abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117297110
Haha, grappige foto!
Hier graven ze ook soms in hun wctjes. Ik denk dat het komt doordat konijnen van graven houden en als ze geen zandbak tot hun beschikking hebben, ze gewoon wat anders zoeken ;)

Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn 5 jarige ram! Hij wordt volgende week vrijdag gecastreerd! Ik vind het wel erg spannend en hoop dat het goed gaat!
Als hij goed herstelt, dan gaan we een vriendinnetje uitzoeken bij de opvang! En zij gaan me helpen om het juiste konijn erbij te zoeken. Ik ga namelijk kijken of ik een groepje kan maken: met deze ram, een andere ram en voedster (al een koppel) en het nieuwe konijntje. Spannend! Leuk :)
pi_117301739
Graven is inderdaad natuurlijk gedrag voor een konijn net als bijvoorbeeld knagen. Twee dingen die voor ons vaak vervelend kunnen zijn, zijn voor hun juist normaal.

Maar ook rustgevend en ze worden er zeg maar gelukkig door. Zelfbelonend gedrag. Je ziet soms dat bijvoorbeeld konijnen die alleen zijn het heel dwangmatig kunnen doen.

@ Dierenfan, spannend!

Damn ik mis onze opvang.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_117303782
Hij heeft nu extra veel stro op zijn bovenverdieping gekregen (daar maakt ie dan altijd een tunneltje onderdoor in O+ ), en hij is gisteren de hele middag en avond bezig geweest om het naar beneden te duwen (ik laat de benedenverdieping daarom altijd leeg, ligt binnen de korste keren vol) en had geen oog meer voor zijn toilet. Mocht dit ook weer gaan vervelen heb ik nu een kleine weiderol en een wilgentakbal met hooi achter de hand :)
Thanks voor de tips!

Spannend Dierenfan, en gezellig straks met al die nijnen :)
  donderdag 27 september 2012 @ 15:32:01 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_117314207
Hoi O+

Ik heb twee dwergkonijntjes, broer en zus van bijna 9 maanden oud. Ze zitten nu apart tot broertje gecastreerd is. Dus ik eens bellen, castratie kost bij de dichtstbijzijnde dierenarts 130 fucking euro :') Is dat een normaal bedrag voor een konijntje van nog geen kilo zwaar, of weet iemand een goedkopere maar wel goede dierenarts omgeving A'foort? Ik bel zelf ook nog rond maar weet niet welke kundig zijn en welke niet, bovendien zijn er 100.000 dierenartsen hier in de buurt :')

Dit is hem trouwens.

En zusje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 17:43:24 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_117319560
Ik zou eens rondbellen, want ik vind het veel geld! Ik betaalde voor mijn rammetje toentertijd ¤ 80,- maar dat was incl tanden verwijderen. Dubbele operatie dus, maar alsnog goedkoper als wat jouw DA rekent
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 september 2012 @ 18:25:31 #81
pi_117321080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou eens rondbellen, want ik vind het veel geld! Ik betaalde voor mijn rammetje toentertijd ¤ 80,- maar dat was incl tanden verwijderen. Dubbele operatie dus, maar alsnog goedkoper als wat jouw DA rekent
De tweede die ik belde vroeg 90 euro als minimum ;( Toegegeven, ik heb er maar twee gebeld tot nu toe, maar tot nu toe valt het wel tegen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_117321708
quote:
@ Dierenfan, spannend!

Damn ik mis onze opvang.
Inderdaad spannend! Helaas zit hier ook geen opvang in de buurt. Ik moet ruim een uur rijden, niet ideaal, maarja.... Ik ga ook echt geen konijn bij de dierenwinkel kopen. Zou wel heel graag willen dat hier een konijnenopvang in de buurt zat! Dan zou ik er ook vrijwilligerswerk gaan doen! Het liefste zou ik zelf een opvang beginnen, maarja, daar heb ik geen geld voor...! Maar als iemand me wil sponsoren? ;)

@Bijou: Ik heb nu zeven konijnen, dus het is nu ook al wel een gezellige boel, maar het wordt nog gezelliger ;)!

Ik zal eens vertellen welke nijnen ik heb:
- mijn oudste zijn twee Pooltjes van zeven jaar. Het zijn echt konijnen die met rust gelaten willen worden. Ook zijn ze niet erg actief. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet mijn favoriete ras is...
- dan heb ik twee hangoortjes samen zitten: een ram van 3 en een voedster van bijna 1 jaar
- ook heb ik nog een duo: een klein (soort van) kleurdwergje ram van 4 (overgenomen van familie) met een leeuwenkopje, een voedster van een maand of 9. Zij zitten nu een maand of 2 samen, echt leuk!
- en dan heb ik nog een ram van 5 die dan binnenkort gecastreerd wordt!

@Fluitbekzenaald2.0: 1 van mijn rammetjes is laatst gecastreerd voor ¤65,00...

[ Bericht 33% gewijzigd door Dierenfan op 27-09-2012 18:50:40 ]
pi_117341250
Geld en vooral veel tijd mis ik ook voor een eigen opvang en plaats is ook wel probleempje in een 1 slaapkamer appartementje hahaha.

Mag ik vragen naar welke opvang je gaat?

Ik heb zelf ook 7 konijnen hier wonen, 4 andere zijn bij mijn ex blijven wonen na de scheiding dus daar ga ik vaker op bezoek.
  Moderator zaterdag 29 september 2012 @ 21:09:02 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_117402899
Denk je op de bank een boterhammetje te kunnen eten }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_117405060
Haha, dat is wel heel brutaal ;)

@Partingglass: Ik ga naar Brutus in Zwolle.
  Moderator zondag 30 september 2012 @ 08:33:46 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_117415452
Moet je weten dat dit al haar tweede poging was. De eerste keer had ik niks door, en was ze met de boterham al de halve kamer door. Kon ik achter d'r aan :')
pi_117432562
Whaha, grappig! :)
pi_117599038
Brrrr, morgen is het zover; Hazeltje wordt gecastreerd! Ben toch wel een beetje zenuwachtig!
Ik heb alles klaargezet: reismand voor morgen, voer voor na de castratie (lekker sience), een binnenkooi met handdoeken en een fleecedeken.
Spannend!
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 20:07:33 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_117600185
Is Hazeltje een mannetje? Succes, het gaat vast goed komen :)
pi_117601734
Ja, Hazeltje is inderdaad een mannetje. Gelukkig maar, want dan is de ingreep minder groot! Maar toch wel ff een raar gevoel in mn buik. Heb ik normaal gesproken minder, maar eerdere rammen liet ik op jongere leeftijd castreren.
pi_117629618
Yeah, het is goed gegaan!! Hazeltje is alweer lekker bij mij thuis! Ik ben zo blij!!
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:49 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_117632280
Gelukkig *O* verwen m maar goed
pi_117634053
quote:
5s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoi O+

Ik heb twee dwergkonijntjes, broer en zus van bijna 9 maanden oud. Ze zitten nu apart tot broertje gecastreerd is. Dus ik eens bellen, castratie kost bij de dichtstbijzijnde dierenarts 130 fucking euro :') Is dat een normaal bedrag voor een konijntje van nog geen kilo zwaar, of weet iemand een goedkopere maar wel goede dierenarts omgeving A'foort? Ik bel zelf ook nog rond maar weet niet welke kundig zijn en welke niet, bovendien zijn er 100.000 dierenartsen hier in de buurt :')

[ afbeelding ]
Dit is hem trouwens.

[ afbeelding ]
En zusje.
Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!
pi_117695280
Dat doe ik zeker Guppyfriend! :) Hij laat zich gelukkig ook graag verwennen :)

Met Hazeltje gaat het goed. Gisteravond vond ik zijn balzakjes wat gezwollen, maar na wat googlen kwam ik erachter dat dat normaal is. Komt waarschijnlijk door het wondvocht.
Als het morgen goed weer is, gaat hij morgenmiddag weer naar buiten! Zal hij blij mee zijn!
pi_117721564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:41 schreef Dierenfan het volgende:
Yeah, het is goed gegaan!! Hazeltje is alweer lekker bij mij thuis! Ik ben zo blij!!
super!!!
pi_117721734
Fijn Dierenfan :Y
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:51:58 #97
pi_117722969
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zat bij die op de Noorderwierweg in Amersfoort (Soesterkwartier), maar dat is echt al jaren geleden. Geen idee of ze goed zijn verder, geloof dat mn ouders er wel regelmatig met hun konijn zijn geweest. En anders kun je eens bij een opvang in de buurt informeren of zij adresjes voor je hebben!
Okee, dank voor de tip :)
pi_117754066
Hallo konijnenbaasjes!

Iemand hier nog n plekje en een hokje over voor een 2 jarig dwerkonijntje (voedster)
Ze heet Diva en met mijn in mijn hart moet ik een ander huisje voor haar zoeken, ik ben het huis uitgegaan en ze kan niet op het balkon hier want dan staat ze altijd op de wind, en binnen heefr ze geen leven met de kat. ( ervan uitgaande dat ze binnen kan wennen)

Ze is niet geholpen of geent! Maar ze is in goede gezondheid. Diva is geen klein knuffelkonijn, en kan soms behoorlijk stampen, met veel moeite kon ik haar aaien en haar nagels knippen!

Ik zoek een baasje die geduldig is en bereid is om vanaf 0 te beginnen met haar.

Het enige wat ik wil is een goed huisje waar zij de liefde en aandacht krijgt die zij verdient!
Ze krijgt haar voerbakje en drinkfles+hoes mee ze moet alleen een nieuw hoku,ant deze red het niet meer zolang!
S. 2014
J. 2016
pi_117796584
@gewoonmezelf87: jammer dat je Diva weg moet doen! Is het misschien mogelijk om je balkon winddicht te maken met plexiglas? Die kun je op maat laten snijden/zagen.

Vandaag heb ik mijn twee nijntjes van 7 naar binnen gehaald. Eén van de twee eet niet goed, maar als ze samen zitten kun je moeilijk zien wie wat eet en wie wat poept. Dus nu zitten ze allebei in een binnenkooi, maar wel gezellig naast elkaar. Maar ze eet nauwelijks iets; 1 hapje van een stukje gedroogd brood en 2 brokjes sience... Vanmorgen en vanavond maar dwangvoeding gegeven. Hopelijk gaat het morgen weer beter!!
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:46:35 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_117796851
Ik hoop t voor je dierenfan!!

Molly was rebels vandaag, ze wilde niet in dr hok. Ik moest dr vangen :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')