CNN: Kindje maakt het naar omstandigheden goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
I saw a little baby girl get hit in the back
Wtf zeg![]()
![]()
Gelukkig niet. Want als ik met m'n Amerikaanse vrienden praat blijkt het heel normaal te zijn dat er baby's aanwezig zijn en veel herrie gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ben je wel eens in een Amerikaanse bioscoop geweest?
Fantastisch, en hoe is het met de rest?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
CNN: Kindje maakt het naar omstandigheden goed.
Je wil gewoon je bek een douw geven, zeggen we hier dan. Desnoods over de rug van doodgeschoten baby's. Last van je mening, much?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist, je hebt helemaal gelijk.
Mijn excuses dat ik niet met de meute de gebruikelijke dingen roep zoals "Oh wat erg" en "Sterkte aan de nabestaanden" en elke discussie uit de weg ga.
Simpele.
Dit heeft niks met "blaming the victim" te maken. Nergens worden die ouders schuldig gevonden aan de dood van hun kind(eren). Dit is een discussieforum waarop discussies gevoerd worden, één discussie in deze is het feit dat er zulke jonge kinderen aanwezig waren bij een middernacht première van een vrij gewelddadige film, als je dat niet bevalt, dan ga je maar lekker naar de FP.
Een baby heeft niks in een bioscoop te zoeken. Punt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging hier toch om een baby. Die ligt gewoon bij moeders op schoot aan de borst. Waarschijnlijk kon ze geen oppas vinden. Die baby weet geen eens dat hij in een bioscoop zit, laat staan wat een film is of betekend.
Dergelijke vorm van opvoeden is natuurlijk niet 'goed' te noemen, maar vind je het echt discussie-waardig? Er zijn tal van mensen overleden en jij blijft maar doordrammen over de matige opvoeding van die Amerikanenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist, je hebt helemaal gelijk.
Mijn excuses dat ik niet met de meute de gebruikelijke dingen roep zoals "Oh wat erg" en "Sterkte aan de nabestaanden" en elke discussie uit de weg ga.
Simpele.
Dit heeft niks met "blaming the victim" te maken. Nergens worden die ouders schuldig gevonden aan de dood van hun kind(eren). Dit is een discussieforum waarop discussies gevoerd worden, één discussie in deze is het feit dat er zulke jonge kinderen aanwezig waren bij een middernacht première van een vrij gewelddadige film, als je dat niet bevalt, dan ga je maar lekker naar de FP.
Ah deze discussie weer. Nieuws is nieuws omdat het nieuws is. Wat dus niet hoeft te beteken dat het meteen de belangrijkste/ergste gebeurtenis ter wereld is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De situatie is anders ja. Maar 2000 doden door een massaslachting is dus geen reden voor een extra journaal en 15 doden door een schietpartij wel? Leg me eens uit....
Het is wellicht onverwacht vergeleken met weer een bericht uit Syrië over een nieuwe slachtpartij ja. Maar ik kan niet tegen die mensen die doen alsof ze dit soort incidenten ontzettend vreselijk vinden en het ze persoonlijk raken en de ander harteloos vinden als zij er wat onverschilliger tegen overstaan. Terwijl diezelfde mensen hun neus ophalen voor weer een massaslachting in Syrië en noem maar op.
Sure. Als jij dat denkt dat is dat zo. Makkelijk tochquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je wil gewoon je bek een douw geven, zeggen we hier dan. Desnoods over de rug van doodgeschoten baby's. Last van je mening, much?
Bekkie.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sure. Als jij dat denkt dat is dat zo. Makkelijk toch
Player 2.
De schietpartij in het winkelcentrum was in Amerika toch ook groot nieuws.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah deze discussie weer. Nieuws is nieuws omdat het nieuws is. Wat dus niet hoeft te beteken dat het meteen de belangrijkste/ergste gebeurtenis ter wereld is.
Een massaslachting in Afrika is geen breaking news hier omdat het niet 'onze' wereld is. Net zoals deze schietpartij in Afrika en Azie waarschijnlijk ook geen 'breaking news' is. De aarde is simpelweg te groot om alles met elkaar te gaan vergelijken. Onze schietpartij in het winkelcentrum was ook bijna nergens anders breaking news, terwijl dat voor ons wel heel belangrijk is.
Ik ben diegene die doordramt?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dergelijke vorm van opvoeden is natuurlijk niet 'goed' te noemen, maar vind je het echt discussie-waardig? Er zijn tal van mensen overleden en jij blijft maar doordrammen over de matige opvoeding van die Amerikanen
Het is vrijdag man.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:53 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Een van de slachtoffers
https://twitter.com/JessicaRedfield
Haar laatste tweets gingen nog over de film
Dat is wel 'fijn' om te horen.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:57 schreef SoldMayor het volgende:
VS en Europa zijn met nieuws gewoon belangrijk voor elkaar.
Gebeurd er iets daar buiten is het al snel minder belangrijk.
Nou nou, beetje lange tenen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ben diegene die doordramt?
Volgens mij reageer ik gewoon op de zwaar overdreven reacties van anderen, en zij kunnen niet inzien dat dit ook gewoon een onderdeel van dit voorval is. Ik heb nu al een aantal keren gezien dat wanneer mensen niet met de standaard reacties van "Oh wat erg", "Sterkte aan de nabestaanden" komen, dat deze wordt aangevallen en direct voor mafkees of wat dan ook wordt uitgemaakt.
Ik moest er anders ook gelijk aan denken, waarom een baby meenemen naar zo'n luidruchtige locatie, mits ze ook echt in de zaal zat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Flikker toch op. Alsof dat er nu iets toe doet.
In de VS zouden ze er goed aan doen om standaard in elke staat te kijken welke mensen het recht hebben om een wapenvergunning aan te vragen, waar van mij een heleboel factoren vast aan mogen zitten en makkelijk ingetrokken mogen worden als er aanleiding is dat zo'n persoon capabel genoeg is om een vuurwapen in bezit te hebben. Uiteindelijk zal het lastig zijn met zoveel wapens in omloop.quote:"I think that the issuance of concealed weapons permits, in any state in the union, can have just cause, and should be issued. However, most citizens that would raise a gun haven't been prepared for the consequences of raising that gun. And I think the judicial system must never take away the right of citizens to bear arms and defend themselves. But I think they should cause citizens to be more responsible in evoking that right"
Achterbuurt of voor Nederlandse begrippen een industrieterrein zoals bijna alles daarquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de bioscoop zich bevindt in een of andere achterbuurt. Je kunt je voorstellen dat er wat tienermoeders in de bios zaten... Zulke moeders heb je in NL net zo goed.
Ik zeg ook niet dat jij dat doet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:07 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Nou nou, beetje lange tenen?
Ik maak jou nergens uit voor 'mafkees' of wat voor 'kees' dan ook, dat is laag en bovendien smaakloos.
Het hoort er op dit moment gewoon bij, net zoals dat de wapenwet er weer bij wordt gehaald.quote:Wel vind ik het frappant dat je ervoor kiest om de Amerikaanse opvoeding hier als discussiepunt aan te halen. Dat staat volgens mij toch in schril contrast met de gebeurtenissen van de dag.
Ik ben veel nieuwsgieriger naar wat een man zo ver drijft. De wapenwet, tja, doe je niks aan...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat doet.
[..]
Het hoort er op dit moment gewoon bij, net zoals dat de wapenwet er weer bij wordt gehaald.
Het zijn allemaal discussiepunten, allemaal even valide, behalve dan voor sommige anderen blijkbaar.
Het is meer de schrik en ongeloof dat dergelijk jonge kinderen bij zo'n incident betrokken zijn geraakt, een primaire reactie is dan: dat ouders zulke jonge kinderen meenemen...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Discussie is prima.
Het is vrij normaal daar om jonge kinderen mee te nemen naar een bioscoop. Maar goed, de reacties als "only in America" .. of "wat een kutmoeder" zeggen alweer genoeg. Die discussie/bashes is/zijn/lijken schijnbaar boeiender dan het tragische voorval zelf.
ja was ook al even aan zoeken naar een betere,quote:
Zelfs in Mexico heb je gemiddeld minder doden door schietincidentenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:14 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ik ben veel nieuwsgieriger naar wat een man zo ver drijft. De wapenwet, tja, doe je niks aan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |