Natuurlijk mag je het land uit, je hoeft niet je plannen te verzetten omdat iemand je mishandeld heeft. Gewoon aangifte doen en zo mogelijk getuigen meenemen of later horen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:30 schreef emss het volgende:
En mag ik zelf het land verlaten? Ik hoef toch niet in NL te blijven om dit af te wachten? Ik ga namelijk mid-januari voor een aantal maanden naar het buitenland voor stage.
Wel aangifte doen, je weet maar nooit. Maar reken er op dat er weinig uitkomst is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
Onzin. Na het opnemen van de aangifte (eventueel getuigen ook een verklaring laten afleggen en foto's die bij de dokter zijn gemaakt meenemen!) zal de verdachte een uitnodiging krijgen. Hij kan zich dan al dan niet vrijwillig melden op het bureau. Na het opnemen van zijn verklaring zal hij waarschijnlijk een dagvaarding ontvangen. Indien hij door de rechter een veroordeling krijgt heeft hij een strafblad. (feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:29 schreef leeell het volgende:
langdradige trage bureaucratische rompslomp met tegenvallende resultaten
welkom in Nederland
Zijn naam gewoon opgeven bij de aangifte.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Getuigen heb ik niet, helaas. Wel een jongen die hem van me af heeft getrokken, maar hij beweert nu niets gezien te hebben, en dat het helemaal niet zo ernstig is als ik beweer (vriend van).
Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.quote:(feit blijft voor de rest van zijn leven staan, mag echter na jaren niet meer tegen hem gebruikt worden als hij bijvoorbeeld een vog wil oid)
Is ook maar net afhankelijk waarvoor je veroordeelt bent en waarvoor je een VOG wil.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Die verklaring omtrent gedrag heb ik bij wijze van spreke daags na mijn veroordeling opgehaald en dat was geen enkel probleem.
toch adviseer ik de TS het te doen. hopelijk komt er een uitspraak uit in het voordeel van de TS. zo niet dan is het altijd goed voor de toekomst als hij haar of iemand anders aanvalt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:54 schreef Bohica666999 het volgende:
Ik ben een keer aangevallen bij een verkeersruzie.
Omdat zij met zijn 2en waren en ik alleen is mijn aanklacht vervallen dus succes.
hmm dat is relatief makkelijk te weerleggen als ik zo het lijstje in de OP lees, het is dus wel degelijk een getuige de vraag is hoeveel je eraan hebt. maar mogelijk dat hij de politie toch wel wat eerlijker beantwoordtquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Een van de redenen zal zijn dat er bewijs moet zijn. Je kunt inderdaad een schadeclaim bij iemand neerleggen, maar als er geen bewijzen zijn, blijft het het ene woord tegen het andere. Lijkt mij dat zonder juridische uitspraak of voldoende bewijzen (minimaal 2 afzonderlijke getuigen) je weinig kans maakt.quote:
Kijk, dat geeft me wel weer hoop. Is hij ook strafbaar als hij een oproep krijgt zich bij de politie te melden en hij reageert niet omdat hij op vakantie is? (wishfull thinkingquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:11 schreef blup het volgende:
Ik heb onlangs aangifte gedaan van mishandeling. Iemand had mij zonder echt goede aanleiding voor mn kop geslagen. Onmiddellijk politie gebeld, kerel is gelijk meegenomen en een kleine 6 uur vast gehouden.. Weekje later brief van Ovj dat 15-12-11 een gesloten zitting is.
Als zemet jouw zaak te weinig doen neem je toch een advocaat? Een agent is verplicht je aangifte op te nemen, en als het allemaal niet snel genoeg gaat zet je er zelf lekker vaart achter.quote:
Ik begrijp niet helemaal waarom je al die mogelijke problemen erbij haalt. Zijn het dingen waar je echt bang voor moet zijn omdat hij dat ook bij anderen heeft geflikt of is je fantasie op hol geslagen?quote:Op maandag 12 december 2011 14:04 schreef emss het volgende:
Zo. aangifte gedaan. Duurde 2 uur, en mijn hele verhaal op papier gezet. Aanleiding was een meningsverschil over geld, en dat klonk best wel dom zoals het opgeschreven werd, maar ja, het gaat tenslotte om het feit dat ik in elkaar geslagen ben, en niet om het feit dat we daarvoor een kinderachtige ruzie over geld hadden.
Anyway, de politie zei ze dat ze huiselijk geweld (dader = huisvriend, niet van mij, maar van een huisgenoot) hoog opgnemen, en vooral omdat hij een man is en ik een vrouw. Ook bestaat de kans dat hij donderdag niet op vakantie kan, als hij opgeroepen wordt voor verhoor.
Tja, en daar word ik wel nerveus van. Hij wordt natuurlijk echt pisnijdig op mij als hij niet op vakantie kan (naar Thailand geloof ik). En ik ga in januari naar het buitenland voor een paar maanden en ik ben bang dat hij mij dwars gaat zitten, zodat ik straks ook niet weg kan, dat hij bv een tegenaangifte gaat doen gewoon om mij te pesten. Er is absoluut NIETS waar hij aangifte van kan doen, maar hij kan natuurlijk wel zo een heel proces in gang zetten met verhoren, naar de rechter, etc... en dat kan wel eens heel lang gaan duren :-( Misschien toch beter om het gewoon in te trekken? Bovendien het land waar ik heen ga, is nogal streng als je in aanraking bent gekomen met de politie, en kunnen zo een visum intrekken :-(
Vanavond de wijkagent vragen, als hij langs komt. Hopelijk kan hij me advies geven. Ik wil natuurlijk aangifte doen, maar het is me niet waard dat daardoor mijn plannen in het water lopen.
Deze jongen kun je gerust noemen met naam en toenaam. Indien noodzakelijk zal de politie ook hem kunnen verhoren of laten verhoren. Daarvan komt dan wel naar voren wat ie werkelijk heeft gezien en wat niet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef emss het volgende:
Gekneusde luchtpijp.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou je meteen aangifte doen? Waarom lopen we voor elk wissewasje bij de politie en de rechtbank. Ga eens je eigen problemen oplossen. Een paar klappen en een goed gesprek doen wonderen. Kun je al die kosten achterwege late.
Excuses, ik zie nou pas dat TS een vrouw is.quote:
Ja, ik heb foto's gemaakt. In kleur uitgeprint en bij de politie ingeleverd. Wel raar, want op het bureau waren ze heel verontwaardigd en de wijkagent zou meteen 's avonds langskomen (gisteren dus), maar hij is helemaal niet geweest!quote:Op maandag 12 december 2011 20:44 schreef Inlognaam het volgende:
Weet niet in hoeverre je blauwe plekken nu nog zichtbaar zijn, maar leg ze nog even vast. Nu kan het nog, over een week niet meer als het al volledig weggetrokken is.
Waarom is ie niet geweest dan? Misschien is ie het vergeten. Hou het warm, laat weten dat je toch nog wilt dat die agent langskomtquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:03 schreef emss het volgende:
[..]
Ja, ik heb foto's gemaakt. In kleur uitgeprint en bij de politie ingeleverd. Wel raar, want op het bureau waren ze heel verontwaardigd en de wijkagent zou meteen 's avonds langskomen (gisteren dus), maar hij is helemaal niet geweest!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |