Dat wist de dader niet want die had de film nog niet gezien.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:32 schreef Graslul het volgende:
Kunnen we straks weer kijken hoe schijnheilig die acteurs van deze film hun medeleven gaan betuigen. Dat er in die film een veelvoud aan kogels worden afgevuurt word dan even vergeten.
Dat 9 van de 10 amerikanen een gun heeft, klopt idd geen bal van hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:33 schreef ioko het volgende:
[..]
Mmm, als je het zo neerzet snap ik wat je wil zeggen.
WTF. Ik snap dat soort mensen nietquote:Geruchten over een 15e dode bleken onjuist. Een man deed zich voor als politiecommissaris tegenover lokaal radiostation.
by Redactie NU.nl 12:36 PM
Slaat nergens op inderdaad. Meten met 2 maten. Als er in Afrika een heel dorp wordt uitgemoord of er in Syrië weer een massaslachting plaatsvindt wordt er ook geen extra journaal ingelast.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Extra journaals op Nederland 2. Beetje overtrokken imho...
Nee lekker vergelijkbaar ookquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Slaat nergens op inderdaad. Meten met 2 maten. Als er in Afrika een heel dorp wordt uitgemoord of er in Syrië weer een massaslachting plaatsvindt wordt er ook geen extra journaal ingelast.
Vind ik geen probleem, maar doe dat nu dan ook niet.
De situatie is anders ja. Maar 2000 doden door een massaslachting is dus geen reden voor een extra journaal en 15 doden door een schietpartij wel? Leg me eens uit....quote:
Voor zover ik kan ontdekken; ja, maar nog maar één keer uitgevoerd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:50 schreef Travel. het volgende:
Trouwens, directe vraag, maar hebben ze de doodstraf in die staat? En amateur filmpje op CNN!
En ik wilde aangeven dat dit gemiddelde niets zegtquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat 9 van de 10 amerikanen een gun heeft, klopt idd geen bal van hoorMaar 't is wel degelijk een gemiddeld cijfer, dat 88 guns per 100 inwoners.
Nou stel dat deze slachting niet in de VS maar in Zuid-Amerika, Mexico of in een ander niet Westers land (Israël is westers) plaats gevonden had, dan was er ook geen extra journaal. Kan je hypocriet vinden maar we hebben geen band met dat soort landenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De situatie is anders ja. Maar 2000 doden door een massaslachting is dus geen reden voor een extra journaal en 15 doden door een schietpartij wel? Leg me eens uit....
Dan zal de tweede wel volgen. Thanksquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:52 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Voor zover ik kan ontdekken; ja, maar nog maar één keer uitgevoerd.
En ook op FOK!
omdat een acteur een pistool afvuurt in een film betekent natuurlijk niet dat hij zelf ook mensen wil dood schieten, mongoolquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:32 schreef Graslul het volgende:
Kunnen we straks weer kijken hoe schijnheilig die acteurs van deze film hun medeleven gaan betuigen. Dat er in die film een veelvoud aan kogels worden afgevuurt word dan even vergeten.
Ze zijn daar al een tijdje bezig om de doodstraf af te schaffen, maar nog niks officieels dacht ik.quote:
Dat lijkt mij dan ook meer voor het gevoel van veiligheid voor die bezoekersquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Vreemd dat er dan direct gedacht wordt aan extra beveiliging in andere bioscopen. 't is een eenmansactie.
Dat krijg je als je je laat leiden door angst.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Vreemd dat er dan direct gedacht wordt aan extra beveiliging in andere bioscopen. 't is een eenmansactie.
Dat zijn oorlogssituaties, is ieeetsjes anders.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Slaat nergens op inderdaad. Meten met 2 maten. Als er in Afrika een heel dorp wordt uitgemoord of er in Syrië weer een massaslachting plaatsvindt wordt er ook geen extra journaal ingelast.
Vind ik geen probleem, maar doe dat nu dan ook niet.
I saw a little baby girl get hit in the backquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Denver Post journalist: het jongste slachtoffer is 3 maanden oud ("was shot" dus niet bekend of hij/zij dood is).
Flikker toch op. Alsof dat er nu iets toe doet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Baby meenemen naar een film. Mooie moeder ben je dan...Gelijk ff aan het begin van haar leven d'r oren verneuken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij tijd en wijle aanwezig...
Toen ik las van de kinderen die geraakt waren vroeg ik me af of de schutter in de filmzaal had geschoten of bijvoorbeeld in de lobby of bij de kaartverkoop. Ik ben destijds in de VS bij de première geweest van Saving Private Ryan en je weet wat dat voor film is? Daar zaten ook gezinnen met hele kleine kinderen naar te kijken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Baby meenemen naar een film. Mooie moeder ben je dan...Gelijk ff aan het begin van haar leven d'r oren verneuken...
Een amerikaans leven is gewoon meer waard als iemand uit de rest van de wereld. Dat is absurd, maar wel de realiteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De situatie is anders ja. Maar 2000 doden door een massaslachting is dus geen reden voor een extra journaal en 15 doden door een schietpartij wel? Leg me eens uit....
Het is wellicht onverwacht vergeleken met weer een bericht uit Syrië over een nieuwe slachtpartij ja. Maar ik kan niet tegen die mensen die doen alsof ze dit soort incidenten ontzettend vreselijk vinden en het ze persoonlijk raken en de ander harteloos vinden als zij er wat onverschilliger tegen overstaan. Terwijl diezelfde mensen hun neus ophalen voor weer een massaslachting in Syrië en noem maar op.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:35 schreef greatgonzo het volgende:
al tijd voor foute grappen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
Saving Private Ryan kan je totaal niet vergelijken met "Batman". Saving Private Ryan gaat over Amerikaanse helden die gevochten hebben voor hun vrijheid en die van Europa. Batman is een fictief figuur met 0% waarde voor de maatschappij. Ga aub die 2 dingen niet met elkaar vergelijken, je spuugt veteranen in hun gezicht hiermee....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toen ik las van de kinderen die geraakt waren vroeg ik me af of de schutter in de filmzaal had geschoten of bijvoorbeeld in de lobby of bij de kaartverkoop. Ik ben destijds in de VS bij de première geweest van Saving Private Ryan en je weet wat dat voor film is? Daar zaten ook gezinnen met hele kleine kinderen naar te kijken.
Maar goed, doet er niet echt toe he?
Waarom blijven mensen zeggen dat het er niet toe doet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toen ik las van de kinderen die geraakt waren vroeg ik me af of de schutter in de filmzaal had geschoten of bijvoorbeeld in de lobby of bij de kaartverkoop. Ik ben destijds in de VS bij de première geweest van Saving Private Ryan en je weet wat dat voor film is? Daar zaten ook gezinnen met hele kleine kinderen naar te kijken.
Maar goed, doet er niet echt toe he?
https://maps.google.com/m(...)003127,0.005284&z=18quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:36 schreef Inverted_World het volgende:
Zijn nu bij appartement van dader aan het kijken.
Nee, Amerikaans leven is dichter bij huis. Iemand die rondschiet in een bioscoop, een bezigheid die veel mensen in Nederland ook doen, is veel interessanter dan een tank die binnenrolt in gebied x. Wij kennen niet dat er tanks binnenrollen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een amerikaans leven is gewoon meer waard als iemand uit de rest van de wereld. Dat is absurd, maar wel de realiteit.
Een schietpartij is niet echt iets waar je rekening mee houdt als je naar bioscoop gaat he.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen zeggen dat het er niet toe doet?
Er zijn toch kinderen gewond (gedood?)? Dan kun je daar ook een discussie over verwachten.
Zwaar overtrokken reactie van jou hier.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Saving Private Ryan kan je totaal niet vergelijken met "Batman". Saving Private Ryan gaat over Amerikaanse helden die gevochten hebben voor hun vrijheid en die van Europa. Batman is een fictief figuur met 0% waarde voor de maatschappij. Ga aub die 2 dingen niet met elkaar vergelijken, je spuugt veteranen in hun gezicht hiermee....
Het gevoel van patriottisme overwint die van de angst wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zwaar overtrokken reactie van jou hier.
Punt is dat beide films niks voor kinderen is, enkel thuis met begeleiding van de ouders en waar je de film stop kunt zetten als je ziet dat je kinderen het niet aankunnen of om er even over te praten.
Discussie is prima.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen zeggen dat het er niet toe doet?
Er zijn toch kinderen gewond (gedood?)? Dan kun je daar ook een discussie over verwachten.
Dat is mijn punt niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:40 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Een schietpartij is niet echt iets waar je rekening mee houdt als je naar bioscoop gaat he.
PG-13 staat volgens mij voor Parental Guidance o.i.d. tot de leeftijd van 13. Het is toch altijd de verantwoordelijkheid van de ouders. Wil je nou zeggen dat de bioscoop aansprakelijk gehouden kan worden omdat er kinderen jonger dan 13 in de filmzaal zaten of...?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet.
Het punt is, kinderen en zelfs een baby zijn gewond bij een film met een PG-13 rating. Dan kun je ook op dat punt een discussie verwachten.
Zulke termen zou ik zelf niet gebruiken. Maar vind het persoonlijk wel een teken dat deze ouders hun kinderen niet fatsoenlijk kunnen opvoeden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Discussie is prima.
Het is vrij normaal daar om jonge kinderen mee te nemen naar een bioscoop. Maar goed, de reacties als "only in America" .. of "wat een kutmoeder" zeggen alweer genoeg. Die discussie/bashes is/zijn/lijken schijnbaar boeiender dan het tragische voorval zelf.
Wie zegt dat die kinderen naar die film aan het kijken waren? Of van plan waren daar naar toe te gaan? Die bioscoop is behoorlijk huge, valt vast wel meer te doen dan alleen Batman kijken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet.
Het punt is, kinderen en zelfs een baby zijn gewond bij een film met een PG-13 rating. Dan kun je ook op dat punt een discussie verwachten.
Het is feitelijk een soort blaming the victim, een volkssport op FOK!. "Tsja, als je je baby/kind niet had meegenomen dan was -ie nu ook niet dood he!".quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Discussie is prima.
Het is vrij normaal daar om jonge kinderen mee te nemen naar een bioscoop. Maar goed, de reacties als "only in America" .. of "wat een kutmoeder" zeggen alweer genoeg. Die discussie/bashes is/zijn/lijken schijnbaar boeiender dan het tragische voorval zelf.
Nee, ik wil zeggen dat de opvoeding behoorlijk onder de maat is wanneer je je kinderen na middernacht meeneemt naar een film als deze. En baby's hebben sowieso niks in een bioscoop te zoeken, ik denk dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:44 schreef ArtistA het volgende:
[..]
PG-13 staat volgens mij voor Parental Guidance o.i.d. tot de leeftijd van 13. Het is toch altijd de verantwoordelijkheid van de ouders. Wil je nou zeggen dat de bioscoop aansprakelijk gehouden kan worden omdat er kinderen jonger dan 13 in de filmzaal zaten of...?
Na middernacht?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:44 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wie zegt dat die kinderen naar die film aan het kijken waren? Of van plan waren daar naar toe te gaan? Die bioscoop is behoorlijk huge, valt vast wel meer te doen dan alleen Batman kijken.
Ik las ergens dat de bioscoop zich bevindt in een of andere achterbuurt. Je kunt je voorstellen dat er wat tienermoeders in de bios zaten... Zulke moeders heb je in NL net zo goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zulke termen zou ik zelf niet gebruiken. Maar vind het persoonlijk wel een teken dat deze ouders hun kinderen niet fatsoenlijk kunnen opvoeden.
Ben je wel eens in een Amerikaanse bioscoop geweest?quote:
Het ging hier toch om een baby. Die ligt gewoon bij moeders op schoot aan de borst. Waarschijnlijk kon ze geen oppas vinden. Die baby weet geen eens dat hij in een bioscoop zit, laat staan wat een film is of betekend.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zwaar overtrokken reactie van jou hier.
Punt is dat beide films niks voor kinderen is, enkel thuis met begeleiding van de ouders en waar je de film stop kunt zetten als je ziet dat je kinderen het niet aankunnen of om er even over te praten.
Ik reageerde op de volgende quote van jou:quote:
Dat kinderen zo laat nog buitens huis zijn is weer een ander verhaal.quote:Het punt is, kinderen en zelfs een baby zijn gewond bij een film met een PG-13 rating.
Juist, je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is feitelijk een soort blaming the victim, een volkssport op FOK!. "Tsja, als je je baby/kind niet had meegenomen dan was -ie nu ook niet dood he!".
Walgelijk volk gewoon.
CNN: Kindje maakt het naar omstandigheden goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
I saw a little baby girl get hit in the back
Wtf zeg![]()
![]()
Gelukkig niet. Want als ik met m'n Amerikaanse vrienden praat blijkt het heel normaal te zijn dat er baby's aanwezig zijn en veel herrie gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ben je wel eens in een Amerikaanse bioscoop geweest?
Fantastisch, en hoe is het met de rest?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
CNN: Kindje maakt het naar omstandigheden goed.
Je wil gewoon je bek een douw geven, zeggen we hier dan. Desnoods over de rug van doodgeschoten baby's. Last van je mening, much?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist, je hebt helemaal gelijk.
Mijn excuses dat ik niet met de meute de gebruikelijke dingen roep zoals "Oh wat erg" en "Sterkte aan de nabestaanden" en elke discussie uit de weg ga.
Simpele.
Dit heeft niks met "blaming the victim" te maken. Nergens worden die ouders schuldig gevonden aan de dood van hun kind(eren). Dit is een discussieforum waarop discussies gevoerd worden, één discussie in deze is het feit dat er zulke jonge kinderen aanwezig waren bij een middernacht première van een vrij gewelddadige film, als je dat niet bevalt, dan ga je maar lekker naar de FP.
Een baby heeft niks in een bioscoop te zoeken. Punt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging hier toch om een baby. Die ligt gewoon bij moeders op schoot aan de borst. Waarschijnlijk kon ze geen oppas vinden. Die baby weet geen eens dat hij in een bioscoop zit, laat staan wat een film is of betekend.
Dergelijke vorm van opvoeden is natuurlijk niet 'goed' te noemen, maar vind je het echt discussie-waardig? Er zijn tal van mensen overleden en jij blijft maar doordrammen over de matige opvoeding van die Amerikanenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist, je hebt helemaal gelijk.
Mijn excuses dat ik niet met de meute de gebruikelijke dingen roep zoals "Oh wat erg" en "Sterkte aan de nabestaanden" en elke discussie uit de weg ga.
Simpele.
Dit heeft niks met "blaming the victim" te maken. Nergens worden die ouders schuldig gevonden aan de dood van hun kind(eren). Dit is een discussieforum waarop discussies gevoerd worden, één discussie in deze is het feit dat er zulke jonge kinderen aanwezig waren bij een middernacht première van een vrij gewelddadige film, als je dat niet bevalt, dan ga je maar lekker naar de FP.
Ah deze discussie weer. Nieuws is nieuws omdat het nieuws is. Wat dus niet hoeft te beteken dat het meteen de belangrijkste/ergste gebeurtenis ter wereld is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is wellicht onverwacht vergeleken met weer een bericht uit Syrië over een nieuwe slachtpartij ja. Maar ik kan niet tegen die mensen die doen alsof ze dit soort incidenten ontzettend vreselijk vinden en het ze persoonlijk raken en de ander harteloos vinden als zij er wat onverschilliger tegen overstaan. Terwijl diezelfde mensen hun neus ophalen voor weer een massaslachting in Syrië en noem maar op.
Sure. Als jij dat denkt dat is dat zo. Makkelijk tochquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je wil gewoon je bek een douw geven, zeggen we hier dan. Desnoods over de rug van doodgeschoten baby's. Last van je mening, much?
Bekkie.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sure. Als jij dat denkt dat is dat zo. Makkelijk toch
Player 2.
De schietpartij in het winkelcentrum was in Amerika toch ook groot nieuws.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah deze discussie weer. Nieuws is nieuws omdat het nieuws is. Wat dus niet hoeft te beteken dat het meteen de belangrijkste/ergste gebeurtenis ter wereld is.
Een massaslachting in Afrika is geen breaking news hier omdat het niet 'onze' wereld is. Net zoals deze schietpartij in Afrika en Azie waarschijnlijk ook geen 'breaking news' is. De aarde is simpelweg te groot om alles met elkaar te gaan vergelijken. Onze schietpartij in het winkelcentrum was ook bijna nergens anders breaking news, terwijl dat voor ons wel heel belangrijk is.
Ik ben diegene die doordramt?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dergelijke vorm van opvoeden is natuurlijk niet 'goed' te noemen, maar vind je het echt discussie-waardig? Er zijn tal van mensen overleden en jij blijft maar doordrammen over de matige opvoeding van die Amerikanen
Het is vrijdag man.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:53 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Een van de slachtoffers
https://twitter.com/JessicaRedfield
Haar laatste tweets gingen nog over de film
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |