Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
uitleg geven hoe je iets installeert of bepaalde instellingen doet enzo, gaat vaak zelfs vele malen makkelijker door gewoon wat commando's te geven die men kan overnemen. Maar voor gewoon een beetje browsen en chatten wil ik toch leuke venstertjes zien!
Je valt in herhalingquote:Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.
Ik heb echt juist precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
Dat inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Ik heb echt juist precies het tegenovergestelde
Geen enkel probleem de afgelopen maanden. Alles wat ik wil werkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
Steam’d Penguins: http://blogs.valvesoftware.com/linux/steamd-penguins/
Nieuwe blog van Valve.
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]Spannend*O*
Maar waarom niet andere games?
Ik weet het!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.
Er zal heel snel meer volgen
1 | /home/visitor/Desktop/temp |
1 | /home/visitor |
Je zou 's Linux Mint kunnen proberen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'.
(...)
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]
veranderen naar
[ code verwijderd ]
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
Soms zijn de directorynamen te lang, dan gaat die knoppenrij niet omhoog zover als waar ik heenwil.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?
Heb je wel van te voren ruimte gemaakt voor de installatie? Ie. een partitie gemaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Noem eens wat?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:40 schreef Toryu het volgende:
Ik gebruik nu sinds een dagen weer Unity. Vooral bij gebrek aan beter en omdat ik geen zin/tijd heb om alles weer om te gooien. Ik moet zeggen dat het stukke beter is dan bij de introductie, maar ik kom nog steeds een hoop kinderziektes tegen.
wellicht is je windows-partitie te vol om deze te kunnen verkleinen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik zal wel weer de uitzondering op de regel zijn, maar hier wat voorbeelden:quote:Op maandag 23 juli 2012 16:35 schreef wdn het volgende:
Noem eens wat?
Ikzelf heb weinig problemen met U3D (om eens niet 'geen' te gebruiken).
Hoe precies?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef KomtTijd... het volgende:
...die eerste twee puntjes kun je met de rechtermuisknop zo oplossen?
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef wdn het volgende:
De laatste moet ook simpel zijn (is me in het verleden ook eens gebeurd en toen kon ik met 'move' het scherm verplaatsen).
Ben ik nu al een uur of wat aan het bedenken hoe ik dat ook al weer deed.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:19 schreef Toryu het volgende:
[..]
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.
Your wish is our commandquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', <..>
Yay!quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Your wish is our command
http://www.omgubuntu.co.u(...)tures-back-to-ubuntu
- Show ‘Up’ navigation button
- Enable ‘Location bar edit’ toggle
- Hide the ‘Search’ button
Komende jaar mag jij niet meer zeurenquote:
Nee, dat probeerde ik als eerste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ook niet vanuit een andere terminal (ctrl-alt-F1)?
Omdat Valve Ubuntu gebruiktquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.khronos.org/as(...)x-SIGGRAPH_Aug12.pdf
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | aptitude install mate-desktop-environment mate-core The following NEW packages will be installed: apache2.2-bin{a} atril{a} atril-common{a} caja{a} caja-common{a} cpufrequtils{a} desktop-file-utils{a} dmz-cursor-theme{a} engrampa{a} engrampa-common{a} eom{a} eom-common{a} ffmpegthumbnailer{a} ffmpegthumbnailer-caja{a} gtk2-engines-murrine{a} gtk2-engines-pixbuf{a} hddtemp{a} libapache2-mod-dnssd{a} libaprutil1-dbd-sqlite3{a} libaprutil1-ldap{a} libatril{a} libcaja-extension{a} libcanberra-gtk-module{a} libcanberra-gtk0{a} libcpufreq0{a} libexempi3{a} libffmpegthumbnailer4{a} libgtksourceview2.0-0{a} libgtksourceview2.0-common{a} libidl0{a} libmarco{a} libmate{a} libmate-common{a} libmatebluetooth{a} libmatecanvas{a} libmatecomponent{a} libmatecomponentui{a} libmateconf{a} libmatecorba{a} libmatedesktop{a} libmatekbd{a} libmatekeyring{a} libmatemenu{a} libmatenotify{a} libmatepanelapplet{a} libmatepolkit{a} libmatesensorsappletplugin{a} libmateui{a} libmatevfs{a} libmateweather{a} libmateweather-common{a} libmatewnck{a} libmatewnck-common{a} libnet-dbus-perl{a} liboobs-1-5{a} librsvg2-common{a} libt1-5{a} libtasn1-3-bin{a} libunique-1.0-0{a} libxklavier16{a} marco{a} marco-common{a} mate-applets{a} mate-applets-common{a} mate-backgrounds{a} mate-bluetooth{a} mate-calc{a} mate-conf{a} mate-conf-common{a} mate-control-center{a} mate-corba{a} mate-core mate-desktop{a} mate-desktop-common{a} mate-desktop-environment mate-desktop-gnome{a} mate-dialogs{a} mate-icon-theme{a} mate-keyring{a} mate-media{a} mate-media-common{a} mate-media-gstreamer{a} mate-menus{a} mate-mime-data{a} mate-netspeed{a} mate-panel{a} mate-panel-common{a} mate-polkit{a} mate-power-manager{a} mate-power-manager-common{a} mate-screensaver{a} mate-sensors-applet{a} mate-session-manager{a} mate-settings-daemon{a} mate-settings-daemon-common{a} mate-settings-daemon-gstreamer{a} mate-system-monitor{a} mate-system-tools{a} mate-terminal{a} mate-terminal-common{a} mate-text-editor{a} mate-themes{a} mate-user-share{a} mate-utils{a} mate-vfs{a} mate-vfs-common{a} mate-window-manager{a} mozo{a} python-corba{a} python-glade2{a} python-gst0.10{a} python-gtksourceview2{a} python-mate{a} python-mate-desktop{a} python-mate-menu{a} python-notify{a} system-tools-backends{a} 0 packages upgraded, 117 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded. Need to get 126 MB of archives. After unpacking 353 MB will be used. |
1 | Fetched 126 MB in 20s (5,995 kB/s) |
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruikenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Wells.p het volgende:
Misschien off topic. Heb net geüpdate naar 12.10 alleen als ik inlog met ubuntu zie ik alleen de achtergrond kan wel rechter muisknop gebruiken en bijvoorbeeld de achtergrond gebruiken maar verder niets. als ik inlog via gnome panel werkt het wel. iemand enig idee?
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raarquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruiken
Huh. Je kunt toch gewoon 12.04 installeren? Die is gloednieuw!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Tenzij je games speelt is het gewoon een prima alternatief voor Windows.
12.04 werkt gewoon goed hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uitquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.
Regnum online bijvoorbeeld. Native.
titanRose via wine
Steam werkt ook aardig via wine. Valve heeft al een Ubuntu versie van Steam waar ze Left 4 dead 2 op aan het testen zijn.
Ragnarok Online werkt ook native en ook via wine. Ragnarok 2 Online helaas nog niet maar dat is dan ook nog alleen in beta speelbaar.
Ik heb al posts gezien dat Guild Wars 2 onder Ubuntu werkt.
[..]
12.04 werkt gewoon goed hoor
en dat kan ook in 12.04quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:00 schreef Wells.p het volgende:
[..]
weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uit
Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren. Kan ik gewoon cd er in doen en verder klikken? Back up hoeft niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:04 schreef wdn het volgende:
[..]
en dat kan ook in 12.04
http://www.omgubuntu.co.u(...)new-web-apps-feature
Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:07 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Godver, ga 12.04 maar opnieuw installeren.
Jeap, ben nieuw.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Het is geen windows he (waar je bij elke nieuwe release ook nieuwe andere software nodig hebt).
12.10 heeft als basis 12.04 welke als basis 11.10 welke als basis 11.04 had. Dat wil zeggen dat bijna alle software backwards compatible is 1 release lager en is het meestal even wachten op iemand die een PPA maakt. Alleen als er echt een nieuwe basis is (zoals toen gnome 2 naar Unity/gnome3 ging) gaat dat niet op.
Klopt, RTL gebruikt DRM voor alle uitzendinggemist-filmpjes waardoor het praktisch alleen op windows werkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
Sinds een paar maandjes trots bezitter van Ubuntu 12.04
In het begin nog erg wennen, gebruik nu alleen nog maar windows om RTLXL te kunnen bekijken.
Ik heb dan voor chrome wel een silverlight plugin gevonden (Rndr) maar alleen op de site van RTL werkt die dus niet
Waren we ooit allemaalquote:
You can't "own" free software, man!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:38 schreef koelants het volgende:
Sinds een paar maandjes trots bezitter van Ubuntu 12.04
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
You can't "own" free software, man!
1 | NETDOWN=no |
1 | up ethtool -s eth0 wol g |
Maar de CLI 'steelt' de show.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Tuurlijk wel, Gnome pwnt KDE big time!
Oh ideen zat maar die hebben allemaal met realtek te maken en niet met intelquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:46 schreef Quickslick het volgende:
[..]
Niemand een idee? Heb ik de technische kennis van de FOK!ers toch te hoog ingeschat...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:41 schreef wdn het volgende:
= "Vind het zelf echter netter om dit in de /etc/network/interfaces file op te lossen."
Is dat niet het probleem? Ik zou het verwachten in /etc/rc.local namelijk.
= ACPI testen is simpel: start met `acpi=off` (Grub; F6; achteraan toevoegen)
= 64 of 32 bit versie Ubuntu? 64 bit kan ook het probleem zijn
Ik zou een vraag stellen op askubuntu.com
Hier staan een hoop opmerkingen van pogingen: http://askubuntu.com/ques(...)3-times-then-no-more
Ja, in die zin dat ik opmerkingen ben tegengekomen dat je soms de 32 bits versie nodig hebt van een package (kwam het ergens tegen in een discussie over realtek en WOL maar vind het niet meer terug).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:02 schreef Quickslick het volgende:
64 bits Ubuntu draai ik. Zit hier een bekende bug in dan die impact heeft op WOL?
[..]
Ja het is gelukt, werkt toch wel prettigquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Waren we ooit allemaal![]()
Is het gelukt?
eensch!quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:51 schreef KomtTijd... het volgende:
mja ik gebruik sinds een maandje ofzo ook weer 11.04. Op zich doet 12.04 het ook prima hoor, maar toch voelt het echt als een verlichting na bijna een jaar unity.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Groene geval is mijn oude keyboard(na 5.5 jaar trouwe dienst)
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Dat is tegenwoordig Plug and playquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe test ik mijn headset met 11.10????
Al in de wireless settings gekeken?quote:Op maandag 3 september 2012 11:08 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen. Ik zet net in een nieuw gebouw van de universiteit. Nu valt mijn Wifi hier de hele tijd uit. Nu waren net ook toevallig mensen aan het rondlopen die aan het kijken of de wifi overal goed reikt.
Nu gingen de mensen even kijken waarom mijn wifi steeds uitging en daarna weer ging connecten. Zei vertelde mij dat mijn laptop steeds zit te switchen van het 2.4 GHz kanaal naar 5 GHz. Ze vroegen mij of ik dit kon aanpassen in de driver settings, dus de voorkeur zetten op 5 GHz kanaal. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul waar ik dit kan aanpassen. Iemand enig idee waar je dit kunt aanpassen?
Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"quote:Op maandag 3 september 2012 12:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig Plug and play
[..]
Al in de wireless settings gekeken?
Damn. Meende echt dat ik daar gezien had dat dit veranderd kon worden.quote:Op maandag 3 september 2012 14:45 schreef Dale. het volgende:
[..]
Zeker ;-) maar kan de mode van infrastructure niet veranderen naar ad-hoc. Waarna ik vervolgens wel een band kan kiezen. Ik moet mij dan authentificeren alleen krijg je natuurlijk helemaal geen pop-up. De setting venster starten in sudo helpt ook niet, sudo gnome-control-center. In de terminal zie ik dan de error "** (nm-connection-editor:5577): WARNING **: Invalid setting Wireless Security: Security not compatible with Ad-Hoc mode"
Ik ga nooit meer non-LTS-versies installeren, maar wat moet ik hieruit concluderen? Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt? Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?quote:Gnome-versie van Ubuntu zal in oktober uitkomen
Op 18 oktober zal tegelijk met de release van Ubuntu 12.10 ook een versie met de Gnome-omgeving uitkomen. Deze 'Ubuntu-spin', waarvan de naam nog niet definitief is, biedt de Gnome Shell in plaats van Ubuntu's Unity-omgeving.
De komst van een specifieke Ubuntu-versie met de Gnome Shell-desktop werd al in mei geopperd toen de plannen voor Ubuntu 12.10 werden opgesteld. Inmiddels is duidelijk geworden dat Quantal Quetzal op 18 oktober ook in een Gnome-versie beschikbaar zal komen, een 'Ubuntu-spin' die volledig is gebaseerd op de Gnome Shell 3.6-desktopomgeving. Wel zou het nog gaan om een alpha-release.
De definitieve naamgeving is nog onduidelijk. Oorspronkelijk werd gekozen voor Gnomebuntu, maar de Gnome Foundation zou geen toestemming geven voor deze titel. Inmiddels wordt gesproken over Gnobuntu en Gnubuntu als alternatieve titels. De website Gnomebuntu is overigens al wel in de lucht.
In de Gnome-versie van Ubuntu zal een oudere versie 3.4 van bestandsmanager Nautilus worden opgenomen, omdat in nieuwe releases een aantal populaire functionaliteiten zijn weggelaten. Als standaard webbrowser is gekozen voor Epihpany, terwijl Abiword en Gnumeric als alternatieven moet dienen voor LibreOffice. Verder zal Rhythmbox de standaard mediaspeler worden en keert mailclient Evolution terug, maar wordt UbuntuOne weggelaten.
Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.quote:Op maandag 3 september 2012 20:08 schreef ouderejongere het volgende:
Is dit een initiatief van teleurgestelde oude Ubuntugebruikers die niet blij zijn met de keuzes die Cannonical heeft gemaakt?
Of is dit echt een lichtgewicht OS voor oudere hardware?
Omdat ik na Ubuntu 10.04 steeds teleurgesteld was in de opvolgers.quote:Op maandag 3 september 2012 21:34 schreef Toryu het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste. Gnome is (voor zover ik weet) ook niet bepaald lichtgewicht.
Qua gebruik is het nagenoeg hetzelfde als Unity, dus ik snap niet echt waarom hier een fork van moet komen.
Waarom ga je nooit meer een non-LTS-versie installeren?
Gaat overigens alleen om de informatie display.quote:Op zondag 16 september 2012 12:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
User De_Dakgoot
Weet jij de commands hiervoor?
[ afbeelding ]
conky ??quote:Op zondag 16 september 2012 12:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Gaat overigens alleen om de informatie display.
???quote:Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Houniet het volgende:
Ik ben ook om, net klaar met installeren!
Welke distro?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:
Heb het nu op mijn laptop staan.
Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat. Heb Moonlight al geinstalleerd.
Klopt. Is een "feature" van RTL.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Houniet het volgende:
Ik krijg alleen RTL gemist niet aan de praat.
Linux distrubutie zoals, Ubuntu, OpenSuse, Arch linux, Debian, Fedora etcquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Houniet het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik ben nog een leek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |