Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
uitleg geven hoe je iets installeert of bepaalde instellingen doet enzo, gaat vaak zelfs vele malen makkelijker door gewoon wat commando's te geven die men kan overnemen. Maar voor gewoon een beetje browsen en chatten wil ik toch leuke venstertjes zien!
Je valt in herhalingquote:Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Browsen en chatten doe je toch ook gewoon in een venster.
Ik heb echt juist precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
Dat inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Ik heb echt juist precies het tegenovergestelde
Geen enkel probleem de afgelopen maanden. Alles wat ik wil werkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke jaar ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. 12.04 is nog veel malen stabieler dan 11.10
ik kijk al uit naar 12.10
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
Steam’d Penguins: http://blogs.valvesoftware.com/linux/steamd-penguins/
Nieuwe blog van Valve.
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]Spannend*O*
Maar waarom niet andere games?
Ik weet het!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Dit is de eerste blog post over het porten van Left 4 Dead 2 naar steam/linux/Ubuntu.
Er zal heel snel meer volgen
1 | /home/visitor/Desktop/temp |
1 | /home/visitor |
Je zou 's Linux Mint kunnen proberen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'.
(...)
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]
veranderen naar
[ code verwijderd ]
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
Soms zijn de directorynamen te lang, dan gaat die knoppenrij niet omhoog zover als waar ik heenwil.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom klik je niet gewoon op visitor dan?
Heb je wel van te voren ruimte gemaakt voor de installatie? Ie. een partitie gemaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Noem eens wat?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:40 schreef Toryu het volgende:
Ik gebruik nu sinds een dagen weer Unity. Vooral bij gebrek aan beter en omdat ik geen zin/tijd heb om alles weer om te gooien. Ik moet zeggen dat het stukke beter is dan bij de introductie, maar ik kom nog steeds een hoop kinderziektes tegen.
wellicht is je windows-partitie te vol om deze te kunnen verkleinen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:47 schreef NM. het volgende:
Ik weet echt niet waarom, maar ik krijg Ubuntu maar niet geinstalleerd naast Windows.
Ik heb geen CD-lezer, dus ik moet of via USB of via Wubi installeren. Heb het via Wubi geprobeerd, maar wanneer ik Ubuntu opstart krijg ik een foutmelding dat er geen basisbestandssysteem is gevonden.
Toen via USB geprobeerd, in de bios aangegeven via USB op te starten, kreeg ik het installatiemenu bij Windows, maar geen optie om het naast Windows te installeren, wel om alles te verwijderen.
Ben geen topkenner in computers, maar Ubuntu wil ik wel installeren.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik zal wel weer de uitzondering op de regel zijn, maar hier wat voorbeelden:quote:Op maandag 23 juli 2012 16:35 schreef wdn het volgende:
Noem eens wat?
Ikzelf heb weinig problemen met U3D (om eens niet 'geen' te gebruiken).
Hoe precies?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef KomtTijd... het volgende:
...die eerste twee puntjes kun je met de rechtermuisknop zo oplossen?
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef wdn het volgende:
De laatste moet ook simpel zijn (is me in het verleden ook eens gebeurd en toen kon ik met 'move' het scherm verplaatsen).
Ben ik nu al een uur of wat aan het bedenken hoe ik dat ook al weer deed.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:19 schreef Toryu het volgende:
[..]
Hoe doe je 'move'? Ik ken de alt+klik+sleep truc, maar dat lukte me niet als het programma achter the launcher staat.
Your wish is our commandquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', <..>
Yay!quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Your wish is our command
http://www.omgubuntu.co.u(...)tures-back-to-ubuntu
- Show ‘Up’ navigation button
- Enable ‘Location bar edit’ toggle
- Hide the ‘Search’ button
Komende jaar mag jij niet meer zeurenquote:
Nee, dat probeerde ik als eerste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ook niet vanuit een andere terminal (ctrl-alt-F1)?
Omdat Valve Ubuntu gebruiktquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.khronos.org/as(...)x-SIGGRAPH_Aug12.pdf
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | aptitude install mate-desktop-environment mate-core The following NEW packages will be installed: apache2.2-bin{a} atril{a} atril-common{a} caja{a} caja-common{a} cpufrequtils{a} desktop-file-utils{a} dmz-cursor-theme{a} engrampa{a} engrampa-common{a} eom{a} eom-common{a} ffmpegthumbnailer{a} ffmpegthumbnailer-caja{a} gtk2-engines-murrine{a} gtk2-engines-pixbuf{a} hddtemp{a} libapache2-mod-dnssd{a} libaprutil1-dbd-sqlite3{a} libaprutil1-ldap{a} libatril{a} libcaja-extension{a} libcanberra-gtk-module{a} libcanberra-gtk0{a} libcpufreq0{a} libexempi3{a} libffmpegthumbnailer4{a} libgtksourceview2.0-0{a} libgtksourceview2.0-common{a} libidl0{a} libmarco{a} libmate{a} libmate-common{a} libmatebluetooth{a} libmatecanvas{a} libmatecomponent{a} libmatecomponentui{a} libmateconf{a} libmatecorba{a} libmatedesktop{a} libmatekbd{a} libmatekeyring{a} libmatemenu{a} libmatenotify{a} libmatepanelapplet{a} libmatepolkit{a} libmatesensorsappletplugin{a} libmateui{a} libmatevfs{a} libmateweather{a} libmateweather-common{a} libmatewnck{a} libmatewnck-common{a} libnet-dbus-perl{a} liboobs-1-5{a} librsvg2-common{a} libt1-5{a} libtasn1-3-bin{a} libunique-1.0-0{a} libxklavier16{a} marco{a} marco-common{a} mate-applets{a} mate-applets-common{a} mate-backgrounds{a} mate-bluetooth{a} mate-calc{a} mate-conf{a} mate-conf-common{a} mate-control-center{a} mate-corba{a} mate-core mate-desktop{a} mate-desktop-common{a} mate-desktop-environment mate-desktop-gnome{a} mate-dialogs{a} mate-icon-theme{a} mate-keyring{a} mate-media{a} mate-media-common{a} mate-media-gstreamer{a} mate-menus{a} mate-mime-data{a} mate-netspeed{a} mate-panel{a} mate-panel-common{a} mate-polkit{a} mate-power-manager{a} mate-power-manager-common{a} mate-screensaver{a} mate-sensors-applet{a} mate-session-manager{a} mate-settings-daemon{a} mate-settings-daemon-common{a} mate-settings-daemon-gstreamer{a} mate-system-monitor{a} mate-system-tools{a} mate-terminal{a} mate-terminal-common{a} mate-text-editor{a} mate-themes{a} mate-user-share{a} mate-utils{a} mate-vfs{a} mate-vfs-common{a} mate-window-manager{a} mozo{a} python-corba{a} python-glade2{a} python-gst0.10{a} python-gtksourceview2{a} python-mate{a} python-mate-desktop{a} python-mate-menu{a} python-notify{a} system-tools-backends{a} 0 packages upgraded, 117 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded. Need to get 126 MB of archives. After unpacking 353 MB will be used. |
1 | Fetched 126 MB in 20s (5,995 kB/s) |
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruikenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Wells.p het volgende:
Misschien off topic. Heb net geüpdate naar 12.10 alleen als ik inlog met ubuntu zie ik alleen de achtergrond kan wel rechter muisknop gebruiken en bijvoorbeeld de achtergrond gebruiken maar verder niets. als ik inlog via gnome panel werkt het wel. iemand enig idee?
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raarquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee. 12.10 is nog een alpha release en moet je niet gebruiken
Huh. Je kunt toch gewoon 12.04 installeren? Die is gloednieuw!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Tenzij je games speelt is het gewoon een prima alternatief voor Windows.
12.04 werkt gewoon goed hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Duidelijk, terug naar Windows dan maar tot full release wachten want firefox deed ook raar
weet dat het werk maar maar die web app mogelijkheid ziet erg gelikt uitquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik speel anders genoeg games onder Ubuntu.
Regnum online bijvoorbeeld. Native.
titanRose via wine
Steam werkt ook aardig via wine. Valve heeft al een Ubuntu versie van Steam waar ze Left 4 dead 2 op aan het testen zijn.
Ragnarok Online werkt ook native en ook via wine. Ragnarok 2 Online helaas nog niet maar dat is dan ook nog alleen in beta speelbaar.
Ik heb al posts gezien dat Guild Wars 2 onder Ubuntu werkt.
[..]
12.04 werkt gewoon goed hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |