Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
uitleg geven hoe je iets installeert of bepaalde instellingen doet enzo, gaat vaak zelfs vele malen makkelijker door gewoon wat commando's te geven die men kan overnemen. Maar voor gewoon een beetje browsen en chatten wil ik toch leuke venstertjes zien!
Je valt in herhalingquote:Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.
Ik heb echt juist precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
Dat inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Ik heb echt juist precies het tegenovergestelde
Geen enkel probleem de afgelopen maanden. Alles wat ik wil werkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
Steam’d Penguins: http://blogs.valvesoftware.com/linux/steamd-penguins/
Nieuwe blog van Valve.
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]Spannend*O*
Maar waarom niet andere games?
Ik weet het!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.
Er zal heel snel meer volgen
1 | /home/visitor/Desktop/temp |
1 | /home/visitor |
Je zou 's Linux Mint kunnen proberen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'.
(...)
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]
veranderen naar
[ code verwijderd ]
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.
Soms zijn de directorynamen te lang, dan gaat die knoppenrij niet omhoog zover als waar ik heenwil.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?
Heb je wel van te voren ruimte gemaakt voor de installatie? Ie. een partitie gemaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Noem eens wat?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:40 schreef Toryu het volgende:
Ik gebruik nu sinds een dagen weer Unity. Vooral bij gebrek aan beter en omdat ik geen zin/tijd heb om alles weer om te gooien. Ik moet zeggen dat het stukke beter is dan bij de introductie, maar ik kom nog steeds een hoop kinderziektes tegen.
wellicht is je windows-partitie te vol om deze te kunnen verkleinen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik zal wel weer de uitzondering op de regel zijn, maar hier wat voorbeelden:quote:Op maandag 23 juli 2012 16:35 schreef wdn het volgende:
Noem eens wat?
Ikzelf heb weinig problemen met U3D (om eens niet 'geen' te gebruiken).
Hoe precies?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef KomtTijd... het volgende:
...die eerste twee puntjes kun je met de rechtermuisknop zo oplossen?
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef wdn het volgende:
De laatste moet ook simpel zijn (is me in het verleden ook eens gebeurd en toen kon ik met 'move' het scherm verplaatsen).
Ben ik nu al een uur of wat aan het bedenken hoe ik dat ook al weer deed.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:19 schreef Toryu het volgende:
[..]
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.
Your wish is our commandquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', <..>
Yay!quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Your wish is our command
http://www.omgubuntu.co.u(...)tures-back-to-ubuntu
- Show ‘Up’ navigation button
- Enable ‘Location bar edit’ toggle
- Hide the ‘Search’ button
Komende jaar mag jij niet meer zeurenquote:
Nee, dat probeerde ik als eerste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ook niet vanuit een andere terminal (ctrl-alt-F1)?
Omdat Valve Ubuntu gebruiktquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.khronos.org/as(...)x-SIGGRAPH_Aug12.pdf
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | aptitude install mate-desktop-environment mate-core The following NEW packages will be installed: apache2.2-bin{a} atril{a} atril-common{a} caja{a} caja-common{a} cpufrequtils{a} desktop-file-utils{a} dmz-cursor-theme{a} engrampa{a} engrampa-common{a} eom{a} eom-common{a} ffmpegthumbnailer{a} ffmpegthumbnailer-caja{a} gtk2-engines-murrine{a} gtk2-engines-pixbuf{a} hddtemp{a} libapache2-mod-dnssd{a} libaprutil1-dbd-sqlite3{a} libaprutil1-ldap{a} libatril{a} libcaja-extension{a} libcanberra-gtk-module{a} libcanberra-gtk0{a} libcpufreq0{a} libexempi3{a} libffmpegthumbnailer4{a} libgtksourceview2.0-0{a} libgtksourceview2.0-common{a} libidl0{a} libmarco{a} libmate{a} libmate-common{a} libmatebluetooth{a} libmatecanvas{a} libmatecomponent{a} libmatecomponentui{a} libmateconf{a} libmatecorba{a} libmatedesktop{a} libmatekbd{a} libmatekeyring{a} libmatemenu{a} libmatenotify{a} libmatepanelapplet{a} libmatepolkit{a} libmatesensorsappletplugin{a} libmateui{a} libmatevfs{a} libmateweather{a} libmateweather-common{a} libmatewnck{a} libmatewnck-common{a} libnet-dbus-perl{a} liboobs-1-5{a} librsvg2-common{a} libt1-5{a} libtasn1-3-bin{a} libunique-1.0-0{a} libxklavier16{a} marco{a} marco-common{a} mate-applets{a} mate-applets-common{a} mate-backgrounds{a} mate-bluetooth{a} mate-calc{a} mate-conf{a} mate-conf-common{a} mate-control-center{a} mate-corba{a} mate-core mate-desktop{a} mate-desktop-common{a} mate-desktop-environment mate-desktop-gnome{a} mate-dialogs{a} mate-icon-theme{a} mate-keyring{a} mate-media{a} mate-media-common{a} mate-media-gstreamer{a} mate-menus{a} mate-mime-data{a} mate-netspeed{a} mate-panel{a} mate-panel-common{a} mate-polkit{a} mate-power-manager{a} mate-power-manager-common{a} mate-screensaver{a} mate-sensors-applet{a} mate-session-manager{a} mate-settings-daemon{a} mate-settings-daemon-common{a} mate-settings-daemon-gstreamer{a} mate-system-monitor{a} mate-system-tools{a} mate-terminal{a} mate-terminal-common{a} mate-text-editor{a} mate-themes{a} mate-user-share{a} mate-utils{a} mate-vfs{a} mate-vfs-common{a} mate-window-manager{a} mozo{a} python-corba{a} python-glade2{a} python-gst0.10{a} python-gtksourceview2{a} python-mate{a} python-mate-desktop{a} python-mate-menu{a} python-notify{a} system-tools-backends{a} 0 packages upgraded, 117 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded. Need to get 126 MB of archives. After unpacking 353 MB will be used. |
1 | Fetched 126 MB in 20s (5,995 kB/s) |
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruikenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Wells.p het volgende:
Misschien off topic. Heb net geüpdate naar 12.10 alleen als ik inlog met ubuntu zie ik alleen de achtergrond kan wel rechter muisknop gebruiken en bijvoorbeeld de achtergrond gebruiken maar verder niets. als ik inlog via gnome panel werkt het wel. iemand enig idee?
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raarquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruiken
Huh. Je kunt toch gewoon 12.04 installeren? Die is gloednieuw!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Tenzij je games speelt is het gewoon een prima alternatief voor Windows.
12.04 werkt gewoon goed hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uitquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.
Regnum online bijvoorbeeld. Native.
titanRose via wine
Steam werkt ook aardig via wine. Valve heeft al een Ubuntu versie van Steam waar ze Left 4 dead 2 op aan het testen zijn.
Ragnarok Online werkt ook native en ook via wine. Ragnarok 2 Online helaas nog niet maar dat is dan ook nog alleen in beta speelbaar.
Ik heb al posts gezien dat Guild Wars 2 onder Ubuntu werkt.
[..]
12.04 werkt gewoon goed hoor
en dat kan ook in 12.04quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:00 schreef Wells.p het volgende:
[..]
weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uit
Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren. Kan ik gewoon cd er in doen en verder klikken? Back up hoeft niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:04 schreef wdn het volgende:
[..]
en dat kan ook in 12.04
http://www.omgubuntu.co.u(...)new-web-apps-feature
Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:07 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren.
Jeap, ben nieuw.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).
12.10 heeft als basis 12.04 welke als basis 11.10 welke als basis 11.04 had. Dat wil zeggen dat bijna alle software backwards compatible is 1 release lager en is het meestal even wachten op iemand die een PPA maakt. Alleen als er echt een nieuwe basis is (zoals toen gnome 2 naar Unity/gnome3 ging) gaat dat niet op.
Klopt, RTL gebruikt DRM voor alle uitzendinggemist-filmpjes waardoor het praktisch alleen op windows werkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
Sinds een paar maandjes trots bezitter van Ubuntu 12.04
In het begin nog erg wennen, gebruik nu alleen nog maar windows om RTLXL te kunnen bekijken.
Ik heb dan voor chrome wel een silverlight plugin gevonden (Rndr) maar alleen op de site van RTL werkt die dus niet
Waren we ooit allemaalquote:
You can't "own" free software, man!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
Sinds een paar maandjes trots bezitter van Ubuntu 12.04
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
You can't "own" free software, man!
1 | NETDOWN=no |
1 | up ethtool -s eth0 wol g |
Maar de CLI 'steelt' de show.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Tuurlijk wel, Gnome pwnt KDE big time!
Oh ideen zat maar die hebben allemaal met realtek te maken en niet met intelquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:46 schreef Quickslick het volgende:
[..]
Niemand een idee? Heb ik de technische kennis van de FOK!ers toch te hoog ingeschat...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:41 schreef wdn het volgende:
= "Vind het zelf echter netter om dit in de /etc/network/interfaces file op te lossen."
Is dat niet het probleem? Ik zou het verwachten in /etc/rc.local namelijk.
= ACPI testen is simpel: start met `acpi=off` (Grub; F6; achteraan toevoegen)
= 64 of 32 bit versie Ubuntu? 64 bit kan ook het probleem zijn
Ik zou een vraag stellen op askubuntu.com
Hier staan een hoop opmerkingen van pogingen: http://askubuntu.com/ques(...)3-times-then-no-more
Ja, in die zin dat ik opmerkingen ben tegengekomen dat je soms de 32 bits versie nodig hebt van een package (kwam het ergens tegen in een discussie over realtek en WOL maar vind het niet meer terug).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:02 schreef Quickslick het volgende:
64 bits Ubuntu draai ik. Zit hier een bekende bug in dan die impact heeft op WOL?
[..]
Ja het is gelukt, werkt toch wel prettigquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Waren we ooit allemaal![]()
Is het gelukt?
eensch!quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:51 schreef KomtTijd... het volgende:
mja ik gebruik sinds een maandje ofzo ook weer 11.04. Op zich doet 12.04 het ook prima hoor, maar toch voelt het echt als een verlichting na bijna een jaar unity.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Groene geval is mijn oude keyboard(na 5.5 jaar trouwe dienst)
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Dat is tegenwoordig Plug and playquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe test ik mijn headset met 11.10????
Al in de wireless settings gekeken?quote:Op maandag 3 september 2012 11:08 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen. Ik zet net in een nieuw gebouw van de universiteit. Nu valt mijn Wifi hier de hele tijd uit. Nu waren net ook toevallig mensen aan het rondlopen die aan het kijken of de wifi overal goed reikt.
Nu gingen de mensen even kijken waarom mijn wifi steeds uitging en daarna weer ging connecten. Zei vertelde mij dat mijn laptop steeds zit te switchen van het 2.4 GHz kanaal naar 5 GHz. Ze vroegen mij of ik dit kon aanpassen in de driver settings, dus de voorkeur zetten op 5 GHz kanaal. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul waar ik dit kan aanpassen. Iemand enig idee waar je dit kunt aanpassen?
Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"quote:Op maandag 3 september 2012 12:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig Plug and play
[..]
Al in de wireless settings gekeken?
Damn. Meende echt dat ik daar gezien had dat dit veranderd kon worden.quote:Op maandag 3 september 2012 14:45 schreef Dale. het volgende:
[..]
Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"
Ik ga nooit meer non-LTS-versies installeren, maar wat moet ik hieruit concluderen? Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt? Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?quote:Gnome-versie van Ubuntu zal in oktober uitkomen
Op 18 oktober zal tegelijk met de release van Ubuntu 12.10 ook een versie met de Gnome-omgeving uitkomen. Deze 'Ubuntu-spin', waarvan de naam nog niet definitief is, biedt de Gnome Shell in plaats van Ubuntu's Unity-omgeving.
De komst van een specifieke Ubuntu-versie met de Gnome Shell-desktop werd al in mei geopperd toen de plannen voor Ubuntu 12.10 werden opgesteld. Inmiddels is duidelijk geworden dat Quantal Quetzal op 18 oktober ook in een Gnome-versie beschikbaar zal komen, een 'Ubuntu-spin' die volledig is gebaseerd op de Gnome Shell 3.6-desktopomgeving. Wel zou het nog gaan om een alpha-release.
De definitieve naamgeving is nog onduidelijk. Oorspronkelijk werd gekozen voor Gnomebuntu, maar de Gnome Foundation zou geen toestemming geven voor deze titel. Inmiddels wordt gesproken over Gnobuntu en Gnubuntu als alternatieve titels. De website Gnomebuntu is overigens al wel in de lucht.
In de Gnome-versie van Ubuntu zal een oudere versie 3.4 van bestandsmanager Nautilus worden opgenomen, omdat in nieuwe releases een aantal populaire functionaliteiten zijn weggelaten. Als standaard webbrowser is gekozen voor Epihpany, terwijl Abiword en Gnumeric als alternatieven moet dienen voor LibreOffice. Verder zal Rhythmbox de standaard mediaspeler worden en keert mailclient Evolution terug, maar wordt UbuntuOne weggelaten.
Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.quote:Op maandag 3 september 2012 20:08 schreef ouderejongere het volgende:
Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt?
Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?
Omdat ik na Ubuntu 10.04 steeds teleurgesteld was in de opvolgers.quote:Op maandag 3 september 2012 21:34 schreef Toryu het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.
Qua gebruik is het nagenoeg hetzelfde als Unity, dus ik snap niet echt waarom hier een fork van moet komen.
Waarom ga je nooit meer een non-LTS-versie installeren?
Gaat overigens alleen om de informatie display.quote:Op zondag 16 september 2012 12:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
User De_Dakgoot
Weet jij de commands hiervoor?
[ afbeelding ]
conky ??quote:Op zondag 16 september 2012 12:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Gaat overigens alleen om de informatie display.
???quote:Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Houniet het volgende:
Ik ben ook om, net klaar met installeren!
Welke distro?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:
Heb het nu op mijn laptop staan.
Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat. Heb Moonlight al geinstalleerd.
Klopt. Is een "feature" van RTL.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:
Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat.
Linux distrubutie zoals, Ubuntu, OpenSuse, Arch linux, Debian, Fedora etcquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Houniet het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik ben nog een leek.
Oja dit is het ubuntu topic inderdaad dacht dat dit het linux topic wasquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:02 schreef Houniet het volgende:
Ubuntu, met FireFox.
Dacht dat het vanzelf sprekend was, omdat dit een Ubuntu topic is.
Moonlight is het alternatief lees ik op de interwebsquote:
RTL voorziet alle streams van DRMquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:38 schreef De_Dakgoot het volgende:
Houniet je moet gewoon de Moonlight plugin installeren voor firefox als je firefox gebruikt,
Het alternatief rtl.ksya.net?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
RTL voorziet alle streams van DRM
Oh nice. Dat is die iPhone-pagina.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Het alternatief rtl.ksya.net?
Ubuntu #16 - 12.04
Dat had ik al gedaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:38 schreef De_Dakgoot het volgende:
Houniet je moet gewoon de Moonlight plugin installeren voor firefox als je firefox gebruikt,
inderdaadquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...
Want als je doet alsof je een iPhone bent, doen de digital rights er ineens niet meer toe![]()
Dat zou ik nog kunnen proberen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Het alternatief rtl.ksya.net?
Ubuntu #16 - 12.04
't is me wel eens gelukt ja. Maar niet zomaar, moest volgens mij ook nog cookies verwijderen ofzo... Maar ik gebruik het verder nooit. Heb nooit het idee dat ik echt wat "mis" aan een tv, laat staan aan RTLquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:56 schreef Visitor.Q het volgende:
Gek dat een user agent switcher alleen niet voldoende is om RTL spul te kunnen afspelen. Of werkt dat bij jullie wel?
Ik probeer het ook altijd onder het mom van even kijken of ik het werkend kan krijgenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
't is me wel eens gelukt ja. Maar niet zomaar, moest volgens mij ook nog cookies verwijderen ofzo... Maar ik gebruik het verder nooit. Heb nooit het idee dat ik echt wat "mis" aan een tv, laat staan aan RTL
Zodra je iets probeert af te spelen waar je geen codec voor hebt zou je videospeler (bv totem) zelf een gil moeten geven en met een suggestie moeten komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Houniet het volgende:
Is er trouwens nog een handige codec-pack?
VLCquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Houniet het volgende:
VLC vind ik wel de meest lelijke codecs ooit hebben, barst altijd van de artifacts.quote:
Gewoon Ubuntu-restricted-extras installeren (via het softwarecenter of sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras), dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Houniet het volgende:
http://rtl.ksya.net/quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:
Heb het nu op mijn laptop staan.
Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat. Heb Moonlight al geinstalleerd.
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van Mint?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:05 schreef zyntex het volgende:
Unity gaat heel traag op mijn pc. Maar dat maakt niet uit ben sinds vorige week over gestapt op Linux Mint die ziet er trouwens bij de instalatie mooi clean uit. Bij gnome Ubuntu toch wat oudbollig die bruine kleuren en zo een rimboe geluid je als het aangaat
't is gewoon net even een ander sausje. Als je tevreden bent met ubuntu is er weinig reden om te wisselen. Veel mensen vonden/vinden het unity sausje van ubuntu niet zo lekker bijvoorbeeld, en zijn daarom naar mint geswitcht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:33 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van Mint?
Als in, waarom zou ik overstappen van mijn goed geconfigureerde Ubuntu systeem?
Unity,.. mint bied gewoon omgeving aan die lijkt op het ouderwetse gnome 2.0.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:33 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van Mint?
Als in, waarom zou ik overstappen van mijn goed geconfigureerde Ubuntu systeem?
En is fijnerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 04:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Unity,.. mint bied gewoon omgeving aan die lijkt op het ouderwetse gnome 2.0.
Ik had over Mint,kan je ook met KDEquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah,.. ik ben inmiddels volledig overgestapt op KDE
Genoeg themes beschikbaarquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:28 schreef Jesse_ het volgende:
Net even KDE in een virtualbox geprobeerd, wat lelijk.
Distro's zoals Ubuntu draaien nooit de laatste kernels/desktopomgevingen en vaak ook niet de laatste versie's van andere software.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
KDE 4.8.2 helemaal verwijderen en dan 4.9.2 installeren.Moet ik Linux versie 3.6.0 alvast erop zetten(heb 3.0.0.26)? Upgrades worden vast geheouden via aptitude![]()
Ze wilt(mijn AMD quadcore,Kubuntu 11.10 x64 desktop) niet updaten naar recente versies
Wat zijn de commands om KDE helemaal te vewijderen en weer installeren?met kubuntu-desktop als input lukt nietquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Distro's zoals Ubuntu draaien nooit de laatste kernels/desktopomgevingen en vaak ook niet de laatste versie's van andere software.
Ze testen het eerst uitgebreid om er voor te zorgen dat je systeem superstabiel blijft. Wil je heel graag de laatste software moet je meer richting Fedora of voor het allerlaatste Arch-Linux.
Is het installeren van extra DE's een beetje makkelijk?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Wat zijn de commands om KDE te helemaal vewijderen en weer installeren?![]()
Ik heb al LXDE en MATE als extra DE
Jaaa,je kan gewoon kiezen bij loginscreenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Is het installeren van extra DE's een beetje makkelijk?
Ja.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:50 schreef Jesse_ het volgende:
Ja, het kiezen wel
Maar gaat het installeren van de bijbehorende file en windowmanager etc ook allemaal automatisch?
JA natuurlijk,waarom niet??quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:50 schreef Jesse_ het volgende:
Ja, het kiezen wel
Maar gaat het installeren van de bijbehorende file en windowmanager etc ook allemaal automatisch?
Ik heb d'r niet zoveel verstand vanquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
JA natuurlijk,waarom niet??
Ach,maak niet uitquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik heb d'r niet zoveel verstand van
Exacte dezelfde commands als je hebt gebruikt om het te installeren? Alleen dan met deinstallateren als syntax i.p.v. installeren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Wat zijn de commands om KDE helemaal te vewijderen en weer installeren?met kubuntu-desktop als input lukt niet![]()
Ik heb al LXDE en MATE als extra DE
1 | apt-get --purge remove *packet* |
even proberenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Exacte dezelfde commands als je hebt gebruikt om het te installeren? Alleen dan met deinstallateren als syntax i.p.v. installeren.
In Debian/Ubuntu/Mint is dit uit mijn hoofd volgens mij
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | # apt-get --purge remove kde Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Virtual packages like 'kde' can't be removed 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. # apt-get --purge remove kubuntu-desktop Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Package kubuntu-desktop is not installed, so not removed 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. i# apt-get --purge remove kde-core Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done E: Unable to locate package kde-core root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# aptitude --purge remove kubuntu-desktop No packages will be installed, upgraded, or removed. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0 B of archives. After unpacking 0 B will be used. i# apt-get search kde E: Invalid operation search |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | # ppa-purge ppa:kubuntu-ppa/backports Updating packages lists W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/source/Sources 404 Not Found W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/binary-amd64/Packages 404 Not Found W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/binary-i386/Packages 404 Not Found E: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead. Warning: apt-get update failed for some reason PPA to be removed: kubuntu-ppa backports Warning: Could not find package list for PPA: kubuntu-ppa backports i# apt-get -f -y autoremove Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main amd64 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-amd64_Packages) W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages) W: You may want to run apt-get update to correct these problems |
Ook al via het softwarecentrum geprobeerdquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
even proberen
[ code verwijderd ]
Uninstalling KDE SC 4.8 (optional)
sudo apt-get install -y ppa-purge
sudo ppa-purge ppa:kubuntu-ppa/backports
sudo apt-get -f -y autoremove
[ code verwijderd ]
![]()
quote:
Ik heb Kubuntuquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ook al via het softwarecentrum geprobeerd?
Je hebt Kubuntu en wilt KDE verwijderen? Dan houdt je amper wat over op een terminal-omgeving na volgens mij.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Ik heb Kubuntu
Van Muon Package Manager,nadat ik kubuntu backports ppa had weggehaald
Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources
404 Not Found
Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages
404 Not Found
Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages
404 Not Found
Bashquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 03:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt Kubuntu en wilt KDE verwijderen? Dan houdt je amper wat over op een terminal-omgeving na volgens mij.
Ook heel veel software van KDE heeft depencie's in QT (KDE) packages.
https://www.google.nl/web(...)qf.&biw=1920&bih=959
Genoeg info te vinden trouwens.
1 2 3 4 5 6 | Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages 404 Not Found |
Heb je uberhaupt verbinding met internet? Misschien een achterlijke vraagquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 03:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Bash
[ code verwijderd ]
Ergste is dat ik KDE niet kan kiezen als DEquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 03:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt verbinding met internet? Misschien een achterlijke vraag, maar moet uitgesloten worden.
-Edit-
Ik zou trouwens ff wachten op de betere Ubuntu-experts. Ik draai zelfs al een redelijke tijd Arch-linux
Doe Gnomequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 03:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ergste is dat ik KDE niet kan kiezen als DE
Ik heb nog LXDE en MATEquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports aptitude update Fetched 2,468 kB in 1s (1,415 kB/s) W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main amd64 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-amd64_Packages) W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages) W: You may want to run apt-get update to correct these problems i# aptitude upgrade No packages will be installed, upgraded, or removed. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0 B of archives. After unpacking 0 B will be used. |
18 oktoberquote:
Kan niet booten van de USB-stick gek genoeg,maar dat is niet het punt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 05:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik moet een Live CD gebruiken,aangezien Kubuntu 11.10 x64 een probleem geeft op dit moment.![]()
Ondertussen kan ik gewoon filmpjes bekijken,dankzij Google Chrome en HTML5![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
1 2 3 4 5 | #dpkg --configure -a dpkg:error:unable to acces dpkg status area: read only file system #dpkg-reconfigure -a runlevel:/var/run/utmp: no such file or directory |
De huidige beta is al zeer stabielquote:
12.10 is nog niet 1x gecrashed.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Echt??
12.10 pas in Januari/Februari gebruiken(zoals met alle x.10 versie)
Oehquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
12.10 is nog niet 1x gecrashed.
Enige wat niet werkt op dit moment: speakers op mijn externe display.
Daarnaast valt me de battery een beetje tegen (ben 15 min kwijtgeraakt tov. 12.04).
Ik doe zelfs gamen met 12.10.quote:
Volgend jaar pas,als Steam in orde isquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik doe zelfs gamen met 12.10.
Guild Wars 2
Private beta begint in octoberquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Volgend jaar pas,als Steam in orde is
Deze week toch?quote:
vanwege html 5?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarom werkt Google Chrome zo goed op de live CD(11.10 x64,nu 16 uur uptime)?zeker met streamen ?
Dat had ik al lang vermoed natuurlijk!quote:
Joh,veel beter toch!quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:33 schreef Starman89 het volgende:
Net Unity vervangen door Cinnamon.
Wat een verademing!!! Vele malen sneller en overzichtelijker!
Voorbeeld screenshot:
[ afbeelding ]
gnome-shell al eens geprobeerd? Die vind ik echt zo chill!quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:33 schreef Starman89 het volgende:
Net Unity vervangen door Cinnamon.
Wat een verademing!!! Vele malen sneller en overzichtelijker!
Voorbeeld screenshot:
[ afbeelding ]
Wat voor laptop heb je?quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef erikkll het volgende:
Ik heb ubuntu 12.10 zojuist geïnstalleerd op mijn langzame laptop met intel Atom processor en ik ben zó blij! Het is echt super snel! In alle aspecten voelt het systeem gewoon supergoed aan nu.
Ik gebruik dus wel de gnome-shell, maar echt ALLES is sneller geworden voor mijn gevoel. Ook het zoeken van applicaties e.d. en het spelen van youtube filmpjes
1.6 ghz zegt niks. Een intel Atom 1.6 ghz is traag maar een i5 op 1.6 ghz is snel. Gezien je 12 GB hdd die waarschijnlijk ongelofelijk traag is zou ik niet teveel verwachten van ubuntu 12.10, ook vanwege de sterke afhankelijkheid van een goede GPU.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:40 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Wat voor laptop heb je?
Ik heb nog een ouwe Asus EEE 901 (1,6 ghz, 12GB hdd, 1GB intern) liggen, waar ik nog een geschikte linux distro voor zoek. Vond Ubuntu 12.04 (met Unity 3D) redelijk traag werken, maar nu ik zo eens terug denk zou dat alles te maken kunnen hebben met Unity.
Xubuntu, hetzelfde als Ubuntu alleen met een veel lichtere window-manager (XFCE i.p.v. Gnome/Unity).quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:40 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Wat voor laptop heb je?
Ik heb nog een ouwe Asus EEE 901 (1,6 ghz, 12GB hdd, 1GB intern) liggen, waar ik nog een geschikte linux distro voor zoek. Vond Ubuntu 12.04 (met Unity 3D) redelijk traag werken, maar nu ik zo eens terug denk zou dat alles te maken kunnen hebben met Unity.
Naar mijn ervaring ook niet supersnel op echt verouderde hardware maar inderdaad al een beter alternatief dan ubuntu.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Xubuntu, hetzelfde als Ubuntu alleen met een veel lichtere window-manager (XFCE i.p.v. Gnome/Unity).
Je zou het beste kunnen gaan voor arch-linux i.c.m. openbox of iets dergelijks of dammsmalllinux of puppy-linux.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring ook niet supersnel op echt verouderde hardware maar inderdaad al een beter alternatief dan ubuntu.
In 1x goedquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
1.6 ghz zegt niks. Een intel Atom 1.6 ghz is traag.
Gewoon xubuntu eens proberen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:02 schreef Starman89 het volgende:
[..]
In 1x goedIs idd een Intel Atom N270 1,6ghz
Belangrijkste is dat Spotify er redelijk op draait. Verder beetje surfen, en af en toe een documentje openen (liefst met OpenOffice / LibreOffice)
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
12.10 is nog niet 1x gecrashed.
Enige wat niet werkt op dit moment: speakers op mijn externe display.
Daarnaast valt me de battery een beetje tegen (ben 15 min kwijtgeraakt tov. 12.04).
Ik ookquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Eh.
Ik wacht wel op de final
Ik heb dan ook fatsoenlijke hardwarequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Eh.
Ik wacht wel op de final
Ik heb dit apparaat er anders behoorlijk op uitgezocht. Intel chipset, Nvidia GPU... heb er verder eigenlijk nooit problemen mee gehad.quote:
En daar heb ik geen problemen met een AMD Radeon 6650quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik heb dit apparaat er anders behoorlijk op uitgezocht. Intel chipset, Nvidia GPU... heb er verder eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Ik vraag me vooral af waar dat plaatje vandaan komt. Het lijkt wel een soort google-maps afbeelding on LSD. Hoe de fuck komt dat in het bootproces?
(ik krijg dit ongeveer op het punt dat je je login scherm (of keuzescherm of je een live-sessie wilt starten of gelijk wilt installeren) verwacht, het bekende "padoempadoem"-geluidje wordt wel afgespeeld)
Sja dit ding is al 3 jaar oud, dus toen speelde dat wel flink mee. Denk dat ik nu ook voor AMD zou gaan. (als ik nu een computer zou kopen zou het denk ik een llano systeem worden)quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:22 schreef wdn het volgende:
[..]
En daar heb ik geen problemen met een AMD Radeon 6650
Oh hoe anders was dat 5 jaar geleden
HDA wordt enkel voor IDE gebruikt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
wel apart dat de installer mijn harde schijf SDA noemt. Dat ding spint toch echt als een malle hoor.
Dan doe je toch iets foutquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:54 schreef Jesse_ het volgende:
Bluh, net de update naar 12.10 gedaan.
Kan ik weer alle programma's op het juiste bureaublad laten plaatsen.
Dat gaat alleen goed als je binnen dezelfde versie blijft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Gewoon je /home partitie blijven recyclen
Gaat bij mij al een jaar of 4 prima hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat gaat alleen goed als je binnen dezelfde versie blijft.
Ik format mijn /home partitie en symlink de (niet hidden) directories (rest van /home wordt dus altijd verwijderd; bookmarks worden gesynched met google+).
Pff het duurde hier een uur, ruim.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:28 schreef wdn het volgende:
ssdinderdaad
12.10 is binnen 10 minuten geinstalleerd
[..]
Dan doe je toch iets fout
Ik doe na installatie mijn desktop symlinken naar mijn 2de schijf en na 1x F5 op mijn bureaublad zijn al mijn iconen terug
ssd ftwquote:
wep apps zijn launcher icoontjes die een lijst erbij hebben waardoor je heel snel bij dingen kunt komen voor die wep app. Google mail bijvoorbeeld geeft je een link naar 'een nieuwe mail maken' enzo. Of bij twitter dat je rechstreeks naar een twitter account kan gaan vanuit de launcher (waardoor in dash ook een link komt naar dat twitter account).quote:Ik snap de web apps in unity alleen niet
Helemaal niet juist. Ik heb echt het idee dat het veel stabieler is dan 4, 5 jaar geleden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. Het kwalitatieve goede van Ubuntu is de laatste tijd toch wel afgenomen. Na elke update heb ik gekloot en gedoe van dingen die het niet meer doen of niet willen installeren.
Misschien. Ik heb elke keer de distro live zitten updaten sinds de basis installatie in december 2009, dus 2x per jaar .... Mogelijk dat ergens in dat traject iets een keer is omgevallen in het update mechanisme (de database waar alle software packages in geregistreerd staan).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
Helemaal niet juist. Ik heb echt het idee dat het veel stabieler is dan 4, 5 jaar geleden.
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht.
Ja, als je heel veel moeite doet maar veel fabrikanten maken dat erg moeilijk. Ik had liever een kale laptop gewild maar dat was geen optie bij Dell. Vieze koppelverkoop is het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,
Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
Mwah, zo werkt dat niet helemaal. Een laptop zonder windows is simpelweg niet of nauwelijks te verkrijgen, en als je er al een kunt vinden is die vaak net zo duur of duurder dan een vergelijkbaar exemplaar met windows, omdat het weer een speciale lijn is ofzo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,
Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
Het past er nu toch ook op?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:51 schreef Jesse_ het volgende:
Top. Maar ik wil niet alles meenemen, zo groot is mijn schijf niet
Ik heb het ook nooit gedaan, zo af-en-toe heb je toch windows nodig idd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Hmmm oke,
Ik dacht dat je geld terug krijgen wel makkelijk zou zijn. Zelf nooit gedaan ik was wel blij met mijn Windows eigenlijk(games, en office)
Wat pest j e die jongen,..quote:
Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:18 schreef erikkll het volgende:
Zo. Ik gebruik nu, geheel tegen mijn zin, op m'n werk KDE want de Citrix Receiver werkt gewoonweg NIET in Gnome (en unity geeft nog een geheel nieuwe extra dimensie aan alle problemen)
Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.
Onder 12.10 nog niet nodig gehad.
Je moest een speciale volgorde van installeren hanteren dat weet ik wel nog (de download op citrix.com voor linux zat dieper verstopt dan de voorpagina)
Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.quote:
Wat gaat er mis met Grub dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.
Waarom gaat elke installatie die ik standaard laat doen trouwens mis in grub
Kom altijd in de grub rescue modus terecht.quote:
Ook wel eens gehad, ik chroot mijn systeem dan via een live-cd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Kom altijd in de grub rescue modus terecht.
1 2 | Grub-install /dev/sda Grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg |
1 | /etc/default/grub |
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.
Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word makenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.
Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
Een separaat x-window gaat niet werken omdat xenapp die zogenaamde seamless vensters heeft. Gewoon stukjes terminalserver die als vensters getoond worden, natuurlijk, maar dat is wat de pret bederft. schermupdates worden op 1 of andere manier niet goed teruggekoppeld door dat stuk butt-software.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.
Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
Je bent gefuckdquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:35 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word maken
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat is het juist,ik kan niet schrijven naar mijn HDD(mounted). Alleen bestanden lezen![]()
Erger nog: in GRUB recovery mode als root(dpkg en aptitude ) is read-only,kernel is in blokkade
Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je bent gefuckd![]()
Geen VNC of remote desktop??
Natuurlijkquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk.
Met KSC is het altijd gelukt!!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef Jesse_ het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een programma op een vast bureaublad kan laten openen in cinnamon? Thunderbird bijvoorbeeld altijd op nummer 4. Fixed window placement in CCSM krijgt het niet voor elkaar
sudo chown username:username ./filenamequote:Op zondag 14 oktober 2012 09:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja heeft write acces rights nodig![]()
Lukt dat met chmod?![]()
Dat had ik ookquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:31 schreef Joooo-pi het volgende:
Upgrade eindelijk klaar...
ProbleempjeIk kan wel inloggen, maar ik krijg geen unity. Alleen desktop met icoontjes.
ff googlen
Ik had Ubuntu op de laptop staan, maar dat trok het oude beestje niet erg. Toen gekozen voor Xubuntu. Man man, wát een verademing. Alles werkte. De installatie verliep vlekkeloos zonder internet verbinding. Na het booten de draadloze sleutel invoeren en klaar was het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht.
straks weer verder met prutsen. Lijkt een link met de videokaart/driver (ati) te hebben. Heb fglrx al de deur uit gedaan en de resolutie is nu goed. Alleen nog geen unityquote:
Morgen even proberen!!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
sudo chown username:username ./filename
sudo chmod 755 ./filename
Als je het op alle files in een folder wilt doen, kun je het best chmod -R doen.
Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!quote:
Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!!quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:58 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!
Heb er ooit eens Ubuntu 11.04 op gezet, maar toen werkte de rechter muisknop niet, was de wifi instabiel, en het werkte allemaal ontzettend traag, en nu met Lubuntu werkt (bijna alles) out-of-the-box. Alleen Jupiter nog geinstalleerd (zodat de fn-keys werken) en verder niks.
Mijn netbookje gaat de komende jaren nog wel mee dus
Vandaag uiteindelijk toch Bodhi Linux (Ubuntu-based) op m'n EEE 901 gezet. OS ziet er echt niet uit, maar SNEL (!!!), daar word je bang van!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!!
Ik ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:31 schreef Kandijfijn het volgende:
NixiePixel is overgelopen![]()
*Zou haar nog steeds zwaar doen
Ik heb nog steeds geen panelsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:55 schreef wdn het volgende:
12.10 komt vandaag
13.04 wordt Raring Ringtail
Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panelsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen panels
Ik dacht dat mijn ati (4650) nog wel ondersteund werd...
Ik denk het.. Ik zag wel veel problemen met de radeon driver en 12.10 voorbij komen op google.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panels)
AMD Radeon hier en geen problemenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen panels
Ik dacht dat mijn ati (4650) nog wel ondersteund werd...
Ik installeer het pas over 3 maandenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Op Tweakers (die nieuwe layout![]()
![]()
) ook een artikel:
http://tweakers.net/reviews/2733/ubuntu-1210-quantal-quetzal.html
Vanwege het weglaten van 2d GUI gaat dit hem niet worden voor mij.
Same here. blijf nu maar bij deze 12.04 versie tot deze PC echt niet meer wil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Op Tweakers (die nieuwe layout![]()
![]()
) ook een artikel:
http://tweakers.net/reviews/2733/ubuntu-1210-quantal-quetzal.html
Vanwege het weglaten van 2d GUI gaat dit hem niet worden voor mij.
bronquote:Marijuana legalization and Steam on Linux in the same day.
Pot smoking Linux users in Washington and Colorado are probably feeling like they won the lottery today.
Ik mis vooral de adresbalk, handig voor netwerkshares ed. Nu moet ik elke keer een connectie maken met een share ipv dat ik gewoon door het netwerk kan browsen. (tenzij de automatische netwerkdetectie werkt, wat ie bij mij nooit doetquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]
veranderen naar
[ code verwijderd ]
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.
De tijd dat je echt een Linux Guru moest zijn om er mee te kunnen werken is al lang voorbijquote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
het zo verboden moeten zijn om zo makkelijk een webserver te installeren
Moest je trouwens netwerkverbinding handmatig instellen in 12.04?quote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh dat is voor mij nieuw.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat moet je er mee doen dat Rhythmbox of Banshee niet kunnen dan?
aha,had ik ookquote:Op donderdag 8 november 2012 12:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Neuh, ik moest alleen op enter drukken dat de kabel inderdaad in eth0 zat.
En daarna nog even /etc/network/interfaces aanpassen omdat deze machine met een statisch ip in een gesloten netwerk terecht moet komen, maar voor het installeren had ik 'm gewoon via een DHCP-routertje aan internet hangen.
Je kan altijd een middagje Gentoo proberenquote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:51 schreef Houniet het volgende:
Tot nu toe draait Ubuntu erg goed op mijn laptop.
Lekker houden zo.
Het is dat ik iTunes nodig heb voor mijn apparaten, anders ging mijn normale PC ook om.
drm zuigt(overal eigenlijk)quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.
Maar waarom?Gewoon herdownloaden en nu zonder drm
Oké.quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.
Maar waarom?Gewoon herdownloaden en nu zonder drm
Zou geen probleem zijn!quote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:
[..]
Oké.
En Dualscreen werkt ook prima?
notebook + 22" WS scherm hierquote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:
[..]
Oké.
En Dualscreen werkt ook prima?
X.org gedoe?quote:Op zondag 11 november 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
[..]
notebook + 22" WS scherm hier
Enige idiote is dat ik bij iedere reboot het scherm moet terugzetten naar 1920x1080
Heb je ook de nvidia drivers erop? Of gebruik je ook de noveau?quote:Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Bij mij is er niets aan de hand. G102M in mijn laptop en ION in mijn HTPC, beide doen het prima.
of AMD of xrandr gedoequote:
Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.quote:
X.org en drivers dusquote:Op zondag 11 november 2012 20:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.
Zeer vervelend
Is het 64 bit?? kan nog gezeik gevenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen!
Alleen, het werkt niet.
Master! Bij mij werkt het wel! Hier ben ik echt heel erg blij mee!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen!
Alleen, het werkt niet.
Empathy is echt een waardeloos wat mij betreft. Ik ben blij dat skype actief wordt onderhouden door MS.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
ppen met dat rechten gezeik over het skype-protocol zodat er een fatsoenlijke implementatie in Empathy kan komen, z
Ik ben gisterochtend begonnen met installeren van 12.04 server en ben nu eindelijk klaar. Waarom het zo lang duurde? Ik probeerde eerst vanaf 10.04 LTS te upgraden naar 12.04.1 LTS. Alles leek prima te verlopen totdat ik ontdekte dat mijn MySQL cliënt voor PHP niet overeenkwam met de versie van de MySQL server. Ik heb dit conflict geprobeerd op te lossen maar kreeg het niet voorelkaar... Uiteindelijk heb ik heel MySQL verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, dit lukte niet omdat volgens APT bepaalde dependencies niet correct waren. Ik heb hierna een rescue geprobeerd maar ook dit werkte niet; zelfde foutmeldingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga zo ff 12.04 server installeren. Ben benieuwd, eerste keer zonder gui
Geen idee. Heb geen last gehad van crashes of zo.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wat hebben ze bij Canonical uitgespookt?
Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
Waarschijnlijk door dat je een oude versie van Gnome kan gebruiken als optiequote:Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wat hebben ze bij Canonical uitgespookt?
Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |