ik snap niet helemaal wat twitter-berichten van Wilfred Gené en Patrick Kicken in een nieuwsbericht doen.
Hebben Doutzen Kroes, Arie Boomsma en Kim Feenstra hun mening ook al getwitterd??![]()
Eensquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Andribbel het volgende:
Alles wat Mart zegt is sowieso stom. Altijd al zo geweest. Arrogante rot kop.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zapt Pietverdriet ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt? Ja, Pietverdriet zapt ook weg als Mart Smeets met zijn grafkop op de buis komt.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef deedeetee het volgende:
Kleinzielig gejank over racisme heeft al voor veel misverstanden en narigheid gezorgd. Laat die man toch en laat de anderen ook als ze daar lol in hebben. Tjeeezz als je al geen oerflauwe grappen meer mag maken over * anderen * kun je beter helemaal je mond houden. Er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt.
Dit is natuurlijk gewoon slap geouwehoer, als er al een sport is waar Mart maf van is, dan is het juist basketbal, dat heeft ie notabene zelf op niveau gespeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
Smeets haat ook sporten als Basketbal en Honkbal. Hij vindt de zwarte overheersing niet gezond en niet representatief voor de samenleving. Dat ie zijn liefde voor muziek en sport deelt met z'n zogenaamde vriend Troy Douglas is ook alleen maar om mensen het zand in de ogen te strooien.
Daarom zendt de NOS ook voornamelijk schaatsen en wielrennen uit. Sporten voor de oprechte Hollandsche mensch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |