Ja... "meneer" :-) Ik ben behoorlijk pissig. Hij heeft een goede baan, dus ik snap dat hij z'n financieen wil beschermen, maar hallo, het is net alsof hij me als een golddigger ziet. Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk.... inderdaad niet goed voor de relatie..... alles wat hij NU heeft is van hem, al z'n spaargeld, z'n huis, z'n meubels.... maar ik vind dus echt dat alles TIJDENS het huwelijk 50/50 moet zijn. Ben ik daar nu onredelijk in? Door te trouwen met HV verwacht hij dus wel van mij dat ik m'n huwelijkse rechten opzeg....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 04:25 schreef Trebo het volgende:
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.
Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen
De ideale uitgangspositie van een gezonde relatie meid!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 05:41 schreef emss het volgende:
[..]
Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus! Zonde misschien van de tijd die in deze relatie zit, maar het is nog veel "zonderder" als je de rest van je leven er ook instopt.quote:
Waar is dit op gebaseerd?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef Karina het volgende:
Jij hebt heel wat voor hem over maar hij zo te zien niet zoveel voor jou...
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd?
Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd?
Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekkeing tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef Karina het volgende:
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?
OK, daar hebben jullie een goed punt. Inderdaad te allen tijde elkaar laten gaan en staan waar men wil. Ook als dat (dagelijks) een paar honderd kilometer verderop is.quote:"Maar ja, vriendlief vindt 200km te ver weg "want dan zien we elkaar nooit en dat is niet de bedoeling van samenwonen"... "
En stel dat vermogen is weg?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:39 schreef Leandra het volgende:
HW zijn heel verstandig, maar het is idd heel flauw van hem om zijn inkomen ook na het huwelijk apart te willen houden.
Nu heeft hij X aan vermogen, en jij Y en als het huwelijk beëindigd zou worden zou ieder dat vermogen nog steeds moeten hebben, ongeacht of dat geld of goederen zijn, dus zijn huis nog steeds zijn huis, jouw spaargeld nog steeds jouw spaargeld.
Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
En stel dat vermogen is weg?
-ik ben het met je eens hoor, ik ben een voorstander van een "voor het huwelijk vergaard vermogen" in ieder geval ergens vast laten leggen-
Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschienquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.
Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschien
Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?
Maar idd, andere discussie.
Dat dus, met het verschil dat TS nu al van haar vermogen leeft, daar zou ik iig direct mee ophouden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.
In het geval van TS zou ik gaan rennen, en snel ook.
Vooral omdat hij zegt dat hij haar niet nodig heeft. Dat is in principe heel gezond, maar komt toch wel heel onromantisch over. Dat hij zegt dat TS niks bijdraagt vind ik ronduit kwetsend eigenlijk.
Dan heb je toch een kortzichtig persoon te pakken? Sowieso als dit zich al een poosje afspeelt zou ik mijn conclusies trekken en trouwen allang van de baan hebben geschoven en voor mezelf gaan. Werken lijkt me juist prettig zodat je onder de (lokale) mensen komt en een eigen sociaal leven kan opbouwen buiten dat je ook nog eens inkomsten inbrengt. Wat moet je met zo'n man? Wat zie je nog verder in hem dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef emss het volgende:
Nou, ik had een simpele bruiloft op het strand in gedachten met een lekkere barbie (bbq)...![]()
Maar ik ben inmiddels op zoek naar banen in heel Australie, dit speelt al een tijdje, en het lijkt erop dat hij gewoon mijn positie niet in kan zien of niet in wil zien.
Jamaar en dan? Het spaargeld van TS raakt op een gegeven moment ook op, en als ze niet mag werken is het gauw klaarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
Daar gaat het toch niet om. Het gaat om het principe dat hij vanalles van TS verwacht - tot haar spaargeld opmaken omdat ze geen werk te ver weg mag zoeken aan toe - maar van hem mag ze niks verwachten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |