Natuurlijk mag je het land uit, je hoeft niet je plannen te verzetten omdat iemand je mishandeld heeft. Gewoon aangifte doen en zo mogelijk getuigen meenemen of later horen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:30 schreef emss het volgende:
En mag ik zelf het land verlaten? Ik hoef toch niet in NL te blijven om dit af te wachten? Ik ga namelijk mid-januari voor een aantal maanden naar het buitenland voor stage.
Wel aangifte doen, je weet maar nooit. Maar reken er op dat er weinig uitkomst is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
Onzin. Na het opnemen van de aangifte (eventueel getuigen ook een verklaring laten afleggen en foto's die bij de dokter zijn gemaakt meenemen!) zal de verdachte een uitnodiging krijgen. Hij kan zich dan al dan niet vrijwillig melden op het bureau. Na het opnemen van zijn verklaring zal hij waarschijnlijk een dagvaarding ontvangen. Indien hij door de rechter een veroordeling krijgt heeft hij een strafblad. (feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:29 schreef leeell het volgende:
langdradige trage bureaucratische rompslomp met tegenvallende resultaten
welkom in Nederland
Zijn naam gewoon opgeven bij de aangifte.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.quote:(feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)
Is ook maar net afhankelijk waarvoor je veroordeelt bent en waarvoor je een VOG wil.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.
toch adviseer ik de TS het te doen. hopelijk komt er een uitspraak uit in het voordeel van de TS. zo niet dan is het altijd goed voor de toekomst als hij haar of iemand anders aanvalt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:54 schreef Bohica666999 het volgende:
Ik ben een keer aangevallen bij een verkeersruzie.
Omdat zij met zijn 2en waren en ik alleen is mijn aanklacht vervallen dus succes.
hmm dat is relatief makkelijk te weerleggen als ik zo het lijstje in de OP lees, het is dus wel degelijk een getuige de vraag is hoeveel je eraan hebt. maar mogelijk dat hij de politie toch wel wat eerlijker beantwoordtquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Een van de redenen zal zijn dat er bewijs moet zijn. Je kunt inderdaad een schadeclaim bij iemand neerleggen, maar als er geen bewijzen zijn, blijft het het ene woord tegen het andere. Lijkt mij dat zonder juridische uitspraak of voldoende bewijzen (minimaal 2 afzonderlijke getuigen) je weinig kans maakt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |