abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114284867

Of je nu al overweegt over te stappen, eerst nog wat informatie wilt inwinnen of net bent overgestapt en steun zoekt bij de eerste stappen op je nieuwe Ubuntu-installatie: welkom in het centrale Ubuntutopic!

Doel
Deze reeks is ontstaan uit de vraag of Ubuntu een volwaardig besturingssysteem is, met het oog op gebruikers die geen ervaring met Linux hebben.
Dat kunnen bijvoorbeeld Windowsgebruikers zijn die zoeken naar een stabiel, veilig en vrij alternatief.
Het doel van deze reeks is nu om het gebruik van Ubuntu te stimuleren en transitie van (voornamelijk) Windows zo aangenaam als mogelijk te maken.

Kennismaking
Om kennis te maken met Ubuntu zonder enig risico voor je bestaande besturingssysteem kun je gebruikmaken van de Live functie. Wanneer je van de installatiecd opstart is dit de standaardfunctie.
Ubuntu wordt geladen en je kunt er direct mee aan de slag.
Wanneer je genoeg hebt gezien en wilt installeren open je het installatieprogramma vanaf het bureaublad.
Een snellere manier om de Live-omgeving en/of de installatie te starten is van USBstick:
Vanuit Windows: Universal USB installer
Vanuit Windows en/of Linux: UNetbootin

Je kunt natuurlijk ook eerst beginnen met de interactieve tour op de website van Ubuntu zelf.

Installatie
De installatie is bijzonder simpel. Na het beantwoorden van een aantal vragen (tijdzone, toetsenbord, disk, naam) wordt het systeem geinstalleerd.
Na installatie is het klaar voor gebruik. Allerlei basissoftware is standaard geinstalleerd.
Voor een uitgebreide handleiding inclusief instellingen en applicaties, zie howtoforge perfect desktop (op het moment nog voor 11.04 Natty).

Hulp en documentatie
Dit topic :9
https://help.ubuntu.com/
http://www.ubuntugeek.com/

Plaatjes

Videos
Omdat een video meer zegt dan 1000 woorden (vooral als een dame uitlegt hoe Ubuntu werkt en wat je ermee kunt, natuurlijk :P):

Video's van NixiePixel

Andere video's

Standaard Applicaties
In Ubuntu is een flink aantal applicaties standaard al geinstalleerd en klaar voor gebruik:

Browser: Mozilla Firefox
Fotobeheer: Shotwell
E-mail: Thunderbird
MSN/Chat/IRC: Empathy
Tekstverwerker: LibreOffice

Sofware center
Naast deze standaard geinstalleerde applicaties zijn nog duizenden applicaties vrij (en gratis) beschikbaar via de package manager. De volgende applicaties zijn beschikbaar via het Ubuntu Software Center (USC). Zij voegen mogelijk functionaliteit toe of bieden een andere funtionaliteit dan de standaardapplicaties. Voor meer informatie bekijk je de website of vraagt naar informatie en tips in dit topic! Installatie is bijzonder simpel: Open Ubuntu Software Center, zoek de naam van de applicatie en installeer deze. Bijvoorbeeld:

Browsers: Chromium (google chrome)
Fotobewerkingssoftware: the GIMP, darktable
MSN: emesene, amsn
Videobewerken: Pitivi

Heb je na een zoektocht in het USC niet gevonden wat je zocht? Je kunt ook extra software in het software center krijgen door zogeheten PPA's toe te voegen; software kanalen die door andere partijen worden beheerd. !! Let wel op !! Software vanuit deze kanalen is niet gecontroleerd door de Ubuntu community. Vraag het hier anders even, als je niet zeker bent. Een aardige manier om extra bronnen toe te voegen is via Ubuntu Tweak

Games
Natuurlijk kun je ook allerlei spelletjes spelen! Standaard zitten in Ubuntu een paar spelletjes, via Ubuntu Software Center zijn nog vele spellen beschikbaar.
Hier nog een paar links naar sites over games en Ubuntu/Linux.

forum.ubuntu games-voor-linux
linuxgames.com
linux-box.nl linux games
rangit.com top 8 linux games (2007)

Andere (Linux)topics
In DIG staat de fantastische reeks "[Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$" waar je ook voor allerlei hulpvragen aangaande Ubuntu terecht kunt.
Ook is er een centraal shell scripting topic waar je terecht kunt als je zover bent om daarover vragen te stellen!

Overige Links
OMG! Ubuntu
Ubuntu Gamer

Deze OP is te vinden op de fok wiki: OP/Ubuntu
pi_114284937
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:54 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

uitleg geven hoe je iets installeert of bepaalde instellingen doet enzo, gaat vaak zelfs vele malen makkelijker door gewoon wat commando's te geven die men kan overnemen. Maar voor gewoon een beetje browsen en chatten wil ik toch leuke venstertjes zien!
Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.
pi_114287634
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.
Je valt in herhaling :9 :P
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 21:12:18 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_114288051
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10

ik kijk al uit naar 12.10
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_114289128
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10

Ik heb echt juist precies het tegenovergestelde
  maandag 16 juli 2012 @ 21:58:59 #6
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_114291313
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Ik heb echt juist precies het tegenovergestelde
Dat inderdaad.
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:05:46 #7
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114320169
Steam’d Penguins: http://blogs.valvesoftware.com/linux/steamd-penguins/

Nieuwe blog van Valve.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

Geen enkel probleem de afgelopen maanden. Alles wat ik wil werkt.
Voor mij is 12.04 de beste Ubuntu tot nu toe.

12.10 gaat binnenkort op mijn notebook *O* (begint al te kriebelen bij me :P )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_114329248
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
Steam’d Penguins: http://blogs.valvesoftware.com/linux/steamd-penguins/

Nieuwe blog van Valve.

_O_ Spannend*O*

Maar waarom niet andere games? :?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:59:24 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114329434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

_O_ Spannend*O*

Maar waarom niet andere games? :?
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.
Er zal heel snel meer volgen *O*
pi_114329465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:59 schreef wdn het volgende:

[..]

Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.
Er zal heel snel meer volgen *O*
Ik weet het! *O*
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:08:29 #11
378753 Rice4Life
Ben geen Autist ... mmkay
pi_114360640
Ik hoop dat er snel meer informatie komt over de port ~ ! :Y
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:46:03 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114370087
12.10 Nieuwe Nautilus look:

(is niet wat uiteindelijk in Ubuntu komt want dit is de aanpassing door gnome zonder dat Canonical er aan heeft gezeten)

De andere wijzigingen klinken leuker:

• Use of ‘symbolic icons’ in the sidebar
• ‘Just type’ searching
• Sidebar entry reordering
• Application menus moved to a one-button ‘cog’
• Icons show at 32px by default
• New ‘date’ list view
• ‘Copy to…’ and ‘Move to…’ actions (now let you choose where to move/copy to)
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:26:52 #13
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114372264
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
1/home/visitor/Desktop/temp
veranderen naar
1/home/visitor
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.

Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
pi_114372558
quote:
Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'.
(...)
Je zou 's Linux Mint kunnen proberen.
Daar wordt Caja als filemanager gebruikt; die heeft wel een knop 'up' en ook 'refresh'.
Nadeeltje: Caja kent dan weer geen treeview in het linkerpaneel.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:18 #15
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114377799
Doet nautilus dat niet met knoppen?
Die home in mijn vorige afbeelding als je daar een nivo dieper in gaat krijg je een 2de knop (wat dus een soort van up is naar home)
pi_114379302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]

veranderen naar
[ code verwijderd ]

door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.

Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:02:13 #17
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114391548
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?
Soms zijn de directorynamen te lang, dan gaat die knoppenrij niet omhoog zover als waar ik heenwil.

edit: Dat caja ziet er wel leuk uit ja :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Visitor.Q op 18-07-2012 23:15:16 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:44:35 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114480122
"Ubuntu 12.10 to Feature Innovative Web App Integration"

See the bar of innovation? Ubuntu has just raised it again with the unveiling of new web apps feature to debut in Ubuntu 12.10.

The feature allows webapps, sites and services to integrate directly into the Ubuntu desktop to take advantage of Ubuntu technology such as the app menu, the HUD, the Messaging Menu, Sound Menu, Quicklists, etc

Lijst met websites die het ondersteunen:

http://www.omgubuntu.co.u(...)new-web-apps-feature

Installatie voor 12.04 en 12.10 is hier te vinden: http://www.omgubuntu.co.u(...)new-web-apps-feature
pi_114491906
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.

Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.

Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
pi_114560234
Ik gebruik nu sinds een dagen weer Unity. Vooral bij gebrek aan beter en omdat ik geen zin/tijd heb om alles weer om te gooien. Ik moet zeggen dat het stukke beter is dan bij de introductie, maar ik kom nog steeds een hoop kinderziektes tegen.
  maandag 23 juli 2012 @ 16:35:14 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114568918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.

Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.

Heb je wel van te voren ruimte gemaakt voor de installatie? Ie. een partitie gemaakt?

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:40 schreef Toryu het volgende:
Ik gebruik nu sinds een dagen weer Unity. Vooral bij gebrek aan beter en omdat ik geen zin/tijd heb om alles weer om te gooien. Ik moet zeggen dat het stukke beter is dan bij de introductie, maar ik kom nog steeds een hoop kinderziektes tegen.
Noem eens wat?

Ikzelf heb weinig problemen met U3D (om eens niet 'geen' te gebruiken).
pi_114569572
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:

wellicht is je windows-partitie te vol om deze te kunnen verkleinen?
Partities maken doet de installer vanzelf, hoef je dus niet handmatig te doen. (wel is het natuurlijk verstandig eventuele belangrijke bestanden te backupen voordat je andere besturingssystemen gaat installeren)
pi_114573792
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:35 schreef wdn het volgende:
Noem eens wat?

Ikzelf heb weinig problemen met U3D (om eens niet 'geen' te gebruiken).
Ik zal wel weer de uitzondering op de regel zijn, maar hier wat voorbeelden:
- Sommige programma's staan dubbel op de launcher (als ze gepinned zijn?)
- Sommige programma's verschijnen niet op de launcher
- Spread Windows (super+w) werkt niet altijd goed. Soms begint het beeld te flikkeren, alsof een programma heel vaak minimaliseert en maximaliseert. Soms missen er vensters in het overzicht.
- Bij switchen van bureaublad veranderd de positie van vensters soms. Ik heb al een paar keer gehad dat een venster buiten het beeld en een stukje achter de launcher zet. Het enige wat restte is dan afsluiten en opnieuw starten.
pi_114575233
...die eerste twee puntjes kun je met de rechtermuisknop zo oplossen?
  maandag 23 juli 2012 @ 19:51:33 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114575293
De laatste moet ook simpel zijn (is me in het verleden ook eens gebeurd en toen kon ik met 'move' het scherm verplaatsen).
pi_114576651
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef KomtTijd... het volgende:
...die eerste twee puntjes kun je met de rechtermuisknop zo oplossen?
Hoe precies?

Het zijn beide bekende bugs zie ik nu:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/940763
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/748516

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef wdn het volgende:
De laatste moet ook simpel zijn (is me in het verleden ook eens gebeurd en toen kon ik met 'move' het scherm verplaatsen).
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.
pi_114576703
rechtermuis -> uit starter verwijderen
rechtermuis -> in starter vastzetten
  maandag 23 juli 2012 @ 21:57:31 #28
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114581129
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:19 schreef Toryu het volgende:

[..]
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.
Ben ik nu al een uur of wat aan het bedenken hoe ik dat ook al weer deed.
Was een toetscombinatie dat weet ik wel nog :P
pi_114595912
Was het misschien ctrl+alt+1, 3, 7 of 9 (op numpad)? Best handige shortcuts, alleen jammer dat 4 en 6 niet werken.

@Komttijd,
Net geprobeerd. Nieuwe launcher werkt dan niet. Het zal wel aan het programma (Matlab) liggen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:34:31 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114639182
quote:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', <..>
Your wish is our command

http://www.omgubuntu.co.u(...)tures-back-to-ubuntu

- Show ‘Up’ navigation button
- Enable ‘Location bar edit’ toggle
- Hide the ‘Search’ button
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:21:53 #31
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114647144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:34 schreef wdn het volgende:

[..]

Your wish is our command

http://www.omgubuntu.co.u(...)tures-back-to-ubuntu

- Show ‘Up’ navigation button
- Enable ‘Location bar edit’ toggle
- Hide the ‘Search’ button
Yay! :Y)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:00:35 #32
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_114648463
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:21 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Yay! :Y)
Komende jaar mag jij niet meer zeuren ;)

lol
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:24:19 #33
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115255924
Finally.... Na echt uuuuren prutsen heb ik mijn netwerkkaart weer aan de gang, alle updates weer binnen, en mijn NVidia kaart is eindelijk werkend.
Nu weer een mooie duidelijke 1280x1024x85Hz desktop ipv een knipperende 800x600. ^O^

Pffft, maar wat een gedoe. 't leek Windows wel, zo belabberd als het ging.
Kreeg met geen mogelijkheid X-Window uitgeschakeld. Niet met service gdm stop, niet met service lightdm stop, niet met in textmode starten via grub....., en kon ook niet installeren in single user mode...
Eindelijk is het gelukt door de installer voor het lapje thouden en net te doen alsof X toch niet draaide (door het moven van de /tmp/X-0.lock file naar een random andere naam).
Het regende foutmeldingen maar uiteindelijk was het toch geinstalleerd.
Zo. Nu koffie. c_/
How can I make this topic about me?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:06:03 #34
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_115262148
Ook niet vanuit een andere terminal (ctrl-alt-F1)?
heitieh
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:46:18 #35
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115297999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ook niet vanuit een andere terminal (ctrl-alt-F1)?
Nee, dat probeerde ik als eerste. :P Hij kijkt echt of er een X sessie actief is door die /tmp/.X0-lock file en de bijbehorende pid te checken.
pi_115336300
tvp, Heb het ook weer geïnstalleerd
--- ҉ ---
pi_115336760
Nu al weer een paar maanden 12.04 als standaard os draaien op m'n laptop!

Laatste tijd vindt Chrome het leuk om de hele handel vast te laten lopen.
Hebben meer mensen hier last van?
Ff en chromium hebben hier totaal geen last van.

Voor de rest ben ik 100% te vrede over 12.04 :)
JA!
pi_115531936
MATE-desktop installeren en proberen :Y)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
aptitude install mate-desktop-environment mate-core
The following NEW packages will be installed:
  apache2.2-bin{a} atril{a} atril-common{a} caja{a} caja-common{a} cpufrequtils{a} desktop-file-utils{a} dmz-cursor-theme{a} engrampa{a} 
  engrampa-common{a} eom{a} eom-common{a} ffmpegthumbnailer{a} ffmpegthumbnailer-caja{a} gtk2-engines-murrine{a} gtk2-engines-pixbuf{a} hddtemp{a} 
  libapache2-mod-dnssd{a} libaprutil1-dbd-sqlite3{a} libaprutil1-ldap{a} libatril{a} libcaja-extension{a} libcanberra-gtk-module{a} libcanberra-gtk0{a} 
  libcpufreq0{a} libexempi3{a} libffmpegthumbnailer4{a} libgtksourceview2.0-0{a} libgtksourceview2.0-common{a} libidl0{a} libmarco{a} libmate{a} 
  libmate-common{a} libmatebluetooth{a} libmatecanvas{a} libmatecomponent{a} libmatecomponentui{a} libmateconf{a} libmatecorba{a} libmatedesktop{a} 
  libmatekbd{a} libmatekeyring{a} libmatemenu{a} libmatenotify{a} libmatepanelapplet{a} libmatepolkit{a} libmatesensorsappletplugin{a} libmateui{a} 
  libmatevfs{a} libmateweather{a} libmateweather-common{a} libmatewnck{a} libmatewnck-common{a} libnet-dbus-perl{a} liboobs-1-5{a} librsvg2-common{a} 
  libt1-5{a} libtasn1-3-bin{a} libunique-1.0-0{a} libxklavier16{a} marco{a} marco-common{a} mate-applets{a} mate-applets-common{a} mate-backgrounds{a} 
  mate-bluetooth{a} mate-calc{a} mate-conf{a} mate-conf-common{a} mate-control-center{a} mate-corba{a} mate-core mate-desktop{a} mate-desktop-common{a} 
  mate-desktop-environment mate-desktop-gnome{a} mate-dialogs{a} mate-icon-theme{a} mate-keyring{a} mate-media{a} mate-media-common{a} 
  mate-media-gstreamer{a} mate-menus{a} mate-mime-data{a} mate-netspeed{a} mate-panel{a} mate-panel-common{a} mate-polkit{a} mate-power-manager{a} 
  mate-power-manager-common{a} mate-screensaver{a} mate-sensors-applet{a} mate-session-manager{a} mate-settings-daemon{a} mate-settings-daemon-common{a} 
  mate-settings-daemon-gstreamer{a} mate-system-monitor{a} mate-system-tools{a} mate-terminal{a} mate-terminal-common{a} mate-text-editor{a} 
  mate-themes{a} mate-user-share{a} mate-utils{a} mate-vfs{a} mate-vfs-common{a} mate-window-manager{a} mozo{a} python-corba{a} python-glade2{a} 
  python-gst0.10{a} python-gtksourceview2{a} python-mate{a} python-mate-desktop{a} python-mate-menu{a} python-notify{a} system-tools-backends{a} 
0 packages upgraded, 117 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded.
Need to get 126 MB of archives. After unpacking 353 MB will be used.

1Fetched 126 MB in 20s (5,995 kB/s)                                                                                                                             
Lekker snel :9
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:09:07 #40
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_115857351
Hey, dat unity werkt eigenlijk best lekker! Ik heb al tijden gnome shell maar die werd snel langzaam (geheugengebruik van gnome-shell liep gestaag op, dus 1 keer in de week de shell opnieuw starten hielp). Maar ook met veel applicaties open leek het systeem redelijk te vertragen. Dus ik had unity maar eens geprobeer (op 12.04) en dat gaat dus prima. De extra schermruimte is best prettig, de recent files search werkt weer. Nog wel een paar puntjes wat verbeterd kan worden:
• Themeing, eigenlijk ligt dit aan het 'appearance' scherm, maar het is niet erg uitgebreid, je hebt gnome-tweak-tool nodig om eea bij te werken en dat is nogal spartaans.
• Met veel schermen open werkt de scale-plugin (exposé lookalike) niet zo vloeiend als met, zeg, 4 windows open (NVidia GeForce 8400 GS), en glxgears loopt niet vloeiend.
• Het menu bovenin mag van mij wel altijd zichtbaar zijn.
edit:
• Ik gebruik de standaard messenger evince, dus ik start dat ding, sluit de contact list en als ik dan een bericht krijg dan zie ik dat via de notifications. Leuk allemaal, maar ik snap niet hoe ik dan het chat scherm naar voren krijg (wat ik nu doe is evince contact lijst openen, dan de persoon zoeken die wat te melden heeft en daarop dubbelklikken maar dat is wat omslachtig).

[ Bericht 18% gewijzigd door Visitor.Q op 22-08-2012 10:14:22 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:24:08 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115857656
12.10 Unity ziet er nog beter uit Visitor.Q

---

Afspelen van encrypted BD in Ubuntu/Linux via een kleine tweak van VLC (disc moet van voor 2012 zijn):

http://www.webupd8.org/20(...)lu-rays-working.html
pi_115872866
Wat zijn de voordelen van Ubuntu boven Windows / Mac OS?

Het ziet eruit als een gepimpte Windows omgeving eerlijk gezegd.
Copthorne 2.0
pi_115873582
Voordelen zijn oa dat het gratis is, dat je geen virusscanner nodig hebt, het software-centrum, de bizar makkelijke installatie, alle hardware gewoon gelijk werkt, en gewoon dat het leuk is om er mee te spelen.
Nadelen kunnen bijvoorbeeld zijn dat Windows-software uigeraard niet werkt en dat het wat minder afgewerkt is.

Beide lijstjes zullen verre van compleet zijn en ook erg persoonlijk zijn
pi_115874566
Tenzij je games speelt is het gewoon een prima alternatief voor Windows.
pi_115879244
Misschien off topic. Heb net geüpdate naar 12.10 alleen als ik inlog met ubuntu zie ik alleen de achtergrond kan wel rechter muisknop gebruiken en bijvoorbeeld de achtergrond gebruiken maar verder niets. als ik inlog via gnome panel werkt het wel. iemand enig idee?
--- ҉ ---
pi_115880189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Wells.p het volgende:
Misschien off topic. Heb net geüpdate naar 12.10 alleen als ik inlog met ubuntu zie ik alleen de achtergrond kan wel rechter muisknop gebruiken en bijvoorbeeld de achtergrond gebruiken maar verder niets. als ik inlog via gnome panel werkt het wel. iemand enig idee?
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruiken :+
pi_115880518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruiken :+
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar

[ Bericht 0% gewijzigd door Wells.p op 22-08-2012 21:05:05 ]
--- ҉ ---
pi_115881077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
Huh. Je kunt toch gewoon 12.04 installeren? Die is gloednieuw!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:52:12 #49
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115883108
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Tenzij je games speelt is het gewoon een prima alternatief voor Windows.
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.

Regnum online bijvoorbeeld. Native.
titanRose via wine
Steam werkt ook aardig via wine. Valve heeft al een Ubuntu versie van Steam waar ze Left 4 dead 2 op aan het testen zijn.
Ragnarok Online werkt ook native en ook via wine. Ragnarok 2 Online helaas nog niet maar dat is dan ook nog alleen in beta speelbaar.

Ik heb al posts gezien dat Guild Wars 2 onder Ubuntu werkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:

[..]

12.04 werkt gewoon goed hoor ;)
pi_115883555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.

Regnum online bijvoorbeeld. Native.
titanRose via wine
Steam werkt ook aardig via wine. Valve heeft al een Ubuntu versie van Steam waar ze Left 4 dead 2 op aan het testen zijn.
Ragnarok Online werkt ook native en ook via wine. Ragnarok 2 Online helaas nog niet maar dat is dan ook nog alleen in beta speelbaar.

Ik heb al posts gezien dat Guild Wars 2 onder Ubuntu werkt.

[..]

12.04 werkt gewoon goed hoor ;)

weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uit
--- ҉ ---
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:04:50 #51
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115883804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:00 schreef Wells.p het volgende:

[..]

weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uit
en dat kan ook in 12.04 ;)

http://www.omgubuntu.co.u(...)new-web-apps-feature
pi_115883937
quote:
Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren. Kan ik gewoon cd er in doen en verder klikken? Back up hoeft niet.

Laat maar geeft het zelf al aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wells.p op 22-08-2012 22:18:50 ]
--- ҉ ---
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:19:29 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115884670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:07 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren.
Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).

12.10 heeft als basis 12.04 welke als basis 11.10 welke als basis 11.04 had. Dat wil zeggen dat bijna alle software backwards compatible is 1 release lager en is het meestal even wachten op iemand die een PPA maakt. Alleen als er echt een nieuwe basis is (zoals toen gnome 2 naar Unity/gnome3 ging) gaat dat niet op.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:38:30 #54
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115885859
Sinds een paar maandjes trots bezitter van Ubuntu 12.04 :)
In het begin nog erg wennen, gebruik nu alleen nog maar windows om RTLXL te kunnen bekijken.

Ik heb dan voor chrome wel een silverlight plugin gevonden (Rndr) maar alleen op de site van RTL werkt die dus niet :(
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
pi_115886902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:19 schreef wdn het volgende:

[..]

Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).

12.10 heeft als basis 12.04 welke als basis 11.10 welke als basis 11.04 had. Dat wil zeggen dat bijna alle software backwards compatible is 1 release lager en is het meestal even wachten op iemand die een PPA maakt. Alleen als er echt een nieuwe basis is (zoals toen gnome 2 naar Unity/gnome3 ging) gaat dat niet op.
Jeap, ben nieuw.
--- ҉ ---
pi_115888971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
In het begin nog erg wennen, gebruik nu alleen nog maar windows om RTLXL te kunnen bekijken.

Ik heb dan voor chrome wel een silverlight plugin gevonden (Rndr) maar alleen op de site van RTL werkt die dus niet :(
Klopt, RTL gebruikt DRM voor alle uitzendinggemist-filmpjes waardoor het praktisch alleen op windows werkt.

En op de ipad want als je een ipad hebt hoef je geen DRM op je filmpjes ofzo :?
iig: de ipad website is dus wel bruikbaar, moet je alleen je user-agent even spoofen in je browser.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:34:37 #57
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115900639
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:54 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Jeap, ben nieuw.
Waren we ooit allemaal ;)
Is het gelukt? :s)
pi_115903259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
You can't "own" free software, man!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:48:18 #59
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115903317
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

You can't "own" free software, man!
:)
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
pi_115906304
Tuurlijk wel, Gnome pwnt KDE big time!
pi_115909225
Heeft iemand WOL (Wake On Lan) werkend gekregen i.c.m. 12.04?
Lijkt wel of Ubuntu de NIC volledig uit schakelt na een halt. Zelfs wanneer je in het /etc/init.d/halt script de volgende regel op neemt:
1NETDOWN=no

NIC is geconfigureerd voor WOL. /etc/network/interfaces:
1up ethtool -s eth0 wol g 
BIOS "wake on PCI device" is enabled.
Magic packet wordt binnen hetzelfde LAN verzonden.

Alles werkt wel wanneer het laatst gebootte OS Win7 was. Iemand een idee?
NIC type Intel PRO/1000 GT

[ Bericht 10% gewijzigd door Quickslick op 23-08-2012 15:38:22 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:54:05 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115916517
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Tuurlijk wel, Gnome pwnt KDE big time!
Maar de CLI 'steelt' de show.
pi_115941351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:22 schreef Quickslick het volgende:
[...]
Niemand een idee? Heb ik de technische kennis van de FOK!ers toch te hoog ingeschat... :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:17:39 #64
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115941808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:46 schreef Quickslick het volgende:

[..]

Niemand een idee? Heb ik de technische kennis van de FOK!ers toch te hoog ingeschat... :P
Oh ideen zat maar die hebben allemaal met realtek te maken en niet met intel ;)
pi_115941866
mijn WOL-kennis stamt nog uit het 9.04 tijdperk. Weet iig dat je een startup script moest draaien om het te activeren ofzo...
pi_115942508
Startup scriptje was ik al een aantal keren tegen gekomen als oplossing. Deze zorgt ervoor dat WOL na elke boot opnieuw enabled wordt. Vind het zelf echter netter om dit in de /etc/network/interfaces file op te lossen.

WOL staat ook gewoon aan voor de juiste NIC (volgens de output van ethtool). Echter functioneert het niet.
Op dit moment is mijn vermoeden dan ACPI roet in het eten gooit. Iemand die deze mogelijkheid misschien kan bevestigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Quickslick op 24-08-2012 10:02:26 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:41:38 #67
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115945539
= "Vind het zelf echter netter om dit in de /etc/network/interfaces file op te lossen."

Is dat niet het probleem? Ik zou het verwachten in /etc/rc.local namelijk.

= ACPI testen is simpel: start met `acpi=off` (Grub; F6; achteraan toevoegen)

= 64 of 32 bit versie Ubuntu? 64 bit kan ook het probleem zijn

Ik zou een vraag stellen op askubuntu.com :+

Hier staan een hoop opmerkingen van pogingen: http://askubuntu.com/ques(...)3-times-then-no-more

[ Bericht 15% gewijzigd door wdn op 24-08-2012 11:48:27 ]
pi_115946267
64 bits Ubuntu draai ik. Zit hier een bekende bug in dan die impact heeft op WOL?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:41 schreef wdn het volgende:
= "Vind het zelf echter netter om dit in de /etc/network/interfaces file op te lossen."

Is dat niet het probleem? Ik zou het verwachten in /etc/rc.local namelijk.

= ACPI testen is simpel: start met `acpi=off` (Grub; F6; achteraan toevoegen)

= 64 of 32 bit versie Ubuntu? 64 bit kan ook het probleem zijn

Ik zou een vraag stellen op askubuntu.com :+

Hier staan een hoop opmerkingen van pogingen: http://askubuntu.com/ques(...)3-times-then-no-more
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:33:14 #69
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115947226
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:02 schreef Quickslick het volgende:
64 bits Ubuntu draai ik. Zit hier een bekende bug in dan die impact heeft op WOL?

[..]

Ja, in die zin dat ik opmerkingen ben tegengekomen dat je soms de 32 bits versie nodig hebt van een package (kwam het ergens tegen in een discussie over realtek en WOL maar vind het niet meer terug).
Maar dit is me iets te specifiek om op te kunnen lossen (en heb me ook nooit met wol bemoeit :P)

- WOL probleem met een Realtek kan opgelost worden met een update van een package vanuit debian: https://bugs.launchpad.ne(...)g/914439/comments/18

[ Bericht 7% gewijzigd door wdn op 24-08-2012 12:40:04 ]
pi_115948266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef wdn het volgende:

[..]

Waren we ooit allemaal ;)
Is het gelukt? :s)
Ja het is gelukt, werkt toch wel prettig
--- ҉ ---
pi_115977557
Hmmm, volgens mij is het Wake on LAN issue network driver gerelateerd. Met een Realtek NIC lijkt het wel goed te werken, echter is deze instabiel tijdens normaal gebruik.
De Intel NIC werkt wel stabiel m.u.v. WOL.

Mijn conclusie tot dusver, zowel de Realtek als Intel netwerk drivers zuigen. Mooi klote dit...
pi_116038500
Wake on LAN werkt wel wanneer ik 10.04LTS draai met de NIC drivers van de fabrikant (alleen te compileren onder kernel 2.4.x en 2.6.x).
Dus ben maar terug gegaan naar een oudere versie van Ubuntu. Geen 12.04 voor mij... bagger...
pi_116038903
mja ik gebruik sinds een maandje ofzo ook weer 11.04. Op zich doet 12.04 het ook prima hoor, maar toch voelt het echt als een verlichting na bijna een jaar unity.
pi_116039011
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:51 schreef KomtTijd... het volgende:
mja ik gebruik sinds een maandje ofzo ook weer 11.04. Op zich doet 12.04 het ook prima hoor, maar toch voelt het echt als een verlichting na bijna een jaar unity.
eensch!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:51:19 #75
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116106992
pi_116108075
Wat is daar zo bijzonder aan?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:20:12 #77
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116108170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:17 schreef Toryu het volgende:
Wat is daar zo bijzonder aan?
Toch leuk, zo'n beroemdheid die Ubuntu gebruikt :s).
pi_116161867
Hoe test ik mijn headset met 11.10????
pi_116209675
Mijn keyboard vanaf vandaag in gebruik!! :P

quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Groene geval is mijn oude keyboard(na 5.5 jaar trouwe dienst) :P
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

Driver installeren was niet nodig _O_
pi_116339241
Vraagje mensen. Ik zet net in een nieuw gebouw van de universiteit. Nu valt mijn Wifi hier de hele tijd uit. Nu waren net ook toevallig mensen aan het rondlopen die aan het kijken of de wifi overal goed reikt.

Nu gingen de mensen even kijken waarom mijn wifi steeds uitging en daarna weer ging connecten. Zei vertelde mij dat mijn laptop steeds zit te switchen van het 2.4 GHz kanaal naar 5 GHz. Ze vroegen mij of ik dit kon aanpassen in de driver settings, dus de voorkeur zetten op 5 GHz kanaal. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul waar ik dit kan aanpassen. Iemand enig idee waar je dit kunt aanpassen?
  maandag 3 september 2012 @ 12:41:18 #81
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116341843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe test ik mijn headset met 11.10????
Dat is tegenwoordig Plug and play ;)

quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 11:08 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen. Ik zet net in een nieuw gebouw van de universiteit. Nu valt mijn Wifi hier de hele tijd uit. Nu waren net ook toevallig mensen aan het rondlopen die aan het kijken of de wifi overal goed reikt.

Nu gingen de mensen even kijken waarom mijn wifi steeds uitging en daarna weer ging connecten. Zei vertelde mij dat mijn laptop steeds zit te switchen van het 2.4 GHz kanaal naar 5 GHz. Ze vroegen mij of ik dit kon aanpassen in de driver settings, dus de voorkeur zetten op 5 GHz kanaal. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul waar ik dit kan aanpassen. Iemand enig idee waar je dit kunt aanpassen?
Al in de wireless settings gekeken? ;)
pi_116344940
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:41 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig Plug and play ;)

[..]

Al in de wireless settings gekeken? ;)
Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"
  maandag 3 september 2012 @ 16:46:47 #83
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116349226
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 14:45 schreef Dale. het volgende:

[..]

Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"
Damn. Meende echt dat ik daar gezien had dat dit veranderd kon worden.

Jij bent wouter? Indien ja: +5 rep :D
pi_116350216
Heb de vraag ook op askubuntu gevraagd idd.
  maandag 3 september 2012 @ 20:08:12 #85
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_116358119
Ik ben al een hele tijd met volle overtuiging bezig met Mint 13.
Het verbaasd mij dat niemand het bericht van Tweakers hier heeft gepost
quote:
Gnome-versie van Ubuntu zal in oktober uitkomen

Op 18 oktober zal tegelijk met de release van Ubuntu 12.10 ook een versie met de Gnome-omgeving uitkomen. Deze 'Ubuntu-spin', waarvan de naam nog niet definitief is, biedt de Gnome Shell in plaats van Ubuntu's Unity-omgeving.

De komst van een specifieke Ubuntu-versie met de Gnome Shell-desktop werd al in mei geopperd toen de plannen voor Ubuntu 12.10 werden opgesteld. Inmiddels is duidelijk geworden dat Quantal Quetzal op 18 oktober ook in een Gnome-versie beschikbaar zal komen, een 'Ubuntu-spin' die volledig is gebaseerd op de Gnome Shell 3.6-desktopomgeving. Wel zou het nog gaan om een alpha-release.

De definitieve naamgeving is nog onduidelijk. Oorspronkelijk werd gekozen voor Gnomebuntu, maar de Gnome Foundation zou geen toestemming geven voor deze titel. Inmiddels wordt gesproken over Gnobuntu en Gnubuntu als alternatieve titels. De website Gnomebuntu is overigens al wel in de lucht.

In de Gnome-versie van Ubuntu zal een oudere versie 3.4 van bestandsmanager Nautilus worden opgenomen, omdat in nieuwe releases een aantal populaire functionaliteiten zijn weggelaten. Als standaard webbrowser is gekozen voor Epihpany, terwijl Abiword en Gnumeric als alternatieven moet dienen voor LibreOffice. Verder zal Rhythmbox de standaard mediaspeler worden en keert mailclient Evolution terug, maar wordt UbuntuOne weggelaten.
Ik ga nooit meer non-LTS-versies installeren, maar wat moet ik hieruit concluderen? Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt? Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_116363067
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:08 schreef ouderejongere het volgende:

Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt?
Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?
Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.
Qua gebruik is het nagenoeg hetzelfde als Unity, dus ik snap niet echt waarom hier een fork van moet komen.

Waarom ga je nooit meer een non-LTS-versie installeren?
  maandag 3 september 2012 @ 21:39:00 #87
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_116363391
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:34 schreef Toryu het volgende:

[..]

Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.
Qua gebruik is het nagenoeg hetzelfde als Unity, dus ik snap niet echt waarom hier een fork van moet komen.

Waarom ga je nooit meer een non-LTS-versie installeren?
Omdat ik na Ubuntu 10.04 steeds teleurgesteld was in de opvolgers.
LTS-versies hebben meestal geen instabiele componenten en als die er wel zijn ben je niet verplicht ze te gebruiken. Als iets lekker draait wil ik het blijven draaien. Mint Maya draait tot en met 2017, dit is dus het laatste OS op mijn huidige computer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_116566446
Gebruik nu ongeveer een maandje Ubuntu, en ik moet zeggen dat ik nu al niet meer terug wil naar Windows.

Alles wat ik wil gebruiken werkt:
- Uitzending Gemist
- RTL Gemist (via: http://rtl.ksya.net/)
- MS Office (via Play on Linux)
- Spotify
- En verder alle basisfuncties natuurlijk (torrents, Firefox, VLC)

Kortom, ik ben erg tevreden! Het werkt allemaal soepel, geen gekut meer met virusscanners, het ziet er grafisch erg goed uit De enige reden om nog Windows te gebruiken (voor mij dan), zou voor de games zijn, maar sinds ik een console heb speel ik nauwelijks meer op m'n PC.
pi_116841963
User De_Dakgoot
Weet jij de commands hiervoor?

pi_116842346
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
User De_Dakgoot
Weet jij de commands hiervoor?

[ afbeelding ]
Gaat overigens alleen om de informatie display.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_116842362
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:18 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Gaat overigens alleen om de informatie display.
conky ??
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:09:15 #93
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117397556
12.10 net geinstalleerd en installatie ging zeer snel. Kan me niet herinneren dat het ooit zo snel ging :D

1/2 later nog geen enkele crash. Geen meldingen van unsupported hardware.

Enige bug die ik tot nu toe zie: audio werkt niet als ik mijn externe scherm aansluit (en daarvan de speakers wil gebruiken) op de headset aansluiting (en wel met een koptelefoon).
  zondag 30 september 2012 @ 17:13:36 #94
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117428442
Ik ben ook om, net klaar met installeren!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:24:19 #96
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117501735
Heb het nu op mijn laptop staan.

Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat. Heb Moonlight al geinstalleerd.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:25:44 #97
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117501789
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:

Welke distro?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:26:16 #98
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117501802
Wat bedoel je precies? Ik ben nog een leek.
pi_117501953
quote:

Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat.
Klopt. Is een "feature" van RTL.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:40:27 #100
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117502313
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Houniet het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik ben nog een leek.
Linux distrubutie zoals, Ubuntu, OpenSuse, Arch linux, Debian, Fedora etc
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:02:53 #101
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117503137
Ubuntu, met FireFox.
Dacht dat het vanzelf sprekend was, omdat dit een Ubuntu topic is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:16:30 #102
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117503644
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:02 schreef Houniet het volgende:
Ubuntu, met FireFox.
Dacht dat het vanzelf sprekend was, omdat dit een Ubuntu topic is.
Oja dit is het ubuntu topic inderdaad dacht dat dit het linux topic was :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:24:37 #103
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117503926
Maar wat te doen met Silverlight?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:32:08 #104
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117504221
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:24 schreef Houniet het volgende:
Moonlight is het alternatief lees ik op de interwebs
pi_117504281
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:24 schreef Houniet het volgende:
Gewoon, wegklikken en wat anders zoeken om je tijd te verdoen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:38:38 #106
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117504460
Houniet je moet gewoon de Moonlight plugin installeren voor firefox als je firefox gebruikt,
pi_117504498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:38 schreef De_Dakgoot het volgende:
Houniet je moet gewoon de Moonlight plugin installeren voor firefox als je firefox gebruikt,
RTL voorziet alle streams van DRM :N
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:48:55 #108
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117504895
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

RTL voorziet alle streams van DRM :N
Het alternatief rtl.ksya.net?

Ubuntu #16 - 12.04
heitieh
pi_117505068
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ubuntu #16 - 12.04
Oh nice. Dat is die iPhone-pagina.

Want als je doet alsof je een iPhone bent, doen de digital rights er ineens niet meer toe *O* :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:53:42 #110
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117505100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:38 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dat had ik al gedaan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:54:27 #111
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117505128
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...

Want als je doet alsof je een iPhone bent, doen de digital rights er ineens niet meer toe *O* :')
inderdaad :')
heitieh
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:54:52 #112
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117505143
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ubuntu #16 - 12.04
Dat zou ik nog kunnen proberen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:56:46 #113
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_117505220
Gek dat een user agent switcher alleen niet voldoende is om RTL spul te kunnen afspelen. Of werkt dat bij jullie wel?
pi_117505302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:56 schreef Visitor.Q het volgende:
Gek dat een user agent switcher alleen niet voldoende is om RTL spul te kunnen afspelen. Of werkt dat bij jullie wel?
't is me wel eens gelukt ja. Maar niet zomaar, moest volgens mij ook nog cookies verwijderen ofzo... Maar ik gebruik het verder nooit. Heb nooit het idee dat ik echt wat "mis" aan een tv, laat staan aan RTL :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:00:53 #115
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_117505378
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

't is me wel eens gelukt ja. Maar niet zomaar, moest volgens mij ook nog cookies verwijderen ofzo... Maar ik gebruik het verder nooit. Heb nooit het idee dat ik echt wat "mis" aan een tv, laat staan aan RTL :')
Ik probeer het ook altijd onder het mom van even kijken of ik het werkend kan krijgen :)
pi_117505429
Ohja Dit was het nieuws, dat kijk ik weleens. Maar daar hebben ze torrents voor uitgevonden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:03:50 #117
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117505511
Is er trouwens nog een handige codec-pack?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:07:20 #118
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_117505648
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Houniet het volgende:
Zodra je iets probeert af te spelen waar je geen codec voor hebt zou je videospeler (bv totem) zelf een gil moeten geven en met een suggestie moeten komen.
pi_117505751
quote:
VLC :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:10:58 #120
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117505789
SMplayer :7
pi_117505958
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

VLC :P
VLC vind ik wel de meest lelijke codecs ooit hebben, barst altijd van de artifacts.
quote:
Gewoon Ubuntu-restricted-extras installeren (via het softwarecenter of sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras), dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door KomtTijd... op 02-10-2012 16:01:14 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:05:07 #122
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_117508051
Unity gaat heel traag op mijn pc. Maar dat maakt niet uit ben sinds vorige week over gestapt op Linux Mint die ziet er trouwens bij de instalatie mooi clean uit. Bij gnome Ubuntu toch wat oudbollig die bruine kleuren en zo een rimboe geluid je als het aangaat :')
pi_117511857
quote:

http://rtl.ksya.net/

Werkt perfect :)

Silverlight icm RTL gemist werkt helaas niet, maar bovengenoemde site werkt prima, dus who needs Silverlight? :)
pi_117516145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:05 schreef zyntex het volgende:
Unity gaat heel traag op mijn pc. Maar dat maakt niet uit ben sinds vorige week over gestapt op Linux Mint die ziet er trouwens bij de instalatie mooi clean uit. Bij gnome Ubuntu toch wat oudbollig die bruine kleuren en zo een rimboe geluid je als het aangaat :')
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van Mint?
Als in, waarom zou ik overstappen van mijn goed geconfigureerde Ubuntu systeem?
pi_117517638
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:33 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

't is gewoon net even een ander sausje. Als je tevreden bent met ubuntu is er weinig reden om te wisselen. Veel mensen vonden/vinden het unity sausje van ubuntu niet zo lekker bijvoorbeeld, en zijn daarom naar mint geswitcht.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:28:08 #126
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117526560
Thnx boys.
pi_117534984
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:33 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Unity,.. mint bied gewoon omgeving aan die lijkt op het ouderwetse gnome 2.0.
pi_117535052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 04:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Unity,.. mint bied gewoon omgeving aan die lijkt op het ouderwetse gnome 2.0.
En is fijner :*
pi_117554266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 05:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En is fijner :*
Mjah,.. ik ben inmiddels volledig overgestapt op KDE :)
pi_117554625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjah,.. ik ben inmiddels volledig overgestapt op KDE :)
Ik had over Mint,kan je ook met KDE :P
pi_117555107
Net even KDE in een virtualbox geprobeerd, wat lelijk.
pi_117555464
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:28 schreef Jesse_ het volgende:
Net even KDE in een virtualbox geprobeerd, wat lelijk.
Genoeg themes beschikbaar :),.. maar ik vind KDE-standaard theme's niet echt lelijk. Maar blijft uteindelijk een persoonlijke keuze.
pi_117581881
KDE 4.8.2 helemaal verwijderen en dan 4.9.2 installeren.Moet ik Linux versie 3.6.0 alvast erop zetten(heb 3.0.0.26)? Upgrades worden vast geheouden via aptitude 8)7

Ze wilt(mijn AMD quadcore,Kubuntu 11.10 x64 desktop) niet updaten naar recente versies ;(
pi_117591034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
KDE 4.8.2 helemaal verwijderen en dan 4.9.2 installeren.Moet ik Linux versie 3.6.0 alvast erop zetten(heb 3.0.0.26)? Upgrades worden vast geheouden via aptitude 8)7

Ze wilt(mijn AMD quadcore,Kubuntu 11.10 x64 desktop) niet updaten naar recente versies ;(
Distro's zoals Ubuntu draaien nooit de laatste kernels/desktopomgevingen en vaak ook niet de laatste versie's van andere software.

Ze testen het eerst uitgebreid om er voor te zorgen dat je systeem superstabiel blijft. Wil je heel graag de laatste software moet je meer richting Fedora of voor het allerlaatste Arch-Linux.
pi_117605474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:56 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Distro's zoals Ubuntu draaien nooit de laatste kernels/desktopomgevingen en vaak ook niet de laatste versie's van andere software.

Ze testen het eerst uitgebreid om er voor te zorgen dat je systeem superstabiel blijft. Wil je heel graag de laatste software moet je meer richting Fedora of voor het allerlaatste Arch-Linux.
Wat zijn de commands om KDE helemaal te vewijderen en weer installeren?met kubuntu-desktop als input lukt niet 8)7

Ik heb al LXDE en MATE als extra DE *O*
pi_117605591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat zijn de commands om KDE te helemaal vewijderen en weer installeren? 8)7

Is het installeren van extra DE's een beetje makkelijk?
pi_117605605
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:43 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Is het installeren van extra DE's een beetje makkelijk?
Jaaa,je kan gewoon kiezen bij loginscreen :P
pi_117605914
Ja, het kiezen wel :P
Maar gaat het installeren van de bijbehorende file en windowmanager etc ook allemaal automatisch?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:10:51 #139
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117607044
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:50 schreef Jesse_ het volgende:
Maar gaat het installeren van de bijbehorende file en windowmanager etc ook allemaal automatisch?
Ja.
pi_117609205
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:50 schreef Jesse_ het volgende:
JA natuurlijk,waarom niet??
pi_117611553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

JA natuurlijk,waarom niet??
Ik heb d'r niet zoveel verstand van :P
pi_117611658
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik heb d'r niet zoveel verstand van :P
Ach,maak niet uit :P

ubuntu forums is ook leerzaam :*
pi_117616359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat zijn de commands om KDE helemaal te vewijderen en weer installeren?met kubuntu-desktop als input lukt niet 8)7

Exacte dezelfde commands als je hebt gebruikt om het te installeren? Alleen dan met deinstallateren als syntax i.p.v. installeren.

In Debian/Ubuntu/Mint is dit uit mijn hoofd volgens mij

1apt-get --purge remove *packet*
pi_117616361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Exacte dezelfde commands als je hebt gebruikt om het te installeren? Alleen dan met deinstallateren als syntax i.p.v. installeren.

In Debian/Ubuntu/Mint is dit uit mijn hoofd volgens mij
[ code verwijderd ]

even proberen :*

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
# apt-get --purge remove kde
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Virtual packages like 'kde' can't be removed
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
# apt-get --purge remove kubuntu-desktop
Building dependency tree       
Package kubuntu-desktop is not installed, so not removed
i# apt-get --purge remove kde-core 
Building dependency tree       
E: Unable to locate package kde-core
root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# aptitude --purge remove kubuntu-desktop
No packages will be installed, upgraded, or removed.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0 B of archives. After unpacking 0 B will be used.

i# apt-get search kde
E: Invalid operation search

Uninstalling KDE SC 4.8 (optional)
sudo apt-get install -y ppa-purge
sudo ppa-purge ppa:kubuntu-ppa/backports
sudo apt-get -f -y autoremove

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 #
ppa-purge ppa:kubuntu-ppa/backports
Updating packages lists
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/source/Sources  404  Not Found

W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/binary-amd64/Packages  404  Not Found

W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/rvm/mplayer/ubuntu/dists/oneiric/main/binary-i386/Packages  404  Not Found

E: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
Warning:  apt-get update failed for some reason
PPA to be removed: kubuntu-ppa backports
Warning:  Could not find package list for PPA: kubuntu-ppa backports
i# apt-get -f -y autoremove
Building dependency tree       
W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main amd64 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-amd64_Packages)
W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
8)7

[ Bericht 38% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 05-10-2012 02:51:31 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:55:25 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_117616411
Wanneer komt 12.10 uit?
pi_117616413
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:55 schreef remlof het volgende:
Wanneer komt 12.10 uit?
Deze maand :{w ;)
pi_117616414
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

even proberen :*
[ code verwijderd ]

Uninstalling KDE SC 4.8 (optional)
sudo apt-get install -y ppa-purge
sudo ppa-purge ppa:kubuntu-ppa/backports
sudo apt-get -f -y autoremove

[ code verwijderd ]

8)7
Ook al via het softwarecentrum geprobeerd ;)?
pi_117616418
quote:
Wanneer komt 12.10 uit?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ook al via het softwarecentrum geprobeerd ;)?
Ik heb Kubuntu

Van Muon Package Manager,nadat ik kubuntu backports ppa had weggehaald
Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources
404 Not Found

Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages
404 Not Found

Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages
404 Not Found
pi_117616419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Ik heb Kubuntu

Van Muon Package Manager,nadat ik kubuntu backports ppa had weggehaald
Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources
404 Not Found

Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages
404 Not Found

Failed to download http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages
404 Not Found

Je hebt Kubuntu en wilt KDE verwijderen? Dan houdt je amper wat over op een terminal-omgeving na volgens mij.

Ook heel veel software van KDE heeft depencie's in QT (KDE) packages.

https://www.google.nl/web(...)qf.&biw=1920&bih=959

Genoeg info te vinden trouwens.
pi_117616422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt Kubuntu en wilt KDE verwijderen? Dan houdt je amper wat over op een terminal-omgeving na volgens mij.

Ook heel veel software van KDE heeft depencie's in QT (KDE) packages.

https://www.google.nl/web(...)qf.&biw=1920&bih=959

Genoeg info te vinden trouwens.
Bash
1
2
3
4
5
6
Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources                                                                
  404  Not Found
Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages
  404  Not Found
Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages
  404  Not Found
8)7
pi_117616424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Bash
[ code verwijderd ]

8)7
Heb je uberhaupt verbinding met internet? Misschien een achterlijke vraag :'), maar moet uitgesloten worden.

-Edit-
Ik zou trouwens ff wachten op de betere Ubuntu-experts. Ik draai zelfs al een redelijke tijd Arch-linux
pi_117616429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:03 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt verbinding met internet? Misschien een achterlijke vraag :'), maar moet uitgesloten worden.

-Edit-
Ik zou trouwens ff wachten op de betere Ubuntu-experts. Ik draai zelfs al een redelijke tijd Arch-linux
Ergste is dat ik KDE niet kan kiezen als DE _O-
pi_117616431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ergste is dat ik KDE niet kan kiezen als DE _O-
Doe Gnome *O*
pi_117616446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Doe Gnome *O*
Ik heb nog LXDE en MATE

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports
aptitude update

Fetched 2,468 kB in 1s (1,415 kB/s)
W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main amd64 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-amd64_Packages)
W: Duplicate sources.list entry http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/packages.mate-desktop.org_repo_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems

i# aptitude upgrade
No packages will be installed, upgraded, or removed.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0 B of archives. After unpacking 0 B will be used.

* Blue_Panther_Ninja mist zijn virtual desktops cube :'(

quote:
Wanneer komt 12.10 uit?
18 oktober :+
pi_117616588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 05:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik moet een Live CD gebruiken,aangezien Kubuntu 11.10 x64 een probleem geeft op dit moment. :'(

Ondertussen kan ik gewoon filmpjes bekijken,dankzij Google Chrome en HTML5 _O- *O*

[ link | afbeelding ]
Kan niet booten van de USB-stick gek genoeg,maar dat is niet het punt.

Ik heb namelijk kernel 3.6.0 geprobeerd te installeren,maar dat geeft nu problemen.Want onmiddellijk na de blauwe boot display,word het zwart scherm en gaat het flikkeren(onleesbaar).

In recoverymode met kernel 3.0.0.26,standaard als root
1
2
3
4
5
#dpkg --configure -a
dpkg:error:unable to acces dpkg status area: read only file system 

#dpkg-reconfigure -a
runlevel:/var/run/utmp: no such file or directory
:')

Enige keer ooit dat ik gezeik kreeg met kernel( een kernel panic nog wel) was....5 jaar geleden(ik moest gedwongen 8.10 over de 7.04 partitie installeren)een noob fout :@ ;(
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 07:33:32 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117616877
quote:
Wanneer komt 12.10 uit?
De huidige beta is al zeer stabiel :)
pi_117638766
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 07:33 schreef wdn het volgende:

[..]

De huidige beta is al zeer stabiel :)
Echt??

12.10 pas in Januari/Februari gebruiken(zoals met alle x.10 versie) :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:05:34 #158
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117641713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Echt??

12.10 pas in Januari/Februari gebruiken(zoals met alle x.10 versie) :P
12.10 is nog niet 1x gecrashed.

Enige wat niet werkt op dit moment: speakers op mijn externe display.
Daarnaast valt me de battery een beetje tegen (ben 15 min kwijtgeraakt tov. 12.04).
pi_117641729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef wdn het volgende:

[..]

Daarnaast valt me de battery een beetje tegen (ben 15 min kwijtgeraakt tov. 12.04).
Oeh :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:07:17 #160
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117641789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Oeh :P
Ik doe zelfs gamen met 12.10.
Guild Wars 2 _O_
pi_117641807
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:07 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik doe zelfs gamen met 12.10.
Guild Wars 2 _O_
Volgend jaar pas,als Steam in orde is :+
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:15:21 #162
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117642163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Volgend jaar pas,als Steam in orde is :+
Private beta begint in october *O*
pi_117642300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:15 schreef wdn het volgende:

[..]

Private beta begint in october *O*
Deze week toch? :+

Waarom werkt Google Chrome zo goed op de live CD(11.10 x64,nu 16 uur uptime)?zeker met streamen ? _O-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:20:32 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117642400
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Waarom werkt Google Chrome zo goed op de live CD(11.10 x64,nu 16 uur uptime)?zeker met streamen ? _O-
vanwege html 5? :+
pi_117642574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:20 schreef wdn het volgende:

[..]

vanwege html 5? :+
Dat had ik al lang vermoed natuurlijk! :P :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 05-10-2012 21:31:21 ]
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:13:52 #166
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117692952
_O_ !!!!!!!!!!!!!!
Tot nu toe tevreden.
pi_117709771
Net Unity vervangen door Cinnamon.

Wat een verademing!!! Vele malen sneller en overzichtelijker!

Voorbeeld screenshot:
pi_117719863
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:33 schreef Starman89 het volgende:

Voorbeeld screenshot:
[ afbeelding ]
Joh,veel beter toch! :+
pi_117729250
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:33 schreef Starman89 het volgende:

Voorbeeld screenshot:
[ afbeelding ]
gnome-shell al eens geprobeerd? Die vind ik echt zo chill!
pi_117757332
Ik heb ubuntu 12.10 zojuist geïnstalleerd op mijn langzame laptop met intel Atom processor en ik ben zó blij! Het is echt super snel! In alle aspecten voelt het systeem gewoon supergoed aan nu.

Ik gebruik dus wel de gnome-shell, maar echt ALLES is sneller geworden voor mijn gevoel. Ook het zoeken van applicaties e.d. en het spelen van youtube filmpjes
pi_117758398
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef erikkll het volgende:
Ik heb ubuntu 12.10 zojuist geïnstalleerd op mijn langzame laptop met intel Atom processor en ik ben zó blij! Het is echt super snel! In alle aspecten voelt het systeem gewoon supergoed aan nu.

Ik gebruik dus wel de gnome-shell, maar echt ALLES is sneller geworden voor mijn gevoel. Ook het zoeken van applicaties e.d. en het spelen van youtube filmpjes
Wat voor laptop heb je?

Ik heb nog een ouwe Asus EEE 901 (1,6 ghz, 12GB hdd, 1GB intern) liggen, waar ik nog een geschikte linux distro voor zoek. Vond Ubuntu 12.04 (met Unity 3D) redelijk traag werken, maar nu ik zo eens terug denk zou dat alles te maken kunnen hebben met Unity.
pi_117758532
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:40 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Wat voor laptop heb je?

Ik heb nog een ouwe Asus EEE 901 (1,6 ghz, 12GB hdd, 1GB intern) liggen, waar ik nog een geschikte linux distro voor zoek. Vond Ubuntu 12.04 (met Unity 3D) redelijk traag werken, maar nu ik zo eens terug denk zou dat alles te maken kunnen hebben met Unity.
1.6 ghz zegt niks. Een intel Atom 1.6 ghz is traag maar een i5 op 1.6 ghz is snel. Gezien je 12 GB hdd die waarschijnlijk ongelofelijk traag is zou ik niet teveel verwachten van ubuntu 12.10, ook vanwege de sterke afhankelijkheid van een goede GPU.

Ubuntu 12.10 heeft als doelstelling een modern en goed OS te zijn dat zéér gebruiksvriendelijk is. Het is nadrukkelijk geen doelstelling om oude hardware te ondersteunen, daar zijn anderen beter in. Kijk dan naar een linuxversie met Lxde bijvoorbeeld.
pi_117758546
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:40 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Wat voor laptop heb je?

Xubuntu, hetzelfde als Ubuntu alleen met een veel lichtere window-manager (XFCE i.p.v. Gnome/Unity).
pi_117758719
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Xubuntu, hetzelfde als Ubuntu alleen met een veel lichtere window-manager (XFCE i.p.v. Gnome/Unity).
Naar mijn ervaring ook niet supersnel op echt verouderde hardware maar inderdaad al een beter alternatief dan ubuntu.
pi_117758844
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:48 schreef erikkll het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring ook niet supersnel op echt verouderde hardware maar inderdaad al een beter alternatief dan ubuntu.
Je zou het beste kunnen gaan voor arch-linux i.c.m. openbox of iets dergelijks of dammsmalllinux of puppy-linux.

Nadeel is dat je hard inlevert op gebruikersvriendelijkheid.
pi_117759158
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef erikkll het volgende:

[..]

1.6 ghz zegt niks. Een intel Atom 1.6 ghz is traag.
In 1x goed :+ Is idd een Intel Atom N270 1,6ghz

Belangrijkste is dat Spotify er redelijk op draait. Verder beetje surfen, en af en toe een documentje openen (liefst met OpenOffice / LibreOffice)
pi_117759203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:02 schreef Starman89 het volgende:

[..]

In 1x goed :+ Is idd een Intel Atom N270 1,6ghz

Belangrijkste is dat Spotify er redelijk op draait. Verder beetje surfen, en af en toe een documentje openen (liefst met OpenOffice / LibreOffice)
Gewoon xubuntu eens proberen.
pi_117761235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef wdn het volgende:

[..]

Eh.
Ik wacht wel op de final :7
pi_117761898
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Eh.
Ik ook :+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:51:45 #180
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117763233
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Eh.
Ik heb dan ook fatsoenlijke hardware >:)
pi_117766101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:51 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik heb dan ook fatsoenlijke hardware >:)
Ik heb dit apparaat er anders behoorlijk op uitgezocht. Intel chipset, Nvidia GPU... heb er verder eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Ik vraag me vooral af waar dat plaatje vandaan komt. Het lijkt wel een soort google-maps afbeelding on LSD. Hoe de fuck komt dat in het bootproces?
(ik krijg dit ongeveer op het punt dat je je login scherm (of keuzescherm of je een live-sessie wilt starten of gelijk wilt installeren) verwacht, het bekende "padoempadoem"-geluidje wordt wel afgespeeld)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:22:21 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117769190
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik heb dit apparaat er anders behoorlijk op uitgezocht. Intel chipset, Nvidia GPU... heb er verder eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Ik vraag me vooral af waar dat plaatje vandaan komt. Het lijkt wel een soort google-maps afbeelding on LSD. Hoe de fuck komt dat in het bootproces?
(ik krijg dit ongeveer op het punt dat je je login scherm (of keuzescherm of je een live-sessie wilt starten of gelijk wilt installeren) verwacht, het bekende "padoempadoem"-geluidje wordt wel afgespeeld)
En daar heb ik geen problemen met een AMD Radeon 6650 _O_
Oh hoe anders was dat 5 jaar geleden :D

Update van afgelopen weekend fixte mijn speakers dus nu de battery nog en ik ben helemaal *O*

---

Mogelijke actie voor je probleem:

Ctrl+Alt+F1
Login
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install nvidia-current
Reboot.
pi_117769304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:22 schreef wdn het volgende:

[..]

En daar heb ik geen problemen met een AMD Radeon 6650 _O_
Oh hoe anders was dat 5 jaar geleden :D
Sja dit ding is al 3 jaar oud, dus toen speelde dat wel flink mee. Denk dat ik nu ook voor AMD zou gaan. (als ik nu een computer zou kopen zou het denk ik een llano systeem worden)

zal nog eens kijken of ik wat kan doen, heb ook nog niet op escape geramt bij het opstarten om wat andere opties te proberen...

-edit- ah ik zit er al in, "start ubuntu without installing" gekozen :)

[ Bericht 5% gewijzigd door KomtTijd... op 09-10-2012 12:37:47 ]
pi_117770258
Bluh, net de update naar 12.10 gedaan.
Kan ik weer alle programma's op het juiste bureaublad laten plaatsen.
pi_117770511
wel apart dat de installer mijn harde schijf SDA noemt. Dat ding spint toch echt als een malle hoor.
pi_117770670
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2012 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
wel apart dat de installer mijn harde schijf SDA noemt. Dat ding spint toch echt als een malle hoor.
HDA wordt enkel voor IDE gebruikt.
pi_117770723
Vroeger was mijn schijfje gewoon HDA hoor O+

Ohja en het blijft irritant dat Ubuntu tapbutton 3 naar mousebutton2 mapt en andersom 8.gif
pi_117770752
Hrr is de mooie Pidgin integratie ook nog eens weg ;(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:49:01 #189
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117772281
SSD _O_!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:28:36 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117773792
ssd _O_ inderdaad ;)

12.10 is binnen 10 minuten geinstalleerd

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:54 schreef Jesse_ het volgende:
Bluh, net de update naar 12.10 gedaan.
Kan ik weer alle programma's op het juiste bureaublad laten plaatsen.
Dan doe je toch iets fout ;)

Ik doe na installatie mijn desktop symlinken naar mijn 2de schijf en na 1x F5 op mijn bureaublad zijn al mijn iconen terug ;)
pi_117774109
Gewoon je /home partitie blijven recyclen _O_

En ik ben bang dat mijn HDD door zijn nieuwe labeltje niet ineens als een SSD gaat presteren ;(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:43:26 #192
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_117774445
Dat recyclen van /home gaat heus weleens mis hoor. Zo zag ik dat er met Gnome 3 nieuwe richtlijnen zijn voor opslag van applicatiegegevens; shotwell sloeg eerst zijn database op in ~/.shotwell, en nu in ~/.local/share/shotwell én de cache foto's in ~/.cache/shotwell (uit mijn hoofd). De cache directory wordt als het goed is niet geindexed. Ik neem aan dat toepassingen daar dan zelf voor de transitie moeten zorgen. Je hebt trouwens ook nog dconf, dat wordt gebruikt in plaats van gconf, maar ik weet niet hoe die overgang is gedaan. Hoe dan ook, als je inderdaad je home directory jaren achter je aan sleept heb je dus wel een zooitje directories waar je niets meer mee doet en die het redelijk onoverzichtelijk maken.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:00:29 #193
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117775179
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Gewoon je /home partitie blijven recyclen _O_
Dat gaat alleen goed als je binnen dezelfde versie blijft.

Ik format mijn /home partitie en symlink de (niet hidden) directories (rest van /home wordt dus altijd verwijderd; bookmarks worden gesynched met google+).
pi_117776584
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat gaat alleen goed als je binnen dezelfde versie blijft.

Ik format mijn /home partitie en symlink de (niet hidden) directories (rest van /home wordt dus altijd verwijderd; bookmarks worden gesynched met google+).
Gaat bij mij al een jaar of 4 prima hoor :) Heb er zelfs weleens een uitstapje naar fedora en mint mee gemaakt, no problemo. Er staan ongetwijfeld een hoop ongebruikte bestanden in maar die staan me echt niet in de weg.
pi_117777064
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:28 schreef wdn het volgende:
ssd _O_ inderdaad ;)

12.10 is binnen 10 minuten geinstalleerd

[..]

Dan doe je toch iets fout ;)

Ik doe na installatie mijn desktop symlinken naar mijn 2de schijf en na 1x F5 op mijn bureaublad zijn al mijn iconen terug ;)
Pff het duurde hier een uur, ruim.

Ik snap de web apps in unity alleen niet ;(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:18:40 #196
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117778364
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:41 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Pff het duurde hier een uur, ruim.
ssd ftw ;)
quote:
Ik snap de web apps in unity alleen niet ;(
wep apps zijn launcher icoontjes die een lijst erbij hebben waardoor je heel snel bij dingen kunt komen voor die wep app. Google mail bijvoorbeeld geeft je een link naar 'een nieuwe mail maken' enzo. Of bij twitter dat je rechstreeks naar een twitter account kan gaan vanuit de launcher (waardoor in dash ook een link komt naar dat twitter account).
Het is nog buggy dat webapps. Sommige doen het niet of soms wel.
pi_117865006
http://arstechnica.com/bu(...)ink-ubuntu-is-worth/

Wie gaat er allemaal doneren? Of vinden we ubuntu alleen tof omdat het gratis is? ;)

Ik maak al zolang gebruik van ubuntu, ik gebruik het thuis en op mijn werk, verdien er mijn geld (indirect) mee... maar ik heb er nog nooit iets voor betaald. Ik vind het nu wel fair om iets terug te geven.
pi_117869198
Ik voel me absoluut niet geroepen om iets te doneren.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:16:16 #199
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117871591
Tsja. Het kwalitatieve goede van Ubuntu is de laatste tijd toch wel afgenomen. Na elke update heb ik gekloot en gedoe van dingen die het niet meer doen of niet willen installeren.
pi_117875241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. Het kwalitatieve goede van Ubuntu is de laatste tijd toch wel afgenomen. Na elke update heb ik gekloot en gedoe van dingen die het niet meer doen of niet willen installeren.
Helemaal niet juist. Ik heb echt het idee dat het veel stabieler is dan 4, 5 jaar geleden.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:38:36 #201
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117876677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:13 schreef erikkll het volgende:

[..]

Helemaal niet juist. Ik heb echt het idee dat het veel stabieler is dan 4, 5 jaar geleden.
Misschien. Ik heb elke keer de distro live zitten updaten sinds de basis installatie in december 2009, dus 2x per jaar .... Mogelijk dat ergens in dat traject iets een keer is omgevallen in het update mechanisme (de database waar alle software packages in geregistreerd staan).
pi_117881311
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht. :(
pi_117882869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht. :(
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,

Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
pi_117883765
Geweldig,ik heb alleen maar read-only mode permissie met root in recovery mode(kernel 3.0.0.26) en live CD(kubuntu 11.10) |:( :') _O-

Kernel 3.6.0 wilt niet echt meehelpen :'(
pi_117884362
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,

Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
Ja, als je heel veel moeite doet maar veel fabrikanten maken dat erg moeilijk. Ik had liever een kale laptop gewild maar dat was geen optie bij Dell. Vieze koppelverkoop is het.
pi_117884614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mwah, zo werkt dat niet helemaal. Een laptop zonder windows is simpelweg niet of nauwelijks te verkrijgen, en als je er al een kunt vinden is die vaak net zo duur of duurder dan een vergelijkbaar exemplaar met windows, omdat het weer een speciale lijn is ofzo.

En geld terugkrijgen is een hoax. Theoretisch kan dat, in de praktijk komt het er tegenwoordig op neer dat je de volle 100 euro terugkrijgt exclusief 98 euro administratie en verwerkingskosten en datsoort grappen. Als je geluk hebt, that is.
pi_117889642
Zo. Ik gebruik nu, geheel tegen mijn zin, op m'n werk KDE want de Citrix Receiver werkt gewoonweg NIET in Gnome (en unity geeft nog een geheel nieuwe extra dimensie aan alle problemen)
pi_117890371
Als ik overstap naar Mint, kan ik dan ook gewoon bepaalde programmamappen direct terug pasten in mijn home directory zodat het werkt? (Bijvoorbeeld FileZilla en PlayOnLinux?)

M'n Ubuntu installatie is nu toch wel echt stuk ;(
pi_117892705
Je kunt gewoon je hele /home partitie meenemen naar mint. (of vrijwel iedere andere distro)
pi_117892956
Top. Maar ik wil niet alles meenemen, zo groot is mijn schijf niet :P
pi_117898363
Hmmm oke,

Ik dacht dat je geld terug krijgen wel makkelijk zou zijn. Zelf nooit gedaan ik was wel blij met mijn Windows eigenlijk :@ (games, en office)
pi_117898404
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:51 schreef Jesse_ het volgende:
Top. Maar ik wil niet alles meenemen, zo groot is mijn schijf niet :P
Het past er nu toch ook op?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Hmmm oke,

Ik dacht dat je geld terug krijgen wel makkelijk zou zijn. Zelf nooit gedaan ik was wel blij met mijn Windows eigenlijk :@ (games, en office)
Ik heb het ook nooit gedaan, zo af-en-toe heb je toch windows nodig idd.
Bij Dell schijnt het tot een jaar of wat geleden nog enigszins rendabel geweest te zijn om er tijd en moeite in te steken je geld terug te krijgen, maar die zijn daar nu ook mee gestopt.
pi_117898951
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef KomtTijd... het volgende:

Wat pest j e die jongen,..

Hij kan gewoon desbetreffende mappen meenemen, hij moet alleen op de verborgen mappen letten. met een . ervoor
pi_117899057
je moet gewoon dezelfde partitie gebruiken.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:36:19 #215
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117899133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:18 schreef erikkll het volgende:
Zo. Ik gebruik nu, geheel tegen mijn zin, op m'n werk KDE want de Citrix Receiver werkt gewoonweg NIET in Gnome (en unity geeft nog een geheel nieuwe extra dimensie aan alle problemen)
Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.
Onder 12.10 nog niet nodig gehad.

Je moest een speciale volgorde van installeren hanteren dat weet ik wel nog (de download op citrix.com voor linux zat dieper verstopt dan de voorpagina)
pi_117899187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.
Onder 12.10 nog niet nodig gehad.

Je moest een speciale volgorde van installeren hanteren dat weet ik wel nog (de download op citrix.com voor linux zat dieper verstopt dan de voorpagina)
Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.
pi_117901120
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.

Waarom gaat elke installatie die ik standaard laat doen trouwens mis in grub ;(
pi_117901213
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.

Waarom gaat elke installatie die ik standaard laat doen trouwens mis in grub ;(
Wat gaat er mis met Grub dan?
pi_117901286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat gaat er mis met Grub dan?
Kom altijd in de grub rescue modus terecht.
pi_117901368
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:51 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Kom altijd in de grub rescue modus terecht.
Ook wel eens gehad, ik chroot mijn systeem dan via een live-cd.

1
2
Grub-install /dev/sda
Grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg

Eventueel kan je eerst
1/etc/default/grub
nakijken om te kijken als daar alles staat zoals je wilt.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:20:12 #221
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117905981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:37 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.

Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
pi_117906787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word maken ;(
pi_117906888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Een separaat x-window gaat niet werken omdat xenapp die zogenaamde seamless vensters heeft. Gewoon stukjes terminalserver die als vensters getoond worden, natuurlijk, maar dat is wat de pret bederft. schermupdates worden op 1 of andere manier niet goed teruggekoppeld door dat stuk butt-software.

Edit: en daarmee bedoel ik de citrix receiver for linux :{
pi_117920591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:35 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word maken ;(
Je bent gefuckd _O-

Geen VNC of remote desktop?? :P
pi_117920879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat is het juist,ik kan niet schrijven naar mijn HDD(mounted). Alleen bestanden lezen :')

Erger nog: in GRUB recovery mode als root(dpkg en aptitude ) is read-only,kernel is in blokkade _O-
pi_117926992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 08:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je bent gefuckd _O-

Geen VNC of remote desktop?? :P
Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk. :P
pi_117929397
Iemand enig idee hoe ik een programma op een vast bureaublad kan laten openen in cinnamon? Thunderbird bijvoorbeeld altijd op nummer 4. Fixed window placement in CCSM krijgt het niet voor elkaar ;(
pi_117930970
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:12 schreef erikkll het volgende:

[..]

Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk. :P
Natuurlijk :+

quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef Jesse_ het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een programma op een vast bureaublad kan laten openen in cinnamon? Thunderbird bijvoorbeeld altijd op nummer 4. Fixed window placement in CCSM krijgt het niet voor elkaar ;(
Met KSC is het altijd gelukt!! :P
pi_117934638
Wat is ksc?
pi_117948881
Heb met GRUB 1.99 in recovery mode fsck>dpkg gedaan,nog steeds geen schrijf rechten.Kernel 3.6.0( 3 .deb bestanden) willen maar niet weg. :') 8)7

LiveCD geluid werkt nu!eindelijk na 7 dagen(sinds vorige week zondag)! _O-
pi_117948896
* Blue_Panther_Ninja heeft write acces rights nodig :'(

Lukt dat met chmod? :?

[ Bericht 62% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 14-10-2012 10:56:23 ]
pi_117953662
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja heeft write acces rights nodig :'(

Lukt dat met chmod? :?
sudo chown username:username ./filename
sudo chmod 755 ./filename

Als je het op alle files in een folder wilt doen, kun je het best chmod -R doen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:02:10 #233
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117956749
Performing upgrade :P
heitieh
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:31:37 #234
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117959658
Upgrade eindelijk klaar...

Probleempje :{ Ik kan wel inloggen, maar ik krijg geen unity. Alleen desktop met icoontjes.

ff googlen
heitieh
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:38:44 #235
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_117959894
Waar zit het apparaatbeheer dan? Om te checken of alle hardware goed geïnstalleerd is?
pi_117960122
quote:
99s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:31 schreef Joooo-pi het volgende:
Upgrade eindelijk klaar...

Probleempje :{ Ik kan wel inloggen, maar ik krijg geen unity. Alleen desktop met icoontjes.

ff googlen
Dat had ik ook ;(
pi_117960313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik had Ubuntu op de laptop staan, maar dat trok het oude beestje niet erg. Toen gekozen voor Xubuntu. Man man, wát een verademing. Alles werkte. De installatie verliep vlekkeloos zonder internet verbinding. Na het booten de draadloze sleutel invoeren en klaar was het.
  zondag 14 oktober 2012 @ 17:39:30 #238
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117962517
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:45 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat had ik ook ;(
straks weer verder met prutsen. Lijkt een link met de videokaart/driver (ati) te hebben. Heb fglrx al de deur uit gedaan en de resolutie is nu goed. Alleen nog geen unity :P
heitieh
pi_117965441
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:28 schreef erikkll het volgende:

[..]

sudo chown username:username ./filename
sudo chmod 755 ./filename

Als je het op alle files in een folder wilt doen, kun je het best chmod -R doen.
Morgen even proberen!!
pi_117984241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:03 schreef erikkll het volgende:

[..]

Gewoon xubuntu eens proberen.
Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!

Heb er ooit eens Ubuntu 11.04 op gezet, maar toen werkte de rechter muisknop niet, was de wifi instabiel, en het werkte allemaal ontzettend traag, en nu met Lubuntu werkt (bijna alles) out-of-the-box. Alleen Jupiter nog geinstalleerd (zodat de fn-keys werken) en verder niks.

Mijn netbookje gaat de komende jaren nog wel mee dus :)
pi_117987407
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:58 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!

Heb er ooit eens Ubuntu 11.04 op gezet, maar toen werkte de rechter muisknop niet, was de wifi instabiel, en het werkte allemaal ontzettend traag, en nu met Lubuntu werkt (bijna alles) out-of-the-box. Alleen Jupiter nog geinstalleerd (zodat de fn-keys werken) en verder niks.

Mijn netbookje gaat de komende jaren nog wel mee dus :)
Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!! :P
pi_118019351
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!! :P
Vandaag uiteindelijk toch Bodhi Linux (Ubuntu-based) op m'n EEE 901 gezet. OS ziet er echt niet uit, maar SNEL (!!!), daar word je bang van!

Met Lubuntu kon ik Uitzendinggemist en Youtube nog niet helemaal vloeiend kijken, dat is nu wel het geval! En omdat het Ubuntu-based is, kan ik er gewoon alles wat ik nodig heb op installeren.

Conclusie: Bodhi Linux zou voor m'n desktop absoluut geen optie zijn (daar draai ik gewoon lekker Ubuntu 12.04 op met Cinnamon; werkt prima), maar voor een netbook is dit een uitstekende optie. Klein OS, erg snel, en met een beetje sleutelen hier en daar kun je het wel redelijk gebruiksvriendelijk maken.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:31:34 #243
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118023831
Ok, 'k zal het eens draaien in een VM. Heb hier als fysieke machine een Athlon XP met Ubuntu 12.04, en het draait allemaal, alles werkt, maar 't is constant "even kort wachten" zeg maar, met alles.
Zelfs het typen van een reactie hier gaat in brokken: steeds houdt hij 2 of 3 toetsaanslagen bij, vervolgens is er een lag van een seconde. Blind typen gaat beter dan steeds naar het scherm kijken, want dan loop je gemakkelijk uit de pas.
Bij het Unity menu aanklikken duurt het met gemak 5 seconden voor hij dat scherm laat zien, en de eerste resultaten kost zelfs meer dan 15 seconden.

Maarja. Voor een computer van 10 jaar oud..., al ruim 2x over de economische levensduur heen. :P

Ander goed nieuws is dat apt-get eindelijk geen errors of te upgraden packages meer aangeeft. Zelfs dbus is geupdate zonder fouten.
pi_118049825

NixiePixel is overgelopen :(

*Zou haar nog steeds zwaar doen :@
pi_118085345
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:31 schreef Kandijfijn het volgende:

NixiePixel is overgelopen :(

*Zou haar nog steeds zwaar doen :@
Ik ook :9
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:55:59 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_118137174
12.10 komt vandaag *O*
13.04 wordt Raring Ringtail *O*
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:17:52 #247
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_118138139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:55 schreef wdn het volgende:
12.10 komt vandaag *O*
13.04 wordt Raring Ringtail *O*
Ik heb nog steeds geen panels ;(

Ik dacht dat mijn ati (4650) nog wel ondersteund werd...
heitieh
pi_118138355
Ben nu mijn xubuntu aan het upgraden. Ben benieuwd naar de veranderingen.
pi_118138644
quote:
99s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panels :P)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:30:27 #250
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_118138760
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panels :P)
Ik denk het.. Ik zag wel veel problemen met de radeon driver en 12.10 voorbij komen op google.
heitieh
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:19:56 #251
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_118141474
quote:
99s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

AMD Radeon hier en geen problemen *O*
pi_118142142
Op Tweakers (die nieuwe layout :D :D :N ) ook een artikel:
http://tweakers.net/reviews/2733/ubuntu-1210-quantal-quetzal.html

Vanwege het weglaten van 2d GUI gaat dit hem niet worden voor mij.
pi_118194044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:

Ik installeer het pas over 3 maanden :P
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:09:36 #254
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_118217172
Beetje jammer natuurlijk dat de upgrade naar 12.10 mijn desktop gefucked had, maar ubuntu maakt het goed met de herinstallatie optie in de installer_O_

Opstart USB gemaakt. Dan is er een optie "Herinstalleer ubuntu" en zonder veel vragen doet 'ie een herinstallatie van je systeem. Lekker handig. En dan ook nog 64 bit installeren, terwijl mijn systeem 32 bit was ^O^_!

Alles werkt weer 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Joooo-pi op 20-10-2012 20:39:47 ]
heitieh
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:39:14 #255
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118218514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:

Same here. blijf nu maar bij deze 12.04 versie tot deze PC echt niet meer wil.
En dan zien we wel weer verder.
pi_118936721
STEAM for Linux community forum! :+
Steam for Linux limited beta has begun! *O*

STEAM deb native client :9
http://steamcommunity.com/app/221410/discussions
http://steamcommunity.com/app/221410/screenshots
http://www.reddit.com/r/linux_gaming
ubuntuforums sticky topics

quote:
Marijuana legalization and Steam on Linux in the same day.
Pot smoking Linux users in Washington and Colorado are probably feeling like they won the lottery today.
bron:P

[ Bericht 8% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 07-11-2012 15:12:21 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 15:31:46 #257
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118938243
quote:
[ code verwijderd ]

veranderen naar
[ code verwijderd ]

Ik mis vooral de adresbalk, handig voor netwerkshares ed. Nu moet ik elke keer een connectie maken met een share ipv dat ik gewoon door het netwerk kan browsen. (tenzij de automatische netwerkdetectie werkt, wat ie bij mij nooit doet :') )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_118938476
Ik ga zo ff 12.04 server installeren. Ben benieuwd, eerste keer zonder gui :7
pi_118970118
het zo verboden moeten zijn om zo makkelijk een webserver te installeren ;(
pi_118970480
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
De tijd dat je echt een Linux Guru moest zijn om er mee te kunnen werken is al lang voorbij ;)
pi_118973413
quote:
Moest je trouwens netwerkverbinding handmatig instellen in 12.04? :@
pi_118973728
Neuh, ik moest alleen op enter drukken dat de kabel inderdaad in eth0 zat.

En daarna nog even /etc/network/interfaces aanpassen omdat deze machine met een statisch ip in een gesloten netwerk terecht moet komen, maar voor het installeren had ik 'm gewoon via een DHCP-routertje aan internet hangen.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:51:09 #263
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_118974913
Tot nu toe draait Ubuntu erg goed op mijn laptop _O_.
Lekker houden zo.
Het is dat ik iTunes nodig heb voor mijn apparaten, anders ging mijn normale PC ook om.
pi_118974957
Wat moet je er mee doen dat Rhythmbox of Banshee niet kunnen dan?
  donderdag 8 november 2012 @ 12:53:39 #265
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_118975005
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat moet je er mee doen dat Rhythmbox of Banshee niet kunnen dan?
Oh dat is voor mij nieuw.
Ben nog een leek hé.

Foto's, muziek en podcasts moeten over.
pi_118987526
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Neuh, ik moest alleen op enter drukken dat de kabel inderdaad in eth0 zat.

En daarna nog even /etc/network/interfaces aanpassen omdat deze machine met een statisch ip in een gesloten netwerk terecht moet komen, maar voor het installeren had ik 'm gewoon via een DHCP-routertje aan internet hangen.
aha,had ik ook _O-
pi_118992583
quote:
Je kan altijd een middagje Gentoo proberen :@ :@
pi_119077150
Wist niet eens dat Kubuntu 1 GiB was _O-
  zondag 11 november 2012 @ 10:57:31 #269
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_119078298
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:51 schreef Houniet het volgende:
Tot nu toe draait Ubuntu erg goed op mijn laptop _O_.
Lekker houden zo.
Het is dat ik iTunes nodig heb voor mijn apparaten, anders ging mijn normale PC ook om.
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.

Maar waarom? >:) Gewoon herdownloaden en nu zonder drm ;)
pi_119078828
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:

[..]

drm zuigt(overal eigenlijk) :P
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:56 #271
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119084879
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Oké.
En Dualscreen werkt ook prima?
pi_119087062
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:

[..]

Oké.
Zou geen probleem zijn!
  zondag 11 november 2012 @ 16:05:58 #273
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_119088139
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:

[..]

Oké.
notebook + 22" WS scherm hier

Enige idiote is dat ik bij iedere reboot het scherm moet terugzetten naar 1920x1080
  zondag 11 november 2012 @ 16:35:47 #274
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119089518
Nice.
pi_119091820
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:05 schreef wdn het volgende:

[..]

notebook + 22" WS scherm hier

Enige idiote is dat ik bij iedere reboot het scherm moet terugzetten naar 1920x1080
X.org gedoe? :P
pi_119093867
Hoe zit het nou met nvidia drivers? Ik heb Ubuntu en Mint geprobeert en ik zit maar te vechten met display drivers. De nouveau driver geeft geen problemen maar voor bepaalde 3d dingetjes heb ik wel nvidia drivers nodig.

Nou had ik braaf de drivers van nvidia geinstalleerd, maar bijna iedere keer nadat ik een update uitvoer(check for updates), start de desktop niet meer op en blijft hij hangen tijdens het opstarten van de pc. Na wat gekloot kreeg ik het weer werkend om telkens na een update de nvidia drivers nogmaals te installeren. Dit werkt niet heel efficient zoals jullie raden.

Hoe doen jullie het met nvidia drivers? Het gaat om een gtx670.
pi_119094560
Bij mij is er niets aan de hand. G102M in mijn laptop en ION in mijn HTPC, beide doen het prima.
pi_119094783
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Bij mij is er niets aan de hand. G102M in mijn laptop en ION in mijn HTPC, beide doen het prima.
Heb je ook de nvidia drivers erop? Of gebruik je ook de noveau?
  zondag 11 november 2012 @ 20:01:16 #279
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_119097694
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

X.org gedoe? :P
of AMD of xrandr gedoe
pi_119097705
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:01 schreef wdn het volgende:

[..]

of AMD of xrandr gedoe
Kan ook :+
  zondag 11 november 2012 @ 20:29:31 #281
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_119099251
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Kan ook :+
Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.
Zeer vervelend :P
pi_119099269
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:29 schreef wdn het volgende:

[..]

Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.
Zeer vervelend :P
X.org en drivers dus :P
pi_119518597
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen! :o
Alleen, het werkt niet.
pi_119530742
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen! :o
Alleen, het werkt niet.
Is het 64 bit?? kan nog gezeik geven
pi_119530777
Uiteraard.
pi_119532505
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Alleen, het werkt niet.
Master! Bij mij werkt het wel! Hier ben ik echt heel erg blij mee! :P
pi_119532584
Als ze nu nog even kappen met dat rechten gezeik over het skype-protocol zodat er een fatsoenlijke implementatie in Empathy kan komen, zou het helemaal konings zijn.
pi_119532623
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
ppen met dat rechten gezeik over het skype-protocol zodat er een fatsoenlijke implementatie in Empathy kan komen, z
Empathy is echt een waardeloos wat mij betreft. Ik ben blij dat skype actief wordt onderhouden door MS.
pi_119532663
Skype werkt anders helemaal driewerf kut. Ik vind empathy wel prima.
pi_119559708
Even dit proberen :Y
  zondag 25 november 2012 @ 13:29:50 #291
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119596909
Boys!
Hoe krijg ik mijn webcam aan de praat?

Mn vrouw is twee weken weg en er moet geskyped worden :').
pi_119599644
1) Webcam in de usb-poort steken
2) ????
3) PROFIT!!
  zondag 25 november 2012 @ 15:30:47 #293
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119601671
Ingebouwd in mijn Sony Vaio.
Ik heb Cheese al geinstalleerd maar dat werkt ook niet.
pi_119605085
zou gewoon moeten werken dan. Skype is wel weer een verhaal apart, die gebruikt geen libv4l ofzo, bij mij is het beeld in Skype altijd ondersteboven.

als het niet wil -> lsusb en typenummer googlen.
pi_119605846
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga zo ff 12.04 server installeren. Ben benieuwd, eerste keer zonder gui :7
Ik ben gisterochtend begonnen met installeren van 12.04 server en ben nu eindelijk klaar. Waarom het zo lang duurde? Ik probeerde eerst vanaf 10.04 LTS te upgraden naar 12.04.1 LTS. Alles leek prima te verlopen totdat ik ontdekte dat mijn MySQL cliënt voor PHP niet overeenkwam met de versie van de MySQL server. Ik heb dit conflict geprobeerd op te lossen maar kreeg het niet voorelkaar... Uiteindelijk heb ik heel MySQL verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, dit lukte niet omdat volgens APT bepaalde dependencies niet correct waren. Ik heb hierna een rescue geprobeerd maar ook dit werkte niet; zelfde foutmeldingen.

Uiteindelijk heb ik een verse installatie uitgevoerd en een aantal zeer grote backups (databases) terug moeten zetten. Ook het opnieuw configureren van de shit koste me zeer veel tijd.

Al met al wou ik dat ik er nooit aan was begonnen. Zeker omdat 10.04 nog prima draaide.
pi_119772142
Ik heb rond 04:00 vandaag,mijn Asus mobo bios instellingen goed bekeken.Blijkt dat ik al die tijd(in de 2.5 jaar dat ik het heb)1 er van over het hoofd had gezien,waardoor ik dus nu pas via USB kan booten.Ik vroeg me altijd af waarom het niet wilde werken. _O- :')

8 Augustus j.l nieuwe USB stickje(4gig) gekocht en Linux Mint 13(MATE)erop gezet.Gisteren even Lubuntu 12.10 amd64 erop gezet(via LiveCD),want tot nu toe heb ik nog steeds zwarte beeld na boot-splash. Exact 8 weken vandaag :+ :'(

*Kubuntu 12.10 amd64 op USB stickje zetten* O-)
pi_119817083
Wat hebben ze bij Canonical uitgespookt? :D

Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:25:21 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_119818241
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
Geen idee. Heb geen last gehad van crashes of zo.

Maar het lijkt allemaal wel wat sneller ja :D Viel me ook al op.
pi_119835934
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Waarschijnlijk door dat je een oude versie van Gnome kan gebruiken als optie :Y

*moet noodgedwongen 10.04 LTS liveCD gebruiken,want 12.10 LiveUSB stickje is niet echt vooruit te branden* _O-
pi_119895385

:'(

Weet iemand hier raad mee? ;(
pi_119895488
Oh, ik maak hem maar gelijk even vol...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')