Nee!, ik ben wel klaar met je ontwijkende bullshitquote:Op maandag 23 juli 2012 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen pak het woordenboek en zoek het woord "dus" op.
[..]
stop de persen!quote:Op maandag 23 juli 2012 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Kleine correctie op mezelf, de K1 Final 16 deelnemers Quarter Final deelnemers, dus de laatste 8 mensen die zijn overgebleven in deze afvalrace:
http://en.wikipedia.org/wiki/K-1_World_Grand_Prix_2010_Final
Gohkan Saki, Erol Zimmerman, Tyrone Spong zijn allemaal NLers die voor een ander land uitkomen.
sp3c! Doe er wat aan! Verdomme!quote:Op maandag 23 juli 2012 16:51 schreef zouzou het volgende:
@Dr Strangelove heeft gelijk dat hij wil weten,ik vind het raar.
Niemand hier heeft de nieuws goed gelezen !
Er staat in de nieuws dat Van de berg moet 6 uur voor gehoor bij de politie.
Dus ik denk dat Badr heeft aangifte gedaan tegen Van de Berg ,daarom de 6 uur gehoor,
is best lang.
Uit frustatie ,denk ik dat Van de Berg heeft ook een aangifte gedaan tegen Badr,
Om geen gezichtsverlies te hebben!
Van de Berg was niet vrijwillig gekomen bij de politie ,hij is 6 uur gehoord door de politie
misschien voor valse beschulding,valse getuiging.
ik ga direct de nieuws goed lezen!!!quote:Op maandag 23 juli 2012 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
sp3c! Doe er wat aan! Verdomme!
Het zijn twee verschillende zaken en twee verschillende incidenten. Dus ik zie niet in hoe mijn vermoeden dat het bij de skyboxzaak helemaal niet zo duidelijk ligt als wordt geinsinueerd zou worden ontkracht door een aangifte in een heel andere zaak. Dat Hari een agressief type is met een kennelijk gebrek aan zelfbeheersing had ik in deel I van deze reeks al geopperd. Dat betekent echter niet dat elke keer dat er iemand agressief wordt het Hari was, zelfs niet als hij in de buurt was.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
De theorie dat slachtoffer Hari niet (direct) heeft aangewezen als dader, omdat Hari anders wel opgepakt zou zijn (of andere actie zou zijn ondernomen).
Hij wordt toch minder leuk als hij niet to the point is, is het niet?quote:Wil je nou weer een plakplaatje omdat je braaf je lesje opdreunt? Oh, wacht...
Ga je nog meer noemen wat het allemaal niet is, of wilde je nog een poging wagen te formuleren wat het wél is? Dat ist wel moeilijker, daar heb je gelijk in. Ik zal me er ook even makkelijk van afmaken: Zijn ontboezemingen in een tv-uitzending van een jaar geleden maken dan in de krant het verhaaltje wel rond voor de meeste lezers, voor de redelijkheid van een verdenking is het een stuk minder relevant.quote:Dat moet een antwoord zijn op dat deel van mijn post? Het feit dat er a) een strafbaar feit is gepleegd in een relatief kleine ruimte en b) een relatief klein aantal personen binnen die ruimte was op het moment dat dat feit gepleegd werd, is genoeg "hersenwerk" om iedereen de status van verdachte te mogen geven als de politie daar belang bij heeft (al zullen uiteraard snel mensen afvallen die klaarblijkelijk niets met de zaak te maken hebben).
Redelijk betekent niet dat iets waarschijnlijk moet zijn.
Klopt, maar juist dat was Hari niet gebeurd. Wat op zijn zachtst gezegd mij opvallend voorkomt als het slachtoffer hem klip en klaar had aangewezen als dader. Als het slachtoffer dan ook nog wel geciteerd wordt, maar een dergelijke uitspraak van hem noch zijn advocaat opgetekend kan worden en politie justitie ook maar niet te betrappen zijn op de eenvoudige doch heldere mededeling dat Hari wordt verdacht van de zware mishandeling in de skybox dan krijg ik niet de indruk dat die zaak zo klaar is als een klontje.quote:Er kunnen zonder probleem (en afhankelijk van de omstandigheden) meerdere mensen worden aangemerkt als verdachte terwijl duidelijk is dat er slechts één dader is.
Wat?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:51 schreef zouzou het volgende:
@Dr Strangelove heeft gelijk dat hij wil weten,ik vind het raar.
Niemand hier heeft de nieuws goed gelezen !
Er staat in de nieuws dat Van de berg moet 6 uur voor gehoor bij de politie.
Dus ik denk dat Badr heeft aangifte gedaan tegen Van de Berg ,daarom de 6 uur gehoor,
is best lang.
Uit frustatie ,denk ik dat Van de Berg heeft ook een aangifte gedaan tegen Badr,
Om geen gezichtsverlies te hebben!
Van de Berg was niet vrijwillig gekomen bij de politie ,hij is 6 uur gehoord door de politie
misschien voor valse beschulding,valse getuiging.
Koen Evelink is gevallen, zo erg dat hij een r verloren is. Dat is mijn theorie. En Badr heeft een r op een rare plek dus die heeft hem ingepikt.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef zouzou het volgende:
Die zijn de nieuwe rijken,ze moeten altijd geld hebben.
Niemand heeft gezien de daders, mijn theorie: Koen Evelink is gevallen.
je kunt die verwondingen niet oplopen door simpelweg te vallenquote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef zouzou het volgende:
Gevallen van 2 hoog?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef zouzou het volgende:
Ik was fel tegen. Nu ben ik pro.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:11 schreef sp3c het volgende:
dit bedoelen ze nu met overlast van drugstoeristen
het is maar goed dat die wietpas er is
Het gebeurt niet snel, maar het kán wel.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:09 schreef Copycat het volgende:
Ja, want als je valt dan breekt je onderbeen spontaan in tweeën. Compleet met vleesdoorborend bot.
Ga escargots eten ofzo.
het is net zo waarschijnlijk als dat oom agent Badr Hari niet als verdachte ziet hierquote:Op maandag 23 juli 2012 17:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Het gebeurt niet snel, maar het kán wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 23-07-2012 17:45:56 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ja spuitelf, nu weten we het wel he!quote:Op maandag 23 juli 2012 17:21 schreef yvonne het volgende:
Badr Hari is naar de beurs?
Of Badr Hari is beurs
Of is Estelle beurs?
WAT?
quote:Badr Hari: Ik kan nog steeds elk moment ontploffen
'Ik kan nog steeds elk moment ontploffen', zei Badr Hari vorig jaar tegen de makers van KRO's Profiel, die hem in Marokko opzochten. Hari, vermaard en gevreesd als K1-vechter in de zwaargewichtsklasse, overpeinsde daar een aantal maanden zijn zonden, nadat hij in mei 2010 in een gevecht in de Amsterdam ArenA hevig in de fout ging.
Hari, die sinds een eerder, vergelijkbaar incident niet meer voor Nederland vecht maar voor zijn tweede vaderland Marokko, trapte tegenstander Hesdy Gerges tegen het hoofd terwijl deze al op de grond lag. Het publiek ontstak in woede en floot Hari minutenlang uit.
Badr Hari (27 jaar oud, 1.97 m) zegt niet te weten waarom hij zulke blunders begaat, waarom hij in de ring veel verder gaat dan is toegestaan. Maar ook daarbuiten lijkt Hari moeite te hebben zichzelf onder controle te houden.
Windkracht 10
'Ik heb een heel groot talent', zei hij in Profiel, 'en dat is alles stukmaken in mijn leven dat me lief is.' En: 'Als bij mij de rem eraf gaat, is het gewoon één blok explosie en chaos en ruis en dan hoor en zie ik het ook allemaal niet meer.' Dan is hij een storm 'van windkracht 10'. 'Een orkaan', aldus Hari. 'Een ramp.'
In november 2005 schoot Hari 'een kennis' te hulp, die een conflict had met over geluidsoverlast klagende buren. Daarbij vielen een paar rake klappen. Hij werd ervoor veroordeeld. In 2010 was er opnieuw een incident. Ditmaal draaide het om de mishandeling van een portier van een horecagelegenheid bij het Amsterdamse Leidseplein.
Heel emotioneel
Deze zaak loopt nog; Hari heeft tot dusver betrokkenheid ontkend. Sinds maandag is hij verdachte in twee ernstige mishandelingszaken, die zich voordeden in het uitgaansleven. Hari, die zichzelf als 'heel emotioneel'' beschouwt, in Profiel: 'Er zit gewoon een bepaalde agressie in mijn lijf, waar ik totaal niet van weet wat ik er mee aanmoet, of waar het vandaan komt.'
In zijn bezinningsperiode in Marokko groeide bij Hari het besef dat hij door zijn onsportieve uitbarstingen in de ring zijn fans maar ook de vechtsport in het algemeen tekort heeft gedaan. Hij voelt ook dat de storm nog steeds in hem huist, maar hoopt dat hij deze kan beheersen, zei hij in Profiel.
Estelle Cruijff
Badr Hari groeide op in de Indische Buurt in Amsterdam-Oost. Hij heeft de vechtsport sinds zijn vroege jeugd beoefend. Hij maakte zijn vwo niet af om te kunnen vechten. Sinds enige tijd heeft Hari een relatie met Estelle Cruijff, de ex-vrouw van oud-voetballer Ruud Gullit.
Cruijff was met Hari op dansfestijn Sensation in de Amsterdam ArenA toen het jongste, ernstige geweldsincident plaatsvond waarbij de kickbokser mogelijk betrokken is.
Daar heeft ie het zelf naar gemaakt.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:31 schreef zouzou het volgende:
ik heb geen bron is gewoon trieste dat iedereen boos op deze Badr,
iedereen is tegen hem, in alle forums.
Dus je lult maar een beetje in de ruimte over dat langdurige, onvrijwillige verhoor?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:31 schreef zouzou het volgende:
ik heb geen bron is gewoon trieste dat iedereen boos op deze Badr,
iedereen is tegen hem, in alle forums.
En niemand denkt dat veel dingen raar zijn.
Verzin er dan niet bij dat hij is verhoord omdat Badr aangifte tegen hem heeft gedaan.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:37 schreef zouzou het volgende:
Lieve Copycat,het woord "GEHOOR"staat in de bericht/telegraaf.
Dat is niet mijn bron, dat is gewoon een krant voor iedereen.
de rest is mijn theorie, voilã!
Zo veel aangiften worden er doorgaans niet gedaan in een enkele zaak. Er zijn ongetwijfeld alle mogelijke getuigen gehoord (behalve Estelle maar die zal waarschijnlijk toch niet echt van veel waarde worden geacht, tenzij haar verklaring belastend is natuurlijkquote:Op maandag 23 juli 2012 17:35 schreef eriksd het volgende:
Lastige zaak kennelijk voor de politie. Van aangifte van alleen de slachtoffers is natuurlijk nog erg mager.
Ja. En toen?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:59 schreef zouzou het volgende:
Chere Copycat hiet een nieuws:
Bij Gossip:
Een verslaggever van RTL Boulevard heeft maandagmiddag
Estelle en Ruud gespot bij de rechtbank in Amsterdam...........etc.....etc....
Mathematique?quote:Op maandag 23 juli 2012 18:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. En toen?
Dat heeft met de scheiding te maken, zoals elders op FOK! al is vermeld.
Het schijnt dat de moeder van Badr gisteren gespot is. Op straat. You do the math.
Hahhahahahahahahahhahahahahahahhahaahhahahahahahahahahhahahahahahahhaquote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef zouzou het volgende:
Misschien moet je het woord "gehoor" eens door Google translate halen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:37 schreef zouzou het volgende:
Lieve Copycat,het woord "GEHOOR"staat in de bericht/telegraaf.
Dat is niet mijn bron, dat is gewoon een krant voor iedereen.
de rest is mijn theorie, voilã!
Nein. We eisen schriftelijke verklaringen inclusief quotes van de aangevers, anders is er niets aan de hand.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:07 schreef VanishedEntity het volgende:
...En het is nu ook op het NOS voorbijgekomen: Hari is _officieel_ verdachte. Kunnen we die welles-nietes discussie ook weer ter aarde bestellen.
bronquote:Badr Hari denkt dat de liefde overwint
AMSTERDAM - Badr Hari is ervan overtuigd dat zijn persoonlijke besognes geen enkele invloed hebben op de liefde tussen hem en Estelle Gullit.
Maandag werd bekend dat een tweede aangifte van mishandeling tegen de kickbokser is ingediend. Het Openbaar Ministerie ziet vechtsporter Badr Hari officieel als verdachte van mishandeling.
"Dit overwinnen we ook wel", zei hij maandagavond in RTL Boulevard. "Liefde overwint alles, dus dit komt ook weer goed. Dit heeft niets met onze liefde te maken, dat staat hier los van."
Vorige maand werd bekend dat Estelle na twaalf jaar huwelijk heeft gebroken met Ruud en nieuwe liefde heeft gevonden bij Badr Hari.
De kickbokser wordt verdacht van een mishandeling tijdens dancefeest Sensation in de Amsterdam Arena. Daarnaast zou hij vorig jaar een eigenaar van de Amsterdamse club Air in elkaar hebben geslagen.
quote:Op maandag 23 juli 2012 20:08 schreef VVDer het volgende:
Als Badr schuldig is dan heeft hij een nieuwe sport uitgevonden: SkyBoxen
"Dit overwinnen we ook wel ' en 'dit heeft niets met onze liefde te maken, datstaat er los van '.quote:
Als je dat creatief interpreteert staat er "je kan proberen bij me weg te gaan, maar dan klap ik jou kapot biatch".quote:Op maandag 23 juli 2012 20:11 schreef Flow3r het volgende:
[..]
"Dit overwinnen we ook wel ' en 'dit heeft niets met onze liefde te maken, datstaat er los van '.
Nou Estelle, dat klinkt er niet naar dat ie je zomaar laat gaan, in de tang zit je
Pffft dat kan wel even duren hoor, ik ga ondertussen even een uurtje in mijn ligbadr chillen.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zo, dat was wel even breaking, dat die vrouw van het OM gewoon Sensation zei. Nu nog even wachten totdat bewezen is dat zij daadwerkelijk bij het OM werkte, dat dat programma die stem er niet onder gezet heeft en dat er niet ander incident bij Sensation is voorgevallen waarvan aangifte is gedaan.
Misschien heeft Zaza zebra inmiddels haar gehoor laten testen en wat anders gehoord?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zo, dat was wel even breaking, dat die vrouw van het OM gewoon Sensation zei. Nu nog even wachten totdat bewezen is dat zij daadwerkelijk bij het OM werkte, dat dat programma die stem er niet onder gezet heeft en dat er niet ander incident bij Sensation is voorgevallen waarvan aangifte is gedaan.
opvallend dat je hem hier niet meer ziet..quote:Op maandag 23 juli 2012 20:23 schreef TitusPullo het volgende:
Weltschmerz stond waarschijnlijk in de Arena te schreeuwen: ''It's just a flesh wound!''
Een pleidooi op schrift zetten waarom Badr Hari helemáál geen verdachte is?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:35 schreef sp3c het volgende:
hij was er wel hoor vanmiddag
misschien heeft hij meer dingen te doen ...
of ze zijn nu as we speak in gesprek met elkaar zodat we er strax WEL het fijne van weten zonder naar die onheilsprofeten van het OM te hoeven luisterenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een pleidooi op schrift zetten waarom Badr Hari helemáál geen verdachte is?
Wie zegt dat Badr geen evil twin heeft?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zo, dat was wel even breaking, dat die vrouw van het OM gewoon Sensation zei. Nu nog even wachten totdat bewezen is dat zij daadwerkelijk bij het OM werkt, dat dat programma die stem er niet onder gezet heeft en dat er niet een ander incident bij Sensation is voorgevallen waarvan aangifte is gedaan.
Nah, ze wíl niet eens bij hem weg.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je dat creatief interpreteert staat er "je kan proberen bij me weg te gaan, maar dan klap ik jou kapot biatch".
Hij heeft wel een broertje die hem graag imiteert.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wie zegt dat Badr geen evil twin heeft?
En even hard intimideert.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij heeft wel een broertje die hem graag imiteert.
Het ergste hiervan vind ik dat niemand Weltschmerz verteld heeft dat de verdenking al een tijdje geldt, zut alors!quote:Badr Hari aangemerkt als verdachte
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie ziet vechtsporter Badr Hari officieel als verdachte van mishandeling. Dat maakte het OM maandag bekend.
De verdenking geldt al enige tijd. Een woordvoerder wil niet zeggen sinds wanneer Hari wordt verdacht en wat de aanleiding is.
Maandag werd bekend dat een tweede aangifte van mishandeling tegen de K1-vechter is ingediend.
Die komt van een van de eigenaren van de Amsterdamse club Air, Jeroen van den Berg. Hij zou vorig jaar in zijn eigen club door Hari in elkaar zijn geslagen.
Sensation
Eerder deze maand deed de miljonair Koen Everink aangifte. Hij zou tijdens het dancefeest Sensation in een skybox in de Amsterdam Arena door onder anderen Hari zijn afgetuigd.
Na dat incident doken verschillende verhalen op over eerdere mishandelingen. Een van die verhalen kwam van Van den Berg. Hari ontkent alle aantijgingen.
Maar of dat verschil maakte ? Nee . Hij wil er gewoon niet aan.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:55 schreef sp3c het volgende:
iedereen in dit topic heeft het hem verteld!
minstens 2x!
Hij heeft recht op alles wat hem toekomtquote:Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Leandra het volgende:
Geeft niks, straks is hij veroordeeld en dan is er hier wel iemand die hem verdedigt.
Daar heeft hij immers ook recht op
Heeft geen zin want er is geen persbericht van het OM dat dit bevestigt.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het ergste hiervan vind ik dat niemand Weltschmerz verteld heeft dat de verdenking al een tijdje geldt, zut alors!
Hoeveel jaar onderwijs heb jij genoten? Tering zeg.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef zouzou het volgende:
Dat gelooft hij pas als we de officiele verklaring van het slachtoffer persoonlijk onder zijn neus schuiven...quote:Op maandag 23 juli 2012 22:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het ergste hiervan vind ik dat niemand Weltschmerz verteld heeft dat de verdenking al een tijdje geldt, zut alors!
optimist!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat gelooft hij pas als we de officiele verklaring van het slachtoffer persoonlijk onder zijn neus schuiven...
Of een Mossad agent die zich als hem vermomd heeft om hem zwart te makenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wie zegt dat Badr geen evil twin heeft?
Ja eh, dat kunnen ook acteurs zijn hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hier nog even een videootje met reacties van Van den Heuvel, een persofficier van het OM, een van de advocaten van Hari en ook Hari zelf (al zegt die laatste begrijpelijkerwijs niet veel meer dan dat hij geen commentaar heeft):
http://www.shownieuws.tv/video/opnieuw-aangifte-tegen-badr-hari/
Dat moet ik bekennen...quote:
er word nog steeds niet duidelijk en onomwonden gesteld dat hij verdachte is andersquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hier nog even een videootje met reacties van Van den Heuvel, een persofficier van het OM, een van de advocaten van Hari en ook Hari zelf (al zegt die laatste begrijpelijkerwijs niet veel meer dan dat hij geen commentaar heeft):
http://www.shownieuws.tv/video/opnieuw-aangifte-tegen-badr-hari/
Nee fout, CopyCat heeft je het ziekenhuis in getrapt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
er word nog steeds niet duidelijk en onomwonden gesteld dat hij verdachte is anders![]()
door al die mistigheid is mijn theorie dat ikzelf gewoon ongelukkig ben komen te vallen en dit hele verhaal bij elkaar lig te dromen vanuit mijn ziekenhuisbed
Helemaal nietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee fout, CopyCat heeft je het ziekenhuis in getrapt.
Ce n'est pas vrai, je l'ai lu et entendu les de quelqu'un qu'il a vu c'est comme ça.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal nietdaar heeft JvdH niets over losgelaten
Bron: Telegraafquote:‘Badr Hari wil zich aangeven’
Badr Hari is bereid zich aan te geven bij de politie. De van twee gevallen van zware mishandeling verdachte kickbokser zou met Justitie in onderhandeling zijn over de voorwaarden waaronder hij een verklaring kan afleggen.
Dat schrijft Het Parool. Volgens ingewijden wil Hari koste wat kost voorkomen dat hij door een arrestatieteam wordt ingerekend en wil hij afspraken maken over een rustige gang naar het politiebureau.
Ja een arrestatieteam voor z'n neus (als Estelle er is, of nog erger, dr kinderen) staat niet al te netjes.quote:
Ha ha ik denk dat dit door zijn managment ingegeven is, als er een AT voor zijn deur staat zie ik hem doorflippen en ook nog eens een extra aanklacht voor diender mishandeling op zijn brood krijgen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja een arrestatieteam voor z'n neus (als Estelle er is, of nog erger, dr kinderen) staat niet al te netjes.
hij is in onderhandeling over de voorwaarden waaronder hij een verklaring kan afleggen?????quote:
Hij kan niet normaal door zijn oude wijk rijden zonder staande gehouden te worden en gefouilleerd/auto doorzocht etc. Als die een politiebureau in komt lopen springen meteen alle agenten op hem of ze duiken onder de balie, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is in onderhandeling over de voorwaarden waaronder hij een verklaring kan afleggen?????
ik zeg diet niet snel maar wat is dit eigenlijk voor een raar land
Als je aan het onderhandelen bent over de voorwaarden van een verklaring afleggen, heb je wat op je geweten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |