Je zou kunnen stellen dat je dan juist niet met jezelf bezig bent omdat je je gedachten niet bentquote:Op donderdag 20 september 2012 10:41 schreef julia222 het volgende:
Die gedachtes zijn er gewoon. Ben eigenlijk veel te veel met mezelf bezig (maar niet in die zin dat ik mezelf zo geweldig vind, integendeel).
Ontzettend veel herkenning. Vooral dat terugtrekken tegenover je vrienden etc.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:37 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Eigenlijk als gevolg, 2-3 jaar terug had ik genoeg vrienden, toen voelde ik me niet meer thuis en besloot ik meer op mezelf te willen zijn, toen heb ik alles genegeerd en sindsdien de boel niet meer op kunnen pakken en gewoon steeds verder gezakt. Ondertussen wel het een en ander proberen te verbeteren aan mezelf, maar zoals mijn leven nu is schiet ik daar ook geen reet mee op.
Het gaat hier ondertussen niet goed, heb nu vakantie totdat mijn nieuwe studie begint, maar ik heb dus de hele dag niks te doen. Hoe meer ik binnen zit, hoe moeilijker het word om voor bepaalde dingen nog naar buiten te gaan. Als ik een uurtje weg moet zie ik er vaak als tegenop. Ik ben echt een beetje mijn persoonlijkheid verloren, vroeger kon ik meer mezelf zijn, maar nu ben ik overal angstig om. Het enige wat ik nog doe is naar de sportschool gaan, tennissen en af en toe familie bezoeken, maar een bezoekje aan de supermarkt vind ik al niet meer prettig. Ik woon in een klein dorp waar veel mensen elkaar kennen en er is teveel kans dat ik bepaalde mensen tegenkom die ik niet wil tegenkomen. Als ik naar een andere stad ga om te winkelen, heb ik daar vaak geen last van.
Het positieve is dat ik ook betere dagen heb waarop ik blij ben met mezelf en bepaalde dingen wel beter kan confronteren, daar moet ik de vooruitgang en voorderest zal het voorlopig wel met veel ups en downs blijven gaan.
Ik heb trouwens een paar mailcontacten waarmee ik praat over mijn depressie en ik ze vorige week allemaal gemaild. Ik merk dat ik in het ene mailtje positief ben, de andere negatief en de andere weer positief. Zegt iets over ups en downs en hoe dat mijn gedachten in bedwang houd.
Kan ik me voorstellen. Was dat trouwens de enige vriend die je verder had? Of heb je ergens nog een paar (goeie) kennissen? Wellicht dat je die relaties kunt uitbouwen tot vriendschappen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:12 schreef Sylvana het volgende:
Hier gaat het vandaag even wat minder. Van de week gehoord dat de enige vriendin die ik heb naar de andere kant van het land gaat verhuizen om te gaan samenwonen met haar vriend. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk, maar ik baal er wel ontzettend van. Heb altijd moeite gehad met vriendschapsrelaties en was zo blij dat ik haar 2 jaar geleden heb ontmoet en deze vriendschap ontwikkeld heb. En ik weet wel dat afstand niet uit hoeft te maken, maar ik ga het gewoon missen dat ik niet even doordeweeks na school bij haar langs kan gaan en haar gewoon een stuk minder zal zien dan nu. En ben gewoon erg bang dat het contact toch gaat verwateren en ik dus helemaal geen vrienden meer hebEn dat zorgt voor een heel leeg en eenzaam gevoel, want ik vind het wel erg fijn om leuke dingen te ondernemen met anderen. En daar heb ik dan alleen mn vriend nog voor, die natuurlijk ook niet alles leuk vindt, zoals shoppen. Dus ondanks dat ik blij voor haar ben, zorgt het bij mezelf wel voor een erg rotgevoel
Nee zij is de enige die ik hebquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Was dat trouwens de enige vriend die je verder had? Of heb je ergens nog een paar (goeie) kennissen? Wellicht dat je die relaties kunt uitbouwen tot vriendschappen?
Hoeveel Lexapro? Ik zit zelf op 20 mgquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:23 schreef 1299 het volgende:
Hier zojuist pilletje nr 2 naar binnen gestopt van de lexapro
10 mg momenteel.quote:Op zondag 23 september 2012 06:07 schreef Kotsdrol het volgende:
[..]
Hoeveel Lexapro? Ik zit zelf op 20 mg
Werkt het bij jouw?quote:Op zondag 23 september 2012 06:07 schreef Kotsdrol het volgende:
[..]
Hoeveel Lexapro? Ik zit zelf op 20 mg
Ik gebruik ook Sertraline.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:43 schreef Danielle83 het volgende:
Ik zit al een week te twijfelen of ik nu Sertraline moet innemen of niet. Ben ik bang voor bijwerkingen en of ik hier voor altijd aan vast zit. Echt zo stom vind ik dat van mezelf
Ik heb ook 50mg meegekregen van mijn huisarts. Hoe lang slik jij dit? Ik moet het ook gewoon doenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik gebruik ook Sertraline.
Bijwerkingen heb ik geen last van, voor zover ik weet. Maar ik heb een hele lage dosering (50mg).
Je kan het gewoon proberen toch?
Ik slik het vanaf de zomer 2010.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ik heb ook 50mg meegekregen van mijn huisarts. Hoe lang slik jij dit? Ik moet het ook gewoon doen
Dat is ook wat mij verteld is dat je na een maand pas kan zeggen of het echt helpt. Het is voor mij belangrijk om vooral minder last te hebben van angsten en ook wel somber idd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:02 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik slik het vanaf de zomer 2010.
Eerste paar weken had ik wel last van een dromerig gevoel. Maar na ongeveer een maand begon ik wel te merken dat ik minder somber werd.
Tegen angsten kan het best goed werken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij verteld is dat je na een maand pas kan zeggen of het echt helpt. Het is voor mij belangrijk om vooral minder last te hebben van angsten en ook wel somber idd.
Vandaag voor het eerst toch ingenomen dus ik ben benieuwd. Ik kan klassieke muziek wel waarderen alleen als je je down voelt, zou ik zeker niet naar "zware" muziek luisteren. Ik luister dan sowieso naar jazz en wat vrolijkere muziek.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Tegen angsten kan het best goed werken.![]()
Alleen is het geen wondermiddel. Zit er zelf aan te denken om een hogere dosering te vragen volgende keer. Nog steeds last van somberheid.
Misschien een leuke vraag voor dit topic:
Wat voor muziek luisteren jullie als je down bent? Of wat luister je vooral niet?
Ik heb het hier pasgeleden met de behandelaar over gehad. Ik heb de neiging om zware (klassieke) muziek op te zetten, wat de sombere klachten meestal juist versterkt.
Nu luister ik Die Zauberflöte van Mozart (vrolijk!) en deze muziek heeft een goede invloed op mijn gemoedstoestand. Haast magische muziek.
Ik heb je hele verhaal gemist! Misschien een korte versie?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:42 schreef Little_Dolls het volgende:
Heel herkenbaar over die slechte gevoelens die maar blijven duren ondanks alles, patrickpsv.
Tja, sorry nogmaals... Zelfs nu heb ik eigenlijk nog geen spijt dat ik het heb verwijderd, want het was misschien toch wat persoonlijk om openbaar te zetten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb je hele verhaal gemist! Misschien een korte versie?
Ja inderdaad, ik ben er ondertussen wel echt klaar mee, het klinkt misschien ook wel een beetje als zelfmedelijden, maar ik heb toch vrij veel ondernomen. Ik had overigens niet verwacht dat mijn depressie zo lang zou duren, ik heb mensen gepraat en daar kwam meestal wel uit van, als je er maar voor werkt dan gaat het ook wel goed komen en vind je vanzelf je eigen weg. Ik zie om me heen dat dat voor een aantal mensen wel werkt, maar voor mij vooralsnog niet. Het probleem zal wellicht nog wat dieper zitten dan dat ik van te voren had gedacht.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:42 schreef Little_Dolls het volgende:
Heel herkenbaar over die slechte gevoelens die maar blijven duren ondanks alles, patrickpsv.
Veel mensen lijken een gebrek aan inlevingsvermogen te hebben lijkt mij. Ik voel me de laatste tijd erg onbegrepen en iedereen lijkt alles maar vanzelfsprekend te vinden. Het feit dat ik maar geen werk vind frustreert mij ook en zeker omdat ik door de stomste redenen word afgewezen. Iedereen lijkt dit ook weer vanzelfsprekend te vinden en zegt maar "dat ik niet mag opgeven"... Ja, dat zal veel helpen hoor. Echt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:07 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik ben er ondertussen wel echt klaar mee, het klinkt misschien ook wel een beetje als zelfmedelijden, maar ik heb toch vrij veel ondernomen. Ik had overigens niet verwacht dat mijn depressie zo lang zou duren, ik heb mensen gepraat en daar kwam meestal wel uit van, als je er maar voor werkt dan gaat het ook wel goed komen en vind je vanzelf je eigen weg. Ik zie om me heen dat dat voor een aantal mensen wel werkt, maar voor mij vooralsnog niet. Het probleem zal wellicht nog wat dieper zitten dan dat ik van te voren had gedacht.
Ja, maar inleven is ook niet makkelijk natuurlijk, voorheen zat mijn broer in dezelfde situatie en toen dacht ik er ook te makkelijk over, je weet pas hoe erg het is als dat je het zelf meemaakt. Niet opgeven hoor ik ook zo vaak en ik ben ook steeds door gegaan, maar een keer houd het op. Geen werk vinden is inderdaad heel frustrerend, merk dat ook aan mijn vader.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Veel mensen lijken een gebrek aan inlevingsvermogen te hebben lijkt mij. Ik voel me de laatste tijd erg onbegrepen en iedereen lijkt alles maar vanzelfsprekend te vinden. Het feit dat ik maar geen werk vind frustreert mij ook en zeker omdat ik door de stomste redenen word afgewezen. Iedereen lijkt dit ook weer vanzelfsprekend te vinden en zegt maar "dat ik niet mag opgeven"... Ja, dat zal veel helpen hoor. Echt.
Het lijkt me nochtans niet moeilijk te kunnen inzien hoe frustrerend het is als men geen werk vindt en overal stuit op onbegrip.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:49 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja, maar inleven is ook niet makkelijk natuurlijk, voorheen zat mijn broer in dezelfde situatie en toen dacht ik er ook te makkelijk over, je weet pas hoe erg het is als dat je het zelf meemaakt. Niet opgeven hoor ik ook zo vaak en ik ben ook steeds door gegaan, maar een keer houd het op. Geen werk vinden is inderdaad heel frustrerend, merk dat ook aan mijn vader.
je deelt jezelf op in 2 delen 1 baas en 1 angst.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:16 schreef nooorderling het volgende:
Ik kom ook even binnenvallen,
ik heb zelf al een jaar last van een angststoornis, met up en downs kom ik er wel.
Verder gebruik ik geen medicatie omdat ik het niet wil, maar wat is het soms verdomd moeilijk om met je angsten om te gaan en niks te vermijden.
Vanvond ga ik poolen met wat vrienden, daar heb ik onwijs zin in, maar vind het wel spannend, maar ik denk maar zo: Ik ben de baas, niet mijn angst;)
Wat is belangrijker jezelf beter voelen. Of wat de mensen van je denken. Overigens kom je niet in de tweedelijns zonder verwijzing. En zal daar drie tot vier weken aan wachttijd zijn. Sterkte ermee.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:51 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Tja, sorry nogmaals... Zelfs nu heb ik eigenlijk nog geen spijt dat ik het heb verwijderd, want het was misschien toch wat persoonlijk om openbaar te zetten.
Ik voel mezelf al heel lang gewoon rot en mijn post ging vooral over het feit dat ik het moeilijk vond de stap naar therapie te zetten omdat ik bang was dat men te oppervlakkig zou reageren en ze zouden denken dat het aan mijn leeftijd zou liggen etc. Ik wou hier tips komen vragen.
Ondertussen heb ik de dienst zelf maar een mail gestuurd waarin ik me voorstel en mijn problemen zo kort mogelijk probeer uit te leggen; zodat ze al een beeld zouden hebben van mij. Ik weet ook nooit goed waar te beginnen eens ik bij zo iemand zit, dus die mail is waarschijnlijk een goed idee geweest.
Ik hoop alleen dat de wachtlijsten niet té lang zullen zijn...
Mijn huisarts heeft me naar deze dienst verwezen... en ik moet mezelf in therapie toch kunnen thuisvoelen? Is dat niet belangrijk dan?quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:38 schreef He-man- het volgende:
[..]
Wat is belangrijker jezelf beter voelen. Of wat de mensen van je denken. Overigens kom je niet in de tweedelijns zonder verwijzing. En zal daar drie tot vier weken aan wachttijd zijn. Sterkte ermee.
Ik weet dat ik het moet accepteren, maar soms lukt het me niet, maar gisteravond wel wezen te poolen met vrienden, en dat vind ik al knap maar op een gegeven moment voelde ik me raar, vooral omdat het daar te warm was, toch maar eerder naar huis gegaanquote:Op zaterdag 29 september 2012 00:23 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
je deelt jezelf op in 2 delen 1 baas en 1 angst.
je wilt jezelf identificeren met de baas en de angst mag er niet zijn.
Dit creert strijd, accepteer je angst, dat je je er niet door wilt laten leiden is te prijzen maar probeer het niet te controleren laat het er zijn.
Dat zeg ik nergens, ik dacht dat je gewoon een mail had gestuurd zonder verwijzing. En jezelf thuisvoelen, ik.denk dat niemand voor de lol naar therapie gaat. Maar de mensen daar werken wel in die wereld om mensen te helpen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Mijn huisarts heeft me naar deze dienst verwezen... en ik moet mezelf in therapie toch kunnen thuisvoelen? Is dat niet belangrijk dan?
Ik hoop gewoon dat ik begrepen word en ze het niet op mijn leeftijd gaan steken of zo.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:02 schreef He-man- het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, ik dacht dat je gewoon een mail had gestuurd zonder verwijzing. En jezelf thuisvoelen, ik.denk dat niemand voor de lol naar therapie gaat. Maar de mensen daar werken wel in die wereld om mensen te helpen.
Als het niet klikt tussen jou en de arts in kwestie kan je dan aangeven en een andere arts nemen, of je gaat naar een andere instelling.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:35 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ik begrepen word en ze het niet op mijn leeftijd gaan steken of zo.
Je moet ook nooit opgeven.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Veel mensen lijken een gebrek aan inlevingsvermogen te hebben lijkt mij. Ik voel me de laatste tijd erg onbegrepen en iedereen lijkt alles maar vanzelfsprekend te vinden. Het feit dat ik maar geen werk vind frustreert mij ook en zeker omdat ik door de stomste redenen word afgewezen. Iedereen lijkt dit ook weer vanzelfsprekend te vinden en zegt maar "dat ik niet mag opgeven"... Ja, dat zal veel helpen hoor. Echt.
Nee, dat weet ik wel... Alleen dacht ik dat schizofrenie eerder was dat je de werkelijkheid en fantasie niet meer kon onderscheiden of zo? Want dat heb ik niet... Veel tegen mezelf praten wel.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:01 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je moet ook nooit opgeven.![]()
Verder wat je in verdere berichten schrijft, op de leeftijd zullen ze echt niet vallen. Mijn ervaring is dat het hele fatsoenlijke mensen zijn bij de psychiatrie, die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
Toen ik 17 was hebben ze mij schizofrenie gegeven. Dacht zelf dat ik gewoon een depressie had (niet om je bang te maken natuurlijk).
Schizofrenie is waanideeën, achterdocht, paranoïde enz.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik wel... Alleen dacht ik dat schizofrenie eerder was dat je de werkelijkheid en fantasie niet meer kon onderscheiden of zo? Want dat heb ik niet... Veel tegen mezelf praten wel.
Is psychiatrie dan niet eerder van toepassing op psychiaters ipv van psychologen, of is dat hetzelfde?
Ik ben niet gek van die medicatie (AD) en zou er erg van balen als ik die opnieuw moest nemen. Ik voelde me misselijk, kwam aan (en dat mag absoluut niet opnieuw), had een nog lager libido, voelde me precies mezelf niet, voelde me wel blij, maar was precies niet blij enz en was nog meer moe dan andersquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
Schizofrenie is waanideeën, achterdocht, paranoïde enz.
Psychiatrie vallen zowel psychiaters als psychologen onder (met het verschil dat psychiaters medicatie voorschrijven).
Vandaag begonnen aan de dubbele dosering Sertraline. Werd er in het begin wel een beetje eng van. Nu is dat gevoel gelukkig weer weg. Zit nu ook aan de pils (jaja, kan het niet laten). Ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen.
Wat bedoel je precies met waanideeën?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
Schizofrenie is waanideeën, achterdocht, paranoïde enz.
Psychiatrie vallen zowel psychiaters als psychologen onder (met het verschil dat psychiaters medicatie voorschrijven).
Vandaag begonnen aan de dubbele dosering Sertraline. Werd er in het begin wel een beetje eng van. Nu is dat gevoel gelukkig weer weg. Zit nu ook aan de pils (jaja, kan het niet laten). Ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen.
Ik heb bijvoorbeeld het idee dat bepaalde lichaamsdelen afsterven. Om hier verder over te vertellen is nogal persoonlijk.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met waanideeën?
Achterdocht heeft mijn vriend veel last van. Hij denkt vaak dat het allemaal maar moet mislukken en tegen hem is... Bij het minste wat misloopt maakt hij er een drama van, maar zelf durf ik dat ook wel doen helaas. (Mijn vriend heeft trouwens het Syndroom van Asperger, dus het kan ook daar aan liggen.)
Oei, dan heb ik dat waanidee al veel gehad eigenlijk, maar de hele wereld, dat dan weer niet...quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld het idee dat bepaalde lichaamsdelen afsterven. Om hier verder over te vertellen is nogal persoonlijk.
Maar opzich is het idee dat de hele wereld tegen je is ook een waanidee (al kan het op het moment een hele sterke overtuiging zijn).
Achterdocht en paranoïde gevoelens hangen daar vaak mee samen.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:50 schreef Gewas het volgende:
Ik begin nu aan mijn tiende biertje alweer. Merk nog helemaal niks. Niet aangeschoten, niks.Ik zou niet zo veel drinken in het vervolg. Ik ben zeker dat dat niet goed is als je bepaalde medicatie neemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:50 schreef Gewas het volgende:
Ik begin nu aan mijn tiende biertje alweer. Merk nog helemaal niks. Niet aangeschoten, niks.Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Uit deze en een eerdere post blijkt dat je zelf ook weet dat dit onverstandig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je hulp (nodig) voor je alcoholgebruik?"The problem with common sense is that most people are morons."
Ik denk dat het enige wat je hierin kunt doen je verwachtingen bijstellen is. En zeker bij iemand als je moeder is dat lastig. Je wilt je graag gehoord voelen door je moeder, soms getroost worden, soms gewoon even kunnen mopperen. Dat je bijna graag iets ernstiger zou hebben, geeft aan hoe erg je daarnaar verlangt. En daardoor zal ze je ook steeds teleurstellen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:15 schreef Little_Dolls het volgende:
Soms zou ik het aan de ene kant goed vinden om iets ernstigers te hebben dan een depressie omdat men dan eindelijk eens zou worden "wakker geschudt" als het ware; zoals mijn bloedeigen moeder die de zaken maar minimaliseert en altijd wil dat ik verder ga. Ik mag bij haar maar één keer mijn emoties uiten en dat is het. Erover praten heeft geen zin, want ze vat het gewoon niet. Ze kan het niet anders bekijken dan dat omdat ze het zelf stukken beter heeft dan ik... Ze is gescheiden van mijn vader, heeft een nieuwe vriend, woont graag in haar appartement en is dus gelukkig. Ik voel me op psychologisch vlak een wrak.
Het gaat niet alleen om mijn moeder, maar ook om anderen. Ik ben ook al met mijn problemen naar gewone huisdokters gegaan, en zij namen het meestal te oppervlakkig op; vooral dat heeft ermee te maken.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:39 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige wat je hierin kunt doen je verwachtingen bijstellen is. En zeker bij iemand als je moeder is dat lastig. Je wilt je graag gehoord voelen door je moeder, soms getroost worden, soms gewoon even kunnen mopperen. Dat je bijna graag iets ernstiger zou hebben, geeft aan hoe erg je daarnaar verlangt. En daardoor zal ze je ook steeds teleurstellen.
Dat je je door je moeder niet gehoord/begrepen voelt, versterkt wellicht ook je angst dat een psycholoog of psychiater je niet zal begrijpen of niet serieus zal nemen. Maar zij zijn niet jouw moeder.
Het was niet bedoeld als internetpsycholoog, maar als een algemeenheid dat mensen graag erkenning willen van hun ouders/omgeving. Met "je" bedoelde ik daar dus niet specifiek jou.quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:48 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om mijn moeder, maar ook om anderen. Ik ben ook al met mijn problemen naar gewone huisdokters gegaan, en zij namen het meestal te oppervlakkig op; vooral dat heeft ermee te maken.
Verder hoef je geen internetpsycholoog te spelen (en dat is absoluut niet slecht bedoeld), want uiteindelijk ken je mij niet, maar bedankt.
Mijn verwachtingen bijstellen.... Tja, ik hoop dat ik snel een mail terug krijg; dan weet ik ook al meer.
Ja, het zou inderdaad goed kunnen. Sorry, het was ook niet persoonlijk bedoeld. Sommigen kunnen er echter toch wat van...quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:15 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld als internetpsycholoog, maar als een algemeenheid dat mensen graag erkenning willen van hun ouders/omgeving. Met "je" bedoelde ik daar dus niet specifiek jou.
Ik ken je inderdaad niet en weet niet hoe het voor jou werkt, ik zou me alleen kunnen voorstellen dat dat al dan niet bewust meespeelt. Daarom zei ik ook "wellicht".
quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:57 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik zou niet zo veel drinken in het vervolg. Ik ben zeker dat dat niet goed is als je bepaalde medicatie neemt.
Jullie hebben helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:14 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Uit deze en een eerdere post blijkt dat je zelf ook weet dat dit onverstandig is.
Heb je hulp (nodig) voor je alcoholgebruik?
Bevalt het jou?quote:
Ik moet eerlijk zijn, ik ben nu bijna 3 maanden bezig, en het werkt niet.quote:Op zondag 23 september 2012 22:02 schreef JOHAN410 het volgende:
En ook ik heb Lexapro. Ik ben ook begonnen met 10mg en zit nu sinds een maandje op 15mg. Vooralsnog doet het niet zoveel al slaap ik de laatste weken wel langer. Ik weet het niet of ik iets anders wil proberen of dat ik het nog even aan moet kijken en eventueel nog verhogen.
[..]
Werkt het bij jouw?
Vind je dan dat je klachten niet genoeg begrepen worden?quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, het zou inderdaad goed kunnen. Sorry, het was ook niet persoonlijk bedoeld. Sommigen kunnen er echter toch wat van...
Het speelt ook mee dat ik moeite heb om tegen een wildvreemde persoonlijke zaken te gaan vertellen. Tegen iemand die je goed kent is dat uiteraard anders en ook kennen zij jouw omgeving vaak een pak beter, dus hebben zij een veel redelijker beeld van de situatie(s).
Het is al gebeurd dat artsen mijn verhaal helemaal een kant opstuurden waarbij ik dacht "nee, dit is het niet...", maar dat je er geen woord tussen kreeg omdat ze maar bleven uitleggen waarom je klacht niets ernstigs zou zijn... Ken je dat?
Ja. "Ik moet niet overdrijven", "niet zo negatief zijn", "het is toch al lang geleden" (ongeval), etc...quote:Op zondag 30 september 2012 09:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Vind je dan dat je klachten niet genoeg begrepen worden?
Met een psycholoog/psychiater krijg je op een gegeven moment ook een bepaalde band.En ja, met de een klikt het meer dan de ander.
Dat is nog een beetje te vroeg om te zeggen, maar ik voelde me gisteren bv best goedquote:Op zondag 30 september 2012 05:26 schreef Kotsdrol het volgende:
[..]
Bevalt het jou?
[..]
Ik moet eerlijk zijn, ik ben nu bijna 3 maanden bezig, en het werkt niet.
Ik heb nog steeds de diepe dalen, en voel me absoluut niet neutraler..
20 mg lijkt me niet weinig, maar het lijkt me niet normaal als ik een keer vergeet dat ik niks merk.
Misschien dat de dosis te hoog of te laag is?
In het begin had ik wel bijwerkingen zoals; droge mond, dromen, zweten, heel erg moe zijn en veel slapen, op sexueel gebied lukte het niet etc.
14 oktober heb ik mijn evaluatie over mijn medicijngebruik bij de psychiater, dan zullen we verder kijken.
Dat vind ik wel slecht als ze je zo behandelen. Wie zeggen dat soort dingen eigenlijk? Huisarts of familie? (misschien heb ik er overheen gelezen)quote:Op zondag 30 september 2012 10:05 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja. "Ik moet niet overdrijven", "niet zo negatief zijn", "het is toch al lang geleden" (ongeval), etc...
Wel, daarom dat ik hoop dat ze voor mij de juiste kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 september 2012 16:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat vind ik wel slecht als ze je zo behandelen. Wie zeggen dat soort dingen eigenlijk? Huisarts of familie? (misschien heb ik er overheen gelezen)
Vandaag heb ik voor de tweede keer de hogere dosering Sertraline genomen. Vooral de eerste twee uur na inname ben ik even heel dromerig lijkt wel..Lompe bericht van gisteren? Bedoel je dat van die alcohol?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn familie en vriend vooral... Veel hebben ook altijd iets van "tja" en dat vind ik jammer. Ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat ze het niet snappen, maar aan de andere kant lijkt het nu toch niet zo moeilijk. Over mijn moeder heb ik al verteld; zij wil altijd maar dat mensen verder gaan met hun leven en niet blijven stilstaan. (Het is wel vreemd dat ze haar regelmatig wat labiele beste vriendin dan altijd haar hart laat luchten...)
Ik voel me ondergewaardeerd, onbegrepen, gefrustreerd, maar ook minderwaardig (door mijn tekortkomingen en het feit dat ik er anderen mee irriteer)...
Een belangrijke op dit moment: ik ben heel verstrooid geworden. Dit is hoogst waarschijnlijk door dat ongeval, maar het lijkt erger te worden. Ik vat dingen moeilijker, verspreek me sinds plots héél vaak (zeg het omgekeerde), en mijn kortetermijngeheugen is ook veel slechter geworden. Ik voel me precies al een oud mens met dementie...
Ook huil ik veel te snel en daar ben ik absoluut niet trots op. Ik zou graag van deze "zwakheid" afwillen, want ik voel me er maar een "flauwe trien" door. Jullie denken er waarschijnlijk anders over...
Ik bedoelde inderdaad de opmerking over alcohol.quote:Op zondag 30 september 2012 17:01 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Lompe bericht van gisteren? Bedoel je dat van die alcohol?
Mijn familie en vriend vooral... Veel hebben ook altijd iets van "tja" en dat vind ik jammer. Ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat ze het niet snappen, maar aan de andere kant lijkt het nu toch niet zo moeilijk. Over mijn moeder heb ik al verteld; zij wil altijd maar dat mensen verder gaan met hun leven en niet blijven stilstaan. (Het is wel vreemd dat ze haar regelmatig wat labiele beste vriendin dan altijd haar hart laat luchten...)
Ik voel me ondergewaardeerd, onbegrepen, gefrustreerd, maar ook minderwaardig (door mijn tekortkomingen en het feit dat ik er anderen mee irriteer)...
Een belangrijke op dit moment: ik ben heel verstrooid geworden. Dit is hoogst waarschijnlijk door dat ongeval, maar het lijkt erger te worden. Ik vat dingen moeilijker, verspreek me sinds plots héél vaak (zeg het omgekeerde), en mijn kortetermijngeheugen is ook veel slechter geworden. Ik voel me precies al een oud mens met dementie...
Ook huil ik veel te snel en daar ben ik absoluut niet trots op. Ik zou graag van deze "zwakheid" afwillen, want ik voel me er maar een "flauwe trien" door. Jullie denken er waarschijnlijk anders over...
Ja, het is best fijn dat de mensen me hier snappen; al ben ik ook blij dat het hier geen "knuffel" forum is zoals je er soms wel hebt onder psychologie. (quote:Op zondag 30 september 2012 17:32 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad de opmerking over alcohol.
Je weet dat hier mensen zitten die om je geven, en 'lotgenoten' om het zo te zeggen.![]()
Dat je last heb van vergeetachtigheid kan ermee te maken hebben dat je hoofd 'te vol' zit. Ik heb dat zelf ook heel sterk. Als ik het heel erg te pakken heb ben ik een drama, dan kan je je concentratie er niet bij houden.
Over je vraag over werk.
Ik doe vrijwilligerswerk bij een vereniging. Het hele terrein schoonmaken enz. Ik ben hier echt superblij mee.
Ik merk vooral dat mijn zorgen grotendeels verdwijnen op het moment dat ik hiermee bezig ben.
Np ik snap het goed, ik heb ook vaak de neiging om te drinken, het is niet verstandig nee. Maja ik begrijp het goed. Maja gooi het eruit nu je nog kan. Ik heb dat ook gedaan. We werken er samen wel aan!quote:
Arbeidsongeschikt vanwege psychische problemen.quote:Op zondag 30 september 2012 18:27 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, het is best fijn dat de mensen me hier snappen; al ben ik ook blij dat het hier geen "knuffel" forum is zoals je er soms wel hebt onder psychologie. ()
Het belangrijkste is natuurlijk wel dat de therapeuten mij ook snappen...
Waarom heb je geen "gewoon" werk dan?
Ik maak er in het weekend meestal een potje van. Doordeweeks drink ik niks.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:25 schreef He-man- het volgende:
[..]
Np ik snap het goed, ik heb ook vaak de neiging om te drinken, het is niet verstandig nee. Maja ik begrijp het goed. Maja gooi het eruit nu je nog kan. Ik heb dat ook gedaan. We werken er samen wel aan!
Als je alleen bent lijkt mij dat geen probleem, maar als je samen bent met iemand die wél werkt... Ik zou me toch schuldig voelen. Zeker als het dan nog iemand is met gebrek aan inlevingsvermogen...quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:10 schreef Gewas het volgende:
Arbeidsongeschikt vanwege psychische problemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Beter nieuws: ik heb een afspraak kunnen regelen voor volgende week.Dat is wel tof succes ermee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm ik pak ook vaker in het weekend gelukkig niet meer zo astronomisch veel. En geniet ervan die tijd om uit te rusten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:10 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik maak er in het weekend meestal een potje van. Doordeweeks drink ik niks.
Dit word een lekker rustige week voor mij. Genoeg tijd om uit te rusten.
Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Splutje het volgende:
Herman is helemaal de weg kwijt
Die bijwerkingen werden bij mij na 1 week een stuk minder. Een maand zou ik er inderdaad wel voor uitrekken ja. Wellicht merk je al wel effect na 3 weken hoor.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:19 schreef Danielle83 het volgende:
Bijna een week zit ik nu aan de Sertaline. De bijwerkingen waren vrij heftig. Nu gaat het iets beter. Duurt het echt een maand voordat je een beetje kan oordelen of het echt helpt?
Kunnen die bijwerkingen zo agressief zijn? Hangt het niet ook van de pil af? Dit vraag ik omdat ik er zelf aanmoet hoogst waarschijnlijkquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die bijwerkingen werden bij mij na 1 week een stuk minder. Een maand zou ik er inderdaad wel voor uitrekken ja. Wellicht merk je al wel effect na 3 weken hoor.
Ik heb van de lexapro relatief weinig bijwerkingen, behalve dan bijna elke dag hoofdpijn. En mijn libido is tot een 0 punt gezakt ofzo
Heb je al bijwerkingen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:30 schreef tammepiet het volgende:
Ik herken me niet in je verhaal. Ben van nature iemand met weinig pit en dat gaat er moeilijk uit.
Morgen 2 weken bezig met Citalopram en een gesprek bij de huisarts.
Nee nauwelijks. Zaterdag voor het eerst uitgeweest zonder drank en dat is moeilijker dan verwacht.quote:
Dan heb je geluk, want bij mij was het minder...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:00 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Nee nauwelijks. Zaterdag voor het eerst uitgeweest zonder drank en dat is moeilijker dan verwacht.
Had met cola op veel meer het gevoel dat mensen naar je kijken, terwijl ik normaal aangenaam verdoofd ben.
In ieder geval goed om te weten dat ik het wel kan.
Wat waren je voornaamste klachten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, want bij mij was het minder...
Misselijkheid (na mijn onbijt), zeer laag libido, aankomen, nóg meer moe voelen, me niet echt meer mezelf voelen (maar dat heb je mss met alle AD's...)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:04 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Wat waren je voornaamste klachten?
Merk je al een verschil?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:40 schreef tammepiet het volgende:
Mijn eerste 2 weken worden verlengt met nog eens 2 weken hierna moet ik weer terug komen bij de arts.
Wel voor 3 maanden medicatie meegekregen.
Ik hoop het ook voor jou.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:50 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Nope nog steeds paniekerig en erg rusteloos. Ik hoop over een aantal weken verder te zijn
Ik had ook veel bijwerkingen van de citalopram. Vooral het libidoprobleem staat me nog goed bij.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:07 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Misselijkheid (na mijn onbijt), zeer laag libido, aankomen, nóg meer moe voelen, me niet echt meer mezelf voelen (maar dat heb je mss met alle AD's...)
Ik nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik meld me maar weer even hier
[..]
Ik had ook veel bijwerkingen van de citalopram. Vooral het libidoprobleem staat me nog goed bij.
Ik werd wel nog steeds geil, maar ik kon zowat niet meer klaarkomen.
Verder had ik alle gebruikelijke bijwerkingen ook (zo'n beetje alle die in het lijstje stonden).
Voor de rest gaat het wel goed met mij. Ben sinds eind vorig jaar depressie-vrij en tot nu toe nog geen najaarsdepressie.
M'n angstklachten lijken wel wat afgenomen te zijn (sociale angst vooral) maar zijn nog niet helemaal weg.
Dat heb ik mede te danken aan de fokmeets die ik heb gehad dit jaar. Ben naar zo'n 6 geweest met allemaal toffe mensen
Dat heeft mijn angst wat doen verbleken.
Wel heb ik nog steeds dat ik liever thuis blijf, ik kom liever niet in de supermarkt tenzij ik echt niks meer in huis heb.
Verder heb ik nog wat angsten waarmee ik jullie niet lastig ga vallen, zijn allemaal van die kleine dingetjes.
Ik heb nog wel een kleine lading sertraline (zo heette 't geloof ik) liggen die ik mag gaan innemen, mochten m'n depressieve klachten terug komen. Maar so far so good!
Ik wens iedereen die hier post met angstklachten en depressieve klachten heel veel sterkte toe!![]()
Ik heb mijn portie wel gehad en ik wens het niemand toe
Dankquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik niet![]()
Fijn voor je dat het beter lijkt te gaan. Houden zo!
Zo herkenbaar ditquote:Soms ben ik bang om nog iets aan m'n problemen te willen doen, omdat het toch elke keer weer uitloopt op een teleurstelling. Nu heb ik daarvoor dus schrik, omdat ik niet nog meer teleurstellingen wil/aankan. Hopelijk verandert de therapie hier misschien iets aan...
Sommige (lichamelijke) problemen zijn ook erg hardnekkig...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:06 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Zo herkenbaar ditAls hetgeen wat je probeert vaak uitloopt een teleurstelling, word je er echt moedeloos van. Ik wil dan eigenlijk gewoon niet meer door, maar ik weet dat ik anders ook niet vooruitga. Waarschijnlijk krijg ik nog wel een aantal klappen te verwerken voordat het beter word.
Behoorlijk ja, maar je moet er hoe dan ook aan blijven werken, anders houd het helemaal op. Ik heb ook geprobeerd sommige problemen te accepteren, maar ik kwam er al snel achter dat ik er niet mee kon leven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:12 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Sommige (lichamelijke) problemen zijn ook erg hardnekkig...
Sommigen zijn nogal "apart"...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:19 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, maar je moet er hoe dan ook aan blijven werken, anders houd het helemaal op. Ik heb ook geprobeerd sommige problemen te accepteren, maar ik kwam er al snel achter dat ik er niet mee kon leven.
Ik merk idd dat de ergste bijwerkingen voorbij zijn. Vond het echt tegenvallen. Liep echt te spacen en veel paniekaanvallen. Ik hoop dat ik dit niet voor jan joker heb ingenomenquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die bijwerkingen werden bij mij na 1 week een stuk minder. Een maand zou ik er inderdaad wel voor uitrekken ja. Wellicht merk je al wel effect na 3 weken hoor.
Ik heb van de lexapro relatief weinig bijwerkingen, behalve dan bijna elke dag hoofdpijn. En mijn libido is tot een 0 punt gezakt ofzo
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:47 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ik merk idd dat de ergste bijwerkingen voorbij zijn. Vond het echt tegenvallen. Liep echt te spacen en veel paniekaanvallen. Ik hoop dat ik dit niet voor jan joker heb ingenomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |