abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105372930
Ik ga aangifte doen tegen een 'vriend' omdat hij me aangevallen heeft. Gevolg van zijn aanval was bij mij: blauwe plekken bij oog, kaak, neus, hals, en gekneusde luchtpijp en ribben (bij de huisarts vast laten leggen). Ik was eerst te emotioneel en te geschrokken om aangifte te doen, maar op aandringen van vrienden heb ik toch een afspraak gemaakt. Dus ik ga maandag aangifte doen.

Maar.... wat gebeurt er hierna met de 'dader'? Ik zal dit maandag ook aan de politie vragen, maar misschien zijn er hier mensen met ervaring? Ik wil dat hij bekend is bij de politie, en dat er een aangifte tegen hem ligt. Als er uiteindelijk niets met mijn aangifte gedaan wordt door gebrek aan getuigen, kan me dat niet schelen. Wat vragen die ik nu heb:

Hoe lang duurt het voordat hij bericht krijg dat ik aangifte gedaan heb, en dat hij voor moet komen? Mag hij in de tussentijd het land verlaten (hij gaat over 6 dagen op vakantie)? Krijgt hij een strafblad (ook als er niets met de aangifte gedaan wordt)?
pi_105373015
Strafblad krijg je pas als je ergens voor veroordeeld word meen ik.

Maar gezien de ernst van de zaak zal hij waarschijnlijk worden opgepakt.
(hoewel nederland kennende.. wellicht krijgt hij een uitnodiging om voor een gesprek langs te komen :') )

Maar anderen hier weten dit wel hoe het zit.
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:26:51 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_105373046
Hij zal verhoord worden door de politie om zijn kant van het verhaal te vertellen en er zal waarschijnlijk proces verbaal tegen hem opgemaakt worden.

Heb je getuigen? Zorg dan zeker dat zij je aangifte steunen. Neem ze mee of laat ze later bij de politie langs gaan om een verklaring af te leggen.

Hierna wordt het hele spul aan de officier van justitie voorgelegd om te beoordelen of het een zaak is of niet; of er dus genoeg is voor een veroordeling.

-edit- Bedenk wel dat dit Nederland is een geen CSI er gat niemand zomaar met loeiende sirenes opgepakt worden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:29:40 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105373138
langdradige trage bureaucratische rompslomp met tegenvallende resultaten

welkom in Nederland
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_105373151
In NL is het nog altijd zo dat daders gematst worden en jij als slachtoffer altijd nakijken hebt. }:|
Verwacht er niet veel van en werk aan je eigen herstel is het beste advies. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_105373176
En mag ik zelf het land verlaten? Ik hoef toch niet in NL te blijven om dit af te wachten? Ik ga namelijk mid-januari voor een aantal maanden naar het buitenland voor stage.
pi_105373228
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:30 schreef emss het volgende:
En mag ik zelf het land verlaten? Ik hoef toch niet in NL te blijven om dit af te wachten? Ik ga namelijk mid-januari voor een aantal maanden naar het buitenland voor stage.
Natuurlijk mag je het land uit, je hoeft niet je plannen te verzetten omdat iemand je mishandeld heeft. Gewoon aangifte doen en zo mogelijk getuigen meenemen of later horen.
Powered by Janetje®
pi_105373364
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:37:56 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_105373400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
Wel aangifte doen, je weet maar nooit. Maar reken er op dat er weinig uitkomst is.
Misschien omdat je een vrouw bent, door een man mishandeld, dat ze er meer werk van maken.
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:48:06 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105373697
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:29 schreef leeell het volgende:
langdradige trage bureaucratische rompslomp met tegenvallende resultaten

welkom in Nederland
Onzin. Na het opnemen van de aangifte (eventueel getuigen ook een verklaring laten afleggen en foto's die bij de dokter zijn gemaakt meenemen!) zal de verdachte een uitnodiging krijgen. Hij kan zich dan al dan niet vrijwillig melden op het bureau. Na het opnemen van zijn verklaring zal hij waarschijnlijk een dagvaarding ontvangen. Indien hij door de rechter een veroordeling krijgt heeft hij een strafblad. (feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)
From feudal serf to spender.
pi_105373744
quote:
Zijn naam gewoon opgeven bij de aangifte.
En tegen hem zeggen dat hij onder ede dat mag afleggen straks. (meineed word flink bestraft)

Overigens heb je concreet bewijs dat het wel ernstig was.
Je bent zo slim geweest om naar een arts te gaan en het vast te leggen.

Dat alleen al zal je enorm helpen straks en kan die getuige ook niet zomaar iets beweren.

Je vrienden hebben ook kunnen constateren wanneer je opeens blauwe plekken etc had.
Ook dat helpt ook al waren ze er niet bij. (tijdslijn)
pi_105373767
Recht in eigen hand nemen, TS!
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_105373783
quote:
(feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)
Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105373892
Ik ben een keer aangevallen bij een verkeersruzie.
Omdat zij met zijn 2en waren en ik alleen is mijn aanklacht vervallen dus succes.
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:57:02 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105373963
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.

:)
Is ook maar net afhankelijk waarvoor je veroordeelt bent en waarvoor je een VOG wil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_105373982
Waren er getuigen? Zo niet, dan is het jouw woord tegen het zijne. Je hebt dan wel bewijs van jouw verwondingen, maar je hebt geen bewijs dat je die verwondingen hebt opgelopen als gevolg van zijn handelen. Je kunt bijvoorbeeld niet bewijzen dat je die verwondingen niet al daarvoor had opgelopen.
De aangifte heeft misschien alleen zin bij een volgende keer, zodat jij kan bewijzen dat het niet een eenmalige foute actie was van hem.
pi_105374316
Mijn zoon van (toen) 12 was aangevallen door een jongen van 15. Daarbij brak hij zijn pols. Na de aangifte hebben we maanden (!) niets meer vernomen, totdat er een brief van de officier van justitie kwam waarin stond dat deze besloten had de zaak verder te laten rusten. Dader kwam er met een waarschuwing vanaf.
Er waren ook getuigen trouwens. Door dit voorval is mijn achting voor het rechtsysteem hier in Nederland weer aardig gedaald. Ik wens je dus succes om de dader wel veroordeeld te krijgen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:08:43 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105374320
Is de schade behalve door de huisarts ook met foto's vastgelegd?
Doen.... want op papier is het over het algemeen een stuk minder schokkend dan in plaatjes, zeker als je daar weken/maanden later op terug moet komen en er niets meer te zien is.

Wel van die foto's afblijven zodat ze onbewerkt zijn en blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:11:38 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105374408
Ik heb onlangs aangifte gedaan van mishandeling. Iemand had mij zonder echt goede aanleiding voor mn kop geslagen. Onmiddellijk politie gebeld, kerel is gelijk meegenomen en een kleine 6 uur vast gehouden.. Weekje later brief van Ovj dat 15-12-11 een gesloten zitting is. ^O^
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:12:10 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105374427
Ik ben ooit eens op mijn muil gepeerd en heb aangifte gedaan omdat ik wist dat de dader een bekende was van de politie.

Heeft hem € 500,- gekost en een aantal weken voorwaardelijk.

Ik kom hem nog wel eens tegen met stappen, zo mak als een lammetje! :') Zelfs uitdagen had geen zin (Als je me nog eens wil slaan, kun je beter mij die € 500,- geven.), dus hij zal er wel van geleerd hebben. O+

Geen idee of dit bij een eerste vergrijp (Ik neem aan dat TS niet vaker geslagen wordt en dat haar 'vriend' het ook niet dagelijks deed?) ook zo is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_105374447
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:54 schreef Bohica666999 het volgende:
Ik ben een keer aangevallen bij een verkeersruzie.
Omdat zij met zijn 2en waren en ik alleen is mijn aanklacht vervallen dus succes.
toch adviseer ik de TS het te doen. hopelijk komt er een uitspraak uit in het voordeel van de TS. zo niet dan is het altijd goed voor de toekomst als hij haar of iemand anders aanvalt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_105374524
quote:
hmm dat is relatief makkelijk te weerleggen als ik zo het lijstje in de OP lees, het is dus wel degelijk een getuige de vraag is hoeveel je eraan hebt. maar mogelijk dat hij de politie toch wel wat eerlijker beantwoordt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_105374661
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Rene op 09-12-2011 13:34:51 ]
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:25:20 #24
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_105374894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:19 schreef letselschadeadvocaat het volgende:
-knip- spam
Een van de redenen zal zijn dat er bewijs moet zijn. Je kunt inderdaad een schadeclaim bij iemand neerleggen, maar als er geen bewijzen zijn, blijft het het ene woord tegen het andere. Lijkt mij dat zonder juridische uitspraak of voldoende bewijzen (minimaal 2 afzonderlijke getuigen) je weinig kans maakt. -O-

@TS: wel aangifte doen, als is het alleen maar voor jezelf of om hem iets duidelijk te maken. Maar zeker wel doen. Niet geschoten is altijd mis.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:30:02 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105375063
God nog an toe, men gaat wel ver qua klantenwerving tegenwoordig.... zelfs een account aanmaken om iemand die een topic geopend heeft te werven is kennelijk acceptabel binnen de "normen en waarden" van de letselschadeadvocaat :r

Had dan normaal gereageerd en niet gelijk een linkdump gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')