abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114303647
Denk je 3 jaar een goede relatie te hebben, blijkt opeens dat je het oneens bent over de Huwelijkse Voorwaarden. We hebben nog geen trouwdatum, maar praten wel af en toe over trouwen, en dat is maar goed ook. Beter dat we er nu achter komen dat we het niet eens kunnen worden dan straks vlak voor het huwelijk :-)

Ik ben 6 maanden geleden voor hem verhuisd naar de andere kant van de aardbol. Heb dus m'n baan opgezegd, m'n huur opgezegd, m'n familie en vrienden achtergelaten, en m'n spaargeld meegenomen waar ik nu op leef. En dit was niet alleen mijn idee, we hebben allebei besloten dat we samen wilden wonen, en dat dat niet in NL zou zijn. Vond ik helemaal geen probleem ik hou wel van avontuur, maar ik ben dus terechtgekomen in een nogal klein dorp in the middle of nowhere waar geen werk te vinden is. 200 km verderop zijn wel baantjes te vinden, niet in mijn vakgebied maar goed, ik vind het niet erg om er iets op achteruit te gaan qua salaris, want alles voor de liefde, toch? Maar ja, vriendlief vindt 200km te ver weg "want dan zien we elkaar nooit en dat is niet de bedoeling van samenwonen"... Ok, fine, dan ben ik dus tijdelijk huisvrouw (ik solliciteer nog wel en als ik echt een goede baan vind ga ik ook heus wel die 400km per dag reizen want huisvrouw is niets voor mij)...

Maar nu komt het. Meneer wil trouwen met HW met alle financien gescheiden omdat ik niks bijdraag!!! Ja, hallo!!! Dankzij hem zit ik in een klein dorp zonder werk, dankzij hem ben ik huisvrouw. Als ik uitleg dat ik op andere manieren bijdraag (huishouden, tuin, schoonmaken, afwas, was, boodschappen, en op emotioneel vlak, etc) zegt meneer dat hij mij daar niet voor nodig heeft. En dat hij mij ook emotioneel steunt, dus dat dat niks uitmaakt. Ik begin nu dus serieus aan mijn relatie te twijfelen. Ik vind het best dat we alles nu gescheiden houden, maar ik vind dus dat alles wat TIJDENS het huwelijk aan financien binnenkomt en overblijft van ons samen is (50/50). Ik werk nu niet, en dat is niet mijn keuze, en ik hoop dus echt in de toekomst ook wel een goede baan te vinden.... maar ja, als dat niet lukt, loop ik dus het risico na een scheiding op straat te staan zonder geld, en zonder spaargeld (want daar leef ik nu op, hij betaalt het meeste (de huur, electriciteit enzo), maar ik draag ook zeker bij door de boodschappen te doen, en al m'n prive dingen zoals kleding, schoenen, uitjes, vakanties betaal ik zelf). En het lijkt me helemaal niks om tijdens het huwelijk te moeten bedelen om huishoudgeld, want wie geeft mij de garantie dat ik een goede baan vind? Dan kap ik liever meteen met de relatie en verhuis ik naar een goede plek waar ik een goede baan kan vinden en waar ik voor mezelf kan zorgen, zonder van iemand anders afhankelijk te zijn. Maar ja, dat is dan weer zo'n zonde van de afgelopen jaren die in deze relatie zijn geinvesteerd...

AAAAAAARGHHHHHH......
  dinsdag 17 juli 2012 @ 04:21:36 #2
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114303797
Niet trouwen
pi_114303806
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.

Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen :')
pi_114303812
Weet je gelijk waar je staat toch! inpakken en wegwezen
  dinsdag 17 juli 2012 @ 04:34:06 #5
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_114303834
Waar woon je dan?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 05:18:35 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_114303899
1e gedachte... wat een eikel :o!
2e gedachte. wat moet je met die gast.
vraag jezelf af of je er gelukkig mee gaat worden, sterker nog ik heb de indruk van niet..
Succes in ieder geval.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_114303916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 04:25 schreef Trebo het volgende:
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.

Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen :')
Ja... "meneer" :-) Ik ben behoorlijk pissig. Hij heeft een goede baan, dus ik snap dat hij z'n financieen wil beschermen, maar hallo, het is net alsof hij me als een golddigger ziet. Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk.... inderdaad niet goed voor de relatie..... alles wat hij NU heeft is van hem, al z'n spaargeld, z'n huis, z'n meubels.... maar ik vind dus echt dat alles TIJDENS het huwelijk 50/50 moet zijn. Ben ik daar nu onredelijk in? Door te trouwen met HV verwacht hij dus wel van mij dat ik m'n huwelijkse rechten opzeg....

@Ozbunyip: dezelfde kant van de aardbol waar jij woont gok ik :-)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:05:41 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114303946
Wegwezen en wel asap :7
pi_114303952
Is wel echte liefde zo te lezen. Je reist dus de halve wereld over om hem zijn kansen te laten benutten en hij bedankt je zo?

Goh, zie echt een gouden eiken toekomst voor jullie
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:27:18 #10
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114303981
Je trouwt hem toch niet op zijn spullen, dus gewoon tekenen en niet zo miepen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114303990
Dit is geen liefde, maar gevalletje verstandsverbijstering.
Is niet zo heel erg, maar waarom dan meteen alle schepen achter je verbranden?
Meid, denk na, wil je de rest van je leven op een houtje bijten of toch maar iets maken van je leven?
En ja dat kun je combineren met een geschikte partner.
Deze lul niet dus.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:38:26 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114304024
What the.... :') Meid zoek lekker een baan in het land waar jij graag woont en laat 'm stikken in z'n geld.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:39:44 #13
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114304030
Serieus al uitgaan van een scheiding _O- leuke relatie :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114304058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 05:41 schreef emss het volgende:

[..]

Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk
De ideale uitgangspositie van een gezonde relatie meid!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114304077
Wauw, naast de normale sex naait hij werkelijk aan alle kanten, wegwezen.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2012 @ 07:11:07 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_114304166
TS ontwijkt de vraag waar ze nou precies zit. Wat is er mis met dat gewoon aan te geven? IOp deze manier gaan mensen aan je verhaal twijfelen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:14:53 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114304187
Zo dom. Verhuizen naar de andere kant van de wereld zonder te weten waar je aan begint...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:16:13 #18
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_114304192
Inpakken en wegwezen! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 07:17:54 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_114304205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:16 schreef Dondermeester het volgende:
Inpakken en wegwezen! :7
Dat dus! Zonde misschien van de tijd die in deze relatie zit, maar het is nog veel "zonderder" als je de rest van je leven er ook instopt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114304263
Ik wist heel goed waar ik aan begon hoor. Ik heb helemaal niet al m'n schepen verbrand. Ik ben weer terug in het land waar ik tijdens m'n jeugd gewoond heb, en ik heb met plezier alles in NL achtergelaten om hier weer te gaan wonen. Kan ook zonder hem want ik heb gewoon een verblijfsvergunning. En het land is dus Australie, dat is niet belangrijk voor dit verhaal...

maar ja, die pre-nup... als we het niet gauw eens worden ben ik inderdaad weg... kijken hoeveel hij dan van me houdt...
pi_114304276
Wat een haat allemaal? Volkomen logisch om alle huwelijkse voorwaarden uit een te zetten die er maar te bedenken zijn. Men heeft hier een veel te rooskleurig beeld van een "huwelijk".
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 07:29:30 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_114304293
Het lijkt wel iets voor Grenzeloos Verliefd. Ik zou mooi niet tekenen, HW kan ik me voorstellen als je een eigen bedrijf hebt en heel veel geld, maar zo te lezen is dat niet zo.

Jij hebt heel wat voor hem over maar hij zo te zien niet zoveel voor jou...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114304305
Ik zou ook niet tekenen. Alleen in geval van kapitaal, bijvoorbeeld als hij een flinke erfenis heeft gehad of krijgt, dat dat er buiten blijft. Iets dat duidelijk buiten de relatie verworven is.
Voor de rest doe je een relatie en een huishouden samen voor zover ik weet. Misschien naïef of te romantisch, maar toch.

Wie weet is het verderop in Australië waar wel banen zijn ook wel ontzettend leuk. Moet hij maar zien of hij het de moeite vindt om jou nog op te zoeken ;)
pi_114304308
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef Karina het volgende:
Waar is dit op gebaseerd?

Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
pi_114304311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 07:33:47 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_114304316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekkeing tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114304322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef Karina het volgende:
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?
quote:
"Maar ja, vriendlief vindt 200km te ver weg "want dan zien we elkaar nooit en dat is niet de bedoeling van samenwonen"... "
OK, daar hebben jullie een goed punt. Inderdaad te allen tijde elkaar laten gaan en staan waar men wil. Ook als dat (dagelijks) een paar honderd kilometer verderop is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Socios op 17-07-2012 18:24:33 ]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:39:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114304355
HW zijn heel verstandig, maar het is idd heel flauw van hem om zijn inkomen ook na het huwelijk apart te willen houden.
Nu heeft hij X aan vermogen, en jij Y en als het huwelijk beëindigd zou worden zou ieder dat vermogen nog steeds moeten hebben, ongeacht of dat geld of goederen zijn, dus zijn huis nog steeds zijn huis, jouw spaargeld nog steeds jouw spaargeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114304367
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:39 schreef Leandra het volgende:
HW zijn heel verstandig, maar het is idd heel flauw van hem om zijn inkomen ook na het huwelijk apart te willen houden.
Nu heeft hij X aan vermogen, en jij Y en als het huwelijk beëindigd zou worden zou ieder dat vermogen nog steeds moeten hebben, ongeacht of dat geld of goederen zijn, dus zijn huis nog steeds zijn huis, jouw spaargeld nog steeds jouw spaargeld.
En stel dat vermogen is weg?
-ik ben het met je eens hoor, ik ben een voorstander van een "voor het huwelijk vergaard vermogen" in ieder geval ergens vast laten leggen-
pi_114304391
Dat hij onder huwelijkse voorwaarden wil trouwen is erg verstandig, want niet elke relatie haalt het. Maar dat hij je verbied om een baan te nemen, en je ook niet financieel wil ondersteunen, tja, dat zijn net even te veel eisen van zijn kant. Ik zou gewoon voor die baan gaan. Iemand die gedwongen huisvrouw/man moet zijn wordt daar diep ongelukkig van. Een mens heeft ook andere sociale contacten nodig dan slechts de partner. Mocht de relatie daar op stranden, dan was hij om te beginnen waarschijnlijk al gedoemd...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:44:33 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114304401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

En stel dat vermogen is weg?
-ik ben het met je eens hoor, ik ben een voorstander van een "voor het huwelijk vergaard vermogen" in ieder geval ergens vast laten leggen-
Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:46:11 #32
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_114304412
Deze relatie heeft niet echt toekomst. Daar zit je dan in down under met een zak als een vent wat dan je man zou moeten worden. Dumpen die kerel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_114304414
Wat een kansloze houding hanteert jouw vriend zeg. De tering. :{ Ik zou als ik jou was gewoon kappen met die egocentrische vent. Geez. :{
pi_114304427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.
Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschien ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:49:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114304430
Ik ben trouwens benieuwd of TS ook een deel van de trouwerij zou moeten betalen, want dan loopt haar bankrekening wel heel snel leeg....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:50:58 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114304439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschien ;)
Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?

Maar idd, andere discussie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114304448
Nou, ik had een simpele bruiloft op het strand in gedachten met een lekkere barbie (bbq)... :P
Maar ik ben inmiddels op zoek naar banen in heel Australie, dit speelt al een tijdje, en het lijkt erop dat hij gewoon mijn positie niet in kan zien of niet in wil zien.
pi_114304453
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?

Maar idd, andere discussie.
Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.

In het geval van TS zou ik gaan rennen, en snel ook.
Vooral omdat hij zegt dat hij haar niet nodig heeft. Dat is in principe heel gezond, maar komt toch wel heel onromantisch over. Dat hij zegt dat TS niks bijdraagt vind ik ronduit kwetsend eigenlijk.
pi_114304472
Run Forrest.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:58:15 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114304515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.

In het geval van TS zou ik gaan rennen, en snel ook.
Vooral omdat hij zegt dat hij haar niet nodig heeft. Dat is in principe heel gezond, maar komt toch wel heel onromantisch over. Dat hij zegt dat TS niks bijdraagt vind ik ronduit kwetsend eigenlijk.
Dat dus, met het verschil dat TS nu al van haar vermogen leeft, daar zou ik iig direct mee ophouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:04:52 #41
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_114304563
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef emss het volgende:
Nou, ik had een simpele bruiloft op het strand in gedachten met een lekkere barbie (bbq)... :P
Maar ik ben inmiddels op zoek naar banen in heel Australie, dit speelt al een tijdje, en het lijkt erop dat hij gewoon mijn positie niet in kan zien of niet in wil zien.
Dan heb je toch een kortzichtig persoon te pakken? Sowieso als dit zich al een poosje afspeelt zou ik mijn conclusies trekken en trouwen allang van de baan hebben geschoven en voor mezelf gaan. Werken lijkt me juist prettig zodat je onder de (lokale) mensen komt en een eigen sociaal leven kan opbouwen buiten dat je ook nog eens inkomsten inbrengt. Wat moet je met zo'n man? Wat zie je nog verder in hem dan?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:08:18 #42
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_114304598
Waarom heb je niet voor je verhuisde naar de andere kant van de wereld gekeken hoe het zat met werk in jouw vakgebied daar?

En hadden jullie het sowieso niet toen jij nog in Nederland woonde al over dit soort dingen moeten hebben?
pi_114304689
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
pi_114304725
Nee dat word niks.

Ik zou zo snel mogelijk weer terugkeren naar Nederland nu je nog beetje eigen geld hebt.
Straks sta je daar met niets.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 08:32:23 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_114304822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
Jamaar en dan? Het spaargeld van TS raakt op een gegeven moment ook op, en als ze niet mag werken is het gauw klaar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114304870
Gewoon van zijn geld leven zonder te hoeven vragen om huishoudgeld natuurlijk anders is het ook wat anders zoeken en wegwezen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:58:09 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114305134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Daar gaat het toch niet om. Het gaat om het principe dat hij vanalles van TS verwacht - tot haar spaargeld opmaken omdat ze geen werk te ver weg mag zoeken aan toe - maar van hem mag ze niks verwachten.
pi_114305161
Ik zou snel mijn biezen pakken, straks zit je ergens in de middle of nowhere, geen geld, amper kennissen en volledig afhankelijk van hem. En hij kan je ook nog zo de deur uit zetten. Ik zou bedanken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114305164
misschien een domme vraag, maar is dit niet meer iets voor R&P?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 juli 2012 @ 09:09:18 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114305325
dumpen die hap en lekker verhuizen. ^O^ Het land is heel groot. :7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:26:17 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114305643
HW is heel verstandig!

Je neemt dan wel op wat jij in het huwelijk meeneemt en wat hij meeneemt (stamvermogen). Dat krijg je bij een eventuele scheiding dan terug (als er geen schulden zijn he?).

Tijdens het huwelijk moet je laten opnemen dat jullie vermogens worden gelijk getrokken dus dat je gewoon gaat afrekenen met elkaar. Heeft hij na een jaar werken 5k op zijn spaarrekening en jij 3k, dan rekent hij dus 1 met je af.

DAN, als er een scheiding zou plaatsvinden, en jij hebt al die tijd thuis gezeten en hij gewerkt... Dan kun je gewoon partneralimentatie gaan eisen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114305722
Rennen!
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 09:40:32 #53
43556 miss_dynastie
pi_114305983
TS, je had dit natuurlijk moeten bespreken voor je alles op gaf en hem de halve wereld achterna reisde, maar toch... beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wegwezen. En dan niet vanwege HV (zo gek is dat tenslotte niet), maar wel vanwege zijn egoistische houding naar jou toe.
pi_114306103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef miss_dynastie het volgende:
TS, je had dit natuurlijk moeten bespreken voor je alles op gaf en hem de halve wereld achterna reisde, maar toch... beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wegwezen. En dan niet vanwege HV (zo gek is dat tenslotte niet), maar wel vanwege zijn egoistische houding naar jou toe.
Helemaal mee eens!

En er valt zo te lezen niet eens echt over te praten, want jouw standpunt begrijpt hij niet. En lees ik nu dat hij je eigenlijk ook niet vertrouwt? :o Mooie boel!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114306144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat dus. Rennen, zo hard als je kan.
pi_114306207
Volgens mij is TS niet persé voor die gast verhuisd, maar ook omdat ze zelf meer liefde voor Australië heeft dan voor Nederland. Ik heb niet het idee dat TS terug naar NL wil komen mocht de relatie overgaan.

Als hij een echt zeer goed salaris heeft, dan kan ik me zeer goed voorstellen dat hij HW wil. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat TS gewoon lekker aan de slag kan en niet haar spaargeld aan het uitgeven is. Is het geen idee om te zeggen: HW en verkassen naar een plek met meer potentie om een baan te vinden, of geen HW en hier blijven.

Uiteraard afhankelijk of je echt met hem wil trouwen, en de liefde spetterd er nog niet echt vanaf.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:54:57 #57
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_114306367
Is dit niet beter op z'n plek in R&P ?? :P
zo goed..?
pi_114306387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
Volgens mij is TS niet persé voor die gast verhuisd, maar ook omdat ze zelf meer liefde voor Australië heeft dan voor Nederland. Ik heb niet het idee dat TS terug naar NL wil komen mocht de relatie overgaan.

Als hij een echt zeer goed salaris heeft, dan kan ik me zeer goed voorstellen dat hij HW wil. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat TS gewoon lekker aan de slag kan en niet haar spaargeld aan het uitgeven is. Is het geen idee om te zeggen: HW en verkassen naar een plek met meer potentie om een baan te vinden, of geen HW en hier blijven.

Uiteraard afhankelijk of je echt met hem wil trouwen, en de liefde spetterd er nog niet echt vanaf.
Als iemand, al dan wel niet voor het land, huis en haard achter laat en in een compleet nieuw land komt met als hoofddoel de liefde mag die zich wel wat vriendelijker opstellen. Zij kan niet aan het werk, omdat hij niet wil mee verhuizen. Als TS verder weg een baan wil zoeken, mag dat niet want dan ziet hij TS te weinig. Met andere woorden hij denkt alleen aan zichzelf en niet aan TS.
Ik had een baan gezocht TS, maakt niet uit waar als het maar aan jou beeld voldoet. Dan merk je vanzelf of die echt van je houdt of dat het maar voor even was. Heel simpel kies voor jezelf :)
pi_114306404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:26 schreef Ticootje het volgende:
HW is heel verstandig!

Je neemt dan wel op wat jij in het huwelijk meeneemt en wat hij meeneemt (stamvermogen). Dat krijg je bij een eventuele scheiding dan terug (als er geen schulden zijn he?).

Tijdens het huwelijk moet je laten opnemen dat jullie vermogens worden gelijk getrokken dus dat je gewoon gaat afrekenen met elkaar. Heeft hij na een jaar werken 5k op zijn spaarrekening en jij 3k, dan rekent hij dus 1 met je af.

DAN, als er een scheiding zou plaatsvinden, en jij hebt al die tijd thuis gezeten en hij gewerkt... Dan kun je gewoon partneralimentatie gaan eisen.
DAT is dus precies het probleem, hij wil dat niet 50/50 verdelen. Wel op percentage, maar dat komt er dus gewoon op neer dat wat ik verdiend heb van mij is, en wat hij verdiend heeft van hem is, en als ik geen baan kan vinden is dat dus niet veel...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:07 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114306458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:56 schreef emss het volgende:

[..]

DAT is dus precies het probleem, hij wil dat niet 50/50 verdelen. Wel op percentage, maar dat komt er dus gewoon op neer dat wat ik verdiend heb van mij is, en wat hij verdiend heeft van hem is, en als ik geen baan kan vinden is dat dus niet veel...
Volgens mij zou je dat dan bij scheiding gewoon kunnen aanvechten hoor. Zo waterdicht zijn huwelijkse voorwaarden niet. Als hij na 10 jaar huwelijk 40k op zn rekening heeft en jij 0... Ik denk dat je een goede kans maakt.
pi_114306463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
Precies. als de liefde overgaat dan blijf ik lekker hier... :-) We hadden al een tijd een long-distance relatie, dus we hebben afgesproken om het gewoon 1 jaar samen te proberen, want altijd long-distance gaat ook niet werken... maar nu komt dit dus om de hoek kijken...
pi_114306723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:34 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

[..]

OK, daar hebben jullie een goed punt. Inderdaad ten alle tijde elkaar laten gaan en staan waar men wil. Ook als dat (dagelijks) een paar honderd kilometer verderop is.
Het is "te allen tijde" en niet "ten alle tijde".

Ik dacht ik zeg het even.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114306827
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Taalnazi je zeurt. Ik dacht ik zeg het even.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:32:03 #64
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114307411
Huwelijkse voorwaarden worden normaliter gebruikt wanneer een van de partners bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft. In jullie geval wordt het gebruikt vanuit wantrouwen. Wat natuurlijk bijzonder is, omdat een huwelijk gebaseerd is op vertrouwen.

Blijkbaar zit het in de basis dus al niet goed. Ik sluit me aan bij de anderen: lekker weggaan nu at nog makkelijk is.

Iets anders, is dat dezelfde vriend van dit topic?
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_114307632
Nee hoor, dat was een vriend van m'n huisgenoot in NL, die me een blauw oog had bezorgd... maar daar woon ik dus al een lange tijd niet meer... :-)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:41:21 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114307679
En gewoon niet trouwen? Hoelang wonen jullie nu helemaal samen? Zou je niet eerst eens kijken of het allemaal wel stabiel is?
pi_114308024
Ja, maar als we het nu al oneens zijn over de HW, beter dat er nu duidelijkheid is voor ons beiden dan nog meer tijd verspillen... want onze standpunten blijven denk ik hetzelfde.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:55:50 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114308133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:52 schreef emss het volgende:
Ja, maar als we het nu al oneens zijn over de HW, beter dat er nu duidelijkheid is voor ons beiden dan nog meer tijd verspillen... want onze standpunten blijven denk ik hetzelfde.
Ik vind uit al je comments enorm weinig warme gevoelens spreken. Het komt op mij allemaal klinisch en praktisch over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:58:26 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114308219
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:32 schreef dr.Bellows het volgende:
Huwelijkse voorwaarden worden normaliter gebruikt wanneer een van de partners bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft. In jullie geval wordt het gebruikt vanuit wantrouwen. Wat natuurlijk bijzonder is, omdat een huwelijk gebaseerd is op vertrouwen.

Blijkbaar zit het in de basis dus al niet goed. Ik sluit me aan bij de anderen: lekker weggaan nu at nog makkelijk is.

Iets anders, is dat dezelfde vriend van dit topic?
Mwah, ik kan nog een hele voorraad redenen bedenken waarom men onder huwelijkse voorwaarden zou trouwen.
En daar heb je geen eigen bedrijf voor nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:22:27 #70
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_114308969
Ik vind een 50/50 eis ook wat ver gaan (los van het feit dat hij je tegenhoudt om te werken). Daar zou ik zelf ook nooit voor tekenen als man zijnde. Omdat je vriend veel geld verdiend vind jij dat je als huisvrouw daar de helft van hoort te krijgen. Ik vind dat krom. Je geniet toch ook van de welvaart die hij in het huis brengt, uit eten, mooie meubels, vakantie's? Als dat nou allemaal van een gezamenlijke rekening komt dan zie ik het probleem niet dat hij wat meer spaart dan dat jij doet.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:29:11 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114309171
Nee, het gaat niet om de helft krijgen, feit is dat als je samen een huishouding voert dat de kosten dan gewoon betaald moeten worden, en zeker als de een niet werkt (om wat voor reden dan ook) wil het niet zeggen dat diegene ook gelijk maar op een houtje hoeft te bijten terwijl de ander riant eet.

Of wou je serieus zeggen dat de een dan in McGregor en Gant kan lopen terwijl de ander alleen kleren in de uitverkoop bij de Zeeman kan halen? Want dat zou uiteindelijk wel het gevolg zijn.

Dan kun je net zo goed niet trouwen, als je de ander toch niet wilt laten meedelen in wat je te besteden hebt.

Waarmee ik niet gelijk stel dat je dus ook je huis en je spaargeld maar in de boedel moet gooien, dat is wat mij betreft van een andere orde dan het maandelijkse inkomen.

Zoals de situatie nu is kan TS niet eens sparen, maar alleen haar spaargeld opmaken, want ze kan niet zelf verdienen maar draagt van haar spaargeld en door haar aanwezigheid wel bij aan het huishouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:35:58 #72
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_114309364
Daarom zei ik ook, los van het feit dat de vriend van TS haar tegenhoudt om te werken. De suggestie die gegeven werd in dit topic om op 31 december de spaartegoeden naast elkaar te leggen en dat dan de vriend 1000 euro moet overmaken omdat hij meer heeft vind ik veel te ver gaan.

Zoals jij het zegt klopt precies. Je hebt een gezamenlijke huishouding, daar kan TS van meeprofiteren, vriend van TS zorgt voor geld dat zij ook leuke dingen kan doen en dat is het. Dat de vriend aan het eind van het jaar dan 5k op zijn rekening heeft en TS maar 1k vind ik totaal niet relevant en is volgens mij niet belangrijk in een relatie.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:39:04 #73
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114309460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik kan nog een hele voorraad redenen bedenken waarom men onder huwelijkse voorwaarden zou trouwen.
En daar heb je geen eigen bedrijf voor nodig.
Zie daarom ook het woord bijvoorbeeld in mijn post. Het gaat ook niet om het wel of niet hebben van een bedrijf....
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:44:14 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114309599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:35 schreef Sandyman het volgende:
Daarom zei ik ook, los van het feit dat de vriend van TS haar tegenhoudt om te werken. De suggestie die gegeven werd in dit topic om op 31 december de spaartegoeden naast elkaar te leggen en dat dan de vriend 1000 euro moet overmaken omdat hij meer heeft vind ik veel te ver gaan.

Zoals jij het zegt klopt precies. Je hebt een gezamenlijke huishouding, daar kan TS van meeprofiteren, vriend van TS zorgt voor geld dat zij ook leuke dingen kan doen en dat is het. Dat de vriend aan het eind van het jaar dan 5k op zijn rekening heeft en TS maar 1k vind ik totaal niet relevant en is volgens mij niet belangrijk in een relatie.
Daar zorgt de vriend van TS dus niet voor, want TS moet met haar spaarcenten leuke dingen doen, en doet daar zelfs boodschappen van, maar ondertussen heeft TS niet de kans haar spaarsaldo aan te zuiveren.

Wat mij betreft hoeft er aan het eind van het jaar ook niet te worden gecompenseerd, maar het is te zot voor woorden dat zij in de huidige situatie ook financieel bijdraagt, en dat hij dat ook blijft verwachten na een huwelijk.

Na het huwelijk zou het inkomen gewoon gezamenlijk moeten zijn, zowel het zijne als het eventuele hare. Kunnen ze fijn houden wat ze hadden en van wat er overblijft mag hij dan nog wel sparen, dat hoeft wat mij betreft niet met haar gedeeld te worden, maar ook daarin zou je een regeling kunnen treffen.
Bijvoorbeeld dat de huwelijkse voorwaarden met 2% per jaar naar opgeheven worden, met een maximum van 25 jaar, en dat er bij het krijgen van kinderen, die door TS volledig verzorgd worden, een procent extra per jaar naar een gemeenschap van goederen gaat.

Dan heb je zonder kinderen na 25 jaar een volledige gemeenschap van goederen, en met kinderen iets eerder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:46:27 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114309676
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:39 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Zie daarom ook het woord bijvoorbeeld in mijn post. Het gaat ook niet om het wel of niet hebben van een bedrijf....
Persoonlijk vind ik het vrijwel altijd verstandiger om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, tenzij je allebei nog heel jong bent en geen van beiden iets hebt.
En dan nog zou ik het alleen doen als de ouders de erfenis testamentair buiten iedere gemeenschap van goederen hebben laten vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:47:20 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114309702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het vrijwel altijd verstandiger om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, tenzij je allebei nog heel jong bent en geen van beiden iets hebt.
En dan nog zou ik het alleen doen als de ouders de erfenis testamentair buiten iedere gemeenschap van goederen hebben laten vallen.
Ook nog zoiets...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:48:50 #77
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114309743
Ik ben niet jonger, relatief kort getrouwd en geen HV. Expres niet. Ik geloof nog in de ouderwetse romantiek van het huwelijk, voor altijd bij elkaar blijven, alles samen delen, in voor- en tegenspoed en zulks.
pi_114310105
Aangezien je het niet hebt over je warme gevoelens voor hem maar over de HV en de "investering" in je relatie, over een eind verderop zitten om werk te krijgen en over meneer, zou ik als ik jou was gewoon weg gaan.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:01:36 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114310140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook nog zoiets...
Ik ben zo blij dat mijn ouders dat geregeld hebben voor een van ons ooit trouwde....
Zelfs voor de volgende generatie, die er toen nog niet eens was.

Hoewel dat uiteindelijk ondertekend werd bij de notaris op een woensdag, en mijn zusje die vrijdag trouwde :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:02:46 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114310181
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:48 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik ben niet jonger, relatief kort getrouwd en geen HV. Expres niet. Ik geloof nog in de ouderwetse romantiek van het huwelijk, voor altijd bij elkaar blijven, alles samen delen, in voor- en tegenspoed en zulks.
Ik geloof daar ook wel in, maar ik had al een kind en niet met de man waarmee ik verwacht te trouwen, dus romantiek is leuk en aardig, maar als ik in gemeenschap van goederen trouw en als eerste overlijd dan is mijn oudste kind daar erftechnisch behoorlijk de dupe van.

Andersom profiteert hij behoorlijk mee als mijn aanstaande als eerste zou overlijden, want dan zou mijn oudste volledig mee-erven van dat wat hij in principe aan onze zoon (mijn jongste) zou nalaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:18:07 #82
545 dop
:copyright: dop
pi_114310711
lol als je zijn inwonende huishoudster was die hij af en toe neukt , zou je beter af zijn als onder dergelijke HV.
nooit intrappen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2012 @ 12:27:22 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114311050
Als ik jou was zocht ik een baan en een eigen huisje. En dan ging ik eens op mijn gemak kijken of die relatie echt wel toekomst heeft (ik gok zo maar van niet...). Samenwonen werkt in elk geval niet, dat blijkt wel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:28:19 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114311090
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:48 schreef dr.Bellows het volgende:
Dat heet naïef.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:31:27 #85
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114311226
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat heet naïef.
Misschien. Ik heb iig genoeg shit meegemaakt zonder huwelijk, dus weet wat de 'gevaren' zijn. En juist daarom toch in gemeenschap van goederen getrouwd.
Ik ben tenminste niet zo'n zure als jij geworden :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:31:55 #86
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_114311242
Even afgezien van het hele HV verhaal, klinkt het alsof de relatie niet lekker loopt. Zoals al eerder gezegd is klinkt je omschrijving best klinisch en zakelijk. Het is erg jammer dat je daar pas hier in Australië achterkomt, maar soms leer je dat soort dingen pas door de 'plunge' te nemen. Jij weet het beste of de relatie het vechten waard is of niet, maar van wat ik zo hoor, zou eerst die HV kwestie opgelost moeten worden en je vriend lijkt niet echt bereid dat te bespreken.

Zou je teruggaan naar Nederland of in Australië blijven? Als je een visum gebaseerd op je relatie hebt kan het verbreken van de relatie wel gevolgen hebben voor je verblijfsstatus, maar dat weet je ongetwijfeld al.

Gewoon uit interesse, je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt, maar wat is je beroepsveld? Zit je te ver van een grote stad vandaan om werk in jouw vakgebied te vinden?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:32:44 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114311268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Misschien. Ik heb iig genoeg shit meegemaakt zonder huwelijk, dus weet wat de 'gevaren' zijn. En juist daarom toch in gemeenschap van goederen getrouwd.
Ik ben tenminste niet zo'n zure als jij geworden :)
Noem het zuur, ik noem het reëel..
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:35:31 #88
154952 spoor4
Spoort niet
pi_114311395
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind uit al je comments enorm weinig warme gevoelens spreken. Het komt op mij allemaal klinisch en praktisch over.
Precies, misschien ziet hij de bui ook al wel hangen.
pi_114311454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:

Noem het zuur, ik noem het reëel..
Helaas zijn vele mannen voor dr Bellows met deze romantische blik het huwelijk ingestapt met het idee dat het voor altijd was en daarna teleurgesteld dat dat helaas toch vaak niet op gaat. Ik denk zelfs dat de overgrote meerderheid van mensen die gingen scheiden dacht dat hun relatie wel heel geweldig en sterk was en super en voor altijd O+ Ooit.

Ik vind het ook reëel om te beseffen dat romantiek niet altijd voor eeuwig is. Soms voor 2 jaar, soms 7, soms 25 en heel soms voor altijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:38:38 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114311503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Precies, misschien ziet hij de bui ook al wel hangen.
Het kan natuurlijk ook het gevolg zijn van het feit dat ze door zijn verwachtingen eigenlijk geen kant opkan en daar alleen maar haar geld zit op te maken, terwijl hij niet de intentie heeft daar iets aan te veranderen, waardoor ze op termijn volledig afhankelijk van hem zou zijn.
Ik zou daar ook niet vrolijk van worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:39:22 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114311530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helaas zijn vele mannen voor dr Bellows met deze romantische blik het huwelijk ingestapt met het idee dat het voor altijd was en daarna teleurgesteld dat dat helaas toch vaak niet op gaat. Ik denk zelfs dat de overgrote meerderheid van mensen die gingen scheiden dacht dat hun relatie wel heel geweldig en sterk was en super en voor altijd O+ Ooit.

Ik vind het ook reëel om te beseffen dat romantiek niet altijd voor eeuwig is. Soms voor 2 jaar, soms 7, soms 25 en heel soms voor altijd.
Ik vind het gewoon verstandig om elkaar te beschermen ten tijde dat je nog van elkaar houdt. Dat je nu de zaken regelt, voor als het zover komt dat je elkaar niet meer kunt luchten of zien, dat de zaken al netjes op papier staan. Het is jezelf indekken, maar ook de partner die je nu heel erg liefhebt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:40:30 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114311573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon verstandig om elkaar te beschermen ten tijde dat je nog van elkaar houdt. Dat je nu de zaken regelt, voor als het zover komt dat je elkaar niet meer kunt luchten of zien, dat de zaken al netjes op papier staan. Het is jezelf indekken, maar ook de partner die je nu heel erg liefhebt.
Dat vooral, zolang je van elkaar houdt kun je het prima eens worden over een regeling, maar als je het niet op voorhand geregeld hebt dan slaan mensen elkaar de koppen in om Hema-bordjes van een euro.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:41:32 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114311625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vooral, zolang je van elkaar houdt kun je het prima eens worden over een regeling, maar als je het niet op voorhand geregeld hebt dan slaan mensen elkaar de koppen in om Hema-bordjes van een euro.
Ik ken scheidingen waarin zelfs de bezem in het convenant staat beschreven bij de boedelscheiding... :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:46:32 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114311845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ken scheidingen waarin zelfs de bezem in het convenant staat beschreven bij de boedelscheiding... :')
:D _O-
Overigens zijn in mijn omgeving de scheidingen van stellen die nog geen goudvis samen hadden het lastigst verlopen, met als toppertje een scheiding waarbij idd sprake was van huwelijkse voorwaarden, en hij niet alleen de tijdens het huwelijk behaalde waardestijging van het onroerdend goed niet met haar wilde delen, maar zelfs van haar verwachtte dat ze in het nieuwe huis, waar zij dus maar een paar maanden gewoond heeft, nog even na de scheiding zou meebetalen aan de nieuwe keuken, want dat was de afspraak toen ze naar dat huis verhuisden....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:48:13 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114311897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D _O-
Overigens zijn in mijn omgeving de scheidingen van stellen die nog geen goudvis samen hadden het lastigst verlopen, met als toppertje een scheiding waarbij idd sprake was van huwelijkse voorwaarden, en hij niet alleen de tijdens het huwelijk behaalde waardestijging van het onroerdend goed niet met haar wilde delen, maar zelfs van haar verwachtte dat ze in het nieuwe huis, waar zij dus maar een paar maanden gewoond heeft, nog even na de scheiding zou meebetalen aan de nieuwe keuken, want dat was de afspraak toen ze naar dat huis verhuisden....
Ja, maar daar heb je gelukkig advocaten voor. Hij heeft geen poot om op te staan.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:50:25 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114311976
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je gelukkig advocaten voor. Hij heeft geen poot om op te staan.
Dit is al jaren geleden, en ze heeft destijds wel betaald.... hij had een beetje vervelende connecties zeg maar, die een risico van een paar duizend gulden niet waard waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:51:42 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114312025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is al jaren geleden, en ze heeft destijds wel betaald.... hij had een beetje vervelende connecties zeg maar, die een risico van een paar duizend gulden niet waard waren.
Tot zover dus de romantiek... Voor altijd samen.
pi_114312093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:

Collega is ook in zo'n geweldige vechtscheiding terecht gekomen en die waren ook ooit smoorverliefd.
Gaat ook allemaal nergens meer over. Zij zou geld krijgen, hij de inboedel. En dat neemt hij heel letterlijk. Dus ook haar vroegere (vrouwen) spullen mag zij niet meer hebben. Incl. kookschriftje van de middelbare school etc :')
pi_114312127
TS, een lagenafstandsrelatie in AU zelf, denk je dat dat wel lukt? Want dan zou ik lekker een goede baan achterna gaan en kijken of hij genoeg van je houdt om de relatie levend te houden of dat hij wellicht overstag gaat en inbindt? Of is hij zo'n koppig typje dat nooit het licht ziet?

btw, schrijf je verhaal op, klinkt als een leuke roman :9.
dag
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:54:33 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114312137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep... hoewel ik die wel aan zag komen, en ook al gewaarschuwd had voor het Hema-bordje van een paar gulden.
Sterker nog; ik heb zelfs geweigerd te getuigen, dus nu geven we de vriendin die wel getuige was de schuld :+

Maar goed, romantiek is leuk, maar als het misgaat is er weinig meer over van de redelijkheid die er wel is als je elkaar nog lief vindt, dus regel de primaire zaken gewoon goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:55:18 #101
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114312172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep. Zulke dingen stonden idd in de overeenkomst in mijn vorige relatie (niet gehuwd overigens), wie welk tuinschepje kreeg, hoe het huis was verdeeld, etc. etc. :')
Daar doe ik nu niet meer aan.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:56:55 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114312244
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:55 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Yep. Zulke dingen stonden idd in de overeenkomst in mijn vorige relatie (niet gehuwd overigens), wie welk tuinschepje kreeg, hoe het huis was verdeeld, etc. etc. :')
Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114312302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:54 schreef Leandra het volgende:

Yep... hoewel ik die wel aan zag komen, en ook al gewaarschuwd had voor het Hema-bordje van een paar gulden.
Sterker nog; ik heb zelfs geweigerd te getuigen, dus nu geven we de vriendin die wel getuige was de schuld :+
_O- Ik heb ook ooit geweigerd te getuigen onder het mom van 'ik ga geen contract tekenen waar je zelf niet eens achter staat'. Is ook alweer gescheiden uiteraard.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:00:50 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114312417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O- Ik heb ook ooit geweigerd te getuigen onder het mom van 'ik ga geen contract tekenen waar je zelf niet eens achter staat'. Is ook alweer gescheiden uiteraard.
Ik heb echt geweigerd om hem... ze hadden een keer gedonder en toen was zij al onderweg naar mij, en terwijl zij onderweg was belde hij, en hij deed zo denigrerend over haar, daar lusten de honden geen brood van.
Dus tegen de tijd dat ze bij mij was heb ik gelijk gezegd dat als ze met hem wilde trouwen dat ik er niet voor zou tekenen.
Toen ze 3 jaar later trouwden heb ik er dus ook niet voor getekend.... ik was gelijk alleen maar welkom voor het feest 's avonds :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:02:19 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114312459
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:55 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Helaas kan je tegenpartij daar heel anders over denken.
pi_114312585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:00 schreef Leandra het volgende:

Ik heb echt geweigerd om hem... ze hadden een keer gedonder en toen was zij al onderweg naar mij, en terwijl zij onderweg was belde hij, en hij deed zo denigrerend over haar, daar lusten de honden geen brood van.
Dus tegen de tijd dat ze bij mij was heb ik gelijk gezegd dat als ze met hem wilde trouwen dat ik er niet voor zou tekenen.
Toen ze 3 jaar later trouwden heb ik er dus ook niet voor getekend.... ik was gelijk alleen maar welkom voor het feest 's avonds :')
Jammer dat je het niet kon opnemen dat gesprek. Klinkt als een enorme hufter.
Vriendschap tussen jou en haar nog wel goed gekomen?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:08:32 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114312677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet kon opnemen dat gesprek. Klinkt als een enorme hufter.
Vriendschap tussen jou en haar nog wel goed gekomen?
Ja hoor, die is altijd blijven bestaan.... daar is nooit wat tussengekomen eigenlijk.
Ik ben ook meegeweest trouwjurken uitzoeken en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114314483
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef Karina het volgende:
Het lijkt wel iets voor Grenzeloos Verliefd. Ik zou mooi niet tekenen, HW kan ik me voorstellen als je een eigen bedrijf hebt en heel veel geld, maar zo te lezen is dat niet zo.

en zelfs met een eigen bedrijf moet er genoeg ruimte en vrijheid voor haar zijn om zich te ontwikkelen.

@ TS, los van die HV, hoe denk je dat hij gaat reageren als jij een toffe full-time baan vindt? en inderdaad is de kans in Australie (weet niet waar je nu zit? maar zo te horen vast niet in/bij een grote stad) vrij klein dat dat minder dan een uurtje rijden is.
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2012 @ 13:56:34 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_114314854
TS: hoe je over je vriend/verloofde praat zegt toch al genoeg? "Meneer dit", "Meneer dat"... daaruit blijkt geen enkele affectie voor hem.

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie verder is, maar dat hij jou geen gelijke kansen geeft wat betreft inkomen etc. vind ik echt te gek voor woorden, maar vooral backwards. Dat klinkt als een jaren 20 mentaliteit.

Als jullie relatie verder ook maar 'langs elkaar leven' is, dan zou ik snel wegwezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_114315390
Ik denk dat je ondertussen in een woud van rode vlaggen staat --- als "meneer" niet het bewustzijn en empathie heeft om te begrijpen wat jij voor hem hebt opgegeven dan zal dat er nooit komen. Wegwezen, nu heeft je alleen wat geld kost.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_114315490
Ik zou zeggen zoek samen een goede jurist op. Ik zou ook niet alles op één hoop gooien als ik besluit te trouwen. Hetgeen je samen opbouwt (of afbreekt) tijdens je huwelijk zou wat mij betreft wel op één hoop horen.

Als je overigens zo'n toon tegen hem aanslaat als hier in dit topic snap ik wel dat hij lekker zijn hielen in het zand zet. Hij heeft toch niks te verliezen. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114316431
nou die toon komt vooral omdat ik op dit moment een beetje pissig ben :-) Hij wil graag dat ik werk, liefst full-time, zodat we een goed leven kunnen opbouwen, beetje investeren in misschien nog een huis etc. Ik wil zelf ook werken, misschien later als er kinderen komen part-time werken, maar daar zijn we het dus nu ook al over oneens. Hij wil dat ik full-time blijf werken ook als er kinderen zijn omdat dat beter is voor 'de toekomst'... ja, nu ik hier zit besef ik pas goed hoe de situatie is... ben er niet zo blij mee.
pi_114316678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef OzBunyip het volgende:
Even afgezien van het hele HV verhaal, klinkt het alsof de relatie niet lekker loopt. Zoals al eerder gezegd is klinkt je omschrijving best klinisch en zakelijk. Het is erg jammer dat je daar pas hier in Australië achterkomt, maar soms leer je dat soort dingen pas door de 'plunge' te nemen. Jij weet het beste of de relatie het vechten waard is of niet, maar van wat ik zo hoor, zou eerst die HV kwestie opgelost moeten worden en je vriend lijkt niet echt bereid dat te bespreken.

Zou je teruggaan naar Nederland of in Australië blijven? Als je een visum gebaseerd op je relatie hebt kan het verbreken van de relatie wel gevolgen hebben voor je verblijfsstatus, maar dat weet je ongetwijfeld al.

Gewoon uit interesse, je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt, maar wat is je beroepsveld? Zit je te ver van een grote stad vandaan om werk in jouw vakgebied te vinden?
Hoi, ik zou definitely hier in Oz blijven. Ik heb m'n eigen visum want m'n moeder is Australische. Ik heb civiele techniek gestudeerd...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:40:08 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114316684
Hij wil graag dat je werkt, maar jullie wonen op een plek waar jij geen werk kunt krijgen, en daar blijven jullie ook wonen?
Lekker dubbel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:43:10 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114316813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:33 schreef emss het volgende:
nou die toon komt vooral omdat ik op dit moment een beetje pissig ben :-) Hij wil graag dat ik werk, liefst full-time, zodat we een goed leven kunnen opbouwen, beetje investeren in misschien nog een huis etc. Ik wil zelf ook werken, misschien later als er kinderen komen part-time werken, maar daar zijn we het dus nu ook al over oneens. Hij wil dat ik full-time blijf werken ook als er kinderen zijn omdat dat beter is voor 'de toekomst'... ja, nu ik hier zit besef ik pas goed hoe de situatie is... ben er niet zo blij mee.
Die roze bril is echt in duigen gevallen, hè?
Weet je zeker dat je niet in een Australische Redneck-county bent terechtgekomen?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:50:18 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114317065
Wat Lezzer al zei. Vind je vriend kil en zakelijk overkomen. Als je om elkaar geeft hou je toch rekening met elkaars wensen en behoeftes? Je vent wil iets wat niet kan: een gratis inwonende aan huis gekluisterde vrouw/huishoudster mét een zak geld, want onderhouden doet hij je nu ook al niet. Klinkt een beetje zoals dingen er in Pakistan (insert any onderontwikkeld land) aan toe gaan. Vrouwke wordt met bruidsschat en al aan de man des huizes toevertrouwd. Alleen de boze schoonmoeder ontbreekt nog.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:57:29 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114317302
Wel naar voor je trouwens, lijkt me niet makkelijk voor je nu. Gelukkig is het land je niet al te vreemd, en door je dubbele nationaliteit heb je wellicht toch een goede kans om aan werk te komen. Want dat zou ik nu snel doen: solliciteren.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:58:20 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114317326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:33 schreef emss het volgende:
RUN!
pi_114319320
Wegwezen dus. Lijkt me duidelijk.
pi_114325344
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:06 schreef vosss het volgende:

Weet ik ook wel.
pi_114325535
Hoe zit het met het huwelijksrecht in Ausralie, bestaat 'in gemeenschap van goederen' eigenlijk wel, en is dat daar zo gebruikelijk als hier? Dat hij daar anders in staat kan voor een deel misschien ook door een cultuurverschil komen?
Verder ben ik het eens met dr.Bellows. :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:39:28 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114325847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:50 schreef Aventura het volgende:
Wat Lezzer al zei. Vind je vriend kil en zakelijk overkomen. Als je om elkaar geeft hou je toch rekening met elkaars wensen en behoeftes? Je vent wil iets wat niet kan: een gratis inwonende aan huis gekluisterde vrouw/huishoudster mét een zak geld, want onderhouden doet hij je nu ook al niet. Klinkt een beetje zoals dingen er in Pakistan (insert any onderontwikkeld land) aan toe gaan. Vrouwke wordt met bruidsschat en al aan de man des huizes toevertrouwd. Alleen de boze schoonmoeder ontbreekt nog.
Aan de andere kant is eisen in gemeenschap van goederen te trouwen ook niet van deze tijd hè :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:43:48 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114325982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aan de andere kant is eisen in gemeenschap van goederen te trouwen ook niet van deze tijd hè :)
Ik heb ook niet het idee dat TS dat verwacht, ze mag echter wel verwachten dat datgene dat ieder aan het begin van de relatie inbrengt ook na het eventuele beëindigen van de relatie weer aan degene toekomt die het inbrengt, zo ook haar spaargeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:49:14 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326176
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat TS dat verwacht, ze mag echter wel verwachten dat datgene dat ieder aan het begin van de relatie inbrengt ook na het eventuele beëindigen van de relatie weer aan degene toekomt die het inbrengt, zo ook haar spaargeld.
nou nee, tijdens het huwelijk wil ze juist dat alles wat hij inbrengt ook voor 50% aan haar toekomt. dat staat in de OP.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114326753
Het maakt niet zoveel uit wat welke partij wil, het is echter wel een symptoom dat jullie niet op 1 lijn zitten en dus moeten beslissen of dit wel is wat jullie willen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:06:14 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114326833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou nee, tijdens het huwelijk wil ze juist dat alles wat hij inbrengt ook voor 50% aan haar toekomt. dat staat in de OP.
Dat is bij normale huwelijkse voorwaarden meestal ook zo, die zijn er primair op gericht te beschermen wat ieder had, wat er vanaf het huwelijk binnenkomt is gezamenlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:32:38 #127
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114328013
Beste TS, het type HV die vriend met je wil sluiten, is een vorm van "koude uitsluiting" (http://www.huwelijksevoor(...)jkse-voorwaarden.php), waarin dus geen enkel verrekenbeding is opgenomen ter verdeling van toekomstig bezit en inkomen.

Sterker nog, je 'vriend' eist van je dat je nu al inteert op je eigen vermogen en maakt het daarnaast onmogelijk voor je om een redelijke baan te vinden.

De conclusie moge duidelijk zijn: WEGWEZEN NU HET NOG KAN!!!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114328200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
2 x mee eens. Je wilt niet weten wat een ellende het zicht op een erfenis kan geven bij een krakkemikkig huwelijk.

Overigens, bij HVW, kán er wel sprake zijn van jaarlijkse verrekening.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:18:15 #129
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_114330501
HV is de meest verstandige keuze die er is. In mijn optiek zijn huwelijken op HV ook vele male succesvoller, ik heb hier geen enkel bewijs voor, maar wat ik voel en zie in mijn omgeving is het naar mijn mening toch echt zo. Daarnaast baseer je een huwelijk op liefde, niet op geld en bezitting en daarom houdt je het gescheiden.

Dat hij je laat interen op je spaargeld is natuurlijk belachelijk, hij zou je juist nu je werkloos bent 100% moeten steunen financieel, dat vind ik dan wel weer heel zwak en zet tot nadenken. In voor en tegen spoed.
pi_114339915
Mocht ik ooit gaan trouwen, dan is het zeker weten op huwelijkse voorwaarden. Maar, mijn vriendin gaat dan ook werken. Full-time wat mij betreft, je moet niet financieel van elkaar afhankelijk zijn.

MAAR (ja, grote maar), jij bent voor hem verhuisd naar een gat waar niks te verdienen is. Als hij zo vast houdt aan die HV, dan vind ik dat hij OF jou gewoon moet onderhouden, OF hij verhuist samen met jou naar een plek waar je allebei werk hebt.
Het moet niet zo zijn dat hij alle lusten heeft en jou maar laat stikken met de lasten.
Heeft hij er geen zin in? Kom ajb terug naar NL dan...
Da gao nie nou!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 juli 2012 @ 23:18:55 #131
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114340548
terug naar NL is niet nodig zoals hier boven al aangegeven, ik zou dan inderdaad gaan kijken naar een baan op hoeveel km afstand dan ook. En dan eventueel binnen Oz een langere afstandsrelatie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:27:41 #132
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114341071
Relatie, HV, gemeenschap van goederen..

Het gaat er in essentie denk ik om dat je elkaar op enig moment vindt. Als jij 50/50 eist en hij zegt 30/70 en je kan er heel leuk van leven... waarom dan vasthouden aan 50/50??

0/100 is een ander verhaal. Dit verhaal gaat over delen, consensus bereiken. Als je geen consensus kan bereiken ontbreekt de basis voor een relatie, al dan niet met HV. Zo simpel is dat. Dan kan je een eindeloze discussie gaan voeren over hoe je de HV in zou willen of kunnen vullen en al dan niet werken enz., maar dan ga je voorbij aan stap 1.

Een liefdesrelatie gaat in eerste instantie uit van geven en nemen. Ik zou zeggen: neem eens wat van hem Jij doet alleen maar wat hij zegt blijkbaar. Dus of jij bent onderdanig of hij is dominant of zoiets??? Want waarom neem je eigenlijk niets van hem? Hoe gescheiden leven jullie verder? Ofwel: hoe ziet de rest van jullie relatie er uit? Wat hebben jullie WEL samen? Want hier lees ik alleen maar wat jullie NIET samen hebben...
pi_114344804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 03:47 schreef emss het volgende:
Maar nu komt het. Meneer wil trouwen met HW met alle financien gescheiden omdat ik niks bijdraag!!! Ja, hallo!!!
Maak even een rekensommetje waarbij je elk uur huishoudelijk werk op 15 euro/dollar stelt en elke wip op 100 euro/dollar, hij begint immer met de zakelijke benadering.
Best kans dat je er nog goed uitspringt.
En nog veel succes met de relatie !
-
  woensdag 18 juli 2012 @ 02:17:29 #134
323439 HetKlusKonijn
pi_114347335
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:36 schreef blomke het volgende:

Overigens, bij HVW, kán er wel sprake zijn van jaarlijkse verrekening.
Sterker nog, dat zou de normale gang van zaken moeten zijn.
De vriend van TS denkt er kennelijk anders over, vandaar dat ik TS adviseer om de kuierlatten te nemen nu het nog kan. ASAP.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_114347578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:51 schreef quo_ het volgende:

[..]

Maak even een rekensommetje waarbij je elk uur huishoudelijk werk op 15 euro/dollar stelt en elke wip op 100 euro/dollar, hij begint immer met de zakelijke benadering.
Best kans dat je er nog goed uitspringt.
En nog veel succes met de relatie !
Dat helpt niet. Hij zegt dat hij dat huishoudelijk werk net zo goed zelf kan doen... wat een dickhead eigenlijk.. :-) Ik dacht dus dat de relatie goed was voor ik hier kwam... foutje :-)

En waarom vasthouden aan 50/50 en niet 30/70? Dit gaat er vanuit dat ik de rest van m'n leven huisvrouw blijf. Ik had in NL een goede baan, ben ook zeker van plan hier te gaan werken, en blijf solliciteren :-) Wat IK in de toekomst ga verdienen wordt dan ook 50/50 verdeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door emss op 18-07-2012 02:41:02 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 02:48:52 #136
323439 HetKlusKonijn
pi_114347773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 02:32 schreef emss het volgende:

[..]

Dat helpt niet. Hij zegt dat hij dat huishoudelijk werk net zo goed zelf kan doen... wat een dickhead eigenlijk.. :-) Ik dacht dus dat de relatie goed was voor ik hier kwam... foutje :-)

En waarom vasthouden aan 50/50 en niet 30/70? Dit gaat er vanuit dat ik de rest van m'n leven huisvrouw blijf. Ik had in NL een goede baan, ben ook zeker van plan hier te gaan werken, en blijf solliciteren :-) Wat IK in de toekomst ga verdienen wordt dan ook 50/50 verdeeld.
Jôh, geef die kloris nou gewoon een schop onder zijn kont. ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 05:56:28 #137
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114349030
quote:

[..]

Succes met het zoeken naar een nieuwe baan en met de verhuizing. Ik hoop voor jou dat het snel lukt. :)
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 06:10:38 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_114349050
quote:

[..]

Ik denk dat je het zelf eigenlijk ook al wel weet :) gewoon op zoek gaan naar een baan ergens anders. Je kunt zoveel beter krijgen dan dit!
pi_114349154
quote:

Ik ben ook wel eens boos op mijn man, maar na een tijdje (zeg, binnen een paar uur) is dat helemaal verdwenen en denk ik er weer heel anders over. Jij hebt dit topic geopend, dingen van je af kunnen schrijven en....na een heel lange tijd denk je nog steeds wat je hierboven schrijft, Aye. Klinkt niet goed, meid. Zoek die baan, maakt niet uit hoever weg in Australie, wordt weer zelfstandig en kijk dan wat je relatie nog waard is. Succes!
  woensdag 18 juli 2012 @ 07:15:41 #140
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_114349219
quote:

[..]

Dat helpt niet. Hij zegt dat hij dat huishoudelijk werk net zo goed zelf kan doen...
Dan doet hij dat toch? Nadat jij in je eigen huis bent ingetrokken...

Ik vind het echt klinken alsof hij je gewoon wilt isoleren van je omgeving en jou zowel financieel als sociaal van hem afhankelijk wilt maken. :{ En de volgende stap is wat? Dat hij zijn makke lammetje gaat slaan wanneer ze hem tegenspreekt? Al is dat op dit punt natuurlijk vrij vergezocht, maar ik krijg echt zo'n gevoel bij hem, sowieso omdat slachtoffers van huiselijk geweld dus vaak eerst geïsoleerd worden en afhankelijk worden gemaakt van de dader.
pi_114349609
Bedankt voor de reacties allemaal!!! Ik weet wat ik moet doen... wegwezen!!! En wie weet lost het zich allemaal wel op als we uit elkaar zijn, misschien wordt het een tijdelijke break, who knows... maar op dit moment moeten we even uit elkaar. Er is echt nog wel liefde in deze relatie, hij is een geweldige vent, en ik vond alles ook prima totdat ik me realiseerde dat hij gewoon niet te vermurwen valt.... Hij wil wat hij wil, en daar blijft hij bij. En daar heb ik moeite mee, dat hij mijn standpunt niet inziet, maar wie weet misschien trekt hij bij... Voor nu ga ik eerst een tijdje lekker backpacken/relaxen en dan een baan zoeken ergens anders.
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 08:18:00 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_114349650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:13 schreef emss het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal!!! Ik weet wat ik moet doen... wegwezen!!! En wie weet lost het zich allemaal wel op als we uit elkaar zijn, misschien wordt het een tijdelijke break, who knows... maar op dit moment moeten we even uit elkaar. Er is echt nog wel liefde in deze relatie, hij is een geweldige vent, en ik vond alles ook prima totdat ik me realiseerde dat hij gewoon niet te vermurwen valt.... Hij wil wat hij wil, en daar blijft hij bij. En daar heb ik moeite mee, dat hij mijn standpunt niet inziet, maar wie weet misschien trekt hij bij... Voor nu ga ik eerst een tijdje lekker backpacken/relaxen en dan een baan zoeken ergens anders.
Heel goede keuze :Y even tijd voor jezelf en wat jij wil. Hij zou eens aan een hond moeten denken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juli 2012 @ 08:40:20 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114349896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:13 schreef emss het volgende:
Verstandig. Neem afstand, zoek een baan en een eigen plekje en bekijk op je gemak of je wel verder wilt in deze relatie. Maar zolang die relatie niet gelijkwaardig is (en dan bedoel ik niet op financieel gebied ;) ) heeft die geen toekomst. Kies nu eerst voor jezelf en later eventueel voor jullie samen. Of niet ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:11:17 #144
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114350423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 03:47 schreef emss het volgende:
Denk je 3 jaar een goede relatie te hebben, blijkt opeens dat je het oneens bent over de Huwelijkse Voorwaarden. We hebben nog geen trouwdatum, maar praten wel af en toe over trouwen, en dat is maar goed ook. Beter dat we er nu achter komen dat we het niet eens kunnen worden dan straks vlak voor het huwelijk :-)
En toch ben je met die gesprekken veel te laat. Die had je allemaal moeten hebben vóór jij je boeltje oppakte, je leven in NL opgaf en je op een locatie ging wonen waar je geen werk kon vinden. Ik weet waarover ik praat, mijn vriendin heeft min of meer hetzelfde gedaan als jij. Maar in tegenstelling tot jouw vriend heb ik het initiatief genomen om dit allemaal uitvoerig te besrpeken voor we samen die stap maakten. Niet zo romantisch en niet zo "avontuurlijk", maar wel heel erg praktisch. En ik regel dingen liever van te voren goed, zodat we samen weten waar we aan toe zijn, dan dat ik alles van de liefde laat afhangen en er dan na een half jaar achter kom dat we er allebei heel anders over denken.

De dingen die we samen hebben afgesproken zijn onder andere dat ik haar (en haar kind) onderhoud zolang zij geen baan heeft. Daar tegenover stond mijn "eis" dat zij haar best zou doen om de taal te leren en (spreek voor zich, maar toch) zich in eerste instantie zou richten op de kleine om die op school een goede start te geven.
We hebben afgesproken om in eerste instantie de financieën gescheiden te houden. Haar spaargeld is van haar, en dat gebruikt ze dus ook niet. Tenslotte áls het mis gaat heeft ze wel een buffer nodig om weer terug te keren naar haar thuisland. Ik betaalde in eerste instantie dus gewoon alles. Het huis, het huishouden, haar auto, spullen voor de kleine en "zakgeld" (weet even geen beter woord :P ) voor haar.
Voor wat betreft geregistreerd partnerschap (ik heb het niet zo op trouwen) hebben we afgesproken dat we dat regelen zodra we er zeker van zijn dat het echt samen gaat werken én dat als het tóch mis gaat zij dusdanig in NL gesetteld is dat ze hoe dan ook hier blijft. Dat punt komt inmiddels aardig dichtbij, dus dat zal begin volgend jaar wel de volgende stap zijn. Ze heeft inmiddels zelf ook een fulltime baan en nu gaat al het geld dus min of meer gedeeld. We houden allebei een deel voor onszelf, en de rest gaat gezamelijk.

Samengevat (mijn mening):
- Je had dit allemaal al veeeeel eerder moeten bespreken, iig vóór je ging verhuizen
- Je vriend is een botte hork dat hij jou van je spaargeld laat leven
- Je moet pas aan trouwen gaan denken op het moment dat jij hoe dan ook in Oz zou blijven. Stel dat hij morgen dood neer valt... blijf je dan lekker in Oz? Of ga je dan terug naar NL. In het laatste geval: houd alles nog even fijn gescheiden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:24:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114358657
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:18 schreef computerprobleem het volgende:
Wat is het probleem TS? Het lijkt wel alsof je uitgaat van een scheiding en daarom verdrietig bent over de Huwelijkse Voorwaarden, want zo krijg je niet waar je op gehoopt had? Logisch dat hij wil trouwen onder die voorwaarden. Jij hebt immers niets, en hij waarschijnlijk veel meer. Je geeft al aan dat jij thuis zit, dus je hebt ook makkelijk.

En ik denk dat er meer achter zit dan ''echte liefde'', aangezien je je nu al zorgen maakt om een scheiding en daarom de Huwelijkse Voorwaarden niet ziet zitten. Trouw dan gewoon niet. En is je vriend een Australiër of een Nederlander?
TS heeft wel vermogen, daar leeft ze nu van, en het grootste probleem met de door hem voorgestelde HV is volgens mij dat hij ook tijdens het huwelijk alle inkomsten gescheiden wil houden, maar het voor TS op die locatie onmogelijk is eigen inkomsten te genereren, en zij dus op haar vermogen moet interen tot ze niets meer heeft.

Als ieder bij de scheiding zou krijgen wat hij/zij zou inbrengen en tijdens het huwelijk alles 50/50 zou gaan denk ik niet dat TS er een probleem mee zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:46:01 #146
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114359580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS heeft wel vermogen, daar leeft ze nu van, en het grootste probleem met de door hem voorgestelde HV is volgens mij dat hij ook tijdens het huwelijk alle inkomsten gescheiden wil houden, maar het voor TS op die locatie onmogelijk is eigen inkomsten te genereren, en zij dus op haar vermogen moet interen tot ze niets meer heeft.

Als ieder bij de scheiding zou krijgen wat hij/zij zou inbrengen en tijdens het huwelijk alles 50/50 zou gaan denk ik niet dat TS er een probleem mee zou hebben.
Maar dus niet wat haar vriend nu al heeft neem ik aan.
Want stel dat het, stel dat TS ons niet alles verteld en haar vriend eigenlijk een miljonair is, dan vind ik niet dat zij recht moet hebben op wat hij nu heeft, indien er een scheiding plaats vind.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juli 2012 @ 13:49:51 #147
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114359765
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:46 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Want stel dat het, stel dat TS ons niet alles verteld en haar vriend eigenlijk een miljonair is, dan vind ik niet dat zij recht moet hebben op wat hij nu heeft, indien er een scheiding plaats vind.
dan kan hij aangeven dat in elk geval het inkomen tijdens het huwelijk evenredig verdeeld wordt aangezien hij haar weerhoud van te werken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:52:25 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114359891
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:46 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Dat verwacht ze toch ook niet.
Overigens weten we niets van zijn vermogen, ook niet van het hare, dus het zou wel zo kunnen zij dan zij net zoveel spaargeld heeft als zijn huis waard is.

Niemand stelt dat de een recht zou moeten hebben op dat wat de ander nu heeft, alleen dat ze beiden in staat zouden moeten worden gesteld te behouden wat ze nu hebben, zowel gedurende het huwelijk als bij een eventuele scheiding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:53:47 #149
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114359981
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat verwacht ze toch ook niet.
Overigens weten we niets van zijn vermogen, ook niet van het hare, dus het zou wel zo kunnen zij dan zij net zoveel spaargeld heeft als zijn huis waard is.

Niemand stelt dat de een recht zou moeten hebben op dat wat de ander nu heeft, alleen dat ze beiden in staat zouden moeten worden gesteld te behouden wat ze nu hebben, zowel gedurende het huwelijk als bij een eventuele scheiding.
Wat als haar vriend erg veel verdient? Dan lijkt mij dat oneerlijk.
Stel hij verdient 2 ton per jaar en zij komt zelfs als ze werkt niet een 30 duizend en ze geeft al aan dat hij alles betaalt, dan vind ik het ook onterecht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juli 2012 @ 13:57:45 #150
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114360164
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:53 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Wat als haar vriend erg veel verdient? Dan lijkt mij dat oneerlijk.
Stel hij verdient 2 ton per jaar en zij komt zelfs als ze werkt niet een 30 duizend en ze geeft al aan dat hij alles betaalt, dan vind ik het ook onterecht.
dankzij wie werkt ze niet?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:52:49 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114362952
Ik denk dat we dat probleempje beter links kunnen laten liggen ...

Heb je al met je vriend gesproken over de consequenties die je aan zijn halsstarrige houding hangt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')