Helemaal als dat betekent dat we dan veel meer Dione op TV krijgenquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als Mart Smeets onmiddellijk van de buis zou worden gehaald, dan zou ik geen traan laten. Ik zou zelfs in een feeststemming zijn.
Goh, laat ik nou net daar vandaan komen...quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Typisch Hollandse/Amsterdamse bekrompenheid zoals die wel vaker via de PO wordt verspreid.
quote:Martinus Jan (Mart) Smeets (Arnhem, 11 januari 1947) is een Nederlandse radio- en televisiepresentator, (sport)journalist en sportcommentator voor de NOS. Ook schrijft hij boeken en columns en is hij basketballer geweest.
En? Behoor jij ook tot het bekrompen deel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh, laat ik nou net daar vandaan komen...
Aangezien je in elke regio genoeg bekrompen en generaliserende mensen hebt vind ik het simpelweg raar dat je het besproken gedrag, zelfs wanneer het afkomstig is van een geboren Arnhemmer, toeschrijft aan 'typische Hollandse/Amsterdamse' bekrompenheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En? Behoor jij ook tot het bekrompen deel?
Ik zeg ook helemaal niet dat bekrompenheid typisch is voor Amsterdam of Holland. Maar in tegenstelling tot de populaire opvatting is daar ook heel veel bekrompenheid, en die bekrompenheid wordt getypeerd door doen alsof iedereen van buiten een van elke vooruitgang en beschaving verstoken inteeltgeval is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien je in elke regio genoeg bekrompen en generaliserende mensen hebt vind ik het simpelweg raar dat je het besproken gedrag, zelfs wanneer het afkomstig is van een geboren Arnhemmer, toeschrijft aan 'typische Hollandse/Amsterdamse' bekrompenheid.
Ga toch weg man, dat komt keihard van 2 kanten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat bekrompenheid typisch is voor Amsterdam of Holland. Maar in tegenstelling tot de populaire opvatting is daar ook heel veel bekrompenheid, en die bekrompenheid wordt getypeerd door doen alsof iedereen van buiten een van elke vooruitgang en beschaving verstoken inteeltgeval is.
Ah gut, je wilt er een wij-zij-verhaaltje van maken, wat .... tja....bekrompen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga toch weg man, dat komt keihard van 2 kanten.
"wij" zijn arrogant, bekrompen weet ik het, en "jullie" zijn lomp boers, weet ik het.
Klopt van beide kanten voor geen meter, maar ga niet in je slachtofferrol de hele tijd.
Oh ja, IK maak er een wij/zij verhaal van, want ik was begonnen over Amsterdammers en Hollanders idd..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah gut, je wilt er een wij-zij-verhaaltje van maken, wat .... tja....bekrompen.
Dhr Smeets is in dienst van de PO en zit er dus voor heel Nederland. Dat pubers of andere eenvoudigen van geest zich te buiten gaan aan regionaal-chauvinistische clichés is het probleem niet.
Tja, ik het niet over typisch Limburgse bekrompenheid, of typisch dorpse bekrompenheid. We hebben hier te maken met ander type bekrompenheid. Ja, die typisch Hollandse krompenheid bestaat ook. Dat alle Hollanders daar last van hebben zul je van mij niet horen, maar Smeets had het wel en gaf daar uiting aan op een vervelende manier.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, IK maak er een wij/zij verhaal van, want ik was begonnen over Amsterdammers en Hollanders idd..
Smeets, de Arnhemmer bedoel je?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, ik het niet over typisch Limburgse bekrompenheid, of typisch dorpse bekrompenheid. We hebben hier te maken met ander type bekrompenheid. Ja, die typisch Hollandse krompenheid bestaat ook. Dat alle Hollanders daar last van hebben zul je van mij niet horen, maar Smeets had het wel en gaf daar uiting aan op een vervelende manier.
Dat is idd de crux.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dhr Smeets is in dienst van de PO en zit er dus voor heel Nederland.
"Ik heb aan 2 dingen een hekel, aan discriminatie en aan negers"quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef Ringo het volgende:
Amsterdammers moeten gewoon niet zeiken. Met hun eeuwige stereotypen en arrogante vooroordelen. Mislukt vissersvolkje.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat Amsterdammers altijd een woordje over anderen klaar hebben en zichzelf en hun medestadgenoten voortdurend op een voetstuk plaatsen. Zo triest.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:17 schreef HeatWave het volgende:
Hoe tegenstrijdig kan je worden met je posts?.
Vuschmoelquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef Ringo het volgende:
Amsterdammers moeten gewoon niet zeiken. Met hun eeuwige stereotypen en arrogante vooroordelen. Mislukt vissersvolkje.
Grapjes, grapjes. Ik méén ze, ik word alleen niet geloofd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
Jij maakt toch ook vaak racistische grapjes, Ringie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |