abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 23:09:21 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_114826172
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Bearke van Partingglas


Nijn van Douche_eendje


Bunny van Tegan


Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic met foto's! #19 Winter met (schijn?)nestjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 23:09:57 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_114826207
Molly checkt de buurt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114826970
Hihi grappig!

Ik heb sinds vandaag een nieuw konijn in huis! Suus, ze wordt (hopelijk) het vriendinnetje van mijn Milo. Ik heb ze vanmiddag even laten kennismaken. Nou...ze zijn goed aan elkaar gewaagd! Er is een flink verschil in grootte en misschien zal dat uiteindelijk de doorslag geven wie de baas is... Milo weegt 1,2 kg (maar denkt volgens mij dat hij een Vlaam is) en Suus weegt waarschijnlijk 3,3 kg :) Eerst reed hij op haar, maf gezicht! Daarna reed zij op hem...hahaha hij verdween helemaal onder haar! :D

Suus heeft wel flink last van hoknijd. Hopelijk krijg ik dat er uit... op de bank is ze poeskonijnlief, maar in haar hok een flinke, bijtende, bitch!
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 23:23:39 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_114827086
Hoknijd ontstaat meestal door te weinig ruimte. Dus wat ik sowieso zou doen is zorgen voor een zo groot mogelijk hok :) verder, haar afleiden met iets lekkers als je iets in het hok moet doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114851949
Bij haar is 'te weinig ruimte' zeker het geval. Ze mocht eerst door het hele huis rennen, maar toen kwam er een puppy (waar ze bang voor was) en daardoor bleef ze de hele tijd in haar hokje. Dus dat is nu haar veilige plekje, wel begrijpelijk. Daarbij komt dat ze ook nog maar een maand of 8 is, dus lekker in de puberteit.
Ik doe nu ovenwanten aan als ik iets in haar hok doe, en zorg ervoor dat, als ze rustig is, ze wat lekkers krijgt (een ss brokje).

Ze mag los in huis lopen, maar dat durft ze nog niet. Als ze gekoppeld zitten, krijgen ze een flink hok met een ren er omheen, waar ze dag en nacht in mogen. Dus dat zit wel goed denk ik.

Ze is een leuke uitdaging vind ik...ik hoop dat ik haar angst kan verminderen of wegnnemen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:28:55 #6
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_115190956
Ik wil toch maar eens een borstel gaan kopen voor mijn (niet-langharige) konijnen, ze verliezen ontzettend veel haar en hebben soms een beetje klitten enzo. Iemand een idee waar ik op moet letten of welke goed zijn? Hun vacht zit nu vooral erg in de war.
pi_115195876
Ik weet het niet Morgane, ik heb ze wel laatst geprobeerd te kammen, maar dat werkte niet... Hun vacht is zo glad dat je er gewoon overheen glijdt. Dus een borsteltje lijkt me beter dan een kam, maar welke??

Nou, de koppeling is goed geslaagd hier! Ik ben erg blij mee! Ze hebben allebei zo'n sterk karakter dat ik had verwacht dat het heel erg moeilijk zou worden. Maar nu, na een week, zitten ze dag en nacht bij elkaar! Het is geen klef koppel, maar ze vinden elkaar wel leuk!
Ben blij dat ik twee eenzame konijnen heb kunnen samen brengen! :)
pi_115198536

Een foto om het topic op te fleuren.
Die linkse is vandaag gekocht, maar koppelen is blijkbaar niet nodig. ^O^
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_115198906
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:51 schreef Lithia het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto om het topic op te fleuren.
Die linkse is vandaag gekocht, maar koppelen is blijkbaar niet nodig. ^O^
Hoe jong is de linkse? Kan prima zijn dat zodra hij/zij gaat puberen het alsnog knokken gaat worden namelijk :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:01:00 #10
333374 Lithia
Too serious
pi_115198960
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe jong is de linkse? Kan prima zijn dat zodra hij/zij gaat puberen het alsnog knokken gaat worden namelijk :)
Dat weet ik, maar er is niet meteen drama vanaf het begin. Iets waar ik bang voor was.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:09:33 #11
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_115202443
Wij krijgen over ca. 3 weken een logeetje. Mijn broer en schoonzus gaan op vakantie en hebben gevraagd of wij op hun konijn (voedster, 1 jaar oud) willen passen. Tuurlijk, geen probleem. Maar we hebben dus zelf ook 2 konijnen (voedster van 3,5 en ram van 2).

Maar ik vraag me nu dus af: hoe kunnen we dit het beste doen deze 2 weken? Kunnen we het beste het konijn van mijn broer koppelen met onze konijnen? Onze konijnen gaan als wij dit jaar (waarschijnlijk eind september) op vakantie gaan waarschijnlijk bij hun logeren. Of gewoon 2 weken lang ze om de beurt los laten lopen? Het zijn alle 3 binnenkonijntjes. Hoe doen jullie dat/zouden jullie dat doen :?
pi_115205100
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:09 schreef dutchdevil het volgende:
Wij krijgen over ca. 3 weken een logeetje. Mijn broer en schoonzus gaan op vakantie en hebben gevraagd of wij op hun konijn (voedster, 1 jaar oud) willen passen. Tuurlijk, geen probleem. Maar we hebben dus zelf ook 2 konijnen (voedster van 3,5 en ram van 2).

Maar ik vraag me nu dus af: hoe kunnen we dit het beste doen deze 2 weken? Kunnen we het beste het konijn van mijn broer koppelen met onze konijnen? Onze konijnen gaan als wij dit jaar (waarschijnlijk eind september) op vakantie gaan waarschijnlijk bij hun logeren. Of gewoon 2 weken lang ze om de beurt los laten lopen? Het zijn alle 3 binnenkonijntjes. Hoe doen jullie dat/zouden jullie dat doen :?
Ik zou ze niet gaan koppelen, om en om los laten lopen is het verstandigste. Met koppelen is er de kans dat je de harmonie tussen jouw koppel gaat verstoren, of dat de dame nadat ze weer teruggaat tekenen van eenzaamheid gaat tonen (niet dat dat het ergste is, dan moeten broer en schoonzus gewoon op zoek naar een leuke vent voor haar :+)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:51:39 #13
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_115254132
Haha! Ze willen sowieso wel een vent erbij halen voor haar dus dat zal het probleem niet zijn :P Dan laten we ze gewoon om en om loslopen.

Vanochtend (nou ja, eigenlijk gisteravond al) problemen met Gommie. Sinds gisteravond ca. 18:00 uur wil hij ineens niet meer eten. Enige wat hij deed was liggen (en dan wel languit, heel relaxed met zijn poten naar de zijkant) en hij keek ook heel sloom. Hij heeft wel eens vaker een "off-day" gehad dus we hebben eerst maar eens afgewacht hoe hij de volgende ochtend zou zijn.

Vanochtend wou hij nog steeds niet eten dus de dierenarts gebeld. Dierenarts zat op 3 locaties vrijwel al de hele dag vol. Enige mogelijkheid was om half 12. Prima, dan die maar en Gommie tot die tijd goed in de gaten gehouden, warm gehouden (kleed over hem heen gehad) want z'n oortjes voelden koud aan en een buikmassage gegeven. Net voordat we weg moesten naar de dierenarts begon meneer ineens weer wat kleine beetjes hooi te eten. Maar ja, geen zin om het risico te lopen dat we niet naar de dierenarts gaan en dat het, als we vanavond thuis zouden komen van het werk, hem in nog slechtere staat aan zouden treffen. Dus toch maar naar de dierenarts.

Dierenarts heeft z'n temperatuur opgenomen, die was heel iets lager dan normaal maar niet schrikbarend. Z'n buik voelde wel slapjes aan en na controle van z'n gebit gaf de dierenarts aan dat er wel hele kleine haakjes aan z'n tanden zaten maar eigenlijk niet noemenswaardig (nog geen wondjes op z'n wangen). Maar toch voor de zekerheid die haakjes weggehaald en hij heeft 2 injecties gehad: 1 pijnstiller en de ander om de darmen op gang te brengen. Verder dwangvoeding meegekregen en Cisaral drops. Toen we thuis kwamen ging meneer echter z'n hok in en meteen brokjes en hooi eten en water drinken :')

Hij ziet er nu nog wel sloom uit (nog een beetje stoned van de medicijnen misschien?) maar eet af en toe wel weer wat. Dus dwangvoeden lijkt niet nodig. Volgens de dierenarts is de pijnstiller over 24 uur uitgewerkt. Moeten we wel of niet met de Cisaral drops gaan beginnen? Dat zouden we eigenlijk vanaf vanavond moeten doen, 2 x daags. Lijkt mij wel verstandig want misschien eet hij nu wel omdat hij momenteel geen pijn heeft maar is dat morgen anders..

[ Bericht 0% gewijzigd door dutchdevil op 07-08-2012 20:00:43 ]
pi_115257888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:51 schreef dutchdevil het volgende:
. Verder dwangvoeding meegekregen en Cisaral drops. Toen we thuis kwamen ging meneer echter z'n hok in en meteen brokjes en hooi eten en water drinken :')

Van wat ik ooit uit een van mijn konijnenboeken begreep kan je dit nog wel eens merken bij beginnende gas, door een autoritje (geschud van de auto) komt het alsnog los waardoor een konijn ineens gaat eten.
Je zou de pijnstilling gewoon nog kunnen geven, zo heel veel kwaad kan dat nou ook weer niet en het slijpen van haakjes kan ook nog pijnlijk zijn!

Hier de laatste keer bij Nijn met een vermoedelijke gasaanval hem ook uit de ligplek gehaald en hem gedwongen te lopen, na 5 keer op en neer begon meneer scheten te laten. :')

En tof dat logedame ook een vriend krijgt!`
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:05:23 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_115258226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:51 schreef dutchdevil het volgende:
Haha! Ze willen sowieso wel een vent erbij halen voor haar dus dat zal het probleem niet zijn :P Dan laten we ze gewoon om en om loslopen.

Vanochtend (nou ja, eigenlijk gisteravond al) problemen met Gommie. Sinds gisteravond ca. 18:00 uur wil hij ineens niet meer eten. Enige wat hij deed was liggen (en dan wel languit, heel relaxed met zijn poten naar de zijkant) en hij keek ook heel sloom. Hij heeft wel eens vaker een "off-day" gehad dus we hebben eerst maar eens afgewacht hoe hij de volgende ochtend zou zijn.

Vanochtend wou hij nog steeds niet eten dus de dierenarts gebeld. Dierenarts zat op 3 locaties vrijwel al de hele dag vol. Enige mogelijkheid was om half 12. Prima, dan die maar en Gommie tot die tijd goed in de gaten gehouden, warm gehouden (kleed over hem heen gehad) want z'n oortjes voelden koud aan en een buikmassage gegeven. Net voordat we weg moesten naar de dierenarts begon meneer ineens weer wat kleine beetjes hooi te eten. Maar ja, geen zin om het risico te lopen dat we niet naar de dierenarts gaan en dat het, als we vanavond thuis zouden komen van het werk, hem in nog slechtere staat aan zouden treffen. Dus toch maar naar de dierenarts.

Dierenarts heeft z'n temperatuur opgenomen, die was heel iets lager dan normaal maar niet schrikbarend. Z'n buik voelde wel slapjes aan en na controle van z'n gebit gaf de dierenarts aan dat er wel hele kleine haakjes aan z'n tanden zaten maar eigenlijk niet noemenswaardig (nog geen wondjes op z'n wangen). Maar toch voor de zekerheid die haakjes weggehaald en hij heeft 2 injecties gehad: 1 pijnstiller en de ander om de darmen op gang te brengen. Verder dwangvoeding meegekregen en Cisaral drops. Toen we thuis kwamen ging meneer echter z'n hok in en meteen brokjes en hooi eten en water drinken :')

Hij ziet er nu nog wel sloom uit (nog een beetje stoned van de medicijnen misschien?) maar eet af en toe wel weer wat. Dus dwangvoeden lijkt niet nodig. Volgens de dierenarts is de pijnstiller over 24 uur uitgewerkt. Moeten we wel of niet met de Cisaral drops gaan beginnen? Dat zouden we eigenlijk vanaf vanavond moeten doen, 2 x daags. Lijkt mij wel verstandig want misschien eet hij nu wel omdat hij momenteel geen pijn heeft maar is dat morgen anders..
Ik zou de Ciseral even doen. Je kunt beter de eventuele pijn iets langer onderdrukken dan dat ie weer stopt met eten.

Hopelijk gaat het nu allemaal goed!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115258594
En mijn niet slaperige hoofd denkt dat cisaral pijnstilling is maar dat is dus darmstimulans. Right... Ok, die kun je zeker wel geven dus!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:44:49 #17
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_115260704
Bedankt voor de reacties :) Inmiddels Gommie de Cisaral drops gegeven. Ging ook prima, zonder tegensputteren. Hebben we met 1 van onze vorige konijnen wel eens anders meegemaakt.

Hij eet nog niet zoals het zou moeten maar kleine beetjes hooi en SS gaan in ieder geval weer naar binnen. En hij drinkt gelukkig ook prima.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:28:48 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115291273
Hopelijk gaat het weer goed, dutchdevil.

Wij hadden net één minuut de poort open van onze achtertuin en er zat direct een vreemde hond in de tuin :(
Gelukkig spurten de konijnen direct naar hun hok. Hun gevoel van zelfbehoud werkt nog goed. Ik heb niks tegen honden, maar als je je hond los laat lopen mag je toch verwachten dat ze goed luisteren?

Ik was niet al te vriendelijk tegen het baasje moet ik toegeven :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:26:50 #19
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115786731
Onze kut kut kut buurvrouw ook, laat ze vorige week (per ongeluk) d'r kat ontsnappen, heeft de hele avond in onze tuin gezeten...konijnen he-le-maal over de zeik, de hele nacht stampen...hielp geen basilicumblaadje tegen, ook geen 2....

Plus: Joepie had het gister o zo warm, arm beessie, neus helemaal nat, heb een colafles water bevroren in het hok neergelegd, eerst moesten ze er niks van hebben, maar later lagen ze er toch dichtbij/ tegenaan...

En de ventilator doet het ook prima...op de zachtste stand liggen ze er heerlijk gekoeld bij...al zet ik hem wel uit als het te lang duurt/ afkoelt...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:44:09 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115787450
Voor de warmte had ik de tegels natgesproeid, daar lagen ze lekker op.

Katten zijn bij ons geen probleem. De konijnen jagen de katten weg die op hun gebied komen en de katten zorgen er inmiddels voor dat ze daar keurig buiten blijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:47:12 #21
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115787556
nou, die neuroot vd buren komt nooit buiten, dus heeft de hele avond voor t raam die nijns op zitten jutten met zn gemauw.
heb m beetgepakt bij zn schouders en zo, hup bij de buuf in dr armen gegooid...(kat mankeert niks uiteraard, kan er niks aan doen dat zn pack leaders m niet binnen kunnen houden)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator maandag 20 augustus 2012 @ 17:46:56 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_115789689
Passen jullie wel op met ventilatoren ivm tocht? Dat is best gevaarlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:32:30 #23
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_115791096
Wij hebben 2 konijnen los lopen in de tuin. Met deze hitte hijgen ze echt enorm.
Hoe zorg ik ervoor dat ze het wat koeler krijgen? Er is schaduw voor ze.
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:59:48 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115792157
Bij ons in de tuin is er ook genoeg schaduw, maar als het zo heet is blijven mijn konijntjes zelf het liefst onder in hun hok zitten op de tegels. En dan eens in de zoveel tijd maak ik de tegels nat. Dat leken ze wel lekker te vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_115920024
Hier zijn een paar foto's van mij nijnen. :)

Hier is Smarty, een rammetje (gecastreerd) en het kleinste konijntje dat ik heb en een kindje van Cooky die door onbekende reden zwager raakte. Waarschijnlijk door een wild konijn.

Dit is Snoopy het oudste konijntje in mijn bezit, ze is de moeder van Cooky en Speedy Jr.
Ik heb haar bij het nekvel vast omdat ze blind is aan een oog en snel schrikt en wegrent als ik haar vastpak.

Dit is Speedy Jr. ik heb haar vernoemd naar haar vader, want ik dacht eerst dat ze een ram was.

Hier is dan Woezel (eerst Lilo) een voedster met vrij lange haren en één hangend oor, ze is het konijntje dat ik nog maar het kortste heb.

Hier een foto van Toasty, nog een kind van Cooky.
Het hok lijkt misschien vies maar het is gewoon moeilijk van die tegels af te krijgen en het was voor de wekelijkse schoonmaak. :)

Hier een foto van Cooky en Snoopy.


Dit waren al mijn 6 nijnen! ;) De foto's zijn niet zo goed gelukt maarja. ;)
IK HOU TROUWENS VAN WITTE DIEREN! :D Want ik heb ook 2 witte duifjes. :@
pi_115922507
ik heb zelf niks met witte konijnen, moet wel iets van een kleurtje in zitten.
ik raad je wel aan als je ze in hun nek vel pak dat je ze met je andere hand ondersteund onder hun konijnenbibs.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_115922580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:32 schreef Dandilion het volgende:
ik heb zelf niks met witte konijnen, moet wel iets van een kleurtje in zitten.
ik raad je wel aan als je ze in hun nek vel pak dat je ze met je andere hand ondersteund onder hun konijnenbibs.
Dat doe ik normaal ook, maar deze foto's zijn best wel oud en toen hield mijn vader ze vast.
pi_115953198
Leuke nijnen, heb je ze samen leven in een groepje? of in koppels?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:22:31 #29
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_116058870
Goedemorgen, mijn nijntje Loki is sinds een paar weken van een binnenkooi naar een buitenkooi op ons balkon verhuisd. We zetten elke ochtend het deurtje van zijn kooi open en dan huppelt hij de hele dag over het balkon. Erg leuk om te zien :D



  maandag 27 augustus 2012 @ 10:40:10 #30
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_116059337
Gister is een vriendin van ons langs geweest, ze is kattentrimster, maar ze vond het wel een uitdaging om de onderwol van Joep eens goed onder handen te nemen...



Hij zat echt te kijken zo van: wat de fuk is hier gebeurd??
Maar Joepie is wel wat koeler, en na een blaadje basilicum ben je al snel vergeten dat je getrimd bent...

Plus: de kattentrimster zei: dit is leuk, ik ga workshops konijnen trimmen volgen...dus als je een te goed geisoleerd konijn hebt... ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:47:59 #31
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_116059556
Dat is handig! Volgens mij is Loki ook te goed geisoleerd, zijn hele hok ligt vol met plukken haar...
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:30:09 #32
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_116070806
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:47 schreef silent_scream1 het volgende:
Dat is handig! Volgens mij is Loki ook te goed geisoleerd, zijn hele hok ligt vol met plukken haar...
Woon je in de buurt van 0318? anders moet je met je nijn naar haar toe (Rhenen)...e maakt veel "housecalls" ivm stress vd beessies
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:37:32 #33
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_116071098
Nee helaas woon ik in Eindhoven dus gaat beetje lastig worden :)
pi_116124123
Wat een leuk konijntje is Loki! Ik ben dol op hangoortjes!!! :)

En Joep ziet er ook leuk uit! Hij heeft nog genoeg haar over volgens mij :)
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:46:51 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_116124187
Hahaha, Joep kijkt echt van "WTF :o "
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116220837
Ken lnen jullie de site disaproving rabbits? Daar doet die foto me aan denken.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:43:05 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_116220845
Jaa die site is geniaal!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116220851
Er zitten soms zo'n leuke foto's bij. Je krijgt er spontaan goede zin van. en het is vaak zo herkenbaar.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:47:35 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_116220871
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116221908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:44 schreef Partingglass het volgende:
Er zitten soms zo'n leuke foto's bij. Je krijgt er spontaan goede zin van. en het is vaak zo herkenbaar.
Mijn duo heeft al een keer op die website gestaan :D
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:10:21 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_116221935
As a reward for this great chair,
I will permit you to sit on the floor.



_O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116222145
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
As a reward for this great chair,
I will permit you to sit on the floor.

[ afbeelding ]

_O-
Whehehe :D

http://www.disapprovingrabbits.com/2011/03/nijn-kelly.html

Mijn doldwaze duo op DR :)
pi_116223239
Ik vergeet altijd om het op te sturen.

Die foto van Sjan waar ze nat geregent is omdat ze niet van het hok af durfde te springen zou bijzonder geschikt zijn.

Van Bearke heb ik ook massa's Disaproving foto's maar goed die doet niet veel anders dan mij disaproven haha
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_116263556
Hier mijn twee schatjes O+ weer eens een keertje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Moelie weer terug onder haar steen kruipt
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 10:12:01 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_116263574
Wat een leuk stel heb je O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116263634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 10:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een leuk stel heb je O+
Dankje! De jouwe mag er ook zijn, de foto op de vorige pagina is echt heel tof :D
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 13:33:09 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_116267980
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 10:15 schreef Moelie het volgende:

[..]

Dankje! De jouwe mag er ook zijn, de foto op de vorige pagina is echt heel tof :D
Molly is inderdaad een knapperd, en dat voor een asielnijn O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:27:03 #48
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_116275109
Vanmiddag een brunch georganiseerd :)



[ Bericht 11% gewijzigd door Mubassie op 01-09-2012 17:40:58 ]
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:26:54 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116280712
Dat ziet er gezellig en lekker uit!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116523557
minder gezellig:

Als klein zwart pluisje in mijn armen gedrukt, besloten je te houden.
Slapen op mij schoot, kriebelsnorretje tegen mijn hand.
Nieuwschierige neus van de hond begroeten.
Knagen aan de draden, klimmen op de bank.

Tussen het groene blad, geurende bloemen, het gevallen blad, sneeuw boven op je snoet. Jaar in jaar uit, springen door de tuin.

Een beetje een grijze snor en ook wat minder puf, nog ste...eds ben je onder ons.
Lekker slapen in je hok, kriebelsnorren omdat je het niet meer zo goed kunt zien.
Nieuwschierige hond likt je onderste boven en jij vindt het best.
Knagen aan wat stro, je zit al 11,5 jaar wel best.

Tussen het groene blad, geurende bloemen, het gevallen blad, sneeuw boven op je snoet. Jaar in jaar uit, liggend in de tuin.

rust zacht Tops ♥

OUDE KONIJNTJES O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 8 september 2012 @ 00:06:35 #51
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_116524542
Wauw 11,5 jaar!
Dat kom je niet vaak tegen..

En toch moeten ze eens gaan... :(
pi_116527797
Wat n lief gedichtje.
Sterkte met het verlies van Tops
<3
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 08:31:25 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_116527805
O+ Tops...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116529249
Veel sterkte, rust zacht Tops
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_116532467
Wat lievv allemaal :* O+

Ja, het werd een beetje tijd denk ik. Ze wilde al en drie kwart jaar niet meer rondrennen in de tuin maar gewoon in der hokje zitten. Ze at ook niet meer alles op, zelfs haar favo groentjes liet ze half staan.

Vorige week nog bij de dierenarts geweest (eigenlijk voor haar katten, maar tops mocht mee voor een servicebeurtje nagels knippen). Daar zei de dierenarts ook van ze ziet er goed uit, ze wordt alleen wel een beetje magertjes. Ik zei dat mag ook we na 11,5 jaar waarop hij mij stom stond aan te kijken en der leeftijd ging checken in de computer :D
Ze is in ieder geval met een mooie manicure pedicure gaan slapen ^^ bleef een dame he ^^

Nu dus een plekje in de tuin verdiend. Had het gisteren best druk dus dan komt het eigenlijk niet echt lekker binnen. Maar vandaag zie ik pas hoevaak ik even in het hokje keek of der een aai over der bol gaf. :'(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_116541616
Hmm, link werkt niet, ff andere manier zoeken om foto's te posten :) het is een zwart witte teddy widder en het is net een ontploft bolletje pluis! Foto's volgen snel...

Mijn nieuwe droppie Bibiche, nu 10 weken oud. En hij is nieuwsgierig! Hij komt altijd kijken als ik hem rond laat rennen in mijn huiskamer. Als ik thuis ben mag hij van mij gewoon loslopen en dat gaat prima, gelukkig is hij geen knager. Alleen papier vindt hij bar interessant, meer konijnen die daar last van hebben?

[ Bericht 12% gewijzigd door Caithlinn op 08-09-2012 19:48:36 ]
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  zondag 9 september 2012 @ 02:31:56 #57
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_116554949
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef Caithlinn het volgende:
Hmm, link werkt niet, ff andere manier zoeken om foto's te posten :) het is een zwart witte teddy widder en het is net een ontploft bolletje pluis! Foto's volgen snel...

Mijn nieuwe droppie Bibiche, nu 10 weken oud. En hij is nieuwsgierig! Hij komt altijd kijken als ik hem rond laat rennen in mijn huiskamer. Als ik thuis ben mag hij van mij gewoon loslopen en dat gaat prima, gelukkig is hij geen knager. Alleen papier vindt hij bar interessant, meer konijnen die daar last van hebben?
Oh jawel hoor!
Kranten die als bodembedekking dienen liggen er nooit langer als een uur :)
Dan zijn er 2 aan het scheuren haha..
pi_116558019
Mijn konijn deed gisteravond een ' Ted de Braak' !

Ze was aan het slepen met hooi en verzamelde alles in haar bekje, ze had een hele mooie grote hooi snor :-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_116572080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:41 schreef Dottey het volgende:
Wat lievv allemaal :* O+

Ja, het werd een beetje tijd denk ik. Ze wilde al en drie kwart jaar niet meer rondrennen in de tuin maar gewoon in der hokje zitten. Ze at ook niet meer alles op, zelfs haar favo groentjes liet ze half staan.

Vorige week nog bij de dierenarts geweest (eigenlijk voor haar katten, maar tops mocht mee voor een servicebeurtje nagels knippen). Daar zei de dierenarts ook van ze ziet er goed uit, ze wordt alleen wel een beetje magertjes. Ik zei dat mag ook we na 11,5 jaar waarop hij mij stom stond aan te kijken en der leeftijd ging checken in de computer :D
Ze is in ieder geval met een mooie manicure pedicure gaan slapen ^^ bleef een dame he ^^

Nu dus een plekje in de tuin verdiend. Had het gisteren best druk dus dan komt het eigenlijk niet echt lekker binnen. Maar vandaag zie ik pas hoevaak ik even in het hokje keek of der een aai over der bol gaf. :'(
Zijn vaak die kleine dingen die vanzepfsprekend zijn die je hardste list. Zo klein als ze zijn zo'n grote leegte kunnen ze achterlaten.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_116582269
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 19:07 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Zijn vaak die kleine dingen die vanzepfsprekend zijn die je hardste list. Zo klein als ze zijn zo'n grote leegte kunnen ze achterlaten.
Ja precies!

@ Dandilon.. hahah dat deed de mijne ook zo vaak :D ziet er zo grappig uit.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_116597808
De voedster die helaas bij mijn ex is blijven wonen deed dat voor haar castratie (om medische redenen) ook.



Heerlijk konijn. was erg bang, schrikachtig en daardoor soms wat bijterig toen we haar kregen en door verkeerd voer patroon bij vorige eigenaar (gemengt voor en knaagsteen) had ze erg veel last van blaasgruis. Het is zo'n heerlijk diertje geworden.



Over een paar weekjes is mijn ex een weekend met de vriendinnen op stap dan ga ik een weekendje weer voor haar en haar vriendje zorgen. (en de andere twee konijnen die daar zijn blijven wonen) Kijk er nu al naar uit.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  woensdag 19 september 2012 @ 16:29:36 #62
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_116985303
Hoi :W
Dit is mijn teddy Bob *;



pi_117003929
Wat een grappig beestje!!

Ik ga binnenkort een ram van 5 laten castreren (heb hem overgenomen van iemand die er niet goed voor zorgde). Vind het best spannend omdat hij niet meer de jongste is...!

Hebben jullie ervaring met het castreren van oudere rammen?
pi_117004111
Waarom castreren? Of ga je hem houden met vrouwtjes?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_117004339


*;
pi_117009623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:10 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een grappig beestje!!

Ik ga binnenkort een ram van 5 laten castreren (heb hem overgenomen van iemand die er niet goed voor zorgde). Vind het best spannend omdat hij niet meer de jongste is...!

Hebben jullie ervaring met het castreren van oudere rammen?
Normaal post ik hier niet maar nu weet ik er wel iets van.
Een maand of 3 terug heb ik mijn eigen rammetje laten castreren, die is 6 jaar. Het ging hartstikke goed! Hij wou 1 dag niet meer eten door de antibiotica dus toen ben ik gaan dwangvoeren, maar er zijn toen ook 2 kiezen verwijderd bij hem. Daarna ging hij weer zelf eten en merkte ik niets aan hem. Hij kon ook heel snel alweer springen.

Ook help ik af en toe mee bij een knaagdierenopvang en daar was ik laatst bij een castratie van een ram van 9 jaar. Het duurde wat langer voor hij helemaal bij kwam vergeleken de jongere rammen maar ook dit oudje heeft het perfect doorstaan!

Mijn ervaringen zijn dus heel positief! Bij het meekijken met castraties viel me ook op dat het een vrij simpele ingreep is en ze zijn echt maar heel kort onder narcose. Uiteraard blijft het een risico maar over het algemeen gaat het hartstikke goed!
Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen :)
E.
  donderdag 20 september 2012 @ 09:47:29 #67
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_117014690
Bob moet binnekort ook onder het mes. Meneer krijgt een vriendin :Y *;
pi_117015029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:10 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een grappig beestje!!

Ik ga binnenkort een ram van 5 laten castreren (heb hem overgenomen van iemand die er niet goed voor zorgde). Vind het best spannend omdat hij niet meer de jongste is...!

Hebben jullie ervaring met het castreren van oudere rammen?
Het hebben in de opvang laatst nog een ram van 11 late ncastreren. Castratie van een ram is geen heel grote ingreep. Wat je wel zou kunnen overwegen maar niet elke dierenarts doet het en de meningen zijn er over verdeeld. Is ee ncastratie onder plaatselijke verdoving. Het konijn zelf hoefd dan niet een roesje te krijgen dus het risico van een narcose sluit je uit.

Ik heb zelf een paar keer een castratie onder plaatselijke verdoving bijgewoond en het konijn had er elke keer geen enkele last van en ze aten en waren weer in hu8n normale doen nog voor ze terug in het hok zaten.

Misschein dat je dat nog zou overleggen met je dierenarts. Vraag wel of je dierenarts vaker castraties doet. Niet elke dierenarts is goed met koniijnen. Op verschillende sites zijn er bijvoorbeeld lijsten te vinden van konijnkundige dierenartsen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117034236
Bedankt voor jullie reacties!
@dandlelion: Hij mag straks inderdaad een vriendinnetje uitzoeken uit een opvang. Al mijn andere konijnen zitten in duo's en vind het zo sneu om hem alleen te zien!

@Sparkling: Fijn om die positieve ervaringen te lezen!!!

@Partingglass: Over die mogelijkheid heb ik inderdaad gehoord. Ik heb geïnformeerd bij mijn dierenarts (een konijnkundige) maar zij gebruiken altijd wel een roesje. Bij oudere konijnen wel minder en dan gebruiken ze inderdaad meer plaatselijke verdoving en zo weinig mogelijk narcosemiddel. Ik heb vertrouwen in mijn dierenarts. Ik ben daar vaste 'klant' met al mijn zeven konijnen. Wel bedankt voor je tips!!

@Serinde: wat een schatjes!!! :)
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 17:25:42 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_117120152
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117184095
Ik heb een gevalletje van acute aggressie jegens een toiletje in huis momenteel :')
4,5 jaar doet meneer alles netjes daarin, maar sinds een paar dagen graaft hij alle zaagsel er weer uit en gaat hij als een dolle tekeer tegen het ding, omhoog duwen enzo.... Doet hij ook alleen 's morgens trouwens, maar hij is er totaal op gefocust en schiet er steeds weer heen zodra hij de kans krijgt. Heb al ander graafmateriaal ervoor gelegd maar dat werkt maar even.
Help? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijou op 24-09-2012 11:34:22 ]
pi_117262483
Is er iets veranderd in je interieur od in jouw en zijn leefsituatie toevallig onlangs?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117263958
Niet echt, enige wat ik kan bedenken is dat de verwarming weer aan is, maar daar heeft hij nooit eerder op gereageerd.
Dacht dat het misschien een teveel aan energie is, maar als ik hem dan uit zijn hokje laat gaat hij languit onder de tafel liggen slapen :')

edit: hij is nog wel in het laatste stadium van verharen, zou dat misschien kriebelen? Ik pluk het wel een paar keer per dag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bijou op 26-09-2012 09:45:55 ]
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 10:13:46 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_117265032
Molly doet het af en toe ook wel eens. Dan kom ik thuis, ligt de wc op z'n kop in het hok en dan zit alles onder }:|

Ik zet de wc dan altijd even vast met ijzerdraadjes aan het hok. Dan krijgt ze m er niet af. Daarnaast zorg ik voor een nieuw speelgoed, zoals een nieuwe bal of zo. Aandacht afleiden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117266493
Hm, ik zet het al vast met ijzerdraad (niet goed genoeg vandaag zoals in de foto te zien is :') )
Eens kijken wat voor nieuw speeltje ik kan bedenken. Zo'n wilgentakbal vindt hij wel leuk.


It wasn't me!
pi_117297110
Haha, grappige foto!
Hier graven ze ook soms in hun wctjes. Ik denk dat het komt doordat konijnen van graven houden en als ze geen zandbak tot hun beschikking hebben, ze gewoon wat anders zoeken ;)

Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn 5 jarige ram! Hij wordt volgende week vrijdag gecastreerd! Ik vind het wel erg spannend en hoop dat het goed gaat!
Als hij goed herstelt, dan gaan we een vriendinnetje uitzoeken bij de opvang! En zij gaan me helpen om het juiste konijn erbij te zoeken. Ik ga namelijk kijken of ik een groepje kan maken: met deze ram, een andere ram en voedster (al een koppel) en het nieuwe konijntje. Spannend! Leuk :)
pi_117301739
Graven is inderdaad natuurlijk gedrag voor een konijn net als bijvoorbeeld knagen. Twee dingen die voor ons vaak vervelend kunnen zijn, zijn voor hun juist normaal.

Maar ook rustgevend en ze worden er zeg maar gelukkig door. Zelfbelonend gedrag. Je ziet soms dat bijvoorbeeld konijnen die alleen zijn het heel dwangmatig kunnen doen.

@ Dierenfan, spannend!

Damn ik mis onze opvang.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117303782
Hij heeft nu extra veel stro op zijn bovenverdieping gekregen (daar maakt ie dan altijd een tunneltje onderdoor in O+ ), en hij is gisteren de hele middag en avond bezig geweest om het naar beneden te duwen (ik laat de benedenverdieping daarom altijd leeg, ligt binnen de korste keren vol) en had geen oog meer voor zijn toilet. Mocht dit ook weer gaan vervelen heb ik nu een kleine weiderol en een wilgentakbal met hooi achter de hand :)
Thanks voor de tips!

Spannend Dierenfan, en gezellig straks met al die nijnen :)
  donderdag 27 september 2012 @ 15:32:01 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_117314207
Hoi O+

Ik heb twee dwergkonijntjes, broer en zus van bijna 9 maanden oud. Ze zitten nu apart tot broertje gecastreerd is. Dus ik eens bellen, castratie kost bij de dichtstbijzijnde dierenarts 130 fucking euro :') Is dat een normaal bedrag voor een konijntje van nog geen kilo zwaar, of weet iemand een goedkopere maar wel goede dierenarts omgeving A'foort? Ik bel zelf ook nog rond maar weet niet welke kundig zijn en welke niet, bovendien zijn er 100.000 dierenartsen hier in de buurt :')


Dit is hem trouwens.


En zusje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 17:43:24 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_117319560
Ik zou eens rondbellen, want ik vind het veel geld! Ik betaalde voor mijn rammetje toentertijd ¤ 80,- maar dat was incl tanden verwijderen. Dubbele operatie dus, maar alsnog goedkoper als wat jouw DA rekent
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 september 2012 @ 18:25:31 #81
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_117321080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou eens rondbellen, want ik vind het veel geld! Ik betaalde voor mijn rammetje toentertijd ¤ 80,- maar dat was incl tanden verwijderen. Dubbele operatie dus, maar alsnog goedkoper als wat jouw DA rekent
De tweede die ik belde vroeg 90 euro als minimum ;( Toegegeven, ik heb er maar twee gebeld tot nu toe, maar tot nu toe valt het wel tegen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_117321708
quote:
@ Dierenfan, spannend!

Damn ik mis onze opvang.
Inderdaad spannend! Helaas zit hier ook geen opvang in de buurt. Ik moet ruim een uur rijden, niet ideaal, maarja.... Ik ga ook echt geen konijn bij de dierenwinkel kopen. Zou wel heel graag willen dat hier een konijnenopvang in de buurt zat! Dan zou ik er ook vrijwilligerswerk gaan doen! Het liefste zou ik zelf een opvang beginnen, maarja, daar heb ik geen geld voor...! Maar als iemand me wil sponsoren? ;)

@Bijou: Ik heb nu zeven konijnen, dus het is nu ook al wel een gezellige boel, maar het wordt nog gezelliger ;)!

Ik zal eens vertellen welke nijnen ik heb:
- mijn oudste zijn twee Pooltjes van zeven jaar. Het zijn echt konijnen die met rust gelaten willen worden. Ook zijn ze niet erg actief. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet mijn favoriete ras is...
- dan heb ik twee hangoortjes samen zitten: een ram van 3 en een voedster van bijna 1 jaar
- ook heb ik nog een duo: een klein (soort van) kleurdwergje ram van 4 (overgenomen van familie) met een leeuwenkopje, een voedster van een maand of 9. Zij zitten nu een maand of 2 samen, echt leuk!
- en dan heb ik nog een ram van 5 die dan binnenkort gecastreerd wordt!

@Fluitbekzenaald2.0: 1 van mijn rammetjes is laatst gecastreerd voor ¤65,00...

[ Bericht 33% gewijzigd door Dierenfan op 27-09-2012 18:50:40 ]
pi_117341250
Geld en vooral veel tijd mis ik ook voor een eigen opvang en plaats is ook wel probleempje in een 1 slaapkamer appartementje hahaha.

Mag ik vragen naar welke opvang je gaat?

Ik heb zelf ook 7 konijnen hier wonen, 4 andere zijn bij mijn ex blijven wonen na de scheiding dus daar ga ik vaker op bezoek.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator zaterdag 29 september 2012 @ 21:09:02 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_117402899
Denk je op de bank een boterhammetje te kunnen eten }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117405060
Haha, dat is wel heel brutaal ;)

@Partingglass: Ik ga naar Brutus in Zwolle.
  Moderator zondag 30 september 2012 @ 08:33:46 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_117415452
Moet je weten dat dit al haar tweede poging was. De eerste keer had ik niks door, en was ze met de boterham al de halve kamer door. Kon ik achter d'r aan :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117432562
Whaha, grappig! :)
pi_117599038
Brrrr, morgen is het zover; Hazeltje wordt gecastreerd! Ben toch wel een beetje zenuwachtig!
Ik heb alles klaargezet: reismand voor morgen, voer voor na de castratie (lekker sience), een binnenkooi met handdoeken en een fleecedeken.
Spannend!
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 20:07:33 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_117600185
Is Hazeltje een mannetje? Succes, het gaat vast goed komen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117601734
Ja, Hazeltje is inderdaad een mannetje. Gelukkig maar, want dan is de ingreep minder groot! Maar toch wel ff een raar gevoel in mn buik. Heb ik normaal gesproken minder, maar eerdere rammen liet ik op jongere leeftijd castreren.
pi_117629618
Yeah, het is goed gegaan!! Hazeltje is alweer lekker bij mij thuis! Ik ben zo blij!!
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:49 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_117632280
Gelukkig *O* verwen m maar goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117634053
quote:
5s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoi O+

Ik heb twee dwergkonijntjes, broer en zus van bijna 9 maanden oud. Ze zitten nu apart tot broertje gecastreerd is. Dus ik eens bellen, castratie kost bij de dichtstbijzijnde dierenarts 130 fucking euro :') Is dat een normaal bedrag voor een konijntje van nog geen kilo zwaar, of weet iemand een goedkopere maar wel goede dierenarts omgeving A'foort? Ik bel zelf ook nog rond maar weet niet welke kundig zijn en welke niet, bovendien zijn er 100.000 dierenartsen hier in de buurt :')

[ afbeelding ]
Dit is hem trouwens.

[ afbeelding ]
En zusje.
Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!
pi_117695280
Dat doe ik zeker Guppyfriend! :) Hij laat zich gelukkig ook graag verwennen :)

Met Hazeltje gaat het goed. Gisteravond vond ik zijn balzakjes wat gezwollen, maar na wat googlen kwam ik erachter dat dat normaal is. Komt waarschijnlijk door het wondvocht.
Als het morgen goed weer is, gaat hij morgenmiddag weer naar buiten! Zal hij blij mee zijn!
pi_117721564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:41 schreef Dierenfan het volgende:
Yeah, het is goed gegaan!! Hazeltje is alweer lekker bij mij thuis! Ik ben zo blij!!
super!!!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117721734
Fijn Dierenfan :Y
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:51:58 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_117722969
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!
Okee, dank voor de tip :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_117754066
Hallo konijnenbaasjes!

Iemand hier nog n plekje en een hokje over voor een 2 jarig dwerkonijntje (voedster)
Ze heet Diva en met mijn in mijn hart moet ik een ander huisje voor haar zoeken, ik ben het huis uitgegaan en ze kan niet op het balkon hier want dan staat ze altijd op de wind, en binnen heefr ze geen leven met de kat. ( ervan uitgaande dat ze binnen kan wennen)

Ze is niet geholpen of geent! Maar ze is in goede gezondheid. Diva is geen klein knuffelkonijn, en kan soms behoorlijk stampen, met veel moeite kon ik haar aaien en haar nagels knippen!

Ik zoek een baasje die geduldig is en bereid is om vanaf 0 te beginnen met haar.

Het enige wat ik wil is een goed huisje waar zij de liefde en aandacht krijgt die zij verdient!
Ze krijgt haar voerbakje en drinkfles+hoes mee ze moet alleen een nieuw hoku,ant deze red het niet meer zolang!
S. 2014
J. 2016
pi_117796584
@gewoonmezelf87: jammer dat je Diva weg moet doen! Is het misschien mogelijk om je balkon winddicht te maken met plexiglas? Die kun je op maat laten snijden/zagen.

Vandaag heb ik mijn twee nijntjes van 7 naar binnen gehaald. Eén van de twee eet niet goed, maar als ze samen zitten kun je moeilijk zien wie wat eet en wie wat poept. Dus nu zitten ze allebei in een binnenkooi, maar wel gezellig naast elkaar. Maar ze eet nauwelijks iets; 1 hapje van een stukje gedroogd brood en 2 brokjes sience... Vanmorgen en vanavond maar dwangvoeding gegeven. Hopelijk gaat het morgen weer beter!!
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:46:35 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_117796851
Ik hoop t voor je dierenfan!!

Molly was rebels vandaag, ze wilde niet in dr hok. Ik moest dr vangen :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117797080
Mijn konijnen zijn flink aan het verharen. Ik snap het niet, want het wordt toch winter.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:46:53 #102
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_117799732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:50 schreef Tegan het volgende:
Mijn konijnen zijn flink aan het verharen. Ik snap het niet, want het wordt toch winter.
Onze twee Teddy's inderdaad ook, met name het mannetje verliest veel haar. Dagelijks haal ik er weer een aantal borstels met haar uit (al wordt het nu gelukkig wel minder)
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_117864137
Ik heb zeven konijnen waarvan drie ook nog steeds aan het verharen zijn... T zijn wel de laatste plukjes die ze nog kwijt moeten, dus ze zijn bijna klaar :)

Helaas gaat het niet helemaal goed met mijn 7 jarige Pooltje. Ze eet nog steeds niet. Woensdag met haar naar de dierenarts geweest. Ik moest haar pijnstilling, darmstimulerend middel en dwangvoeding geven. Maar omdat het nog niet echt beter gaat, moet ze morgen onder narcose om de haakjes op haar kiezen te verwijderen. De da zag niet echt flinke haken zijn, maar het kan wel zijn dat ze een beetje een "piepertje" is en dat ze snel pijn heeft.

Pfff, eerst mijn 5 jarige ram onder narcose voor de castratie en nu een 7jarige voedster...
pi_117874766
Ik had ook een konijn, een echt konijn, mooie bruine haas kleuren.
Alleen is ie opgevreten door een kat ofzo... :(

Foto's heb ik niet meer :'(
Maar zag er een beetje zo uit
pi_117929081
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:22 schreef silent_scream1 het volgende:
Goedemorgen, mijn nijntje Loki is sinds een paar weken van een binnenkooi naar een buitenkooi op ons balkon verhuisd. We zetten elke ochtend het deurtje van zijn kooi open en dan huppelt hij de hele dag over het balkon. Erg leuk om te zien :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat konijntje lijkt op een die wij thuis hebben gehad (God hebbe zijn ziel)! Echt, net twee druppels water! We hadden hem Vlekkie genoemd :P Toevallig haha!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:53:48 #106
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117954358
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat konijntje lijkt op een die wij thuis hebben gehad (God hebbe zijn ziel)! Echt, net twee druppels water! We hadden hem Vlekkie genoemd :P Toevallig haha!
Haha inderdaad toevallig! :)
  zondag 14 oktober 2012 @ 18:04:09 #107
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117963482
Nog even een update, gaat perfect met z'n viertjes zo :)



[ Bericht 4% gewijzigd door Mubassie op 14-10-2012 18:14:12 ]
pi_117964121
Wat een gezellige foto! Blijven jouw cavia's in de winter buiten?
Ik lees/hoor overal dat cavia's en konijnen niet samen mogen (niet om vervelend te zijn hoor ;) ), bij jou gaat het wel goed dus?
  zondag 14 oktober 2012 @ 18:45:21 #109
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117965320
Ja ik hoor er verschillende dingen over..
Bij ons gaat het goed, en ze hebben beiden een eigen hok waar ze zelf in en uit kunnen.
Konijnen kunnen dus niet bij de cavia's in het hok en andersom ook niet.

Als ik wat fruit/groente ga brengen komen ze altijd met z'n viertjes eten. :)

Als het straks echt koud gaat worden haal ik de cavia's idd naar binnen..
pi_117966836
Oké, dat is denk ik ook wel goed; een hok voor zichzelf.
Krijgen cavia's eigenlijk een wintervacht?
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:24:16 #111
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117967412
Nee cavia's maken geen wintervacht aan, daarom zou je in koude tijden het hok moeten beschermen tegen vorst en er extra hooi in doen..
Maar wat veel mensen dus ook doen is de cavia's binnen nemen..
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 19:41:11 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_117968379
Een hok voor zichzelf is goed, want ze hebben allebei een andere voedingsbehoefte :) cavia's hebben voer met toegevoegde vitamine C nodig, omdat ze dat net als mensen niet zelf aanmaken. Van konijnenvoer krijgen ze in feite scheurbuik. Een konijn wordt van caviavoer echter veel te dik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117968730
Inderdaad, van dat voer wist ik. Dat is ook één van de redenen waarom ze meestal niet samen kunnen. Fijn dat ze allebei een apart hok hebben zodat ze wel hun eigen voer kunnen krijgen!
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 19:47:54 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_117968927
Een andere reden is ook dat ze elkaars 'taal' niet spreken. Hierdoor ontstaan er soms misverstanden, en gevechten, waarbij het veel sterkere konijn de cavia vaak dodelijk verwond... Dat gebeurt niet in alle gevallen natuurlijk, het kan ook goed gaan. Maar ik vind het een risico wat ik persoonlijk niet wil nemen :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:55:03 #115
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117969489
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Een andere reden is ook dat ze elkaars 'taal' niet spreken. Hierdoor ontstaan er soms misverstanden, en gevechten, waarbij het veel sterkere konijn de cavia vaak dodelijk verwond... Dat gebeurt niet in alle gevallen natuurlijk, het kan ook goed gaan. Maar ik vind het een risico wat ik persoonlijk niet wil nemen :@
Klopt helemaal :)
pi_117970800
Daar ben ik ook het mee eens ja.
pi_117993112
Hoi mijn konijn is als een gek aan het verharen, ik haal als ik dr aai al snel een hele hand vol haar uit de kooi, is dit normaal?! :')
pi_117993295
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:55 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Klopt helemaal :)
Verschil bij jou is wel dat je 2 konijnen én 2 cavia's hebt, niet een konijn en een cavia. Daar ontstaan sneller problemen tussen omdat er geen soortgenoot is.

Space, ik heb een konijn dat eigenlijk altijd aan het verharen is. Gisteravond heeft meneer even over de bank gehuppeld en bij mij op schoot gelegen en ik kan zo ongeveer sokken breien van de hoeveelheid haar die er continu afkomt.
pi_117993368
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Verschil bij jou is wel dat je 2 konijnen én 2 cavia's hebt, niet een konijn en een cavia. Daar ontstaan sneller problemen tussen omdat er geen soortgenoot is.

Space, ik heb een konijn dat eigenlijk altijd aan het verharen is. Gisteravond heeft meneer even over de bank gehuppeld en bij mij op schoot gelegen en ik kan zo ongeveer sokken breien van de hoeveelheid haar die er continu afkomt.
Oke, ik werd al een beetje bang omdat ze dit nog nooit zo erg gehad heeft. Ze is 31 mei 1 jaar geworden dus misschien voor het eerst dat ze zo erg verhaart? :o
pi_117993474
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Oke, ik werd al een beetje bang omdat ze dit nog nooit zo erg gehad heeft. Ze is 31 mei 1 jaar geworden dus misschien voor het eerst dat ze zo erg verhaart? :o
Hoe erg is het? In een goede verharing kan ik helemaal plukken eruit trekken. De rest van het jaar is het een lichte verharing met kleine verhaarlijnen over de vacht heen.
pi_117993491
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe erg is het? In een goede verharing kan ik helemaal plukken eruit trekken. De rest van het jaar is het een lichte verharing met kleine verhaarlijnen over de vacht heen.
Ja hele plukken inderdaad, daarom werd ik een beetje bang :')
pi_117993544
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja hele plukken inderdaad, daarom werd ik een beetje bang :')
Als het gewoon nette plukken zijn die in een lijn wegtrekken dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Zijn het losse plukken verdeeld over de complete vacht en vind je er veel haarschilfers in, dan even naar de dierenarts om vachtmijt uit te laten sluiten ;) Zal vanavond als ik thuis ben nog wel even een goede verhaarfoto posten :)
pi_117994598
Twee van mijn konijnen hebben nooit een duidelijke verhaarlijn... Ze zien er vreselijk uit als ze gaan verharen! :D Maar een paar van mijn nijnen zijn ook nog aan het verharen, dus waarschijnlijk hoef je je geen zorgen te maken.
Eén van mijn konijnen heeft ook weleens vachtmijt gehad. Dat begon in zijn nek. Daar had hij een schilferige huid en inderdaad losse plukken vacht, maar als ik die er uit trok, dan zat er geen nieuwe vacht onder.
pi_118009337
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:13 schreef Dierenfan het volgende:
Twee van mijn konijnen hebben nooit een duidelijke verhaarlijn... Ze zien er vreselijk uit als ze gaan verharen! :D Maar een paar van mijn nijnen zijn ook nog aan het verharen, dus waarschijnlijk hoef je je geen zorgen te maken.
Eén van mijn konijnen heeft ook weleens vachtmijt gehad. Dat begon in zijn nek. Daar had hij een schilferige huid en inderdaad losse plukken vacht, maar als ik die er uit trok, dan zat er geen nieuwe vacht onder.
Ik heb mijn konijn op kale plekken en schilfers gechecked maar niks gelukkig :)
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 20:03:27 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_118010622
Molly verliest ook wel eens een hele pluk vacht, op het kale af. Maar daarna groeit het gewoon weer aan :) Zij verhaart ook niet netjes globaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118179294
Pfff, ik heb net mijn konijntje Dot in moeten laten slapen...
Ze had een grote bobbel in haar buik en dat was waarschijnlijk de oorzaak van het niet willen eten. Ze is wel geholpen aan haakjes op d'r kiezen, maar dat was waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak...
Ze heeft 11 dagen niet zelfstandig gegeten (en dus dwangvoeding gekregen) en ook kreeg ze een darmstimulerend middel en pijnstilling.
Maar ze ging achteruit, deed weinig meer en kon zichzelf niet meer warmhouden. Ze voelde heel koud aan...

Dot is 7 jaar en 4 maanden oud geworden.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:28:09 #127
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_118191648
Altijd rot om te horen :'(

Sterkte..
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:29:12 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_118191707
Nawww dotje... -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:08:51 #129
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_118211857
Vandaag ook geschrokken..
Kwam vanmorgen (7.00u) buiten en de hele stoep lag vol met plekken diarree..
Ons konijntje lag in zijn hok suffig in een hoekje, was geen beweging in te krijgen. Zodra ze opstond liet ze zich weer vallen.. Ook wilde ze niet eten.

Heb haar even gescheiden van de rest en apart gezet met water en hooi..

Nu lijkt het stukken beter te gaan, heb haar net weer bij de rest gezet. Ze eet weer en rent weer rond, maar hou haar nog even goed in de gaten.

Ik heb gisteren een maïskolf gegeven, denk dat dit de oorzaak is geweest. Na het een en ander gelezen te hebben net, krijgen ze dit niet meer.. Stom van me...
pi_118222436
Dankjulliewel! Vind het echt wel heel sneu om haar vriendinnetje Dop nu te zien. Ze zit zo alleen en ze zijn zeven jaar samen geweest! Binnenkort ga ik voor haar een vriendje halen bij een opvang.

@Mubassie: dat is inderdaad schrikken! Goed dat je haar meteen apart hebt gezet! Maïs kan inderdaad de oorzaak wel zijn, zeker als ze deze groente niet gewend zijn (en de suikers). Wel prettig dat je de (waarschijnlijke) oorzaak weet!
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:34:11 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_118223378
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent Mubassie :o Molly krijgt ook wel eens een maiskolf, maar die krijgt ze dan altijd maar een kwartiertje of zo. Daarna pakken we hem weer af tot een volgende keer. Misschien voor de volgende keer een optie?
Mol krijgt eigenlijk maar weinig traktaties. Meestal haal ik speciaal hooi voor d'r, kruidenhooi en zo. Want dat vindt ze echt heel lekker :9 en dat vind ik ook mooi, want hooi is altijd veilig.

Wat goed dat je voor een vriendje gaat kijken Dierenfan. Het is zo sneu als ze zo alleen zitten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 12:16:55 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_118236715
Geef een konijn een doos en een oude trui. Gegarandeerd dagen speelplezier *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118241915
Een oude foto van een nestje dat ik eens had. O+ gelukkig maar 2 baby's...
pi_118242302
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Geef een konijn een doos en een oude trui. Gegarandeerd dagen speelplezier *O*
O+
Wat een leuk speelhuisje heb je gemaakt met dat open stuk nog voorin! Ga ik ook proberen voor Polleke, die vindt zoiets vast ook geweldig :s)
pi_118242335
Die zijn wel heul klein AppelCake, lief hoor!
pi_118245179
Leuk zeg Guppyfriend! Dozen geef ik ze wel vaker, maar zo'n leuk speelhuisje heb ik nog nooit gemaakt! Goed idee!
Schattig om te zien dat Molly er zo blij mee is! :)

@Appelcake: je schrijft dat het een oude foto is, hoe gaat het nu met ze? Heb je ze gehouden? Ze zien er lief uit!
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 16:48:42 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_118245480
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:27 schreef Bijou het volgende:

[..]

O+
Wat een leuk speelhuisje heb je gemaakt met dat open stuk nog voorin! Ga ik ook proberen voor Polleke, die vindt zoiets vast ook geweldig :s)
Dat open stuk was ooit het handvat van de doos :D mevrouw klust dat er zelf in!

Eigenlijk is het niks speciaals hoor, het zijn gewoon twee dozen van de AH die op elkaar staan! Onderop een sinasappeldoos met de trui erin, en dan overdwars een bananendoos. In die bananendoos zit nog meer speelgoed van Mol, ééns in de zoveel tijd wissel ik ze weer eens om. Molly helemaal gelukkig, want dan heeft ze opeens weer allemaal 'nieuw' speelgoed _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118245501
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef Dierenfan het volgende:
Leuk zeg Guppyfriend! Dozen geef ik ze wel vaker, maar zo'n leuk speelhuisje heb ik nog nooit gemaakt! Goed idee!
Schattig om te zien dat Molly er zo blij mee is! :)

@Appelcake: je schrijft dat het een oude foto is, hoe gaat het nu met ze? Heb je ze gehouden? Ze zien er lief uit!
Die foto's zijn iets meer dan 1,5 jaar oud.

Het gaat nu goed met ze maar ik moet er een wegdoen omdat die vecht met mijn andere nijnen. ;(
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 16:53:34 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_118245631
Kijk, gewoon zo :D


Dolle pret gegarandeerd!! Zoals je ziet zijn we bijna weer toe aan nieuwe dozen :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118249617
Haha simpel maar effectief dus :D Ik bedoelde dat ze er van bovenaf ook nog in kan springen met dat open stuk, dat maakt het extra leuk.
pi_118252958
Hier Fuzzy voor haar knipbeurt! :D
Weer een oude foto, maar ik vind nu ineens alles terug. :P

[ Bericht 25% gewijzigd door AppelCake op 21-10-2012 20:22:51 ]
pi_118255578
Hmmm ik weet niet wat het met mijn duo is... maar volgens mij beginnen ze zich nu als bejaarden te gedragen. Nijn is nu 6, Kelly heb ik nu ruim 3 jaar en is als volwassen konijn op straat gevonden. Waar vooral Nijn nieuwsgierig, levendig en speels was merk ik dat hij steeds meer ervoor kiest om maar een beetje te liggen suffen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 21:27:13 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_118257456
En als je ze eens triggert met iets nieuws? Een nieuw speeltje, huisje of iets anders in het hok? Hier helpt dat altijd goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118258589
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
En als je ze eens triggert met iets nieuws? Een nieuw speeltje, huisje of iets anders in het hok? Hier helpt dat altijd goed :)
Gister krulhazelaartakken meegenomen, buiten het hok neergelegd maar 0.0 interesse. Terwijl ze daar normaal een moord voor doen. Vooral Kelly is nooit zo avontuurlijk geweest, maar vind het wel jammer dat het er bij Nijn ook steeds meer uitgaat.
Van de week maar weer eens ergens een doos vandaan halen, dat vind Kelly vaak wel echt fantastisch.
pi_118502515
Wat dingen omgegooid in het losloopdeel en het lijkt in ieder geval wel wat effect op Nijn te hebben. Kelly doet het niet zoveel, die ligt sinds de verhuizing afgelopen april toch liever in de kooi dan buiten de kooi, laat staan dat ze er loopt.
Vaak probeer ik haar wel de kooi uit te krijgen door juist de beloningen/lekkere dingen buiten de kooi te voeren, maar dat is nog niet echt succesvol.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2012 @ 20:56:46 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118553683
Deurtje verdr

[ Bericht 92% gewijzigd door borisz op 28-10-2012 21:31:20 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118556325
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Raar konijn :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2012 @ 21:30:39 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118556360
_O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118556489
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:30 schreef borisz het volgende:
_O-
Ja vertel eens, wat voor bijzonder ras is dit? Een felis cuniculis?
pi_118777276
Zo, weer even een schopje voor dit topic! Ik vind het leuk om jullie verhalen/ervaringen te lezen!

Gisteravond hoorde ik ineens geluiden uit de ren komen (alsof de deurtjes aan het klapperen waren). Toen ik ging kijken zag ik eigenlijk weinig bijzonders; de twee konijnen kwamen gewoon bij me (naar het deurtje toe). De andere ram (die zit in de ren in een hok en wordt binnenkort aan de andere 2 gekoppeld als hij een vriendinnetje heeft) zag ik niet in zijn hok, maar ik nam aan dat hij in het nachthok zat.
En opeens zag ik dat hij gewoon in de ren zat!! Waarschijnlijk hebben ze met zn 3en het deurtje opengekregen! Malle beesten! Gelukkig viel de eerste ontmoeting mee; er lagen wat plukken vacht in de ren, maar verder waren ze alle 3 relaxed.

Een andere ram heeft weer last van haakjes...hij eet heel langzaam, maar zijn bak gaat gelukkig wel leeg! Binnenkort maar weer naar de dierenarts. Ik stel het graag nog even uit, want hij zal nog veel vaker onder narcose moeten voor die kiezen!
pi_118880669
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:40 schreef Dierenfan het volgende:

Een andere ram heeft weer last van haakjes...hij eet heel langzaam, maar zijn bak gaat gelukkig wel leeg! Binnenkort maar weer naar de dierenarts. Ik stel het graag nog even uit, want hij zal nog veel vaker onder narcose moeten voor die kiezen!
Hoe worden de haken weggehaald bij je ram? En wat voor voer krijgt hij?

Hier van de week wel een ;( - momentje... Mijn konijnen krijgen nu ook science selective mature naast de gewone versie en vooral bij mn voedster merk ik effect in energie & levendigheid. Mn bejaardensoosje... Ze worden oud.
pi_118883127
Ik moet het ook weer gaan halen voor mijn binnenvoedster ze doet het beter op mature dan op de gewone Ss. Was het alleen vergeten en heb net 40 kg Ss besteld.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_118898002
De haakjes worden weggehaald onder narcose. Ze vijlen ze. En hij krijgt SS voer. Gelukkig eet hij ook veel hooi, een fijne bijkomstigheid! Heb je nog tips?
pi_118904960
Eigenlijk was het plan om aankomend voorjaar twee konijntjes een huisje te bieden, maar naar aanleiding van de oproep van Gewoonmezelf87, in het topic: konijn heeft een nieuw lief baasje!, hebben we al iets eerder een nijntje in huis gehaald. Of nouja, op het balkon dan. :)

Diva is de naam, een Hollands dwergje uit april 2010 als ik het zo even goed zeg, en even eigenwijs als ze zacht is O+
('t is geen 'knuffel', maar nieuwsgierig is ze absoluut wel en stiekem vindt ze het denk ik best lekker om gekriebeld te worden ;) )

Degenen die het topic gevolgd hebben kennen de foto's al, maar Diva heeft al net zo'n afkeer van forocamera's als ik, dus leuke poses vastleggen op beeld is nog een hele opgave. :D
Dus nouja, vooruit, even uit de oude doos, van zo'n 1,5 week geleden toen Diva hier net was:




En de benedenverdieping van haar verblijf (Inmiddels is het ietsje rommeliger...Diva houdt van graven, verbouwen, en keutelen kan ze ook erg goed, :P ).



Af en toe zet ik het deurtje al open zoda ze op het balkon rond kan rennen, maar ze vindt het nog wat eng. Dus dat bouwen we rustig op. In de zomer mag ze - als de temperaturen een beetje gelijk liggen - ook binnen in de kamer als ze wil.

En in het voorjaar krijgt ze een maatje O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:09:11 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_118911366
Helaas ben ik in korte tijd twee konijntjes kwijtgeraakt aan e- cuniculi.
En dat ging echt heel hard en is een heel naar einde.

Ik was er compleet kapot van en wilde stoppen met konijntjes, maar we hebben nog een konijntje. En wat doe je dan?

Op advies van de dierenarts hebben we ons konijntje naar binnen gehaald, zodat we ons buitenhok helemaal kunnen desinfecteren en opnieuw verven of zo. Dan kan hij in het voorjaar weer naar buiten en dan gaan we toch maar weer een vriendinnetje voor hem zoeken. Alleen is ook maar alleen en hopelijk blijft het ons verder bespaard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_118917278
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:09 schreef livelink het volgende:
Helaas ben ik in korte tijd twee konijntjes kwijtgeraakt aan e- cuniculi.
En dat ging echt heel hard en is een heel naar einde.

Ik was er compleet kapot van en wilde stoppen met konijntjes, maar we hebben nog een konijntje. En wat doe je dan?

Op advies van de dierenarts hebben we ons konijntje naar binnen gehaald, zodat we ons buitenhok helemaal kunnen desinfecteren en opnieuw verven of zo. Dan kan hij in het voorjaar weer naar buiten en dan gaan we toch maar weer een vriendinnetje voor hem zoeken. Alleen is ook maar alleen en hopelijk blijft het ons verder bespaard.
Oef
Kan inkomen dat je er dan geen zin meer in hebt idd
Maar nu word er dus wel weer een konijntje gered uit een asiel ?
Das een goede zaak :)
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 12:42:45 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_119050677
Ik had vandaag het _onzalige_ idee om Molly mee te nemen in de bus naar de dierenarts voor d'r jaarlijkse vaccinatie :D

dramatic rabbit was dramatic


:')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119051346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:09 schreef livelink het volgende:
Helaas ben ik in korte tijd twee konijntjes kwijtgeraakt aan e- cuniculi.
En dat ging echt heel hard en is een heel naar einde.

Ik was er compleet kapot van en wilde stoppen met konijntjes, maar we hebben nog een konijntje. En wat doe je dan?

Op advies van de dierenarts hebben we ons konijntje naar binnen gehaald, zodat we ons buitenhok helemaal kunnen desinfecteren en opnieuw verven of zo. Dan kan hij in het voorjaar weer naar buiten en dan gaan we toch maar weer een vriendinnetje voor hem zoeken. Alleen is ook maar alleen en hopelijk blijft het ons verder bespaard.
Jeetje livelink, dat is ook niet niks. EC is al vreselijk, laat staan dat je er 2 konijnen door verliest. Ik hoop dat jullie straks een mooie, gezonde dame weten te vinden en dat ze lang & gelukkig samen mogen zijn!
pi_119054459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had vandaag het _onzalige_ idee om Molly mee te nemen in de bus naar de dierenarts voor d'r jaarlijkse vaccinatie :D

dramatic rabbit was dramatic
[ afbeelding ]

:')
Ze ziet er anders nog vrij rustig uit :P

*Wil ook een nijntje onderhand*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119054663
Vandaag is Smarty gestorven. ;(
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 15:35:46 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_119054800
Sterkte...

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:20 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ze ziet er anders nog vrij rustig uit :P

*Wil ook een nijntje onderhand*
Het is ook meer hoe ze kijkt. Echt zo: "WTFBBQ wat doe je!!" :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119057808
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:29 schreef AppelCake het volgende:
Vandaag is Smarty gestorven. ;(
Awww, das jammer man! Hoe oud is hij/zij geworden?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Sterkte...

[..]

Het is ook meer hoe ze kijkt. Echt zo: "WTFBBQ wat doe je!!" :D
True, dat was me nog geeneens opgevallen :P

Heeft ze zich goed gedragen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119057837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Awww, das jammer man! Hoe oud is hij/zij geworden?

[..]

True, dat was me nog geeneens opgevallen :P

Heeft ze zich goed gedragen?
Pas 1 jaar, maar ze kwam uit een inteeltnestje dus het was wel te verwachten.
pi_119062987
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:20 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Pas 1 jaar, maar ze kwam uit een inteeltnestje dus het was wel te verwachten.
Maakt het niet minder makkelijk :) Toch sterkte ermee!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 19:52:37 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_119063018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:19 schreef El_Thijs het volgende:

True, dat was me nog geeneens opgevallen :P

Heeft ze zich goed gedragen?
Ze heeft de dierenarts niet gebeten _O_ wel gestampt in de bus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119070287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ze heeft de dierenarts niet gebeten _O_ wel gestampt in de bus
Grote meid! Zal wel een beetje bekijks hebben getrokken in de bus :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 22:56:07 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_119070508
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Grote meid! Zal wel een beetje bekijks hebben getrokken in de bus :P
Ontzettend! Mensen doen alsof ze nog nooit een konijn gezien hebben :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119071520
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ontzettend! Mensen doen alsof ze nog nooit een konijn gezien hebben :D
Nou, je ziet ook niet iedere dag zo'n lief schattig beestje in een bench in de bus :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119147700
Een update over de achterpoot amputatie van een van mijn rammetjes.

twee weken terug op dinsdag zag ik tot mijn grote schrik dat de linker achterpoot van Ties in een wel heel rare hoek stond.



Diezelfde avond mee naar de dierarts gegaan. Daar een röntgenfoto gemaakt en daarop was een heel erg lelijke breuk te zien.



Toen een groot dilemma deze breuk is niet eenvoudig op te lossen. Mijn eigen dierenarts is met zwangerschapsverlof en de dierenarts die de praktijk waarneemt heeft net wat minder ervaring. Zeker met zo'n lelijke breuk. We besluiten te bellen met de spoeddienst van de faculteit dierengeneeskunde in Utrecht. De foto op de mail doorgestuurd en een slopend uurtje gewacht op hun reactie over wat er eventueel nog mogelijk is. Zeker gezien de medische historie van Ties met een pasteurella besmetting die 2x per jaar de kop weer opsteekt en een vergroot hart.

Ze komen met 3 opties.

Optie 1: De poot proberen te zetten. met platen, pinnen en een constructie aan de buitenzijde van de poot om het in juiste positie te houden. Een operatie die lang gaat duren, zeker gezien zijn vergroot hart toch best wat risico heeft. Ook kan Tes daarna een hele tijd niet bij zijn vriendjes omdat hij hun onbedoeld kan beschadigen met de constructie aan zijn poot en moet hij heel veel rust houden. Daarnaast is die optie heel erg duur. De dierenarts van de faculteit klinkt daarnaast ook nog eens helemaal niet zo positief bij deze optie bij een konijn.

Optie 2: is een amputatie van zijn poot. Klinkt heel ingrijpend maar naar een googlesessie en na ervaringen die de DA heeft met pootamputaties bij konijnen blijkt dat het in nagenoeg alle gevallen snel goed gaat met het konijn en het konijn na herstel een heel konijnwaardig bestaan kan hebben. Iets wat voor mij absoluut noodzakelijk is. ook is de DA erg positief over deze optie, nog steeds een beste ingreep maar zeker met alle apparatuur om zijn hart etc goed in de gaten te houden zou dit goed moeten gaan.

Optie 3: euthanasie.

Uiteindelijk na een tijd na te denken overleg met eigen DA en overleg met DA van Faculteit uiteindelijk besloten dat optie 2 voor Ties het beste zal zijn. Hij mag niet meer bij de andere konijnen en moet rust nemen. De operatie zou voor het weekend moeten omdat het scherpe stuk bot op het punt staat door de huid te prikken en een open fractuur zou natuurlijk de zaak niet beter maken.
Ties kan heel slecht tegen alleen zijn is mijn ervaring uit zijn verleden dus heb ik tegen het advies in Sjan erbij gezet. De meest rustige voedster die ik ken. Mijn groepje van 4 (3 weken terug is nummer vijf uit datgroepje overleden :() opgesplitst in twee koppels.



Op woensdag zou ik terug gebeld worden met wanneer ik terecht zou kunnen met Ties.

Donderdagmorgen kan Ties onder het mes. Woensdagavond na mijn werk naar Utrecht gereden en Ties afgegeven bij de faculteit. Donderdagmorgen contact met de DA waarmee ik dinsdagavond contact heb gehad en daarna ook nog met de DA die de operatie gaat uitvoeren. Rond 9:30 zou Ties geopereerd worden en als hij wakker zou zijn en gegeten zou hebben zou ik terug gebeld worden. Dit was op om 15:15 erg laat dus voor mijn gevoel was ondertussen op het werk fysiek misselijk geworden van de spanning. Slopend dat wachten. Maar het nieuws was goed hij was wakker, hij eet goed, en jij probeerde al te "lopen". Na het werk op naar Utrecht.

Eerste nacht Ties binnen gehouden in een bench. Wel even laten lopen.


Trots op het kereltje.

Vrijdags was mijn vriendin nog bij mij toen ik na mijn werk was. Zij vertelde dat Ties zich erg verveelde binnen en alleen dus na mijn werk meteen Sjan erbij gezet.



Het kleine rennetje waar de binnen konijnen bij mooi weer naar buiten kunnen met platen en plastic tochtvrij gemaakt. Op de grond beddengoed gelegd zodat het zacht is. En ze daar in gezet.



Op zondag Sjan en Ties weer even in de grote gezet bij Sies en Semmie. Ook dit weer zien ging supergoed. Het is verbazend om te zien hoe snel een konijn zich probeert te redden. Ties rende in een rechte lijn (nou ja met een kleine afwijking ) van de kleine ren naar zijn favoriete plekje in het grote hok. De 15 cm om daarin te komen werd genomen alsof er geen verhoging was.



Zijn wond ziet er heel rustig en mooi uit. Hij blijft er ook heel erg goed vanaf. Wast hem heel af en toe heel kort maar geen obsessief gewas op gepluk.



Helaas begon het te regenen en ik durf het nog niet aan om hem in de regen te laten hobbelen. Dus Sjan en Ties maar weer in hun kleine ren gezet.

Sjan van Ties van gehaald. Dat kan nooit heel fijn zijn. Druk op de stomp/wond moest ik proberen tevermijden dus dan lijkt me 5 kilo hangoor niet zo slim.




na een kwartier maar eens gaan spieken of ze niet stiekem terug is gaan liggen




Afgelopen Vrijdag op controle geweest bij mijn eigen DA in Melick. Sjan wilde perse mee, ze liep achter Ties aan de vervoersmand in. Ik haalde haar eruit maar in een vliegensvlugge beweging (zeer uniek voor Sjan iets vlug doen) zat ze er weer in en parkeerde zich achter Ties. Prima dan ga je maar mee. (wel zwaar een reisbox met 11 kilo konijn)



De DA was tevreden. Geen ligplekjes op de stomp en ook veel minder urinebrand als wat te verwachten is in de eerste weken na zo'n operatie. Wel is de wond wat dik. Foto's doorgemaild naar de arts in Utrecht en het blijkt dat, dat al zo was na de operatie en de wond veel minder opgezwollen is als mijn DA en ik in eerste instantie dachten. Wel beslote nde AB nog even door te zetten just in case.



Super lief van mijn DA ze rekende niets voor de controle consult. Ze leven daar in de praktijk zo mee met Ties heel mooi om dat te merken bij een DA.

Verder gaat alles zijn gangetje. Ties blijft gezellig met Sjan aan het kruisliggen doen.




Wel gaat mijn kwartet niet meer full time samen wonen het andere rammetje is wat feller als Ties wat mankeerd. En ook moet ik Ties goed in de gaten houden dat hij niet te zwaar gaat worden.

Er komt een gaas hekwerk die de tuin in twee gaat delen. De vlaamse reus voedster (zus van Ties) kan daar wel overheen springen maar dat is niet erg dat geeft geen problemen. Wel wil ik ze als ik erbij ben samen laten ravotten. Als ik zie dat zich toch spanningen of stress opbouwt dan blijven ze voortaan full time twee aan twee leven.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 08:26:33 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_119154414
Ooh Partingglas, mijn hart brak bij die eerste foto van Ties ;( wat vreselijk om je konijn zo te moeten aantreffen!

Ik bereidde me al voor op het ergste, toen ik iets las over pootamputatie. En ik verder las, werk ik weer helemaal blij! Wat doet ie het ontzettend goed, en wat is Sjan lief voor m O+

Volgens mij mag Ties heel blij zijn met jou! Goed gedaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119157582
Wauw, wat een operatie! En wat fijn dat het zo goed is gegaan en nog steeds gaat! *O*

Ik verdenk hier Diva ervan te kunnen uitbreken. :P Gisterochtend trof ik namelijk op de deurmat voor haar hok een enorme berg keutels aan, en het deurtje stond open. Kan een keer gebeuren denk je dan.... maar vanochtend trof ik zelfs een (slapend!) konijn aan op de mat, met het andere deurtje (zijdeurtje) van het hok open. :D (Oh en een plasje op het balkon, dat ik maar even weggeveegd heb.)
En dat zijdeurtje was enkel vorige week donderdag even open geweest, en volgens mij had ik dat wel goed gesloten.....

Nouja, morgenochtend maar eens kijken. Ze kan nergens heen en ze mag binnenkort wel op het balkon hupsen als ik er niet bij ben, maar eigenlijk had ik het nog even willen rekken. (Ik wil eigenlijk dat ze mij gaat associëren met leuke dingen, zoals lekker op het hele balkon rondrennen. En zo hou ik het balkon nog een beetje als wat neutraler terrein. Totdat in het voorjaar een ander konijntje erbij komt en die extra ruimte wel noodzakelijk is. Goed plan, dacht ik.....maar volgens mij faalt het een beetje :')
pi_119157955
Ties is een held.

@candaasje je heft er soms konijntjes bij zitten die overal uit lijken te kunnen komen.

Wat voor een slotje zit er op het hok?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_119158484
Het zijn een soort schuifslotjes, op een van de vorige foto's wel een beetej te zien:



Ik vind het geen ideale dingen hoor, maar het schijnt tegenwoordig hip te zijn om zo de deurtjes en 'sloten' te maken in hokken. Maar ik wacht morgenochtend even af, als ze dan weer op de mat zit ga ik wel even iets bedenken :)
pi_119159208
Die kregen ze hier ook allemaal open. Had de zij deurtje dicht gemaakt met een sleutelhangerring en deurtje gooaan (enige dat ik gebruikte) had ik met het metalen sluitingding van een keycord gedaan. (Waar je iets aanhangt) dat is ook makelijk open en dicht te maken.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_119159376
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef Partingglass het volgende:
Die kregen ze hier ook allemaal open. Had de zij deurtje dicht gemaakt met een sleutelhangerring en deurtje gooaan (enige dat ik gebruikte) had ik met het metalen sluitingding van een keycord gedaan. (Waar je iets aanhangt) dat is ook makelijk open en dicht te maken.
Oh, dat is wel een goede tip! Dankje! (Even op zoek gaan naar een keycord, en anders hebben ze bij de bouwmarkt wel van die haakjes :) )
pi_119159453
Jups, iets wat er op lijkt idd. Moet makkelijk open dicht te maken zijn. Had de permanente sluitingen eerst met tirips maar die knaagde ze door. En ijzerdraad brn ik bang dat los uiteinde hun beschadigd.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_119160048
Oeh nee, dan heeft ze straks een oog minder ofzo. Dan liever even een haakje kopen :Y

En ik gisteren helemaal blij dat vriend wel zin had om vandaag witlof te eten, vindt Diva het maar 'mwoah'. :{w Appel is nog steeds helemaal hip, en broccoli en wortel, en wortelloof eet ze ook graag, maar ik durf haar daar niet teveel van te geven. (Nouja, wel van wortelloof, en appel gaat ook goed, maar ik wissel toch liever een beetje af.) Gelukkig doet 'ordinair' hooi het ook goed, en de biks gaat er ook goed in. Dus vooruit. 't Is dr vergeven.. ;)

Deze week ga ik Diva nog wel even laten enten bij de DA. (Ik zag net dat Guppy het ook deze week nog gedaan heeft, dus ik neem aan dat dat gewoon kan, zo vlak voor de winter? :) ) Ik wil Diva namelijk sowieso laten enten met het koppelen in het voorjaar in het vooruitzicht, en dan wordt ze gelijk ook even nagekeken. Ik vind het haar op de achterpootjes wat dun, maar verder is het volgens mij wel een gezond konijn. Ze eet en drinkt goed, poept veel en ronde keuteltjes, haar vacht is zacht, ze is ondeugend en onderzoekend, etc.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 12:31:54 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_119160207
Ik doe het hier altijd tijdens het speciale konijnenspreekuur, dan is het goedkoper :) Dit is mijn dierenarts als het om entingen gaat.

Voor 'echte problemen' en spoedgevallen heb ik een dierenarts hier een straat verderop, maar die is met enten reuze duur :X en eerlijk is eerlijk, het is even een check en een prikje en klaar is konijn. Dus dan ga ik even shoppen :@

Maar bijna elke dierenarts heeft een konijnenspreekuur, waarbij het enten goedkoper is. Bel eens wat rond en vraag naar de prijzen. Er zit flink wat verschil in de kosten per dierenarts!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119162062
Ik ben even aan het bedenken hoe ik mijn vraag precies zal formuleren naar de DA hier verderop toe, want die man ken ik toch wel aardig. (En hij neemt ook regelmatig zelf de telefoon op..) :P

En eigenlijk wil ik wel graag bij die DA of bij de andere DA hier, want de ervaringen zijn bij beide goed, maar ik vrees dat ze allebei stervensduur zijn :')
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 13:38:32 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_119162255
Bel je toch gewoon "Met Karin Jansen" :D

Nee, ik snap het wel hoor. Ik had het 'geluk' dat ik een brief kreeg van onze vaste DA met de tarieven van het konijnenspreekuur. Daarvan viel m'n mond open, en heb ik eens naar die andere DA gekeken.

Voordeel daar is ook nog dat ik met de Science Selective die ik bij de Jumper Dierensuper koop spaarpunten krijg, die ik weer kan inwisselen bij die dierenarts. Die zitten namelijk bij elkaar in het pand. Scheelt weer kosten :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119164087
Bij mijn dierenarts zijn de konijnenspreekuren afgeschaft sinds de nieuwe enting er is. Het spreekuur was in het leven geroepen omdat de entingsstof maar 24 uur houdbaar is na openen van het flesje en hij kon 10 (?) konijnen enten uit 1 flesje. Nu is de enting in een eenheid per konijn dus is allemaal op dezelfde dag komen niet meer nodig :)
pi_119164224
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:40 schreef Serinde het volgende:
Bij mijn dierenarts zijn de konijnenspreekuren afgeschaft sinds de nieuwe enting er is. Het spreekuur was in het leven geroepen omdat de entingsstof maar 24 uur houdbaar is na openen van het flesje en hij kon 10 (?) konijnen enten uit 1 flesje. Nu is de enting in een eenheid per konijn dus is allemaal op dezelfde dag komen niet meer nodig :)
Mijn "vaste" da doet dat dus nog wel, entdagen. Op een woensdagmiddag, als ik moet werken }:| . Voorheen pakte ik dan dus de bus naar de DA in Castricum, die had op zaterdagen de entingen en was ook een stuk goedkoper.
pi_119248842
Wat een ingrijpend verhaal over Ties! Wat fijn dat hij een kans heeft gekregen en super dat het nu zo goed gaat met hem!!!!

Ik laat mijn konijnen ook bij een andere DA enten dan mijn eigen DA, ook in verband met de kosten...pffff scheelt heel veel! En hier in de Achterhoek kennen ze blijkbaar geen konijnen-ent-dagen ofzo...jammer!

Morgen ga ik naar de opvang Brutus in Zwolle om twee nieuwe konijnen op te halen! Ik ben erg benieuwd welke twee er met me mee naar huis gaan!!!
pi_119255274
Ik heb een afspraak gemaakt voor morgenochtend bij de DA hier verderop (Degene waar ik ook altijd met onze kat naartoe ging :) )
Eerst even rondgekeken, maar de prijzen lagen bij veel DA's in de omgeving wel gelijk. Een echte konijnkundige in Utrecht viel me nog wel op, maar voor een enting vind ik het de moeite niet waard om met een konijn twee keer te moeten overstappen in het OV. (En ze zijn iets duurder dan de DA hier.)

En ik kreeg netjes van de assistende uitleg waarom het nu het hele jaar kan, en de bevestiging dat ze Diva van staart tot neus nakijken, dus het voelt wel goed. :)

(Kan nog wel wachten op speciale actiedagen bij een dierenwinkel (met dierenkliniek) een plaats verderop, maar ik wil Diva gewoon voor de vorst écht gaat beginnen nagekeken hebben. En daarvan weet ik niet wie precies mijn konijn nakijkt.)
pi_119256096
In hoeverre die hele konijnkundige konijnkundig is, is ook nog maar de vraag hoor. Het is eerder zelfbenoemd dan dat het zo is... In bepaalde gevallen verkies ik dan helemaal mijn vaste DA-praktijk, aangezien zij ook de opvang als klant hebben waardoor de dierenartsen echt onwijs veel ervaring hebben met konijnen&knaagdieren.
pi_119257150
Is ook zo hoor, die zelfbenoeming. En daarbij zijn de praktijken hier klein, in een klein stadje. Dus de kans dat ze op de lijst genoemd worden is niet zo groot. De ene praktijk zal vast wel meer ervaring met konijnen hebben dan de andere, maar deze DA vertrouw ik wel. :) (En anders hebben we hier nog een DA waar ik een goede ervaring mee heb, en deze is gespecialiseerd in tandheelkunde. Dus als ik bij mijn vaste twijfel, kan ik altijd nog bij die ander navragen. )

Biks werkt overigens ERG goed als lokmiddel. Ik hoef het alleen in m'n hand te houden en Diva komt al wild aangerend. Dus vandaag even wat bikskorrels in het vervoersmandje gegooid, om te kijken of ze er makkelijk in hupt. Dat doet ze, dus ik verwacht morgen in elk geval hier thuis nog geen problemen ^O^
  vrijdag 16 november 2012 @ 06:55:55 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119265074
Bij ons zijn de entspreekuren ook afgeschaft, maar mijn da gaf aan dat ze het waarschijnlijk weer in ging stellen.
De konijnen waren veel minder gestresst als ze gezellig met allemaal andere konijnen in de wachtkamer zaten, dan dat ze in een wachtkamer vol honden zitten.
Mijn konijnen hadden de hele tijd lopen stampen in de wachtkamer, terwijl mensen bij het speciale entuur de konijnen gewoon los lieten lopen.

Mijn praktijk staat wel in de lijst van de OP van konijnvriendelijke dierenartsen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119265606
Ze hebben het bij deze DA liever op afspraak - het kan wel in de inloopspreekuren, maar liever niet. :)

Zo maar eens even geld halen bij de bank (yay, vergeten de nieuwe pinpas te activeren....een maand geleden had ik natuurlijk vanalles bij me om te regelen bij de bank behalve die ene brief......daarna echt glad vergeten. Totdat ik bij de dierenwinkel een reismandje wilde kopen en ik niet kon betalen :') :@ )
en daarna op weg naar de DA!

Ik zit nog te twijfelen of ik met de fiets zal gaan of lopend. Lopend duurt wel iets langer maar lijkt me wel wat prettiger voor Diva. Denk ik?
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 09:30:49 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_119266777
Ik zou lopend gaan. Minder hobbelig dan fietsen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119266816
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou lopend gaan. Minder hobbelig dan fietsen :)
Ik ga eigenlijk altijd fietsend, haha. Lopend met mijn duo is niet echt prettig, dan hupsen ze continu door de bak heen.
pi_119269595
Ik ben lopend gegaan, maar ik had nu tijd genoeg (was zelfs wat aan de vroege kant, maar ik kon gelijk terecht :) )

Diva is helemaal goedgekeurd! *O*
En ik ben blij met mijn keuze voor deze DA, want ik heb eerst nog heel wat info van hem gehad over konijnen, en dan ook veel info over de juiste voeding. (Veel dingen wist ik al wel, maar ook nieuwe tips gekregen en ik was blij bevestigd te krijgen dat hij echt kennis over konijnen heeft! (Ik verwachtte het al wel, maar nog geen ervaring mee gehad.)
pi_119312238
Fijn dat het allemaal goed is gegaan Candaasje!

Ik heb hier een O+ loge uit de opvang O+ O+ Basje O+
Nog een beetje verlegen...

Maar omg so fluffy O+


Hij is nu zo'n 8 weken en blijft iig de komende 2 weken nog bij mij.
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 14:41:53 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_119312307
Ooh Basje O+ ik smelt!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:42:02 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_119312312
Voor de Fokkers die hun konijn(en) buiten hebben..
Doen jullie nog iets tegen de kou? Het hok extra beschermen oid?
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:00:35 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119312710
Basje O+ :D

Mubassie, pas bij hele strenge vorst (- 10 of zo) nam ik extra maatregelen. Natuurlijk staat ons hok beschut en is het binnenhok heel goed vorstvrij. Daar gooi ik dan heel veel extra stro in en ik gooi een doek over het hok om nog extra wind en kou tegen te houden.

En een paar keer per dag het water controleren en verversen. Ik doe dan een beetje lauw water zodat het iets minder snel bevriest. Als ik moest werken, dan controleerde mijn buurvrouw even tussendoor het water.

Dat was het wel en ze hebben het altijd goed doorstaan.

Oh ja, en met sneeuw lekker buiten laten hollen en foto's maken :P



Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 08:06:25 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_119335632
Sneeuwnijn O+

Oh douche-eendje, ik vind het trouwens echt heel knap dat je dat kan hoor! Basje nu in huis hebben en over twee weken weer terug komen geven. Ik zou hem willen houden :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119337641
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 08:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Sneeuwnijn O+

Oh douche-eendje, ik vind het trouwens echt heel knap dat je dat kan hoor! Basje nu in huis hebben en over twee weken weer terug komen geven. Ik zou hem willen houden :@
Als ik dat zou doen dan zou ik nog een konijn erbij moeten nemen want mijn huidige koppel overhoop gooien met een puberkonijn zou ik nooit doen, het gaat nu net eindelijk weer wat beter met Kelly haar angst/onzekerheid. En 4 konijnen op een flatje zie ik niet zitten :N

Daily dosis of basje :P
Lijkt groot...

Is hij niet :P
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 17:12:02 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_119348114
Nawww ik smelt!! M'n vriend ook O+

Wij zijn al fan van Basje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119348824
quote:
17s.gif Op zondag 18 november 2012 11:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ik dat zou doen dan zou ik nog een konijn erbij moeten nemen want mijn huidige koppel overhoop gooien met een puberkonijn zou ik nooit doen, het gaat nu net eindelijk weer wat beter met Kelly haar angst/onzekerheid. En 4 konijnen op een flatje zie ik niet zitten :N

Daily dosis of basje :P
Lijkt groot...
[ afbeelding ]
Is hij niet :P
[ afbeelding ]
Wat een lief klein schattig beestje idd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119364155
`Basje is geweldig!

Ik ben geen fokker maar ik doe voor mijn buitenkonijnen niets extra. Twee jaar terug met de extreme vorst lagen ze nog steeds op de stoeptegels buiten hun hok.

Als ik ze extra stro of hooi in het hok doe, ligt dat er de dag erna weer uit. Hoewel ik denk dat dit jaar bij Ties (met de drie poten) wel benauwd ga zijn en toch weer probeer met wat extra stro het warmer te maken.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_119375496
Basje was gisteravond rondjes aan het crossen op de bank en binky's aan het maken als ik met hem aan het spelen was O+ vrolijke pluizebol is het.
pi_119395301
Gisteravond keken we gezellig boer zoekt vrouw:

En net was het tijd voor wat quality-knuffeltijd:



En nieuwsgierig is hij zeker, alleen valt hij nog wel eens om als hij zo staat...
  maandag 19 november 2012 @ 19:28:25 #203
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_119397005
Super mooi konijntje Basje ^O^ Leuke naam ook!

Maar een kleed over het nachtverblijf moet voldoende zijn dus?
  maandag 19 november 2012 @ 20:51:22 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119401810
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:28 schreef Mubassie het volgende:
Super mooi konijntje Basje ^O^ Leuke naam ook!

Maar een kleed over het nachtverblijf moet voldoende zijn dus?
Het belangrijkste is eigenlijk dat je nachtverblijf tochdicht is. Een deken kan daarbij helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119402423
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2012 09:58 schreef douche-eendje het volgende:
Basje was gisteravond rondjes aan het crossen op de bank en binky's aan het maken als ik met hem aan het spelen was O+ vrolijke pluizebol is het.
Wat zijn binky's :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 19 november 2012 @ 21:19:43 #206
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_119403653
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Het belangrijkste is eigenlijk dat je nachtverblijf tochdicht is. Een deken kan daarbij helpen.
Dankje :*
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 21:29:05 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_119404319
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat zijn binky's :@
Van die blije sprongetjes! Dit konijn doet het heel goed voor:

Oh en Basje O+ keep them photo's coming!! _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119404343
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat zijn binky's :@
Vreugdesprongetjes :Y

Voorbeeldfilmpje:
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 21:31:31 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_119404473
Billy the Energizer bunneh _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119404552
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Billy the Energizer bunneh _O_
Billy is echt geweldig ja :D
pi_119404597
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Van die blije sprongetjes! Dit konijn doet het heel goed voor:

Oh en Basje O+ keep them photo's coming!! _O_
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2012 21:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vreugdesprongetjes :Y

Voorbeeldfilmpje:
Dank u beide, dan weet ik dat ook weer :D

En blij ziet het er zeker uit :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 21:33:43 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_119404632
Molly doet het ook, als de camera in de kast ligt }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119404917
Basje doet ze regelmatig, mijn eigen konijnen kan ik er niet meer zo vaak op betrappen... Nijn doet het wel eens, Kelly heel soms maar die komt ook maar een millimeter van de grond af als ze een poging waagt.
pi_119405040
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly doet het ook, als de camera in de kast ligt }:|
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2012 21:37 schreef douche-eendje het volgende:
Basje doet ze regelmatig, mijn eigen konijnen kan ik er niet meer zo vaak op betrappen... Nijn doet het wel eens, Kelly heel soms maar die komt ook maar een millimeter van de grond af als ze een poging waagt.
Ons derde konijn deed het ook als ie in de ren zat. Soms leek het of ie een barrel roll deed :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119417637
Mijn konijnen doen het ook bijna nooit. Hee lsoms zie ik Driekus door de kamer vliegen maar dat is van de 6 de enige die ik er op kan betrappen. Toen ze in mijn vorige huis (bij mijn ex) 's nachts in hun hok moesten en alleen 's avond door de kamer mochten zag ik ze vaker.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:59:36 #216
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_119445791
Onze Gommie is er ook heel goed in. En dan met name op de overloop. Daar ligt vloerbedekking dus kan hij lekker racen en binky'en :)

Vandaag een nieuwe 10kg zak SS binnengekregen. De doos kan mooi gebruikt worden voor Hummel en Gommie om in/mee te spelen



Iemand overigens een idee hoe we het beste een ren/afgezette loopruimte voor onze konijnen kunnen creeëren? Overdag als wij aan het werk zijn zitten ze in het hok. Maar het zou voor hun natuurlijk het fijnst zijn als ze dan ook een stuk los kunnen lopen. Dus het liefst willen we een ren of iets dergelijks maken (ongeveer waar nu de kleedjes/dozen liggen). Maar hoe? Het moet hoog genoeg zijn en het is laminaat dus kan er ook geen pinnen in steken.

Los laten lopen in de kamer is met deze 2 geen optie. 1 keer per ongeluk het hok los laten staan 's nachts met als resultaat een half opgegeten/uitgegraven kussen van onze nog best wel nieuwe bank.
pi_119452488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:59 schreef dutchdevil het volgende:
Onze Gommie is er ook heel goed in. En dan met name op de overloop. Daar ligt vloerbedekking dus kan hij lekker racen en binky'en :)

Vandaag een nieuwe 10kg zak SS binnengekregen. De doos kan mooi gebruikt worden voor Hummel en Gommie om in/mee te spelen

[ afbeelding ]

Iemand overigens een idee hoe we het beste een ren/afgezette loopruimte voor onze konijnen kunnen creeëren? Overdag als wij aan het werk zijn zitten ze in het hok. Maar het zou voor hun natuurlijk het fijnst zijn als ze dan ook een stuk los kunnen lopen. Dus het liefst willen we een ren of iets dergelijks maken (ongeveer waar nu de kleedjes/dozen liggen). Maar hoe? Het moet hoog genoeg zijn en het is laminaat dus kan er ook geen pinnen in steken.

Los laten lopen in de kamer is met deze 2 geen optie. 1 keer per ongeluk het hok los laten staan 's nachts met als resultaat een half opgegeten/uitgegraven kussen van onze nog best wel nieuwe bank.
Mijn vader had een ren gemaakt voor buiten van stevig gaas. Scherpe kanten afgevijld zodat het niet gevaarlijk was. Moet er wel bij zeggen dat het voor buiten was, maar ons konijn kon niet ontsnappen en toch lekker uitkuren en rondspringen... om vervolgens lekker lui tegen de kant te gaan liggen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 21 november 2012 @ 06:26:08 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_119453818
Zou zo'n panelen ren niks voor je kunnen betekenen? Zo;n zeshoek die je ook weer makkelijk kunt opvouwen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119456875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 06:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou zo'n panelen ren niks voor je kunnen betekenen? Zo;n zeshoek die je ook weer makkelijk kunt opvouwen?
Die zou je eventueel ook nog op een of andere manier aan je kooi, of aan de muur kunnen bevestigen.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:43:24 #220
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_119465051
@guppyfriend @douche-eendje Is zo'n panelen ren niet te laag? En het moet er dan wel 1 zijn die een ruimte van ca. 2,5 bij 1,5 meter kan afzetten. Voor mijn gevoel zijn die "standaard" rennen daar te klein voor.
pi_119465104
Zooplus heeft ze ook in verschillende hoogtematen :Y
pi_119465463
Misschien weten jullie experts het hier wel: is een Vlaamse Reus geschikt als huiskonijn? Ik loop al langer met het idee rond om zodra ik op mezelf woon een of twee van deze konijnen te nemen. Is het verstandig, of raden jullie het af?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 21 november 2012 @ 15:43:25 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_119467094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:43 schreef dutchdevil het volgende:
@guppyfriend @douche-eendje Is zo'n panelen ren niet te laag? En het moet er dan wel 1 zijn die een ruimte van ca. 2,5 bij 1,5 meter kan afzetten. Voor mijn gevoel zijn die "standaard" rennen daar te klein voor.
Vaak koop je ze per 6 panelen en kun je meerdere sets aan elkaar koppelen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119479378
Basjefoto's O+

Wat? Ik hoor je niet :P

Fluffy balletje O+

Lief mooi manneke:




En geen zin meer...


Nog anderhalve week van hem genieten :Y
pi_119481064
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:38 schreef douche-eendje het volgende:
Basjefoto's O+

Wat? Ik hoor je niet :P
[ afbeelding ]
Fluffy balletje O+
[ afbeelding ]
Lief mooi manneke:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En geen zin meer...
[ afbeelding ]

Nog anderhalve week van hem genieten :Y
Lief hoor O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119497792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:56 schreef El_Thijs het volgende:
Misschien weten jullie experts het hier wel: is een Vlaamse Reus geschikt als huiskonijn? Ik loop al langer met het idee rond om zodra ik op mezelf woon een of twee van deze konijnen te nemen. Is het verstandig, of raden jullie het af?
/ontlurkt

Ik denk dat dat voornamelijk afhangt van waar je gaat wonen. In een studentenkamer of studiootje zou ik het persoonlijk niet doen. Je verkijkt je er misschien makkelijk op hoe groot een Vlaamse Reus is/kan worden en hoeveel ruimte ze nodig hebben. Mijn ene dame is inmiddels toch echt een stevige 8 kilo. Ze is daarmee perfect op gewicht en beduidend groter dan één van mijn honden. Mijn andere voedster is ietsje lichter van bouw maar wel bijna even groot/lang. De stal waar mijn dames in de winter wonen is dan ook al ongeveer zo groot als een gemiddelde studentenkamer :P

Als je in een gewoon huis woont, liefst met buitenruimte, dan zou het wel kunnen. Je moet er wel rekening mee houden dat je ze niet zoals een gewoon dwergkonijn een groot deel van de dag in een kooi kan zetten en af en toe er uit kan laten. Vindt bijvoorbeeld maar eens een kooi waarin een volgroeide reus languit kan liggen en nog voldoende ruimte over heeft voor voer/water/wcbak/hooi en een stuk vrije ruimte. Dat valt nog niet mee! Imo zouden ze dus ook een eigen kamertje of ren in de woonkamer nodig hebben zodat ze geen ruimte tekort komen. En daarnaast buitenruimte of een voldoende grote woonkamer waar ze lekker in kunnen rennen af en toe (wel op een geschikte ondergrond, zodat ze geen sore hocks krijgen) is ook belangrijk.

Qua karakter zijn het wel ideale huisgenoten wat mij betreft. Ze zijn (veel) verdraagzamer en rustiger dan kleinere konijntjes, laten zich als ze tam zijn vaak zonder problemen lekker aaien (optillen/op schoot zetten vinden ze niet zo leuk meestal, maar ze zijn daar ook eigenlijk wel te zwaar voor) en ze liggen graag lekker te relaxen. Ze zijn als je ze tam hebt ook minder schrikachtig dan veel kleintjes. Gewoon lekkere lobbesen dus eigenlijk.

Ik zou trouwens altijd iedereen aanraden om twee konijnen te nemen, omdat het sociale dieren zijn en ze dan gezelschap aan elkaar hebben. Je kan dan voor twee jonge voedsters gaan, maar hou er rekening mee dat daar enige strijd bij zal komen kijken. Hoe meer ruimte ze hebben hoe makkelijker dat verloopt, maar bij te weinig ruimte kan het voorkomen dat ze blijven vechten en niet meer samen kunnen. In mijn ervaring zijn twee Vlaamse voedsters wel minder fel en agressief onderling dan kleinere konijntjes, maar dat is natuurlijk relatief. Ze kunnen elkaar nog steeds beschadigen en het kan gebeuren dat het bij vechten blijft en ze niet meer bij elkaar kunnen.

De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster. Mocht je daar voor gaan dan zou ik een jonge ram kiezen, deze lekker tam maken (rammen zijn vaak wat liever/aanhankelijker en iets sneller tam dan voedsters) en met een maand of 5 laten castreren (kost bij mijn DA ¤35, maar wisselt sterk per DA). Zodra hij daar goed van is genezen kun je er dan een jonge voedster bij nemen. Je kan ze ook tegelijk nemen natuurlijk maar dan moet je de gelegenheid hebben beide konijnen een tijd lang apart te zetten zodat er geen dekking plaats kan vinden. Laat je niet wijsmaken dat twee rammetjes ook goed samen gaan, dat werkt 9 v/d 10 keer niet. Ik verkoop zelf dan ook nooit twee rammen samen; het loopt veel te vaak op ruzie uit waarbij de konijnen elkaar ernstig kunnen beschadigen en soms kan er zelfs één aan dood gaan. Zelfs als het weken/maanden/jaren goed ging kan ineens de vlam in de pan slaan en kunnen ze zich dood vechten. Beter gewoon niet aan beginnen dus.

Plaatjes ter illustratie:

Kijk, zo groot zijn ze als ze volgroeid zijn. De grijze is de grootste voedster, toen bijna een jaar oud en ik denk een kilo of 7 (ter vergelijking, de hond er naast is ong. 18 kilo, schofthoogte zo'n 48 cm):


Ze kunnen ook in huis, hier mijn toen nog lang niet volgroeide en net gecastreerde rammetje van ongeveer 4 maand oud:


En met de toen 5 maand oude labradorpup er naast ter vergelijking:


Dus, tot zover mijn spreekbeurt over Vlaamse Reuzen. Zijn er nog vragen? :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119499676
tof. Ik heb twee gele vlamen. Geel is een kleur die meestal wat kleine uitvalt. Ze zijn net geen 6 kilo per stuk.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 12:50:12 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_119499766
Wat een heerlijke beesten zijn het toch ook O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119500736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:41 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

/ontlurkt

Ik denk dat dat voornamelijk afhangt van waar je gaat wonen. In een studentenkamer of studiootje zou ik het persoonlijk niet doen. Je verkijkt je er misschien makkelijk op hoe groot een Vlaamse Reus is/kan worden en hoeveel ruimte ze nodig hebben. Mijn ene dame is inmiddels toch echt een stevige 8 kilo. Ze is daarmee perfect op gewicht en beduidend groter dan één van mijn honden. Mijn andere voedster is ietsje lichter van bouw maar wel bijna even groot/lang. De stal waar mijn dames in de winter wonen is dan ook al ongeveer zo groot als een gemiddelde studentenkamer :P

Als je in een gewoon huis woont, liefst met buitenruimte, dan zou het wel kunnen. Je moet er wel rekening mee houden dat je ze niet zoals een gewoon dwergkonijn een groot deel van de dag in een kooi kan zetten en af en toe er uit kan laten. Vindt bijvoorbeeld maar eens een kooi waarin een volgroeide reus languit kan liggen en nog voldoende ruimte over heeft voor voer/water/wcbak/hooi en een stuk vrije ruimte. Dat valt nog niet mee! Imo zouden ze dus ook een eigen kamertje of ren in de woonkamer nodig hebben zodat ze geen ruimte tekort komen. En daarnaast buitenruimte of een voldoende grote woonkamer waar ze lekker in kunnen rennen af en toe (wel op een geschikte ondergrond, zodat ze geen sore hocks krijgen) is ook belangrijk.

Qua karakter zijn het wel ideale huisgenoten wat mij betreft. Ze zijn (veel) verdraagzamer en rustiger dan kleinere konijntjes, laten zich als ze tam zijn vaak zonder problemen lekker aaien (optillen/op schoot zetten vinden ze niet zo leuk meestal, maar ze zijn daar ook eigenlijk wel te zwaar voor) en ze liggen graag lekker te relaxen. Ze zijn als je ze tam hebt ook minder schrikachtig dan veel kleintjes. Gewoon lekkere lobbesen dus eigenlijk.

Ik zou trouwens altijd iedereen aanraden om twee konijnen te nemen, omdat het sociale dieren zijn en ze dan gezelschap aan elkaar hebben. Je kan dan voor twee jonge voedsters gaan, maar hou er rekening mee dat daar enige strijd bij zal komen kijken. Hoe meer ruimte ze hebben hoe makkelijker dat verloopt, maar bij te weinig ruimte kan het voorkomen dat ze blijven vechten en niet meer samen kunnen. In mijn ervaring zijn twee Vlaamse voedsters wel minder fel en agressief onderling dan kleinere konijntjes, maar dat is natuurlijk relatief. Ze kunnen elkaar nog steeds beschadigen en het kan gebeuren dat het bij vechten blijft en ze niet meer bij elkaar kunnen.

De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster. Mocht je daar voor gaan dan zou ik een jonge ram kiezen, deze lekker tam maken (rammen zijn vaak wat liever/aanhankelijker en iets sneller tam dan voedsters) en met een maand of 5 laten castreren (kost bij mijn DA ¤35, maar wisselt sterk per DA). Zodra hij daar goed van is genezen kun je er dan een jonge voedster bij nemen. Je kan ze ook tegelijk nemen natuurlijk maar dan moet je de gelegenheid hebben beide konijnen een tijd lang apart te zetten zodat er geen dekking plaats kan vinden. Laat je niet wijsmaken dat twee rammetjes ook goed samen gaan, dat werkt 9 v/d 10 keer niet. Ik verkoop zelf dan ook nooit twee rammen samen; het loopt veel te vaak op ruzie uit waarbij de konijnen elkaar ernstig kunnen beschadigen en soms kan er zelfs één aan dood gaan. Zelfs als het weken/maanden/jaren goed ging kan ineens de vlam in de pan slaan en kunnen ze zich dood vechten. Beter gewoon niet aan beginnen dus.

Plaatjes ter illustratie:

Kijk, zo groot zijn ze als ze volgroeid zijn. De grijze is de grootste voedster, toen bijna een jaar oud en ik denk een kilo of 7 (ter vergelijking, de hond er naast is ong. 18 kilo, schofthoogte zo'n 48 cm):
[ afbeelding ]

Ze kunnen ook in huis, hier mijn toen nog lang niet volgroeide en net gecastreerde rammetje van ongeveer 4 maand oud:
[ afbeelding ]

En met de toen 5 maand oude labradorpup er naast ter vergelijking:
[ afbeelding ]

Dus, tot zover mijn spreekbeurt over Vlaamse Reuzen. Zijn er nog vragen? :P
Ik dank je hartelijk voor de informatie Miss_Isis. En het zijn hele mooie konijnen die je hebt! En je hebt wel gelijk, ik verkeek me enorm als ik nu de foto's zie. Ik zal dit eens goed overwegen mocht ik ze echt gaan nemen.

Ik mag ook aannemen dat jullie je konijnen bij erkende fokkers hallen zogezegd? Ik vraag dit omdat ik ooit een ex een konijntje cadeau had gedaan, maar ondanks goede zorg was het na zes maanden al niet meer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119500956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef El_Thijs het volgende:
Ik mag ook aannemen dat jullie je konijnen bij erkende fokkers hallen zogezegd? Ik vraag dit omdat ik ooit een ex een konijntje cadeau had gedaan, maar ondanks goede zorg was het na zes maanden al niet meer.
Erkende fokkers bestaan niet, alleen geregistreerde fokkers :) Ook bij een geregistreerde fokker heb je geen garantie omtrent de gezondheid van het konijn, sterker nog, doordat er vaak sprake is van doorfok zijn er konijnen met allerlei medische problemen. Zoek ook maar eens op de dwerg/lethaalfactor, de maxfactor; dat zegt al genoeg over de doorfok binnen de raskonijnen.

Voor mij asieldiertjes :Y Nijn heb ik vanaf dat hij 8 weken was, hij is nu ruim 6. Kelly heb ik nu ook alweer een jaar of 4, zij was al volgroeid/volwassen toen ze gevonden werd op straat.
pi_119501777
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik dank je hartelijk voor de informatie Miss_Isis. En het zijn hele mooie konijnen die je hebt! En je hebt wel gelijk, ik verkeek me enorm als ik nu de foto's zie. Ik zal dit eens goed overwegen mocht ik ze echt gaan nemen.

Ik mag ook aannemen dat jullie je konijnen bij erkende fokkers hallen zogezegd? Ik vraag dit omdat ik ooit een ex een konijntje cadeau had gedaan, maar ondanks goede zorg was het na zes maanden al niet meer.
Graag gedaan ;) en iedereen die ze hier in levende lijve ziet 'schrikt' van hoe groot ze zijn. Als ze op hun achterpoten tegen mijn been op staan hoef ik (1.86m) nauwelijks te bukken om ze over hun koppie te aaien. Maar ja, groot zijn ze dus zeker. Je hebt wat Partingglas ook zegt wel iets kleinere kleurslagen, en er worden ook wel eens kruisingen gefokt en verkocht als Vlaamse Reus die een stuk kleiner/lichter uitgroeien. Wij hebben bewust voor een vrij groot en zwaar type gekozen omdat we dat mooi vinden en we er de ruimte voor hebben.

Wat betreft erkende fokkers, dat bestaat niet. Veel fokkers die raszuivere konijnen voor keuringen fokken doen dat niet altijd met dezelfde doelen in gedachten als iemand die ze als huisdier wil hebben. Bij zulke hobbyfokkers zitten de konijnen vaak in hun eentje in vrij kleine hokken bijvoorbeeld, en tijd (of zin) om jonkies te socialiseren is er niet. Op zich hebben zulke houders/fokkers wel verstand van de fok en van konijnen, maar de insteek is gewoon heel anders. Vaak is de verkoop ook gewoon verkoop; als je zegt dat je twee rammetjes wilt bv. krijg je die gewoon meestal (zonder vragen/uitleg dat dat samen vaak niet goed gaat, etc.).

Aan de andere kant van de schaal heb je mensen die konijnen echt als huisdier hebben maar er (vaak) te weinig verstand van hebben en dus in huiselijke kring een 'oeps'nestje (of 2 of 3...) produceren. Dit zijn dan wel mensen met wat je liefde voor het dier zou noemen, maar echt verstand van fokken of van konijnen is er daar vaak niet (anders waren er immers geen ongeplande nestjes geboren). Bij zulke mensen zijn de kleintjes vast heel lief en gesocialiseerd maar moet je goed oppassen dat je niet een rammetje i.p.v. een voedster krijgt, of twee rammetjes samen, of te jonge konijntjes.

Kortom: het is even zoeken naar iemand die jou voldoende info kan en wil geven en waar je een goed gevoel bij hebt. Oh, en de konijnen die je bij een dierenwinkel kan kopen komen vaak uit intensieve fokkerij waarbij zo schattig mogelijke kruisingen gefokt worden die vervolgens zo jong mogelijk in de winkel terecht komen. Alwaar je maar moet hopen dat de medewerker het verschil kan zien tussen rammetjes en voedsters, de konijntjes geen coccidiose hebben of krijgen en je geen knaagsteen krijgt aangesmeerd. Nouja, het kan dus soms lastig zijn een goed adres te vinden :P

Bij het asiel tref je trouwens ook hele leuke konijntjes en als je het niet erg vind een 'tweedehandsje' of konijntje van onbestemd ras in huis te nemen zit je daar denk ik het best. De mensen daar hebben er verstand van, lichten je zo goed mogelijk voor en willen een zo goed mogelijk tehuis voor hun opvangertjes. Ik heb in het verleden ook twee asielkonijnen gehad en heb/had een aantal cavia's uit het asiel en daarvoor niets dan lof. Toen we na het overlijden van de andere konijntjes overgingen op Vlaamse Reuzen hebben we echter voor een fokker gekozen met mooie raszuivere konijnen, omdat we graag een bepaald type konijn wilden en er mee wilden kunnen fokken. Dat vind je niet zomaar bij het asiel, dus vandaar onze keuze.

Pff, ik kan ook gewoon geen korte antwoorden geven he :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119503562
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Graag gedaan ;) en iedereen die ze hier in levende lijve ziet 'schrikt' van hoe groot ze zijn. Als ze op hun achterpoten tegen mijn been op staan hoef ik (1.86m) nauwelijks te bukken om ze over hun koppie te aaien. Maar ja, groot zijn ze dus zeker. Je hebt wat Partingglas ook zegt wel iets kleinere kleurslagen, en er worden ook wel eens kruisingen gefokt en verkocht als Vlaamse Reus die een stuk kleiner/lichter uitgroeien. Wij hebben bewust voor een vrij groot en zwaar type gekozen omdat we dat mooi vinden en we er de ruimte voor hebben.

Wat betreft erkende fokkers, dat bestaat niet. Veel fokkers die raszuivere konijnen voor keuringen fokken doen dat niet altijd met dezelfde doelen in gedachten als iemand die ze als huisdier wil hebben. Bij zulke hobbyfokkers zitten de konijnen vaak in hun eentje in vrij kleine hokken bijvoorbeeld, en tijd (of zin) om jonkies te socialiseren is er niet. Op zich hebben zulke houders/fokkers wel verstand van de fok en van konijnen, maar de insteek is gewoon heel anders. Vaak is de verkoop ook gewoon verkoop; als je zegt dat je twee rammetjes wilt bv. krijg je die gewoon meestal (zonder vragen/uitleg dat dat samen vaak niet goed gaat, etc.).

Aan de andere kant van de schaal heb je mensen die konijnen echt als huisdier hebben maar er (vaak) te weinig verstand van hebben en dus in huiselijke kring een 'oeps'nestje (of 2 of 3...) produceren. Dit zijn dan wel mensen met wat je liefde voor het dier zou noemen, maar echt verstand van fokken of van konijnen is er daar vaak niet (anders waren er immers geen ongeplande nestjes geboren). Bij zulke mensen zijn de kleintjes vast heel lief en gesocialiseerd maar moet je goed oppassen dat je niet een rammetje i.p.v. een voedster krijgt, of twee rammetjes samen, of te jonge konijntjes.

Kortom: het is even zoeken naar iemand die jou voldoende info kan en wil geven en waar je een goed gevoel bij hebt. Oh, en de konijnen die je bij een dierenwinkel kan kopen komen vaak uit intensieve fokkerij waarbij zo schattig mogelijke kruisingen gefokt worden die vervolgens zo jong mogelijk in de winkel terecht komen. Alwaar je maar moet hopen dat de medewerker het verschil kan zien tussen rammetjes en voedsters, de konijntjes geen coccidiose hebben of krijgen en je geen knaagsteen krijgt aangesmeerd. Nouja, het kan dus soms lastig zijn een goed adres te vinden :P

Bij het asiel tref je trouwens ook hele leuke konijntjes en als je het niet erg vind een 'tweedehandsje' of konijntje van onbestemd ras in huis te nemen zit je daar denk ik het best. De mensen daar hebben er verstand van, lichten je zo goed mogelijk voor en willen een zo goed mogelijk tehuis voor hun opvangertjes. Ik heb in het verleden ook twee asielkonijnen gehad en heb/had een aantal cavia's uit het asiel en daarvoor niets dan lof. Toen we na het overlijden van de andere konijntjes overgingen op Vlaamse Reuzen hebben we echter voor een fokker gekozen met mooie raszuivere konijnen, omdat we graag een bepaald type konijn wilden en er mee wilden kunnen fokken. Dat vind je niet zomaar bij het asiel, dus vandaar onze keuze.

Pff, ik kan ook gewoon geen korte antwoorden geven he :')
Ik zal op veel dingen moeten letten, maar dan heb ik ook wat uiteindelijk ;) Wil liever geen 'konijn-in-de-zak' om het zomaar even uit te drukken. Vlaamse Reuzen hebben wel mijn voorkeur, maar als dat hier in de buurt niet lukt qua informatie/mensen, dan neem ik een ander soort. Misschien eens in een asiel gaan kijken tegen die tijd, hoor hier meer goede verhalen over.

En die lange antwoorden zijn goed, je kennis wordt gewaardeerd ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119504051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zal op veel dingen moeten letten, maar dan heb ik ook wat uiteindelijk ;) Wil liever geen 'konijn-in-de-zak' om het zomaar even uit te drukken. Vlaamse Reuzen hebben wel mijn voorkeur, maar als dat hier in de buurt niet lukt qua informatie/mensen, dan neem ik een ander soort. Misschien eens in een asiel gaan kijken tegen die tijd, hoor hier meer goede verhalen over.

En die lange antwoorden zijn goed, je kennis wordt gewaardeerd ;)
Ik zou in jouw geval je eerst goed inlezen zodat je zelf in ieder geval de benodigde kennis hebt. Dan is het niet zo heel erg als je een verkoper treft die je niet 100% kan of wil voorlichten, of iets vergeet, omdat je het zelf al weet of op kan zoeken. Je kan ook bij meerdere fokkers en asiels langsgaan om eens te kijken waar je een goed gevoel bij hebt.

Als je per sé raszuivere Reuzen wilt kun je denk ik het best via de plaatselijke kleindierenvereniging op zoek gaan naar een fokker. Soms adverteren deze fokkers ook op marktplaats maar dan moet je eerst even bellen of mailen om te weten met wat voor iemand je van doen hebt en of je je daar prettig bij voelt. Je kan ook eens op tentoonstellingen kijken en daar verschillende konijnenrassen bekijken en fokkers/liefhebbers spreken. Dan krijg je denk ik wel een tamelijk compleet beeld van het uiterlijk en karakter, de verzorging en hoe je aan zo'n konijn (of twee natuurlijk) kan komen. Zodra je dan je huis op orde hebt, voldoende financiële middelen hebt voor het onderhoud (groot konijn = grote kooi, grote ren, veel voer en veel poep, om maar eens iets te noemen) weet je waar je moet zijn om een Reusje te halen :)

Ik zie dat je in het zuiden woont, dat is wat te ver uit de buurt denk ik maar anders was je van harte welkom om hier (twente) eens te komen kijken. Wij hopen ergens komend voorjaar weer een nestje Reusjes te verwelkomen, dat is altijd erg leuk om te zien O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119504168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zou in jouw geval je eerst goed inlezen zodat je zelf in ieder geval de benodigde kennis hebt. Dan is het niet zo heel erg als je een verkoper treft die je niet 100% kan of wil voorlichten, of iets vergeet, omdat je het zelf al weet of op kan zoeken. Je kan ook bij meerdere fokkers en asiels langsgaan om eens te kijken waar je een goed gevoel bij hebt.

Als je per sé raszuivere Reuzen wilt kun je denk ik het best via de plaatselijke kleindierenvereniging op zoek gaan naar een fokker. Soms adverteren deze fokkers ook op marktplaats maar dan moet je eerst even bellen of mailen om te weten met wat voor iemand je van doen hebt en of je je daar prettig bij voelt. Je kan ook eens op tentoonstellingen kijken en daar verschillende konijnenrassen bekijken en fokkers/liefhebbers spreken. Dan krijg je denk ik wel een tamelijk compleet beeld van het uiterlijk en karakter, de verzorging en hoe je aan zo'n konijn (of twee natuurlijk) kan komen. Zodra je dan je huis op orde hebt, voldoende financiële middelen hebt voor het onderhoud (groot konijn = grote kooi, grote ren, veel voer en veel poep, om maar eens iets te noemen) weet je waar je moet zijn om een Reusje te halen :)

Ik zie dat je in het zuiden woont, dat is wat te ver uit de buurt denk ik maar anders was je van harte welkom om hier (twente) eens te komen kijken. Wij hopen ergens komend voorjaar weer een nestje Reusjes te verwelkomen, dat is altijd erg leuk om te zien O+
Ik zou graag eens komen kijken anders, lijkt me erg leuk iig ;)

Ik zal ook eens kijken naar die tentoonstellingen en of die hier in de buurt gegeven/gehouden worden. Ik roep al heel lang dat ik een Reus wil, maar kleinere rassen zijn net zo schattig vind ik :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119504394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zou graag eens komen kijken anders, lijkt me erg leuk iig ;)

Ik zal ook eens kijken naar die tentoonstellingen en of die hier in de buurt gegeven/gehouden worden. Ik roep al heel lang dat ik een Reus wil, maar kleinere rassen zijn net zo schattig vind ik :)
Je bent wat mij betreft van harte welkom als je eens in de regio Twente bent ;) Maar de kleine nijntjes zijn nog niet in de maak hoor, ergens na het nieuwe jaar wordt Jul pas een keer gedekt als we de ram van een via-via kennis kunnen regelen (die ram moet dan uit Limburg komen, of Jul moet daar even naartoe). Tegen die tijd post ik wel foto's in m'n beestenboerderij-topic :)

En er zijn echt heel veel soorten konijnen; kleintjes, midden-formaatjes en ook verschillende grote rassen die (bijna) net zo groot als Vlaamse Reuzen zijn. Ze hebben allemaal zo hun eigen charme. Voor de Reuzen heb ik heel lang dwerghangoortjes gehad, die zijn ook hartstikke leuk. Wel iets pittiger van karakter maar ook super leuke en schattige diertjes. En wat handzamer wel dan die grote Vlamen. Zo'n tentoonstelling is een goed moment om daar eens kennis mee te maken :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119505403
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:24 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Je bent wat mij betreft van harte welkom als je eens in de regio Twente bent ;) Maar de kleine nijntjes zijn nog niet in de maak hoor, ergens na het nieuwe jaar wordt Jul pas een keer gedekt als we de ram van een via-via kennis kunnen regelen (die ram moet dan uit Limburg komen, of Jul moet daar even naartoe). Tegen die tijd post ik wel foto's in m'n beestenboerderij-topic :)

En er zijn echt heel veel soorten konijnen; kleintjes, midden-formaatjes en ook verschillende grote rassen die (bijna) net zo groot als Vlaamse Reuzen zijn. Ze hebben allemaal zo hun eigen charme. Voor de Reuzen heb ik heel lang dwerghangoortjes gehad, die zijn ook hartstikke leuk. Wel iets pittiger van karakter maar ook super leuke en schattige diertjes. En wat handzamer wel dan die grote Vlamen. Zo'n tentoonstelling is een goed moment om daar eens kennis mee te maken :Y
Ik zal het onthouden ;) Linkje naar je topic?

Vroeger hebben we kleine dwergjes gehad, en daar zat ook een hangoor tussen. Gevlekt en een wit buikje, erg schattig beestje was het. Toepasselijk hadden we hem ook Vlek genoemd. Maar een erg pittig karakter had ie niet, hij was heel rustig. Sterker, ik heb nog nooit een konijn van ons horen grommen of knorren...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119505711
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zal het onthouden ;) Linkje naar je topic?

Vroeger hebben we kleine dwergjes gehad, en daar zat ook een hangoor tussen. Gevlekt en een wit buikje, erg schattig beestje was het. Toepasselijk hadden we hem ook Vlek genoemd. Maar een erg pittig karakter had ie niet, hij was heel rustig. Sterker, ik heb nog nooit een konijn van ons horen grommen of knorren...
Ik bedoel meer het verschillende gedrag tussen de konijntjes onderling wat mij opvalt. Dat ging er in mijn groepje hangoortjes vaak een stuk heftiger aan toe dan tussen mijn huidige twee dames. Deze twee zijn sneller moe of zo, of ze leggen zich er sneller bij neer en vinden het wel best. Ze zijn ook veel vaker gewoon ontspannen aan het knuffelen/relaxen samen. Het grootste deel van de dag brengen ze tegen elkaar aan liggend door, af en toe een hooitje knabbelend en elkaar poetsend. Ze hadden toen ze geslachtsrijp werden ook maar een paar dagen mot, en dat bleef bij achter elkaar aan rennen, rijden/krabben en wat plukken haar die door de lucht vlogen. Die hangoortjes daarentegen konden behoorlijk lang door gaan met de dominantiestrijd en dat laaide af en toe ook weer op en dan reageerden ze zich op elkaar af. Gelukkig nooit met ernstige gevolgen, maar er heeft wel een keer bloed gevloeid toen ik er niet op tijd bij was.

Linkje naar het topic vind je in m'n sig, btw ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119506082
Hebben jullie misschien tips voor mij? Het verhaal:
Sinds een maand of 4 heb ik er een tweede konijn bij, Floortje. Floortje heeft voor mij altijd in een hokje gezeten waar ze constant lastig gevallen werd door een hond en verder geen aandacht kreeg. Logisch gevolg is dus dat ze hartstikke bang is en hierdoor ontzettend agressief. Naar mij gaat het steeds beter en komt ze zelfs al voor een aai of iets lekkers uit mijn hand. Maar nu is het zo dat beide konijnen afgelopen weekend niet lekker waren. Bij de dierenarts heb ik van alles meegekregen voor een gasbuik dat ze 3x per dag in de bek gespoten moeten krijgen. Op dit moment staan ze dus in de woonkamer in tijdelijke hokken, normaal hebben ze een hele grote ren op zolder.
Jinty, mijn oudste konijn, staat alles gewoon toe maar bij Floortje lukt het me niet! Ze gromt en valt direct aan op mijn hand. Of door te krabben of door te bijten en als het uitkomt doet ze het het liefste tegelijkertijd. Ik heb een poging gedaan om haar in een handdoek te wikkelen maar dan nog weet ze het voor elkaar te krijgen om mij keihard in mijn hand te bijten. En ondertussen ben ik een beetje radeloos, het beetje vertrouwen dat ik gewonnen had is nu compleet weg door die stomme medicijnen. En ik kan haar ook niet uitleggen dat het voor haar eigen gezondheid is.
Hoe kan ik nu het beste zorgen dat ze toch de medicijnen binnen krijgt? De pijnstiller likt ze gewoon uit het spuitje dus dat lukt wel maar de rest moet ik echt in haar bek spuiten. Het lukt me niet en ik word langzaam een beetje bang van haar :(
E.
pi_119506903
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor mij? Het verhaal:
Sinds een maand of 4 heb ik er een tweede konijn bij, Floortje. Floortje heeft voor mij altijd in een hokje gezeten waar ze constant lastig gevallen werd door een hond en verder geen aandacht kreeg. Logisch gevolg is dus dat ze hartstikke bang is en hierdoor ontzettend agressief. Naar mij gaat het steeds beter en komt ze zelfs al voor een aai of iets lekkers uit mijn hand. Maar nu is het zo dat beide konijnen afgelopen weekend niet lekker waren. Bij de dierenarts heb ik van alles meegekregen voor een gasbuik dat ze 3x per dag in de bek gespoten moeten krijgen. Op dit moment staan ze dus in de woonkamer in tijdelijke hokken, normaal hebben ze een hele grote ren op zolder.
Jinty, mijn oudste konijn, staat alles gewoon toe maar bij Floortje lukt het me niet! Ze gromt en valt direct aan op mijn hand. Of door te krabben of door te bijten en als het uitkomt doet ze het het liefste tegelijkertijd. Ik heb een poging gedaan om haar in een handdoek te wikkelen maar dan nog weet ze het voor elkaar te krijgen om mij keihard in mijn hand te bijten. En ondertussen ben ik een beetje radeloos, het beetje vertrouwen dat ik gewonnen had is nu compleet weg door die stomme medicijnen. En ik kan haar ook niet uitleggen dat het voor haar eigen gezondheid is.
Hoe kan ik nu het beste zorgen dat ze toch de medicijnen binnen krijgt? De pijnstiller likt ze gewoon uit het spuitje dus dat lukt wel maar de rest moet ik echt in haar bek spuiten. Het lukt me niet en ik word langzaam een beetje bang van haar :(
Dat klinkt als territoriaal gedrag (kooi/hok-nijd) en voedsters hebben daar wel vaker last van. Ze beschermt het plekje dat ze als het hare ziet en duldt geen indringers (jij dus). In kleine ruimtes wordt dat vaak erger dan als het konijn meer ruimte heeft (zoals in een ren). Misschien helpt het om te weten dat het niets persoonlijks is, maar gewoon een (door hormonen beïnvloede) karaktertrek die waarschijnlijk verergert is door de verhuizing naar beneden en de stress van het vangen en medicatie toedienen. Zodra ze weer in haar vertrouwde ren zit en geen medicatie meer hoeft zal het vast snel weer minder worden. Zeker als je even extra tijd kunt nemen om haar dan weer te paaien met wat lekkers.

Voor nu zou ik zeggen: doe dikke handschoenen aan en trek vooral je handen niet terug als ze aanvalt. Je kunt ook proberen haar met handschoenen aan en een handdoek over haar heen uit het hok te tillen, dan bijt ze eerder de handdoek dan je handschoen of hand. Elke keer dat je schrikt en je handen terug trekt omdat ze aanvalt 'wint' zij en wordt het gedrag dat ze vertoond bekrachtigd. Ik zou aanraden om het hok of de kooi helemaal open te doen of de bovenkant er af te halen, en dan in één beweging met een handdoek in je gehandschoende handen het konijn stevig vast te pakken. Niet aarzelen, en niet bang zijn want dan geef je haar gelegenheid te bijten. Misschien helpt het ook om het met z'n tweeën te doen als dat kan; dan kan één iemand haar in de houdgreep houden (stevig in die handdoek wikkelen) en de ander snel het spuitje leegdrukken.

Wat betreft het medicijn zelf: ik weet niet of je het echt lekker kunt maken maar zelf mengde ik vieze drankjes voor de konijnen wel eens met een beetje roosvicee of olvarit wortelhapje (met alleen maar wortel, geen ander spul). Dan is het volgens mij nog steeds wel vies, maar misschien net iets minder erg. Je zou haar als ze dat wil na het medicijn ook iets heel lekkers kunnen voeren rustig op schoot, zoals een snoepje/fruit/brood/stukje groente waar ze erg dol op is. Dan kan ze even ontspannen voor je haar weer terug in haar kooi zet. De kans dat je haar in de korte tijd dat ze beneden zit helemaal kan laten wennen aan het hele ritueel lijkt me klein. Maar als ze straks weer in haar eigen grote ren zit is de kans groot dat ze (misschien na even een kleine terugval) weer snel went aan hoe het eerst was. Zeker met wat extra aandacht en lekkers kun je dat denk ik wel oplossen als je dat ook al eerder is gelukt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119507663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik bedoel meer het verschillende gedrag tussen de konijntjes onderling wat mij opvalt. Dat ging er in mijn groepje hangoortjes vaak een stuk heftiger aan toe dan tussen mijn huidige twee dames. Deze twee zijn sneller moe of zo, of ze leggen zich er sneller bij neer en vinden het wel best. Ze zijn ook veel vaker gewoon ontspannen aan het knuffelen/relaxen samen. Het grootste deel van de dag brengen ze tegen elkaar aan liggend door, af en toe een hooitje knabbelend en elkaar poetsend. Ze hadden toen ze geslachtsrijp werden ook maar een paar dagen mot, en dat bleef bij achter elkaar aan rennen, rijden/krabben en wat plukken haar die door de lucht vlogen. Die hangoortjes daarentegen konden behoorlijk lang door gaan met de dominantiestrijd en dat laaide af en toe ook weer op en dan reageerden ze zich op elkaar af. Gelukkig nooit met ernstige gevolgen, maar er heeft wel een keer bloed gevloeid toen ik er niet op tijd bij was.

Linkje naar het topic vind je in m'n sig, btw ;)
Uw kennis is gewaardeerd, nogmaals :)

Enne, leuk topic!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119507912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:01 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Uw kennis is gewaardeerd, nogmaals :)

Enne, leuk topic!
Dank! :)

En je hoeft geen u te zeggen hoor :D :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119508136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dank! :)

En je hoeft geen u te zeggen hoor :D :P
Zo ben ik :P

Maar wat een hoop dieren hebben jullie zeg!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 20:28:08 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_119515158
Voordeel van een asiel (wou ik nog zeggen), is dat de rammen gecastreerd zijn, en alle konijnen gecheckt en geënt. Hoef je allemaal zelf niet meer te doen en dat scheelt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119526778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Voordeel van een asiel (wou ik nog zeggen), is dat de rammen gecastreerd zijn, en alle konijnen gecheckt en geënt. Hoef je allemaal zelf niet meer te doen en dat scheelt :Y
Dat is idd wel een goed punt. Ben benieuwd of hier in de buurt ook een asiel is wat konijnen herbergt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 23 november 2012 @ 04:11:29 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119527642
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor mij? Het verhaal:
Sinds een maand of 4 heb ik er een tweede konijn bij, Floortje. Floortje heeft voor mij altijd in een hokje gezeten waar ze constant lastig gevallen werd door een hond en verder geen aandacht kreeg. Logisch gevolg is dus dat ze hartstikke bang is en hierdoor ontzettend agressief. Naar mij gaat het steeds beter en komt ze zelfs al voor een aai of iets lekkers uit mijn hand. Maar nu is het zo dat beide konijnen afgelopen weekend niet lekker waren. Bij de dierenarts heb ik van alles meegekregen voor een gasbuik dat ze 3x per dag in de bek gespoten moeten krijgen. Op dit moment staan ze dus in de woonkamer in tijdelijke hokken, normaal hebben ze een hele grote ren op zolder.
Jinty, mijn oudste konijn, staat alles gewoon toe maar bij Floortje lukt het me niet! Ze gromt en valt direct aan op mijn hand. Of door te krabben of door te bijten en als het uitkomt doet ze het het liefste tegelijkertijd. Ik heb een poging gedaan om haar in een handdoek te wikkelen maar dan nog weet ze het voor elkaar te krijgen om mij keihard in mijn hand te bijten. En ondertussen ben ik een beetje radeloos, het beetje vertrouwen dat ik gewonnen had is nu compleet weg door die stomme medicijnen. En ik kan haar ook niet uitleggen dat het voor haar eigen gezondheid is.
Hoe kan ik nu het beste zorgen dat ze toch de medicijnen binnen krijgt? De pijnstiller likt ze gewoon uit het spuitje dus dat lukt wel maar de rest moet ik echt in haar bek spuiten. Het lukt me niet en ik word langzaam een beetje bang van haar :(
Heb je de mogelijkheid dat iemand je helpt? Ik heb hetzelfde gehad met mijn konijntjes. Die waren in het begin ook nog heel agressief, maar moesten toen ook medicijnen. Het lukte echt alleen maar als we het samen deden. Eén pakte haar met een handdoek en de ander kon het medicijn in haar bek spuiten.
Bij ons is het wel helemaal goed gekomen met de agressie, gelukkig. Sterkte ermee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119528007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat is idd wel een goed punt. Ben benieuwd of hier in de buurt ook een asiel is wat konijnen herbergt.
http://www.bunnybunch.nl/(...)-en-asiel-lijst.html

Let wel op dat de eigenaresse van Franky ook binnen het opvangwereldje een beetje bekend staat als een apart type. Hart op de goede plaats, dat zeker hoor...Maar niet altijd even aardig richting de mens toe ;)
pi_119532105
Miss_isis en Livelink, bedankt voor jullie tips. Gisteren was ik de hele dag alleen dus moest ik het zonder hulp doen. Ik heb een paar tuinhandschoenen aangetrokken en daarmee is het gelukt, hele handige tip ;)
Vanochtend heeft mijn man geholpen en toen was het snel gelukt, gelukkig maar. Nog een paar daagjes en dan zijn we er weer klaar mee. Ik vind het heel sneu om te doen maar het is nou eenmaal nodig..
E.
pi_119532803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:18 schreef .Sparkling. het volgende:
Miss_isis en Livelink, bedankt voor jullie tips. Gisteren was ik de hele dag alleen dus moest ik het zonder hulp doen. Ik heb een paar tuinhandschoenen aangetrokken en daarmee is het gelukt, hele handige tip ;)
Vanochtend heeft mijn man geholpen en toen was het snel gelukt, gelukkig maar. Nog een paar daagjes en dan zijn we er weer klaar mee. Ik vind het heel sneu om te doen maar het is nou eenmaal nodig..
Fijn om te horen ^O^ Het is nooit leuk en het konijn snapt er ook niets van, maar het is voor d'r eigen bestwil. Even doorbijten (figuurlijk dan :P ) en hopelijk is ze weer snel van de medicatie af, terug in haar oude omgeving en weer net zo rustig als eerst :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119534404
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 07:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

http://www.bunnybunch.nl/(...)-en-asiel-lijst.html

Let wel op dat de eigenaresse van Franky ook binnen het opvangwereldje een beetje bekend staat als een apart type. Hart op de goede plaats, dat zeker hoor...Maar niet altijd even aardig richting de mens toe ;)
Thanks, zal het onthouden. Ik kijk nu even op Binkies. Bedankt voor de lijst!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119554379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:33 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Thanks, zal het onthouden. Ik kijk nu even op Binkies. Bedankt voor de lijst!
Succes met je zoektocht :Y



Deze knappe bips incl konijn zoekt ook nog een huisje :P
pi_119554840
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Succes met je zoektocht :Y

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze knappe bips incl konijn zoekt ook nog een huisje :P
Hij is echt schattig, maar ik kan hem helaas niet dat geven op dit moment wat hij zo graag wil hebben ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 21:42:38 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_119555066
Basje O+

Soms is het echt jammer dat Molly een territoriale bitch is :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119555157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:39 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Hij is echt schattig, maar ik kan hem helaas niet dat geven op dit moment wat hij zo graag wil hebben ;(
Ik hoop stiekem dat ik voor hem een huisje bij een "bekende" vind zodat ik zo af en toe nog eens een fotootje te zien krijg :Y Het is zo'n lieverd maar hij kan hier niet blijven en de plaatsingseisen van de opvang zijn ook best streng...

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 23-11-2012 21:50:37 ]
pi_119761676


T ukje is wel wat gegroeid in 2 weken tijd zeg :o


En geborsteld worden is tha bomb :Y

[ Bericht 32% gewijzigd door douche-eendje op 29-11-2012 21:43:07 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 19:13:05 #255
333374 Lithia
Too serious
pi_119966538
Basje lijkt veel op mijn konijn, alleen is de mijne grijs. :P

Ik heb dit plaatje gevonden. Het is meer voor katten bedoeld, maar als ik dit maak en dan in het konijnenhok stop (konijnhok ligt onder een carport en geen schuurtje), zou hij het dan warm genoeg hebben voor de winter? Het is zijn eerste winter.

Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 5 december 2012 @ 21:18:34 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119972658
Staat je konijnehok op poten, Lithia? Het ziet er wel lekker warm uit, het heeft dezelfde functie als een goed nachthok.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119972729
Zou alleen wel kijken of je de randjes goed afgewerkt krijgt, aangezien plastic/piepschuim eten voor een konijn niet heel goed is :)

Basje is hier overigens nog, zondag gaat hij terug.
  woensdag 5 december 2012 @ 21:24:39 #258
333374 Lithia
Too serious
pi_119973042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:18 schreef livelink het volgende:
Staat je konijnehok op poten, Lithia? Het ziet er wel lekker warm uit, het heeft dezelfde functie als een goed nachthok.
Hm, nee..het is zo'n hok met een verdieping. Ik maak morgen wel een foto. Ja, dat vond ik ook al. Ik ga zometeen beginnen met een hoesje breien voor het drinkflesje. Hopelijk blijft dat warm genoeg.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 5 december 2012 @ 21:36:13 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119973723
Het probleem met het drinkflesje is altijd dat het nippeltje bevriest. En dat kun je niet beschermen met sok of breiwerk. Dus mijn ervaring is dat je bij strenge vorst toch altijd een paar keer per dag het water moet controleren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119973894
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:36 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

T ukje is wel wat gegroeid in 2 weken tijd zeg :o

[ afbeelding ]
En geborsteld worden is tha bomb :Y
Hij ziet er idd wel groter uit, maar dat maakt het beestje niet minder schattig :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 5 december 2012 @ 21:53:24 #261
333374 Lithia
Too serious
pi_119974758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:36 schreef livelink het volgende:
Het probleem met het drinkflesje is altijd dat het nippeltje bevriest. En dat kun je niet beschermen met sok of breiwerk. Dus mijn ervaring is dat je bij strenge vorst toch altijd een paar keer per dag het water moet controleren.
Dat doe ik sowieso wel. Het ging me om het uitstellen en dat ie niet te koud drinkt.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_120090456
Afscheidspost van Basje, morgenochtend gaat hij weer terug naar het Knaagdierencentrum. Het waren 3 gezellige leuke weken met hem, ik hoop dat hij snel een huisje heeft :Y



Zoals je kunt zien op de foto's is het goed gelukt, dat groter groeien *O*
pi_120110641
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Afscheidspost van Basje, morgenochtend gaat hij weer terug naar het Knaagdierencentrum. Het waren 3 gezellige leuke weken met hem, ik hoop dat hij snel een huisje heeft :Y

[ afbeelding ]

Zoals je kunt zien op de foto's is het goed gelukt, dat groter groeien *O*
Zwaaien we Basje nog uit? :W
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 9 december 2012 @ 18:54:03 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120116982
We hebben allemaal genoten van Basje O+
Zijn er nog konijnenfoto's in de sneeuw? Mijn konijntje zit door omstandigheden deze winter binnen. Op zich wel relaxed dat ik me nu geen zorgen hoef te maken over drinken en kou, maar ik vind het wel jammer dat ik geen mooie sneeuwfoto heb nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 december 2012 @ 21:43:00 #265
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120126126
Mooie foto's van Basje :-)

Onze Gommie is ziek. Hij heeft een verstopping en eet daardoor geen SS meer en eet veel te weinig hooi en drinkt veel te weinig. Zaterdag bij de dierenarts geweest en Metacam en Cisaral Drops meegekregen.

Nu dus aan de medicijnen en dwangvoeding (zowel eten als drinken). Hij heeft wel af en toe minuscule keuteltjes maar het is nu wachten tot de verstopping eruit komt. Iemand ervaring met verstopping en hoe lang dat ongeveer duurt?
pi_120136341
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:54 schreef livelink het volgende:
We hebben allemaal genoten van Basje O+
Zijn er nog konijnenfoto's in de sneeuw? Mijn konijntje zit door omstandigheden deze winter binnen. Op zich wel relaxed dat ik me nu geen zorgen hoef te maken over drinken en kou, maar ik vind het wel jammer dat ik geen mooie sneeuwfoto heb nu.
Geen foto's maar misschien vrolijkt dit je wat op ;)

"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120138758
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:43 schreef dutchdevil het volgende:
Mooie foto's van Basje :-)

Onze Gommie is ziek. Hij heeft een verstopping en eet daardoor geen SS meer en eet veel te weinig hooi en drinkt veel te weinig. Zaterdag bij de dierenarts geweest en Metacam en Cisaral Drops meegekregen.

Nu dus aan de medicijnen en dwangvoeding (zowel eten als drinken). Hij heeft wel af en toe minuscule keuteltjes maar het is nu wachten tot de verstopping eruit komt. Iemand ervaring met verstopping en hoe lang dat ongeveer duurt?
Ach wat sneu :{ Het kan een paar dagen duren is mijn ervaring, ze vinden het dan fijn om lekker warm gehouden te worden, dus extra stro of op schoot in een handdoekje oid. Heel voorzichtig zachtjes het buikje masseren wil ook helpen als hij dat toelaat. Beterschap voor Gommie :*
pi_120139111
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:43 schreef dutchdevil het volgende:
Mooie foto's van Basje :-)

Onze Gommie is ziek. Hij heeft een verstopping en eet daardoor geen SS meer en eet veel te weinig hooi en drinkt veel te weinig. Zaterdag bij de dierenarts geweest en Metacam en Cisaral Drops meegekregen.

Nu dus aan de medicijnen en dwangvoeding (zowel eten als drinken). Hij heeft wel af en toe minuscule keuteltjes maar het is nu wachten tot de verstopping eruit komt. Iemand ervaring met verstopping en hoe lang dat ongeveer duurt?
Probeer ook eens een buikmassage en geef hem groenvoer, dat werkt ook goed bij een verstopping. Vaak vinden ze kruiden als peterselie heel erg lekker op zo'n moment.
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 08:07:30 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_120139339
Peterselie wil er inderdaad altijd wel goed in :Y en inderdaad masseren. Hoe gaat het nu?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 10 december 2012 @ 09:10:53 #270
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120140106
Buikmassage hebben we aan het begin gedaan (voordat we met zekerheid wisten dat het een verstopping was). Toen leek hij het wel fijn te vinden maar de laatste paar dagen gaat hij in een krampachtige houding liggen als we dat willen doen dus ik denk niet dat hij het fijn vind dus dat doe ik ook liever niet.

We hebben hem wat natgemaakte andijvie gegeten, daar heeft hij een paar stukjes van gegeten. Banaan wil hij af en toe ook wel iets van hebben Vanochtend weer dwangvoeding gegeven, water en Cisaral Drops en Metacam. Maar de verstopping lijkt er nog niet uit te komen. Gister had hij wel weer wat hele kleine keuteltjes (hard) maar verder niets. Ik heb wat gelezen over verse ananassap. Zou ik dat extra kunnen geven? Of zou die Cisaral Drops voldoende moeten zijn om die verstopping weg te krijgen?
pi_120140857
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:10 schreef dutchdevil het volgende:
Buikmassage hebben we aan het begin gedaan (voordat we met zekerheid wisten dat het een verstopping was). Toen leek hij het wel fijn te vinden maar de laatste paar dagen gaat hij in een krampachtige houding liggen als we dat willen doen dus ik denk niet dat hij het fijn vind dus dat doe ik ook liever niet.

We hebben hem wat natgemaakte andijvie gegeten, daar heeft hij een paar stukjes van gegeten. Banaan wil hij af en toe ook wel iets van hebben Vanochtend weer dwangvoeding gegeven, water en Cisaral Drops en Metacam. Maar de verstopping lijkt er nog niet uit te komen. Gister had hij wel weer wat hele kleine keuteltjes (hard) maar verder niets. Ik heb wat gelezen over verse ananassap. Zou ik dat extra kunnen geven? Of zou die Cisaral Drops voldoende moeten zijn om die verstopping weg te krijgen?
Ik zou naast Ciseral ook Metocloral/Primperan geven,alhoewel ciseral specifiek is voor het "achterste" deel van de darmen, is metocloral/primperan voor oa de maag waardoor er een extra prikkel kan komen naar de darmen toe. Probeer hem ook te dwingen om te bewegen, om de darmen op gang te blijven houden.
Ananassap heb ik nooit gebruikt en de werking is ook niet bewezen... maar je kan het proberen. Je moet dan wel sap van een verse ananas hebben, dus niet uit pak of blik
pi_120143173
Zal ik hier mijn aanwinst ook maar even komen pronken?


Meet Steve, meneer is van 23 augustus en ik heb hem sinds oktober. Het is me een lief beestje O+
Geeft graag kopjes aan mijn kussens hier :P

Zo zag hij eruit. En nu zo. Ongeveer een maand geleden heeft ie een uitgebreide pluk beurt gehad en zijn z'n haartje voor een beetje bijgeknipt, waardoor hij op een cavia leek :P

  maandag 10 december 2012 @ 11:43:32 #273
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120143455
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 09:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zou naast Ciseral ook Metocloral/Primperan geven,alhoewel ciseral specifiek is voor het "achterste" deel van de darmen, is metocloral/primperan voor oa de maag waardoor er een extra prikkel kan komen naar de darmen toe. Probeer hem ook te dwingen om te bewegen, om de darmen op gang te blijven houden.
Ananassap heb ik nooit gebruikt en de werking is ook niet bewezen... maar je kan het proberen. Je moet dan wel sap van een verse ananas hebben, dus niet uit pak of blik
Ik lees ook een beetje wisselende berichten mbt dwangvoeren. De 1 zegt wel doen (met SS recovery) en de ander zegt juist niet doen en alleen water en natte groente geven. De laatste paar dagen heeft hij af en toe echt harde kleine keuteltjes dus het lijkt erop dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Daarom dwangvoeren we hem ook water. De eerste keer dat we hem een buikmassage hadden gegeven kwam er niet veel later ook plakpoep uit en had hij ook last van gas (anus open/dicht en stonk ontzettend).

Dwingen om te bewegen zal ik straks ook meteen gaan doen als ik thuis ben. Ga dan ook even de dierenarts weer bellen om te vragen wat zijn advies is mocht het vanavond nog niet beter gaan. Hij heeft sinds zaterdagochtend dus medicijnen. Dus dan heeft hij inmiddels al meer dan 3 dagen last van die verstopping. Vind het zo vervelend voor het kleine beestje.
pi_120143829
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:43 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Ik lees ook een beetje wisselende berichten mbt dwangvoeren. De 1 zegt wel doen (met SS recovery) en de ander zegt juist niet doen en alleen water en natte groente geven. De laatste paar dagen heeft hij af en toe echt harde kleine keuteltjes dus het lijkt erop dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Daarom dwangvoeren we hem ook water. De eerste keer dat we hem een buikmassage hadden gegeven kwam er niet veel later ook plakpoep uit en had hij ook last van gas (anus open/dicht en stonk ontzettend).

Dwingen om te bewegen zal ik straks ook meteen gaan doen als ik thuis ben. Ga dan ook even de dierenarts weer bellen om te vragen wat zijn advies is mocht het vanavond nog niet beter gaan. Hij heeft sinds zaterdagochtend dus medicijnen. Dus dan heeft hij inmiddels al meer dan 3 dagen last van die verstopping. Vind het zo vervelend voor het kleine beestje.
Het ligt er ook een beetje aan waar de verstopping zit, zit de verstopping in de maag maak je hem door dwangvoeren groter omdat het daar niet weg kan. Zit het in de darmen geef je een stimulans vanuit de maag om de darmen weer aan de praat te krijgen.
Komen er inmiddels weer wat keutels uit? Na verstopping zullen ze eerst wel kleiner zijn dan normaal; overleggen met je DA is zeker niet verkeerd hoor!
pi_120145003
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Afscheidspost van Basje, morgenochtend gaat hij weer terug naar het Knaagdierencentrum. Het waren 3 gezellige leuke weken met hem, ik hoop dat hij snel een huisje heeft :Y

[ afbeelding ]

Zoals je kunt zien op de foto's is het goed gelukt, dat groter groeien *O*
Doeil ieve Basje, dat je maar snel een fijn huisje mag vinden! (En dan net zo fijn als je opvangadresje!) :* O+

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:54 schreef livelink het volgende:
We hebben allemaal genoten van Basje O+
Zijn er nog konijnenfoto's in de sneeuw? Mijn konijntje zit door omstandigheden deze winter binnen. Op zich wel relaxed dat ik me nu geen zorgen hoef te maken over drinken en kou, maar ik vind het wel jammer dat ik geen mooie sneeuwfoto heb nu.
Madame hier heeft het niet zo op sneeuw. En het was ook veel natte blubbersneeuw op de grond, dus helaas geen mooie foto kunnen maken. :{

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:43 schreef dutchdevil het volgende:
Mooie foto's van Basje :-)

Onze Gommie is ziek. Hij heeft een verstopping en eet daardoor geen SS meer en eet veel te weinig hooi en drinkt veel te weinig. Zaterdag bij de dierenarts geweest en Metacam en Cisaral Drops meegekregen.

Nu dus aan de medicijnen en dwangvoeding (zowel eten als drinken). Hij heeft wel af en toe minuscule keuteltjes maar het is nu wachten tot de verstopping eruit komt. Iemand ervaring met verstopping en hoe lang dat ongeveer duurt?
Ahw, hopelijk knapt Gommie snel op! :*

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:33 schreef WeirdlyWired het volgende:
Zal ik hier mijn aanwinst ook maar even komen pronken?

[ afbeelding ]
Meet Steve, meneer is van 23 augustus en ik heb hem sinds oktober. Het is me een lief beestje O+
Geeft graag kopjes aan mijn kussens hier :P

Zo zag hij eruit. En nu zo. Ongeveer een maand geleden heeft ie een uitgebreide pluk beurt gehad en zijn z'n haartje voor een beetje bijgeknipt, waardoor hij op een cavia leek :P

[ afbeelding ]
Hihi, wat een lief pluizenbolletje! O+

Diva hier heeft even 1/3 van het balkon moeten inleveren. De kerstboom staat nog buiten, tot volgend weekend, omdat hij anders voor de Kerst al uitgevallen is, en die takjes zijn te aantrekkelijk voor het konijn hier.... Verder knaagt ze nergens aan (de tuinbank, het hok, wat andere takken, het is allemaal nog helemaal intact..) maar die boom.... }:| En ik wens haar geen gasbuikje of diarree toe. Net dus even een mooi hekje voor gezet :) Ze heeft nog steeds ruimte om dr poten te strekken hoor. En na volgend weekend is het hele balkon weer voor haar. ;)
pi_120149693
Hallo!

Jullie hebben mij laatst heel goed verder geholpen en nu heb ik weer een vraag. Sorry!
Mijn 2 konijnen zijn sinds een paar maanden gekoppeld. Jinty is gecastreerd en eigenlijk zijn ze heel klef samen! Nu kwam ik vanochtend thuis van een weekendje weg met mijn man en ik keek in het hok: het hele toiletje is volgestopt met stro en haren. Ik doe zelf nooit stro op de toiletjes dus die zijn erin gesleept.
http://instagr.am/p/TDuXWvyl9G/
Mijn eerste ingeving was dat Floortje schijnzwanger is, maar de haren in de bak zijn niet van haar. Ik heb opgelet en ze zit dus steeds haren uit Jinty te trekken. Net zag ik dat ze die haren opeet dus ik weet niet of ze ze nou uitpoept of er mee gaat slepen. Ik vind het in ieder geval ontzettend zielig voor Jinty. Het ene moment liggen ze verliefd tegen elkaar en dan gaat Floortje weer haren uittrekken bij Jinty en raakt hij in paniek en schiet het hele hok door. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en weet ook niet of ze nou schijnzwanger of agressief is naar Jinty. Het is me eerder opgevallen dat ze graag haren uit de rug van Jinty trekt naar zo een nest ervan heb ik nooit eerder gezien..
Ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Kennen jullie het?
E.
pi_120168411
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:33 schreef WeirdlyWired het volgende:
Zal ik hier mijn aanwinst ook maar even komen pronken?

[ afbeelding ]
Meet Steve, meneer is van 23 augustus en ik heb hem sinds oktober. Het is me een lief beestje O+
Geeft graag kopjes aan mijn kussens hier :P

Zo zag hij eruit. En nu zo. Ongeveer een maand geleden heeft ie een uitgebreide pluk beurt gehad en zijn z'n haartje voor een beetje bijgeknipt, waardoor hij op een cavia leek :P

[ afbeelding ]
Wat een dropje! Die lijkt als 2 druppels water op mijn Bibiche :) is het ook een Teddy Widder?

Mijn pluizebol heeft net een knipbeurt gehad en gaat nu als kortharig konijn door het leven. Wel grappig want hij vindt het heerlijk, loopt nu lekker rond te scharrelen in de woonkamer en komt iedere x bij me zitten om een aai over zijn bol te krijgen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_120182513
Volgende week wordt mijn konijn één jaar O+ en ik ga het vieren door een wortelgethematiseerd drie-gangen-diner te organiseren :P.

- Wortel-paprika-soep met een broodje
- Wortelstamppot met stoofvlees
- Worteltaart met room

:9 .

En even kijken of ik een rauwe worteltaart kan bouwen voor de konijnen zelf :+ .
pi_120198983
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 21:36 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Wat een dropje! Die lijkt als 2 druppels water op mijn Bibiche :) is het ook een Teddy Widder?

Mijn pluizebol heeft net een knipbeurt gehad en gaat nu als kortharig konijn door het leven. Wel grappig want hij vindt het heerlijk, loopt nu lekker rond te scharrelen in de woonkamer en komt iedere x bij me zitten om een aai over zijn bol te krijgen.
Steve is een Teddy dwerg. Ik moet wel zeggen dat ik het borstelen toch nog een hel vind hoor. Meneer vind het ook niet leuk om geborsteld te worden. Nog tips toevallig?
pi_120204801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:30 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Steve is een Teddy dwerg. Ik moet wel zeggen dat ik het borstelen toch nog een hel vind hoor. Meneer vind het ook niet leuk om geborsteld te worden. Nog tips toevallig?
Bibiche is ook een Teddy dwergje, perfect formaat voor een indoorkonijn :)

Ik heb zo'n speciaal kammetje met van die ronde mesjes om door klitten heen te snijden. Dan doe je hem geen pijn. Vooral de onderlaag van de vacht en de haren bij de staart goed meenemen om te voorkomen dat het klit/vervilt. En ik geef m vaak een konijnkoekje om te knabbelen zodat hij kammen associeert met iets positiefs. Moet zeggen dat dat hier prima werkt, hij vindt het geen probleem om gekamt te worden.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_120211207
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Bibiche is ook een Teddy dwergje, perfect formaat voor een indoorkonijn :)

Ik heb zo'n speciaal kammetje met van die ronde mesjes om door klitten heen te snijden. Dan doe je hem geen pijn. Vooral de onderlaag van de vacht en de haren bij de staart goed meenemen om te voorkomen dat het klit/vervilt. En ik geef m vaak een konijnkoekje om te knabbelen zodat hij kammen associeert met iets positiefs. Moet zeggen dat dat hier prima werkt, hij vindt het geen probleem om gekamt te worden.
Heb je misschien een foto? Ik kan me er nu nog geen beeld bij voorstellen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:55:50 #282
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120211907
Wij zijn afgelopen zondag 2,5 uur bezig geweest om Penny te knippen. Ze had een gigantische klit onder haar kont die ik zelf niet durfde weg te knippen. Samen met mijn moeder is het uiteindelijk wel gelukt om om haar staartje heen te knippen.


We hebben haar ook nog even laten chillen met het nijntje van mijn ouders, die hadden elkaar gelijk gevonden O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120212923
Oeh, dat knippen lijkt me wel lastig!
(Gelukkig kortharig konijntje hier, dat scheelt weer. :) )

Ik heb overigens net het (e-)boek 'High five with your rabbit' gekocht. (het Engelse e-book was 20 euro goedkoper dan het 'gewone' Nederlandse boek...dus tja..)
Deze week maar eens kijken of ik Diva wat dingetjes kan aanleren. Ze is er pienter en nieuwgsierig genoeg voor denk ik, want nu vindt ze eten verstoppen/zoeken al een leuk spelletje! :) En ze klimt graag half op alles - ook op mij, en ze doet een moord voor biks :9 .
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:27:34 #284
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_120213502
Mijn konijn is hier de grootste baas, 24/7 buiten chillende.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:30:41 #285
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120213665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:27 schreef MrBaas het volgende:
Mijn konijn is hier de grootste baas, 24/7 buiten chillende.
[ afbeelding ]
Issie zo groot, of lijkt dat alleen maar door de foto zo?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:31:15 #286
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120213693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:17 schreef Candaasje het volgende:
Oeh, dat knippen lijkt me wel lastig!
(Gelukkig kortharig konijntje hier, dat scheelt weer. :) )

Ik heb overigens net het (e-)boek 'High five with your rabbit' gekocht. (het Engelse e-book was 20 euro goedkoper dan het 'gewone' Nederlandse boek...dus tja..)
Deze week maar eens kijken of ik Diva wat dingetjes kan aanleren. Ze is er pienter en nieuwgsierig genoeg voor denk ik, want nu vindt ze eten verstoppen/zoeken al een leuk spelletje! :) En ze klimt graag half op alles - ook op mij, en ze doet een moord voor biks :9 .
Dit wilde ik vroeger ook altijd met mijn konijn, paar keer geprobeerd maar mevrouw vond knorren en happen leuker dus heb het daarna maar opgegeven.

Ben benieuwd of het lukt :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:31:50 #287
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_120213719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:30 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Issie zo groot, of lijkt dat alleen maar door de foto zo?
Hij is klein maar heeft wel een dikke speknek.
pi_120341062
Ik heb gisteren één van mijn konijnen naar de dierenarts gebracht. Hij heeft af en toe wat last van haakjes op zijn kiezen. Hij at niet meer, dus ik nam aan dat dat de oorzaak was (daarvoor at hij wel wat langzamer dan de rest). En hij is 300 gram afgevallen...
We hadden afgesproken dat de da hem eerst na zou kijken (daar kon ik niet bij zijn omdat ik moest werken).
Zijn neus was nat, zij dacht aan snot en ik aan zijn verstopte traanbuisjes (daar heeft hij heel vaak last van). Zijn longen klonken op zich wel goed, maar niet helemaal super. Dus ze twijfelde of het niet eten aan het gebit lag of dat het toch wat anders zou zijn.

Na goed overleg toch besloten voor de narcose voor het gebitje en de traanbuisjes en we zouden ook beginnen met antibiotica. Na de behandeling bleek dat de haakjes niet echt supergroot waren, de meeste konijnen eten gewoon door met dit soort haakjes.

Maar hij eet nog steeds niet zelfstandig. Hij knabbelt wat aan een stukje appel, maar brokjes (in alle soorten en maten), hooi en ander groenvoer laat hij staan. Hij is wel redelijk actief, want hij is druk op onderzoek uit in de woonkamer (normaal woont hij buiten).

Zometeen ga ik naar de supermarkt om peterselie te halen, dat is eetlustopwekkend. Heeft iemand nog andere tips?

[ Bericht 5% gewijzigd door Dierenfan op 15-12-2012 15:39:12 (iets vergeten ;)) ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:54:50 #289
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_120347075
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:35 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb gisteren één van mijn konijnen naar de dierenarts gebracht. Hij heeft af en toe wat last van haakjes op zijn kiezen. Hij at niet meer, dus ik nam aan dat dat de oorzaak was (daarvoor at hij wel wat langzamer dan de rest). En hij is 300 gram afgevallen...
We hadden afgesproken dat de da hem eerst na zou kijken (daar kon ik niet bij zijn omdat ik moest werken).
Zijn neus was nat, zij dacht aan snot en ik aan zijn verstopte traanbuisjes (daar heeft hij heel vaak last van). Zijn longen klonken op zich wel goed, maar niet helemaal super. Dus ze twijfelde of het niet eten aan het gebit lag of dat het toch wat anders zou zijn.

Na goed overleg toch besloten voor de narcose voor het gebitje en de traanbuisjes en we zouden ook beginnen met antibiotica. Na de behandeling bleek dat de haakjes niet echt supergroot waren, de meeste konijnen eten gewoon door met dit soort haakjes.

Maar hij eet nog steeds niet zelfstandig. Hij knabbelt wat aan een stukje appel, maar brokjes (in alle soorten en maten), hooi en ander groenvoer laat hij staan. Hij is wel redelijk actief, want hij is druk op onderzoek uit in de woonkamer (normaal woont hij buiten).

Zometeen ga ik naar de supermarkt om peterselie te halen, dat is eetlustopwekkend. Heeft iemand nog andere tips?
Olvarit 1e hapje Wortel (kijk goed welke je pakt, je hebt er ook een met wortel en aardappel)
of een fruithapje
Hier vinden ze dat allemaal heerlijk.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_120347165
Bedankt voor het meedenken!
Olvarit heb ik inderdaad in huis, maar heb ik nog niet aangeboden. Ga ik proberen, dankjewel!

Ik heb kruidenhooi gehaald en dat eet hij een heeeeeel klein beetje. En van de peterselie heeft hij vier stukjes al op ;)
pi_120349162
Heb je ook pijnstilling meegekregen? Het weghalen van de haken doet vaak geen pijn, maar het bekje word op een nogal vervelende manier open gehouden om ze weg te halen.
pi_120353043
Ja, ik geef hem pijnstilling (carprofen), iets voor de darmen (metocloral) en antibiotica (doxoral).

Hij knabbelt nu al wat meer aan hooi en brokjes. Ook heeft hij wat peterselie, een partje appel en een blaadje witlof op. Ik ga hem zo nog wel een beetje dwangvoeding geven voor de nacht.
pi_120354011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:45 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Heb je misschien een foto? Ik kan me er nu nog geen beeld bij voorstellen.
Als je googled op klittenkam zie je wat ik bedoel :) daar staat ook een gebogen variant tussen. Je hebt ze speciaal voor knaagdieren.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:07:52 #294
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120587360
Update over onze Gommie:

Nadat we met hem naar de dierenarts zijn geweest (bijna 2 weken geleden) wou hij nog steeds niet echt eten. Na een halve week at hij alleen nog maar kleine beetjes hooi en af en toe een beetje banaan. Gedurende die dagen dus naast de medicijnen ook dwangvoeding gegeven. Op een gegeven moment had hij hele kleine harde (bijna uitgedroogde) keuteltjes. Dus ook maar water in z'n bek gespoten om te zorgen dat hij meer vocht binnen krijgt.

Uiteindelijk na 5 dagen maar weer bij de dierenarts langs gegaan. Het viel ons op dat z'n kop af en toe een beetje scheef stond en dat hij ook af en toe wat evenwichtsproblemen had bij het lopen. Aangezien we al eerder een konijn hebben gehad met E. Cuniculi waren we hier niet gerust op.

Dierenarts heeft z'n maag gevoeld en de verstopping leek iets minder. Ook heeft hij (zonder narcose) even snel een kies bijgevijld. En toen mocht Gommie een stukje lopen. Ook de DA viel het op dat z'n kop een beetje scheef stond en hij was er ook niet heel erg blij mee. Dus nu naast de Metacam en Cisaral drops ook Fenbendazol drops meegekregen waarvan hij de kuur van 28 dagen af moet maken.

Sinds een week eet hij nu weer meer hooi en stro en ook minimaal Science Selective. Maar het begin is er. Zijn keutels zijn ook weer mooi van formaat. In overleg met de DA gestopt met de Cisaral Drops en de Metacam en sindsdien eet hij weer wat meer SS maar nog steeds niet zoveel als hij voorheen deed. Nu afwachten hoe het verder gaat met de Fenbendazol drops en z'n scheve kop/evenwichtsproblemen. Ik hoop dat we er dit keer op tijd bij zijn want de vorige keer toen we een konijn met E.C. hadden is het helaas niet goed afgelopen.
pi_120589085
Gelukkig dutchdevil dat het weer wat beter gaat met gommie!
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:36:03 #296
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_120589489
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:07 schreef dutchdevil het volgende:
Update over onze Gommie:

Nadat we met hem naar de dierenarts zijn geweest (bijna 2 weken geleden) wou hij nog steeds niet echt eten. Na een halve week at hij alleen nog maar kleine beetjes hooi en af en toe een beetje banaan. Gedurende die dagen dus naast de medicijnen ook dwangvoeding gegeven. Op een gegeven moment had hij hele kleine harde (bijna uitgedroogde) keuteltjes. Dus ook maar water in z'n bek gespoten om te zorgen dat hij meer vocht binnen krijgt.

Uiteindelijk na 5 dagen maar weer bij de dierenarts langs gegaan. Het viel ons op dat z'n kop af en toe een beetje scheef stond en dat hij ook af en toe wat evenwichtsproblemen had bij het lopen. Aangezien we al eerder een konijn hebben gehad met E. Cuniculi waren we hier niet gerust op.

Dierenarts heeft z'n maag gevoeld en de verstopping leek iets minder. Ook heeft hij (zonder narcose) even snel een kies bijgevijld. En toen mocht Gommie een stukje lopen. Ook de DA viel het op dat z'n kop een beetje scheef stond en hij was er ook niet heel erg blij mee. Dus nu naast de Metacam en Cisaral drops ook Fenbendazol drops meegekregen waarvan hij de kuur van 28 dagen af moet maken.

Sinds een week eet hij nu weer meer hooi en stro en ook minimaal Science Selective. Maar het begin is er. Zijn keutels zijn ook weer mooi van formaat. In overleg met de DA gestopt met de Cisaral Drops en de Metacam en sindsdien eet hij weer wat meer SS maar nog steeds niet zoveel als hij voorheen deed. Nu afwachten hoe het verder gaat met de Fenbendazol drops en z'n scheve kop/evenwichtsproblemen. Ik hoop dat we er dit keer op tijd bij zijn want de vorige keer toen we een konijn met E.C. hadden is het helaas niet goed afgelopen.
Klinkt een beetje wat mijn dwergkonijn vorig jaar had. die had wel in iets ergere mate een scheef koppiej en evenwichtsproblemen. Na een kuur en elke dag dwangvoeding stond haar kopje weer recht en werd ze gelukkig ook weer helemaal de oude.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:38:24 #297
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120589556
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:36 schreef tripack het volgende:

[..]

Klinkt een beetje wat mijn dwergkonijn vorig jaar had. die had wel in iets ergere mate een scheef koppiej en evenwichtsproblemen. Na een kuur en elke dag dwangvoeding stond haar kopje weer recht en werd ze gelukkig ook weer helemaal de oude.
Ook een kuur van Fenbendazol drops? Of had ze nog ook nog andere medicijnen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:43:06 #298
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_120589687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:38 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Ook een kuur van Fenbendazol drops? Of had ze nog ook nog andere medicijnen?
ja inderdaad die drops ook kreeg ze toen drie prikjes. Dit omdat ze dachten dat ze een parasiet had. Ik kan vanavond nog wel even wat we verder nog hebben gegeven. we kregen ook een pijnstiller.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 10:50:29 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_120589864
Arme Gommie :* ik duim met je mee dat het goedkomt!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120785703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:38 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Ook een kuur van Fenbendazol drops? Of had ze nog ook nog andere medicijnen?
Gaat het inmiddels beter met hem dutchdevil?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120799707
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')