Kun je geen live USB draaien?quote:Op zondag 3 januari 2016 19:57 schreef Negenenzestig het volgende:
Goedenavond,
Ik zat te twijfelen in welk Linux topic ik zijn moet, maar ik gok dat ik hier goed zit.
Een tijdje geleden heb ik de overstap gemaakt naar Linux met mijn desktop pc. En tot nu toe bevalt het me prima. Nu wil ik ook graag Linux installeren op mijn laptop, maar ik vraag me af of dat zo makkelijk gaat.
Ik heb namelijk een Medion Akoya P2213T, laptop en tablet in 1. Voordat ik me er aan waag om Linux te installeren heb ik gekeken of andere mensen dit al geprobeerd hebben. Wellicht heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik vond maar weinig via Google.
Daarom vraag het graag aan jullie als expertsKan ik Ubuntu/Mint zonder problemen installeren op een hybrid laptop/tablet?
Ubuntu 16.04 is net twee dagen geleden uitgekomen. Gewoon installeren zou ik zeggen!quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:06 schreef Radioheader het volgende:
Bij mn vorige werkgever heb ik weleens met Ubuntu gewerkt. Voor een nieuwe klus moet ik mogelijk Red Hat gebruiken, komt dit redelijk overeen? Wilde linux ook thuis op een overige laptop installeren, waar nu windows 8 op staat. Iemand nog aanraders?
Thx,
Radioheader
Ok ik ga nu het bekijken. Het gaat voornamelijk om de mappen te bladeren en verkennen en die tekstverwerker.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je de redhat kant op wilt, kun je misschien beter Fedora installeren. Is ook een prima gebruiksvriendelijke distro, uit de redhat stal.
Ik had een paar problemen, mariadb is extern niet meer bereikbaar, phpmyadmin borked om een vage reden en de inhoud van /var/www/html/ is vervangen door een placeholder van apache. Mede door de databaseproblemen heb ik mijn 15.10 image die ik voor de upgrade gemaakt heb weer teruggezet. Ik denk dat ik wacht met upgraden tot de eerste point release.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:43 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ben nu bezig om te upgraden van 15.10 naar 16.04 maar ik krijg enorm veel fouten.
hebben jullie hier toevallig ook last van?
Als dat het enige is, maakt het weinig uit. Klikken met de muis is op ieder besturingssysteem het zelfde (en zul je op een redhat systeem waarschijnlijk sowieso nooit doen).quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:29 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ok ik ga nu het bekijken. Het gaat voornamelijk om de mappen te bladeren en verkennen en die tekstverwerker.
Ik upgrade nooit. Gewoon opnieuw installeren geeft een stuk minder kans op problemen, en gaat tig keer zo snel.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:43 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ben nu bezig om te upgraden van 15.10 naar 16.04 maar ik krijg enorm veel fouten.
hebben jullie hier toevallig ook last van?
Ik weet weer hoe het programma heet, Nano. Ik bedoel dus navigeren dmv command line en daar de basics van herhalen en kleine dingen met Nano aanpassen.quote:Op zondag 24 april 2016 00:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als dat het enige is, maakt het weinig uit. Klikken met de muis is op ieder besturingssysteem het zelfde (en zul je op een redhat systeem waarschijnlijk sowieso nooit doen).
ik zit vooral op askubuntu als het om Ubuntu gaatquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:37 schreef cablegunmaster het volgende:
16.04voor de deur. en dit topic is zo traag als wat? Mis ik ergens slowchat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |