Ja... "meneer" :-) Ik ben behoorlijk pissig. Hij heeft een goede baan, dus ik snap dat hij z'n financieen wil beschermen, maar hallo, het is net alsof hij me als een golddigger ziet. Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk.... inderdaad niet goed voor de relatie..... alles wat hij NU heeft is van hem, al z'n spaargeld, z'n huis, z'n meubels.... maar ik vind dus echt dat alles TIJDENS het huwelijk 50/50 moet zijn. Ben ik daar nu onredelijk in? Door te trouwen met HV verwacht hij dus wel van mij dat ik m'n huwelijkse rechten opzeg....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 04:25 schreef Trebo het volgende:
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.
Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen
De ideale uitgangspositie van een gezonde relatie meid!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 05:41 schreef emss het volgende:
[..]
Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus! Zonde misschien van de tijd die in deze relatie zit, maar het is nog veel "zonderder" als je de rest van je leven er ook instopt.quote:
Waar is dit op gebaseerd?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef Karina het volgende:
Jij hebt heel wat voor hem over maar hij zo te zien niet zoveel voor jou...
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd?
Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd?
Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekkeing tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef Karina het volgende:
Zij verhuist wel naar de andere kant van de wereld voor hem. En hij wil niet dat ze een baan zoekt die ver van huis is "omdat hij haar dan niet zoveel ziet", dus moet ze voor hem thuiszitten en van haar spaargeld leven. Wat doet hij voor haar dan?
OK, daar hebben jullie een goed punt. Inderdaad te allen tijde elkaar laten gaan en staan waar men wil. Ook als dat (dagelijks) een paar honderd kilometer verderop is.quote:"Maar ja, vriendlief vindt 200km te ver weg "want dan zien we elkaar nooit en dat is niet de bedoeling van samenwonen"... "
En stel dat vermogen is weg?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:39 schreef Leandra het volgende:
HW zijn heel verstandig, maar het is idd heel flauw van hem om zijn inkomen ook na het huwelijk apart te willen houden.
Nu heeft hij X aan vermogen, en jij Y en als het huwelijk beëindigd zou worden zou ieder dat vermogen nog steeds moeten hebben, ongeacht of dat geld of goederen zijn, dus zijn huis nog steeds zijn huis, jouw spaargeld nog steeds jouw spaargeld.
Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
En stel dat vermogen is weg?
-ik ben het met je eens hoor, ik ben een voorstander van een "voor het huwelijk vergaard vermogen" in ieder geval ergens vast laten leggen-
Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschienquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er nogal aan of het weg is om van te leven of om over de balk te smijten, als er van geleefd is mag het wat mij betreft weer uit de gezamenlijke assets gehaald worden.
Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou met weg bedoel ik ook helemaal weg. Maar goed, andere discussie misschien
Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je dus waarschijnlijk allebei minder dan waar je mee begon, of is het complete vermogen van de ander wel in stand gebleven?
Maar idd, andere discussie.
Dat dus, met het verschil dat TS nu al van haar vermogen leeft, daar zou ik iig direct mee ophouden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom zou ik wel als het echt vermogen is (en dan heb ik het over meer dan 20K) dat ook écht apart zetten.
In het geval van TS zou ik gaan rennen, en snel ook.
Vooral omdat hij zegt dat hij haar niet nodig heeft. Dat is in principe heel gezond, maar komt toch wel heel onromantisch over. Dat hij zegt dat TS niks bijdraagt vind ik ronduit kwetsend eigenlijk.
Dan heb je toch een kortzichtig persoon te pakken? Sowieso als dit zich al een poosje afspeelt zou ik mijn conclusies trekken en trouwen allang van de baan hebben geschoven en voor mezelf gaan. Werken lijkt me juist prettig zodat je onder de (lokale) mensen komt en een eigen sociaal leven kan opbouwen buiten dat je ook nog eens inkomsten inbrengt. Wat moet je met zo'n man? Wat zie je nog verder in hem dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef emss het volgende:
Nou, ik had een simpele bruiloft op het strand in gedachten met een lekkere barbie (bbq)...![]()
Maar ik ben inmiddels op zoek naar banen in heel Australie, dit speelt al een tijdje, en het lijkt erop dat hij gewoon mijn positie niet in kan zien of niet in wil zien.
Jamaar en dan? Het spaargeld van TS raakt op een gegeven moment ook op, en als ze niet mag werken is het gauw klaarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
Daar gaat het toch niet om. Het gaat om het principe dat hij vanalles van TS verwacht - tot haar spaargeld opmaken omdat ze geen werk te ver weg mag zoeken aan toe - maar van hem mag ze niks verwachten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef Sorella het volgende:
Mischien een idee om alleen het huis in de hv op te laten nemen, wel onder de voorwaarde dat als hij overlijd het huis naar jou toegaat en niet naar andere erfgenamen en anders is het wat de rest zegt, wat anders gaan zoeken en spullen pakken
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef miss_dynastie het volgende:
TS, je had dit natuurlijk moeten bespreken voor je alles op gaf en hem de halve wereld achterna reisde, maar toch... beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wegwezen. En dan niet vanwege HV (zo gek is dat tenslotte niet), maar wel vanwege zijn egoistische houding naar jou toe.
Dat dus. Rennen, zo hard als je kan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef miss_dynastie het volgende:
TS, je had dit natuurlijk moeten bespreken voor je alles op gaf en hem de halve wereld achterna reisde, maar toch... beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wegwezen. En dan niet vanwege HV (zo gek is dat tenslotte niet), maar wel vanwege zijn egoistische houding naar jou toe.
Als iemand, al dan wel niet voor het land, huis en haard achter laat en in een compleet nieuw land komt met als hoofddoel de liefde mag die zich wel wat vriendelijker opstellen. Zij kan niet aan het werk, omdat hij niet wil mee verhuizen. Als TS verder weg een baan wil zoeken, mag dat niet want dan ziet hij TS te weinig. Met andere woorden hij denkt alleen aan zichzelf en niet aan TS.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
Volgens mij is TS niet persé voor die gast verhuisd, maar ook omdat ze zelf meer liefde voor Australië heeft dan voor Nederland. Ik heb niet het idee dat TS terug naar NL wil komen mocht de relatie overgaan.
Als hij een echt zeer goed salaris heeft, dan kan ik me zeer goed voorstellen dat hij HW wil. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat TS gewoon lekker aan de slag kan en niet haar spaargeld aan het uitgeven is. Is het geen idee om te zeggen: HW en verkassen naar een plek met meer potentie om een baan te vinden, of geen HW en hier blijven.
Uiteraard afhankelijk of je echt met hem wil trouwen, en de liefde spetterd er nog niet echt vanaf.
DAT is dus precies het probleem, hij wil dat niet 50/50 verdelen. Wel op percentage, maar dat komt er dus gewoon op neer dat wat ik verdiend heb van mij is, en wat hij verdiend heeft van hem is, en als ik geen baan kan vinden is dat dus niet veel...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:26 schreef Ticootje het volgende:
HW is heel verstandig!
Je neemt dan wel op wat jij in het huwelijk meeneemt en wat hij meeneemt (stamvermogen). Dat krijg je bij een eventuele scheiding dan terug (als er geen schulden zijn he?).
Tijdens het huwelijk moet je laten opnemen dat jullie vermogens worden gelijk getrokken dus dat je gewoon gaat afrekenen met elkaar. Heeft hij na een jaar werken 5k op zijn spaarrekening en jij 3k, dan rekent hij dus 1 met je af.
DAN, als er een scheiding zou plaatsvinden, en jij hebt al die tijd thuis gezeten en hij gewerkt... Dan kun je gewoon partneralimentatie gaan eisen.
Volgens mij zou je dat dan bij scheiding gewoon kunnen aanvechten hoor. Zo waterdicht zijn huwelijkse voorwaarden niet. Als hij na 10 jaar huwelijk 40k op zn rekening heeft en jij 0... Ik denk dat je een goede kans maakt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:56 schreef emss het volgende:
[..]
DAT is dus precies het probleem, hij wil dat niet 50/50 verdelen. Wel op percentage, maar dat komt er dus gewoon op neer dat wat ik verdiend heb van mij is, en wat hij verdiend heeft van hem is, en als ik geen baan kan vinden is dat dus niet veel...
Precies. als de liefde overgaat dan blijf ik lekker hier... :-) We hadden al een tijd een long-distance relatie, dus we hebben afgesproken om het gewoon 1 jaar samen te proberen, want altijd long-distance gaat ook niet werken... maar nu komt dit dus om de hoek kijken...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
Volgens mij is TS niet persé voor die gast verhuisd, maar ook omdat ze zelf meer liefde voor Australië heeft dan voor Nederland. Ik heb niet het idee dat TS terug naar NL wil komen mocht de relatie overgaan.
Het is "te allen tijde" en niet "ten alle tijde".quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:34 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
[..]
OK, daar hebben jullie een goed punt. Inderdaad ten alle tijde elkaar laten gaan en staan waar men wil. Ook als dat (dagelijks) een paar honderd kilometer verderop is.
Taalnazi je zeurt. Ik dacht ik zeg het even.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is "te allen tijde" en niet "ten alle tijde".
Ik dacht ik zeg het even.
Ik vind uit al je comments enorm weinig warme gevoelens spreken. Het komt op mij allemaal klinisch en praktisch over.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:52 schreef emss het volgende:
Ja, maar als we het nu al oneens zijn over de HW, beter dat er nu duidelijkheid is voor ons beiden dan nog meer tijd verspillen... want onze standpunten blijven denk ik hetzelfde.
Mwah, ik kan nog een hele voorraad redenen bedenken waarom men onder huwelijkse voorwaarden zou trouwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:32 schreef dr.Bellows het volgende:
Huwelijkse voorwaarden worden normaliter gebruikt wanneer een van de partners bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft. In jullie geval wordt het gebruikt vanuit wantrouwen. Wat natuurlijk bijzonder is, omdat een huwelijk gebaseerd is op vertrouwen.
Blijkbaar zit het in de basis dus al niet goed. Ik sluit me aan bij de anderen: lekker weggaan nu at nog makkelijk is.
Iets anders, is dat dezelfde vriend van dit topic?
Zie daarom ook het woord bijvoorbeeld in mijn post. Het gaat ook niet om het wel of niet hebben van een bedrijf....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik kan nog een hele voorraad redenen bedenken waarom men onder huwelijkse voorwaarden zou trouwen.
En daar heb je geen eigen bedrijf voor nodig.
Daar zorgt de vriend van TS dus niet voor, want TS moet met haar spaarcenten leuke dingen doen, en doet daar zelfs boodschappen van, maar ondertussen heeft TS niet de kans haar spaarsaldo aan te zuiveren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:35 schreef Sandyman het volgende:
Daarom zei ik ook, los van het feit dat de vriend van TS haar tegenhoudt om te werken. De suggestie die gegeven werd in dit topic om op 31 december de spaartegoeden naast elkaar te leggen en dat dan de vriend 1000 euro moet overmaken omdat hij meer heeft vind ik veel te ver gaan.
Zoals jij het zegt klopt precies. Je hebt een gezamenlijke huishouding, daar kan TS van meeprofiteren, vriend van TS zorgt voor geld dat zij ook leuke dingen kan doen en dat is het. Dat de vriend aan het eind van het jaar dan 5k op zijn rekening heeft en TS maar 1k vind ik totaal niet relevant en is volgens mij niet belangrijk in een relatie.
Persoonlijk vind ik het vrijwel altijd verstandiger om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, tenzij je allebei nog heel jong bent en geen van beiden iets hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:39 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Zie daarom ook het woord bijvoorbeeld in mijn post. Het gaat ook niet om het wel of niet hebben van een bedrijf....
Ook nog zoiets...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het vrijwel altijd verstandiger om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, tenzij je allebei nog heel jong bent en geen van beiden iets hebt.
En dan nog zou ik het alleen doen als de ouders de erfenis testamentair buiten iedere gemeenschap van goederen hebben laten vallen.
Ik ben zo blij dat mijn ouders dat geregeld hebben voor een van ons ooit trouwde....quote:
Ik geloof daar ook wel in, maar ik had al een kind en niet met de man waarmee ik verwacht te trouwen, dus romantiek is leuk en aardig, maar als ik in gemeenschap van goederen trouw en als eerste overlijd dan is mijn oudste kind daar erftechnisch behoorlijk de dupe van.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:48 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik ben niet jonger, relatief kort getrouwd en geen HV. Expres niet. Ik geloof nog in de ouderwetse romantiek van het huwelijk, voor altijd bij elkaar blijven, alles samen delen, in voor- en tegenspoed en zulks.
Dat heet naïef.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:48 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik ben niet jonger, relatief kort getrouwd en geen HV. Expres niet. Ik geloof nog in de ouderwetse romantiek van het huwelijk, voor altijd bij elkaar blijven, alles samen delen, in voor- en tegenspoed en zulks.
Misschien. Ik heb iig genoeg shit meegemaakt zonder huwelijk, dus weet wat de 'gevaren' zijn. En juist daarom toch in gemeenschap van goederen getrouwd.quote:
Noem het zuur, ik noem het reëel..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Misschien. Ik heb iig genoeg shit meegemaakt zonder huwelijk, dus weet wat de 'gevaren' zijn. En juist daarom toch in gemeenschap van goederen getrouwd.
Ik ben tenminste niet zo'n zure als jij geworden
Precies, misschien ziet hij de bui ook al wel hangen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind uit al je comments enorm weinig warme gevoelens spreken. Het komt op mij allemaal klinisch en praktisch over.
Helaas zijn vele mannen voor dr Bellows met deze romantische blik het huwelijk ingestapt met het idee dat het voor altijd was en daarna teleurgesteld dat dat helaas toch vaak niet op gaat. Ik denk zelfs dat de overgrote meerderheid van mensen die gingen scheiden dacht dat hun relatie wel heel geweldig en sterk was en super en voor altijdquote:
Het kan natuurlijk ook het gevolg zijn van het feit dat ze door zijn verwachtingen eigenlijk geen kant opkan en daar alleen maar haar geld zit op te maken, terwijl hij niet de intentie heeft daar iets aan te veranderen, waardoor ze op termijn volledig afhankelijk van hem zou zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:35 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Precies, misschien ziet hij de bui ook al wel hangen.
Ik vind het gewoon verstandig om elkaar te beschermen ten tijde dat je nog van elkaar houdt. Dat je nu de zaken regelt, voor als het zover komt dat je elkaar niet meer kunt luchten of zien, dat de zaken al netjes op papier staan. Het is jezelf indekken, maar ook de partner die je nu heel erg liefhebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helaas zijn vele mannen voor dr Bellows met deze romantische blik het huwelijk ingestapt met het idee dat het voor altijd was en daarna teleurgesteld dat dat helaas toch vaak niet op gaat. Ik denk zelfs dat de overgrote meerderheid van mensen die gingen scheiden dacht dat hun relatie wel heel geweldig en sterk was en super en voor altijdOoit.
Ik vind het ook reëel om te beseffen dat romantiek niet altijd voor eeuwig is. Soms voor 2 jaar, soms 7, soms 25 en heel soms voor altijd.
Dat vooral, zolang je van elkaar houdt kun je het prima eens worden over een regeling, maar als je het niet op voorhand geregeld hebt dan slaan mensen elkaar de koppen in om Hema-bordjes van een euro.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon verstandig om elkaar te beschermen ten tijde dat je nog van elkaar houdt. Dat je nu de zaken regelt, voor als het zover komt dat je elkaar niet meer kunt luchten of zien, dat de zaken al netjes op papier staan. Het is jezelf indekken, maar ook de partner die je nu heel erg liefhebt.
Ik ken scheidingen waarin zelfs de bezem in het convenant staat beschreven bij de boedelscheiding...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vooral, zolang je van elkaar houdt kun je het prima eens worden over een regeling, maar als je het niet op voorhand geregeld hebt dan slaan mensen elkaar de koppen in om Hema-bordjes van een euro.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken scheidingen waarin zelfs de bezem in het convenant staat beschreven bij de boedelscheiding...
Ja, maar daar heb je gelukkig advocaten voor. Hij heeft geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
Overigens zijn in mijn omgeving de scheidingen van stellen die nog geen goudvis samen hadden het lastigst verlopen, met als toppertje een scheiding waarbij idd sprake was van huwelijkse voorwaarden, en hij niet alleen de tijdens het huwelijk behaalde waardestijging van het onroerdend goed niet met haar wilde delen, maar zelfs van haar verwachtte dat ze in het nieuwe huis, waar zij dus maar een paar maanden gewoond heeft, nog even na de scheiding zou meebetalen aan de nieuwe keuken, want dat was de afspraak toen ze naar dat huis verhuisden....
Dit is al jaren geleden, en ze heeft destijds wel betaald.... hij had een beetje vervelende connecties zeg maar, die een risico van een paar duizend gulden niet waard waren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je gelukkig advocaten voor. Hij heeft geen poot om op te staan.
Tot zover dus de romantiek... Voor altijd samen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is al jaren geleden, en ze heeft destijds wel betaald.... hij had een beetje vervelende connecties zeg maar, die een risico van een paar duizend gulden niet waard waren.
Collega is ook in zo'n geweldige vechtscheiding terecht gekomen en die waren ook ooit smoorverliefd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:
Tot zover dus de romantiek... Voor altijd samen.
Yep... hoewel ik die wel aan zag komen, en ook al gewaarschuwd had voor het Hema-bordje van een paar gulden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tot zover dus de romantiek... Voor altijd samen.
Yep. Zulke dingen stonden idd in de overeenkomst in mijn vorige relatie (niet gehuwd overigens), wie welk tuinschepje kreeg, hoe het huis was verdeeld, etc. etc.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken scheidingen waarin zelfs de bezem in het convenant staat beschreven bij de boedelscheiding...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |