Volgens mij wordt het volgende week mooi voorjaarsweer!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:17 schreef Printerkabel het volgende:
Is er al wat bekend over hoe de volgende week zich gaat ontwikkelen qua weer?
Klopt, want dat zal ook niet gaan gebeurenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Morgen 25 graden, het is niet te geloven!
In Duitsland zeker?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Morgen 25 graden, het is niet te geloven!
En dan weer terug zakken naar 15 graden ja daaag.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef Resistor het volgende:
Hopelijk weer een opbouw naar een mooi knallend onweersfront.
Dit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
Hittegolf? Juist ja...30 graden is totaal niet aan de orde
Ja, dat weet ik. Maar niet MORGEN...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
Nee, in Nederland wordt het zeer waarschijnlijk echt beter weervanaf zaterdag komen we onder invloed van hogedruk
Een hittegolfje (de kleinst mogelijke) is precies drie dagen 30 graden, plus nog twee dagen 25 graden, dat weet je zelf ook wel. Spreken over een hittegolfje is dus gewoon stemmingmakerij, Telegraaf stijl.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:02 schreef WeerServies het volgende:
@ Invictus, temps op 850 hPa volgende week richting 16°C. Aan de grond met een voldoende aflandige stroming wel 30°C in België.
Dat zei ik toch ook niet?! In Limburg wordt het morgen overigens wel warmer dan de afgelopen dagen...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar niet MORGEN...
nummer_zoveel zei dat. Morgen 25 graden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook niet?! In Limburg wordt het morgen overigens wel warmer dan de afgelopen dagen...
Heb je naast je werk geen leven?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als het over 1,5 maand in turkije maar lekker weer is, vind ik het best. Nog 7 weken werken.. mag best bagger weer blijven dus.
helaas is dan de al weken durende hitte verdreven door een koufront met bakken regenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als het over 1,5 maand in turkije maar lekker weer is, vind ik het best. Nog 7 weken werken.. mag best bagger weer blijven dus.
Hier nu al 18, maar 25 lijkt me wat veel. Van mij hoeft dat eerlijk gezegd ook niet, want dan is het meteen weer zo benauwd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef Igen het volgende:
Bij RTL Weer zeiden ze dat het in Limburg 25 graden kan worden morgen.
Wat een onzin, hier is het toch ook fijn als het mooi weer is, ook al ben je aan het werk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:54 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Hier nu al 18, maar 25 lijkt me wat veel. Van mij hoeft dat eerlijk gezegd ook niet, want dan is het meteen weer zo benauwd.
Na dinsdag daalt de temperatuur alweer als een baksteenquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:48 schreef Klonk het volgende:
De warme woensdagpiek valt vroeg volgende week
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:44 schreef alors het volgende:
Het blijft hier maar smerig choleraweergodsamme zeg ik ben er nu wel klaar mee, kan verdomme nauwelijks de was buiten hangen.
niet als het meteen weer natregent hequote:Op woensdag 18 juli 2012 13:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]![]()
En waarom kan je de was nauwelijks buiten hangen? Met dit weer is alles zo droog.
Is het dan de slechtste zomer ooit daar?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:45 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Even een inzinking vandaag en morgen maar daarna is het gelukkig wat minder fris
Nee hoor, afgelopen maand is 6/7 grader warmer dan gemiddeld en er is voor zover ik weet nog geen druppel gevallen. Eergister was het in de namiddag en avond opeens helemaal bewolkt en dat was al een unicum dus nee.. Niets te klagenquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:02 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Is het dan de slechtste zomer ooit daar?
een paar dagen slechts 31/33 graden en een paar wolken.
Ow , gelukkig maar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, afgelopen maand is 6/7 grader warmer dan gemiddeld en er is voor zover ik weet nog geen druppel gevallen. Eergister was het in de namiddag en avond opeens helemaal bewolkt en dat was al een unicum dus nee.. Niets te klagen
Doe dat troosten maar als het december is!quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:13 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ow , gelukkig maar.
Wilde je al troosten.
Nu overigens lekker weer hier (gistermiddag ook na wat buien 's ochtends).
Waar ik zit is het gemiddeld genomen kouder dan in Nederland. Maar in de winter varieert de temperatuur tussen de -25 en +25 dus het is maar net hoe de wind waaitquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:22 schreef Gitank2 het volgende:
Wat voor winterklimaat heb je daar?
koud, of zachte met veel regen?
Dat klinkt wel als een interessant klimaatquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar ik zit is het gemiddeld genomen kouder dan in Nederland. Maar in de winter varieert de temperatuur tussen de -25 en +25 dus het is maar net hoe de wind waait
Afgelopen winter was het drie weken lang rond de -15 overdag, de winter daarvoor +20
januari hoog 27 laag -21quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:26 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een interessant klimaat
In NL is het record in januari 16 graden in de plus volgens mij.
Met die vooruitzichten zou ik mezelf van een flat gooien, of in een airco gaan wonen, de teringquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:45 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Even een inzinking vandaag en morgen maar daarna is het gelukkig wat minder fris
Dat heet motregen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:57 schreef alors het volgende:
godsamme zeger zijn zelfs buiten die niet op de radar staan, gewoon de hele dag miezer nu dus
Het went prima hoor. En heerlijk zwembadweerquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
Met die vooruitzichten zou ik mezelf van een flat gooien, of in een airco gaan wonen, de tering
Ik vind het anders hard waaien hoor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, nu gaat de wind liggen en de lucht is blauw! Het wordt nog wat vandaag (in Noord-Limburg).
Buienradar herkent geen motregen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:57 schreef alors het volgende:
godsamme zeger zijn zelfs buiten die niet op de radar staan, gewoon de hele dag miezer nu dus
Kun je wat foto's posten? Ik ben benieuwd of het verlate lente/zomer soorten of vervroegde herfstsoorten zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:35 schreef Skwish het volgende:
De paddenstoelen schieten hier uit de grond
Late zomer, vroege herst, lol wut?quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kun je wat foto's posten? Ik ben benieuwd of het verlate lente/zomer soorten of vervroegde herfstsoorten zijn.
Ik ga komend weekend cantharellen zoeken/plukkenquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:35 schreef Skwish het volgende:
De paddenstoelen schieten hier uit de grond
Er zijn paddenstoelensoorten die in de lente te zien zijn, soorten die bij de zomer horen en soorten die bij de herfst horen, net als bij bloemen. Je moet de paddestoel immers zien als de 'bloem' van een schimmel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:00 schreef Skwish het volgende:
[..]
Late zomer, vroege herst, lol wut?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet in Nederland, want het is een rode lijst soort.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend cantharellen zoeken/plukken![]()
Niet gehoordquote:
Nu net kwam het ook met bakken uit de lucht zegquote:Vanmorgen vroeg heeft het keihard geregend, ik werd er wakker van.
Het was ook maar één klap en niet echt in de buurt. Inderdaad, het ging net weer los. Maar het ergste lijkt nu geweestquote:Op donderdag 19 juli 2012 08:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet gehoord
[..]
Nu net kwam het ook met bakken uit de lucht zeg
Een uurtje lang zon buitje en dan doet me dat weer denken aan enkele jaren terug dat de wegen en rotondes overstroomd waren en er een auto tot aan het dak in het tunneltje stond hier bij het industrieterreinquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het was ook maar één klap en niet echt in de buurt. Inderdaad, het ging net weer los. Maar het ergste lijkt nu geweest
Ik moest er ook weer aan denkenquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een uurtje lang zon buitje en dan doet me dat weer denken aan enkele jaren terug dat de wegen en rotondes overstroomd waren en er een auto tot aan het dak in het tunneltje stond hier bij het industrieterrein
Hier bij Djeez is het anders nog droog. Mag ook wel, gisteren is het nog geen seconde droog geweest geloof ikquote:Op donderdag 19 juli 2012 08:14 schreef tomaat52 het volgende:
Djeez wat een hoop regen, maar geen onweer.![]()
Nog steeds? Hier is het een grauwe boel.quote:Op donderdag 19 juli 2012 07:41 schreef Klonk het volgende:
Strakblauwe hemel boven Belfeld, errug mooi, compleet zonder wolken
quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier bij Djeez is het anders nog droog. Mag ook wel, gisteren is het nog geen seconde droog geweest geloof ik
Nee, helaas was het maar een minuut of 5, sindsdien afwisselend zon en wolken en af en toe een buitjequote:Op donderdag 19 juli 2012 09:25 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Nog steeds? Hier is het een grauwe boel.
Soms zijn er echt grote verschillen tussen het zuiden en de rest van de provincie. Blijkbaar krijgt zuid vaak een staartje van slecht weer in de Ardennen/Hoge Venen.
Zat jij nou in Bulgarije?quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Het went prima hoor. En heerlijk zwembadweer
Jep, hoezo?quote:
De verschillen tussen Zuid- en Noord-Nederland zijn juist veel groter imho. Juist de noordelijke provincies worden vaak het hardst getroffen door het slechte weer. Zoals gisteren en vandaag: waar het het in het Zuiden prima weer is, heeft het in het Noorden de hele dag geregendquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:25 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Soms zijn er echt grote verschillen tussen het zuiden en de rest van de provincie. Blijkbaar krijgt zuid vaak een staartje van slecht weer in de Ardennen/Hoge Venen.
Dan is het blauw afgezakt naar het zuiden, ik zie zowaar af en toe de zon! Niet te geloven. De wind is alleen vrij hard.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nee, helaas was het maar een minuut of 5, sindsdien afwisselend zon en wolken en af en toe een buitje
Troost je met de gedachte dat jullie 's winters vaker kunnen schaatsen!quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
De verschillen tussen Zuid- en Noord-Nederland zijn juist veel groter imho. Juist de noordelijke provincies worden vaak het hardst getroffen door het slechte weer. Zoals gisteren en vandaag: waar het het in het Zuiden prima weer is, heeft het in het Noorden de hele dag geregend
Gisteren was het echt kut met peren ja. Maar over het algemeen valt het trouwens wel mee hoor, het is hier ook vaak zat zonnig als het elders bewolkt is. Echter, het weerbericht voor het Noorden is eigenlijk altijd slechter dan het eigenlijke weer. Er wordt altijd meer bewolking voorspeld dan er daadwerkelijk is en temperaturen die worden genoemd zijn doorgaans enkel van toepassing op de kustgebieden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
De verschillen tussen Zuid- en Noord-Nederland zijn juist veel groter imho. Juist de noordelijke provincies worden vaak het hardst getroffen door het slechte weer. Zoals gisteren en vandaag: waar het het in het Zuiden prima weer is, heeft het in het Noorden de hele dag geregend
Owww... Ik zat daar nog wel een KM of 200 vandaanquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dacht ik aan toen ik hoorde van die bomaanslag op die bus
Karma is a bitchquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:46 schreef horned_reaper het volgende:
Het kan toch haast geen toeval meer zijn......
Zaterdag vertrek ik richting Italië (een weekje naar Toscane en dan nog een klein weekje naar Rome) om dit deprimerende Hollandse weer even te ontvluchten.
En is het dan geen enorme toeval dat juist in heel Toscane het de afgelopen weken onafgebroken 30 graden is geweest en droog en dat vanaf zaterdag avond de temperaturen flink dalen... (TOT ZELFS 13 GRADEN MAANDAG OVERDAG!) en er de hele freaking week regen gaat vallen. Dat komt bijna nooit voor daar in deze tijd.
En nog frustrerender is, als ik daar dan in de regen en de relatieve kou zit, is het hier in Nederland plotseling weer prachtig weer met weer met nog hogere temperaturen dan waar ik zit.
Het moge dus duidelijk zijn, ik trek slecht weer aan!
Kun je dan van 27 juli tot 10 aug ook weggaan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:46 schreef horned_reaper het volgende:
Zaterdag vertrek ik richting Italië (een weekje naar Toscane en dan nog een klein weekje naar Rome) om dit deprimerende Hollandse weer even te ontvluchten.
En is het dan geen enorme toeval dat juist in heel Toscane het de afgelopen weken onafgebroken 30 graden is geweest en droog en dat vanaf zaterdag avond de temperaturen flink dalen... (TOT ZELFS 13 GRADEN MAANDAG OVERDAG!) en er de hele freaking week regen gaat vallen. Dat komt bijna nooit voor daar in deze tijd.
En nog frustrerender is, als ik daar dan in de regen en de relatieve kou zit, is het hier in Nederland plotseling weer prachtig weer met weer met nog hogere temperaturen dan waar ik zit.
Gelukkig maarquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Owww... Ik zat daar nog wel een KM of 200 vandaan
Gisteren heb je gelijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je dan van 27 juli tot 10 aug ook weggaan?
Zoals de burgemeester van Londen al zei: het regent in Rome meer dan in Londen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:46 schreef horned_reaper het volgende:
Door je raam zeker?quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:34 schreef Fredo55 het volgende:
Nu StormChasers op Discovery, wel een herhaling maar blijft leuk om te zien.
in de herfst kan je niet schaatsen toch? de winter is het enige seizoen dat de laatste jaren wel aan de norm houdtquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Correctie:
Zomer --> Herfst.
Herfst --> Lente.
Winter --> Herfst
Lente --> Herfst
Volgens mij was de winter van dit jaar ook maar 2-3 weekjes..quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
in de herfst kan je niet schaatsen toch? de winter is het enige seizoen dat de laatste jaren wel aan de norm houdt
Zou inderdaad al een vooruitgang zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:26 schreef computergirl het volgende:
ik zou best blij zijn met 2-3 weekjes echt zomer
Whahaha.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Adelante het volgende:
Godverse tyfus klote weer, net alles buiten in de verf hoost het er met bakken overheen![]()
![]()
Vakantie naar Portugal of Oost - Europa nemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:26 schreef computergirl het volgende:
ik zou best blij zijn met 2-3 weekjes echt zomer
Mijn overbuurman heeft al twee weken een steiger rondom zijn huis staan, in afwachting van droog weer om de gevel te schilderenquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Adelante het volgende:
Godverse tyfus klote weer, net alles buiten in de verf hoost het er met bakken overheen![]()
![]()
Ooit van Buienradar.nl gehoord?quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Adelante het volgende:
![]()
Nee precies. Er zouden gisteren in het Noorden 'slechts een paar buitjes' komen.Man, volgens mij was het de slechtste dag van de week, hele middag geen seconde droog geweest!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:05 schreef Snowsquall het volgende:
Echt niet normaal die harde wind sinds vanmorgenDe bomen liggen af en toe plat.
Weerbericht heb je ècht he-le-maal niks aan want die verwachtingen kloppen nog geen dag vantevoren.....
Deze bui was duidelijk te zien.quote:
quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:24 schreef Klonk het volgende:
Had iemand al gezegd dat het best hard waait?
Ja daar stond dag het van 10-14 uur droog was, kuuken!!!quote:
Dat had je gewoon kunnen wetenquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Adelante het volgende:
![]()
Citaat van Omroep GLD:quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja daar stond dag het van 10-14 uur droog was, kuuken!!!
Een enkele bui ja, da's niet de hele middag keiharde pleurisregenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:52 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Citaat van Omroep GLD:
Vanmiddag breekt zo nu en dan de zon door, maar er valt ook een enkele bui, mogelijk met onweer.
Uilskuiken
Vooral op zo'n dag als vandaag wanneer je het absoluut niet verwacht zeker....quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:03 schreef Skwish het volgende:
[..]
Buien ontstaan soms ook vanuit het niets...
Die vooruit/verwacht radar is een gimmick, hij schuift alleen de huidige buien op en laat ze heel soms uitregenen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:50 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat had je gewoon kunnen weten
buienradar is overigens in veel gevallen ook vrij onvoorspelbaar met die vooruitradar (die nieuwe buien, andere koers van regengebieden of aangroei niet mee kan nemen) van ze.
Voortaan maar op je gevoel af gaan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja daar stond dag het van 10-14 uur droog was, kuuken!!!
Of teletekst lezen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:56 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Voortaan maar op je gevoel af gaan?
Dan heb je slechts een enkele bui gehad, niet klagenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee precies. Er zouden gisteren in het Noorden 'slechts een paar buitjes' komen.Man, volgens mij was het de slechtste dag van de week, hele middag geen seconde droog geweest!
En regen en windquote:
Inderdaad, met die wind en die regenquote:
Ga de kerstboom maar vast optuigenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
En regen en windBijna tijd voor pepernoten
Mijn zomerse winterdepressie was ook vrij kort dit jaar....quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:12 schreef yvonne het volgende:
Ik laat van de week m'n schaatsen al slijpen, en de winterbanden vast bestellen
Mag het Elfstedensubforum vast weer open?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:12 schreef yvonne het volgende:
De chocomel is in de bonus bij AHquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:12 schreef yvonne het volgende:
Dat is nog eens meedenkenquote:
Nee, jullie krijgen gewoon weer 20 graden én bewolking...quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pluim Noorden, ik zie de bui alweer hangen. Natuurlijk kan het nooit goed gaan met zulke temperaturen
[ afbeelding ]
Sowieso Leeuwardenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pluim Noorden, ik zie de bui alweer hangen. Natuurlijk kan het nooit goed gaan met zulke temperaturen
[ afbeelding ]
1956, 1987, 2012quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:01 schreef viagraap het volgende:
We zijn op het punt gekomen dat we een vreugdesprong maken bij een pluim die drie dagen 25 graden aangeeft.
Joh, echt?quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:02 schreef alors het volgende:
[..]
En hoe langer vooruit, hoe minder betrouwbaar.
Al uren droog.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:25 schreef lezzer het volgende:
En al uren in de regen. Wij zitten precies onder dat lijntje
quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:23 schreef Crazy-M het volgende:
http://m.theatlantic.com/(...)-sky-monsters/100336
wat lucht fotos
Die is echt de flauwste speld tot nu toequote:Op donderdag 19 juli 2012 23:11 schreef Gitank2 het volgende:
http://www.speld.nl/2012/(...)e-plek-in-wolkendek/
quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:23 schreef Crazy-M het volgende:
http://m.theatlantic.com/(...)-sky-monsters/100336
wat lucht fotos
Bedoel je niet 80% op warmer weer en 20% op rotweer?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:31 schreef lvw88 het volgende:
En KNMI heeft het al bijgesteld naar 80% kans op rotweer en 20% op warmer meer. Ook de vooruitzichten zijn nu helemaal zonnig en droog
Ná volgende week (dan is er 80% kans op "rotweer")quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bedoel je niet 80% op warmer weer en 20% op rotweer?
Geen zuchtje wind?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:58 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat een heerlijk weer vanmiddag. Geen zuchtje wind en volle bak zon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |