Hoe jong is de linkse? Kan prima zijn dat zodra hij/zij gaat puberen het alsnog knokken gaat worden namelijkquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:51 schreef Lithia het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto om het topic op te fleuren.
Die linkse is vandaag gekocht, maar koppelen is blijkbaar niet nodig.
Dat weet ik, maar er is niet meteen drama vanaf het begin. Iets waar ik bang voor was.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoe jong is de linkse? Kan prima zijn dat zodra hij/zij gaat puberen het alsnog knokken gaat worden namelijk
Ik zou ze niet gaan koppelen, om en om los laten lopen is het verstandigste. Met koppelen is er de kans dat je de harmonie tussen jouw koppel gaat verstoren, of dat de dame nadat ze weer teruggaat tekenen van eenzaamheid gaat tonen (niet dat dat het ergste is, dan moeten broer en schoonzus gewoon op zoek naar een leuke vent voor haarquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:09 schreef dutchdevil het volgende:
Wij krijgen over ca. 3 weken een logeetje. Mijn broer en schoonzus gaan op vakantie en hebben gevraagd of wij op hun konijn (voedster, 1 jaar oud) willen passen. Tuurlijk, geen probleem. Maar we hebben dus zelf ook 2 konijnen (voedster van 3,5 en ram van 2).
Maar ik vraag me nu dus af: hoe kunnen we dit het beste doen deze 2 weken? Kunnen we het beste het konijn van mijn broer koppelen met onze konijnen? Onze konijnen gaan als wij dit jaar (waarschijnlijk eind september) op vakantie gaan waarschijnlijk bij hun logeren. Of gewoon 2 weken lang ze om de beurt los laten lopen? Het zijn alle 3 binnenkonijntjes. Hoe doen jullie dat/zouden jullie dat doen
Van wat ik ooit uit een van mijn konijnenboeken begreep kan je dit nog wel eens merken bij beginnende gas, door een autoritje (geschud van de auto) komt het alsnog los waardoor een konijn ineens gaat eten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:51 schreef dutchdevil het volgende:
. Verder dwangvoeding meegekregen en Cisaral drops. Toen we thuis kwamen ging meneer echter z'n hok in en meteen brokjes en hooi eten en water drinken![]()
Ik zou de Ciseral even doen. Je kunt beter de eventuele pijn iets langer onderdrukken dan dat ie weer stopt met eten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:51 schreef dutchdevil het volgende:
Haha! Ze willen sowieso wel een vent erbij halen voor haar dus dat zal het probleem niet zijnDan laten we ze gewoon om en om loslopen.
Vanochtend (nou ja, eigenlijk gisteravond al) problemen met Gommie. Sinds gisteravond ca. 18:00 uur wil hij ineens niet meer eten. Enige wat hij deed was liggen (en dan wel languit, heel relaxed met zijn poten naar de zijkant) en hij keek ook heel sloom. Hij heeft wel eens vaker een "off-day" gehad dus we hebben eerst maar eens afgewacht hoe hij de volgende ochtend zou zijn.
Vanochtend wou hij nog steeds niet eten dus de dierenarts gebeld. Dierenarts zat op 3 locaties vrijwel al de hele dag vol. Enige mogelijkheid was om half 12. Prima, dan die maar en Gommie tot die tijd goed in de gaten gehouden, warm gehouden (kleed over hem heen gehad) want z'n oortjes voelden koud aan en een buikmassage gegeven. Net voordat we weg moesten naar de dierenarts begon meneer ineens weer wat kleine beetjes hooi te eten. Maar ja, geen zin om het risico te lopen dat we niet naar de dierenarts gaan en dat het, als we vanavond thuis zouden komen van het werk, hem in nog slechtere staat aan zouden treffen. Dus toch maar naar de dierenarts.
Dierenarts heeft z'n temperatuur opgenomen, die was heel iets lager dan normaal maar niet schrikbarend. Z'n buik voelde wel slapjes aan en na controle van z'n gebit gaf de dierenarts aan dat er wel hele kleine haakjes aan z'n tanden zaten maar eigenlijk niet noemenswaardig (nog geen wondjes op z'n wangen). Maar toch voor de zekerheid die haakjes weggehaald en hij heeft 2 injecties gehad: 1 pijnstiller en de ander om de darmen op gang te brengen. Verder dwangvoeding meegekregen en Cisaral drops. Toen we thuis kwamen ging meneer echter z'n hok in en meteen brokjes en hooi eten en water drinken![]()
Hij ziet er nu nog wel sloom uit (nog een beetje stoned van de medicijnen misschien?) maar eet af en toe wel weer wat. Dus dwangvoeden lijkt niet nodig. Volgens de dierenarts is de pijnstiller over 24 uur uitgewerkt. Moeten we wel of niet met de Cisaral drops gaan beginnen? Dat zouden we eigenlijk vanaf vanavond moeten doen, 2 x daags. Lijkt mij wel verstandig want misschien eet hij nu wel omdat hij momenteel geen pijn heeft maar is dat morgen anders..
Dat doe ik normaal ook, maar deze foto's zijn best wel oud en toen hield mijn vader ze vast.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:32 schreef Dandilion het volgende:
ik heb zelf niks met witte konijnen, moet wel iets van een kleurtje in zitten.
ik raad je wel aan als je ze in hun nek vel pak dat je ze met je andere hand ondersteund onder hun konijnenbibs.
Woon je in de buurt van 0318? anders moet je met je nijn naar haar toe (Rhenen)...e maakt veel "housecalls" ivm stress vd beessiesquote:Op maandag 27 augustus 2012 10:47 schreef silent_scream1 het volgende:
Dat is handig! Volgens mij is Loki ook te goed geisoleerd, zijn hele hok ligt vol met plukken haar...
Mijn duo heeft al een keer op die website gestaanquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:44 schreef Partingglass het volgende:
Er zitten soms zo'n leuke foto's bij. Je krijgt er spontaan goede zin van. en het is vaak zo herkenbaar.
Whehehequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
As a reward for this great chair,
I will permit you to sit on the floor.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Moelie weer terug onder haar steen kruipt
Molly is inderdaad een knapperd, en dat voor een asielnijnquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:15 schreef Moelie het volgende:
[..]
Dankje! De jouwe mag er ook zijn, de foto op de vorige pagina is echt heel tof
Oh jawel hoor!quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef Caithlinn het volgende:
Hmm, link werkt niet, ff andere manier zoeken om foto's te postenhet is een zwart witte teddy widder en het is net een ontploft bolletje pluis! Foto's volgen snel...
Mijn nieuwe droppie Bibiche, nu 10 weken oud. En hij is nieuwsgierig! Hij komt altijd kijken als ik hem rond laat rennen in mijn huiskamer. Als ik thuis ben mag hij van mij gewoon loslopen en dat gaat prima, gelukkig is hij geen knager. Alleen papier vindt hij bar interessant, meer konijnen die daar last van hebben?
Zijn vaak die kleine dingen die vanzepfsprekend zijn die je hardste list. Zo klein als ze zijn zo'n grote leegte kunnen ze achterlaten.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:41 schreef Dottey het volgende:
Wat lievv allemaal![]()
![]()
Ja, het werd een beetje tijd denk ik. Ze wilde al en drie kwart jaar niet meer rondrennen in de tuin maar gewoon in der hokje zitten. Ze at ook niet meer alles op, zelfs haar favo groentjes liet ze half staan.
Vorige week nog bij de dierenarts geweest (eigenlijk voor haar katten, maar tops mocht mee voor een servicebeurtje nagels knippen). Daar zei de dierenarts ook van ze ziet er goed uit, ze wordt alleen wel een beetje magertjes. Ik zei dat mag ook we na 11,5 jaar waarop hij mij stom stond aan te kijken en der leeftijd ging checken in de computer![]()
Ze is in ieder geval met een mooie manicure pedicure gaan slapen ^^ bleef een dame he ^^
Nu dus een plekje in de tuin verdiend. Had het gisteren best druk dus dan komt het eigenlijk niet echt lekker binnen. Maar vandaag zie ik pas hoevaak ik even in het hokje keek of der een aai over der bol gaf.
Ja precies!quote:Op zondag 9 september 2012 19:07 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Zijn vaak die kleine dingen die vanzepfsprekend zijn die je hardste list. Zo klein als ze zijn zo'n grote leegte kunnen ze achterlaten.
Normaal post ik hier niet maar nu weet ik er wel iets van.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:10 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een grappig beestje!!
Ik ga binnenkort een ram van 5 laten castreren (heb hem overgenomen van iemand die er niet goed voor zorgde). Vind het best spannend omdat hij niet meer de jongste is...!
Hebben jullie ervaring met het castreren van oudere rammen?
Het hebben in de opvang laatst nog een ram van 11 late ncastreren. Castratie van een ram is geen heel grote ingreep. Wat je wel zou kunnen overwegen maar niet elke dierenarts doet het en de meningen zijn er over verdeeld. Is ee ncastratie onder plaatselijke verdoving. Het konijn zelf hoefd dan niet een roesje te krijgen dus het risico van een narcose sluit je uit.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:10 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een grappig beestje!!
Ik ga binnenkort een ram van 5 laten castreren (heb hem overgenomen van iemand die er niet goed voor zorgde). Vind het best spannend omdat hij niet meer de jongste is...!
Hebben jullie ervaring met het castreren van oudere rammen?
De tweede die ik belde vroeg 90 euro als minimumquote:Op donderdag 27 september 2012 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou eens rondbellen, want ik vind het veel geld! Ik betaalde voor mijn rammetje toentertijd ¤ 80,- maar dat was incl tanden verwijderen. Dubbele operatie dus, maar alsnog goedkoper als wat jouw DA rekent
Inderdaad spannend! Helaas zit hier ook geen opvang in de buurt. Ik moet ruim een uur rijden, niet ideaal, maarja.... Ik ga ook echt geen konijn bij de dierenwinkel kopen. Zou wel heel graag willen dat hier een konijnenopvang in de buurt zat! Dan zou ik er ook vrijwilligerswerk gaan doen! Het liefste zou ik zelf een opvang beginnen, maarja, daar heb ik geen geld voor...! Maar als iemand me wil sponsoren?quote:@ Dierenfan, spannend!
Damn ik mis onze opvang.
Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!quote:Op donderdag 27 september 2012 15:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoi
Ik heb twee dwergkonijntjes, broer en zus van bijna 9 maanden oud. Ze zitten nu apart tot broertje gecastreerd is. Dus ik eens bellen, castratie kost bij de dichtstbijzijnde dierenarts 130 fucking euroIs dat een normaal bedrag voor een konijntje van nog geen kilo zwaar, of weet iemand een goedkopere maar wel goede dierenarts omgeving A'foort? Ik bel zelf ook nog rond maar weet niet welke kundig zijn en welke niet, bovendien zijn er 100.000 dierenartsen hier in de buurt
[ afbeelding ]
Dit is hem trouwens.
[ afbeelding ]
En zusje.
super!!!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:41 schreef Dierenfan het volgende:
Yeah, het is goed gegaan!! Hazeltje is alweer lekker bij mij thuis! Ik ben zo blij!!
Okee, dank voor de tipquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |